Zal ook wel moeten als je kijkt naar de directe concurrenten die allemaal meer capaciteit hebben. Zelfs Twente gaat richting de 50.000. Is toch een belangrijke inkomstenbron.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:58 schreef Doublepain het volgende:
“@RikElfrink: #PSV gaat miljoenen steken in vernieuwing/verbouwing van het #Philips Stadion. Morgen alles hierover in het #ED.”
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:58 schreef Doublepain het volgende:
“@RikElfrink: Transfer #Vukovic van #PSV naar #Troyes alsnog afgeketst. Franse club lijft nog net op tijd andere verdediger (Colin) in.”
Nou, beetje teleurstellend verhaal als je verwacht dat het stadion uitgebreid gaat worden. Nee, de ingangen krijgen de uitstraling van een voetbalstadion. Poe poe.quote:PSV steekt miljoenen in Philips Stadion
EINDHOVEN - PSV steekt de komende jaren vijf miljoen euro in het vernieuwen en verbouwen van het Philips Stadion. Het onderkomen van de club wordt grondig aangepakt om een gastvrijere uitstraling te realiseren. Onder meer de ingangen en sponsorzalen worden volledig verbouwd.
Ook zal in het stadion sprake zijn van technologische vernieuwingen. Alle geruchten en verhalen over een nieuw stadion voor de club kunnen daarmee definitief de prullenbak in.
"We zijn de afgelopen tien, twaalf jaar stil blijven staan", vindt PSV-directeur Tiny Sanders. Hij wil de band met de supporters en sponsors via de verbouwing verstevigen.
"Bij een aantal ingangen zie je niet eens of je binnenkomt bij een metaalfabriek, de Nederlandse spoorwegen of een voetbalclub. Het zijn dingen waar ik eigenlijk eerder mee had willen beginnen, maar waar we na de complexe herfinanciering de ruimte voor hebben gekregen."
Is er zo'n wachtlijst dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 07:52 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Nou, beetje teleurstellend verhaal als je verwacht dat het stadion uitgebreid gaat worden. Nee, de ingangen krijgen de uitstraling van een voetbalstadion. Poe poe.
Geen idee. PSV heeft in ieder geval al jaren een redelijk stabiele SCC-verkoop. Misschien dit jaar iets minder dan de voorgaande jaren, maar je moet ook vooruit kijken. PSV zit nu al bijna aan zijn maximum qua toeschouwersaantallen. Als je stappen wil zetten in de toekomst, moet het stadion mee.quote:
Zelfs de kleinste uitbreiding kost een veelvoud van de 5 miljoen die ze nu kunnen investeren. Uitbreiding is niet realistisch en nieuwbouw in deze tijden ook niet. Neemt niet weg dat de concurrentie op dat punt een enorm gat heeft geslagen. Het Philipsstadion is gewoon klein.quote:Op woensdag 5 september 2012 07:52 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Nou, beetje teleurstellend verhaal als je verwacht dat het stadion uitgebreid gaat worden. Nee, de ingangen krijgen de uitstraling van een voetbalstadion. Poe poe.
Dat klopt, uitbreiding is niet te betalen helaas. Maar wat mij betreft houden ze die 5 miljoen ook gewoon in kas. Mooiere ingangen en sponsorzalen, ik zie het nut er niet van in.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zelfs de kleinste uitbreiding kost een veelvoud van de 5 miljoen die ze nu kunnen investeren. Uitbreiding is niet realistisch en nieuwbouw in deze tijden ook niet. Neemt niet weg dat de concurrentie op dat punt een enorm gat heeft geslagen. Het Philipsstadion is gewoon klein.
Ik vond het ook niet onfatsoenlijk. Tenzij je 'fatsoen' gelijk stelt aan de naïeve en opportunistische verwachtingen van PSV.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik geef hem ook geen ongelijk. PSV deed hem een aanbieding en die weigerde hij, even goeie vrienden. Je kunt van een jongen uit de sloppen niet verwachten fatsoenlijk te zijn.
Natuurlijk is het wel onfatsoenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet onfatsoenlijk. Tenzij je 'fatsoen' gelijk stelt aan de naïeve en opportunistische verwachtingen van PSV.
Je doet alsof PSV zo aardig was daarin, terwijl dat gewoon puur en alleen opportunistisch ingegeven was. Voor een speler die dat potentieel niet heeft, hadden ze dat nooit gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel onfatsoenlijk.
Op het moment dat ik aan de coke raak en mijn knie naar de klote raakt en mijn baas betaalt alle medische zorg, alle tickets om mij naar de beste artsen te krijgen om daarna bij thuiskomst een contract klaar te hebben liggen, dan is het buitengewoon onfatsoenlijk op die niet te tekenen. Zij hebben alle tijd en energie in mij gestoken, dan krijgen ze daar ook wat voor terug.
PSV heeft vanaf het moment dat Tyton hem die knauw gaf geen moment de zekerheid gehad dat Reis ook maar ooit nog zou kunnen voetballen. Zelfs toen diezelfde arts die v. Nistelrooij behandelde zijn commentaar gaf over de toestand (iets in de trand dat het de meest fucked up knie was die hij ooit had gezien) bleef PSV dokken en schuiven.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je doet alsof PSV zo aardig was daarin, terwijl dat gewoon puur en alleen opportunistisch ingegeven was. Voor een speler die dat potentieel niet heeft, hadden ze dat nooit gedaan.
Ik vind dat mensen hier altijd zo makkelijk over denken.
Je geeft geen enkel argument van waarom Reis dan onfatsoenlijk is. Reis stond helemaal niet in het krijt bij PSV, dus waarom hij dan toch dat gevoel zou moeten hebben, ontgaat me. PSV bleef zijn behandeling betalen, niet omdat ze hem zo zielig vonden, of omdat ze vonden dat het hun ethische verplichting was. Nee, het was puur omdat ze hoopte hem weer aan zich te kunnen binden. Maar dat allemaal wel zonder contract. Wanneer je aanspraak wil blijven maken op een speler, moet je hem gewoon contracttechnisch aan je binden. Zo zit het en niet anders.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
PSV heeft vanaf het moment dat Tyton hem die knauw gaf geen moment de zekerheid gehad dat Reis ook maar ooit nog zou kunnen voetballen. Zelfs toen diezelfde arts die v. Nistelrooij behandelde zijn commentaar gaf over de toestand (iets in de trand dat het de meest fucked up knie was die hij ooit had gezien) bleef PSV dokken en schuiven.
Daarnaast maakt het niet uit wat de beweegredenen voor PSV waren; ze waren er voor hun werknemer. Ieder fatsoenlijk mens had een bepaalde vorm van gene en in-het-krijt-staan gevoel gehad in zo'n situatie, maar nogmaals; dat kun je van een jongen uit de sloppen niet verwachten.
Hoop aannames. PSV hoopte zus, Reis interesseerde zich zo. Met zo'n invulling krijg je een hoop recht geluld, natuurlijk. Reis hoeft niet voor PSV te tekenen en ook PSV hoeft hem geen contract meer aan te bieden als die arts zegt dat zijn knie de ergste is die hij ooit heeft gezien. Reis was in mijn ogen moreel verplicht om de oud-werknemer die alles heeft betaald de eerste kans te geven op een terugkeer. Als je dat aanbod naast je neer legt omdat het salaris wat jij wil niet overeenkomt met het geboden salaris ben je een grote huichelaar.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:34 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je geeft geen enkel argument van waarom Reis dan onfatsoenlijk is. Reis stond helemaal niet in het krijt bij PSV, dus waarom hij dan toch dat gevoel zou moeten hebben, ontgaat me. PSV bleef zijn behandeling betalen, niet omdat ze hem zo zielig vonden, of omdat ze vonden dat het hun ethische verplichting was. Nee, het was puur omdat ze hoopte hem weer aan zich te kunnen binden. Maar dat allemaal wel zonder contract. Wanneer je aanspraak wil blijven maken op een speler, moet je hem gewoon contracttechnisch aan je binden. Zo zit het en niet anders.
Reis interesseerde zich op momenten niet eens in voetbal, dus wat PSV voor hem (voor dan vooral dus voor zichzelf) deed, kwam niet eens over. Op het moment dat hij de voetbalschoenen toch weer besloot aan te trekken, en lagen alle onderhandelingen open. Dat was gewoon de fout van Brands.
Het idee over dat een jongen uit de sloppenwijken dergelijk fatsoen niet kan opbrengen, slat overigens nergens op.
Of je bent totaal niet op de hoogte, of je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoop aannames. PSV hoopte zus, Reis interesseerde zich zo. Met zo'n invulling krijg je een hoop recht geluld, natuurlijk.
Zeker waar. Geen verplichtingen naar elkaar toe. En Reis had hierdoor ook een tijdje de motivatie niet mee.quote:Reis hoeft niet voor PSV te tekenen en ook PSV hoeft hem geen contract meer aan te bieden als die arts zegt dat zijn knie de ergste is die hij ooit heeft gezien.
Dit is dus bullshit. Dit is gewoon hoe een onderhandeling werkt. Jij stelt nu dat PSV altruïstisch is geweest. Maar het was helemaal geen altruïsme, maar het aloude voetbaltechnische opportunisme. Nogmaals, voor een ander hadden ze het niet gedaan. Alleen omdat Reis hen geld kon opleveren, in directe (transfersom) en indirecte (doelpunten, prijzen) zin, betaalden ze zijn behandeling. Niets mis mee, maar je bent gewoon dom bezig wanneer je de formele claim op hem opgeeft.quote:Reis was in mijn ogen moreel verplicht om de oud-werknemer die alles heeft betaald de eerste kans te geven op een terugkeer. Als je dat aanbod naast je neer legt omdat het salaris wat jij wil niet overeenkomt met het geboden salaris ben je een grote huichelaar.
Ik vind dat je een hoop aanneemt. Ik ben niet zo van de argumenten die beginnen met 'Denk nou eens na.' PSV had voor de blessure goud in handen met Reis waarvan ik verwacht dat ze na de eerste operatie wel inzagen dat Reis niet meer op het oude niveau zou terugkomen. In ieder geval dat de kans daarop klein was, als je die arts hoort. PSV bleef toch betalen, en om wat voor reden dan ook, is Reis daarmee moreel wel verplicht om degene die hem zo behandeld hebben enigszins een streepje voor te geven. Als je dan dat interview leest laag.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
Of je bent totaal niet op de hoogte, of je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt.
Denk nu eens na. Waarom bleef PSV die behandeling betalen en met hem in contact?? Omdat ze hoopte dat hij weer terug zou komen toch? Denk je dat ze dat voor Vukovic ook hadden gedaan? Dat suggereer je namelijk wel. Dat Reis zich niet voor voetbal interesseerde blijkt ook evident uit het gegeven dat hij zijn afspraken niet nakwam, en met regelmaat in de farvella's gesignaleerd werd en door de dood van een vriend weer tot inkeer kwam.
Overigens was het onder Stevens ook al een keer raak, maar wist Rutten hem toen terug te brengen.
[..]
Zeker waar. Geen verplichtingen naar elkaar toe. En Reis had hierdoor ook een tijdje de motivatie niet mee.
[..]
Dit is dus bullshit. Dit is gewoon hoe een onderhandeling werkt. Jij stelt nu dat PSV altruïstisch is geweest. Maar het was helemaal geen altruïsme, maar het aloude voetbaltechnische opportunisme. Nogmaals, voor een ander hadden ze het niet gedaan. Alleen omdat Reis hen geld kon opleveren, in directe (transfersom) en indirecte (doelpunten, prijzen) zin, betaalden ze zijn behandeling. Niets mis mee, maar je bent gewoon dom bezig wanneer je de formele claim op hem opgeeft.
PSV heeft Reis gewoon laten gaan, dus Reis had geen verplichtingen naar PSV toe. Ook geen morele verplichting, want PSV heeft niets voor hem gedaan. PSV ging ervan uit dat ze middels de betaling van die behandeling die claim hadden, maar dat is onzin.
Wat zijn dan aannames volgens jou? Jij doen aannames die niet eens redelijk zijn. En je generaliseert de denkwijze van mensen uit de sloppenwijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind dat je een hoop aanneemt.
Tsja, nadenken over wat je zegt, dat is inderdaad een crime.quote:Ik ben niet zo van de argumenten die beginnen met 'Denk nou eens na.'
Dit is een conclusie die je trekt op basis van je eigen idee van moraliteit, waarbij je gewoon stelt dat Reis PSV hoe dan ook dankbaar moet zijn en er geen andere motieven relevant zijn. Dat is een erg simplistische kijk op de wereld en simpelweg niet hoe deze werkt.quote:PSV had voor de blessure goud in handen met Reis waarvan ik verwacht dat ze na de eerste operatie wel inzagen dat Reis niet meer op het oude niveau zou terugkomen. In ieder geval dat de kans daarop klein was, als je die arts hoort. PSV bleef toch betalen, en om wat voor reden dan ook, is Reis daarmee moreel wel verplicht om degene die hem zo behandeld hebben enigszins een streepje voor te geven.
Ik vind het juist heel simplistisch dat als je financieel tot in de puntjes bent geholpen je na het debacle met droge ogen kunt beweren dat je helaas geen nieuw contract kon tekenen omdat PSV niet aan de financiële verwachtingen kon voldoen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat zijn dan aannames volgens jou?
[..]
Tsja, nadenken over wat je zegt, dat is inderdaad een crime.
[..]
Dit is een conclusie die je trekt op basis van je eigen idee van moraliteit, waarbij je gewoon stelt dat Reis PSV hoe dan ook dankbaar moet zijn en er geen andere motieven relevant zijn. Dat is een erg simplistische kijk op de wereld en simpelweg niet hoe deze werkt.
PSV heeft zijn behandeling betaald. Niets meer. Geen salaris oid. En terecht. Hij was immers geen contractspeler meer.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel simplistisch dat als je financieel tot in de puntjes bent geholpen je na het debacle met droge ogen kunt beweren dat je helaas geen nieuw contract kon tekenen omdat PSV niet aan de financiële verwachtingen kon voldoen.
Moreel verwerpelijk inderdaad, maar niet overdreven opportunistisch in de voetballerij.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel simplistisch dat als je financieel tot in de puntjes bent geholpen je na het debacle met droge ogen kunt beweren dat je helaas geen nieuw contract kon tekenen omdat PSV niet aan de financiële verwachtingen kon voldoen.
In mijn ogen, juist wel ieder aanbod. Al was het maar om PSV een transfersom te gunnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
PSV heeft zijn behandeling betaald. Niets meer. Geen salaris oid. En terecht. Hij was immers geen contractspeler meer.
En je generaliseert de financiële hulp voor zijn behandeling met de reguliere contractvoorwaarden. Die zijn niet hetzelfde. Zoals jij het nu stelt, had Reis met ieder aanbod van PSV akkoord moeten gaan.
Als alles tot in de puntjes verzorgd zou zijn had ik inderdaad met mijn gevoel van dankbaarheid hebben gezegd dat geld wel het laatste is waar ik over zou vallen. Een club die zo met mij omgesprongen is na zo'n negatief bericht van de arts zou bij mij wat meer credits krijgen dan:quote:Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
PSV heeft zijn behandeling betaald. Niets meer. Geen salaris oid. En terecht. Hij was immers geen contractspeler meer.
En je generaliseert de financiële hulp voor zijn behandeling met de reguliere contractvoorwaarden. Die zijn niet hetzelfde. Zoals jij het nu stelt, had Reis met ieder aanbod van PSV akkoord moeten gaan.
Reis vertegenwoordigde een bepaalde waarde. Dat was de reden dat PSV geld in zijn behandeling stak. Het is heel redelijk om dat aan te nemen. Maar het was gewoon niet genoeg. Contracten zijn er niet voor niets. PSV was dus zeer opportunistisch op een eigen manier, omdat ze dus niet aan Reis wilde vastzitten. Ze zouden bijv. wel een contract kunnen opstellen waarin ze stelden dat ze Reis' behandeling zouden betalen, op voorwaarde dat hij bij herstel weer zou tekenen, maar hoe bepaal je wat herstel is en wat niet? Stel dat de rechter uiteindelijk bepaald dat Reis wel aan die herstel-voorwaarden voldoen en dat PSV dus gewoon moet dokken om dat contract af te kopen. Ben je verder van huis.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
In mijn ogen, juist wel ieder aanbod. Al was het maar om PSV een transfersom te gunnen.
Het is op zijn minst verre van chique hoe hij (en zijn zaakwaarnemer hoogstwaarschijnlijk) alles gespeeld heeft. In mijn ogen mag je wel wat dankbaarder zijn naar je werkgever toe, die je hoe je het ook wendt of keert (financieel) is blijven steunen zodat jij überhaupt nog kans hebt om datzelfde werk te blijven doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als PSV mbt de betaling van die behandeling niet hoopte dat Reis weer in Eindhoven zou tekenen, waarom Reis dan nog veroordelen op dat punt? Of doe jij de aanname die PSV zgn. niet deed?
Het is gewoon lachwekkend om alles te zien worden betaald,om daarna de mogelijke terugkeer af te laten ketsen op het financiële aspect. Dan zie je de effecten van coke.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Het is op zijn minst verre van chique hoe hij (en zijn zaakwaarnemer hoogstwaarschijnlijk) alles gespeeld heeft. In mijn ogen mag je wel wat dankbaarder zijn naar je werkgever toe, die je hoe je het ook wendt of keert (financieel) is blijven steunen zodat jij überhaupt nog kans hebt om datzelfde werk te blijven doen.
Puur zakelijk gezien valt Reis niets te verwijten,maar nogmaals: verre van chique. Helaas is dit vooral in de sportwereld niet vreemd. En juist daar valt PSV het weer te verwijten dat ze alles zo naif hebben afgehandeld.
Het is natuurlijk ook wel zo dat het redelijk logisch is dat je in een onzekere situatie waarin Reis zat gaat zoeken naar zekerheid en (meer) geld, wat hij vond bij Vitesse.
Ik lees hier verschillende dingen over. We hebben een gigantische bouwlounge. Destijds werd gezegd da die simpelweg veel meer geld opbracht, en dat supporters niet zo'n groot deel voorstellen.quote:Op woensdag 5 september 2012 04:36 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zal ook wel moeten als je kijkt naar de directe concurrenten die allemaal meer capaciteit hebben. Zelfs Twente gaat richting de 50.000. Is toch een belangrijke inkomstenbron.
Eigenlijk ga ik toch wel een heel eind mee met Kenju in deze. Je zegt dat Reis dankbaar moet zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon logisch dat gezien het potentieel waar Reis blijk van gaf, dat PSV iets doet om hem toch aan zich te kunnen binden? Zoals Kenju al aangaf; voor een gemiddelde speler hadden ze dat echt niet gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Het is op zijn minst verre van chique hoe hij (en zijn zaakwaarnemer hoogstwaarschijnlijk) alles gespeeld heeft. In mijn ogen mag je wel wat dankbaarder zijn naar je werkgever toe, die je hoe je het ook wendt of keert (financieel) is blijven steunen zodat jij überhaupt nog kans hebt om datzelfde werk te blijven doen.
Dit is ook volgens mij waar het om gaat. Verder kan ik me indenken dat zoals Kenju stelt er misschien andere zaken waren die Reis beter bevielen. Zo kan ik me voorstellen dat PSV bepaalde clausules in zijn contract had willen hebben, met evaluatiemomenten, verplichte controles, etc. Nu ik dit zeg, meen ik gelezen te hebben dat PSV sowieso eerst een extra controle wilde bij Steadman, en dat Vitesse dit niet hoefde. Daar heb je dus sowieso al een belangrijk punt van zekerheid.quote:Het is natuurlijk ook wel zo dat het redelijk logisch is dat je in een onzekere situatie waarin Reis zat gaat zoeken naar zekerheid en (meer) geld, wat hij vond bij Vitesse.
Hoop succes supporters inderdaad. Tijdens de goede jaren was er voor heel het stadion een wachtlijst, nu het al een paar jaar minder gaat is het vaak niet volledig uitverkocht dat klopt. Alleen de topwedstrijden zijn dan helemaal uitverkocht. Maar zoals ik in een post erna ook al aangaf is het misschien wel rendabel om alleen vak oost uit te bouwen, want daar bestaat altijd een wachtlijst voor. Maar heb geen idee wat zoiets moet kosten, en de kosten gaan sowieso voor de baad uit omdat je een hoop moet investeren voor een paar duizend extra zitplaatsen. Misschien ben je dan 20 jaar verder om er de vruchten van te plukken.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik lees hier verschillende dingen over. We hebben een gigantische bouwlounge. Destijds werd gezegd da die simpelweg veel meer geld opbracht, en dat supporters niet zo'n groot deel voorstellen.
Aan de andere kant heb ik ook wel eens een overzicht gezien hier op FOK! waarin de toeschouwersopbrengsten toch wat opbracht. Alleen zit je met die skyboxen en VIP-plaatsen natuurlijk ook deels vast aan sponsors.
Hoe dan ook, hoe vaak is het uitverkocht? Zelden. Dus investeren in het uitbreiden is niet echt logisch. Zeker niet wanneer je je bedenkt dat daar echt flinke investeringen voor nodig zijn die verder gaan dan die 5 miljoen.
Het is ook niet dat ik het totaal niet eens ben met Kenju en met jou. Integendeel, ik ga ook een heel eind mee.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Eigenlijk ga ik toch wel een heel eind mee met Kenju in deze. Je zegt dat Reis dankbaar moet zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon logisch dat gezien het potentieel waar Reis blijk van gaf, dat PSV iets doet om hem toch aan zich te kunnen binden? Zoals Kenju al aangaf; voor een gemiddelde speler hadden ze dat echt niet gedaan.
PSV had zeker duidelijker moeten zijn, had het beter moeten afspreken (waarschijnlijk dmv contracten). Wat betreft dat 'doe dan all the way'; als je een duidelijke situatie wil, prima. Maar in deze situatie (die zoals jij schetst te weinig vertrouwen uitspreekt) moet je als Reis ook een flinke jongen zijn en alle medische kosten ook weigeren. Nu is het dubbel. Enkel Reis profiteert van deze situatie. Als je zo principieel tegen de handelswijze van PSV bent, moet je ook principieel alles weigeren en niet zoals hij nu doet met twee maten meten.quote:Ik kan me voorstellen dat Reis dan iets had van 'doe dan all te way, en geef me perspectief op een terugkeer'. Nu kan hij het immers opgevat hebben als 'we proberen je te laten maken, en als het nergens toe leid, flikker je maar op', als een auto die je probeert te fixen, maar wanneer het nergens toe leid, je die maar wegdoet. Dat is hoe hij het kon opvatten. Het is gewoon semi-beleid geweest van PSV. Ze hadden hem òf moeten laten gaan, òf een nieuw contract moeten opstellen.
Helemaal eens. PSV is enorm naïef en ondoordacht te werk gegaan. Enorm gefaald. Met betere afspraken, die gelijk werden vastgelegd, had Reis nog mooie dingen in het PSV-shirt kunnen laten zienquote:Maar sowieso is het voetbal inderdaad gewoon een opportunistische wereld. Daar wapenen alle partijen zich voor. PSV heeft hier gewoon gefaald. Dat zo'n jongen überhaupt bij een andere club kon tekenen in deze situatie is gewoon een zwakte vanuit PSV geweest, organisatie-technisch.
Nee, helemaal niet. Alleen moet je wel doorhebben dat Reis ook wel weet waarom PSV het doet. Zijn persoontje maakt PSV niets uit. De waarde die hij presenteert, dat is waar het om gaat. En dat gegeven maakt het voor reis makkelijker om zich opportunistisch te gedragen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:21 schreef vivelafete het volgende:
Natuurlijk probeert PSV er wat mee te winnen, maar is dat erg?
Dat is ook weer zo. Maar wanneer je dat kun je natuurlijk ook van het aanbod van Vitesse zeggen. En wanneer je zelf vind dat je in een moeilijke tijd even opportunistisch moet zijn en beter uit bent bij Vitesse, zeker als je daar meer zekerheid hebt (wat als Steadmen had gezegd dat het een kansloze situatie is en hij nooit meer zo goed zou worden? Dan was PSV en uiteraard ook Vitesse afgehaakt, en waarschijnlijk iedere andere partij)quote:Dat ze het niet voor een andere speler hadden gedaan vind ik niet relevant. Je kan het ook zien als een soort privilege
Op dat moment speelde de onderhandeling nog niet natuurlijk. Verder is het misschien zo dat Reis op dat moment niet eens echt aan voetballen dacht, zoals Kenju aangeeft. Die verhalen over dat hij zich niet aan afspraken hield met zowel PSV als de medische partij die ingeschakeld was, er een tijd geen contactmogelijkheden waren en hij maar een beetje in de farvella's rondhing, heb ik ook gelezen.quote:Als je zo principieel tegen de handelswijze van PSV bent, moet je ook principieel alles weigeren en niet zoals hij nu doet met twee maten meten.
Het gaat me vooral om de keus die ze hadden moeten maken, en niet durfden te maken. Of je houdt hem vast, of je laat hem gaan. Nu zijn ze voor een soort van semi-oplossing gegaan zonder enige garanties en uiteindelijk staan ze met lege handen terwijl ze wel de kosten hebben gemaakt. Als ze Reis hadden laten gaan, was dat gewoon een legitieme keus geweest. Misschien dat het later een fout bleek, maar dat blijf je natuurlijk altijd houden. Op dat moment was dat niet zo. Toen Reis' herstel opvallend goed verliep, hadden ze nog een kans om hem te binden. Ze bleven echter wachten.quote:Helemaal eens. PSV is enorm naïef en ondoordacht te werk gegaan. Enorm gefaald. Met betere afspraken, die gelijk werden vastgelegd, had Reis nog mooie dingen in het PSV-shirt kunnen laten zien
Goed verhaal.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Eigenlijk ga ik toch wel een heel eind mee met Kenju in deze. Je zegt dat Reis dankbaar moet zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon logisch dat gezien het potentieel waar Reis blijk van gaf, dat PSV iets doet om hem toch aan zich te kunnen binden? Zoals Kenju al aangaf; voor een gemiddelde speler hadden ze dat echt niet gedaan.
[...]
Dus jij denkt dat elke willekeurige andere club hetzelfde gedaan had voor een speler die verguisd werd door de hele wereld? Ik denk dat jij degene bent die er nogal makkelijk over denkt.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je doet alsof PSV zo aardig was daarin, terwijl dat gewoon puur en alleen opportunistisch ingegeven was. Voor een speler die dat potentieel niet heeft, hadden ze dat nooit gedaan.
Ik vind dat mensen hier altijd zo makkelijk over denken.
Op zich niet echt relevant. verder is het onzin om te stellen dat Reis door de hele wereld verguisd werd. In tegendeel. Het gaat om de motieven van PSV in deze. Maar als je toch een antwoord wil op je vraag: Ja. Zeker als ze in de situatie zitten van PSV waarin het aantal gevallen dat er miljoenen binnengehaald kunnen worden met transfers ernstig verminderd is, en de afhankelijkheid daarvan zo groot is. De voetbalwereld is een opportunistische wereld. Kijk naar wat Zlatan allemaal uitgevreten heeft. Krijgt niet eens een standje. Denk je dat een of andere nobody wel effe kan knokken met teamgenoten en voor niets een ploeggenoot een schop op zijn achterhoofd kan geven? Of dat een gemiddelde speler wegkomt met wat Balotelli allemaal geflikt heeft? Of dat bij Madrid die grote bek en de ongelofelijk arrogantie van Ronaldo zouden pikken van een speler die niet zo groot is? En dan hebben we het over clubs die veel meer middelen hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:20 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat elke willekeurige andere club hetzelfde gedaan had voor een speler die verguisd werd door de hele wereld? Ik denk dat jij degene bent die er nogal makkelijk over denkt.
op het moment van het ongeluk was het een werknemer van PSV, dan ben je naar mijn mening verplicht om de gevolgen er van te accepteren en de operatie uit te voeren.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:20 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat elke willekeurige andere club hetzelfde gedaan had voor een speler die verguisd werd door de hele wereld? Ik denk dat jij degene bent die er nogal makkelijk over denkt.
Je vergelijking is wel iets luchtiger weergegeven dan de daadwerkelijke situatie waarin PSV Reis drie keer heeft vergeven (in situaties waar ze hem net zo goed hadden kunnen/moeten ontslaan) en hem eenmaal uit de goot heeft gevist. Daarnaast betaalden ze mee aan zijn herstel, terwijl zijn behandelend arts (waarbij Reis overigens nóg een keer in de fout ging door niet op te komen dagen bij een controle) hem een minimale kans gaf op volledig herstel.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:35 schreef Typisch het volgende:
Als ik een opleiding vergoed krijg van mijn werkgever en mijn contract loopt af, lijk ik wel gek als ik tegen mindere voorwaarde een nieuwe contract teken terwijl ik ergens anders een beter contract kan ondertekenen.Of dat bedrijf nou iets voor mij betaald heeft of niet.
Ik snap Reis dan ook prima dat hij naar Vitesse is gegaan.
Natuurlijk is mijn vergelijking iets lustiger, neemt niet weg dat 9/10 mensen in zijn situatie het zelfde hadden gedaan. Bij Vitesse had hij veel meer zekerheid.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:41 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Je vergelijking is wel iets luchtiger weergegeven dan de daadwerkelijke situatie waarin PSV Reis drie keer heeft vergeven en hem eenmaal uit de goot heeft gevist. Daarnaast betaalden ze mee aan zijn herstel, terwijl zijn behandelend arts (waarbij Reis overigens nóg een keer in de fout ging door niet op te komen dagen bij een controle) hem een minimale kans gaf op volledig herstel.
Dat is niet hetzelfde als weggaan bij een werkgever die je opleiding betaald heeft.
Als 9 van die 10 mensen totaal geen geweten of enig moraal besef hebben (net als Reis dus..) dan kan dat wel kloppen ja..quote:Op woensdag 5 september 2012 19:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Natuurlijk is mijn vergelijking iets lustiger, neemt niet weg dat 9/10 mensen in zijn situatie het zelfde hadden gedaan. Bij Vitesse had hij veel meer zekerheid.
Ach man, als Reis nooit meer op niveau kwam had PSV hem toch nooit meer aangekeken of wel? Doe nou niet alsof PSV dit uit liefde voor die jongen heeft gedaan, puur uit eigen belang.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Als 9 van die 10 mensen totaal geen geweten of enig moraal besef hebben (net als Reis dus..) dan kan dat wel kloppen ja..
Nee, ze hebben inderdaad voor de lol zijn operaties verzorgd en betaald. Ik zeg niet dat PSV dit uit liefde heeft gedaan, maar ze hebben wel van alles voor die jongen gedaan (uit eigen belang of niet doet er totaal niet toe). Of je het nou wil of niet, maar zonder PSV lag hij nu in de favela's weg te rotten.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ach man, als Reis nooit meer op niveau kwam had PSV hem toch nooit meer aangekeken of wel? Doe nou niet alsof PSV dit uit liefde voor die jongen heeft gedaan, puur uit eigen belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |