Het ging mij meer om het gebruiken van de jeugdspelersquote:Op maandag 3 september 2012 14:08 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Kort geheugen die je hebt. Ben je vergeten hoe Van den Herik die club gered heeft van de ondergang eind jaren '80, begin jaren '90? En als ik de oudere supporters moet geloven, was dat niet de eerste keer.
[..]
Feyenoord is er toch nog steedsquote:Dat het financiële beleid niet was wat het moest zijn, is iedereen het wel over eens. Alhoewel je daarover kan discussiëren. Als het een keus is tussen sportief op niveau blijven en die assets voor jezelf houden, of die assets 'riskeren' en sportief wèl op niveau blijven, wat kies je dan? Verder moet je Feyenoord en PSV niet op hetzelfde vlak plaatsen in deze. PSV heeft nimmer een faillissement geriskeerd. Als het plan niet door was gegaan, had PSV gewoon doorgegaan, en alleen niet meer op hetzelfde niveau. Feyenoord was gewoon verdwenen. Failliet. Niemand die erin wilde stappen.
PSV is naar de gemeente gestapt omdat geen enkele commerciële partij in dit project zou stappenquote:Over die commerciële partij praat je wel erg makkelijk. Feyenoord heeft die hele haven daar achter liggen. Hoeveel partijen daarvan kijken naar Feyenoord om? En PSV heeft de gemeente benaderd, omdat alleen zij voor een dergelijk laag bedrag dat geld konden lenen. Verder is het een te lange termijn plan voor een commerciële partij.
kunnen worden, dat is toch wat andersquote:PSV had de afgelopen drie jaar gewoon kampioen moeten worden, pik.
Neequote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef TIM-846 het volgende:
Was de TT: Van Bommel, koploper in het gele kaartenklassement, niet beter geweest?
Effe normaal quoten a.u.b. Anders kost het mij weer werk om op een goede manier op je te reageren. Edit: Inmiddels gedaan. Moment a.u.b.quote:
Ach, dat gestigmatiseer komt toch wel. Dus laat ik ze maar effe voeden. Verder gooit Bommel ook wel eens de beuk erin op een manier dat het wel mag en soms onterecht niet bestraft wordt.quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef TIM-846 het volgende:
Was de TT: Van Bommel, koploper in het gele kaartenklassement, niet beter geweest?
PSV is naar de gemeente gestapt omdat de betreffende Duitse bank die partner wilde worden de ogenschijnlijk mooie deal voor PSV en gemeente door Ome Tiny accepteerde.quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV is naar de gemeente gestapt omdat geen enkele commerciële partij in dit project zou stappen
quote:Op maandag 3 september 2012 14:19 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee
En nu weer terug naar het Ajax topic jij en stoppen met het gezuig wat je doet
Que?quote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Effe normaal quoten a.u.b. Anders kost het mij weer werk om op een goede manier op je te reageren. Edit: Inmiddels gedaan. Moment a.u.b.
[..]
Ach, dat gestigmatiseer komt toch wel. Dus laat ik ze maar effe voeden. Verder gooit Bommel ook wel eens de beuk erin op een manier dat het wel mag en soms onterecht niet bestraft wordt.
quote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
PSV is naar de gemeente gestapt omdat de betreffende Duitse bank die partner wilde worden de ogenschijnlijk mooie deal voor PSV en gemeente door Ome Tiny accepteerde.
Jeugdspelers zijn leuk. Maar niet echt belangrijk om succesvol te zijn. Feyenoord heeft meer jeugdspelers laten doorstromen, maar moest vaker gered worden. PSV is zonder jeugdspelers al sinds de jaren '70 gewoon een topclub in Nederland en op momenten ook daarbuiten en veel vaker kampioen geworden dan Feyenoord.quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ging mij meer om het gebruiken van de jeugdspelers
Ja, ondanks succesvol beleid ja. PSV heeft maar een keer in de spiegel moeten kijken, maar dit volledig met eigen bronnen opgelost, terwijl Feyenoord echt afhankelijk was van de liefdadigheid van anderen.quote:Feyenoord is er toch nog steeds
Het ging om grondverkoop. Een commerciële partij was niet eens aan de orde. En vergeet je a.u.b. niet dat PSV via commerciële partijen gewoon 30 miljoen extra kreeg in een paar dagen tijd?quote:PSV is naar de gemeente gestapt omdat geen enkele commerciële partij in dit project zou stappen
Nee, mòeten worden. En 'kunnen worden' suggereert overigens nog steeds dat ze meededen om het kampioenschap. Deze discussie gaat immers om het neer kunnen zetten van een team waarmee je kampioen kan worden. Dat is immers waar al je middelen voor aanwend. Kortom, je geeft me dan alsnog gelijk.quote:kunnen worden, dat is toch wat anders
Ga ik doen.quote:Op maandag 3 september 2012 14:25 schreef aight1 het volgende:
Kan je de topscorers in de OP even bijwerken?
Dan snap ik die reactie niet over het feit dat er geen commerciële partner gevonden kon worden.quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]Natuurlijk, wel rente innen zonder risico omdat de gemeente niet omvalt is een goeie deal voor de bank en het kost PSV nu een fractie van wat het had gekost als ze de grond zelf verhypothekeerd hadden.
Ik heb verder ook geen kritiek op de deal, die is goed gevonden, maar dat heb ik hier al eens eerder gemeld.
Inderdaad. Waarom zou je meer betalen wanneer het niet hoeft?quote:Op maandag 3 september 2012 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan snap ik die reactie niet over het feit dat er geen commerciële partner gevonden kon worden.
Je denkt toch niet dat die bank er in was gestapt zonder de gemeente?quote:Op maandag 3 september 2012 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan snap ik die reactie niet over het feit dat er geen commerciële partner gevonden kon worden.
Dat weet je niet. Die mogelijkheden zijn sowieso nooit onderzocht aangezien het simpelweg niet aan de orde was.quote:Op maandag 3 september 2012 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat die bank er in was gestapt zonder de gemeente?
Natuurlijk zijn die mogelijkheden onderzocht maar uiteraard niet haalbaarquote:Op maandag 3 september 2012 14:32 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Die mogelijkheden zijn sowieso nooit onderzocht aangezien het simpelweg niet aan de orde was.
Bron??quote:Op maandag 3 september 2012 14:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die mogelijkheden onderzocht maar uiteraard niet haalbaar
Denk je dat Sanders voor hij met de pet in de hand naar de gemeente stapte niet eerst andere opties heeft bekeken, zelfs samen met die bank?quote:
Je leest niet, ik heb helemaal geen kritiek op die oplossing alleen op het feit dat het nodig was.quote:Op maandag 3 september 2012 14:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Bron??
Daarnaast moet het voor PSV natuurlijk wel interessant zijn. Maar wat is je kritiek in deze precies? Waarom is het relevant of een bank er wel of niet in gestapt was?
Ja, we kunnen dit topic en de komende 28 hierna volplempen met aannames, maar dat lijkt me behoorlijk nutteloos. Sanders heeft een fantastische constructie gemaakt met een Duitse bank en de gemeente, hoe jij erbij komt dat er sowieso eerste een aantal commerciële partners zijn gezocht en afgehaakt voordat deze deal tot stand kwam lijkt me nogal uit de lucht gegrepen of heb je een bron?quote:Op maandag 3 september 2012 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je dat Sanders voor hij met de pet in de hand naar de gemeente stapte niet eerst andere opties heeft bekeken, zelfs samen met die bank?
Waarom zou hij? Je suggereert nu weer de gemeentefinancien, belastinggeld, etc. Dat is immers normaal gesproken de enige reden waarom je 'uiteindelijk, na andere opties te hebben overwogen' bij de gemeente zou aankloppen.quote:Op maandag 3 september 2012 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je dat Sanders voor hij met de pet in de hand naar de gemeente stapte niet eerst andere opties heeft bekeken, zelfs samen met die bank?
Ok. Maar de grondverkoop was gewoon een middel om de boel recht te trekken. Dat middel werkte. Mocht dat niet doorgegaan zijn hadden ze naar andere opties kunnen kijken. Jij doet nu een hoop aannames die je als vaststaand verondersteld, terwijl dat totaal geen basis heeft.quote:Op maandag 3 september 2012 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je leest niet, ik heb helemaal geen kritiek op die oplossing alleen op het feit dat het nodig was.
Rutten liet PSV ontzettend zwak spelen, in de controle. Zelfs Afellay moest als controleur spelen, en er was vorig jaar zelfs een conflict met Lens die tegen de strategie van de trainer in gewoon op de aanval ging tegen Feyenoord, maar helaas door niemand gesteund werd waardoor hij zich alsnog in die rol moest schikken. PSV stond er zo goed voor tijdens alle winterstops, dat ik het wel degelijk een kwestie van 'moeten' vind. Zeker vorig jaar, met al die aankopen. Rutten heeft tot drie keer gewoon concreet gefaald.quote:Verder over het gaan voor het kampioenschap, daar gaat PSV net als Ajax altijd voor, maar dat vind ik wat anders dan moeten worden
Het ging me dan ook meer om het idee dan de personen zelf. Ik zeg net ook dat Lucius niet eens echt goed was, maar toch vond het fantastisch om hem voor PSV te zien voetballen. Of De drie voetballers die je noemt daadwerkelijk beter waren dan Marcellis vraag ik mij af.quote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Beiden waren gewoon niet goed genoeg. Lucius was daarbij een labiel persoon.
Marcellis maakte geregeld de nodige domme fouten. Ooijer, Salcido, Maza stonden allemaal boven hem in de pikorde.
Voor jou geldt dat misschien, voor mij toch zeker niet (en ik denk voor vele anderen ook niet). Het heeft ook niets met nostalgie te maken. Ik ben het er helemaal mee eens dat kwaliteit de boventoon moet voeren, maar ik zie (bij min of meer gelijke kwaliteiten) liever een jongen uit de regio erin staan dan iemand uit een ver buitenland.quote:Op maandag 3 september 2012 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is geen meerwaarde maar nostalgische waarde.
Uiteindelijk is de meerwaarde de beste speler op die plek. Of ie nu uit Strijp komt of uit Mexico-City.
Om hier toch nog even op terug te komen. Ik ben het met je eens en ik vind dat de deal helemaal niet zo verkeerd is. Maar PSV heeft dit PR-matig wel compleet verkeerd aangepakt, waardoor er nu (vooral op dit forum) toch wel een behoorlijk slecht imago aan vast zit. Had gewoon gezegd dat ze het financieel even moeilijk hadden en dat deze - zeer te verantwoorden - deal de beste uitkomst was voor alle partijen. In plaats daarvan kwam er een achterbaks lulverhaal. Het hielp trouwens ook totaal niet mee om direct nadat de deal beklonken was peperdure nieuwe aankopen te presenteren.quote:Op maandag 3 september 2012 14:08 schreef Xaobotnik het volgende:
Over die commerciële partij praat je wel erg makkelijk. Feyenoord heeft die hele haven daar achter liggen. Hoeveel partijen daarvan kijken naar Feyenoord om? En PSV heeft de gemeente benaderd, omdat alleen zij voor een dergelijk laag bedrag dat geld konden lenen. Verder is het een te lange termijn plan voor een commerciële partij.
Natuurlijk is het leuker als Jantje Jansen uit Eindhoven het beter doet dan Pedro uit Mexico, maar als Pedro meer kwaliteiten bezit dan Jantje dan moet Pedro in een topclub als PSV gewoon worden opgesteld en mag Jantje plaatsnemen op de bank. Ik neem aan dat je dat met me eens bent?quote:Op maandag 3 september 2012 14:48 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Voor jou geldt dat misschien, voor mij toch zeker niet (en ik denk voor vele anderen ook niet). Het heeft ook niets met nostalgie te maken. Ik ben het er helemaal mee eens dat kwaliteit de boventoon moet voeren, maar ik zie (bij min of meer gelijke kwaliteiten) liever een jongen uit de regio erin staan dan iemand uit een ver buitenland.
Zo had ik liever Marcellis gezien dan Manolev. Ik zie graag Nederlanders winnen (bij welke sport dan ook) en vind het leuk als iemand uit het dorp waar ik opgroeide het goed doet, zo zie ik ook liever een lokale jongen het goed doen bij PSV dan iemand uit welk willekeurig land dan ook. Ik denk ook dat het wel degelijk zorgt voor meer betrokkenheid bij de club en een 'clubgevoel'.
Ze zijn op zeker beter dan Marcellis, en niet een beetje. Zeker Salcido. Deed wel eens rare dingen, maar in de regel gewoon een goede speler, zeker als linksback. Alleen door het getier van Huub Stevens was hij helemaal klaar bij PSV. Lucius was misschien een publiekslieveling, maar uiteindelijk had je er niets aan. Op basis van of je leuk bent blijf je niet bij de selectie natuurlijk. Verder is Lucius wel een redelijk kansloos figuur. Ik denk dat ze bij PSV ook niet echt blij waren met zijn onverantwoorde gedrag dat zover ging dat PSV gewoon zijn rekening moest beheren en zijn salaris slechts deels uitbetaalde. Overigens was Lucius geen PSV-jeugdspeler he. Hij kwam van Den Bosch en was al dik 21 toen hij naar PSV kwam.quote:Op maandag 3 september 2012 14:48 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Het ging me dan ook meer om het idee dan de personen zelf. Ik zeg net ook dat Lucius niet eens echt goed was, maar toch vond het fantastisch om hem voor PSV te zien voetballen. Of De drie voetballers die je noemt daadwerkelijk beter waren dan Marcellis vraag ik mij af.
Ben ik wel met je eens maar er werd in het algemeen (niet alleen bij PSV) wel wat te vaak om een Pedro geroepen terwijl Jantje niet echt slechter was.quote:Op maandag 3 september 2012 14:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is het leuker als Jantje Jansen uit Eindhoven het beter doet dan Pedro uit Mexico, maar als Pedro meer kwaliteiten bezit dan Jantje dan moet Pedro in een topclub als PSV gewoon worden opgesteld en mag Jantje plaatsnemen op de bank. Ik neem aan dat je dat met me eens bent?
Dat is een andere discussie. Er wordt inderdaad veel te snel naar het buitenland gekeken, terwijl er op de Nederlandse velden veel en veel betere spelers rondlopen. Jongens als Strootman en Mertens, bijvoorbeeld. Maar op het moment dat iemand liever een jongen uit Strijp opstelt omdat hij uit Strijp komt en niet omdat hij vanwege zijn kwaliteiten Pedro op de bank houdt, dan zou dat heel vreemd zijn. Gelukkig en begrijpelijkerwijs is dat ook niet zo.quote:Op maandag 3 september 2012 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens maar er werd in het algemeen (niet alleen bij PSV) wel wat te vaak om een Pedro geroepen terwijl Jantje niet echt slechter was.
Eens, vandaar de zin: Ik ben het er helemaal mee eens dat kwaliteit de boventoon moet voeren.quote:Op maandag 3 september 2012 14:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is het leuker als Jantje Jansen uit Eindhoven het beter doet dan Pedro uit Mexico, maar als Pedro meer kwaliteiten bezit dan Jantje dan moet Pedro in een topclub als PSV gewoon worden opgesteld en mag Jantje plaatsnemen op de bank. Ik neem aan dat je dat met me eens bent?
Ik vind de vergelijking met Chelsea bij PSV niet echt van toepassing. Het is niet zo dat we tot voor kort alleen maar clubmensen op het veld hadden staan tot het moment dat er een rijke Rus kwam en een compleet ander beleid ging voeren. Dat slaat meer op bijvoorbeeld Vitesse.quote:Op maandag 3 september 2012 15:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Eens, vandaar de zin: Ik ben het er helemaal mee eens dat kwaliteit de boventoon moet voeren.
Het ging me erom dat in het vorige topic de eigen opleiding nogal makkelijk werd weggezet. Als de resultaten maar goed (en het financiële beleid) zijn dan maakt het niet zo uit of dat je koopt op zelf de opleiding verzorgd. Daar ben ik het dus maar ten dele mee eens. Ik denk dat het belang van een eigen identiteit - die door een groot aantal facetten wordt bepaald, maar daaronder ook zeker eigen jeugd, echte clubmensen, enz. - nogal onderschat wordt. Ik denk daarbij vooral aaneen Chelsea. Het was altijd een behoorlijke, volkse club, waar nu wat mij betreft niets meer van over is. Ja, ze hebben succes, maar het is totaal charmeloos.
Ik hoop dat dit bij PSV niet ook zo gaat gebeuren. PSV is zo'n fantastisch mooie, familiaire, warme club met een hele mooie geschiedenis (die steevast wordt onderschat). Dit moet wel blijven continueren door er steeds clubmensen (familie van Kemenade)- en spelers bij betrokken te houden. Wat dat betreft vind ik Brands daar ook totaal niet toe behoren. Een koude, kille patser vind ik het.
quote:Op maandag 3 september 2012 14:55 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Lucius was misschien een publiekslieveling, maar uiteindelijk had je er niets aan. Op basis van of je leuk bent blijf je niet bij de selectie natuurlijk. Verder is Lucius wel een redelijk kansloos figuur. Ik denk dat ze bij PSV ook niet echt blij waren met zijn onverantwoorde gedrag dat zover ging dat PSV gewoon zijn rekening moest beheren en zijn salaris slechts deels uitbetaalde. Overigens was Lucius geen PSV-jeugdspeler he. Hij kwam van Den Bosch en was al dik 21 toen hij naar PSV kwam.
De tijd dat ze de UEFA cup wonnen (78?) was ook niet onaardig, die gasten hebben de basis gelegdquote:Op maandag 3 september 2012 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met Chelsea bij PSV niet echt van toepassing. Het is niet zo dat we tot voor kort alleen maar clubmensen op het veld hadden staan tot het moment dat er een rijke Rus kwam en een compleet ander beleid ging voeren. Dat slaat meer op bijvoorbeeld Vitesse.
De meeste schitterende en nostalgische jaren bij PSV zijn ook tot stand gekomen door bijvoorbeeld Romario en Ronaldo.
Bakkal uit strijp was anders een prima speler en deed niet onder voor het middenveld wat er toen stond.quote:Op maandag 3 september 2012 15:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Er wordt inderdaad veel te snel naar het buitenland gekeken, terwijl er op de Nederlandse velden veel en veel betere spelers rondlopen. Jongens als Strootman en Mertens, bijvoorbeeld. Maar op het moment dat iemand liever een jongen uit Strijp opstelt omdat hij uit Strijp komt en niet omdat hij vanwege zijn kwaliteiten Pedro op de bank houdt, dan zou dat heel vreemd zijn. Gelukkig en begrijpelijkerwijs is dat ook niet zo.
Ben ik ook niet echt bang voor hoor dat het snel met PSV gaat gebeuren.quote:Op maandag 3 september 2012 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met Chelsea bij PSV niet echt van toepassing. Het is niet zo dat we tot voor kort alleen maar clubmensen op het veld hadden staan tot het moment dat er een rijke Rus kwam en een compleet ander beleid ging voeren. Dat slaat meer op bijvoorbeeld Vitesse.
De meeste schitterende en nostalgische jaren bij PSV zijn ook tot stand gekomen door bijvoorbeeld Romario en Ronaldo.
Ik geloof niet zo in een selectie de basis heeft gelegd voor andere successen. Ik zie het meer als golven waarin je goeie seizoenen afwisselt met mindere seizoenen. In 78 won PSV inderdaad met de helden van destijds de cup. In 88 wonnen ze de Europacup, maar dit keer met wat meer buitenlanders. En de laatste keer met Park, Farfan, Gomes etc. Hebben die dan weer de basis gelegd voor dit team met Mertens en Strootman?quote:Op maandag 3 september 2012 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
De tijd dat ze de UEFA cup wonnen (78?) was ook niet onaardig, die gasten hebben de basis gelegd
Inderdaad. En ik geloof ook niet dat er op de Nederlandse velden geen betere back dan Manolev te vinden was, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 3 september 2012 15:37 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bakkal uit strijp was anders een prima speler en deed niet onder voor het middenveld wat er toen stond.
Dat kan. Ik zie dat meer als sentiment.quote:Op maandag 3 september 2012 15:46 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ben ik ook niet echt bang voor hoor dat het snel met PSV gaat gebeuren.
Chelsea was eigenlijk maar even een voorbeeldje voor erbij, grappig dat je dat er precies uitpakt.
Het gaat me er vooral om dat ik wel degelijk vind dat een eigen opleiding (en dus ook lokale jongens) bijdraagt aan een club. Ik vind het mooi als de zoon van een havenwerker in Feyenoord 1 belandt of als een jongen uit de Pijp die de hele jeugd bij Ajax heeft doorlopen de selectie haalt.
Tuurlijk. Ik heb ook vaak zat om hem moeten lachen. Ook een aardige open kerel wanneer je hem ontmoette (al is dat natuurlijk niet zo'n grote eigenschap aangezien het niet veel kost om aardig te zijn, en hij weinig redenen heeft om arrogant te zijn. Verder zijn wel meer voetballers zo open en aardig, inclusief een hoop van de voetballers die zgn. zo arrogant zijn). Maar bij PSV hoorde hij op een gegeven moment niet. Verder is het natuurlijk ook zo dat hij niet veel anders kan, en dus maar op amateurbasis gaat voetballen bij een RKC, waar hij dat eerder al bij Den Bosch en EIndhoven deed als ik me niet vergis. Meer heeft hij niet in zijn leven, dus met liefhebberij heeft het niet veel te maken. Winstpremie zal hij sowieso wel krijgen plus uiteraard alle faciliteiten die de club te bieden heeft.quote:Op maandag 3 september 2012 15:31 schreef vivelafete het volgende:
[..]nooit geweten!
Tja, voor sommige mensen heb je gewoon een zwak. Ik heb dat bij hem. Ik vond dat hij altijd een mooie no-nonsense voetballersmentaliteit had die vooral de laatste jaren bij PSV nogal eens ontbrak. Dat hij nu nog steeds door wil blijven voetballen en dat uiteindelijk ook nog gaat doen op amateurbasis bij RKC vind ik te prijzen.
Ik weet ook dat hij niet vanuit de jeugd kwam, maar zulk soort voetballers die wat meer met de club lijken te hebben dan simpelweg veel geld verdienen, zie ik graag wat meer bij PSV.
In die tijd werd de basis gelegd voor een topclub, tenminste zo zie ik hetquote:Op maandag 3 september 2012 15:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in een selectie de basis heeft gelegd voor andere successen. Ik zie het meer als golven waarin je goeie seizoenen afwisselt met mindere seizoenen. In 78 won PSV inderdaad met de helden van destijds de cup. In 88 wonnen ze de Europacup, maar dit keer met wat meer buitenlanders. En de laatste keer met Park, Farfan, Gomes etc. Hebben die dan weer de basis gelegd voor dit team met Mertens en Strootman?
Omdat toen het sportieve aspect meer te bieden had dan het financiële aspect. Tegenwoordig is het andersom. Met een rijk Rus achter de hand doe je mee, wat je verleden als club ook is.quote:Op maandag 3 september 2012 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
In die tijd werd de basis gelegd voor een topclub, tenminste zo zie ik het
Helaas waar en daar zal ook Platini met zijn Financial Fairplay verandering in kunnen brengen maar de grootste factor is TV, tenminste het verschil in opbrengsten daarvan.quote:Op maandag 3 september 2012 16:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat toen het sportieve aspect meer te bieden had dan het financiële aspect. Tegenwoordig is het andersom. Met een rijk Rus achter de hand doe je mee, wat je verleden als club ook is.
Klopt, is het ook. Voor mij zijn dat juist wel de dingen die me aan een club binden. Niet dat het allemaal die verhalen moeten zijn natuurlijk, maar ik zou het graag toch wat meer zien.quote:Op maandag 3 september 2012 15:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan. Ik zie dat meer als sentiment.
Ik ben fan van de club; het logo en het shirt. Ik ben fan van PSV, maar de spelers, de staf en directie zijn slechts passanten. Ik heb 0 affiniteit met welk persoon dan ook binnen de club. Ik vind het fantastisch dat een man als Sanders de club zo goed op de kaart zet, maar dan ook alleen maar vanwege de club en het logo.quote:Op maandag 3 september 2012 16:14 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Klopt, is het ook. Voor mij zijn dat juist wel de dingen die me aan een club binden. Niet dat het allemaal die verhalen moeten zijn natuurlijk, maar ik zou het graag toch wat meer zien.
Zo'n Toivonen doet mij bijv. totaal niets. Best een redelijke speler, maar mocht hij weggaan doet het me helemaal niets. Dat heb ik de laatste jaren wel wat vaker bij PSV (en dat komt echt niet alleen door het uitblijven van succes).
Heb jij dat dan echt totaal niet? Wat is voor jou dan wel bijv. de reden dat je PSV support? Al het puur gaat om een verzameling spelers zijn er vele betere alternatieven dan PSV
Die sentimenten maken voor mij juist een club.
Ja precies. Van Rhijn bij Ajax is een erg groot talent en van der Wiel in mindere mate ook een degelijke rechtsback (al was ie de laatste tijd uit vorm). Als het Ajax lukt moet het PSV ook lukken een degelijke rechtsback zelf op te leiden. In Nederland lopen er genoeg rond. Janmaat transfervrij was misschien een optie geweest, doet het best degelijk bij Feyenoord tot nu toe.quote:Op maandag 3 september 2012 15:55 schreef Buitendam het volgende:
Inderdaad. En ik geloof ook niet dat er op de Nederlandse velden geen betere back dan Manolev te vinden was, eerlijk gezegd.
Ho, wacht even. Wijnaldum als back? Als ik hem was zou ik voor die twijfelachtige eer bedanken.quote:Op maandag 3 september 2012 17:22 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja precies. Van Rhijn bij Ajax is een erg groot talent en van der Wiel in mindere mate ook een degelijke rechtsback (al was ie de laatste tijd uit vorm). Als het Ajax lukt moet het PSV ook lukken een degelijke rechtsback zelf op te leiden. In Nederland lopen er genoeg rond. Janmaat transfervrij was misschien een optie geweest, doet het best degelijk bij Feyenoord tot nu toe.
Snap ook niet waarom Marcellis weg is gedaan en Manolev is gehaald als je al zulke spelers moet gaan halen en die de voorkeur geeft boven een speler uit de eigen jeugd is het einde zoek, godzijdank is het tijdperk van Jan Reker voorbij en nu een nieuwe weg ingeslagen met het aantrekken van jonge talenten. En ook al vult Hutchinson nu deze plek prima in blijft het een aankoop die anders overbodig was geweest, maar dat is ook meer omdat hij als middenvelder niet meer aan speeltijd toe kwam.
Anders gewoon eens een rechtsmidden als rechtsback proberen, Wijnaldum, al ziet hij zichzelf als een nummer 10, hij is een rechtsmidden samen met Willems twee backs die op kunnen komen als Mertens en Lens naar binnen trekken.
Inderdaadquote:Op maandag 3 september 2012 17:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ho, wacht even. Wijnaldum als back? Als ik hem was zou ik voor die twijfelachtige eer bedanken.
Yup, al zal het toch nooit gaan gebeuren omdat ze hem als middenvelder hebben gekocht, maar denk dat hij daar best zou kunnen renderen vanwege zijn snelheid.quote:Op maandag 3 september 2012 17:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ho, wacht even. Wijnaldum als back? Als ik hem was zou ik voor die twijfelachtige eer bedanken.
Nouja, de primaire functie van een back is verdedigen. Ik heb nou niet echt het gevoel dat er in Wijnaldum een enkelbijter schuilt.quote:Op maandag 3 september 2012 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Yup, al zal het toch nooit gaan gebeuren omdat ze hem als middenvelder hebben gekocht, maar denk dat hij daar best zou kunnen renderen vanwege zijn snelheid.
Vind dat hij op het middenveld zijn verdedigende taken altijd prima uitvoert, en juist vanwege zijn snelheid en individuele acties is het een typische moderne back die mee op kan komen en aan de aanval mee kan participeren.quote:Op maandag 3 september 2012 18:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, de primaire functie van een back is verdedigen. Ik heb nou niet echt het gevoel dat er in Wijnaldum een enkelbijter schuilt.
Doet het naar behoren maar is absoluut geen uitblinker. Altijd een 6 maar nooit een 8. Op dit moment moeten we het daar mee doen. Was gisteren mede verantwoordelijk voor de tegengoal van Maher. Maar omdat hij scoorde vergeet iedereen dat gelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 18:36 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Inderdaad
Bovendien doet Hutchinson het gewoon prima op rechtsback.
Was niet echt zijn mannetjequote:Op maandag 3 september 2012 19:08 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Doet het naar behoren maar is absoluut geen uitblinker. Altijd een 6 maar nooit een 8. Op dit moment moeten we het daar mee doen. Was gisteren mede verantwoordelijk voor de tegengoal van Maher. Maar omdat hij scoorde vergeet iedereen dat gelijk.
Hij had geen directe tegenstander, stond uit positie waardoor Maher makkelijk uit kon halen. Vorige week tegen Schet van Groningen zelfde verhaal, ook al verantwoordelijk voor de tegengoal.quote:Op maandag 3 september 2012 19:13 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Was niet echt zijn mannetjeHij had eigenlijk opgepakt moeten worden door iemand uit het penaltygebied, hij stond bij de ingooier.
Niet alleen zijn doelpunt, maar ook enkele prima acties. Het ziet er altijd wat houterig uit, maar hij heeft goede bewegingen en is verdedigend ook degelijk naar mijn mening.
Niet de uitblinker, ben ik het met je eens, maar wel een 7, geen 6 of 8.
Ik denk juist andersom.quote:Op maandag 3 september 2012 19:04 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Vind dat hij op het middenveld zijn verdedigende taken altijd prima uitvoert, en juist vanwege zijn snelheid en individuele acties is het een typische moderne back die mee op kan komen en aan de aanval mee kan participeren.
Het zal alleen nooit gebeuren omdat het kapitaalverlies is, maar probeer er beetje mee aan te geven wat je voorheen al aanhaalde dat er qua talent genoeg potentiele rechtsbacks rond lopen in Nederland, maar het punt is vaak dat zulke spelers zelf liever op het middenveld of in de aanval willen spelen. Ook voor een club is het aantrekkelijker een speler op die positie te laten spelen en op te leiden want zulke spelers leveren meer geld op. Spelers die dan door de mand vallen op het middenveld worden dan doorgeschoven naar de back posities en verder opgeleid als verdediger.
Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen is het in de jeugdopleidingen helaas andersom tegenwoordig, daar is het tegenwoordig zaak om een moderne back op te leiden die mee kan doen in de aanval. Eventueel wordt er een jongen uit het centrum doorgeschoven naar de back positie maar over het algemeen worden middenvelders/aanvallers die net niet goed genoeg zijn op die positie neer gezet.quote:Op maandag 3 september 2012 19:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk juist andersom.
Een back moet primair kunnen verdedigen en daarna zou je moeten kijken naar eventuele kwaliteiten in snelheid en een leuke actie. Nu kijken we naar Wijnaldum die snel is en op het middenveld soms een mannetje kan aanpakken om te zien of ie ook toevallig de primaire verdedigende kwaliteiten beheerst als man- en rugdekking om hem in de verdediging te plaatsen.
De moderne back. In mijn ogen het meest gehypte en onnozelste onderdeel van het hedendaagse voetbal. Want als je in het Nederlands elftal kijkt wat er rondloopt aan die moderne backs; Pieters...? Willems...? BlackCard Greg...? Het slaat nergens op, doe mij maar een verdediger pur sang met een beetje snelheid in de poten, die een mannetje als Mertens kan bijhouden en aan de kant kan zetten om hem direct aan de buitenspeler in te leveren om de spits in stelling te brengen.quote:Op maandag 3 september 2012 19:53 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen is het in de jeugdopleidingen helaas andersom tegenwoordig, daar is het tegenwoordig zaak om een moderne back op te leiden die mee kan doen in de aanval. Eventueel wordt er een jongen uit het centrum doorgeschoven naar de back positie maar over het algemeen worden middenvelders/aanvallers die net niet goed genoeg zijn op die positie neer gezet.
Vind ik ook. Het is een leuk idee wat van Marwijk op het EK ook voor ogen had met buitenspelers op het verkeerde been en de backs die mee op zouden moeten komen en een voorzet zouden kunnen geven. In theorie aardig doordacht maar in de praktijk komt het bijna nooit uit de verf.quote:Op maandag 3 september 2012 19:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De moderne back. In mijn ogen het meest gehypte en onnozelste onderdeel van het hedendaagse voetbal. Want als je in het Nederlands elftal kijkt wat er rondloopt aan die moderne backs; Pieters...? Willems...? BlackCard Greg...? Het slaat nergens op, doe mij maar een verdediger pur sang met een beetje snelheid in de poten, die een mannetje als Mertens kan bijhouden en aan de kant kan zetten om hem direct aan de buitenspeler in te leveren om de spits in stelling te brengen.
Het moet gezegd, die paar keer dat ik Wijnaldum een sliding heb zien maken, waren ze erg strak en op de bal. En hij blijft ook altijd goed naar de bal kijken. Eigenlijk is naar de bal kijken wel één van zijn kerncompetenties. Daarom draaft hij zichzelf ook zo vaak in de problemen.....quote:Op maandag 3 september 2012 20:03 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het is een leuk idee wat van Marwijk op het EK ook voor ogen had met buitenspelers op het verkeerde been en de backs die mee op zouden moeten komen en een voorzet zouden kunnen geven. In theorie aardig doordacht maar in de praktijk komt het bijna nooit uit de verf.
Ik heb ook liever dat een back achterin blijft spelen en je een rechtspoot op rechts hebt en een linkspoot op links. Is gelukkig met van Gaal wel weer het geval.
Maar daarom denk ik dat Wijnaldum wel zou kunnen slagen als moderne back, beschikt over de kwaliteiten.
Je loopt een beetje achter en het is niet best uitgevallen.quote:
O.a. blunder van 'talent' Brenet.twitter:RikElfrink twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:19:51Jong #PSV onderuit, 4-1 verlies bij #Heracles. Goal #PSV van Locadia, defensie zeer matig. reageer retweet
quote:Op maandag 3 september 2012 20:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het moet gezegd, die paar keer dat ik Wijnaldum een sliding heb zien maken, waren ze erg strak en op de bal. En hij blijft ook altijd goed naar de bal kijken. Eigenlijk is naar de bal kijken wel één van zijn kerncompetenties. Daarom draaft hij zichzelf ook zo vaak in de problemen.....
quote:Op maandag 3 september 2012 20:23 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Je loopt een beetje achter en het is niet best uitgevallen.O.a. blunder van 'talent' Brenet.twitter:RikElfrink twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:19:51Jong #PSV onderuit, 4-1 verlies bij #Heracles. Goal #PSV van Locadia, defensie zeer matig. reageer retweet
Ach. Hij moet blij zijn dat hij in Eindhoven mag voetballen. Anders sturen we hem gewoon terug naar die satellietclub van Excelsior.quote:Op maandag 3 september 2012 20:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]En heeft een prima voorzet in huis. Genoeg ingrediënten voor een goede rechtsback. Maar ik denk dat hij zelf pertinent zou weigeren als Advocaat hem op die positie zet.
Ach, elk talent heeft wel eens een mindere wedstrijd. Anders was het geen talent, maar een gearriveerde topspeler.quote:Op maandag 3 september 2012 20:23 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Je loopt een beetje achter en het is niet best uitgevallen.O.a. blunder van 'talent' Brenet.twitter:RikElfrink twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:19:51Jong #PSV onderuit, 4-1 verlies bij #Heracles. Goal #PSV van Locadia, defensie zeer matig. reageer retweet
Hij mag best een rechtsback positie weigeren hoor.quote:Op maandag 3 september 2012 20:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach. Hij moet blij zijn dat hij in Eindhoven mag voetballen. Anders sturen we hem gewoon terug naar die satellietclub van Excelsior.
Waarom mag hij dat weigeren? Als mijn baas morgen tegen mij zegt dat ik ander werk moet gaan doen, wat wel op het zelfde niveau gewaardeerd is, dan doe ik dat toch gewoon?quote:Op maandag 3 september 2012 20:26 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Hij mag best een rechtsback positie weigeren hoor.
quote:Op maandag 3 september 2012 20:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]En heeft een prima voorzet in huis. Genoeg ingrediënten voor een goede rechtsback. Maar ik denk dat hij zelf pertinent zou weigeren als Advocaat hem op die positie zet.
Als jij je wil richten op de 10 positie, naam wil maken, hogerop wil komen, dan kom je er niet door rechtsback te spelen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:26 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Waarom mag hij dat weigeren? Als mijn baas morgen tegen mij zegt dat ik ander werk moet gaan doen, wat wel op het zelfde niveau gewaardeerd is, dan doe ik dat toch gewoon?
Dat is iets anders. Als mijn baas mij ander werk laat doen dan ben ik ook zo weg. Maar dat is geen weigeren.quote:Op maandag 3 september 2012 20:28 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Als jij je wil richten op de 10 positie, naam wil maken, hogerop wil komen, dan kom je er niet door rechtsback te spelen.
Dan vraagt hij in no-time een transferverzoek aan
Dus je zou niet weigeren maar wel weg willen?quote:Op maandag 3 september 2012 20:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat is iets anders. Als mijn baas mij ander werk laat doen dan ben ik ook zo weg. Maar dat is geen weigeren.
Mijn baas zou wel gek zijn trouwens. Ik ben de beste.
Waarom niet?quote:Op maandag 3 september 2012 20:32 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Dus je zou niet weigeren maar wel weg willen?![]()
Dat is ook niet echt een optie hè
Want dan wil hij weg. We betalen niet 5 miljoen voor een speler, die het prima doet op 10, om hem dan op rechtsback te zetten zodat hij het hier niet naar zijn zin heeft en weg gaat.quote:
twitter:RikElfrink twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:44:17Nieuws over Jagos Vukovic! Hij tekent vandaag of morgen bij het Franse Troyes AC en verlaat #PSV. Zo meer op ed.nl reageer retweet
Mooi als we daar een miljoentje voor vangen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:47 schreef StijnDa het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:44:17Nieuws over Jagos Vukovic! Hij tekent vandaag of morgen bij het Franse Troyes AC en verlaat #PSV. Zo meer op ed.nl reageer retweet
quote:Peter van Ooijen en Jürgen Locadia kunnen hun tot respectievelijk juli 2013 en juli 2014 lopende contracten met PSV met twee jaar verlengen. De respectievelijk middenvelder en aanvaller, twintig en achttien jaar, worden na het zetten van de handtekening volwaardige spelers van de A-selectie.
"Ze doen het allebei hartstikke goed en daarom hebben ze van ons een voorstel gekregen om hun contracten te verlengen", zegt technisch manager Marcel Brands tegen Voetbal International. "Zodra de handtekening is gezet, schuiven ze officieel door naar de kleedkamer van de A-selectie."
Als je beweerd dat Wijnaldum een goede voorzet heeft dan hoor je te lachen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach, gut. Weer een lachende Feyenoorder.
Ik keek gister eerst Feyenoord en daarna PSV. Dan hoor je pas te lachen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:59 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als je beweerd dat Wijnaldum een goede voorzet heeft dan hoor je te lachen.
Daar gaat het niet over in dit topic, kneus.quote:Op maandag 3 september 2012 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik keek gister eerst Feyenoord en daarna PSV. Dan hoor je pas te lachen.
PSV topic. Feyenoord kijken, PSV kijken, zien dat PSV de 23e tegenover Feyenoord staat.quote:Op maandag 3 september 2012 21:00 schreef Typisch het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over in dit topic, kneus.
Maar jij vind Wijnaldum dus ook wel een potentiële top-back? Goede voorzeet, mooie breedte pas en zeker ook verdedigende kwaliteiten.quote:Op maandag 3 september 2012 21:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
PSV topic. Feyenoord kijken, PSV kijken, zien dat PSV de 23e tegenover Feyenoord staat.
Kneus.
quote:Op maandag 3 september 2012 21:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar jij vind Wijnaldum dus ook wel een potentiële top-back? Goede voorzeet, mooie breedte pas en zeker ook verdedigende kwaliteiten.
De scherpte en oplettendheid. Een aanwinst voor het topic ben je.quote:Op maandag 3 september 2012 17:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik werd verblind door de mooie post die ik eerder had gequote. Zijn we het daar in ieder geval over eens, Wijnaldum is nog minder een back dan een 10.quote:Op maandag 3 september 2012 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
De scherpte en oplettendheid. Een aanwinst voor het topic ben je.
Hartstikke goed, meid. Mag je nu weer vertrekken voor je weer terugvalt in je posts met maar liefst 2 lachende gezichtjes.quote:Op maandag 3 september 2012 21:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik werd verblind door de mooie post die ik eerder had gequote. Zijn we het daar in ieder geval over eens, Wijnaldum is nog minder een back dan een 10.
Het is toch lachwekkend dat iemand in Wijnaldum een rechtsback ziet? Rechtsbuiten, oké. Maar back?quote:Op maandag 3 september 2012 21:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hartstikke goed, meid. Mag je nu weer vertrekken voor je weer terugvalt in je posts met maar liefst 2 lachende gezichtjes.
Pauze bij VI?quote:Op maandag 3 september 2012 21:08 schreef GGMM het volgende:
Jullie posten beide niet echt hoogstaand. Dat gescheld mag achterwege blijven hoor.
Als dat zo lachwekkend is dan leg het hem maar uit. Word je iets serieuzer genomen dan met posts bestaande uit smiley's. Daar word niemand vrolijk van.quote:Op maandag 3 september 2012 21:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het is toch lachwekkend dat iemand in Wijnaldum een rechtsback ziet? Rechtsbuiten, oké. Maar back?
Hij loopt altijd uit positie, heeft geen spelinzicht, geen overzicht, geen goede pass en ook geen goede voorzet. En ik heb hem nog nooit met een vies shirtje gezien, maar dat kan zijn omdat ik daar niet echt op let.quote:Op maandag 3 september 2012 21:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als dat zo lachwekkend is dan leg het hem maar uit. Word je iets serieuzer genomen dan met posts bestaande uit smiley's. Daar word niemand vrolijk van.
Met alle punten oneens, maar het is inderdaad geen back.quote:Op maandag 3 september 2012 21:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij loopt altijd uit positie, heeft geen spelinzicht, geen overzicht, geen goede pass en ook geen goede voorzet. En ik heb hem nog nooit met een vies shirtje gezien, maar dat kan zijn omdat ik daar niet echt op let.
Ahjaquote:Op maandag 3 september 2012 21:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij loopt altijd uit positie, heeft geen spelinzicht, geen overzicht, geen goede pass en ook geen goede voorzet. En ik heb hem nog nooit met een vies shirtje gezien, maar dat kan zijn omdat ik daar niet echt op let.
Ik heb Wijnaldum altijd een dravertje gevonden, heel veel talent maar totaal geen spelinzicht. Verder was het zijn goed recht te vertrekken en dat heeft hij netjes afgehandeld met zelfs een donatie aan de jeugdopleiding.quote:Op maandag 3 september 2012 21:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
AhjaToch wel mooi dat elke speler die niet meer bij Feyenoord speelt er totaal niks van kan in de ogen van Feyenoord supporters, en wel schreeuwen dat hij een NSB-er was omdat hij niet bijtekende. Wat een bende hypocrieten bij dat trieste clubje zeg.
Of kneus roepen als je het met iemand oneens bent. Dat ookquote:Op maandag 3 september 2012 21:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb Wijnaldum altijd een dravertje gevonden, heel veel talent maar totaal geen spelinzicht. Verder was het zijn goed recht te vertrekken en dat heeft hij netjes afgehandeld met zelfs een donatie aan de jeugdopleiding.
Weet je wat pas triest is? Iedereen over een kam scheren.
Ja je vorige post was zo goed onderbouwd dat ik dat daaruit kon halen inderdaadquote:Op maandag 3 september 2012 21:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb Wijnaldum altijd een dravertje gevonden, heel veel talent maar totaal geen spelinzicht. Verder was het zijn goed recht te vertrekken en dat heeft hij netjes afgehandeld met zelfs een donatie aan de jeugdopleiding.
Weet je wat pas triest is? Iedereen over een kam scheren.
Nee hoor, ik vind je een enorme kneus als je in een PSV topic waar het over een PSV speler gaat je Feyenoord er bij moet halen.quote:Op maandag 3 september 2012 21:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of kneus roepen als je het met iemand oneens bent. Dat ook
Trek dan geen conclusies.quote:Op maandag 3 september 2012 21:19 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja je vorige post was zo goed onderbouwd dat ik dat daaruit kon halen inderdaad
Zeker. Het is na Utrecht de eerstvolgende tegenstander, dus dat is hoogst merkwaardig om nu over feyenoord te spreken. Bizar, durf ik wel te zeggen.quote:Op maandag 3 september 2012 21:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind je een enorme kneus als je in een PSV topic waar het over een PSV speler gaat je Feyenoord er bij moet halen.
Het ging niet over PSV-Feyenoord pikkebaas.quote:Op maandag 3 september 2012 21:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Het is na Utrecht de eerstvolgende tegenstander, dus dat is hoogst merkwaardig om nu over feyenoord te spreken. Bizar, durf ik wel te zeggen.
Ik ben niet aan het trollen.quote:Op maandag 3 september 2012 21:21 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Loop dan niet zo openlijk te trollen
quote:Op maandag 3 september 2012 21:21 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het ging niet over PSV-Feyenoord pikkebaas.
twitter:Kevin_strootman twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:18:42“@_KevIsPerfectie: @Kevin_strootman so, pls, let me know.. DO U LIKE IT? :'D ♥” yes i like it and enjoy the cake;) reageer retweet
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:07:02@Kevin_strootman oh god,cannot believe it especially 'cause u replied to me again,and u did it after my tweet for u! *__* it sounds AMAZING! reageer retweet
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:08:08@Kevin_strootman anyway yeah,I did it! ahah! and Im glad u liked it,I'M SO SO SO HAPPY TO READ IT THANKS INFINITELY FOR NOTICING ME AGAIN reageer retweet
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:24:27How much Can I love him? - Just to say 'INFINITELY' is not enough, it's not TOO MUCH. http://t.co/CKV4z0L5 reageer retweet
Is dat die Interfan?quote:Op maandag 3 september 2012 22:40 schreef Scarface88 het volgende:
twitter:Kevin_strootman twitterde op maandag 03-09-2012 om 20:18:42“@_KevIsPerfectie: @Kevin_strootman so, pls, let me know.. DO U LIKE IT? :'D ♥” yes i like it and enjoy the cake;) reageer retweet
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:07:02@Kevin_strootman oh god,cannot believe it especially 'cause u replied to me again,and u did it after my tweet for u! *__* it sounds AMAZING! reageer retweet
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:08:08@Kevin_strootman anyway yeah,I did it! ahah! and Im glad u liked it,I'M SO SO SO HAPPY TO READ IT THANKS INFINITELY FOR NOTICING ME AGAIN reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:24:27How much Can I love him? - Just to say 'INFINITELY' is not enough, it's not TOO MUCH. http://t.co/CKV4z0L5 reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een stalker
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:08:59@Kevin_strootman u deserve the best, MAN! Now g'lcuk with oranje team
#HupHollandHup only for ya! THANKS AGAIN, aw, it's FABULOUS!
. reageer retweet
twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:09:39I'm gonna start cry right now, again... reageer retweet
Achter elkaar.twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:24:27How much Can I love him? - Just to say 'INFINITELY' is not enough, it's not TOO MUCH. http://t.co/CKV4z0L5 reageer retweet
http://mermaidstrootman.tumblr.com/askquote:Op maandag 3 september 2012 22:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://mermaidstrootman.tumblr.com/post/30815712005/kev-oh
quote:Op maandag 3 september 2012 22:40 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_KevIsPerfectie twitterde op maandag 03-09-2012 om 21:24:27How much Can I love him? - Just to say 'INFINITELY' is not enough, it's not TOO MUCH. http://t.co/CKV4z0L5 reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een stalker
En dan vinden ze mij erg.quote:KEVIN STROOTMAN owns my life, he is mijn perfectie, Perfection has only a name: KEVIN STROOTMAN.♥
quote:
quote:psv 4-1 az *oo* ♥ #letmedie
omg omg omg people LET ME DIE. ajozjkalaklòjz a akòzkmaju OH MY F. GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD AKZLòKAòAKLòòAò.AJ : SO.. *TIM MATAVZ* .. *MARK VAN BOMMEL* .. *MARCELO (GUEDES)* .. *TIM MATAAAAAAVZ (A BIG MONSTER, AHAH)* … AAAAND—> *ATIBAAAAAA* AJAKLJKALZA OH GOSHHHHHHHHH *________* I’M LOSIN MY MIND, REAAAAAAAALLY! AHAH!! THNX GUYS, INFINITELY HAPPY, ESPECIALLY FOR MAAAAAARK, I MUST ADMIT IT :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He-le-maal gekquote:'Ik heb PSV nooit willen verlaten'
HOOFDDORP - De PSV-fans nemen het Jonathan Reis nog altijd kwalijk dat hij tegenwoordig voor Vitesse uitkomt. De Braziliaan heeft er begrip voor omdat zij volgens hem maar één kant van het verhaal kennen.
''Ik ben PSV nog altijd dankbaar dat ik in de zomer van 2010 mocht terugkeren'', doelt Reis in het nieuwe NUsport-magazine op zijn rentree na het afkicken van een cocaïneverslaving.
''Die club heeft me altijd geweldig geholpen. Ik heb natuurlijk domme dingen gedaan. Maar zelfs toen ik in september 2010 nog een keer de fout inging door de avond voor een wedstrijd te gaan stappen, hebben ze me vergeven.''
Toch koos Reis eind vorig jaar voor een contract een halfjaar in Arnhem. ''Dat ik voor Vitesse ben gaan spelen, is me door de PSV-supporters niet in dank afgenomen. Toen ik vorig seizoen voor het eerst terugkwam in het Philips Stadion werd ik flink uitgefloten. Zelfs toen ik de spelersbus van Vitesse instapte, stonden mensen me uit te schelden.''
''Ik snap het wel. Ze weten niet precies hoe het is gegaan. Alleen Marcel Brands is aan het woord geweest, ik nog niet. Maar nu wil ik ook mijn kant van het verhaal vertellen. Ik heb PSV namelijk nooit willen verlaten. De club wilde mijn contract niet verlengen, en geloof me, ik vroeg echt geen buitensporig bedrag. Ik moest het vorige zomer zelf maar uitzoeken.''
Heel teleurstellend
''Gelukkig is mijn zaakwaarnemer toen financieel bijgesprongen. Pas als het beter zou gaan, lag er bij PSV weer een contract klaar. Dat was heel teleurstellend.''
''Veel mensen bij PSV zullen voor altijd in mijn hart blijven, maar de nieuwe beleidsmakers niet. Bij Vitesse geloofden ze gelukkig wel in me, ook al was ik bij het ondertekenen van mijn contract nog lang niet op niveau.''
In stadion Gelredome verlengde Reis zijn verbintenis intussen tot medio 2016.
Is ook normaal. Maar het is ook begrijpelijk dat reis daarover teleurgesteld was.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:37 schreef Doublepain het volgende:
Toch normaal dat PSV het eerst wil kijken of hij op niveau komt
Reis had totaal geen reden om teleurgesteld te zijn. Hij was al tig keer gematst. Zonder PSV zat hij nu weg te rotten in de favela's, als hij niet al dood zou zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Is ook normaal. Maar het is ook begrijpelijk dat reis daarover teleurgesteld was.
Persoonlijk heb ik nooit iets tegen de beslissing van Reis gehad. PSV wilde het risico niet nemen, dus gaat hij elders kijken. Niets vreemds aan en vanuit zijn perspectief volkomen logisch.
Als je ziet hoe vaak en waarmee hij in de fout is gegaan, de investeringen van PSV ernaast legt en dan leest dat hij teksten kraamt alsquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Is ook normaal. Maar het is ook begrijpelijk dat reis daarover teleurgesteld was.
Persoonlijk heb ik nooit iets tegen de beslissing van Reis gehad. PSV wilde het risico niet nemen, dus gaat hij elders kijken. Niets vreemds aan en vanuit zijn perspectief volkomen logisch.
Nee Strootman is de knapste thuis.quote:Op maandag 3 september 2012 23:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze heeft dikke tieten, maar is wel kankersmerig..
Les1. Beoordeel tieten nooit wanneer je prooi haar kleren nog aan heeft!quote:Op maandag 3 september 2012 23:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze heeft dikke tieten, maar is wel kankersmerig..
quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:44 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Reis had totaal geen reden om teleurgesteld te zijn. Hij was al tig keer gematst. Zonder PSV zat hij nu weg te rotten in de favela's, als hij niet al dood zou zijn.
Al zijn operaties zijn door PSV betaald, door de beste doktoren die je er voor kon vinden. Meneer kwam vervolgens doodleuk niet meer opdagen op afspraken en haalde even zijn gips er eigenhandig af.
Inderdaad, Reis had alle recht om teleurgesteld te zijn in PSV, omdat ze eerst aan wilden zien of zijn knie het hield.. Ze hadden hem meteen een contract moeten aanbieden om weer lekker een paar kilo aan coke te financieren.. Volkomen logisch
Jullie hebben ook wel gelijk. Alleen kan Reis dat toch nog steeds als teleurstellend ervaren. Hij geeft in dat artikel ook wel aan dat hij twee kansen gekregen heeft. Dus dat erkend hij.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je ziet hoe vaak en waarmee hij in de fout is gegaan, de investeringen van PSV ernaast legt en dan leest dat hij teksten kraamt als
"De club wilde mijn contract niet verlengen, en geloof me, ik vroeg echt geen buitensporig bedrag. Ik moest het vorige zomer zelf maar uitzoeken.'"
dan tik je echt voor geen meter. Hij mag van geluk spreken dat PSV zo coulant is geweest, want bij mij had ie al lang en breed buiten gelegen. En zijn teleurstelling erachteraan.
80 miljoenquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Die uitbreiding voor het WK2018 vond ik wel mooi
Ik geef hem ook geen ongelijk. PSV deed hem een aanbieding en die weigerde hij, even goeie vrienden. Je kunt van een jongen uit de sloppen niet verwachten fatsoenlijk te zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:50 schreef Kenju het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben ook wel gelijk. Alleen kan Reis dat toch nog steeds als teleurstellend ervaren. Hij geeft in dat artikel ook wel aan dat hij twee kansen gekregen heeft. Dus dat erkend hij.
Wat ik alleen bedoel is dat wanneer PSV er niet meer aan wil, of anders tegen een lager bedrag, dat Reis als contractvrije speler dan elders mag kijken. Daar vind ik niets mis mee. Zo werkt het nu eenmaal. Dat Reis die kansen kreeg had natuurlijk ook met zijn potentieel te maken. Vukovic hadden ze meteen eruit geflikkerd. Was Reis fit gebleven, zat hij nu al bij een grote club waarschijnlijk, of had hij iig de interesse. De Seleçao had hij ook wel gehaald. Hij had PSV dus veel geld op kunnen leveren. Dat was de enige reden dat PSV welwillend was. Maar Brands heeft het gewoon verkeerd aangepakt door hem contractvrij te laten zijn.
Je maakt het wel makkelijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja maar dat ging PSV toch niet zelf betalen?
Slecht nieuws.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:58 schreef Doublepain het volgende:
“@RikElfrink: #PSV gaat miljoenen steken in vernieuwing/verbouwing van het #Philips Stadion. Morgen alles hierover in het #ED.”
Wtf, blijkbaar gaat het financieel een stuk beter met PSV dan ik dacht.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:58 schreef Doublepain het volgende:
“@RikElfrink: #PSV gaat miljoenen steken in vernieuwing/verbouwing van het #Philips Stadion. Morgen alles hierover in het #ED.”
Sanders zei dat PSV vorig seizoen maar 7 miljoen heeft geinvesteerd, zelf geen flauw idee hoe dat zit maar blijkbaar wel ja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wtf, blijkbaar gaat het financieel een stuk beter met PSV dan ik dacht.
Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 21:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Jaloers op zijn womanizer looks?
Uitgaande transfers 16 inkomende 23 ofzo ;quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Sanders zei dat PSV vorig seizoen maar 7 miljoen heeft geinvesteerd, zelf geen flauw idee hoe dat zit maar blijkbaar wel ja.
Zal ook wel moeten als je kijkt naar de directe concurrenten die allemaal meer capaciteit hebben. Zelfs Twente gaat richting de 50.000. Is toch een belangrijke inkomstenbron.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:58 schreef Doublepain het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:58 schreef Doublepain het volgende:
“@RikElfrink: Transfer #Vukovic van #PSV naar #Troyes alsnog afgeketst. Franse club lijft nog net op tijd andere verdediger (Colin) in.”
Nou, beetje teleurstellend verhaal als je verwacht dat het stadion uitgebreid gaat worden. Nee, de ingangen krijgen de uitstraling van een voetbalstadion. Poe poe.quote:PSV steekt miljoenen in Philips Stadion
EINDHOVEN - PSV steekt de komende jaren vijf miljoen euro in het vernieuwen en verbouwen van het Philips Stadion. Het onderkomen van de club wordt grondig aangepakt om een gastvrijere uitstraling te realiseren. Onder meer de ingangen en sponsorzalen worden volledig verbouwd.
Ook zal in het stadion sprake zijn van technologische vernieuwingen. Alle geruchten en verhalen over een nieuw stadion voor de club kunnen daarmee definitief de prullenbak in.
"We zijn de afgelopen tien, twaalf jaar stil blijven staan", vindt PSV-directeur Tiny Sanders. Hij wil de band met de supporters en sponsors via de verbouwing verstevigen.
"Bij een aantal ingangen zie je niet eens of je binnenkomt bij een metaalfabriek, de Nederlandse spoorwegen of een voetbalclub. Het zijn dingen waar ik eigenlijk eerder mee had willen beginnen, maar waar we na de complexe herfinanciering de ruimte voor hebben gekregen."
Is er zo'n wachtlijst dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 07:52 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Nou, beetje teleurstellend verhaal als je verwacht dat het stadion uitgebreid gaat worden. Nee, de ingangen krijgen de uitstraling van een voetbalstadion. Poe poe.
Geen idee. PSV heeft in ieder geval al jaren een redelijk stabiele SCC-verkoop. Misschien dit jaar iets minder dan de voorgaande jaren, maar je moet ook vooruit kijken. PSV zit nu al bijna aan zijn maximum qua toeschouwersaantallen. Als je stappen wil zetten in de toekomst, moet het stadion mee.quote:
Zelfs de kleinste uitbreiding kost een veelvoud van de 5 miljoen die ze nu kunnen investeren. Uitbreiding is niet realistisch en nieuwbouw in deze tijden ook niet. Neemt niet weg dat de concurrentie op dat punt een enorm gat heeft geslagen. Het Philipsstadion is gewoon klein.quote:Op woensdag 5 september 2012 07:52 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Nou, beetje teleurstellend verhaal als je verwacht dat het stadion uitgebreid gaat worden. Nee, de ingangen krijgen de uitstraling van een voetbalstadion. Poe poe.
Dat klopt, uitbreiding is niet te betalen helaas. Maar wat mij betreft houden ze die 5 miljoen ook gewoon in kas. Mooiere ingangen en sponsorzalen, ik zie het nut er niet van in.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zelfs de kleinste uitbreiding kost een veelvoud van de 5 miljoen die ze nu kunnen investeren. Uitbreiding is niet realistisch en nieuwbouw in deze tijden ook niet. Neemt niet weg dat de concurrentie op dat punt een enorm gat heeft geslagen. Het Philipsstadion is gewoon klein.
Ik vond het ook niet onfatsoenlijk. Tenzij je 'fatsoen' gelijk stelt aan de naïeve en opportunistische verwachtingen van PSV.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik geef hem ook geen ongelijk. PSV deed hem een aanbieding en die weigerde hij, even goeie vrienden. Je kunt van een jongen uit de sloppen niet verwachten fatsoenlijk te zijn.
Natuurlijk is het wel onfatsoenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet onfatsoenlijk. Tenzij je 'fatsoen' gelijk stelt aan de naïeve en opportunistische verwachtingen van PSV.
Je doet alsof PSV zo aardig was daarin, terwijl dat gewoon puur en alleen opportunistisch ingegeven was. Voor een speler die dat potentieel niet heeft, hadden ze dat nooit gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel onfatsoenlijk.
Op het moment dat ik aan de coke raak en mijn knie naar de klote raakt en mijn baas betaalt alle medische zorg, alle tickets om mij naar de beste artsen te krijgen om daarna bij thuiskomst een contract klaar te hebben liggen, dan is het buitengewoon onfatsoenlijk op die niet te tekenen. Zij hebben alle tijd en energie in mij gestoken, dan krijgen ze daar ook wat voor terug.
PSV heeft vanaf het moment dat Tyton hem die knauw gaf geen moment de zekerheid gehad dat Reis ook maar ooit nog zou kunnen voetballen. Zelfs toen diezelfde arts die v. Nistelrooij behandelde zijn commentaar gaf over de toestand (iets in de trand dat het de meest fucked up knie was die hij ooit had gezien) bleef PSV dokken en schuiven.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je doet alsof PSV zo aardig was daarin, terwijl dat gewoon puur en alleen opportunistisch ingegeven was. Voor een speler die dat potentieel niet heeft, hadden ze dat nooit gedaan.
Ik vind dat mensen hier altijd zo makkelijk over denken.
Je geeft geen enkel argument van waarom Reis dan onfatsoenlijk is. Reis stond helemaal niet in het krijt bij PSV, dus waarom hij dan toch dat gevoel zou moeten hebben, ontgaat me. PSV bleef zijn behandeling betalen, niet omdat ze hem zo zielig vonden, of omdat ze vonden dat het hun ethische verplichting was. Nee, het was puur omdat ze hoopte hem weer aan zich te kunnen binden. Maar dat allemaal wel zonder contract. Wanneer je aanspraak wil blijven maken op een speler, moet je hem gewoon contracttechnisch aan je binden. Zo zit het en niet anders.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
PSV heeft vanaf het moment dat Tyton hem die knauw gaf geen moment de zekerheid gehad dat Reis ook maar ooit nog zou kunnen voetballen. Zelfs toen diezelfde arts die v. Nistelrooij behandelde zijn commentaar gaf over de toestand (iets in de trand dat het de meest fucked up knie was die hij ooit had gezien) bleef PSV dokken en schuiven.
Daarnaast maakt het niet uit wat de beweegredenen voor PSV waren; ze waren er voor hun werknemer. Ieder fatsoenlijk mens had een bepaalde vorm van gene en in-het-krijt-staan gevoel gehad in zo'n situatie, maar nogmaals; dat kun je van een jongen uit de sloppen niet verwachten.
Hoop aannames. PSV hoopte zus, Reis interesseerde zich zo. Met zo'n invulling krijg je een hoop recht geluld, natuurlijk. Reis hoeft niet voor PSV te tekenen en ook PSV hoeft hem geen contract meer aan te bieden als die arts zegt dat zijn knie de ergste is die hij ooit heeft gezien. Reis was in mijn ogen moreel verplicht om de oud-werknemer die alles heeft betaald de eerste kans te geven op een terugkeer. Als je dat aanbod naast je neer legt omdat het salaris wat jij wil niet overeenkomt met het geboden salaris ben je een grote huichelaar.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:34 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je geeft geen enkel argument van waarom Reis dan onfatsoenlijk is. Reis stond helemaal niet in het krijt bij PSV, dus waarom hij dan toch dat gevoel zou moeten hebben, ontgaat me. PSV bleef zijn behandeling betalen, niet omdat ze hem zo zielig vonden, of omdat ze vonden dat het hun ethische verplichting was. Nee, het was puur omdat ze hoopte hem weer aan zich te kunnen binden. Maar dat allemaal wel zonder contract. Wanneer je aanspraak wil blijven maken op een speler, moet je hem gewoon contracttechnisch aan je binden. Zo zit het en niet anders.
Reis interesseerde zich op momenten niet eens in voetbal, dus wat PSV voor hem (voor dan vooral dus voor zichzelf) deed, kwam niet eens over. Op het moment dat hij de voetbalschoenen toch weer besloot aan te trekken, en lagen alle onderhandelingen open. Dat was gewoon de fout van Brands.
Het idee over dat een jongen uit de sloppenwijken dergelijk fatsoen niet kan opbrengen, slat overigens nergens op.
Of je bent totaal niet op de hoogte, of je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoop aannames. PSV hoopte zus, Reis interesseerde zich zo. Met zo'n invulling krijg je een hoop recht geluld, natuurlijk.
Zeker waar. Geen verplichtingen naar elkaar toe. En Reis had hierdoor ook een tijdje de motivatie niet mee.quote:Reis hoeft niet voor PSV te tekenen en ook PSV hoeft hem geen contract meer aan te bieden als die arts zegt dat zijn knie de ergste is die hij ooit heeft gezien.
Dit is dus bullshit. Dit is gewoon hoe een onderhandeling werkt. Jij stelt nu dat PSV altruïstisch is geweest. Maar het was helemaal geen altruïsme, maar het aloude voetbaltechnische opportunisme. Nogmaals, voor een ander hadden ze het niet gedaan. Alleen omdat Reis hen geld kon opleveren, in directe (transfersom) en indirecte (doelpunten, prijzen) zin, betaalden ze zijn behandeling. Niets mis mee, maar je bent gewoon dom bezig wanneer je de formele claim op hem opgeeft.quote:Reis was in mijn ogen moreel verplicht om de oud-werknemer die alles heeft betaald de eerste kans te geven op een terugkeer. Als je dat aanbod naast je neer legt omdat het salaris wat jij wil niet overeenkomt met het geboden salaris ben je een grote huichelaar.
Ik vind dat je een hoop aanneemt. Ik ben niet zo van de argumenten die beginnen met 'Denk nou eens na.' PSV had voor de blessure goud in handen met Reis waarvan ik verwacht dat ze na de eerste operatie wel inzagen dat Reis niet meer op het oude niveau zou terugkomen. In ieder geval dat de kans daarop klein was, als je die arts hoort. PSV bleef toch betalen, en om wat voor reden dan ook, is Reis daarmee moreel wel verplicht om degene die hem zo behandeld hebben enigszins een streepje voor te geven. Als je dan dat interview leest laag.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
Of je bent totaal niet op de hoogte, of je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt.
Denk nu eens na. Waarom bleef PSV die behandeling betalen en met hem in contact?? Omdat ze hoopte dat hij weer terug zou komen toch? Denk je dat ze dat voor Vukovic ook hadden gedaan? Dat suggereer je namelijk wel. Dat Reis zich niet voor voetbal interesseerde blijkt ook evident uit het gegeven dat hij zijn afspraken niet nakwam, en met regelmaat in de farvella's gesignaleerd werd en door de dood van een vriend weer tot inkeer kwam.
Overigens was het onder Stevens ook al een keer raak, maar wist Rutten hem toen terug te brengen.
[..]
Zeker waar. Geen verplichtingen naar elkaar toe. En Reis had hierdoor ook een tijdje de motivatie niet mee.
[..]
Dit is dus bullshit. Dit is gewoon hoe een onderhandeling werkt. Jij stelt nu dat PSV altruïstisch is geweest. Maar het was helemaal geen altruïsme, maar het aloude voetbaltechnische opportunisme. Nogmaals, voor een ander hadden ze het niet gedaan. Alleen omdat Reis hen geld kon opleveren, in directe (transfersom) en indirecte (doelpunten, prijzen) zin, betaalden ze zijn behandeling. Niets mis mee, maar je bent gewoon dom bezig wanneer je de formele claim op hem opgeeft.
PSV heeft Reis gewoon laten gaan, dus Reis had geen verplichtingen naar PSV toe. Ook geen morele verplichting, want PSV heeft niets voor hem gedaan. PSV ging ervan uit dat ze middels de betaling van die behandeling die claim hadden, maar dat is onzin.
Wat zijn dan aannames volgens jou? Jij doen aannames die niet eens redelijk zijn. En je generaliseert de denkwijze van mensen uit de sloppenwijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind dat je een hoop aanneemt.
Tsja, nadenken over wat je zegt, dat is inderdaad een crime.quote:Ik ben niet zo van de argumenten die beginnen met 'Denk nou eens na.'
Dit is een conclusie die je trekt op basis van je eigen idee van moraliteit, waarbij je gewoon stelt dat Reis PSV hoe dan ook dankbaar moet zijn en er geen andere motieven relevant zijn. Dat is een erg simplistische kijk op de wereld en simpelweg niet hoe deze werkt.quote:PSV had voor de blessure goud in handen met Reis waarvan ik verwacht dat ze na de eerste operatie wel inzagen dat Reis niet meer op het oude niveau zou terugkomen. In ieder geval dat de kans daarop klein was, als je die arts hoort. PSV bleef toch betalen, en om wat voor reden dan ook, is Reis daarmee moreel wel verplicht om degene die hem zo behandeld hebben enigszins een streepje voor te geven.
Ik vind het juist heel simplistisch dat als je financieel tot in de puntjes bent geholpen je na het debacle met droge ogen kunt beweren dat je helaas geen nieuw contract kon tekenen omdat PSV niet aan de financiële verwachtingen kon voldoen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat zijn dan aannames volgens jou?
[..]
Tsja, nadenken over wat je zegt, dat is inderdaad een crime.
[..]
Dit is een conclusie die je trekt op basis van je eigen idee van moraliteit, waarbij je gewoon stelt dat Reis PSV hoe dan ook dankbaar moet zijn en er geen andere motieven relevant zijn. Dat is een erg simplistische kijk op de wereld en simpelweg niet hoe deze werkt.
PSV heeft zijn behandeling betaald. Niets meer. Geen salaris oid. En terecht. Hij was immers geen contractspeler meer.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel simplistisch dat als je financieel tot in de puntjes bent geholpen je na het debacle met droge ogen kunt beweren dat je helaas geen nieuw contract kon tekenen omdat PSV niet aan de financiële verwachtingen kon voldoen.
Moreel verwerpelijk inderdaad, maar niet overdreven opportunistisch in de voetballerij.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel simplistisch dat als je financieel tot in de puntjes bent geholpen je na het debacle met droge ogen kunt beweren dat je helaas geen nieuw contract kon tekenen omdat PSV niet aan de financiële verwachtingen kon voldoen.
In mijn ogen, juist wel ieder aanbod. Al was het maar om PSV een transfersom te gunnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
PSV heeft zijn behandeling betaald. Niets meer. Geen salaris oid. En terecht. Hij was immers geen contractspeler meer.
En je generaliseert de financiële hulp voor zijn behandeling met de reguliere contractvoorwaarden. Die zijn niet hetzelfde. Zoals jij het nu stelt, had Reis met ieder aanbod van PSV akkoord moeten gaan.
Als alles tot in de puntjes verzorgd zou zijn had ik inderdaad met mijn gevoel van dankbaarheid hebben gezegd dat geld wel het laatste is waar ik over zou vallen. Een club die zo met mij omgesprongen is na zo'n negatief bericht van de arts zou bij mij wat meer credits krijgen dan:quote:Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
PSV heeft zijn behandeling betaald. Niets meer. Geen salaris oid. En terecht. Hij was immers geen contractspeler meer.
En je generaliseert de financiële hulp voor zijn behandeling met de reguliere contractvoorwaarden. Die zijn niet hetzelfde. Zoals jij het nu stelt, had Reis met ieder aanbod van PSV akkoord moeten gaan.
Reis vertegenwoordigde een bepaalde waarde. Dat was de reden dat PSV geld in zijn behandeling stak. Het is heel redelijk om dat aan te nemen. Maar het was gewoon niet genoeg. Contracten zijn er niet voor niets. PSV was dus zeer opportunistisch op een eigen manier, omdat ze dus niet aan Reis wilde vastzitten. Ze zouden bijv. wel een contract kunnen opstellen waarin ze stelden dat ze Reis' behandeling zouden betalen, op voorwaarde dat hij bij herstel weer zou tekenen, maar hoe bepaal je wat herstel is en wat niet? Stel dat de rechter uiteindelijk bepaald dat Reis wel aan die herstel-voorwaarden voldoen en dat PSV dus gewoon moet dokken om dat contract af te kopen. Ben je verder van huis.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
In mijn ogen, juist wel ieder aanbod. Al was het maar om PSV een transfersom te gunnen.
Het is op zijn minst verre van chique hoe hij (en zijn zaakwaarnemer hoogstwaarschijnlijk) alles gespeeld heeft. In mijn ogen mag je wel wat dankbaarder zijn naar je werkgever toe, die je hoe je het ook wendt of keert (financieel) is blijven steunen zodat jij überhaupt nog kans hebt om datzelfde werk te blijven doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als PSV mbt de betaling van die behandeling niet hoopte dat Reis weer in Eindhoven zou tekenen, waarom Reis dan nog veroordelen op dat punt? Of doe jij de aanname die PSV zgn. niet deed?
Het is gewoon lachwekkend om alles te zien worden betaald,om daarna de mogelijke terugkeer af te laten ketsen op het financiële aspect. Dan zie je de effecten van coke.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Het is op zijn minst verre van chique hoe hij (en zijn zaakwaarnemer hoogstwaarschijnlijk) alles gespeeld heeft. In mijn ogen mag je wel wat dankbaarder zijn naar je werkgever toe, die je hoe je het ook wendt of keert (financieel) is blijven steunen zodat jij überhaupt nog kans hebt om datzelfde werk te blijven doen.
Puur zakelijk gezien valt Reis niets te verwijten,maar nogmaals: verre van chique. Helaas is dit vooral in de sportwereld niet vreemd. En juist daar valt PSV het weer te verwijten dat ze alles zo naif hebben afgehandeld.
Het is natuurlijk ook wel zo dat het redelijk logisch is dat je in een onzekere situatie waarin Reis zat gaat zoeken naar zekerheid en (meer) geld, wat hij vond bij Vitesse.
Ik lees hier verschillende dingen over. We hebben een gigantische bouwlounge. Destijds werd gezegd da die simpelweg veel meer geld opbracht, en dat supporters niet zo'n groot deel voorstellen.quote:Op woensdag 5 september 2012 04:36 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zal ook wel moeten als je kijkt naar de directe concurrenten die allemaal meer capaciteit hebben. Zelfs Twente gaat richting de 50.000. Is toch een belangrijke inkomstenbron.
Eigenlijk ga ik toch wel een heel eind mee met Kenju in deze. Je zegt dat Reis dankbaar moet zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon logisch dat gezien het potentieel waar Reis blijk van gaf, dat PSV iets doet om hem toch aan zich te kunnen binden? Zoals Kenju al aangaf; voor een gemiddelde speler hadden ze dat echt niet gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Het is op zijn minst verre van chique hoe hij (en zijn zaakwaarnemer hoogstwaarschijnlijk) alles gespeeld heeft. In mijn ogen mag je wel wat dankbaarder zijn naar je werkgever toe, die je hoe je het ook wendt of keert (financieel) is blijven steunen zodat jij überhaupt nog kans hebt om datzelfde werk te blijven doen.
Dit is ook volgens mij waar het om gaat. Verder kan ik me indenken dat zoals Kenju stelt er misschien andere zaken waren die Reis beter bevielen. Zo kan ik me voorstellen dat PSV bepaalde clausules in zijn contract had willen hebben, met evaluatiemomenten, verplichte controles, etc. Nu ik dit zeg, meen ik gelezen te hebben dat PSV sowieso eerst een extra controle wilde bij Steadman, en dat Vitesse dit niet hoefde. Daar heb je dus sowieso al een belangrijk punt van zekerheid.quote:Het is natuurlijk ook wel zo dat het redelijk logisch is dat je in een onzekere situatie waarin Reis zat gaat zoeken naar zekerheid en (meer) geld, wat hij vond bij Vitesse.
Hoop succes supporters inderdaad. Tijdens de goede jaren was er voor heel het stadion een wachtlijst, nu het al een paar jaar minder gaat is het vaak niet volledig uitverkocht dat klopt. Alleen de topwedstrijden zijn dan helemaal uitverkocht. Maar zoals ik in een post erna ook al aangaf is het misschien wel rendabel om alleen vak oost uit te bouwen, want daar bestaat altijd een wachtlijst voor. Maar heb geen idee wat zoiets moet kosten, en de kosten gaan sowieso voor de baad uit omdat je een hoop moet investeren voor een paar duizend extra zitplaatsen. Misschien ben je dan 20 jaar verder om er de vruchten van te plukken.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik lees hier verschillende dingen over. We hebben een gigantische bouwlounge. Destijds werd gezegd da die simpelweg veel meer geld opbracht, en dat supporters niet zo'n groot deel voorstellen.
Aan de andere kant heb ik ook wel eens een overzicht gezien hier op FOK! waarin de toeschouwersopbrengsten toch wat opbracht. Alleen zit je met die skyboxen en VIP-plaatsen natuurlijk ook deels vast aan sponsors.
Hoe dan ook, hoe vaak is het uitverkocht? Zelden. Dus investeren in het uitbreiden is niet echt logisch. Zeker niet wanneer je je bedenkt dat daar echt flinke investeringen voor nodig zijn die verder gaan dan die 5 miljoen.
Het is ook niet dat ik het totaal niet eens ben met Kenju en met jou. Integendeel, ik ga ook een heel eind mee.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Eigenlijk ga ik toch wel een heel eind mee met Kenju in deze. Je zegt dat Reis dankbaar moet zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon logisch dat gezien het potentieel waar Reis blijk van gaf, dat PSV iets doet om hem toch aan zich te kunnen binden? Zoals Kenju al aangaf; voor een gemiddelde speler hadden ze dat echt niet gedaan.
PSV had zeker duidelijker moeten zijn, had het beter moeten afspreken (waarschijnlijk dmv contracten). Wat betreft dat 'doe dan all the way'; als je een duidelijke situatie wil, prima. Maar in deze situatie (die zoals jij schetst te weinig vertrouwen uitspreekt) moet je als Reis ook een flinke jongen zijn en alle medische kosten ook weigeren. Nu is het dubbel. Enkel Reis profiteert van deze situatie. Als je zo principieel tegen de handelswijze van PSV bent, moet je ook principieel alles weigeren en niet zoals hij nu doet met twee maten meten.quote:Ik kan me voorstellen dat Reis dan iets had van 'doe dan all te way, en geef me perspectief op een terugkeer'. Nu kan hij het immers opgevat hebben als 'we proberen je te laten maken, en als het nergens toe leid, flikker je maar op', als een auto die je probeert te fixen, maar wanneer het nergens toe leid, je die maar wegdoet. Dat is hoe hij het kon opvatten. Het is gewoon semi-beleid geweest van PSV. Ze hadden hem òf moeten laten gaan, òf een nieuw contract moeten opstellen.
Helemaal eens. PSV is enorm naïef en ondoordacht te werk gegaan. Enorm gefaald. Met betere afspraken, die gelijk werden vastgelegd, had Reis nog mooie dingen in het PSV-shirt kunnen laten zienquote:Maar sowieso is het voetbal inderdaad gewoon een opportunistische wereld. Daar wapenen alle partijen zich voor. PSV heeft hier gewoon gefaald. Dat zo'n jongen überhaupt bij een andere club kon tekenen in deze situatie is gewoon een zwakte vanuit PSV geweest, organisatie-technisch.
Nee, helemaal niet. Alleen moet je wel doorhebben dat Reis ook wel weet waarom PSV het doet. Zijn persoontje maakt PSV niets uit. De waarde die hij presenteert, dat is waar het om gaat. En dat gegeven maakt het voor reis makkelijker om zich opportunistisch te gedragen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:21 schreef vivelafete het volgende:
Natuurlijk probeert PSV er wat mee te winnen, maar is dat erg?
Dat is ook weer zo. Maar wanneer je dat kun je natuurlijk ook van het aanbod van Vitesse zeggen. En wanneer je zelf vind dat je in een moeilijke tijd even opportunistisch moet zijn en beter uit bent bij Vitesse, zeker als je daar meer zekerheid hebt (wat als Steadmen had gezegd dat het een kansloze situatie is en hij nooit meer zo goed zou worden? Dan was PSV en uiteraard ook Vitesse afgehaakt, en waarschijnlijk iedere andere partij)quote:Dat ze het niet voor een andere speler hadden gedaan vind ik niet relevant. Je kan het ook zien als een soort privilege
Op dat moment speelde de onderhandeling nog niet natuurlijk. Verder is het misschien zo dat Reis op dat moment niet eens echt aan voetballen dacht, zoals Kenju aangeeft. Die verhalen over dat hij zich niet aan afspraken hield met zowel PSV als de medische partij die ingeschakeld was, er een tijd geen contactmogelijkheden waren en hij maar een beetje in de farvella's rondhing, heb ik ook gelezen.quote:Als je zo principieel tegen de handelswijze van PSV bent, moet je ook principieel alles weigeren en niet zoals hij nu doet met twee maten meten.
Het gaat me vooral om de keus die ze hadden moeten maken, en niet durfden te maken. Of je houdt hem vast, of je laat hem gaan. Nu zijn ze voor een soort van semi-oplossing gegaan zonder enige garanties en uiteindelijk staan ze met lege handen terwijl ze wel de kosten hebben gemaakt. Als ze Reis hadden laten gaan, was dat gewoon een legitieme keus geweest. Misschien dat het later een fout bleek, maar dat blijf je natuurlijk altijd houden. Op dat moment was dat niet zo. Toen Reis' herstel opvallend goed verliep, hadden ze nog een kans om hem te binden. Ze bleven echter wachten.quote:Helemaal eens. PSV is enorm naïef en ondoordacht te werk gegaan. Enorm gefaald. Met betere afspraken, die gelijk werden vastgelegd, had Reis nog mooie dingen in het PSV-shirt kunnen laten zien
Goed verhaal.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Eigenlijk ga ik toch wel een heel eind mee met Kenju in deze. Je zegt dat Reis dankbaar moet zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon logisch dat gezien het potentieel waar Reis blijk van gaf, dat PSV iets doet om hem toch aan zich te kunnen binden? Zoals Kenju al aangaf; voor een gemiddelde speler hadden ze dat echt niet gedaan.
[...]
Dus jij denkt dat elke willekeurige andere club hetzelfde gedaan had voor een speler die verguisd werd door de hele wereld? Ik denk dat jij degene bent die er nogal makkelijk over denkt.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je doet alsof PSV zo aardig was daarin, terwijl dat gewoon puur en alleen opportunistisch ingegeven was. Voor een speler die dat potentieel niet heeft, hadden ze dat nooit gedaan.
Ik vind dat mensen hier altijd zo makkelijk over denken.
Op zich niet echt relevant. verder is het onzin om te stellen dat Reis door de hele wereld verguisd werd. In tegendeel. Het gaat om de motieven van PSV in deze. Maar als je toch een antwoord wil op je vraag: Ja. Zeker als ze in de situatie zitten van PSV waarin het aantal gevallen dat er miljoenen binnengehaald kunnen worden met transfers ernstig verminderd is, en de afhankelijkheid daarvan zo groot is. De voetbalwereld is een opportunistische wereld. Kijk naar wat Zlatan allemaal uitgevreten heeft. Krijgt niet eens een standje. Denk je dat een of andere nobody wel effe kan knokken met teamgenoten en voor niets een ploeggenoot een schop op zijn achterhoofd kan geven? Of dat een gemiddelde speler wegkomt met wat Balotelli allemaal geflikt heeft? Of dat bij Madrid die grote bek en de ongelofelijk arrogantie van Ronaldo zouden pikken van een speler die niet zo groot is? En dan hebben we het over clubs die veel meer middelen hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:20 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat elke willekeurige andere club hetzelfde gedaan had voor een speler die verguisd werd door de hele wereld? Ik denk dat jij degene bent die er nogal makkelijk over denkt.
op het moment van het ongeluk was het een werknemer van PSV, dan ben je naar mijn mening verplicht om de gevolgen er van te accepteren en de operatie uit te voeren.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:20 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat elke willekeurige andere club hetzelfde gedaan had voor een speler die verguisd werd door de hele wereld? Ik denk dat jij degene bent die er nogal makkelijk over denkt.
Je vergelijking is wel iets luchtiger weergegeven dan de daadwerkelijke situatie waarin PSV Reis drie keer heeft vergeven (in situaties waar ze hem net zo goed hadden kunnen/moeten ontslaan) en hem eenmaal uit de goot heeft gevist. Daarnaast betaalden ze mee aan zijn herstel, terwijl zijn behandelend arts (waarbij Reis overigens nóg een keer in de fout ging door niet op te komen dagen bij een controle) hem een minimale kans gaf op volledig herstel.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:35 schreef Typisch het volgende:
Als ik een opleiding vergoed krijg van mijn werkgever en mijn contract loopt af, lijk ik wel gek als ik tegen mindere voorwaarde een nieuwe contract teken terwijl ik ergens anders een beter contract kan ondertekenen.Of dat bedrijf nou iets voor mij betaald heeft of niet.
Ik snap Reis dan ook prima dat hij naar Vitesse is gegaan.
Natuurlijk is mijn vergelijking iets lustiger, neemt niet weg dat 9/10 mensen in zijn situatie het zelfde hadden gedaan. Bij Vitesse had hij veel meer zekerheid.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:41 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Je vergelijking is wel iets luchtiger weergegeven dan de daadwerkelijke situatie waarin PSV Reis drie keer heeft vergeven en hem eenmaal uit de goot heeft gevist. Daarnaast betaalden ze mee aan zijn herstel, terwijl zijn behandelend arts (waarbij Reis overigens nóg een keer in de fout ging door niet op te komen dagen bij een controle) hem een minimale kans gaf op volledig herstel.
Dat is niet hetzelfde als weggaan bij een werkgever die je opleiding betaald heeft.
Als 9 van die 10 mensen totaal geen geweten of enig moraal besef hebben (net als Reis dus..) dan kan dat wel kloppen ja..quote:Op woensdag 5 september 2012 19:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Natuurlijk is mijn vergelijking iets lustiger, neemt niet weg dat 9/10 mensen in zijn situatie het zelfde hadden gedaan. Bij Vitesse had hij veel meer zekerheid.
Ach man, als Reis nooit meer op niveau kwam had PSV hem toch nooit meer aangekeken of wel? Doe nou niet alsof PSV dit uit liefde voor die jongen heeft gedaan, puur uit eigen belang.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Als 9 van die 10 mensen totaal geen geweten of enig moraal besef hebben (net als Reis dus..) dan kan dat wel kloppen ja..
Nee, ze hebben inderdaad voor de lol zijn operaties verzorgd en betaald. Ik zeg niet dat PSV dit uit liefde heeft gedaan, maar ze hebben wel van alles voor die jongen gedaan (uit eigen belang of niet doet er totaal niet toe). Of je het nou wil of niet, maar zonder PSV lag hij nu in de favela's weg te rotten.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ach man, als Reis nooit meer op niveau kwam had PSV hem toch nooit meer aangekeken of wel? Doe nou niet alsof PSV dit uit liefde voor die jongen heeft gedaan, puur uit eigen belang.
Dus dan mag je geen mening geven of hebbenquote:Op woensdag 5 september 2012 22:01 schreef zerokil het volgende:
Stop maar met Reis, hij is verleden tijd.
Sowieso vind ik dat Typisch het niet kan oordelen want hij is voor Feyenoord.
Zo snel ben ikquote:Op woensdag 5 september 2012 22:02 schreef zerokil het volgende:
Wow je kan je bericht nog niet eens aanpassen, of iemand reageert al..
Pfoeh, dat zijn jouw woorden steven. Wel erg zwart wit en ik begrijp het ook wel, maar dat komt denk ik wel hard bij ze aan.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dus dan mag je geen mening geven of hebben
Mijn complimenten, gelukkig kijk je voortaan minder door een Ajax bril sinds je mod bent geworden.quote:
godsammequote:Op woensdag 5 september 2012 22:03 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Pfoeh, dat zijn jouw woorden steven. Wel erg zwart wit en ik begrijp het ook wel, maar dat komt denk ik wel hard bij ze aan.
Dit beschouw ik als een complimentquote:Op woensdag 5 september 2012 22:04 schreef zerokil het volgende:
[..]
Mijn complimenten, gelukkig kijk je voortaan minder door een Ajax bril sinds je mod bent geworden.
Heb ik het idee dan.
Nee man. Theo is een rasechte PSV'er. Hij weet zijn enthousiasme alleen heel erg goed verborgen te houden.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:09 schreef zerokil het volgende:
Ik heb het al duizend keer gezegd, die Theo Reitsma moet echt een nekschot krijgen..
Moet je zijn commentaar is horen, hij word ook altijd bij een PSV wedstrijd gezet.
Als PSV scoort altijd de zelfde reactie; Ja een goal.
Zelfs met de Europa Cup Finale gewoon de standaard anti-PSV reactie.
Dat doet hij bij elke wedstrijd hoor.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:09 schreef zerokil het volgende:
Ik heb het al duizend keer gezegd, die Theo Reitsma moet echt een nekschot krijgen..
Moet je zijn commentaar is horen, hij word ook altijd bij een PSV wedstrijd gezet.
Als PSV scoort altijd de zelfde reactie; Ja een goal.
Zelfs met de Europa Cup Finale gewoon de standaard anti-PSV reactie.
twitter:RikElfrink twitterde op woensdag 05-09-2012 om 22:49:38#PSV presenteert maandag een nieuwe (sub)sponsor waar alle #PSV'ers mee te maken krijgen. Morgen al de naam in het #ED via @bruyn75 reageer retweet
quote:Op woensdag 5 september 2012 22:19 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Nee man. Theo is een rasechte PSV'er. Hij weet zijn enthousiasme alleen heel erg goed verborgen te houden.
Precies. Depay in de basis en 14 miljoen. Zeker doen.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:07 schreef Lemming22 het volgende:
Zonder bronvermelding weet Voetbalzone te melden dat CSKA 14 miljoen wil betalen voor Mertens. Mocht dat waar zijn (minimale kans natuurlijk), dan moeten we het zonder twijfel meteen doen!
Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:07 schreef Lemming22 het volgende:
Zonder bronvermelding weet Voetbalzone te melden dat CSKA 14 miljoen wil betalen voor Mertens. Mocht dat waar zijn (minimale kans natuurlijk), dan moeten we het zonder twijfel meteen doen!
Depay heeft tegen Zeta wel laten zien nog lang niet klaar te zijn voor een basisplaats. En hoe ga je dat opvangen mocht Depay geblesseerd raken? Daarnaast denk ik niet dat Mertens in Rusland wil gaan spelen.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Depay in de basis en 14 miljoen. Zeker doen.
Tegen Zeta ging hij tenonder aan zijn eigen bewijsdrang, niet aan een gebrek aan kwaliteit. Als hij gewoon de vaste speler is op die positie, dan laat hij het echt wel zien. En bij een blessure zijn er genoeg smaken voorin. Dan Narsingh maar op links.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Depay heeft tegen Zeta wel laten zien nog lang niet klaar te zijn voor een basisplaats. En hoe ga je dat opvangen mocht Depay geblesseerd raken? Daarnaast denk ik niet dat Mertens in Rusland wil gaan spelen.
Ik denk het ook niet, het is ook maar een gerucht. Maar hypothetisch gezien kan PSV een bod van 14 miljoen op Mertens niet afwijzen. Dat ga je er nooit meer voor krijgen. En Depay heeft voldoende kwaliteit om het gat op te vullen. Als die geblesseerd raakt, hebben we genoeg spelers die er uit de voeten kunnen (heeft Wijnaldum daar vorig seizoen niet gespeeld een paar wedstrijden?).quote:
Dan laat je dus zien nog niet klaar te zijn voor een basisplaats. Je moet uit het teambelang spelen en niet uit eigen belang, hoe denk je dat dat in een topwedstrijd zal zijn als hij alle vrije trappen op gaat eisen omdat hij zich graag wil laten zien en onder die druk bezwijkt, die jongen heeft zeker erg veel talent en kwaliteiten maar moet zich nog ontwikkelen. Zulke jongens krijgen altijd een vormdip omdat ze het niveau geen heel seizoen vol kunnen houden.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tegen Zeta ging hij tenonder aan zijn eigen bewijsdrang, niet aan een gebrek aan kwaliteit. Als hij gewoon de vaste speler is op die positie, dan laat hij het echt wel zien. En bij een blessure zijn er genoeg smaken voorin. Dan Narsingh maar op links.
Dit. En dan hebben we nog Depayquote:Op donderdag 6 september 2012 17:02 schreef Doublepain het volgende:
Last minute toch?
Minimaal 18 tot 22 miljoen vragen
Mertens was vorig seizoen wel constant op niveau?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:36 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dan laat je dus zien nog niet klaar te zijn voor een basisplaats. Je moet uit het teambelang spelen en niet uit eigen belang, hoe denk je dat dat in een topwedstrijd zal zijn als hij alle vrije trappen op gaat eisen omdat hij zich graag wil laten zien en onder die druk bezwijkt, die jongen heeft zeker erg veel talent en kwaliteiten maar moet zich nog ontwikkelen. Zulke jongens krijgen altijd een vormdip omdat ze het niveau geen heel seizoen vol kunnen houden.
Narsingh op links lijkt me echt niks. Kun je beter Lens er nog neer zetten.
Bakkaliquote:Op vrijdag 7 september 2012 18:07 schreef Doublepain het volgende:
Mocht Mertens nog weggaan, dan moet PSV in de winterstop Wildschut halen.. Goeie vervanger voor Depay die nog niet alles kan spelen
Denk niet dat Wildschut geschikt is voor de Nederlandse top al, heeft zeker potentie maar als het zon geweldig talent was was ie al lang door een grote club opgepikt. Bakkali is een van de grootste talenten die er rondloopt in Europa.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kan ook nog, maar eerst eens zien of hij het eerste elftal kan halen
Beter voor ontwikkeling Jetro en beter voor PSVquote:'Het kan zomaar dat ik bij PSV terugkeer als centrale verdediger'
Erik Pieters denkt dat hij beter tot zijn recht komt als centrale verdediger dan als linksback. De PSV'er is aan het revalideren van een voetblessure die hij eind vorig seizoen opliep tegen RKC Waalwijk. Hij hoopt voor de winterstop weer op het veld te staan. En het liefst dan centraal in de verdediging.
"Het is voor een trainer ook altijd fijn dat hij een speler heeft die op twee posities kan spelen", vertelt Pieters aan Omroep Brabant. "Maar in de jeugd bij FC Utrecht heb ik altijd links centraal in de verdediging gespeeld. Ik denk dat ik daar beter tot mijn recht kom dan op de linksbackpositie. Het is zeker een positie waar ik graag wil spelen. Het kan zomaar dat ik bij PSV terugkeer als centrale verdediger'
Vlak voor zijn blessure was Pieters dicht bij een overgang naar Newcastle United. "Als ik het EK had gespeeld was het wel zo goed als zeker geweest dat ik was vertrokken. Maar ik was niet rond met Newcastle. Het heeft niet gespeeld omdat ik geblesseerd was. Dan houdt het op. Ik heb puur pech gehad. Het is gewoon klote dat het is gebeurd, maar het risico dat ik nog een keer geblesseerd raak, is er niet."
Hij is ook niet voor de basis, maar als invaller zal hij het wel prima doen denk ik..quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Denk niet dat Wildschut geschikt is voor de Nederlandse top al, heeft zeker potentie maar als het zon geweldig talent was was ie al lang door een grote club opgepikt. Bakkali is een van de grootste talenten die er rondloopt in Europa.
Echt een prachtig assist van Strootman.quote:
Hij bewaart het beste voor het laatstequote:Op vrijdag 7 september 2012 23:23 schreef tammepiet het volgende:
Wat speelde Narsingh een gods slechte pot.
Strootman speelde een sterke pot inderdaad. Had wel een paar keer van die momentjes waar ik bang was dat hij zich niet kon beheersen, maar hij deed het goed!quote:
Goede reclame. Jammer genoeg is de transferdeadline al voorbij.twitter:psvnetwerk twitterde op zaterdag 08-09-2012 om 10:51:26Italiaanse kranten: 'Manolev was een continu gevaar. het leek wel of hij een benzinetank op zijn rug had. Hij bleef maar gaan.' reageer retweet
Normaal zie je alleen Messi zulke goals maken.. ongelooflijkquote:Op zaterdag 8 september 2012 12:43 schreef Lemming22 het volgende:
Goede reclame. Jammer genoeg is de transferdeadline al voorbij.twitter:psvnetwerk twitterde op zaterdag 08-09-2012 om 10:51:26Italiaanse kranten: 'Manolev was een continu gevaar. het leek wel of hij een benzinetank op zijn rug had. Hij bleef maar gaan.' reageer retweet
Doelpunt van Manolev na 22 seconden. Geen slecht doelpunt.
Dat is volgens mij niet zo'n groot talent hoor. Doet nu weleens mee bij Jong PSV.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:49 schreef 3M1N3M het volgende:
Speelde er in de jeugd geen Maria ofzo die ook best goed was, maar altijd achter Depay stond en daarom weinig speelde?
Als hij zich zo blijft ontwikkelen dan moeten we eerder voor een vertrek vrezen..quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:36 schreef Buitendam het volgende:
Als Strootman zich zo explosief blijft ontwikkelen denk ik dat v. Bommel voor hem volgend seizoen niet meer hoeft te blijven. Er staat in Oranje zelfs echt iemand.
5 jarig contract. Hij komt niet over als een Labyad dus ik denk dat 1 tot 1,5 seizoen PSV + CL zijn transferkansen goed zou doen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als hij zich zo blijft ontwikkelen dan moeten we eerder voor een vertrek vrezen..
Mochten we CL halen dan zie ik hem wel blijven ja. Maar anders vrees ik dat hij gewoon weggaat naar een team als spurs of arsenal die met 15 mil aankomen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
5 jarig contract. Hij komt niet over als een Labyad dus ik denk dat 1 tot 1,5 seizoen PSV + CL zijn transferkansen goed zou doen.
Als er weer geen CL wordt gehaald en 1 van die clubs bied 15 dan zal er weinig keus zijn.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mochten we CL halen dan zie ik hem wel blijven ja. Maar anders vrees ik dat hij gewoon weggaat naar een team als spurs of arsenal die met 15 mil aankomen.
Eens. Al moet hij stoppen met het zuigen bij de scheidsrechter met dat irritante gedrag en onnodig kaarten pakken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:36 schreef Buitendam het volgende:
Als Strootman zich zo explosief blijft ontwikkelen denk ik dat v. Bommel voor hem volgend seizoen niet meer hoeft te blijven. Er staat in Oranje zelfs echt iemand.
De gozer zelf gedraagt zich inderdaad als een eersteklas debiel op het veld.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:12 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Eens. Al moet hij stoppen met het zuigen bij de scheidsrechter met dat irritante gedrag en onnodig kaarten pakken.
Als ze dat in Engeland gezien hebben dan komt het wel goedquote:Op zondag 9 september 2012 20:12 schreef zerokil het volgende:
Tyton heeft zich wel bekend gemaakt met die penalty redding tijdens het EK
De titel van het filmpje onder de afbeelding van het filmpje is een beetje vreemd.quote:Op maandag 10 september 2012 17:59 schreef Doublepain het volgende:
Gini begint eindelijk beter te worden, mag ook wel na een paar jaar stil blijven staan
Hij mag wel eens stoppen met het nemen van strafschoppen zegquote:Op maandag 10 september 2012 17:59 schreef Doublepain het volgende:
Gini begint eindelijk beter te worden, mag ook wel na een paar jaar stil blijven staan
cl lijst tot nu toequote:
Ah dat komt wel goedquote:Op maandag 10 september 2012 23:07 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
cl lijst tot nu toe
20punten achter Ajax
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 11-09-2012 om 07:56:13Om voor eens en altijd duidelijk te maken dat meningen vrij zijn bij VI: Jetro #Willems staat gedeeld vierde in VI speler vh jaar klassement reageer retweet
Maar kan er niks van volgens de tafel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:49 schreef Lange_Lans het volgende:
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 11-09-2012 om 07:56:13Om voor eens en altijd duidelijk te maken dat meningen vrij zijn bij VI: Jetro #Willems staat gedeeld vierde in VI speler vh jaar klassement reageer retweet
Ik vind dit zo'n onzin. In het begin werd zelfs geroepen dat hij dat vaker moest doen. Maar jij praat liever De Snor na? Het zegt ook een hoop dat het eigenlijk alleen De Snor is.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
Advocaat moet Willems gewoon elke keer 1000 euro boete geven als hij de middenlijn overkomt.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:03 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hij kan het gewoon niet hebben dat Willems op 17-jarige leeftijd al veel beter was dan het potentieel dat Derksen in zijn hele carrière ooit heeft gehad.
Dat is helemaal niet de Snor napraten. Je ziet dat het nog een ontzettend jonge hond is die zo veel mogelijk naar voren wil. Hij heeft een goeie voorzet in de benen, maar zolang hij nog niet top qua verdedigen is (een back is onderdeel van de verdediging, nota bene) dan heb je er geen fluit aan om telkens op te stomen. Helemaal niet met een Mertens op de linkervleugel die het verdedigen ook niet heeft uitgevonden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:03 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n onzin. In het begin werd zelfs geroepen dat hij dat vaker moest doen. Maar jij praat liever De Snor na? Het zegt ook een hoop dat het eigenlijk alleen De Snor is.
De Snor is de enige die dit ook zegt over Willems.
Willems is verdedigend niet super, maar dat kun je oplossen door wat meer dreiging naar voren, immers is het aanvallen tegen een dergelijk opkomende speler ook lastig.
Verder vind ik het te makkelijk om te roepen dat zijn jonge leeftijd geen issue mag zijn en hij er gewoon moet staan. Dat ventje is voor de jeugd gehaald, en staat vervolgens gewoon in de basis bij PSV en later in Oranje. Het is het beste wat we hebben daar. Of Pieters beter is valt nog maar te bezien, aangezien Pieters feitelijk zijn plek gewoon aan hem kwijt was. Maar voor De Snor is het gewoon een van zijn vaste riedels geworden om op Willems af te geven.
Hij kan het gewoon niet hebben dat Willems op 17-jarige leeftijd al veel beter was dan het potentieel dat Derksen in zijn hele carrière ooit heeft gehad.
Zolang hij Mertens niet in de weg loopt, is het geen probleem. En het is ook niet zo dat hij verdedigend beter wordt wanneer hij steeds achter blijft afwachten. En Advocaat het niet wilde, heeft hij Willems kennelijk niet onder controle? Of zou het zo zijn dat Willems door Advocaat geïnstrueerd is om het juist wel te doen? Wat is waarschijnlijker? Ik denk persoonlijk dat Advocaat dat 18-jarige ventje wel onder controle heeft hoor....quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de Snor napraten. Je ziet dat het nog een ontzettend jonge hond is die zo veel mogelijk naar voren wil. Hij heeft een goeie voorzet in de benen, maar zolang hij nog niet top qua verdedigen is (een back is onderdeel van de verdediging, nota bene) dan heb je er geen fluit aan om telkens op te stomen. Helemaal niet met een Mertens op de linkervleugel die het verdedigen ook niet heeft uitgevonden.
Natuurlijk is dat wel een probleem. Er vallen enorme gaten aan de linkerkant vanaf de middenlijn en om nou te zeggen dat me daar een houthakkerskoppel centraal staat om een eventuele rechtsbuiten van de tegenpartij gras te laten vreten...quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zolang hij Mertens niet in de weg loopt, is het geen probleem. En het is ook niet zo dat hij verdedigend beter wordt wanneer hij steeds achter blijft afwachten. En Advocaat het niet wilde, heeft hij Willems kennelijk niet onder controle? Of zou het zo zijn dat Willems door Advocaat geïnstrueerd is om het juist wel te doen? Wat is waarschijnlijker? Ik denk persoonlijk dat Advocaat dat 18-jarige ventje wel onder controle heeft hoor....
Precies dezelfde discussie loopt in Feyenoord draadjequote:Op dinsdag 11 september 2012 13:34 schreef Stevenzenl het volgende:
Ik heb verder een hekel aan Calimero gedrag, maar over PSV zijn ze praktisch constant negatief. Verder heb ik het gevoel dat Derksen de wedstrijden van PSV niet eens bekijkt en maar dingen blijft roepen over dingen die hij in het verleden heeft gezien.
Zoals Marcelo, die steeds beter begint te spelen, daar blijven ze negatief over. Zelfde met Hutchinson, een beperkte speler maar die het zeker wel naar behoren doet. Strootman heb ik niet over gehoord in het Nederlands elftal behalve dat hij op de verkeerde plek speelde terwijl hij een goede 2e helft speelde.
En over Narsingh zijn ze nog steeds vol lof terwijl die echt bagger speelt bij PSV.
Ajax wordt zelfs niet gezien als kampioenskandidaat gezien en waren de kampioenschappen eigenlijk meer geluk dan wijsheid maar in die reeks niet. Zodra je VI serieus gaat nemen zit je al fout.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Precies dezelfde discussie loopt in Feyenoord draadjeDe enige die niet worden afgezeken zijn "die kleine", Xavi en Iniesta.
Ik heb dat pas ook ergens geroepen, maar kreeg meteen Stijn op mijn dak. Dus nu durf ik dit niet te beamen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ajax wordt zelfs niet gezien als kampioenskandidaat gezien en waren de kampioenschappen eigenlijk meer geluk dan wijsheid maar in die reeks niet. Zodra je VI serieus gaat nemen zit je al fout.
Ik slis door mijn toetsenbord heen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:04 schreef Geo4kant het volgende:
Jonge hond..
Gras te laten vreten..
Fredje, zit jij ook op Fok!?
En waar past Advocaat in dit verhaal? Heeft die het dan gewoon bij het verkeerde eind? Of heeft hij Jetro niet onder controle?quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel een probleem. Er vallen enorme gaten aan de linkerkant vanaf de middenlijn en om nou te zeggen dat me daar een houthakkerskoppel centraal staat om een eventuele rechtsbuiten van de tegenpartij gras te laten vreten...
Als je de verdediging bekijkt heb je maar aan 1 back profijt. Dat is een knoest met voldoende snelheid om die rechtsbuiten bij te houden, fysiek om hem aan de kant te zetten en een pass om Mertens te bedienen. Allemaal leuk en aardig die aanvallende impulsen, maar daarmee maak je af en toe een schitterende assist. Meer niet. Het heeft geen rendement als je de gapende gaten achterin ertegenover zet.
Derksen is gewoon vervelend (geworden).. alles voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:21 schreef Doublepain het volgende:
Er is niks mis met Jetro, snap die hype niet zo.. Achja hij maakt fouten, kan gebeuren, alsof Cruijff/Pele foutloos begon. Niet dat ik hem met hen ga vergelijken maar blijkbaar verwacht Derksen zulke kwaliteiten van spelers..
Klopt, ook dat van Altidore, hij weet dat hij geen gelijk heeft maar dan van die mongolische dingen blijven roepenquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:21 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Derksen is gewoon vervelend (geworden).. alles voor de kijkcijfers.
Zonder twijfel, wordt er ook een beetje moe van dat ook gisteravond bij voetbal international Willems in de zeik wordt gezet en zelfs met Manolev wordt vergeleken. Derksen had Willems nog nooit een goede wedstrijd zien spelen, nou dan heeft ie duidelijk niet naar PSV - AZ gekeken, Beerens is geen enkele keer in het spel voorgekomen, Willems speelde een geweldige wedstrijd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:34 schreef Stevenzenl het volgende:
Ik heb verder een hekel aan Calimero gedrag, maar over PSV zijn ze praktisch constant negatief. Verder heb ik het gevoel dat Derksen de wedstrijden van PSV niet eens bekijkt en maar dingen blijft roepen over dingen die hij in het verleden heeft gezien.
Misschien dat Advocaat liever met opkomende backs speelt. Ik heb liever 2 stugge backs die de bal afpakken en inleveren dan de hype van de opkomende back. Ik kan niet genieten van een rush waarbij van seconde 1 de speler zelf geen idee lijkt te hebben waar het gaat stranden. Daarom hebben we allemaal zo gelachen om Manolev. Het sloeg nergens op en we hadden geen flauw benul wat er nu eigenlijk ging gebeuren. Inclusief hemzelf, leek het.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:13 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
En waar past Advocaat in dit verhaal? Heeft die het dan gewoon bij het verkeerde eind? Of heeft hij Jetro niet onder controle?
Verder zie ik ook dat aanvallende potentieel wel in hem. Jij zegt dat hij dat niet moet doen en dat hij zo een betere verdediger wordt. Maar een paar van de beste back ter wereld waren opkomende backs. Dat is feitelijk ook typisch Nederlands. En Willems is er dan ook nog eentje die wat meer met de bal kan. Wanneer je dan jouw logica aanhoud dat hij zich meer zou moeten richten op het beter verdedigen, zou je ook kunnen zeggen dat hij beter wordt van meer aanvallende ervaring. Het is een vermogen dat hij heeft, dus dat mag hij m.i. best doorontwikkelen. En verdedigend zal het nooit een Numan worden.
Hij is niet goed. Maar wel helemaal kapot geschreven naar aanleiding van de bevindingen van Gijp.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:22 schreef indiaantje89 het volgende:
En toch is Manolev niet zo slecht als iedereen moet geloven.
Die zal straks ergens een of andere Russische competitie gaan spelen en daar waarschijnlijk prima presteren. Mark my words.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |