Wanneer wel kan je beter vragenquote:Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef bulbjes het volgende:
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven![]()
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.
Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.
Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld....
Is een doe-het-zelfzaak of telecomwinkel niks? Daar zullen ze toch sneller mannen aannemen lijkt mij.quote:Op zondag 16 september 2012 21:09 schreef Rhalius het volgende:
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.
Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
quote:Op maandag 17 september 2012 11:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he?) dan zal ik het meteen weghalen.
Vanwege 'budget'quote:Op maandag 17 september 2012 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
En waarom willen ze je niet direct in dienst hebben?
Dat sowieso, ik werk natuurlijk ook gewoon liever. Ik durf eigenlijk op dit moment geen eisen te stellen wat betreft een uiteindelijk vast dienstverband. Ze hebben er al bij gezegd dat ze via de payroll constructie mij in totaal 8 contracten kunnen bieden, zolang de tijdslijn van 3 jaar niet overschreden wordt (want dan moeten ze alsnog een vast contract aanbieden).quote:Op maandag 17 september 2012 14:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ideaal is het niet, maar beter dan helemaal geen baan. Ik zou wel afspraken maken dat wanneer het budget weer wat ruimer wordt je alsnog vast in dienst kan komen.
Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.quote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
Ehm ja dit zijn hele concreet zoekende recruiters het aantal mensen met mijn aantal jaren ervaring en kennis van pakketten kom je niet zo heel veel tegen. De bedrijven waarvoor ze recruiten zijn ook bijna altijd wel weer bekenden omdat het maar om een bureau of 20 gaat die dit soort zaken implementeren.quote:Op maandag 17 september 2012 18:14 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.
Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondesquote:Op maandag 17 september 2012 17:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Wéér eens op een vacature gesolliciteerd die sinds vorige week ingevuld is.............AAAAAAAAAARGH
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doenquote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
Nee ik ben helemaal niet aan het zoekenquote:Op maandag 17 september 2012 18:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doen.
Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken.quote:Op maandag 17 september 2012 18:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondes.
ik heb een soortgelijke situatie in 2008 aan de hand gehad, maar toen bleek dat dat niet mocht en dat ik geen recht zou hebben op een uitkering omdat ik dan gewoon nog in vaste dienst was. Dat was van vast contract naar een tijdelijk contract bij een andere BV van de holding.quote:Op maandag 17 september 2012 13:36 schreef pamper het volgende:
Ik wil hier graag even een vraag neerplempenSorry alvast als ik hier fout zit
![]()
Mag een werkgever je via een payroll organisatie in dienst nemen, als zij je eigenlijk een vast contract moeten aanbieden (na 3 tijdelijke contracten)? Kan dit eventuele gevolgen hebben voor een toekomstige uitkering?
Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hèquote:Op maandag 17 september 2012 18:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken.
Het is hun taak en verantwoordelijkheid om hun vacatures er op tijd af te halen; punt.quote:Op maandag 17 september 2012 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hè.
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houdenquote:Op maandag 17 september 2012 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is niet de core business van werkgevers om werkzoekende gelukkig te houden he
Hoezo? En inderdaad is dat ook niet de core-business van een werkgever.quote:Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden.
Dus wat leert dit je?quote:Op maandag 17 september 2012 20:03 schreef lyolyrc het volgende:
Het lijkt me wel in het belang van werkgevers om niet nog lastiggevallen te worden met brieven als je de gesprekkenrondes al hebt gestart.
Als ik kijk bij mijn werkgever (en ik hoor het ook van anderen in mijn omgeving) moeten steeds minder mensen steeds meer werk doen. Uit het oogpunt van kostenbesparingen. Er is minder tijd over voor 'ontplooiingsactiviteiten', je doet alleen nog maar de dingen die écht moeten omdat je aan andere zaken niet meer toekomt. Hierdoor wordt werken minder leuk. En we mogen blij zijn als komend jaar de salarissen net zoveel als de inflatie stijgen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoezo? En inderdaad is dat ook niet de core-business van een werkgever.
Maar niet op tijdquote:Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Werkgevers halen vervulde vacatures gewoon van -hun- website af.
Ik hoop niet dat ik hier nu je 'bubble burst' maar eh... dit is over de gehele arbeidsmarkt het geval.quote:Op maandag 17 september 2012 20:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als ik kijk bij mijn werkgever (en ik hoor het ook van anderen in mijn omgeving) moeten steeds minder mensen steeds meer werk doen. Uit het oogpunt van kostenbesparingen. Er is minder tijd over voor 'ontplooiingsactiviteiten', je doet alleen nog maar de dingen die écht moeten omdat je aan andere zaken niet meer toekomt. Hierdoor wordt werken minder leuk. En we mogen blij zijn als komend jaar de salarissen net zoveel als de inflatie stijgen.
Klinkt stom om hier notabene in een werkzoekendentopic over te klagenmaar het is wel een reden waarom ik wat anders wil gaan doen. De branche waarin ik werk holt een beetje achter de crisis aan, we hebben er vrij laat last van gekregen, maar ik denk dat het ook nog wel een tijd voortduurt voordat het weer beter wordt.
Haha nee hoorquote:Op maandag 17 september 2012 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ik hier nu je 'bubble burst' maar eh... dit is over de gehele arbeidsmarkt het geval.
Het is in ieder geval niet iemand anders verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 17 september 2012 20:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Elke keer teleurgesteld worden is niet erg dus?
Dat is ook een van de redenen waarom ik veel minder geneigd ben om te reageren op een (nep)vacature van W&S-bureaus. Een vacature van zo'n bureau waarop ik had gereageerd staat nog op de website, nota bene met de naam van de eigenlijke werkgever erbij.quote:Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus wat leert dit je?
Zijn dus gewoon spookvacatures en die zullen met name bij wervingsbureaus staan om hun database te vullen.
Werkgevers halen vervulde vacatures gewoon van -hun- website af.
Een vacature wordt toch niet uit het niets online gezet? Er is toch iemand verantwoordelijk?quote:Op maandag 17 september 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet iemand anders verantwoordelijkheid.
Ja, maar dat jij je teleurgesteld voelt als hij vervult is is niet hun verantwoordelijkheid of schuld. Als ze hem online willen laten staan laten ze hem online staan.quote:Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Een vacature wordt toch niet uit het niets online gezet? Er is toch iemand verantwoordelijk?
Een bedrijf heeft ook te maken met het hoog houden van een reputatie en met tijd die door (PZ-)medewerkers gestoken moet worden in het wegwerken van de sollicitaties en vragen naar aanleiding van de vacature. Op marktplaats word jij alleen beoordeeld op hoe een transactie verloopt, niet op die negeeracties van jou.quote:Op maandag 17 september 2012 20:19 schreef Thrilled het volgende:
Voelt iedereen zich hier geroepen om een advertentie van marktplaats te halen als je je product hebt verkocht? ik laat hem ook altijd wegkwijnen en negeer de reactiesben eigenlijk net zo erg..
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker!quote:Op maandag 17 september 2012 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar dat jij je teleurgesteld voelt als hij vervult is is niet hun verantwoordelijkheid of schuld. Als ze hem online willen laten staan laten ze hem online staan.
Laat me raden, je bent onder de 25?quote:Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker!
De vraag is wat voor nut het heeft hem online te laten staan...
Het is niet leuk, maar omgaan met deze teleurstelling is onderdeel van je werk als je werkzoekende bent. Anders neem je deze boodschap onbewust mee naar je volgende sollicitatie en straal je het uit. Het is dus helemaal niet vreemd om bijv een baaldag in te lassen waarop je niet zoekt maar gewoon wat leuks gaat doen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker!
De vraag is wat voor nut het heeft hem online te laten staan...
Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?quote:Op maandag 17 september 2012 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent onder de 25?
Nogmaals, jij lijkt de schuld voor jouw rotgevoel consequent in de schoenen van anderen te willen schuiven. Die zijn niet verantwoordelijk.
En heel vaak staan vacatures niet op de website bij de werkgever zelf, maar bij werving & selectie. En die laten ze vaak simpelweg langer staan om meer cv's in hun database te krijgen.
What the fuck? natuurlijk niet, die vacatures worden allemaal doorgelinkt, dus als een vacature niet meer actueel is kan het soms weken duren voordat ie van alle vacaturesites af is. Het is jouw taak om dezelfde week dat de vacature online komt er op te solliciteren. Je hebt toch genoeg tijd als 'stempelaar' of 'bijstandstrekker' zoals wij dat in Nederland noemen.quote:Op maandag 17 september 2012 19:58 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het is hun taak en verantwoordelijkheid om hun vacatures er op tijd af te halen; punt.
Een vacature die vorige week al is ingevuld moet nu toch niet meer online staan?! Door zo iets stoms worden werkzoekenden weer eens teleurgesteld!
Dit topique is bedoeld om werklozen aan het werk te helpen. En dus moet je soms even een schop onder je kont krijgen, want als je een verwijtende houding aanneemt krigj je nooit een baan en ben je over een jaar nog steeds werkloos. En dan denkt iedereen 'waarom is dat meisje van in de 20 nog steeds werkloos, ze is jong, slim en weinig veeleisend, maar ze heeft de verkeerde instelling. Als je van die verkeerde instelling afkomt heb je zo een baan (en ja misschien is dat in tilburg of eindhoven waar je misschien niet wilt werken maar dan heb je tenminste een baan en hoef je niet meer te stempelen)quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?
Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden.
Des te meer reden om je houding aan te passen, want daar ligt het blijkbaar aan.quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?
Krijg jij maar eens constant afwijzingen naar je kop zonder de moed te verliezen in een jaar (ondertussen al meer!) tijd.
Nee ze HEBBEN inderdaad GEEN verantwoordelijkheid naar JOU. Het is niet HUN probleem dat JIJ je eraan stoort. Zolang je blijft denken dat iemand anders verantwoordelijk is voor JOUW geluksgevoel zal je steeds verbitterder raken.quote:Nu weer, een vacature die doodleuk alweer ingevuld was. Maar ja, dat is hún verantwoordelijkheid toch zeker niet hé, als die er niet op tijd afgehaald wordt?!![]()
Het valt mij op dat de huidige generatie jong volwassenen áltijd vind dat er IEMAND verantwoordelijk is voor wat hun overkomt. En dat is simpelweg niet zo.quote:Ja, ik ben onder de 25... en nu?!Bevooroordeel je automatisch personen onder de 25, misschien? Heel triest als dat zo zou zijn.
Ja inderdaad.quote:Nee, andere zijn niet verantwoordelijk... Alleen ikzelf, niet? Ik zal voor mijn eigen ongeluk verantwoordelijk zijn...![]()
Natuurlijk mag je gefrustreerd zijn en natuurlijk mag je daar over klagen. Maar dáárna ga je weer verder met de schouders eronder en probeer je weer een positieve instelling te vinden. Ik heb van jou -geen enkele- postieve post gelezen. Alleen maar frustratie en negativiteit. En continue gescheld op ALLES wat met werk te maken heeft. Als je die attitude niet veranderd ben je over een jaar nog werkloos.quote:Iedereen die langdurig werkloos is kan over deze frustratie meespreken. Vraag maar rond, of kijk maar rond in dit topic. (Waarschijnlijk is een groot deel users al vertrokken aangezien ze gewoon niet meer durven posten hier, en met reden...)
Ja hoor, maar ga je dan ook eens proberen opbouwend te zijn?quote:Waarom ben ik eigenlijk ook weer in dit topic komen posten...Het is toch altijd wat. Eerst Maanvis (die dan zelf nog niet eens werkloos is) en nu jij precies. Kan een mens hier nu niet eens gewoon stoom komen afblazen zonder commentaar te krijgen? Dit is trouwens tegen iedereen bedoelt die zich hieraan schuldig lijkt te maken.
Joh, je HOEFT niets met de tips te doen hoor.quote:Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?
Misschien dat een mens hier ook wil komen posten omdat zijn omgeving het "gezeur" over geen werk vinden beu is en denkt hier wél wat frustraties kwijt te kunnen omdat hij veronderstelt hier lotgenoten te vinden? (Frustraties uiten wordt blijkbaar ook vaak niet begrepen hier, wat toch de bedoeling van dit topic zou moeten zijn... maar nee, het ligt toch allemaal aan ons, niet? We zijn negatief en alles is toch zo simpel en vanzelfsprekend om werk te vinden...!)![]()
![]()
iedereen
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.
Mijn bedrijf moet de positieve insteek nog vindenquote:Op dinsdag 18 september 2012 09:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.
quote:Naar aanleiding van uw sollicitatie moeten wij u meedelen dat ter vervulling van een functie binnen ons bedrijf de keuze helaas niet op u is gevallen. Reden voor dit besluit is dat <bedrijf> alleen sollicitanten een dienstverband aanbiedt, die in het bezit zijn van een volwaardig HBO of Universitair diploma.
Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Werkervaring telt niet meer mee tegenwoordig.
Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, diverse vakgerichte cursussen op HBO niveau denk ik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?
En ik ben zelfs 42 met 23 jaar werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.
Logica?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dusquote:
Ow zo! Nee CIMsolutions.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dus
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog 10 sollicitaties uitstaan nu. De oudste een week geleden verstuurd.
Nee 3 Juli Het Gesprek gehad. Kantonrechtersformule met een pro-forma zitting. Per 1 Augustus geen werk meer. Recht op een uitkering vanaf 1 September.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tot nu toe ben ik altijd op werkervaring ergens binnengekomen, ook waar ik nu werk. Maar mijn overtuigingskracht, inschattingsvermogen en vlotte babbel wanneer het op sollicitatiegesprekken aankomt hebben daar natuurlijk ook aan meegeholpen.
Feit is dat ik tot nu toe altijd binnen 1-3 maanden een nieuwe baan heb weten te vinden en dat heeft voor een groot deel te maken met mijn inzet, inschattingsvermogen en werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:30 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.
Word postbezorger!quote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?quote:Geachte heer ....,
Het is nu vier weken later en ik heb nog niets vernomen. Kan ik dit als een afwijzing beschouwen? Omdat mijn achtergrond vrijwel naadloos aansluit bij jullie wensen, zou ik toch graag een orienterend gesprek willen.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Zeker weten. Komt veel te ruw over. Bijna aanvallend. Maak er iets positievers van (al hoef je dat zelf niet te zijn, het komt wel netter over op die organisatie).quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
quote:Geachte heer ...,
Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd naar de status van deze vacature. Gezien mijn achtergrond ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle aanvulling voor uw organisatie ben. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?quote:Op donderdag 20 september 2012 11:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
Ja, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet genoeg van doordrongenquote:Op donderdag 20 september 2012 11:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Dram dram dram.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
Dát je informeert naar de status geeft al aan dat je niet van het afwachtende soort bent.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
voorbereider bij postnl, verdient meer dan bezorgenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Dat de functie past is 1 ding. Maar wat belangrijker is, is of je in het team en bij het bedrijf past.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
Zo herkenbaar en zo niet helpend.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
- "Er is altijd werk te vinden" (het grootste cliché)
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
- "Waarom laat je je niet omscholen?"
Een nieuwe opleiding volgen is financieel onhaalbaar momenteel.
- "Waarom verhuis je niet naar de randstad?"
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
- "Dan wil je het waarschijnlijk niet graag genoeg."
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Nog een veel gehoorde: "De markt is weer aan het aantrekken, er zijn meer vacatures"quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Niet reageren, hij trolt.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:36 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Klopt. Ik heb mijn afstudeeropdracht gedaan bij een gemeentelijke organisatie en daar mogen ze echt flink in hun personeel gaan snijden. Daar is echt te weinig productiviteit.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.
Ik ging hier normaal gezien niet meer reageren, maar op deze post kon ik het toch niet laten. Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die tegen deze onzinnige opmerkingen opbotst.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Als je niets hoort dan willen ze je ook niet. Ik stuur een motivatie en als ik binnen 2 a 3 weken niets hoor dan ga ik er van uit dat het niets wordt. Heel simpel, je niet druk maken en gewoon verder solliciteren...quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb nu:
[..]
Je bent ook pas 3 weken werkloos. Ik heb sollicitaties gehad waarbij pas na 5 a 6 weken een eerste reactie kwam.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:30 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet...
quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:36 schreef Bleekvoort het volgende:
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:
Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
CNC Is veel werk in, tenminste als ik de vacatures in mijn omgeving nog goed in m'n hoofd heb zitten.quote:Op zondag 23 september 2012 20:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ?
Kwamen daar wel reacties op?quote:Op maandag 24 september 2012 12:56 schreef agentstarling het volgende:
nee dat is wel een goeie ik heb ook een paar mensen in mijn lijst die dat gedaan hebben. Wel even gericht je ervaring opnoemen en wat je wilt want mensen zijn heus niet altijd even goed op de hoogte van al jou doen en laten. Of misschien verwijzen naar je Linkedin?
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeiequote:Op maandag 24 september 2012 13:17 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Kwamen daar wel reacties op?
Linkedin heb ik overigens niet.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:32 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Het is ook een rottijd om in het notariaat aan de slag te gaan; zeker als beginnend kandidaat omdat je dan nog aan de beroepsopleiding moet beginnen en dus niet meteen 'vol' aan de slag kan (als in dat je gewoon nog heel veel in de praktijk moet leren en niet meteen besprekingen kan gaan doen).
Toevalligerwijs wel net gehoord dat er pas weer 2 kandidaten (1 pas afgestudeerd, 1 zeer ervaren) zijn aangenomen in mijn omgeving. Ik moet er wel bij zeggen dat je als beginner echt bereid moet zijn om aan de andere kant van Nederland te gaan wonen.
Veel tips kan ik je niet geven omdat ik al aanneem dat je de vacaturebanken wel in de gaten zult houden. Misschien ken je mensen die wel in het 'wereldje' werken en die kunnen aangeven welke kantoren relatief goed lopen? En dan daar een open sollicitatie naar sturen?
Het kantoor dat dus die 2 heeft aangenomen heeft namelijk die vacatures niet openbaar gemaakt via de normale kanalen.
Anders juridische medewerker bij gemeenten, provincie, waterschap? Is een 2e master doen voor jou geen optie? Ik hoor dat de combi fiscaal echt aangeraden wordt. Heb je geen stages gelopen? Kun je misschien ergens, desnoods onbetaald 1/2 dagen in de week helpen? Wellicht bouw je zo een groter netwerk op om zo misschien ergens binnen te rollen?
Moet je echt bezig zijn met netwerken, best lastigquote:Op maandag 24 september 2012 13:20 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeie
Hoe lang heb je nog WW? Hoe is het met ET, btw, heeft zij alweer wat gevonden?quote:Op maandag 24 september 2012 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En nog maar 9 open sollicitaties over. Eerlijk gezegd zitten er daar misschien 3 tussen waar ik mezelf een redelijke kans geef. de rest is schieten met hagel in de hoop dat je wat raakt.
Dat moet je dan ook niet pas beginnen te doen als je zelf al werkloos bent, maar op het moment dat je zelf nog werkt. Netwerken = tweerichtingsverkeer.quote:Op maandag 24 september 2012 13:42 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Moet je echt bezig zijn met netwerken, best lastig
De eerste 3 weken ww zijn overgemaakt. Ik heb recht op 24 maanden. Wat dat betreft staat de druk er niet vol op.quote:Op maandag 24 september 2012 13:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je nog WW? Hoe is het met ET, btw, heeft zij alweer wat gevonden?
Wtf dat vroeg je eerst ook alquote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ? CNC-vacatures zijn er volop de vinden merk ik ...
AH okquote:Op maandag 24 september 2012 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, maar vooralsnog geen duidelijkheid gekregen.
Ik zie voor mezelf geen meerwaarde in Linkedin. Ik heb geen zakelijke connecties en een profiel zonder "vrienden" komt niet bepaald goed over denk ik.quote:Op maandag 24 september 2012 13:20 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeie
Ja, ik heb wel enige interesse in het vakgebied. Al moet ik zeggen dat het relatief grote werkaanbod ook wel 'n drijfveer is in dit geval, omdat het in mijn huidige werksector simpelweg kut met peren is en het werk mij niet echt meer kan bekoren. Een technische achtergrond heb ik niet, en kan me voorstellen dat dat een belangrijke minpunt is. Ben momenteel met enkele technische bedrijven aan het mailen wat nu hun visie is op mijn plannen ... !quote:Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
AH ok![]()
Lijkt het je ook echt leuk om zoiets te doen? Wat is verder je achtergrond. Ik denk ook weleens om de techniek in te gaan omdat daar nog zoveel werk is te vinden, en ik ook meer een persoon ben om met m'n handen te werken. Maar ik denk dan meer aan het geld in plaats van of ik het ook echt leuk zal vinden![]()
Merk ook dat veel mensen nu toch weer andere dingen gaan leren om toch meer baangarantie te hebben. En dan zit je wel goed in de techniek als ik soms de verhalen hoor.
Jij hebt zo'n beetje alle branches wel overwogen inmiddelsquote:Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
AH ok![]()
Lijkt het je ook echt leuk om zoiets te doen? Wat is verder je achtergrond. Ik denk ook weleens om de techniek in te gaan omdat daar nog zoveel werk is te vinden, en ik ook meer een persoon ben om met m'n handen te werken. Maar ik denk dan meer aan het geld in plaats van of ik het ook echt leuk zal vinden![]()
Merk ook dat veel mensen nu toch weer andere dingen gaan leren om toch meer baangarantie te hebben. En dan zit je wel goed in de techniek als ik soms de verhalen hoor.
Hoezo kan je oude werkgever "dit niet bieden"? Wil je dat je nieuwe werkgever je studie gaat betalen?quote:Op maandag 24 september 2012 14:54 schreef Dimens het volgende:
Is het netjes om in een sollicitatiebrief je oude werk te vernoemen? Als in;
Na twee jaar te hebben gewerkt als [functie], wil ik ook een opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon dit niet bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan.
Pffff gaan we weerquote:Op maandag 24 september 2012 14:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n beetje alle branches wel overwogen inmiddels.
Die kon mij niet meer dan 11 uur p/w geven.quote:Op maandag 24 september 2012 15:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoezo kan je oude werkgever "dit niet bieden"? Wil je dat je nieuwe werkgever je studie gaat betalen?
Is dit een pakkende opening van een sollicitatiebrief? Of is het te brutaal / arrogant?quote:Zoals ik u al in ons telefoongesprek duidelijk maakte, ben ik zeer geïnteresseerd in de functie van (willekeurige vacature). In deze sollicitatiebrief zal ik u uitleggen waarom.
Zit jij in de retail (verkoopspecialist) of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef Dimens het volgende:
Na twee jaar te hebben gewerkt als verkoopspecialist, wil ik ook een passende opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon mij niet meer dan 11 uur per week werk bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan
Hoe is dit als regel? Kan dit? Is dit netjes om op te noemen?
Zat ja. Was eigenlijk de bedoeling dat dit er niet bij zou staan.quote:Op maandag 24 september 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zit jij in de retail (verkoopspecialist) of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik vind het wel kunnen. Al zou ik persoonlijk in plaats van "zal ik u uitleggen waarom" neerzetten "zal ik mijn motivatie toelichten" o.i.d.quote:Op maandag 24 september 2012 15:57 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Is dit een pakkende opening van een sollicitatiebrief? Of is het te brutaal / arrogant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |