abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116735304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.
Dan heb je geluk gehad. Ik wou in een ziekenhuis als vrijwilliger gaan, maar nee, "ze werken daar niet met werkzoekenden"... :') 8)7 8)7 |:(
pi_116735375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad. Ik wou in een ziekenhuis als vrijwilliger gaan, maar nee, "ze werken daar niet met werkzoekenden"... :') 8)7 8)7 |:(
Vreemd. Ik liep mee via mijn moeder, die werkt in een verpleegtehuis. Was allemaal geen probleem.
pi_116735405
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:44 schreef StephanL het volgende:

[..]

Vreemd. Ik liep mee via mijn moeder, die werkt in een verpleegtehuis. Was allemaal geen probleem.
Dat verklaart al veel. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116735427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:45 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat verklaart al veel. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja idd ;)
pi_116737776
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken :')

Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)

Terug naar af..
Ik denk dat ze tussen jouw eerste en tweede gesprek iemand hebben gevonden die voor hen interessanter is (meer ervaring, betere papieren, jonger en daardoor minder duur etc.) en dan is jouw gebrek aan ervaring voor hen een mooie troef om je af te poeieren. Zo gaan werkgevers nu eenmaal te werk, ze zijn keihard. Niet verder over inzitten en met frisse moed en nieuwe energie door blijven gaan.
Copthorne 2.0
pi_116737869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben :P
Toemaar ;) Ik zat er ook weleens aan te denken om misschien een opleiding te doen in de zorg. Het geeft inderdaad veel voldoening om dat werk te doen, en het lijkt me ook echt leuk om te doen. Met oudere mensen werken en ze helpen met dingen die ze niet meer kunnen. En daarbij heeft het inderdaad ook een goede toekomst qua werk. Maar het punt is dat ik niet echt weet of het bij mij past, en eigenlijk zou ik ook 1 dagje moeten meelopen.

Hoe heb jij dat eigenlijk aangepakt? :)

Edit: Zie het al hoe je een dagje heb meegelopen :')
  donderdag 13 september 2012 @ 13:22:27 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116738583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.

Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.

Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.

Alle tips zijn van harte welkom.
Spreek je netwerk aan. Je hebt op de uni van leiden gestudeerd, lijkt me een goede plaats om te beginnen met je netwerk aan te spreken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116739466
Heb toch ook even een mailtje verstuurd voor 1 of 2 dagen vrijwilligerswerk in de zorg. Bij mij zit er 100 meter van m'n huis een verzorgingstehuis die nog zat mensen zoekt. Toch wil ik kijken of er misschien niet meer in zit voor mij, en dan bedoel ik meer om te kijken of ik het toch wel leuk vind. :)

Maar ook meer om toch een beetje bezig te blijven, want nu werk ik ook maar parttime en voor de rest doe ik toch niet zoveel. :{

Doen meer mensen hier eigenlijk ook vrijwilligerswerk om toch een beetje bezig te blijven? :)
  donderdag 13 september 2012 @ 13:57:14 #59
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116739623
Yep, hier ook vrijwilligerswerk. En het staat ook wel goed op mijn CV! :)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:00:37 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116739728
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:52 schreef FerryNL het volgende:

Doen meer mensen hier eigenlijk ook vrijwilligerswerk om toch een beetje bezig te blijven? :)
ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerken :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116739758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerken :).
Dat zal je maar op je cv zetten :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 13 september 2012 @ 14:01:38 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116739760
quote:

[..]

Dat is verplicht 'vrijwilligerswerk', toch? :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 13 september 2012 @ 14:02:31 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116739786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is verplicht 'vrijwilligerswerk', toch? :P.
nee ik doe er heul veul extra :)
Een gedicht over Maanvis
pi_116740463
quote:

[..]

Je snapt toch wel wat ik bedoel man :')
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Yep, hier ook vrijwilligerswerk. En het staat ook wel goed op mijn CV! :)
Wat doe jij dan als ik vragen mag?
  donderdag 13 september 2012 @ 14:27:47 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116740693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:22 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Je snapt toch wel wat ik bedoel man :')

[..]

Wat doe jij dan als ik vragen mag?
Hoe gaat het met jou, eigenlijk? (qua werk zoeken en toekomstplannen. Ik zie je hier al een eeuwigheid mee posten, dus ben wel benieuwd of er echt iets concreets uit komt :@)
Niet meer actief op Fok!
pi_116741097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou, eigenlijk? (qua werk zoeken en toekomstplannen. Ik zie je hier al een eeuwigheid mee posten, dus ben wel benieuwd of er echt iets concreets uit komt :@)
Ach gaat wel ;(

Ik werk nu alweer 3 maanden bij een een hotel als hulpkok. En ja ik heb al vaker gezegd dat ik de horeca niet meer in wil, maar ben allang blij dat ik werk heb en niet meer die stress heb van eerst. Kan wel weer stoppen daar, maar dat schiet ook helemaal niet op. En daarbij is het daar gezellig en hoef en wil ik daar niet weg hoor. :)

En tja toekomstplannen; zoals ik al vaker heb gezegd in topics zal ik nooit 100% weten wat ik ECHT wil gaan doen. Daarom zat ik vandaag ook te denken om wellicht een dagje in de week te proberen ergens mee te lopen onbetaald. En dan om te kijken of ik dat leuk vind en ik mezelf dat jaren zie doen. Anders kom ik er nooit achter en zal ik nooit 100% achter een keuze staan. :N

Dus sorry ik heb nog niks concreets voor je ;)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:44:06 #67
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116741249
Na een korte inhuurperiode zit ik nu opnieuw thuis. In de DIV-sector (sector met veredeld postsorteerwerk zeg maar) is verrassend snel een nieuwe betrekking te scoren maar ze zijn vrijwel uitsluitend tijdelijk. Bovendien heb ik 't wel zo'n beetje gezien in deze hoek van de arbeidsmarkt, dus een radicale omslag qua werk op (korte) termijn lijkt onvermijdelijk.

Een deeltijd HBO-opleiding lijkt me zeker een reëele optie; kan het hendig betalen, en zal de 21+ toets zéker halen. Maar ik moet nog prakkizeren welke richting me écht bevalt.

VAPRO-kant opgaan zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Draaien van nachtdiensten in deze sector zou ik echter niet trekken vrees ik.

Samengevat: ik weet nog niet wat ik wil. Vooralsnog proberen in de DIV-sector nog een tijdelijke betrekking te scoren en ondertussen beslissen welke richting ik nadien opga. :+
pi_116741388
quote:
5s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Na een korte inhuurperiode zit ik nu opnieuw thuis. In de DIV-sector (sector met veredeld postsorteerwerk zeg maar) is verrassend snel een nieuwe betrekking te scoren maar ze zijn vrijwel uitsluitend tijdelijk. Bovendien heb ik 't wel zo'n beetje gezien in deze hoek van de arbeidsmarkt, dus een radicale omslag qua werk op (korte) termijn lijkt onvermijdelijk.

Een deeltijd HBO-opleiding lijkt me zeker een reëele optie; kan het hendig betalen, en zal de 21+ toets zéker halen. Maar ik moet nog prakkizeren welke richting me écht bevalt.

VAPRO-kant opgaan zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Draaien van nachtdiensten in deze sector zou ik echter niet trekken vrees ik.

Samengevat: ik weet nog niet wat ik wil. Vooralsnog proberen in de DIV-sector nog een tijdelijke betrekking te scoren en ondertussen beslissen welke richting ik nadien opga. :+
Wat is de div sector?
En in de vapro kant hoef je niet altijd de nachtdienst in, al zijn ploegendiensten wel gebruikelijk. (en best lucratief)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:54:02 #69
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116741581
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:48 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat is de div sector?
En in de vapro kant hoef je niet altijd de nachtdienst in, al zijn ploegendiensten wel gebruikelijk. (en best lucratief)
DIV = Documentaire Informatie Voorziening
Eigenlijk een dure naam voor wat niets anders dan een interne postbode is. Deze sector is tevens krimpende dus tijd om het schip te verlaten :6

Ja, met die nachttdiensten zijn er voor en tegens. Toeslagen kunnen oplopen tot circa 30% schijnt het ...
pi_116741636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:54 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

DIV = Documentaire Informatie Voorziening
Eigenlijk een dure naam voor wat niets anders dan een interne postbode is. Deze sector is tevens krimpende dus tijd om het schip te verlaten :6

Ja, met die nachttdiensten zijn er voor en tegens. Toeslagen kunnen oplopen tot circa 30% schijnt het ...
Ah, de postmarkt is inderdaad krimpende ;(
Naast de toeslagen ben je ook nog eens redelijk veel vrij. En je doet ook nog eens leuk werk.
pi_116741731
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:55 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ah, de postmarkt is inderdaad krimpende ;(
Naast de toeslagen ben je ook nog eens redelijk veel vrij. En je doet ook nog eens leuk werk.
Je werkt meestal 2-2-2 en dan 4 dagen vrij, maar wat ik veel van mensen hoor is dat je op die vrije dagen aardig kapot bent :{ Maarja de toeslagen maken dat wel weer goed ja, want je kan daardoor best goed verdienen :)
pi_116742386
Jeetje wat is dat naar he. Heb je je zolang ingezet op school en kom je gewoon niet aan de slag met je mooie diploma. Kan er over meepraten :@.
pi_116746245
Morgen ga ik naar de banenmarkt in Almere. Heeft iemand ervaring met banenmarkten? Iemand een tip hoe ik me het beste kan kleden?
pi_116746295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:18 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat is dat naar he. Heb je je zolang ingezet op school en kom je gewoon niet aan de slag met je mooie diploma. Kan er over meepraten :@.
:Y ;(
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116746518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:18 schreef das_phantom het volgende:
Ja, de banen liggen helaas niet meer voor het oprapen. Zeker hier in het noorden niet!
5 jaar terug werd ik meerdere keren per week gebeld voor werk en nu is er amper wat of vragen ze veel te hoge eisen.

@Kholdstrike: Gewoon er goed verzorgd eruit zien. Niet in kapotte kleding komen bijvoorbeeld, maar dat is logisch.

Ik ben nu meer bezig met open sollicitaties, ik hoop dat dat nu snel wat oplevert. Ik begin het behoorlijk zat te worden!
Music is our universal language
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')