abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116971464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:30 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen. :')
Feit is dat ik tot nu toe altijd binnen 1-3 maanden een nieuwe baan heb weten te vinden en dat heeft voor een groot deel te maken met mijn inzet, inschattingsvermogen en werkervaring.

Verder is dit een goed topic om je ei kwijt te kunnen over de perikelen waar je tegenaan loopt tijdens het zoeken naar een nieuwe uitdaging, zoals domme recruiters, vacatures, afwijzingen, sollicitatiegesprekken en andere dingen.

Heb je nog wat nuttigs bij te dragen aan dit topic, behalve eens in de zoveel tijd een reactie van mij eruit te pikken en daar dan kinderachtige reactie op te geven? Of wil je, net zoals toendertijd, weer uit dit topic worden verbannen? Zielig figuur.
pi_116977090
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.

wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
pi_116977816
Het uitzendbureau.
pi_116978516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.

Word postbezorger!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 20 september 2012 @ 10:37:38 #230
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117016021
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?

Ik heb nu:
quote:
Geachte heer ....,

Het is nu vier weken later en ik heb nog niets vernomen. Kan ik dit als een afwijzing beschouwen? Omdat mijn achtergrond vrijwel naadloos aansluit bij jullie wensen, zou ik toch graag een orienterend gesprek willen.

Met vriendelijke groet,

hi_flyer
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen? :P
pi_117016244
Als ik dat mailtje zou krijgen, dan zou ik je al helemaaaaaaaaaaaal niet meer uitnodigen / als werknemer willen :D
En ik denk dat meer mensen dat hebben.

Kortom; ik zou a) een andere tekst mailen of b) gewoon niet mailen, want zo'n mailtje heeft ook geen nut.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 20 september 2012 @ 10:57:46 #232
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_117016631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.

Ik heb nu:

[..]

Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen? :P
Zeker weten. Komt veel te ruw over. Bijna aanvallend. Maak er iets positievers van (al hoef je dat zelf niet te zijn, het komt wel netter over op die organisatie).

Dat je op die en die datum een ontvangstbevestiging had gekregen naar aanleiding van je sollicitatie, met de mededeling dat.....blabla die 2 weken. Vermeld dat je ondertussen al 4 weken verder. En of je binnenkort nog een antwoord/ reactie zou kunnen verwachten.
  donderdag 20 september 2012 @ 11:01:16 #233
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117016722
Oke, duidelijk. Ik ga een wat vriendelijker mailtje opstellen. Opbellen kan helaas niet; het is een doorstart van een bedrijf en zulke zaken zijn blijkbaar nog niet geregeld.

Edit: zoiets is wat aardiger he?

quote:
Geachte heer ...,

Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd naar de status van deze vacature. Gezien mijn achtergrond ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle aanvulling voor uw organisatie ben. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

hi_flyer
pi_117017133
Dat achtergrond zou ik ook weglaten denk ik :)
pi_117017165
En ik zou eerder vragen wat nu de status precies is ;)
  donderdag 20 september 2012 @ 11:18:51 #236
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117017214
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
pi_117018105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 20 september 2012 @ 11:51:27 #238
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117018202
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:48 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Ja, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet genoeg van doordrongen :P
  donderdag 20 september 2012 @ 11:58:18 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117018430
quote:

Ik heb nu:

[..]

Dram dram dram.

*delete*

Het achtergrondverhaal moet je ook echt weglaten. Zij bepalen of jij geschikt bent, niet jij.
Niet meer actief op Fok!
pi_117018479
Ik vind het vooral arrogant overkomen en daar zou ik niet van gediend zijn :)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:01:55 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117018579
Geachte heer ...,

Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd of er al meer duidelijkheid is over het vervolg.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

<jouw naam>

--------------------------------------------------------------------------

Zo deed ik het altijd. Aan de andere kant: als ze echt enthousiast over je waren geweest, hadden ze je wel uitgenodigd.
Niet meer actief op Fok!
pi_117018779
Ik deed dat ook altijd :)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:10:41 #243
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117018874
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...

Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.

Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten. :)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:16:41 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117019047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...

Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.

Dát je informeert naar de status geeft al aan dat je niet van het afwachtende soort bent.
Niet meer actief op Fok!
pi_117019609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:

voorbereider bij postnl, verdient meer dan bezorgen
  donderdag 20 september 2012 @ 13:00:37 #246
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117020360
Of een bouwmarkt. Verdient redelijk, is leuk werk en net wat inhoudelijker dan vakkenvullen bij de AH.
pi_117022352
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:

- "Er is altijd werk te vinden" (het grootste cliché)
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?

- "Waarom laat je je niet omscholen?"
Een nieuwe opleiding volgen is financieel onhaalbaar momenteel.

- "Waarom verhuis je niet naar de randstad?"
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.

- "Dan wil je het waarschijnlijk niet graag genoeg."
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.

Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bleekvoort op 20-09-2012 14:01:13 ]
pi_117022801
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:

Dat de functie past is 1 ding. Maar wat belangrijker is, is of je in het team en bij het bedrijf past.

Ik heb de indruk dat dat een beetje vergeten worden door meerderen hier.
pi_117022921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:

Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?

Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.

Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.

Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Zo herkenbaar en zo niet helpend.
Naar mijn ervaring zijn het bepaalde types die zooo geen begrip hebben voor je situatie. Enige wat helpt is die lui vermijden. Of vragen of ze mee gaan naar de randstand?
  donderdag 20 september 2012 @ 14:12:22 #250
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117023026
Vooral dat "dan ga je toch verhuizen" hangt me meters de keel uit. :r
Altijd babyboomers die met dat lumineuze idee komen. Ik vraag dan altijd of ze mijn onderwaarde willen financieren en anders niet met zulke domme ideeen willen aankomen.
pi_117023110
quote:

Nog een veel gehoorde: "De markt is weer aan het aantrekken, er zijn meer vacatures"
Dat kan misschien wel waar zijn (in bepaalde sectoren), maar nog steeds reageren er honderden mensen op 1 vacature, we zijn nog steeds niet uit die economische crisis, er worden nog steeds mensen op straat gezet en ook blijven er uiteraard nieuwe afgestudeerden bij komen.
pi_117023656
quote:

Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_117023889
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
  donderdag 20 september 2012 @ 14:36:15 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117023895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:36 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
Niet reageren, hij trolt.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 september 2012 @ 15:03:55 #255
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117024911
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.

:+
pi_117025328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.

:+
Klopt. Ik heb mijn afstudeeropdracht gedaan bij een gemeentelijke organisatie en daar mogen ze echt flink in hun personeel gaan snijden. Daar is echt te weinig productiviteit.
pi_117027803
quote:

Ik ging hier normaal gezien niet meer reageren, maar op deze post kon ik het toch niet laten. Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die tegen deze onzinnige opmerkingen opbotst.

Ik weet hoe vervelend het is, en wil je nog alle succes toewensen, want je hebt het echt nodig zo te zien. :{

Als je erover wilt praten via DM/PM... Voel je vrij.
:W
pi_117028624
ze zoeken nog mensen in het museum

http://www.rijksmuseum.nl/organisatie/vacatures?lang=nl

betaald nog redelijk ook
  donderdag 20 september 2012 @ 16:49:52 #259
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117029020
quote:

Ik heb nu:

[..]

Als je niets hoort dan willen ze je ook niet. Ik stuur een motivatie en als ik binnen 2 a 3 weken niets hoor dan ga ik er van uit dat het niets wordt. Heel simpel, je niet druk maken en gewoon verder solliciteren...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 september 2012 @ 16:54:54 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117029221
Ik vraag na 2 weken wat de status en verdere procedure is. Tenzij ik natuurlijk bij de vacature is aangegeven dat de selectie plaats vind na een bepaalde datum. En als die datum is verstreken en ik hoor niets stuur ik dus ook een mail wat de status en verdere procedure is.
pi_117030413
Na twee weken mailen kan geen kwaad imo. Alleen je moet direct en concreet zijn. Gewoon vragen wat de status is, niets meer, niets minder. Geen hele verhalen, gewoon direct in de zin van: is er al iets meer bekend?

Kan prima, sommige vacatures krijgen nou eenmaal veel sollicitanten en dus kan het wat langer duren.

Ik mag mij overigens ook aansluiten. Per 1 sept. afgestudeerd en al wat sollicitaties de deur uit gedaan. Heb een Msc in IT en ben benieuwd of er wat leuks uit komt rollen :)
  donderdag 20 september 2012 @ 23:19:32 #262
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_117049070
Ons bedrijf is overgenomen door een partij aan de andere kant van het land, kom me vrees ik binnenkort weer aanmelden hier.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:30:03 #263
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117062113
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet... }:|
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2012 @ 14:32:09 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117064558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:30 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet... }:|
Je bent ook pas 3 weken werkloos. Ik heb sollicitaties gehad waarbij pas na 5 a 6 weken een eerste reactie kwam.
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:39:51 #265
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117073374
Klopt maar ik solliciteer nu zo rond de 5 weken...
Het erge is wel dat ik me nu na 3 weken al dood verveel meh... :N
pi_117096912
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:

Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
pi_117097789
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:36 schreef Bleekvoort het volgende:
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:

Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
:D

Het is ook nooit goed hè.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 september 2012 @ 00:35:30 #268
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_117101258
Zoveel mensen hier werkloos of werkloos geraakt. Hier even de oppepper dat het weldegelijk kan in deze tijd. Vaste aanstelling sinds kort.

Allemaal heel veel succes met het vinden van (geschikt) werk.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2012 @ 09:31:54 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117107112
16 sollicitaties verstuurd in September. Nog 11 'over'.
pi_117112050
Waarom krijgen anderen het toch voor elkaar om met de juiste connecties en/of een vlotte babbel de meest relaxte baantjes te regelen en ik niet?
Ik ben helemaal niet jaloers hoor :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')