Dit topique is bedoeld om werklozen aan het werk te helpen. En dus moet je soms even een schop onder je kont krijgen, want als je een verwijtende houding aanneemt krigj je nooit een baan en ben je over een jaar nog steeds werkloos. En dan denkt iedereen 'waarom is dat meisje van in de 20 nog steeds werkloos, ze is jong, slim en weinig veeleisend, maar ze heeft de verkeerde instelling. Als je van die verkeerde instelling afkomt heb je zo een baan (en ja misschien is dat in tilburg of eindhoven waar je misschien niet wilt werken maar dan heb je tenminste een baan en hoef je niet meer te stempelen)quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?
Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden.
Des te meer reden om je houding aan te passen, want daar ligt het blijkbaar aan.quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?
Krijg jij maar eens constant afwijzingen naar je kop zonder de moed te verliezen in een jaar (ondertussen al meer!) tijd.
Nee ze HEBBEN inderdaad GEEN verantwoordelijkheid naar JOU. Het is niet HUN probleem dat JIJ je eraan stoort. Zolang je blijft denken dat iemand anders verantwoordelijk is voor JOUW geluksgevoel zal je steeds verbitterder raken.quote:Nu weer, een vacature die doodleuk alweer ingevuld was. Maar ja, dat is hún verantwoordelijkheid toch zeker niet hé, als die er niet op tijd afgehaald wordt?!![]()
Het valt mij op dat de huidige generatie jong volwassenen áltijd vind dat er IEMAND verantwoordelijk is voor wat hun overkomt. En dat is simpelweg niet zo.quote:Ja, ik ben onder de 25... en nu?!Bevooroordeel je automatisch personen onder de 25, misschien? Heel triest als dat zo zou zijn.
Ja inderdaad.quote:Nee, andere zijn niet verantwoordelijk... Alleen ikzelf, niet? Ik zal voor mijn eigen ongeluk verantwoordelijk zijn...![]()
Natuurlijk mag je gefrustreerd zijn en natuurlijk mag je daar over klagen. Maar dáárna ga je weer verder met de schouders eronder en probeer je weer een positieve instelling te vinden. Ik heb van jou -geen enkele- postieve post gelezen. Alleen maar frustratie en negativiteit. En continue gescheld op ALLES wat met werk te maken heeft. Als je die attitude niet veranderd ben je over een jaar nog werkloos.quote:Iedereen die langdurig werkloos is kan over deze frustratie meespreken. Vraag maar rond, of kijk maar rond in dit topic. (Waarschijnlijk is een groot deel users al vertrokken aangezien ze gewoon niet meer durven posten hier, en met reden...)
Ja hoor, maar ga je dan ook eens proberen opbouwend te zijn?quote:Waarom ben ik eigenlijk ook weer in dit topic komen posten...Het is toch altijd wat. Eerst Maanvis (die dan zelf nog niet eens werkloos is) en nu jij precies. Kan een mens hier nu niet eens gewoon stoom komen afblazen zonder commentaar te krijgen? Dit is trouwens tegen iedereen bedoelt die zich hieraan schuldig lijkt te maken.
Joh, je HOEFT niets met de tips te doen hoor.quote:Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?
Misschien dat een mens hier ook wil komen posten omdat zijn omgeving het "gezeur" over geen werk vinden beu is en denkt hier wél wat frustraties kwijt te kunnen omdat hij veronderstelt hier lotgenoten te vinden? (Frustraties uiten wordt blijkbaar ook vaak niet begrepen hier, wat toch de bedoeling van dit topic zou moeten zijn... maar nee, het ligt toch allemaal aan ons, niet? We zijn negatief en alles is toch zo simpel en vanzelfsprekend om werk te vinden...!)![]()
![]()
iedereen
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.
Mijn bedrijf moet de positieve insteek nog vindenquote:Op dinsdag 18 september 2012 09:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.
quote:Naar aanleiding van uw sollicitatie moeten wij u meedelen dat ter vervulling van een functie binnen ons bedrijf de keuze helaas niet op u is gevallen. Reden voor dit besluit is dat <bedrijf> alleen sollicitanten een dienstverband aanbiedt, die in het bezit zijn van een volwaardig HBO of Universitair diploma.
Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Werkervaring telt niet meer mee tegenwoordig.
Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, diverse vakgerichte cursussen op HBO niveau denk ik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?
En ik ben zelfs 42 met 23 jaar werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.
Logica?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dusquote:
Ow zo! Nee CIMsolutions.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dus
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog 10 sollicitaties uitstaan nu. De oudste een week geleden verstuurd.
Nee 3 Juli Het Gesprek gehad. Kantonrechtersformule met een pro-forma zitting. Per 1 Augustus geen werk meer. Recht op een uitkering vanaf 1 September.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tot nu toe ben ik altijd op werkervaring ergens binnengekomen, ook waar ik nu werk. Maar mijn overtuigingskracht, inschattingsvermogen en vlotte babbel wanneer het op sollicitatiegesprekken aankomt hebben daar natuurlijk ook aan meegeholpen.
Feit is dat ik tot nu toe altijd binnen 1-3 maanden een nieuwe baan heb weten te vinden en dat heeft voor een groot deel te maken met mijn inzet, inschattingsvermogen en werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:30 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.
Word postbezorger!quote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?quote:Geachte heer ....,
Het is nu vier weken later en ik heb nog niets vernomen. Kan ik dit als een afwijzing beschouwen? Omdat mijn achtergrond vrijwel naadloos aansluit bij jullie wensen, zou ik toch graag een orienterend gesprek willen.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Zeker weten. Komt veel te ruw over. Bijna aanvallend. Maak er iets positievers van (al hoef je dat zelf niet te zijn, het komt wel netter over op die organisatie).quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
quote:Geachte heer ...,
Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd naar de status van deze vacature. Gezien mijn achtergrond ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle aanvulling voor uw organisatie ben. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?quote:Op donderdag 20 september 2012 11:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
Ja, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet genoeg van doordrongenquote:Op donderdag 20 september 2012 11:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Dram dram dram.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
Dát je informeert naar de status geeft al aan dat je niet van het afwachtende soort bent.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
voorbereider bij postnl, verdient meer dan bezorgenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Dat de functie past is 1 ding. Maar wat belangrijker is, is of je in het team en bij het bedrijf past.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
Zo herkenbaar en zo niet helpend.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
- "Er is altijd werk te vinden" (het grootste cliché)
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
- "Waarom laat je je niet omscholen?"
Een nieuwe opleiding volgen is financieel onhaalbaar momenteel.
- "Waarom verhuis je niet naar de randstad?"
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
- "Dan wil je het waarschijnlijk niet graag genoeg."
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |