Verbeterdquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:14 schreef Klipnap het volgende:
LAAT JE NIET BELAZEREN!!!!!!!! KIES SP!!!!!!!!!!!!!!!!
Euh, ja. Iets zegt mij dat jij niet vooraan stond in de rij toen God de hersenen uitdeelde..quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:09 schreef polderturk het volgende:
Al jaren lang wordt er steeds bezuinigd, echter de belastingen gaan niet omlaag.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG IN HUN IVOREN TORENS HEBBEN SCHIJT AAN DE WERKMAN!!!
Waarom?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:36 schreef stinkie het volgende:
Verdomme de enigegoede maatregel uit dat hele akkoord en die willen ze als eerste schrappen. Als er 1 ding is waar ik vanaf wil is het die onbelaste reiskostenvergoeding en die onbelaste "niet-prive" gebruikte auto's van de zaak.
Mijn leasebak heeft al volledige bijtelling, dusver enige extra kosten zijn de belasting over ns kaart van mijn vrouw. Daarentegen heb ik al van meerdere buren gehoord dat zij hun bedrijfswagens niet meer mee naar huis gaan nemen als ze bijtelling moeten betalen. En gezien de parkeer ellende in de meeste woonwijken kan ik dat alleen maar aanmoedigen.quote:
Vind jij ook niet dat de VVD voor een hoop ellende heeft gezorgd? En toch ben jij van plan opnieuw je stem te geven aan hun?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:55 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn leasebak heeft al volledige bijtelling, dusver enige extra kosten zijn de belasting over ns kaart van mijn vrouw. Daarentegen heb ik al van meerdere buren gehoord dat zij hun bedrijfswagens niet meer mee naar huis gaan nemen als ze bijtelling moeten betalen. En gezien de parkeer ellende in de meeste woonwijken kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
De belasting op treinabonnement vind ik dan een kleine prijs.
En wellicht kan er wat zinnigs met de belastingopbrengst gedaan worden
Waar lees je dat?quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vind jij ook niet dat de VVD voor een hoop ellende heeft gezorgd? En toch ben jij van plan opnieuw je stem te geven aan hun?
Een vriend van me wordt geacht een auto te rijden die past bij zijn functie (wie dat ooit heeft bedacht?).quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:36 schreef stinkie het volgende:
Verdomme de enigegoede maatregel uit dat hele akkoord en die willen ze als eerste schrappen. Als er 1 ding is waar ik vanaf wil is het die onbelaste reiskostenvergoeding en die onbelaste "niet-prive" gebruikte auto's van de zaak.
En dan zeggen dat alles duurder wordt als je de overheid naar huis stuurt...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:17 schreef kingtoppie het volgende:
Forenzen tax?
Wat een onzin eigenlijk, de staat financieerd toch al een deel van het treinkaartje? Dan doen ze dat iets minder? Waarom moeilijk doen?
Net zoals die kilometer heffing.. Wat een onzin.. Maak dan de benzine duurder![]()
Waarom alleen OV-reizigers extra laten betalen voor hun woonwerkverkeer en leaseautorijders niet?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:55 schreef stinkie het volgende:
De belasting op treinabonnement vind ik dan een kleine prijs.
Waarom zou je inkomstenbelasting moeten betalen over een onkostenvergoeding? Daarnaast, elke cent die ik aan reiskostenvergoeding krijg gaat op aan brandstof, waarvan weer de helft naar de schatkist gaat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:36 schreef stinkie het volgende:
Verdomme de enigegoede maatregel uit dat hele akkoord en die willen ze als eerste schrappen. Als er 1 ding is waar ik vanaf wil is het die onbelaste reiskostenvergoeding en die onbelaste "niet-prive" gebruikte auto's van de zaak.
De overheid functioneerd niet meer als bedrijf, maar functioneerd als een bestuur wat uit is op zoveel mogelijk controle.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En dan zeggen dat alles duurder wordt als je de overheid naar huis stuurt...
Een vergoeding inkomen noemen....quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je inkomstenbelasting moeten betalen over een onkostenvergoeding? Daarnaast, elke cent die ik aan reiskostenvergoeding krijg gaat op aan brandstof, waarvan weer de helft naar de schatkist gaat.
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom alleen OV-reizigers extra laten betalen voor hun woonwerkverkeer en leaseautorijders niet?
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:33 schreef stinkie het volgende:
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert.
Dat gok ik eigenlijk niet, hij "betaalt" immers al voor z'n leaseauto.... dat hij privé voor zo weinig nooit zo riant zou kunnen rijden (ook niet als hij een km-vergoeding zou krijgen) laat men gemakshalve vaak even buiten beschouwing.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk.
Zo maar twee willekeurige (nou vooruit, niet helemaal willekeurig) voorbeelden:quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert.
En wat is er zo logisch aan een "reiskostenvergoeding" Je kiest ervoor om ergens te gaan werken. Op een bepaalde afstand van je huis. Waarom mag een aanvulling vanuit het bedrijf om de kosten te dekken niet als inkomen gezien worden
Wat je eruit kan halen is dat ik al volledige bijtelling betaal om ik 'm privé ook gebruik. Het enige wat ik extra ga betalen is over de vergoeding van mijn motor op dagen dat ik de auto niet gebruik en het abbo van mijn vrouw. En nee, daar lig ik niet wakker van. Zeker niet als me dat per dag 20 minuten aanquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk.
Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar volgens mij is het momenteel zo dat je daar gaat werken waar werk is. De luxe van kiezen ligt al weer redelijk wat jaren achter ons. Maar dat even terzijde.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:33 schreef stinkie het volgende:
Je kiest ervoor om ergens te gaan werken. Op een bepaalde afstand van je huis.
Dat mag wel, maar dan graag voor iedereen. Ik zie niet in waarom leaseautorijders ontzien moeten worden.quote:Waarom mag een aanvulling vanuit het bedrijf om de kosten te dekken niet als inkomen gezien worden
En?quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:46 schreef stinkie het volgende:
Wat je eruit kan halen is dat ik al volledige bijtelling betaal om ik 'm privé ook gebruik.
Ik heb het afgelopen jaar privé privé gereden (detachering). Zonder leasebak is mijn besteedbaar inkomen flink wat hoger (en met besteedbaar bedoel ik dus na betaling van de verbruikskosten van een eigen auto). Lease is niet zo goedkoop als mensen graag willen denken. Het is gemakzucht met een prijskaartje eraan. Wat bewustere keuzes maken zou een hoop gejank schelen bij een hoop mensen. En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen en afschaffing HRA (wat ik ook ga voelen) dan zaken als onderwijs zorg en pensioen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gok ik eigenlijk niet, hij "betaalt" immers al voor z'n leaseauto.... dat hij privé voor zo weinig nooit zo riant zou kunnen rijden (ook niet als hij een km-vergoeding zou krijgen) laat men gemakshalve vaak even buiten beschouwing.
Er staat hier een leasebak en een privéauto voor de deur, dus je hoeft mij niet te vertellen hoe duur of goedkoop het is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen jaar privé privé gereden (detachering). Zonder leasebak is mijn besteedbaar inkomen flink wat hoger (en met besteedbaar bedoel ik dus na betaling van de verbruikskosten van een eigen auto). Lease is niet zo goedkoop als mensen graag willen denken. Het is gemakzucht met een prijskaartje eraan. Wat bewustere keuzes maken zou een hoop gejank schelen bij een hoop mensen. En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen en afschaffing HRA (wat ik ook ga voelen) dan zaken als onderwijs zorg en pensioen.
Damn, hoort dat Connexxionbusje niet gewoon 500 meter verderop te staan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:06 schreef stinkie het volgende:
Los van de discussie over de kisten van mijn lease auto en mijn daarbij behoren schoftenimago, mijn grootste pro-argumenten nogmaals:
-liever hier de bezuinigingen dan ergens anders (met mate, er zijn punten waar ik nog liever bezuinigingen zie)
- het stopt het gebruik van woonwijken als auto opslagplaats voor bedrijvener staat hier vanaf vrijdagmiddag een Connexxionbusje wat niet van zijn plek afkomt. Tevens 3,5 tonner van een dakbedrijf en een lading witte busjes van bouwbedrijven. Ik denk dat het meerendeel van die auto's hier niet meer staat dan.
En ja, dat zijn hele egoïstische motieven. Welkom bij het nieuwe stemmen
En leaseautorijders betalen niks extra's. Duidelijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:52 schreef stinkie het volgende:
En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen
Nope, die dingen gaan gewoon mee naar huis. Mijn oom rijd parttime op zo'n ding, die zet 'm ook dagen voor de deur. Is voor bedrijven goedkoper dan eigen terrein regelen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn, hoort dat Connexxionbusje niet gewoon 500 meter verderop te staan?
Ja, dan zit je dus wel in de categorie die z'n leasebudget (of iets vergelijkbaars) uitbetaald krijgt, anders kan dat netto voordeel nooit zo groot zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:10 schreef stinkie het volgende:
Netto voordeel privé 1000 per maand. En dat was voor een normale middenklasser. Voor dat geld kan ik aardig privé rijden. Ik heb die 9 maanden dat ik dat deed mijn privé auto vervangen en een nieuwe motor gekocht.
En uiteraard mijn benzine betaald, zowel zakelijk als prive
Je kan blijven hameren op de egoïstische leaserijder die ik blijkbaar ben vs. arme rest, maar dan zou je echt mijn posts eens allemaal moeten lezenquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
En leaseautorijders betalen niks extra's. Duidelijk.
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ben het niet met je eens dat het niet voor jou zou moeten gelden. Waarom? Omdat je al bijtelling hebt? Daar heb je ook flink voordeel van.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:16 schreef stinkie het volgende:
Je kan blijven hameren op de egoïstische leaserijder die ik blijkbaar ben vs. arme rest, maar dan zou je echt mijn posts eens allemaal moeten lezen![]()
Als dit je beste argument is ga ik maar eens slapen.
Ik niet, mijn vrouw wel, dus als gezin betalen we meer. Het staat hier boven. En ja, dat vind ik het waard. Los daarvan heb ik die vergoeding toch altijd al vreemd gevonden (en ja, ik geef direct toe dat als er wen absurde regeling is waar ik toch gebruik van kan maken ik dat meteen doe)quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ben het niet met je eens dat het niet voor jou zou moeten gelden. Waarom? Omdat je al bijtelling hebt? Daar heb je ook flink voordeel van.
Jij ondervindt geen enkel nadeel van de forsenentaks en het is mij niet duidelijk wat daar eerlijk aan is.
De huidige kilometervergoeding was al niet eens kostendekkend, inderdaad.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:07 schreef Leandra het volgende:
Je blijft uitgaan van de groep die kan kiezen tussen een leaseauto en het laten uitbetalen van het leasebudget, terwijl die keuze er voor de meeste werknemers met een reiskostenvergoeding helemaal niet is, en Jan met de Pet met die ¤ 100 tot ¤ 200 per maand niet eens de benzine kan betalen om op hun werk te komen.
De forenzentaks is géén bezuinigingquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:06 schreef stinkie het volgende:
Los van de discussie over de kisten van mijn lease auto en mijn daarbij behoren schoftenimago, mijn grootste pro-argumenten nogmaals:
-liever hier de bezuinigingen dan ergens anders (met mate, er zijn punten waar ik nog liever bezuinigingen zie)
Volgens mij is er in dat 'Kunduz' akkoord alleen maar sprake van ordinaire lastenverzwaringen. Het eigen vlees van de criminele organisatie die overheid heet blijft weer eens gespaard.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De forenzentaks is géén bezuiniging
Klopt, het is het vergroten van de inkomenskant. Maar dat hele kunduz/lente/xxx akkoord is gespeend van bezuinigingenquote:Op maandag 27 augustus 2012 09:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De forenzentaks is géén bezuiniging
45 euro vergoeding? Hoe dicht bij woon je dan? Das met 19ct/km 7km ofzoquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De huidige kilometervergoeding was al niet eens kostendekkend, inderdaad.
91 Euro aan brandstofkosten en 45 aan reiskostenvergoeding.
Heb je nog geen cent onderhoud, wegenbelasting of afschrijving.
Vanaf volgend jaar blijft er van die 45 Euro nog minder over als de forenzentax doorgaat.
Dichter bij werk gaan wonen zou een mogelijkheid zijn als de huizenmarkt niet op slot zat.
Ja, ik kan het verkopen met verlies... Tuurlijk, kan...
Maar dan ga ik nog harder het schip in dan nu met de kilometervergoeding...
Werk dichterbij is er niet, woon in "Schubbekuttenveen" aangezien de huizen daar betaalbaar zijn.
Weinig keus dus, kost hoe dan ook geld.
21km, geen vergoeding voor eerste 10km en sowieso nooit verhoogd sinds 2001.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
45 euro vergoeding? Hoe dicht bij woon je dan? Das met 19ct/km 7km ofzo
Aha dus zodra je iets een vergoeding noemt zou het maar gewoon buiten alle regels moeten vallen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een vergoeding inkomen noemen....
Dat klinkt inderdaad wel heel erg ridicuul.
Klopt, net als daarvoor het regeerakkoord van Rutte-1.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:50 schreef stinkie het volgende:
[..]
Klopt, het is het vergroten van de inkomenskant. Maar dat hele kunduz/lente/xxx akkoord is gespeend van bezuinigingen
Een aantal Kunduz partijen zeggen af te zien van de forenzentax. Ik zou het laf en kiezersbedrog vinden als ze het alsnog er doorheen drukken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:01 schreef Arcee het volgende:
Waar moet je volgens jou wel op stemmen dan?
Volgens mij maakt het niks uit op welke partij je stemt. Het is voor de partijen gewoon makkelijk om de maatregel niet terug te draaien. Hebben ze gelijk een bezuiniging en ze kunnen gewoon zeggen dat het te kort dag is om de regel nog terug te draaien.
Dat zeggen ze allemaal idd, dus waarom dan niet op de VVD stemmen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:04 schreef polderturk het volgende:
Een aantal Kunduz partijen zeggen af te zien van de forenzentax.
Ga er maar vanuit dat ze dat gaan doen.quote:Ik zou het laf en kiezersbedrog vinden als ze het alsnog er doorheen drukken.
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
De forenzentaks is overigens de herinvoering van belasting over de reiskostenvergoeding, die in 2002 is afgeschaft. Het wordt nu vaak gepresenteerd alsof het alweer een nieuwe vorm van belasting is, terwijl het feitelijk het terugdraaien van een eerdere maatregel betreft.
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan?
Dat laatste is volgens mij nog voordeliger ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist.
Zeker, iedereen moet betalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij ook inderdaad, hoewel ik het niet met zekerheid durf te zeggen. Wel dat de reiskostenvergoeding van zowel fietsers als OV-reizigers eveneens belast wordt volgens de maatregel van het Lenteakkoord.
Moet inderdaad iets aan gedaan worden, dat ben ik met je eens. Dat komt vast niet als verrassing... ;-)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, iedereen moet betalen.
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
quote:Forensentaks weegt zwaar bij verkiezingen
AMSTERDAM - Voor de helft van de werknemers is de forensentaks een belangrijk thema bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september. Voor 21 procent is de maatregel zelfs heel belangrijk. Dat blijkt uit een onderzoek dat de vakcentrale FNV heeft laten verrichten door bureau ADV Market Research onder 424 forensen.
De forensentaks is een belasting op de vergoeding voor woonwerkverkeer voor werknemers, waartoe in het Lenteakkoordvan VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie is besloten.
Volgens het zaterdag gepubliceerde onderzoek verwacht 83 procent van de ondervraagden door de invoering van deze heffing op kosten te worden gejaagd. 30 procent noemt de kosten financieel niet haalbaar.
Volgens de FNV onderschatten veel werknemers de kosten nog. Twee derde van de ondervraagden denkt dat het jaarlijks om minder dan 500 euro gaat. Het werkelijke bedrag zal volgens de vakcentrale tussen de 600 en 1200 euro liggen.
Thuis gaan (tele)werken om de forensentaks te ontlopen is voor de helft van de ondervraagden niet mogelijk, blijkt uit het onderzoek. 44 procent noemt minder gaan werken geen optie.
„Deze resultaten tonen wederom aan dat de forensentaks een potsierlijk plan is”, zegt FNV-federatiebestuurder CatelenePasschier. „Dit is voor veel mensen zo enorm ingrijpend dat ik echt niet begrijp waarom dit wordt doorgezet.”
Wel eens van bijtelling gehoord?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, iedereen moet betalen.
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:09 schreef polderturk het volgende:
Ik geloof er geen hol van dat de forenzentax van de baan is. Eerst zien, dan geloven. Als de VVD, CDA en D66 weer aan de macht komen zal de forenzentax gewoon weer ingevoerd worden. Ze zullen zeggen dat ze niet anders kunnen.
De VVD is gewoon een asociale klotepartij die ons land naar de veroedemenis helpt. Al jaren lang wordt er steeds bezuinigd, echter de belastingen gaan niet omlaag. Sterker nog, de belastingen worden hoger en hoger. Tegelijkertijd smijten ze miljarden naar Europa. Dat we de euro hebben is ook mede hun schuld. Ze hebben ons opgezadeld met de miljarden verslindende JSF. Het wordt tijd dat we deze asociale hufters wegsturen.
OPBOKKEN MET DE VVD EN CDA !!!!! OPBOKKEN MET DEZE GORE LANDVERRADERS!!!!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
Ja, die betalen ze nu al.quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens van bijtelling gehoord?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:07 schreef Nielsch het volgende:
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken?
quote:
Logisch, want die kunnen in hun vrije tijd ook niet gratis tanken.quote:
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:45 schreef HeavenSmiles het volgende:
Waarschijnlijk bedoelde Arcee dat ook met "ze betalen niets".
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoordquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu.
Voor het woonwerkverkeer dus:
• Mensen die een privéauto rijden gaan (veel) meer betalen. Dat kan oplopen tot enkele honderden euro's per maand.
• OV-rijders gaan meer betalen, van een paar tientjes tot ruim 100 euro per maand.
• Leaseautorijders gaan niets extra's betalen.
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:".quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord
Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk.
Excusesquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:".
Concreet, het woonwerk verkeer wordt straks gezien als prive kilometers en mensen die geen bijtelling betaalden gaan dat alsnog doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord
Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk.
Geen, er moet gewoon harder bezuinigd worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden?
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen, er moet gewoon harder bezuinigd worden.
Neuh, de overheid zal verder gaan met enorm veel geld verspillen en lasten blijven verzwaren, zoals iedere regering deed sinds de oorlog.quote:
Met de forenzentax wordt de rekening onevenredig hard gelegd bij hardwerkende reizende burgers. Sommigen gaan er wel 10% op achteruit. Dat is oneerlijk. De hardwerkende burger wordt dus KEIHARD genaaid. De kosten van de crisis dienen wat gelijker verdeeld te worden. Als je de BTW een half procent verhoogd heb je de 1,3 mld ook al binnen. Een andere optie is om de belastingtarieven op inkomen licht te verhogen. Overigens, als de forenzentax ingevoerd wordt, is dat niets anders dan kiezersbedrog. Hopelijk vliegt de tax er even hard uit als het er ingevlogen is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden?
Dit is dus waar het mis gaat. Het zou wel eens leuk zijn als we een kabinet kregen dat daadwerkelijk in staat is om minder geld te gaan uitgeven, maar ook in de huidige samenstelling zal dat wel weer een illusie zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden?
Dat weet ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik het ermee eens moet zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:00 schreef stinkie het volgende:
Harder bezuinigen gebeurt niet, aangezien er überhaupt niet bezuinigt word. Alleen de inkomenskant word vergroot. Uitgaven worden niet bepaald gesnoeid.
ik was het ook eens met jouw reactiequote:Op dinsdag 25 september 2012 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik het ermee eens moet zijn.
Daarnaast vind ik het niet zo gek dat onkosten die je maakt voor je werk en de vergoeding die je daar voor krijgt niet te zien als inkomen. Daar komt nog eens bovenop dat elke cent die ik van mijn werkgever krijg als reiskostenvergoeding uitgeef aan brandstof... meer dan de helft daarvan komt dus vrijwel direct bij de belastingdienst terecht.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
Het woord 'forensentax' is misleidend, het is namelijk onwaar dat er een nieuwe belasting wordt ingevoerd. Het enige dat er gebeurt, is dat er een belastingvrijstelling waar we vele jaren van hebben kunnen profiteren, dreigt te worden afgeschaft. Hoe je het ook wendt of keert, kilometervergoeding is een deel van je inkomen. Niemand trouwens die je tegenhoudt om nieuwe afspraken te maken met je werkgever over een aanpassing van de vergoeding, en degene die dat voor elkaar krijgt gaat er geen cent op achteruit.
Ook al vind ik dat het niet de taak is van de overheid om 'ver van je werk wonen' fiscaal te stimuleren, ik denk wel dat het op dit moment onverstandig is om deze maatregel in te voeren, vooral omdat de situatie op de woningmarkt dermate lastig is dat er voor heel veel mensen geen ontkomen aan is. Werken moet natuurlijk wel blijven lonen, en dat doet het natuurlijk niet als je je scheel betaalt aan reiskosten. Als ze nog ooit van plan zijn om de belastingvrijstelling af te schaffen, laat ze dat dan heel ver van tevoren aankondigen, dan kunnen de mensen erop reageren en hun woon- of werkplek aanpassen.
Ik denk dat er een Krantentax zou moeten komen, al dat papier is verschrikkelijk vervuilend en energie intensief.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
Terecht dat de forenzentaks wordt ingevoerd. Een onbelaste reiskostenvergoeding is natuurlijk een absurde uitzonderingsmaatregel.
http://www.rtl.nl/compone(...)-forensentaks-af.xmlquote:VVD en PvdA schieten forensentaks af
De forensentaks gaat niet door. De VVD en de Partij van de Arbeid hebben een plan bedacht, zodat de taks niet hoeft te worden ingevoerd. Dat melden bronnen aan RTL Nieuws.
De forensentaks werd dit voorjaar bedacht door de Kunduz-coalitie. Zij wilden het woon-werkverkeer per trein en auto laten belasten. De VVD en de PvdA willen de 1,5 miljard euro die het afschieten van de forensentaks kost, voor een deel halen uit het vitaliteitspakket voor ouderen. Het speciale potje voor ouderen is bedoeld om ouderen aan het werk te krijgen.
Veel kritiek op het plan
Elf grote organisaties, waaronder de ANWB en de NS, vroegen eerder deze maand de nieuwe Tweede Kamer te stoppen met het plan om het woon-werkverkeer te gaan belasten.Aanstaande dinsdag tijdens de financiële beschouwingen willen de partijen het plan voor het niet invoeren van de forensentaks presenteren.
Extra geld krijgen? Van de werkgever ja, niet van de overheid. Hoezo is dat van de ratten besnuffeld?quote:Op zondag 30 september 2012 19:42 schreef 99.999 het volgende:
Die druk kon men niet weerstaan natuurlijk. Maar nog steeds is het wel een maatregel die het verdient een keer te gaan sneuvelen. Want het is van de ratten besnuffeld, extra geld krijgen om vrolijk in de file te gaan staan.
Stel je eens voor dat de regeling niet bestond en men voor zou stellen het in te gaan voeren. Het is slecht voor het milieu, zorgt voor extra files en het een is een vreemde bevoordeling qua beloning vanwege de woonplaatskeuze. Dat zou er natuurlijk bij lange na nooit een keer doorkomen. Het is ook een wat bijzondere vrijstelling waar er toch niet heel veel van moeten zijn om een belastingstelsel een beetje eenvoudig te houden.quote:Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Extra geld krijgen? Van de werkgever ja, niet van de overheid. Hoezo is dat van de ratten besnuffeld?
Waarom een onkostenvergoeding belasten als of het je loon is?quote:Op zondag 30 september 2012 19:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat de regeling niet bestond en men voor zou stellen het in te gaan voeren. Het is slecht voor het milieu, zorgt voor extra files en het een is een vreemde bevoordeling qua beloning vanwege de woonplaatskeuze. Dat zou er natuurlijk bij lange na nooit een keer doorkomen.
Reiskosten vergoeden prima maar gewoon als onderdeel van de beloning en dus ook belast, dat lijkt me een stuk logischer.
Top.quote:Op zondag 30 september 2012 19:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)-forensentaks-af.xml
![]()
![]()
marktwerking gaat ook op voor mobiliteit. Het verlaagt de kostprijs van mobiliteit voor woon-werkverkeer en zorgt zo voor een grotere mobiliteit met alle bijbehorende voor en nadelen.quote:Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom een onkostenvergoeding belasten als of het je loon is?
Het is niet slecht voor het milieu, want ik moet sowieso naar mijn werk rijden en rij er geen km meer om. Het zorgt niet voor extra files, want ik moet sowieso naar mijn werk rijden (hier staan trouwens vrijwel nooit files).
Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordelingquote:Het is geen bevoordeling, want elke cent die ik krijg moet ik dubbel en dwars betalen aan de kosten die ik maak. Ook verdient de belastingdienst er dik aan, de vergoeding gaat op aan brandstof en meer dan de helft daarvan is belasting.
Maar degene die dichterbij woont zou elke maand meer netto overhouden, voor exact hetzelfde werk.quote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef 99.999 het volgende:
Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordeling
Je kan het ook zo zien, ik moet meer geld betalen om op mijn werk te komen dan mijn collega die exact hetzelfde werkt doet, maar dichterbij woont. De vergoeding die ik krijg is namelijk bij lange na niet genoeg om alle kosten te kunnen dekken. Het belasten van die vergoeding, die al tekortschiet, zou voor mij de situatie nog ongelijker maken.quote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordeling
Inkomsten te genereren voor de overheid, net als alle belastingen, wat dacht jij dan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ze hebben nu bedacht dat ze gewoon meer assurantiebelasting gaan heffen. Van 9,7 naar 21%. Wie heeft er op die clowns gestemd? Waar is die belasting in eerste instantie voor nodig?
Vraag ik me dus óók af..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:03 schreef Arcee het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292977
Buma op 4:02: "Dus álle mensen gaan nu meebetalen."
Precies, in plaats van slechts een deel van de mensen veel te laten betalen gaat nu iedereen een bescheiden bedrag betalen. WTF is het probleem dan?
Kennelijk moet men altijd wat te zeiken hebben..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:06 schreef Arcee het volgende:
Of iemand anders: "Gezinnen gaan er straks misschien wel 100 euro per jaar op achteruit."
Ja, per jáár, dat is nog 'es wat anders dan per máánd.
Echt, WTF?
Dat niet iedereen een auto heeft?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:03 schreef Arcee het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292977
Buma op 4:02: "Dus álle mensen gaan nu meebetalen."
Precies, in plaats van slechts een deel van de mensen veel te laten betalen gaat nu iedereen een bescheiden bedrag betalen. WTF is het probleem dan?
En de extra lasten dus mooi gelijk verdeeld worden?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:09 schreef stinkie het volgende:
Dat niet iedereen een auto heeft?
Maar iedereen wel (nagenoeg verplicht) verzekeringen?
Woon-werkverkeer per OV zou óók belast worden..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat niet iedereen een auto heeft?
Maar iedereen wel (nagenoeg verplicht) verzekeringen?
Dat ook nog idd.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Woon-werkverkeer per OV zou óók belast worden..
Maar ik snap het wel hoor: door de eerdere maatregelen werd JIJ niet getroffen en nu kennelijk wel..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat niet iedereen een auto heeft?
Maar iedereen wel (nagenoeg verplicht) verzekeringen?
Ook dat nog ja..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef Hammerbee het volgende:
Ik snap die verontwaardiging over de verzekeringstaks niet want deze stond bij zes partijen (verborgen) in hun cpb doorrekening: pvda, gl, d66, sgp (21%), sp (15,7%) en cda (500 mln). Sommige van deze partijen zetten het nu weg als een slechte lastenverzwaring en zijn hun verkiezingsprogram blijkbaar al weer vergeten.
Heerlijk niet, hoe de burger er in gestonken wordt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef Hammerbee het volgende:
Ik snap die verontwaardiging over de verzekeringstaks niet want deze stond bij zes partijen (verborgen) in hun cpb doorrekening: pvda, gl, d66, sgp (21%), sp (15,7%) en cda (500 mln). Sommige van deze partijen zetten het nu weg als een slechte lastenverzwaring en zijn hun verkiezingsprogram blijkbaar al weer vergeten.
Zullen we eerst het volledige akkoord afwachten (als dat er komt, maar dat denk ik wel)? Dit gaat alleen over de begroting 2013 (en de gevolgen voor volgende jaren, dat dan weer wel). Dit was ongeveer het laatste moment dat er nog iets aan de begroting 2013 gedaan kon worden, aangezien de Financiële Beschouwingen morgen van start gaan en het al oktober is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk niet, hoe de burger er in gestonken wordt.
Maar de ministeries bezuinigen niet.
daar werd ik ook door getroffen. Maar ik had er ook voordeel van. Jammer genoeg schijnt alleen het voordeel stukje te worden onthouden hier. Maar selectief lezen is dan ook wel typisch des Foksquote:Op maandag 1 oktober 2012 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ik snap het wel hoor: door de eerdere maatregelen werd JIJ niet getroffen en nu kennelijk wel..
Overigens geld die hogere assurantiebelasting NIET voor alle verzekeringen he? Voor de zorgverzekering geldt die maatregel bijvoorbeeld niet..
Moet je mij eens uitleggen hoe je vóórdeel had van de langstudeerboete en de forenzentaks... Of bedoel je "had er geen last van"quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
daar werd ik ook door getroffen. Maar ik had er ook voordeel van. Jammer genoeg schijnt alleen het voordeel stukje te worden onthouden hier. Maar selectief lezen is dan ook wel typisch des Foks
Helemaal mee eensquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Prima ombuiging, niets op af te dingen.
Dat kan je wel vergeten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ook wel.
Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk gaan snijden in de uitgaven, en niet alleen de inkomsten willen verhogen.
Tsja, zoals eerder gezegd:quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ook wel.
Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk gaan snijden in de uitgaven, en niet alleen de inkomsten willen verhogen.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zullen we eerst het volledige akkoord afwachten (als dat er komt, maar dat denk ik wel)? Dit gaat alleen over de begroting 2013 (en de gevolgen voor volgende jaren, dat dan weer wel). Dit was ongeveer het laatste moment dat er nog iets aan de begroting 2013 gedaan kon worden, aangezien de Financiële Beschouwingen morgen van start gaan en het al oktober is.
Ben persoonlijk erg blij dat ze twee m.i. slechte maatregelen hebben weten om te buigen. Veel meer dat er helaas niet in gezien de korte tijd die er was na de verkiezingen..
Zullen we het gewoon even afwachten?quote:
Prima. Maar volgens mij is het sinds de oorlog nog geen enkel kabinet echt goed gelukt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zullen we het gewoon even afwachten?
De mens is nou eenmaal egoïstisch van aard. Zo simpel is het.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben werkelijk verbijsterd dat er mensen zijn (niet hier) die dingen roepen als "Ga nog even door als je opstand graag wilt in Nederland" en die dus écht niet zien dat deze ombuigingen gunstiger en eerlijker zijn dan de originele maatregelen
Vrees dat daar wel wat in zitquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
De mens is nou eenmaal egoïstisch van aard. Zo simpel is het.
Inderdaad, snap ik ook niks van.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben werkelijk verbijsterd dat er mensen zijn (niet hier) die dingen roepen als "Ga nog even door als je opstand graag wilt in Nederland" en die dus écht niet zien dat deze ombuigingen gunstiger en eerlijker zijn dan de originele maatregelen
Preciesquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, snap ik ook niks van.
Alleen al het feit dat wij het hierover zelfs roerend eens zijn zou al moeten zeggen dat gewoon een alleszins redelijke maatregel is.
dat staat al op een paar plaatsen in dit topic. En ik bedoel voordeel. Als in het komt mij goed uit. Als in het is me de prijs waard.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je mij eens uitleggen hoe je vóórdeel had van de langstudeerboete en de forenzentaks... Of bedoel je "had er geen last van"
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
Lasten verzwaren bij gedwongen winkelneringJe dreigt iemand een gloeiende pook in zijn kont te stoppen maar als je het vervolgens met een doorntak doet is iedereen dankbaar en prijst je ervoor.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
Lasten verzwaren bij gedwongen winkelneringJe dreigt iemand een gloeiende pook in zijn kont te stoppen maar als je het vervolgens met een doorntak doet is iedereen dankbaar en prijst je ervoor.
Ik zoek een meer concreet voorbeeld, want ik kan me er niks bij voorstellen..quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat staat al op een paar plaatsen in dit topic. En ik bedoel voordeel. Als in het komt mij goed uit. Als in het is me de prijs waard.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
Lasten verzwaren bij gedwongen winkelneringJe dreigt iemand een gloeiende pook in zijn kont te stoppen maar als je het vervolgens met een doorntak doet is iedereen dankbaar en prijst je ervoor.
Je kan er niet voor kiezen je auto niet te verzekeren....quote:
die staan er. Je leest maar terugquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zoek een meer concreet voorbeeld, want ik kan me er niks bij voorstellen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |