iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:02 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Klinkt stom, maar dat heb ik niet.
Je netwerk kan alles of iedereen betekenen: je buurvrouw je buurman je facebookvrienden noem maar op. Je moet je niet schamen om tegen iedereen te zeggen dat je op zoek bent naar werk en in welke sector. Ik heb nog geen baan maar merk wel dat dit echt by far het beste werkt. Stage lopen is ook nog een goede tip overigens.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
hell, zelfs Fok! is een netwerk!quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
Nummer 11, Sjoerd Sjoerdsmaquote:
En dat ga ik niet eens doenquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ook nog geen idee. Ik ga in ieder geval morgenavond stemmen tellen.
Jammer, je zou toch denken dat de lat niet heel erg hoog ligt voor zo'n baantje. Ik verwacht dan ook dat het vooral aan overinschrijving (meer inschrijvingen dan plaatsen) ligt.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:59 schreef Kekaa het volgende:
[..]
En dat ga ik niet eens doenIk hoop maar dat ze gewoon genoeg mensen hadden dit jaar, of dat ik me te laat heb aangemeld.
Want als ik ben afgewezen op mijn kunnen is het helemaal erg gesteld met me.
Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondertussen precies een week na mijn 2e gesprek... NIets gehoord.
Heb al gebeld met de recruiter, die was er niet dus zijn voicemail ingesproken. En gisteren gemailed.
Positieve insteekquote:Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.
Gewoon eerlijk vertellen en met een knipoog erbij zeggen dat je verwacht dat hij in die tijd ook vast is doorgegroeid.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef das_phantom het volgende:
Heb eind deze week een sollicitatiegesprek. Nu zou ik graag jullie mening hebben over het volgende.
Uiteraard zal ik de vraag krijgen: waar zie jezelf in 5 jaar, wat zijn je ambities enz. Ik vraag mij of het dan verstandig is om geheel eerlijk te zijn en te antwoorden dat ik graag teamleider zou worden. Mijn twijfels ontstaan omdat ik met de huidige teamleider een gesprek heb (bedreiging?) en omdat ik solliciteer naar een vrij lage functie binnen het bedrijf en als ik dan vertel teamleider te willen worden er gedacht zal worden dat ik het niet lang zal uithouden in die functie.
Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Positieve insteek
Het is pas een week he. Maar goed, ik had wel gehoopt dat er ondertussen meer bekend was.
Hoe dan ook, na de sollicitatie duurde het ook lang tot ik de eerste keer wat hoorde. Groot bedrijf, moeten misschien over een aantal schijven. Alleen na ht eerste gesprek ging het snel. Toen werd ik een dag later al gebeld.
Geen idee zoals eerder gezegd want de personen van het 2e gesprek waren slechts zijdelings bij deze selectie betrokken en alleen voor dit gesprek. Ze wisten dus verder niets van de procedure.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?
wel even regelen dat je die reiskosten terugkrijgt dan!quote:Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken
Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)
Terug naar af..
Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jijquote:Op woensdag 12 september 2012 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb maar 1 keer ooit de gelegenheid gehad om bij een sollicitatie mijn reiskosten vergoed te krijgen en dat was bij de consumentenbond.
Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar?quote:Op woensdag 12 september 2012 16:04 schreef Jesse_ het volgende:
De reden van afwijzing hadden ze je natuurlijk niet voor hoeven laten op komen draven.
Ze zijn je niks verplicht, maar het is wel zo netjes.
Informeelquote:Op woensdag 12 september 2012 16:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jij), hoe was dat? Formeel/informeel...
Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ookquote:Op woensdag 12 september 2012 16:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar?). En toen ik vroeg om een reiskostenvergoeding zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had de keus gemaakt om langs te komen
. Toen voelde ik me ook wel een beetje genaaid
.
Het is vier jaar geledenquote:Op woensdag 12 september 2012 16:08 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ook
ja maar bij een afwijzing kun je altijd vragen kunnen jullie mijn reiskosten vergoeden. Dat is echt heel erg gangbaar. Doe ik ook iedere keer en krijg het daardoor wel terug.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:57 schreef Thrilled het volgende:
op basis van wat..? ben bij niemand in dienst toch
http://www.legalbylegal.nl/vacatures hier zoeken ze nog wel een starter kandidaat notaris. Heb je stage gelopen? Dat is wel echt belangrijk. Ga eens met mensen praten die ook notarieel recht hebben gestudeerd, waar zijn zij terecht gekomen. Verder misschien eens kijken bij deurwaarderskantoren? Griffier bij de rechtbank? En op Linkedin opzoeken waar mensen terecht zijn gekomen na notarieel recht dat kan helpen voor insipiratie.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.
Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.
Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.
Alle tips zijn van harte welkom.
ik heb je even gePMtquote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.
Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.
Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.
Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...quote:Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken
Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)
Terug naar af..
quote:Op donderdag 13 september 2012 10:21 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...
Wat een flutredenen ik zelf al niet allemaal mogen horen heb.
Veel succes. Een mooie sector.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben
Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Veel succes. Een mooie sector.
Net gebeld met de rechtbank (Rotterdam). Ze hebben geen vacatures voor griffier. Sterker nog, ze hebben bij de rechtbanken een vacaturestop. Er zal het komende halfjaar een reorganisatie plaatsvinden, waarbij ze de 25 rechtbanken gaan samenvoegen tot 10 rechtbanken. Het is überhaupt de vraag wie van het huidige personeel er op 1 januari 2013 nog werkt.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |