Feit is dat ik tot nu toe altijd binnen 1-3 maanden een nieuwe baan heb weten te vinden en dat heeft voor een groot deel te maken met mijn inzet, inschattingsvermogen en werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:30 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.
Word postbezorger!quote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?quote:Geachte heer ....,
Het is nu vier weken later en ik heb nog niets vernomen. Kan ik dit als een afwijzing beschouwen? Omdat mijn achtergrond vrijwel naadloos aansluit bij jullie wensen, zou ik toch graag een orienterend gesprek willen.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Zeker weten. Komt veel te ruw over. Bijna aanvallend. Maak er iets positievers van (al hoef je dat zelf niet te zijn, het komt wel netter over op die organisatie).quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
quote:Geachte heer ...,
Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd naar de status van deze vacature. Gezien mijn achtergrond ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle aanvulling voor uw organisatie ben. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?quote:Op donderdag 20 september 2012 11:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
Ja, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet genoeg van doordrongenquote:Op donderdag 20 september 2012 11:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Dram dram dram.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
Dát je informeert naar de status geeft al aan dat je niet van het afwachtende soort bent.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
voorbereider bij postnl, verdient meer dan bezorgenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Dat de functie past is 1 ding. Maar wat belangrijker is, is of je in het team en bij het bedrijf past.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
Zo herkenbaar en zo niet helpend.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
- "Er is altijd werk te vinden" (het grootste cliché)
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
- "Waarom laat je je niet omscholen?"
Een nieuwe opleiding volgen is financieel onhaalbaar momenteel.
- "Waarom verhuis je niet naar de randstad?"
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
- "Dan wil je het waarschijnlijk niet graag genoeg."
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Nog een veel gehoorde: "De markt is weer aan het aantrekken, er zijn meer vacatures"quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Niet reageren, hij trolt.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:36 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Klopt. Ik heb mijn afstudeeropdracht gedaan bij een gemeentelijke organisatie en daar mogen ze echt flink in hun personeel gaan snijden. Daar is echt te weinig productiviteit.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.
Ik ging hier normaal gezien niet meer reageren, maar op deze post kon ik het toch niet laten. Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die tegen deze onzinnige opmerkingen opbotst.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Als je niets hoort dan willen ze je ook niet. Ik stuur een motivatie en als ik binnen 2 a 3 weken niets hoor dan ga ik er van uit dat het niets wordt. Heel simpel, je niet druk maken en gewoon verder solliciteren...quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb nu:
[..]
Je bent ook pas 3 weken werkloos. Ik heb sollicitaties gehad waarbij pas na 5 a 6 weken een eerste reactie kwam.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:30 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet...
quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:36 schreef Bleekvoort het volgende:
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:
Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |