quote:Op zondag 9 september 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Robert Kubica wint klassementsproef bij onverwachte rallyecomeback!
Uitgerekend tijdens het Italiaanse GP-weekend heeft Robert Kubica, 18 maanden na zijn bijna fatale rallyecrash een onverwachte comeback in de rallyesport gemaakt. De Pool hoopt dat hij op termijn weer in de F1 kan terugkeren.
2012_kubica_rallye.jpg
Kubica wint rallye-etappe tijdens comeback
Robert Kubica heeft tijdens het Italiaanse GP weekend op rallyepaden van zich doen spreken. Bij zijn comeback in de “Rallye Ronde Gomitolo di Lana” pakte de Pool direct de zege in de allereerste klassementsproef met een First Motorsport Subaru S12 WRX.
Robert Kubica: “Het is al prachtig om hier weer terug te zijn. Maar eigenlijk hoor ik ergens anders te zijn. Ik moet nog een lange weg afleggen en mogelijk zal fysiek exact nooit meer op dezelfde hoogte als voor het ongeluk komen. Maar ik wil echter niet opgeven! Mijn doel blijft de Formule l en de volgende maanden zullen moeten aantonen of ik er in 2013 of anders in 2014 klaar voor ben!” Om de identiteit van Kubica zoveel mogelijk te verbergen stond hij oorspronkelijk zelfs onder de naam Andrea Crugnola voor het evenement ingeschreven.
Overigens is het contact met Renault bijna volledig verbroken. Eric Bouiller verklaarde in Monza nog weinig contact met de Pool te hebben.[............]
Nou dat had ik niet verwacht!![]()
!
WOWquote:Op zondag 9 september 2012 22:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
De tweede proef heeft ie ook gewonnen
Na 2 proeven heeft Kubica een voorsprong van 27 seconden
http://www.cronometristi.(...)09201201/DDDA111.HTM
Wat wil ik?quote:Kubica bestuurde een Subaru Impreza WRC en won alle stages. Volgend weekend rijdt hij opnieuw, om zo weer te wennen aan het echte racen. “Dit is een meer actieve fase in mijn herstel, zodat mijn arm hopelijk beter herstelt”, vertelt Kubica tegenover SkySport24. “Ik had natuurlijk liever terug willen keren in een andere wagen, want ik blijf hopen op een terugkeer in de Formule 1.”
De voormalige Renault-coureur houdt echter een slag om de arm. “Je moet je soms tevreden stellen met minder dan je zou willen, dat maak ik nu mee. Aan de andere kant ben ik ook erg blij met waar ik nu sta. Ik weet niet wat de toekomst brengt omdat ik niet echt weet waartoe ik op dit moment in staat ben.”
Toch hoopt hij al over een paar maanden weer helemaal de oude te zijn en zijn oude leven weer op te kunnen pakken. “Ik doe er alles aan om volgend jaar weer volop actief te zijn. De komende maanden besluit ik wat ik ga doen. Wat wil ik? Wat kan ik? Is de Formule 1 haalbaar? Dat zijn dingen die ik mezelf af moet vragen.”
Frijns?quote:Het Lotus F1 Team heeft een Nederlands autosporttalent vastgelegd. Dat heeft teambaas Eric Boullier in een exclusief interview met RTL GP-presentator Allard Kalff bevestigd. Beiden spraken elkaar in de voorbereiding op de Grand Prix van Italië in Monza. De baas van Kimi Raikkonen, Romain Grosjean en Jerome d'Ambrosio kon echter nog niet loslaten om welke coureur het in dit geval gaat.
De betreffende rijder gaat deel uitmaken van het sportmanagementbureau Gravity, waarover Boullier de leiding heeft. In samenwerking met Lotus hebben zij in navolging van vele concurrenten een eigen talentenprogramma opgezet onder de naam Lotus F1 Team IRace Professionnal Academy.
Zou hij niet alleen met links kunnen sturen? Of is dat een hele rare gedachte?quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:07 schreef Peterselieman het volgende:
zolang zijn rechterpols niet optimaal kan bewegen is Formule 1 geen optie voor Kubica
Veel wel natuurlijk gezien het vele sequentieel schakelen wat doorgaans met rechts gebeurd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Zou hij niet alleen met links kunnen sturen? Of is dat een hele rare gedachte?
Davide Rigon, heb ik live aan het werk gezien in de Superleague Formula, ook vanuit de pitquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:16 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag begint de Young Driver Test op Magny Cours met Ferrari, Force India en Mercedes.
De line up is als volgt:
Dinsdag
Ferrari - Jules Bianchi
Mercedes - Sam Bird
Force India - Luis Razia
Woensdag
Ferrari - Davide Rigon
Mercedes - Sam Bird
Force India - Jules Bianchi
Donderdag
Ferrari - Jules Bianchi
Mercedes - TBC (vermoedelijk Brendon Hartley)
Force India - Rodolfo Gonzalez
Klopt.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:04 schreef PennyWise84 het volgende:
ik las gisteren een stukje over een nieuw uitlaatsysteem bij mercedes?
quote:Mercedes trials new exhaust layout on opening day of Magny Cours test
Mercedes revealed its latest upgrade package on the opening day of the young driver test at Magny-Cours on Tuesday, with Sam Bird trialling the all-new exhaust layout.
As AUTOSPORT revealed on Monday, Mercedes has elected to use this week's three day test at the former home of the French Grand Prix to try out major development steps to its W03.
Hitting the track on Tuesday morning, Bird's car featured a heavily revised Coanda-style exhaust layout - similar to that put to good use by Sauber, Ferrari, Red Bull and McLaren this year.
Team principal Ross Brawn had said ahead of the test that if the revisions work they will boost the car's performance in low speed corners - as well as helping overcome tyre degradation problems
"We think that's quite significant in low speed traction," he said. "The effect of the exhaust is more significant at lower speeds than higher speeds, and also brings you the balance perhaps you need for the rear tyre."
Mercedes is also expected to try out the latest developments of its Lotus-style double-DRS - parts of which were run in Friday practice at the Belgian Grand Prix.
The three-day test at Magny-Cours has been joined by Ferrari and Force India as well, who are both expected to try out new developments.
Ferrari is starting the test with Jules Bianchi, while Luiz Razia is having his first run in a Force India.
Daar heeft hij zon pols niet echt bij nodig natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2012 00:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Veel wel natuurlijk gezien het vele sequentieel schakelen wat doorgaans met rechts gebeurd.
Rust in Vrede Sid..quote:Op woensdag 12 september 2012 22:53 schreef kepler het volgende:
News breaking that Sid Watkins has passed away, extordinary gentleman whose impact on safety in F1 and Motorsport in general has made it the safest it has ever been
...
De man die samen met Senna wilde stoppen.....quote:Op woensdag 12 september 2012 23:26 schreef beantherio het volgende:
Enorm triest nieuws. Een echte gentleman is heengegaan. Z'n invloed op de ontwikkeling van de veiligheid in de F1 was enorm.
Dan ben je wel een mannetje hoor. Ik neem mijn petje diep voor hem af.quote:At the 1995 Australian Grand Prix, Mika Häkkinen crashed heavily during the Friday qualifying session at the Brewery Bend at high-speed due to a puncture having been sustained by his car. Häkkinen was immediately rendered unconscious but did not hit his head aganist the surrounding wall or cockpit. Two volunteer doctors, Jereme Lockins and Steve Lewis arrived at the scene in 15 seconds with Watkins arriving last and took the action of restarting Häkkinen's heart twice and performed a cricothyroidotomy at the side of the track which he later described as his most satisfying experience during his time in the sport
quote:HOOFDDORP - De onderhandelingen tussen Michael Schumacher en Mercedes over een nieuw contract verlopen moeizaam.
Foto: ANP
De 43-jarige Duitser wil per se een eenjarige verbintenis, waarbij hij zelf mag bepalen of hij ook in 2014 actief zal zijn in de Formule 1, zo meldt Bild.
Mercedes stuurt echter aan op een eenjarig contract zonder optie voor 2014. De renstal erkent dat Schumacher als boegbeeld van grote waarde is, maar ziet ook in dat de zevenvoudige wereldkampioen nog niet echt heeft kunnen overtuigen sinds zijn rentree in 2010.
Ook over het salaris zouden beide partijen nog van mening verschillen. Momenteel verdient Schumacher 21 miljoen euro per jaar.
“Er is nog niets beslist. De komende tijd onderhandelen we verder”, laat motorsportbaas Norbert Haug van Mercedes weten.
De renstal zou ook in de markt zijn voor Lewis Hamilton, die een aflopend contract heeft bij McLaren. De Brit eist naar verluidt een jaarsalaris van 25 miljoen euro.
quote:Giedo van der Garde maakt mogelijk dit seizoen al zijn racedebuut voor het Caterham F1 Team. Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport. Volgens de krant verkeert de huidige rijder Vitaly Petrov in betalingsproblemen nadat enkele van zijn geldschieters de kraan hebben dichtgedraaid, waardoor de verplichte betalingen aan het achterhoedeteam niet meer voldaan kunnen worden. Van der Garde heeft dit seizoen al de nodige kilometers gemaakt voor het team, zowel op het circuit als tijdens een aantal demonstraties.
Voor komend jaar zou naast de Nederlander ook Charles Pic een serieuze kandidaat zijn bij Caterham. De Fransman presteert solide bij diens concurrent Marussia maar kan totaal niet overweg met teamgenoot Timo Glock. Ondertussen staat Caterhamcoureur Heikki Kovalainen in de belangstelling van diverse teams die verder naar voren op de grid acteren waardoor de nieuwkomer mogelijk beide rijders van dit jaar al dan niet noodgedwongen ziet vertrekken.
Ecclestone blij met geluid V6 motorquote:The word is that Ecclestone wants to have 22 races in 2013. Valencia will disappear because there is no money and we are hearing that the new races will be New Jersey, France and Turkey. The teams who have signed the new Concorde Agreement have agreed to 20 races a year with a number of possible extras. This will make the season ever more tough and expensive, but the teams like the idea because they can earn more. The scheduling needs to be such that races are back to back and so overall costs are reduced, but it remains to be seen whether there really are 22 viable races.
quote:Sep.12 (GMM) Bernie Ecclestone is now happier with the prospect of F1's V6 engine rules switch.
Until now, the F1 chief executive's main worry has been that the new 1.6 litre turbo units will not sound as good as the current normally-aspirated V8s.
But just ahead of last weekend's Italian grand prix, he travelled to Maranello to meet with Ferrari president Luca di Montezemolo as well as FIA president Jean Todt.
While at the famous Italian team's HQ, Ecclestone visited Ferrari's engine department and heard a live V6 running on the dynomometer, Germany's Auto Motor und Sport reports.
"Even Bernie Ecclestone was pursuaded by the sound of the engine," the report read.
F1 Silly Season 2012 #2 gaat verder met 2013.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:39 schreef Atreidez het volgende:
Zou me idd niet verbazen als Kovalainen naar een beter team gaat.. en met wat hij neerzet aan tijden met die Caterham mag dat ook welMaargoed, waar? Is er al een silly season 2013 topic?
En daarom mogen we blij zijn met Bernie, die wil in ieder geval nog echt geluid uit de F1 wagens en maakt zich daar zorgen om. Ik vrees echt als hij een opvolger krijgt, wat er dan gaat gebeuren....quote:Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
'Ecclestone wil 22 races in 2013'
[..]
Ecclestone blij met geluid V6 motor
[..]
Dit vind ik dan toch weer een vreemd verhaal, mercedes weet zelf toch ook wel dat Schumi veel pech heeft gehad? Ik geloof dan ook niet dat ze bij mercedes zeggen dat Schumi zijn terugkeer tegenvalt. Want volgens mij let niemand erop, maar heel stiekum heeft hij de balans tussen Nico en hem omgedraaid in zijn voordeel. Op spa heeft hij hem ruim verslagen en ook op monza was hij sneller in de race en pakte in een vrije training nog de snelste tijd.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
Moeizame onderhandelingen Mercedes en Schumacher
[..]
quote:Op donderdag 13 september 2012 13:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Dit vind ik dan toch weer een vreemd verhaal, mercedes weet zelf toch ook wel dat Schumi veel pech heeft gehad? Ik geloof dan ook niet dat ze bij mercedes zeggen dat Schumi zijn terugkeer tegenvalt. Want volgens mij let niemand erop, maar heel stiekum heeft hij de balans tussen Nico en hem omgedraaid in zijn voordeel. Op spa heeft hij hem ruim verslagen en ook op monza was hij sneller in de race en pakte in een vrije training nog de snelste tijd.
Op silverstone startte hij als 3e, na de zeiknatte kwali, Rosberg 11e... Het heeft dus even geduurd, maar het zou echt belachelijk zijn als ze hem nu niet willen houden, geef hem een goede wagen en als hij dan fuck ups maakt kan hij weg, nu zeker niet.
dat zou ik wel tof voor hem vindenquote:Ferrari heeft interesse in Heikki Kovalainen'
13 september 2012
Het management van Heikki Kovalainen zal ergens in de komende dagen een bezoek brengen aan Ferrari. Zo meldt de Finse zender MTV3. De Caterham-coureur zou een kandidaat zijn om Felipe Massa volgend jaar op te volgen bij het team.
Ferari-president Luca di Montezemolo riep eerder deze week nog dat Sergio Perez geen optie is voor 2013, omdat de Sauber-coureur nog niet voldoende ervaring heeft, al gaan er geluiden dat Fernando Alonso de komst van Perez niet zou zien zitten. De Spanjaard zou hebben gepleit voor een langer verblijf van Felipe Massa. Niet alleen omdat hij het goed met de Braziliaan kan vinden, maar ook omdat hij precies weet wat hij van de coureur uit Sao Paulo kan verwachten. Door met Kovalainen in gesprek te gaan, lijkt Ferrari te kijken welke mogelijkheden zij nog meer heeft voor 2013.
Nou ja, eigenlijk moet ie de titel daar nog winnenquote:Op donderdag 13 september 2012 12:41 schreef JohnB52 het volgende:
Laat vd Garde maar bij Caterham instappen. Kan ie direct bewijzen dat hij wel/geen F1materiaal is. In de GP2 heeft ie toch niks meer te winnen :-)
Ik had wel een upgrade verwacht, maar deze nietquote:Op donderdag 13 september 2012 16:19 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zou ik wel tof voor hem vinden![]()
en dan zou ik zowaar weer eens juichen voor een ferrari
De Massa van nu, wie is er niet sneller vraag je je bijna afquote:Op donderdag 13 september 2012 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ugh, alsof Kovalainen sneller zou zijn dan Massa. Wat een faal.
Ik denk dat Narain daar eigenlijk wel een geschikte kandidaat voor isquote:Op donderdag 13 september 2012 18:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De Massa van nu, wie is er niet sneller vraag je je bijna af
Geen idee, maar je kan niet aan blijven modderen met iemand die geen podia scoort voor de Scuderia.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ugh, alsof Kovalainen sneller zou zijn dan Massa. Wat een faal.
NUquote:Canvas 13-09-2012 21:10 - 21:40
Beeldgeheimen
Documentaireserie van ARTE (Mystères d'Archives) over belangrijke en tot de verbeelding sprekende gebeurtenissen uit de 20e eeuw. De makers gaan telkens op zoek naar onthullende achtergrondinformatie, nieuwe invalshoeken of nooit eerder getoonde archiefbeelden die een nieuw licht werpen op de gebeurtenis. 11 juni 1955. De beste piloten met de krachtigste racewagens ter wereld hebben zich verzameld voor de 23e editie van de 24 uur van Le Mans. In de 147e minuut gebeurt het: de Mercedes van Pierre Levegh ontplofte na een crash. Met 80 doden en 140 gewonden was dit het zwaarste ongeluk in de geschiedenis van de autosport. Wat is er toen juist gebeurd? Waarom vielen er zo veel slachtoffers? En waarom werd de wedstrijd niet stilgelegd? Afl.: 1955, Tragedie op het circuit van Le Mans.
Genre Documentaire
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |