quote:Op zondag 9 september 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Robert Kubica wint klassementsproef bij onverwachte rallyecomeback!
Uitgerekend tijdens het Italiaanse GP-weekend heeft Robert Kubica, 18 maanden na zijn bijna fatale rallyecrash een onverwachte comeback in de rallyesport gemaakt. De Pool hoopt dat hij op termijn weer in de F1 kan terugkeren.
2012_kubica_rallye.jpg
Kubica wint rallye-etappe tijdens comeback
Robert Kubica heeft tijdens het Italiaanse GP weekend op rallyepaden van zich doen spreken. Bij zijn comeback in de “Rallye Ronde Gomitolo di Lana” pakte de Pool direct de zege in de allereerste klassementsproef met een First Motorsport Subaru S12 WRX.
Robert Kubica: “Het is al prachtig om hier weer terug te zijn. Maar eigenlijk hoor ik ergens anders te zijn. Ik moet nog een lange weg afleggen en mogelijk zal fysiek exact nooit meer op dezelfde hoogte als voor het ongeluk komen. Maar ik wil echter niet opgeven! Mijn doel blijft de Formule l en de volgende maanden zullen moeten aantonen of ik er in 2013 of anders in 2014 klaar voor ben!” Om de identiteit van Kubica zoveel mogelijk te verbergen stond hij oorspronkelijk zelfs onder de naam Andrea Crugnola voor het evenement ingeschreven.
Overigens is het contact met Renault bijna volledig verbroken. Eric Bouiller verklaarde in Monza nog weinig contact met de Pool te hebben.[............]
Nou dat had ik niet verwacht!![]()
!
WOWquote:Op zondag 9 september 2012 22:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
De tweede proef heeft ie ook gewonnen
Na 2 proeven heeft Kubica een voorsprong van 27 seconden
http://www.cronometristi.(...)09201201/DDDA111.HTM
Wat wil ik?quote:Kubica bestuurde een Subaru Impreza WRC en won alle stages. Volgend weekend rijdt hij opnieuw, om zo weer te wennen aan het echte racen. “Dit is een meer actieve fase in mijn herstel, zodat mijn arm hopelijk beter herstelt”, vertelt Kubica tegenover SkySport24. “Ik had natuurlijk liever terug willen keren in een andere wagen, want ik blijf hopen op een terugkeer in de Formule 1.”
De voormalige Renault-coureur houdt echter een slag om de arm. “Je moet je soms tevreden stellen met minder dan je zou willen, dat maak ik nu mee. Aan de andere kant ben ik ook erg blij met waar ik nu sta. Ik weet niet wat de toekomst brengt omdat ik niet echt weet waartoe ik op dit moment in staat ben.”
Toch hoopt hij al over een paar maanden weer helemaal de oude te zijn en zijn oude leven weer op te kunnen pakken. “Ik doe er alles aan om volgend jaar weer volop actief te zijn. De komende maanden besluit ik wat ik ga doen. Wat wil ik? Wat kan ik? Is de Formule 1 haalbaar? Dat zijn dingen die ik mezelf af moet vragen.”
Frijns?quote:Het Lotus F1 Team heeft een Nederlands autosporttalent vastgelegd. Dat heeft teambaas Eric Boullier in een exclusief interview met RTL GP-presentator Allard Kalff bevestigd. Beiden spraken elkaar in de voorbereiding op de Grand Prix van Italië in Monza. De baas van Kimi Raikkonen, Romain Grosjean en Jerome d'Ambrosio kon echter nog niet loslaten om welke coureur het in dit geval gaat.
De betreffende rijder gaat deel uitmaken van het sportmanagementbureau Gravity, waarover Boullier de leiding heeft. In samenwerking met Lotus hebben zij in navolging van vele concurrenten een eigen talentenprogramma opgezet onder de naam Lotus F1 Team IRace Professionnal Academy.
Zou hij niet alleen met links kunnen sturen? Of is dat een hele rare gedachte?quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:07 schreef Peterselieman het volgende:
zolang zijn rechterpols niet optimaal kan bewegen is Formule 1 geen optie voor Kubica
Veel wel natuurlijk gezien het vele sequentieel schakelen wat doorgaans met rechts gebeurd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Zou hij niet alleen met links kunnen sturen? Of is dat een hele rare gedachte?
Davide Rigon, heb ik live aan het werk gezien in de Superleague Formula, ook vanuit de pitquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:16 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag begint de Young Driver Test op Magny Cours met Ferrari, Force India en Mercedes.
De line up is als volgt:
Dinsdag
Ferrari - Jules Bianchi
Mercedes - Sam Bird
Force India - Luis Razia
Woensdag
Ferrari - Davide Rigon
Mercedes - Sam Bird
Force India - Jules Bianchi
Donderdag
Ferrari - Jules Bianchi
Mercedes - TBC (vermoedelijk Brendon Hartley)
Force India - Rodolfo Gonzalez
Klopt.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:04 schreef PennyWise84 het volgende:
ik las gisteren een stukje over een nieuw uitlaatsysteem bij mercedes?
quote:Mercedes trials new exhaust layout on opening day of Magny Cours test
Mercedes revealed its latest upgrade package on the opening day of the young driver test at Magny-Cours on Tuesday, with Sam Bird trialling the all-new exhaust layout.
As AUTOSPORT revealed on Monday, Mercedes has elected to use this week's three day test at the former home of the French Grand Prix to try out major development steps to its W03.
Hitting the track on Tuesday morning, Bird's car featured a heavily revised Coanda-style exhaust layout - similar to that put to good use by Sauber, Ferrari, Red Bull and McLaren this year.
Team principal Ross Brawn had said ahead of the test that if the revisions work they will boost the car's performance in low speed corners - as well as helping overcome tyre degradation problems
"We think that's quite significant in low speed traction," he said. "The effect of the exhaust is more significant at lower speeds than higher speeds, and also brings you the balance perhaps you need for the rear tyre."
Mercedes is also expected to try out the latest developments of its Lotus-style double-DRS - parts of which were run in Friday practice at the Belgian Grand Prix.
The three-day test at Magny-Cours has been joined by Ferrari and Force India as well, who are both expected to try out new developments.
Ferrari is starting the test with Jules Bianchi, while Luiz Razia is having his first run in a Force India.
Daar heeft hij zon pols niet echt bij nodig natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2012 00:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Veel wel natuurlijk gezien het vele sequentieel schakelen wat doorgaans met rechts gebeurd.
Rust in Vrede Sid..quote:Op woensdag 12 september 2012 22:53 schreef kepler het volgende:
News breaking that Sid Watkins has passed away, extordinary gentleman whose impact on safety in F1 and Motorsport in general has made it the safest it has ever been
...
De man die samen met Senna wilde stoppen.....quote:Op woensdag 12 september 2012 23:26 schreef beantherio het volgende:
Enorm triest nieuws. Een echte gentleman is heengegaan. Z'n invloed op de ontwikkeling van de veiligheid in de F1 was enorm.
Dan ben je wel een mannetje hoor. Ik neem mijn petje diep voor hem af.quote:At the 1995 Australian Grand Prix, Mika Häkkinen crashed heavily during the Friday qualifying session at the Brewery Bend at high-speed due to a puncture having been sustained by his car. Häkkinen was immediately rendered unconscious but did not hit his head aganist the surrounding wall or cockpit. Two volunteer doctors, Jereme Lockins and Steve Lewis arrived at the scene in 15 seconds with Watkins arriving last and took the action of restarting Häkkinen's heart twice and performed a cricothyroidotomy at the side of the track which he later described as his most satisfying experience during his time in the sport
quote:HOOFDDORP - De onderhandelingen tussen Michael Schumacher en Mercedes over een nieuw contract verlopen moeizaam.
Foto: ANP
De 43-jarige Duitser wil per se een eenjarige verbintenis, waarbij hij zelf mag bepalen of hij ook in 2014 actief zal zijn in de Formule 1, zo meldt Bild.
Mercedes stuurt echter aan op een eenjarig contract zonder optie voor 2014. De renstal erkent dat Schumacher als boegbeeld van grote waarde is, maar ziet ook in dat de zevenvoudige wereldkampioen nog niet echt heeft kunnen overtuigen sinds zijn rentree in 2010.
Ook over het salaris zouden beide partijen nog van mening verschillen. Momenteel verdient Schumacher 21 miljoen euro per jaar.
“Er is nog niets beslist. De komende tijd onderhandelen we verder”, laat motorsportbaas Norbert Haug van Mercedes weten.
De renstal zou ook in de markt zijn voor Lewis Hamilton, die een aflopend contract heeft bij McLaren. De Brit eist naar verluidt een jaarsalaris van 25 miljoen euro.
quote:Giedo van der Garde maakt mogelijk dit seizoen al zijn racedebuut voor het Caterham F1 Team. Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport. Volgens de krant verkeert de huidige rijder Vitaly Petrov in betalingsproblemen nadat enkele van zijn geldschieters de kraan hebben dichtgedraaid, waardoor de verplichte betalingen aan het achterhoedeteam niet meer voldaan kunnen worden. Van der Garde heeft dit seizoen al de nodige kilometers gemaakt voor het team, zowel op het circuit als tijdens een aantal demonstraties.
Voor komend jaar zou naast de Nederlander ook Charles Pic een serieuze kandidaat zijn bij Caterham. De Fransman presteert solide bij diens concurrent Marussia maar kan totaal niet overweg met teamgenoot Timo Glock. Ondertussen staat Caterhamcoureur Heikki Kovalainen in de belangstelling van diverse teams die verder naar voren op de grid acteren waardoor de nieuwkomer mogelijk beide rijders van dit jaar al dan niet noodgedwongen ziet vertrekken.
Ecclestone blij met geluid V6 motorquote:The word is that Ecclestone wants to have 22 races in 2013. Valencia will disappear because there is no money and we are hearing that the new races will be New Jersey, France and Turkey. The teams who have signed the new Concorde Agreement have agreed to 20 races a year with a number of possible extras. This will make the season ever more tough and expensive, but the teams like the idea because they can earn more. The scheduling needs to be such that races are back to back and so overall costs are reduced, but it remains to be seen whether there really are 22 viable races.
quote:Sep.12 (GMM) Bernie Ecclestone is now happier with the prospect of F1's V6 engine rules switch.
Until now, the F1 chief executive's main worry has been that the new 1.6 litre turbo units will not sound as good as the current normally-aspirated V8s.
But just ahead of last weekend's Italian grand prix, he travelled to Maranello to meet with Ferrari president Luca di Montezemolo as well as FIA president Jean Todt.
While at the famous Italian team's HQ, Ecclestone visited Ferrari's engine department and heard a live V6 running on the dynomometer, Germany's Auto Motor und Sport reports.
"Even Bernie Ecclestone was pursuaded by the sound of the engine," the report read.
F1 Silly Season 2012 #2 gaat verder met 2013.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:39 schreef Atreidez het volgende:
Zou me idd niet verbazen als Kovalainen naar een beter team gaat.. en met wat hij neerzet aan tijden met die Caterham mag dat ook welMaargoed, waar? Is er al een silly season 2013 topic?
En daarom mogen we blij zijn met Bernie, die wil in ieder geval nog echt geluid uit de F1 wagens en maakt zich daar zorgen om. Ik vrees echt als hij een opvolger krijgt, wat er dan gaat gebeuren....quote:Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
'Ecclestone wil 22 races in 2013'
[..]
Ecclestone blij met geluid V6 motor
[..]
Dit vind ik dan toch weer een vreemd verhaal, mercedes weet zelf toch ook wel dat Schumi veel pech heeft gehad? Ik geloof dan ook niet dat ze bij mercedes zeggen dat Schumi zijn terugkeer tegenvalt. Want volgens mij let niemand erop, maar heel stiekum heeft hij de balans tussen Nico en hem omgedraaid in zijn voordeel. Op spa heeft hij hem ruim verslagen en ook op monza was hij sneller in de race en pakte in een vrije training nog de snelste tijd.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
Moeizame onderhandelingen Mercedes en Schumacher
[..]
quote:Op donderdag 13 september 2012 13:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Dit vind ik dan toch weer een vreemd verhaal, mercedes weet zelf toch ook wel dat Schumi veel pech heeft gehad? Ik geloof dan ook niet dat ze bij mercedes zeggen dat Schumi zijn terugkeer tegenvalt. Want volgens mij let niemand erop, maar heel stiekum heeft hij de balans tussen Nico en hem omgedraaid in zijn voordeel. Op spa heeft hij hem ruim verslagen en ook op monza was hij sneller in de race en pakte in een vrije training nog de snelste tijd.
Op silverstone startte hij als 3e, na de zeiknatte kwali, Rosberg 11e... Het heeft dus even geduurd, maar het zou echt belachelijk zijn als ze hem nu niet willen houden, geef hem een goede wagen en als hij dan fuck ups maakt kan hij weg, nu zeker niet.
dat zou ik wel tof voor hem vindenquote:Ferrari heeft interesse in Heikki Kovalainen'
13 september 2012
Het management van Heikki Kovalainen zal ergens in de komende dagen een bezoek brengen aan Ferrari. Zo meldt de Finse zender MTV3. De Caterham-coureur zou een kandidaat zijn om Felipe Massa volgend jaar op te volgen bij het team.
Ferari-president Luca di Montezemolo riep eerder deze week nog dat Sergio Perez geen optie is voor 2013, omdat de Sauber-coureur nog niet voldoende ervaring heeft, al gaan er geluiden dat Fernando Alonso de komst van Perez niet zou zien zitten. De Spanjaard zou hebben gepleit voor een langer verblijf van Felipe Massa. Niet alleen omdat hij het goed met de Braziliaan kan vinden, maar ook omdat hij precies weet wat hij van de coureur uit Sao Paulo kan verwachten. Door met Kovalainen in gesprek te gaan, lijkt Ferrari te kijken welke mogelijkheden zij nog meer heeft voor 2013.
Nou ja, eigenlijk moet ie de titel daar nog winnenquote:Op donderdag 13 september 2012 12:41 schreef JohnB52 het volgende:
Laat vd Garde maar bij Caterham instappen. Kan ie direct bewijzen dat hij wel/geen F1materiaal is. In de GP2 heeft ie toch niks meer te winnen :-)
Ik had wel een upgrade verwacht, maar deze nietquote:Op donderdag 13 september 2012 16:19 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zou ik wel tof voor hem vinden![]()
en dan zou ik zowaar weer eens juichen voor een ferrari
De Massa van nu, wie is er niet sneller vraag je je bijna afquote:Op donderdag 13 september 2012 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ugh, alsof Kovalainen sneller zou zijn dan Massa. Wat een faal.
Ik denk dat Narain daar eigenlijk wel een geschikte kandidaat voor isquote:Op donderdag 13 september 2012 18:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De Massa van nu, wie is er niet sneller vraag je je bijna af
Geen idee, maar je kan niet aan blijven modderen met iemand die geen podia scoort voor de Scuderia.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ugh, alsof Kovalainen sneller zou zijn dan Massa. Wat een faal.
NUquote:Canvas 13-09-2012 21:10 - 21:40
Beeldgeheimen
Documentaireserie van ARTE (Mystères d'Archives) over belangrijke en tot de verbeelding sprekende gebeurtenissen uit de 20e eeuw. De makers gaan telkens op zoek naar onthullende achtergrondinformatie, nieuwe invalshoeken of nooit eerder getoonde archiefbeelden die een nieuw licht werpen op de gebeurtenis. 11 juni 1955. De beste piloten met de krachtigste racewagens ter wereld hebben zich verzameld voor de 23e editie van de 24 uur van Le Mans. In de 147e minuut gebeurt het: de Mercedes van Pierre Levegh ontplofte na een crash. Met 80 doden en 140 gewonden was dit het zwaarste ongeluk in de geschiedenis van de autosport. Wat is er toen juist gebeurd? Waarom vielen er zo veel slachtoffers? En waarom werd de wedstrijd niet stilgelegd? Afl.: 1955, Tragedie op het circuit van Le Mans.
Genre Documentaire
Raar eigenlijk, want de GP2 is een volwaardig kampioenschap (te vergelijken met de Moto2 vs MotoGP).. Doordat er zo weinig plek is in de Formule 1 zou je verwachten dat coureurs er jaren in rondrijden, hopend op een kans in de F1. Daarnaast hebben coureurs die er meerdere jaren in rondrijden meer ervaring dan coureurs die meteen doorstromen en vervolgens in de F1 de fouten maken die ze normaal gesproken in de GP2 zouden maken. De coureurs die in 1 keer doorstromen en het ook in de Formule 1 meteen laten zien zijn over het algemeen de uitzonderingen, zoals een Hamilton (of een Vettel vanuit de FR 3.5).quote:Op donderdag 13 september 2012 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk moet ie de titel daar nog winnenIets wat dit jaar al niet meer gaat lukken. Maar mocht hij nog een jaartje doorgaan omdat bv. toch geen plek voor hem is bij Caterham, en het zou hem volgend jaar wél lukken, dan ben ik bang voor hem dat ie een Giorgio Pantano-tje aan z'n broek heeft.
edit: spijtig eigenlijk, want zo'n FR3.5 titel is niet niks, zeker niet als je ziet wat voor een kampioenen ''vroeger'' al doorstroomde vanuit die klasse. Maar op de een of andere manier staat, of (hopelijk) stond, die titel de laatste paar jaren niet zo stevig in z'n schoenen en krijgt het niet de aanzien die een GP2 titel wel heeft. En dat terwijl de kwaliteiten die bv. dit jaar in de FR3.5 in de theorie beter zou moeten zijn.
Dat is wel jammer ja. Als ik genoeg geld had reed ik ook in de F1quote:Alleen was er door gebrek aan geld geen plek in de Formule 1.
Wat een heerlijke kortzichtige opmerking zeg.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:13 schreef PennyWise84 het volgende:
Mike Conway is een pussy.
Durft niet meer op Ovals te rijden en trekt zich daarom terug
Probleem daar zit niet zozeer in de GP2, of andere opstapklasse, maar meer in de F1 zelf. Dat testverbod heeft een hoop kansen voor talent om zeep geholpen. Teams durven het gewoon weg niet meer aan om een jonge gast in zo'n ding te zetten, tenzij ze een bak met geld hebben. Genoeg voorbeelden wat dat betreft: alle 2de rijders bij Marussia, Petrov, Senna (al had die zelfs nog een tweede voordeel door zijn naam), Chandok. Hangt natuurlijk ook aan vast dat er ook een paar jongens zijn ingestapt omwille van het geld, maar ook het nodige aan talent erbij hebben zoals een Perez bv.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raar eigenlijk, want de GP2 is een volwaardig kampioenschap (te vergelijken met de Moto2 vs MotoGP).. Doordat er zo weinig plek is in de Formule 1 zou je verwachten dat coureurs er jaren in rondrijden, hopend op een kans in de F1. Daarnaast hebben coureurs die er meerdere jaren in rondrijden meer ervaring dan coureurs die meteen doorstromen en vervolgens in de F1 de fouten maken die ze normaal gesproken in de GP2 zouden maken. De coureurs die in 1 keer doorstromen en het ook in de Formule 1 meteen laten zien zijn over het algemeen de uitzonderingen, zoals een Hamilton (of een Vettel vanuit de FR 3.5).
Perez heeft Telmex achter zich staan, geld speelde bij Sauber zekers weten ook een rolquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:51 schreef JohnB52 het volgende:
Vervang Perez even door Maldonado en je lijstje klopt :-)
Perez zit in het Ferrari young drivers programma
Maldonado kan zeker hard rijden ben ik totaal met je eens.alleen de richting die hij op rijd wil nog weleens een muur of auto('s) bevattenquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Perez heeft Telmex achter zich staan, geld speelde bij Sauber zekers weten ook een rol![]()
Maar ik zei niet voor niets ''een paar jongens'' en ''Perez bv.'', al ben ik nog niet zo zeker over Maldonado's talent, wat niet wilt zeggen dat ie niet hard kan rijden btw
Het probleem met Maldonado is dat af en toe zijn emoties hem in de weg zitten en hij rare dingen gaat doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Perez heeft Telmex achter zich staan, geld speelde bij Sauber zekers weten ook een rol![]()
Maar ik zei niet voor niets ''een paar jongens'' en ''Perez bv.'', al ben ik nog niet zo zeker over Maldonado's talent, wat niet wilt zeggen dat ie niet hard kan rijden btw
af en toequote:Op vrijdag 14 september 2012 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem met Maldonado is dat af en toe zijn emoties hem in de weg zitten en hij rare dingen gaat doen.
Zo stond er laatst een mooie uitspraak over in de F1RR: ''Montoya had een knikker in zijn hoofd, die af en toe eens uit het putje rolt. Maldonado heeft er een stuiterbal in.........'' Of zoiets was het toch. Maldonado zijn probleem in dat ie niet niet kan inschatten wanneer die niet agressief hoeft te rijden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem met Maldonado is dat af en toe zijn emoties hem in de weg zitten en hij rare dingen gaat doen.
En complot zeg ik jequote:Pirelli's test car hit by alternator failure during work at Barcelona
Pirelli's Formula 1 tyre test running at Barcelona was cut short today after the 2010 Renault's engine suffered an alternator failure.
The Renault R30 was running with a 2010-specification alternator, which the engine manufacturer described as "similar" to the one used in the first part of this season.
A spokesperson told AUTOSPORT: "Earlier today, an R30 from 2010 being used for Pirelli tyre testing at Barcelona experienced an alternator failure similar to the occurrence in Valencia earlier this season.
"The engine was a 2010 version fitted with a 2010 specification alternator similar to the specification used in the first part of the 2012 season."
Renault made changes to its alternator specification following an investigation after Valencia, when Sebastian Vettel and Romain Grosjean both retired.
But it suffered from further alternator failures at Monza last weekend, including one that put Vettel out of the race, despite modifications being made to the component.
Renault remains confident that it will be able to solve the problems and AUTOSPORT understands that investigations at its Viry base have made significant progress in isolating and resolving the problem.
The firm is confident that measures it will introduce for next weekend's Singapore Grand Prix will solve the reliability problem.
The version of the alternator running on the Pirelli test hack was not a development part, for this is prohibited by the agreement covering tyre testing.
"As per the terms of the tyre testing agreement, we would not use any of the Pirelli tests to test new or development parts," said Renault's statement.
Daarom rijdt Vosss ook geen Formule 1quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
af en toe
Is toch wel een understatement moet ik zeggen
Mijn emoties zitten me nooit in de weg en rare dingen doe ik al jaren niet meer.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Daarom rijdt Vosss ook geen Formule 1
zeker weten?quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn emoties zitten me nooit in de weg en rare dingen doe ik al jaren niet meer.
Eigenlijk ben ik best een burgerlul nu ik er zo over nadenk
Tamelijk ja; hoezo?quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:15 schreef vosss het volgende:
Eigenlijk ben ik best een burgerlul nu ik er zo over nadenk
Hij kickte er hier ook hard in toen ik het me realiseerdequote:
Grote woorden van een kleine man.quote:Ecclestone: "Sid Watkins is onvervangbaar"
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft vrijdag in een verklaring eer betoond aan de woensdag overleden Sid Watkins, die sinds 1978 over de veiligheid van de coureurs waakte. "Iemand als Sid kom je maar één keer in je leven tegen."
"Wat Sid voor de veiligheid in de Formule 1 heeft gedaan is ongelooflijk. Hij heeft zijn hele leven gewijd aan het zo veilig mogelijk maken van deze sport en we zijn hem daarvoor erg veel dankbaarheid verschuldigd", laat Ecclestone weten. "Toen ik hem halverwege het seizoen 1978 vroeg om de officiële dokter van de Formule 1 te worden, hebben we uitgebreid met elkaar gesproken over zaken als veiligheid en medische zorg. We spraken met elkaar af dat elk circuit een volledig uitgerust medisch centrum moest krijgen waar gewonde coureurs meteen behandeld kunnen worden en dat er in de buurt van dat medisch centrum altijd een helikopter klaar moest staan om een coureur naar een ziekenhuis te kunnen brengen."
"Sid heeft ervoor gezorgd dat al deze zaken er kwamen en daarnaast nog veel meer verbeteringen in de doorgevoerd", vervolgt Ecclestone. "Na de ongelukken van Jochen Rindt en Ronnie Peterson kwam ik met het idee om hem een eigen medical car te geven en hem verantwoordelijk te maken voor de medische zorg van alle Formule 1-coureurs. We waren altijd met elkaar in gesprek over hoe we de veiligheid verder konden verbeteren en vervolgens nam hij dan de medische kant van het verhaal voor zijn rekening, omdat ik daar niets van weet. Sid is onvervangbaar. Daar ben ik redelijk zeker van. Iemand als Sid kom je maar eens in je leven tegen."
Montoya is en blijft wel mijn favoriet...quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo stond er laatst een mooie uitspraak over in de F1RR: ''Montoya had een knikker in zijn hoofd, die af en toe eens uit het putje rolt. Maldonado heeft er een stuiterbal in.........'' Of zoiets was het toch. Maldonado zijn probleem in dat ie niet niet kan inschatten wanneer die niet agressief hoeft te rijden.
Nu we het er toch over hebben![]()
[ afbeelding ]
Hij moet zich zo langzamerhand eens gaan afvragen waar z'n prioriteiten liggen. Als ie terug wil komen in de F1 dan kan ie dit niet blijven doen.quote:Op zondag 16 september 2012 21:23 schreef Marks het volgende:
Kubica weer ongeluk gehad.. http://www.gpupdate.net/n(...)lyongeval-in-italie/
Risico van het vak, kan net zo goed gebeuren tijdens zijn eerste F1-testquote:[img]http://i.foknet e.net/p/1s.gif[/img] Op maandag 17 september 2012 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij moet zich zo langzamerhand eens gaan afvragen waar z'n prioriteiten liggen. Als ie terug wil komen in de F1 dan kan ie dit niet blijven doen.
Het punt is natuurlijk dat ie door een eerder rally-ongeluk momenteel niet in de buurt komt van een F1-test. Je vraagt je af waarom ie dan toch weer zulk risico wil nemen. Als ie F1 wil doen dan moet ie zich richten op F1 en dit soort hobby's opzij schuiven.quote:Op maandag 17 september 2012 19:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Risico van het vak, kan net zo goed gebeuren tijdens zijn eerste F1-test
tuurlijk, maar hij kan niet in 1 keer in een F1 auto stappen, hij moet ergens beginnen en met rallyrijden kan hij zich in de kijker rijden omdat hij daar goed in isquote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[] Op [url=http/forum.fok.nl/topic/1868171/2/50#116915106]maandag 17 september 2012 22:49[/url] schreef beantherio het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat ie door een eerder rally-ongeluk momenteel niet in de buurt komt van een F1-test. Je vraagt je af waarom ie dan toch weer zulk risico wil nemen. Als ie F1 wil doen dan moet ie zich richten op F1 en dit soort hobby's opzij schuiven.
Zijn rechterhand is sowieso nog niet goed genoeg voor een F1 wagen. Dus gebruikt hij rally's om toch zijn reflexen op te bouwen. Als zijn rechterhand niet beter wordt is het over in de F1 maar voor zover ik heb gelezen op Internet is dat nog wel zijn doel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:18 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat Kubica slim genoeg is om te bedrnken dat zijn F1 carriére gewoon voorbij is en daarom voor zijn 2e grote droom gaat: Rally rijden. Anders was hij wel in een oude F1 gedoken of andere formule wagen, het feit dat hij weer rally rijdt is naar mijn idee een teken dat we hem niet meer in een F1 (Grand Prix) zullen gaan zien. Graag, maar niet realistisch !
Als hij zn leeftijd nog mee had, had het nog gekund, maar Kubica was sowieso al een laatbloeier !
Ik vind leeftijd toch niet zo belangrijk. Als je goed bent, is DAT wat telt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:18 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat Kubica slim genoeg is om te bedrnken dat zijn F1 carriére gewoon voorbij is en daarom voor zijn 2e grote droom gaat: Rally rijden. Anders was hij wel in een oude F1 gedoken of andere formule wagen, het feit dat hij weer rally rijdt is naar mijn idee een teken dat we hem niet meer in een F1 (Grand Prix) zullen gaan zien. Graag, maar niet realistisch !
Als hij zn leeftijd nog mee had, had het nog gekund, maar Kubica was sowieso al een laatbloeier !
Mee eens, maar na de grote klapper van Kubica telt leeftijd wel. Want ga je een coureur terughalen met alle ontwenningsverschijnselen etc, of haal je een jong ventje uit de GP2 ? Heel spijtig voor Robert, maar ik zou zonder twijfel voor het jongere talent kiezen. Ja Robert is/was goed, maar om hem te kneden naar de coureur wie hij was, heb je hulpmiddelen nodig, geld, tijd en geduld. Terwijl het jonge talent het vanzichzelf al heeft om beter te worden, minus alle hulpmiddelen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:38 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik vind leeftijd toch niet zo belangrijk. Als je goed bent, is DAT wat telt.
no way?quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:44 schreef JohnB52 het volgende:
F1 2012 is te koop bij de Bart Smit in Weert :-)
Bron: tweakers.net
Damnquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
Dat is wel jammer. Ik vond dat hij het erg goed deed
Is al bekend wie het stokje over gaat nemen?quote:
Lee McKenziequote:Op dinsdag 18 september 2012 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Is al bekend wie het stokje over gaat nemen?
Ik bedoel natuurlijk erg jammer omdat ie het gewoon heel leuk deed (persoonlijke mening), maar wie weet krijgen we er iemand voor terug die nog veel leuker is
neeeeeeeeeeeeequote:Op dinsdag 18 september 2012 14:37 schreef JohnB52 het volgende:
Jake Humphrey van de BBC stopt met formule 1. Gaat voetbaluitslagen doen :-(
Heb een week lang met F1 2012 mogen spelen (reviewcode via steam). Ze hebben de career uit elkaar getrokken in een aantal volledige seizoenen waarin je dus gewoon in de achterhoedeteams moet beginnen en in de season challenge: een kort kampioenschap van tien races waarin tijdens het seizoen van team gewisseld kan worden. Voorwaarde is dat je een tegenstander als rivaal kiest en die in een best of three klopt. Zijn team zal je dan onmiddellijk een contractaanbod doen. Apart is dat bijna alle Tilke-banen gemeden worden in de korte route: alleen Abbe Dabbie als seizoensafsluiter en het nieuwe circuit in Austin komen erin terug (wat trouwens een hele leuke baan is geworden imho). Verder valt op dat je auto veel minder nerveus reageert met een gamepad, als is een stuurtje nog steeds een préquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:44 schreef JohnB52 het volgende:
F1 2012 is te koop bij de Bart Smit in Weert :-)
Bron: tweakers.net
Toen kon je dat volgens mij zelf instellen, nu is dat al gedaanquote:Op woensdag 19 september 2012 10:54 schreef JohnB52 het volgende:
Die career mode was vorige jaren ook al zo :-)
Hopelijk reageert de wagen lekkerder in de full game dan in de demo. Al is dat natuurlijk persoonlijk!
Nope, alleen nog "long run" (de complete career) of de "short run" (season challenge)quote:Kan de career nu ook weer meer worden ingesteld zoals in f1 2010?
Daar kon je KIEZEN hoe lang je career zou duren, 3,5 of 7 seizoenen, in F1 '11 was het opeens vastgezet op 5..
Langzame verkeer tijdens kwalis is er nog steeds. Meer fouten maken gebeurt trouwens ook, maar meer op hard mode dan op easy modequote:Verder moeten de andere rijders meer fouten maken tijdens races etc. EN de echte ergernis is toch het langzame verkeer tijdens kwalificaties![]()
Als ze deze zaken hebben verbeterd, ben ik al blij.
Enigste spel waarin de coureur ook schade opliep was Expand Rally. Merkte vooral in gasrespons die langzamer was bij beenv of rugletsel , armverwondingen leverden een slecht sturende auto op en hoofdwonden gaven ineens "blurred vision" om een hersenschudding te simulerenquote:En ik wacht nog op het ultieme racespel:
begin als rookie met karts, en dan afhankelijk van hoe goed je bent, kan je het schoppen tot maximaal F Nippon, Le Mans Series of toch F1, met tussendoor allerlei raceklassen. En crash je, dan moet je ook daadwerkelijk letsel hebben. Dus ga je met 300 rechtdoor in de Eau Rouge, dat voel je (zie Melker) en dan moet je ook races missen. Het moet mogelijk zijn om dat te berekenen, hoe zwaar de crash is, wat voor letsel daar bij kan horen en hoe lang je dan uitgeschakeld bent. En in het ergste geval is er een dodelijk ongeluk, waarna je weer opnieuw moet beginnen met de carriere....
Dat vond ik veel te arcade, het moet zeker zo realistisch zijn als F1 2011 of Rfactor.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:15 schreef Fiorano het volgende:
DTM Race Driver had dat altijd wel, dat was echt een heerlijk spel!
´quote:Op woensdag 19 september 2012 11:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat vond ik veel te arcade, het moet zeker zo realistisch zijn als F1 2011 of Rfactor.
Ik speel rfactor en f1 2011, heb ook f1 2010 gespeeld en ik vind f1 2011 toch niet arcade. Misschien wat minder sim dan rfactor, vooral vanwege de schade, maar qua bestuurbaarheid is het wel behoorlijk realistisch en ik spin toch nog best vaak, na meer dan 35 uur tracktime...iets wat me bij f1 2010 bijnan niet meer gebeurde op een gegeven moment.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:28 schreef Fiorano het volgende:
[..]
´
Maar je begon wel onder aan zeg maar, daar doel ik meer op. En af en toe Arcade ff knallen is ook lekker. Rfactor of Project CARS dat is realistisch. F1 2011 was ook Arcade....
Ik vraag me af wat voor kenners dat zijn. Zeker van die verstokte Playstation figuren met hun GT is de beste simulatie!!!!!quote:Ben met mijn eigen auto de Ring op gegaan en dat is totaal anders dan de versie in Gran Turismo 5, terwijl dat volgens kenners dicht in de buurt komt...
Ik race zelf op mn laptop met iRacing en de enige die ik fatsoenlijk rond krijg is de Williams hahahaquote:Op donderdag 20 september 2012 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor kenners dat zijn. Zeker van die verstokte Playstation figuren met hun GT is de beste simulatie!!!!!
Ja leuk, tot je ze een rondje rFactor, GTR, NetkarPro of LfS laat doen.
En dan zelfs nog steeds durven ze daarna te roepen dat GT de beste is en dat dat domme spel van mij te moeilijk is.
Onwetend volk. Ik moet er altijd een beetje mee lachen
truck races op iracing zijn ook altijd leuk.totdat jeje als 20e kwalificeert en weet dat je de finish niet gaat halen omdat een of andere retard zijn lijn niet kan houden en het halve veld eruit rost.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik race zelf op mn laptop met iRacing en de enige die ik fatsoenlijk rond krijg is de Williams hahaha
Ik red een 1:54 op Spa en dat met een Set Up die ik niet helemaal goed krijg in gesteld (naar mijn idee hahaha)
quote:Op donderdag 20 september 2012 13:14 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
truck races op iracing zijn ook altijd leuk.totdat jeje als 20e kwalificeert en weet dat je de finish niet gaat halen omdat een of andere retard zijn lijn niet kan houden en het halve veld eruit rost.
http://www.fia.com/en-GB/(...)/fia-sw-tribute.aspxquote:Press Release
Tribute to Professor Sid Watkins OBE
20/09/2012
A number of tributes will take place during the Singapore Grand Prix weekend.
Following the sad news of the death of FIA Institute Honorary President, Professor Sid Watkins, the FIA, FIA Institute and Formula One Management will arrange tributes to his memory at the forthcoming Singapore Grand Prix.
On Sunday, before the start of the race, there will be a minute’s applause on the grid in his honour.
Throughout the weekend, a Book of Remembrance will be available for the F1 community to write their own personal messages of condolence.
A bronze bust of Professor Watkins, commissioned for him on the occasion of his retirement last year from the FIA Institute Presidency, will be on display beside the Book of Remembrance throughout the race weekend. At a later date, the Book will be presented to the Watkins family on behalf of the FIA, FIA Institute and F1 family.
The FIA and the FIA Institute will continue to consider the most appropriate permanent tribute to Professor Watkins, in recognition of his achievements and his unique legacy for motor sport.
An announcement on this lasting tribute will be made in due course.
quote:Provisional 2013 Formula 1 calendar revealed
Formula 1's 2013 season will kick off in Australia on March 17 and finish in Brazil on November 24, according to a provisional calendar submitted to teams in Singapore this weekend.
After weeks of uncertainty about the exact timing of the schedule for next season's races, AUTOSPORT has learned that a first draft has now been put forward for a 20-race campaign next year.
There are no big surprises in the schedule after Bernie Ecclestone revealed at the Hungarian Grand Prix that there would be 20 races - with the race in New Jersey replacing that in Valencia.
The British Grand Prix is, however, moving forward a week to take place on June 30, while there will be a lengthy summer break from the Hungarian GP on July 28 to the Belgian GP on September 1.
There remain question marks about some events, however, with the New Jersey, Singapore and Korean GPs all being on the calendar subject to contracts being finalised and the tracks being ready.
The calendar will be submitted for approval at the new meeting of the FIA's World Motor Sport Council that takes place on September 28.
2013 Formula 1 calendar (Provisional)
March 17 Australia (Melbourne)
March 24 Malaysia (Sepang)
April 14 China (Shanghai)
April 21 Bahrain (Sakhir)
May 12 Spain (Barcelona)
May 26 Monaco (Monte Carlo)
June 9 Canada (Montreal)
June 16 America (New Jersey) *
June 30 Britain (Silverstone)
July 21 Germany (Nurburgring)*
July 28 Hungary (Hungaroring)
September 1 Belgium (Spa)
September 8 Italy (Monza)
September 22 Singapore (Marina Bay) *
October 6 Japan (Suzuka)
October 13 Korea (Yeongam) *
October 27 India (Buddh International Circuit)
November 3 Abu Dhabi (Yas Marina)
November 17 United States (Austin)
November 24 Brazil (Interlagos)
* subject to confirmation
temperaturen zijn in Austin in de zomer daar te hoog voorquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:27 schreef nils7 het volgende:
Waarom wisselen ze Austin niet om met New Jersey dan?\
Maar de kans is groter aan het eind van t jaar dat NJ af is....quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
temperaturen zijn in Austin in de zomer daar te hoog voor
Alleen is de kans op winters weer in New Jersey in november een stuk groter dan in Austin.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar de kans is groter aan het eind van t jaar dat NJ af is....
Tjah dat is wel...quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alleen is de kans op winters weer in New Jersey in november een stuk groter dan in Austin.
Ik denk eerder bij Lotus aangezien hij in Monza met ze in gesprek is geweest.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:09 schreef JohnB52 het volgende:
Frijns volgend jaar naar Sauber?!?
http://www.f1today.net/nl(...)rverijder-bij-sauber
Ipv Grosjean? Lijkt mij sterk.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder bij Lotus aangezien hij in Monza met ze in gesprek is geweest.
Misschien eens naar iRacing kijkenquote:Op woensdag 19 september 2012 11:11 schreef Marks het volgende:
En ik wacht nog op het ultieme racespel:
begin als rookie met karts, en dan afhankelijk van hoe goed je bent, kan je het schoppen tot maximaal F Nippon, Le Mans Series of toch F1, met tussendoor allerlei raceklassen. En crash je, dan moet je ook daadwerkelijk letsel hebben. Dus ga je met 300 rechtdoor in de Eau Rouge, dat voel je (zie Melker) en dan moet je ook races missen. Het moet mogelijk zijn om dat te berekenen, hoe zwaar de crash is, wat voor letsel daar bij kan horen en hoe lang je dan uitgeschakeld bent. En in het ergste geval is er een dodelijk ongeluk, waarna je weer opnieuw moet beginnen met de carriere....
Ook niet goed voor je portemonneequote:Op donderdag 27 september 2012 18:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Misschien eens naar iRacing kijkenMaar dat is meer simulatie, en je career is echt.. Je hebt ook iets meer concurrenten in je career.
http://en.wikipedia.org/wiki/IRacing.com
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 28 september 2012 07:07 schreef Fiorano het volgende:
Hamilton dus definitief naar Mercedes. De Perez zou in de race zijn voor een stoeltje bij Mclaren
Bron?quote:Op vrijdag 28 september 2012 07:07 schreef Fiorano het volgende:
Hamilton dus definitief naar Mercedes. De Perez zou in de race zijn voor een stoeltje bij Mclaren
Staat op Nu.nl dat er sterke aanwijzingen zijn blablabla.quote:
http://m.guardian.co.uk/(...)t=sport&type=articlequote:[mobiel http://i.fokzine.net/p/1s.gif[/img] Op vrijdag 28 september 2012 07:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Bron?
ojee dan voor de NL'se kijkersquote:Formule 1 achter decoder
De Formule 1 verdwijnt vanaf komend seizoen vermoedelijk ook in Nederland grotendeels achter de decoder. De betaalzender Sport 1 is momenteel volop in onderhandeling met Formula One Management (FOM) dat over de uitzendrechten gaat. Een woordvoerder van Sport 1 heeft dat bevestigd. "De wil om eruit te komen, is er absoluut.”
Zeker is in ieder geval dat de twintig races vanaf 2013 niet langer bij RTL te zien zullen zijn. RTL7 zendt dit seizoen nog alle races en kwalificaties live uit, inclusief uitgebreide voor- en nabeschouwingen. RTL heeft echter besloten niet meer op de rechten te gaan bieden.
Nederland zou niet het eerste land zijn waar de koningsklasse van de autosport deels van het open net verdwijnt. Vanaf dit seizoen worden de races in Groot-Brittannië nog maar voor de helft bij de BBC uitgezonden, terwijl alle races, trainingen en kwalificaties bij het commerciële Sky Sports zijn te zien. In Italië zijn de races vanaf komend seizoen bij Sky Italia te zien, waar eerder de RAI nog alle races op de buis bracht.
Open net
F1-baas Bernie Ecclestone wil beslist dat de Formule 1 in zoveel mogelijk landen zichtbaar blijft op het open net om de enorme populariteit van de sport niet onder druk te zetten. Daarom zal zo goed als zeker ook voor Nederland een soortgelijke constructie als in Engeland worden uitgewerkt. Dat zal mogelijk inhouden dat alle races live bij Sport1 te zien zullen zijn, terwijl op het open net twee GP’s live worden uitgezonden plus de samenvattingen van alle andere races. RTL zou voor dat deelpakket wel in de markt zijn, evenals SBS.
Nigel Melker mag ookquote:Op vrijdag 28 september 2012 08:42 schreef Fiorano het volgende:
Frijns bij Mclaren dan?
Las trouwens ook dat Alquesari (ja die ja, weet ik veel hoe ik dat schrijf) naar Mclaren zou kunnen gaan.
Hier in ieder geval een schriftelijke bron:quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Schijnt dat net op BBC5 live op de radio bekend gemaakt is dat Lewis idd vertrekt bij Mclaren. ALthans volgens Twitter
Blijf het nog vaag vinden. 95% van de tweets denkt dat alles al officieel is, maar er komen geen gerenommeerde namen langs die daadwerkelijk iets te maken hebben met F1, als teamlid, of als journalist. Je vind enkel wat berichten op Prive en Story achtige websites die er over posten. Zolang het niet terug te vinden is op de BBC website, of op autosport.com neem ik het iig nog niet voor waar aanquote:Op vrijdag 28 september 2012 09:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hier in ieder geval een schriftelijke bron:
http://www.telegraph.co.u(...)ve-from-McLaren.html
U vraagt, wij draaien:quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blijf het nog vaag vinden. 95% van de tweets denkt dat alles al officieel is, maar er komen geen gerenommeerde namen langs die daadwerkelijk iets te maken hebben met F1, als teamlid, of als journalist. Je vind enkel wat berichten op Prive en Story achtige websites die er over posten. Zolang het niet terug te vinden is op de BBC website, of op autosport.com neem ik het iig nog niet voor waar aan
Die had ik ook al gelezen, maar:quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19755236
En Perez zou zijn vervanger zijn bij McLaren.
Dus niet officieelquote:The move, predicted by BBC Sport earlier this month, will be announced on Friday and will have huge repercussions throughout Formula 1.
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 09:39:11Massa stays, Schum reretires, Ham to Merc, Perez to McL, Alg to Sauber reageer retweet
En elke race begint ie vanaf achteraanquote:Op vrijdag 28 september 2012 09:43 schreef JohnB52 het volgende:
Schijnt dat Bernd Meylander naar McLaren gaat: altijd aan de leiding, nooit ingehaald en ook nooit gecrasht ;-)
quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:43 schreef JohnB52 het volgende:
Schijnt dat Bernd Meylander naar McLaren gaat: altijd aan de leiding, nooit ingehaald en ook nooit gecrasht ;-)
Eentje die heel veel geld wilt hebben in een tijd waar teams niet meer beschikken over enorme bedragen voor rijders. En een waarbij de verstandhouding ietwat is stuk gelopen door het gedrag die hij vertoond in het team.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden, McLaren laat de snellere rijder gaan
Sneller, maar is hij ook beter?quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden, McLaren laat de snellere rijder gaan
Ik vind Hamilton beter, dat laat hij dit seizoen iig weer zienquote:Op vrijdag 28 september 2012 09:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Sneller, maar is hij ook beter?
Button is veel berekender wat mij betreft.
Bekijk het eens van de andere kant, als die auto daadwerkelijk een winnaar wordt in de loop van de komende 2 jaren, dan gaat Hammie daar zeker een deel van opstrijken qua eer. Hij kan zich bewijzen op een manier zoals Schumacher dat ook ooit gedaan heeft bij Ferrari.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:53 schreef nils7 het volgende:
Hij wilde een auto om WK te worden hahahahahahah
Hij weet 1 ding als ie overstapt: die gaat ie niet krijgen!
Wat hebben ze de afgelopen jaren laten zien (en dan reken ik BAR en Honda mee want het is nog steeds hetzelfde team).quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:54 schreef Fiorano het volgende:
Ah u bent helderziend.
Alonso verwachte dit jaar ook niet een WK waardige bak onder z'n reet te krijgen, maar toch staat hij bovenaan het kampioenschap
Adam Cooper, niet de minste iig.twitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 09:58:16#F1 It's official McLaren confirms multi year deal with @SChecoPerez reageer retweet
Button naar Sauber?quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Adam Cooper, niet de minste iig.twitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 09:58:16#F1 It's official McLaren confirms multi year deal with @SChecoPerez reageer retweet
Perez bevestigd dan maar
Page not foundquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:06 schreef Fiorano het volgende:
http://www.f1fanatic.co.(...)d-hamiltopn-mclaren/
Incl quotes van Perez
Zeker leuk voor hem maar McLaren wordt hier niet direct beter vanquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:10 schreef staticdata het volgende:
Leuk voor Perez
Misschien nog te vroeg voor Mclaren maar de tijd zal het leren.
mja, McLaren heeft wel vaker jonge rijders een kans gegevenquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker leuk voor hem maar McLaren wordt hier niet direct beter van
Ik bedoel dus qua snelheid en ontwikkelingquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, McLaren heeft wel vaker jonge rijders een kans gegeven
Dat zal wel niet, al hoop ik van wel. Denk eerder dat een Gutierrez instapt om het geld van Telmex te kunnen behouden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar wat ik ook interessant vind, er komt een stoeltje vrij bij Sauber, en laat nu net Frijns daar ook in het zicht zijn
mja, Alguersuari zou daar gaan tekenen als ik het goed begrepen heb. Blijft de vraag over wat ze met Kobayashi gaan doen. Kan me voorstellen dat ze hem er uit gaan mikken, want zijn ontwikkeling als coureur is wat blijven steken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar wat ik ook interessant vind, er komt een stoeltje vrij bij Sauber, en laat nu net Frijns daar ook in het zicht zijn
Dat had ik ook in gedachten, maar Koba's stoeltje heeft ook nog een tijdje onder druk gestaan. Dus de kans zit er nog inquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:17 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, al hoop ik van wel. Denk eerder dat een Gutierrez instapt om het geld van Telmex te kunnen behouden.
Die schijnen na GP Korea hun rijders bekend te makenquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar wat ik ook interessant vind, er komt een stoeltje vrij bij Sauber, en laat nu net Frijns daar ook in het zicht zijn
Alguersari schijnt sponsoren te hebben, dus die is dan een stuk interessanter voor ze.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat had ik ook in gedachten, maar Koba's stoeltje heeft ook nog een tijdje onder druk gestaan. Dus de kans zit er nog in
Ferrari krijgt voor 2014 hoogstwaarschijnlijk het duo Alonso/Vettel. Niet echt slecht te noemen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:24 schreef TommyGun het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102891
WTF... ik ben benieuwd of Ferrari nog spijt gaat krijgen van het laten gaan van Perez.
En Schumi
Die hadden ze toch wel de gelegenheid mogen geven om zelf zijn vertrek aan te kondigen, nu is het het echt zo'n achterdeur verhaalquote:
Mercedes heeft nog geen persco gehad hequote:Op vrijdag 28 september 2012 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die hadden ze toch wel de gelegenheid mogen geven om zelf zijn vertrek aan te kondigen, nu is het het echt zo'n achterdeur verhaal
Dat bedoel ik dus, nu is het de bevestiging van, hij blijft de grootste allertijden, die moet je dan ook de ruimte gunnenquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mercedes heeft nog geen persco gehad heDaar zal Schumacher wel zeggen dat ie gaat, en dan zal Brawn Lewis wel aankondigen. Al was het natuurlijk mooier geweest als Schumacher dat tijdens een race-weekend had kunnen doen.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 10:31:41RT @tomcary_tel: McLaren did well to get Perez announcement out before Merc and present it as good news story But they'll be gutted reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 10:32:33For those talking about Schumacher return to Ferrari, I know you should never say never in F1, but forget it reageer retweet
Die ruimte zou die ook gekregen hebben als hij er weer 3 sublieme jaren van gemaakt zou hebben. Nu is het een normaal afscheid.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, nu is het de bevestiging van, hij blijft de grootste allertijden, die moet je dan ook de ruimte gunnen
twitter:rachidfinge twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 11:01:19#F1 - Lewis Hamilton tekent 3-jarig contract bij Mercedes, is net officieel bekendgemaakt. reageer retweet
En de link naar het persbericht van Mercedes:quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:03 schreef Pino112 het volgende:
twitter:rachidfinge twitterde op vrijdag 28-09-2012 om 11:01:19#F1 - Lewis Hamilton tekent 3-jarig contract bij Mercedes, is net officieel bekendgemaakt. reageer retweet
Lauda in het management team, maar zal geen uitvoerende taak krijgenquote:In parallel, Mercedes-Benz has put in place the right technical structure and given the team in Brackley and Brixworth the tools it needs to achieve long-term, durable success in Formula One. In the near future, three-time world champion Niki Lauda will also bring his extensive experience to the role of non-executive chairman of the team’s board of directors, further reinforcing the strength in depth at MERCEDES AMG PETRONAS.
Gaat het naar Sport1?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Als de F1 niet meer bij RTL is maar naar Sport1 gaat, zou Olav Mol dan ook verhuizen naar Sport1? Straks hebben ze daar net zo'n faalcommentator als wat ze bij het atletiek hebben, die het totaal niet snapt...of Allard Kalff
OK niet gezien, ik heb al Sport1 dus voor mij geen probleem, ik hoop wel dat ze gewoon de Sky uitzending overnemen ipv proberen het zelf te doen zoals RTL7quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 109
Nou heb ik zelfs Sport1, dus ik zou het persoonlijk niet zo heel erg vinden. Maar voor mensen die dat niet hebben is het behoorlijk klote natuurlijk. Las in de Formule1 dat RTL hoogstwaarschijnlijk ook de GP2 laat vallen vanwege bezuinigingen.quote:
Het is misschien maar beter ook dat RTL de Formule 1 laat varen, want als je gisteren Sport Inside hebt gekeken dan ontbreekt het gewoon aan kennis. Het leeft niet bij de zender, op een heel klein groepje na.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou heb ik zelfs Sport1, dus ik zou het persoonlijk niet zo heel erg vinden. Maar voor mensen die dat niet hebben is het behoorlijk klote natuurlijk. Las in de Formule1 dat RTL hoogstwaarschijnlijk ook de GP2 laat vallen vanwege bezuinigingen.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Arme SasquatschDie gaat een hoop werk hebben in zijn Silly season topic
Dat Sport Inside is echt heel slecht, lieten ze Massa zien in Singapore maar in het commentaar was het Alonsoquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is misschien maar beter ook dat RTL de Formule 1 laat varen, want als je gisteren Sport Inside hebt gekeken dan ontbreekt het gewoon aan kennis. Het leeft niet bij de zender, op een heel klein groepje na.
Gister kwam het onderwerp over Robin Frijns voorbij en dat kwam er werkelijk tenenkrommend slecht uit ...
klopt. Maar ze pakten toch maar mooi de fraaiste inhaalactie van de race meequote:Op vrijdag 28 september 2012 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat Sport Inside is echt heel slecht, lieten ze Massa zien in Singapore maar in het commentaar was het Alonso
Heb het niet gezien, maar zat er überhaupt wel iemand aan tafel die verstand heeft van autosport?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is misschien maar beter ook dat RTL de Formule 1 laat varen, want als je gisteren Sport Inside hebt gekeken dan ontbreekt het gewoon aan kennis. Het leeft niet bij de zender, op een heel klein groepje na.
Gister kwam het onderwerp over Robin Frijns voorbij en dat kwam er werkelijk tenenkrommend slecht uit ...
Nee, maar Dennis van der Geest deed nog de beste poging. Wilfred Genee en Johan Derksen bakten er werkelijk helemaal niets van.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:33 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb het niet gezien, maar zat er überhaupt wel iemand aan tafel die verstand heeft van autosport?
Maar Derksen vind volgens mij alleen voetbal boeiend, en ik me herinneren dat hij al eens heeft gezegd autosport maar een B-sport te vinden. Dus ik ben niet verbaasd dat er weinig uitkwam.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar Dennis van der Geest deed nog de beste poging. Wilfred Genee en Johan Derksen bakten er werkelijk helemaal niets van.
Die commentator die de MotoGP doet is toch niet zo heel slecht? Nou kijk ik dat niet heel vaak en heb ik ook niet zo heel veel verstand van de MotoGP.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:34 schreef heywoodu het volgende:
Dat het naar Sport1 zou gaan is geen probleem, als sportliefhebber heb ik dat natuurlijk toch al
Ik ben alleen bang dat er dan ineens een incompetente commentator zit zoals ze die daar hebben, hopelijk nemen ze Olav ook over dan
Dan weten ze zeker niet dat ene M. Schumacher ook begon als paydriver. Maar Maldonado is inderdaad niet zo heel slecht, moet gewoon wat rustiger in z'n hoofd worden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:40 schreef Meike26 het volgende:
Plus dat ze zeiden dat Maldonado een paydriver was en maar achteraan rijdt...Het is de meest succesvolle "paydriver" aller tijden heb ik juist het idee. Nu alleen nog wat vaker zijn auto heel houden, Singapore kon hij niets aan doen.
Edit: Ik mag toch hopen dat Jonh De Mol/SBS nog een bod gaat doen op de F1 rechten, F1 hoort niet achter de decoder te komen![]()
Hij zei het gisteren ook ja. Het maakt hem wel tot wie hij is: een uitgesproken iemand, maar ook tot iemand die een aantal sporten geen kans wil geven.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar Derksen vind volgens mij alleen voetbal boeiend, en ik me herinneren dat hij al eens heeft gezegd autosport maar een B-sport te vinden. Dus ik ben niet verbaasd dat er weinig uitkwam.
Vind jij Olav wel competent dan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:34 schreef heywoodu het volgende:
Dat het naar Sport1 zou gaan is geen probleem, als sportliefhebber heb ik dat natuurlijk toch al
Ik ben alleen bang dat er dan ineens een incompetente commentator zit zoals ze die daar hebben, hopelijk nemen ze Olav ook over dan
hij is overenthousiast, waardoor hij altijd de helft mist of dingen ziet die er niet zijnquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vind jij Olav wel competent dan?
Ik ben altijd blij als hij even een momentje zijn klep houdt.
Maar hij is wel een van de beste thuiswerkers ;-)quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij is overenthousiast, waardoor hij altijd de helft mist of dingen ziet die er niet zijn
dan ben je denk ik aangewezen op streamsquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:52 schreef D. het volgende:
Wat is het alternatief als ik geen Sport1 wil en geen Duits aan wil horen?
Om hier even op te reageren; Vodafone stopt zijn sponsoring volgens Blick:quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:38 schreef Sinister-D- het volgende:
En allemaal leuk en aardig dat Hamilton naar Mercedes zou gaan, maar Perez naar Mclaren zi eik niet zo gauw gebeurenEen door Ferrari opgeleide coureur gesponsord door een groot Mexicaans telecom bedrijf zie ik nog niet zo snel in een Mclaren stappen dat gesponsord is door het grootste Europese telecom bedrijf.
Blick.chquote:Transfer-Karussell nimmt Fahrt auf
Eröffnet ist damit auch das Rennen um das zweite McLaren-Cockpit neben Jenson Button (32). Sponsor Vodafone steigt bei den Briten aus, das mexikanische Telekommunikations-Unternehmen Telmex soll als Nachfolger bereits in den Startlöchern stehen.
Telmex gehört dem Unternehmer Carlos Slim Helú (72), der mit einem geschätzten Vermögen von 69 Milliarden US-Dollar zu den reichsten Menschen der Gegenwart zählt. Slims Millionen haben Sauber-Pilot Sergio Pérez (22) den Einstieg in die Formel 1 geschafft. Er gilt nun als heisser Kandidat auf die Hamilton-Nachfolge. (sh)
Zijn die gratis? En is de kwaliteit voldoende?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan ben je denk ik aangewezen op streams
Die zijn gratis. Kijk op vipbox.tv (of .com)quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:59 schreef D. het volgende:
[..]
Zijn die gratis? En is de kwaliteit voldoende?
Ik vind dat hij het prima doet ja, komt misschien ook doordat ik al van kinds af aan gewend ben om hem te horen en hij voor mij dus een deel is van het kijken van F1quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vind jij Olav wel competent dan?
Ik ben altijd blij als hij even een momentje zijn klep houdt.
legaal is het niet echtquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:59 schreef D. het volgende:
[..]
Zijn die gratis? En is de kwaliteit voldoende?
Bij de BBC zijn ze met z'n tweeën, dat vind ik altijd wel prettig. Dan hebben ze ook nog tijd om echt te kijken wat er gebeurt voordat er maar wat uitgeflapt wordt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij is overenthousiast, waardoor hij altijd de helft mist of dingen ziet die er niet zijn
Stopt de BBC er ook mee dan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan ben je denk ik aangewezen op streams
Waar heb jij gezeten?quote:
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:55 schreef JohnB52 het volgende:
Nee. Tenzij je in engeland woont, en daar £50 pmd voor over hebt.
of via iemand uit Engeland een abo neemtquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:55 schreef JohnB52 het volgende:
Nee. Tenzij je in engeland woont, en daar £50 pmd voor over hebt.
quote:Ik ben best bereid om een abonnement op Sport 1 te nemen voor de races die niet worden uitgezonden door de BBC. Maar dan moet ik wel zeker weten dat Olav Mol daar het commentaar niet gaat even. Want dat trek ik niet en voor die onzin die hij uitkraamt ga ik ook niet betalen.
Tja, wat jij enthousiasme noemt, noem ik dom geblaat. Ik erger me er aan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:24 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe duur is een abo op sport1 eigenlijk?
En ik hoop juist wel dat olav meegaat
Zijn enthousiasme is wel mooi, en dat ie dingen fout ziet interesseert me niet, ik heb zelf ook ogen
Kijk niet zo vaak een live race maar heb er vorig seizoen nog eentje meegepikt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die zenden de races toch al lang niet meer uit?
dat is Allard Kalff. Bij hem weet je hoe de hond van de buurman van de coureur heet, maar niet wie er gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik verdenk hem er altijd van tijdens de race heel druk op wikipedia te zoeken naar zoveel mogelijk onzinnige feitjes en weetjes.
Da's idd de beste optie denk ikquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:42 schreef Beach het volgende:
Gelukkig download ik het meestal. Dan is het maar een paar uur later dat ik het kijk
maar dat is toch ook zo?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oh ja, bij IndyCar-races kan hij het niet nalaten om te vermelden dat Ashley Judd een mooie vrouw is.
Ik weet het niet, hij doet me meer aan Heidfeld denken dan aan Alonso tot op heden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
Perez naar McLaren vind ik erg jammer. Ik denk dat Ferrari het gaat spijten dat ze hem niet hebben opgepikt...
Bij het Premier League voetbal heeft Sport1 ook de beelden van Sky en heb je de optie om je taal te kiezen, Nederlands of origineel, als ze het op die manier doen met F1 vind ik het prima en heb je dus gewoon Brundle live.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:42 schreef roelofjan het volgende:
Tsja, F1 naar een betaalzender.
Laten we wel wezen, de uitzendingen van RTL waren compleet ruk. Het mocht duidelijk niets meer kosten bij RTL.
Reclame onderbrekingen, een commentator die verslag doet vanuit de studio in Hilversum, het was 3x niets.
Wat dat betreft kan een betaalzender wel goed nieuws zijn, als ze een kwalitatief goed programma bieden. Maar daar heb ik zo m'n twijfels over, of dat wel kan in nederland. Zo goed als de BBC zal het nooit worden.
Eeuwig zonde dat de BBC alles niet meer uitzendt.
Ik kijk naar de BBC, zendt de BBC niet uit dan kijk ik op de TV naar RTL met geluid uit, en dan stream Brundle's z'n commentaar naar m'n speakers. Voor en na beschouwing van Sky kijk ik op m'n laptop.
Overigens kan ik het mij verder niet voorstellen dat het goed is voor de lange termijn toekomst van Formule1 als het overal achter een decoder verdwijnt. Het is een gesponsorde sport, en sponsors willen zichtbaar zijn. Kan me voorstellen dat na jaren achter de decoder de populariteit van F1 inzakt, waardoor sponsors weglopen.
Zendt de BBC volgend jaar ook de helft live uit?
Dan is de kans klein dat ik een abo op Sport1 neem denk ik... helemaal als ze verder gaan met Olav Mol.
Hmmm, niet verkeerd!quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij het Premier League voetbal heeft Sport1 ook de beelden van Sky en heb je de optie om je taal te kiezen, Nederlands of origineel, als ze het op die manier doen met F1 vind ik het prima en heb je dus gewoon Brundle live.
Derksen is een zelfingenomen oetlul van het zuiverste waterquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:42 schreef Meike26 het volgende:
Dat neem ik Derksen ook niet kwalijk, dat maakt hem zoals Derksen is. Fantastische vent
En wat is daar nog meer op dan? Alleen maar dom voetbal of wat?quote:
Bij de vrije trainingen hebben ze bij de MotoGP wel Engels commentaar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:03 schreef Beach het volgende:
Ik zou er niet op rekenen. Sport1 heeft bij de MotoGP Frank Weeink en dat is ook iemand van het kaliber Olav Mol. Ook volgens mij vanuit een studiootje ergens en niet op locatie.
Golf en basketbal dacht ik.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En wat is daar nog meer op dan? Alleen maar dom voetbal of wat?
Ronduit belachelijk.![]()
![]()
!
Tennis, MotoGP (incl. Moto2 en Moto3), golf, NBA Basketbal. En bij UPC krijg je er dan ook nog ESPN America bij, dus dan heb je ook nog MLB, NHL, NFL en American LeMans.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En wat is daar nog meer op dan? Alleen maar dom voetbal of wat?
Ronduit belachelijk.![]()
![]()
!
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Arme SasquatschDie gaat een hoop werk hebben in zijn Silly season topic
Ik dacht precies hetzelfde. Misschien dat Perez geen 1 jarig contract wilde (omdat in 2014 Vettel zou komen?)?quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat Ferrari het gaat spijten dat ze hem niet hebben opgepikt...
Waar gaat Humphrey heen dan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:30 schreef roelofjan het volgende:
Als ze gewoon de complete Sky coverage uitzenden dan vind ik dat wel een pluspunt.
Wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met de voor en nabeschouwing, die moeten ze wel gewoon compleet overnemen van Sky. Die kan je moeilijk vertalen natuurlijk.
Al kijk ik nog steeds liever naar de BBC dan naar Sky.
BBC heeft gewoon een ijzersterk team met David Coulthard, Eddie Jordan en Gary Anderson.
Jake Humphrey is een uitstekende presentator, gaat alleen weg. Lee Mckenzie mag hem wel opvolgen wat mij betreft.
Het enige goede van Sky vind ik Brundle en deels Herbert.
Veder verbleekt Sky t.o.v. de BBC.
Een totaal nietszeggende Damon Hill, een presentator zonder een greintje charisma, een Skypad met Geordie Thompson die totaal niets toevoegt aan het programma. Ja, lekker wijf of naar te kijken, maar daarvoor kijk ik geen F1.
Laatst werd een incident door Geordie en Ant geanalyseerd in de Skypad. Daarna werd weer geschakeld naar de presentator, Hill en Herbert. Die gingen hetzelfde incident doodleuk nog een keer bespreken, inclusief nóg 3x een herhaling van de beelden. Wat voegt die hele Skypad dan toe? Even verplicht een lekker wijf laten zien?
Ted Kravitz (dat is overigens niet z'n echte naam, meneer vind dat hij als pitlane reporter een artiestennaam moet gebruiken) is vreemd genoeg wel populair, ik vind het een arrogante lul.
Ik sluit me aan met de laatste reactie op youtube: "Didn't say it to Irvine's face did he, smug twat."
Dan voegt een Gary Anderson heel wat meer toe wat mij betreft.
oké, dus naar aanleiding van jouw post dat het niet zijn echte naam was ben ik toch even gaan zoeken naar zijn echte naamquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:30 schreef roelofjan het volgende:
Ted Kravitz (dat is overigens niet z'n echte naam, meneer vind dat hij als pitlane reporter een artiestennaam moet gebruiken) is vreemd genoeg wel populair, ik vind het een arrogante lul.
Ik heb het inmiddels gevonden ja, echt een talent, jammer, verder ben ik het wel met je eens dat de BBC F1 gewoon heel goed doet, jammer dat ze niet alles meer uitzendenquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:43 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Voetbal, op een betaalzender ofzo. Weg bij de BBC iig.
Was, Judd was ooit eens een mooie vrouw.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
dat is Allard Kalff. Bij hem weet je hoe de hond van de buurman van de coureur heet, maar niet wie er gewonnen heeft.
Oh ja, bij IndyCar-races kan hij het niet nalaten om te vermelden dat Ashley Judd een mooie vrouw is.
Nog een keer: Ecclestone is NIET voor decoders.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Was, Judd was ooit eens een mooie vrouw.
En Kalff, da is toch die. kerel die! praat als.of er. Midden in zinnen! leestekens staan op! zijn auto.cue?
Verder: 180 euro per jaar voor sport1: No fucking way mr. Ecclestone (Vuile giftige kutdwerg..)
Wel met de aantekening dat je dan internet, TV en telefoon hebtquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:55 schreef JohnB52 het volgende:
Nee. Tenzij je in engeland woont, en daar £50 pmd voor over hebt.
Nee, maar wel voor geld.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Nog een keer: Ecclestone is NIET voor decoders.
ik denk dat het anders is. Er werd van alle kanten aan Perez getrokken, terwijl Ferrari hem mogelijk voor 2014 zou willen hebben. Dit bleek, juist om die reden, al vrij snel onhaalbaar, terwijl Vettel dat juist wel was. Daarom heeft Vettel een voorcontract bij Ferrari getekend en is Perez naar McLaren vertrokken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde. Misschien dat Perez geen 1 jarig contract wilde (omdat in 2014 Vettel zou komen?)?
Sutil/Koba bij geen zitje?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat het anders is. Er werd van alle kanten aan Perez getrokken, terwijl Ferrari hem mogelijk voor 2014 zou willen hebben. Dit bleek, juist om die reden, al vrij snel onhaalbaar, terwijl Vettel dat juist wel was. Daarom heeft Vettel een voorcontract bij Ferrari getekend en is Perez naar McLaren vertrokken.
Ferrari had daarom voor 2013 een tussenpaus nodig. Webber was de eerste optie, maar de Australiër tekende bij zijn huidige werkgever bij. De handigste optie is dan om Massa nog een jaar te houden, want voor elke andere optie geldt dat of de carrière van een jonge coureur wordt om zeep geholpen of de andere coureur wil niet net als Massa echt tweede viool spelen.
Sutil heeft als nadeel dat hij er een jaar tussenuit is nu en natuurlijk dat incident met Gerard Lux waar hij voor veroordeeld is.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sutil/Koba bij geen zitje?
Zou Sauber daar wel verstandig aan doen? 2 paydrivers bleek bij Williams ook niet erg succesvol en ik vind die 2 heren heel matig. Zie dan liever 1 van die 2 en Frijns/Bianchi (ja, Bianchi, gevaarlijk maar heeft tenminste snelheid)quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sutil heeft als nadeel dat hij er een jaar tussenuit is nu en natuurlijk dat incident met Gerard Lux waar hij voor veroordeeld is.
Kobayashi is gewoon niet goed genoeg. Het zou me niet verbazen als hij door Sauber gewipt wordt. Zeker als de combi Gutierrez/Alguersuari meer geld in het laatje brengt dan een combi met Kobayashi erin.
Alguersuari heeft nu aardig wat testkilometers kunnen maken met Pirelli. Daar kan hij bijna onmogelijk slechter van zijn geworden. Verder is hij nog maar 22, dus nog zat ruimte voor verbetering. En zoals Peterselieman al zegt kunnen ze het geld van Telmex niet missen, dus dan zal Gutierrez wel een eis van ze zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou Sauber daar wel verstandig aan doen? 2 paydrivers bleek bij Williams ook niet erg succesvol en ik vind die 2 heren heel matig. Zie dan liever 1 van die 2 en Frijns/Bianchi (ja, Bianchi, gevaarlijk maar heeft tenminste snelheid)
Begon ooit zijn carriere bij Sauber, bij de Tourwagens, zou mooi zijn om daar dan zijn F1 carriere af te sluiten!quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alguersuari heeft nu aardig wat testkilometers kunnen maken met Pirelli. Daar kan hij bijna onmogelijk slechter van zijn geworden. Verder is hij nog maar 22, dus nog zat ruimte voor verbetering. En zoals Peterselieman al zegt kunnen ze het geld van Telmex niet missen, dus dan zal Gutierrez wel een eis van ze zijn.
Overigens schijnt Schumacher ook op het lijstje van Sauber te staan. Kunnen ze misschien ook wel wat sponsorgeld mee binnenhalen.
sports car WS-PC. de Mercedes junioren Wendlinger, Frentzen, Schumacherquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Begon ooit zijn carriere bij Sauber, bij de Tourwagens, zou mooi zijn om daar dan zijn F1 carriere af te sluiten!
De kans is natuurlijk aanwezig dat Telmex met Perez meeverhuist naar McLaren, zeker omdat de deal met Vodafone daar afloopt; in dat geval zal Guttierez zeker niet bij Sauber gaan rijden. Alguersuari heeft/had volgens mij steun uit Spanje van Repsol?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Sauber kan het zich imo op dit moment niet veroorloven om de Mexicaanse miljoenen te missen. En als je dan al een akkoord met Alguersuari hebt dan heb je dus je twee coureurs.
mja, Telmex kan ook twee teams gaan sponsoren. Beetje zoals Santander met Ferrari en McLarenquote:Op zaterdag 29 september 2012 00:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De kans is natuurlijk aanwezig dat Telmex met Perez meeverhuist naar McLaren, zeker omdat de deal met Vodafone daar afloopt; in dat geval zal Guttierez zeker niet bij Sauber gaan rijden. Alguersuari heeft/had volgens mij steun uit Spanje van Repsol?
misschien als gouden handdrukquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:13 schreef Googolplexian het volgende:
Deze gaat Hamilton niet cadeau krijgen.
Slim heeft meer bedrijven die in de etalage gezet kunnen worden. en voor het geld hoeft hij het niet te latenquote:Op zaterdag 29 september 2012 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Telmex kan ook twee teams gaan sponsoren. Beetje zoals Santander met Ferrari en McLaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |