abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116686935
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken :')

Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)

Terug naar af..
pi_116687172
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Positieve insteek :')

Het is pas een week he. Maar goed, ik had wel gehoopt dat er ondertussen meer bekend was.

Hoe dan ook, na de sollicitatie duurde het ook lang tot ik de eerste keer wat hoorde. Groot bedrijf, moeten misschien over een aantal schijven. Alleen na ht eerste gesprek ging het snel. Toen werd ik een dag later al gebeld.
Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 14:29:21 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116687273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?
Geen idee zoals eerder gezegd want de personen van het 2e gesprek waren slechts zijdelings bij deze selectie betrokken en alleen voor dit gesprek. Ze wisten dus verder niets van de procedure.

Ik heb nu ondertussen contact met 3 HR medewerkers, een afdelingsmanager en een manager sales.
pi_116690132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken :')

Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)

Terug naar af..
wel even regelen dat je die reiskosten terugkrijgt dan!
pi_116690487
op basis van wat..? ben bij niemand in dienst toch :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 15:59:00 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116690561
Ik heb maar 1 keer ooit de gelegenheid gehad om bij een sollicitatie mijn reiskosten vergoed te krijgen en dat was bij de consumentenbond.
pi_116690722
haha daarom.. en ik vind het ook een investering van mijn eigen kant.. als ik was aangenomen had ik het elke dag kunnen rijden dus bij een afwijzing vind ik het niet echt terecht dat ik het ineens terug moet gaan eisen..

Anyway, 2 uitzendbureau's aan de lijn gehad die een vacature voor me hadden en een ander bedrijf gebeld waar ik op gesprek ben geweest 3 weken terug.. Toen hadden ze al aardig wat kandidaten maar ze vertelden mij dat ze iedereen hadden afgewezen, behalve mij en iemand anders. Ze zijn het arbeidsvoorwaarden-plaatje aan het rondmaken wat ze mij (en die ander) kunnen aanbieden op basis van onze cv icm het feit dat het een startersfunctie is (mijns inziens een voorteken dat ze laag gaan zitten) en dan zouden ze snel contact opnemen..

Toch weer wat lichtpuntjes na de afwijzing..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 16:04:19 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116690779
Ik heb via een netwerkcontact weer een vacature gevonden.
pi_116690781
De reden van afwijzing hadden ze je natuurlijk niet voor hoeven laten op komen draven.
Ze zijn je niks verplicht, maar het is wel zo netjes.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 12 september 2012 @ 16:05:32 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116690836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb maar 1 keer ooit de gelegenheid gehad om bij een sollicitatie mijn reiskosten vergoed te krijgen en dat was bij de consumentenbond.
Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jij ;)), hoe was dat? Formeel/informeel...
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 12 september 2012 @ 16:06:48 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116690882
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:04 schreef Jesse_ het volgende:
De reden van afwijzing hadden ze je natuurlijk niet voor hoeven laten op komen draven.
Ze zijn je niks verplicht, maar het is wel zo netjes.
Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar? 8)7). En toen ik vroeg om een reiskostenvergoeding zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had de keus gemaakt om langs te komen :'). Toen voelde ik me ook wel een beetje genaaid :').
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 16:07:56 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116690928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jij ;)), hoe was dat? Formeel/informeel...
Informeel :) . Was helaas in de tijd dat het er nog niet naar uit zag dat ik mijn baan zou gaan verliezen en was dus met name op zoek naar positieverbetering. Pas toen ik uitgenodigd werd voor het 2e gesprek zag ik dat het genoemde salaris op basis van 40 uur was en de vacature 36 uur betrof. Ik had dus opeens een gat van 10%
pi_116690976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar? 8)7). En toen ik vroeg om een reiskostenvergoeding zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had de keus gemaakt om langs te komen :'). Toen voelde ik me ook wel een beetje genaaid :').
Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ook :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 12 september 2012 @ 16:10:49 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116691093
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:08 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ook :P
Het is vier jaar geleden :P.

Overigens was ik vorige week uitgenodigd op gesprek bij een communicatiebureau hier in DH, tot ze hoorden van mijn hoorprobleem ;(. Bleek voor de functie veel te moeten telefoneren en dat kan dus niet. Echt heel zuur om op zoiets afgewezen te worden, want het leek me echt een fantastische baan, verder ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_116692420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:57 schreef Thrilled het volgende:
op basis van wat..? ben bij niemand in dienst toch :P
ja maar bij een afwijzing kun je altijd vragen kunnen jullie mijn reiskosten vergoeden. Dat is echt heel erg gangbaar. Doe ik ook iedere keer en krijg het daardoor wel terug.
pi_116692434
Joh herkenbaar ik heb het zelf ook, kan dus ook geen callcenter werk doen, begrijpelijk. En of balie werk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116731661
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.

Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.

Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.

Alle tips zijn van harte welkom.
Copthorne 2.0
pi_116732561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.

Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.

Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.

http://www.legalbylegal.nl/vacatures hier zoeken ze nog wel een starter kandidaat notaris. Heb je stage gelopen? Dat is wel echt belangrijk. Ga eens met mensen praten die ook notarieel recht hebben gestudeerd, waar zijn zij terecht gekomen. Verder misschien eens kijken bij deurwaarderskantoren? Griffier bij de rechtbank? En op Linkedin opzoeken waar mensen terecht zijn gekomen na notarieel recht dat kan helpen voor insipiratie.
Heb je je brief en c.v. goed door anderen laten nakijken? Misschien maak je daarin een cruciale fout?
pi_116732754
quote:

ik heb je even gePMt
pi_116732910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:

Terug naar af..
Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...
Wat een flutredenen ik zelf al niet allemaal mogen horen heb. ;(
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 september 2012 @ 11:11:03 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116734307
quote:
13s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:21 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...
Wat een flutredenen ik zelf al niet allemaal mogen horen heb. ;(
:')

Tja in plaats van beleefd je voorzichtig afwijzen kunnen ze natuurlijk ook gewoon keihard en eerlijk zijn.

"Het spijt me maar je hebt totaal geen vaardigehden die bij deze functie passen en daarnaast ben je vrouw dus hoogstwaarschijnlijk zwanger zodra je een vaste aanstelling krijg"
"Gozer, wat denk je nou je bent bijna bejaard met je 40+ jaar. Voor jou nemen we er 1 van 30 aan die precies hetzelfde kan en met 500 euro minder genoegen neemt"
"Je hebt MBO niveau 3 en je solliciteert op een HBO functie? Je mag m'n veters nog niet eens strikken"
pi_116734816
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben :P
pi_116735047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben :P
Veel succes. Een mooie sector. :)
pi_116735113
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Veel succes. Een mooie sector. :)
Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.
pi_116735179
quote:

Net gebeld met de rechtbank (Rotterdam). Ze hebben geen vacatures voor griffier. Sterker nog, ze hebben bij de rechtbanken een vacaturestop. Er zal het komende halfjaar een reorganisatie plaatsvinden, waarbij ze de 25 rechtbanken gaan samenvoegen tot 10 rechtbanken. Het is überhaupt de vraag wie van het huidige personeel er op 1 januari 2013 nog werkt.

De rechtbank is geen optie dus.
Copthorne 2.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')