Je kan het ook zo zien, ik moet meer geld betalen om op mijn werk te komen dan mijn collega die exact hetzelfde werkt doet, maar dichterbij woont. De vergoeding die ik krijg is namelijk bij lange na niet genoeg om alle kosten te kunnen dekken. Het belasten van die vergoeding, die al tekortschiet, zou voor mij de situatie nog ongelijker maken.quote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordeling
Inkomsten te genereren voor de overheid, net als alle belastingen, wat dacht jij dan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ze hebben nu bedacht dat ze gewoon meer assurantiebelasting gaan heffen. Van 9,7 naar 21%. Wie heeft er op die clowns gestemd? Waar is die belasting in eerste instantie voor nodig?
Vraag ik me dus óók af..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:03 schreef Arcee het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292977
Buma op 4:02: "Dus álle mensen gaan nu meebetalen."
Precies, in plaats van slechts een deel van de mensen veel te laten betalen gaat nu iedereen een bescheiden bedrag betalen. WTF is het probleem dan?
Kennelijk moet men altijd wat te zeiken hebben..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:06 schreef Arcee het volgende:
Of iemand anders: "Gezinnen gaan er straks misschien wel 100 euro per jaar op achteruit."
Ja, per jáár, dat is nog 'es wat anders dan per máánd.
Echt, WTF?
Dat niet iedereen een auto heeft?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:03 schreef Arcee het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292977
Buma op 4:02: "Dus álle mensen gaan nu meebetalen."
Precies, in plaats van slechts een deel van de mensen veel te laten betalen gaat nu iedereen een bescheiden bedrag betalen. WTF is het probleem dan?
En de extra lasten dus mooi gelijk verdeeld worden?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:09 schreef stinkie het volgende:
Dat niet iedereen een auto heeft?
Maar iedereen wel (nagenoeg verplicht) verzekeringen?
Woon-werkverkeer per OV zou óók belast worden..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat ook nog idd.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Woon-werkverkeer per OV zou óók belast worden..
Maar ik snap het wel hoor: door de eerdere maatregelen werd JIJ niet getroffen en nu kennelijk wel..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ook dat nog ja..quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef Hammerbee het volgende:
Ik snap die verontwaardiging over de verzekeringstaks niet want deze stond bij zes partijen (verborgen) in hun cpb doorrekening: pvda, gl, d66, sgp (21%), sp (15,7%) en cda (500 mln). Sommige van deze partijen zetten het nu weg als een slechte lastenverzwaring en zijn hun verkiezingsprogram blijkbaar al weer vergeten.
Heerlijk niet, hoe de burger er in gestonken wordt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef Hammerbee het volgende:
Ik snap die verontwaardiging over de verzekeringstaks niet want deze stond bij zes partijen (verborgen) in hun cpb doorrekening: pvda, gl, d66, sgp (21%), sp (15,7%) en cda (500 mln). Sommige van deze partijen zetten het nu weg als een slechte lastenverzwaring en zijn hun verkiezingsprogram blijkbaar al weer vergeten.
Zullen we eerst het volledige akkoord afwachten (als dat er komt, maar dat denk ik wel)? Dit gaat alleen over de begroting 2013 (en de gevolgen voor volgende jaren, dat dan weer wel). Dit was ongeveer het laatste moment dat er nog iets aan de begroting 2013 gedaan kon worden, aangezien de Financiële Beschouwingen morgen van start gaan en het al oktober is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk niet, hoe de burger er in gestonken wordt.
Maar de ministeries bezuinigen niet.
daar werd ik ook door getroffen. Maar ik had er ook voordeel van. Jammer genoeg schijnt alleen het voordeel stukje te worden onthouden hier. Maar selectief lezen is dan ook wel typisch des Foksquote:Op maandag 1 oktober 2012 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ik snap het wel hoor: door de eerdere maatregelen werd JIJ niet getroffen en nu kennelijk wel..
Overigens geld die hogere assurantiebelasting NIET voor alle verzekeringen he? Voor de zorgverzekering geldt die maatregel bijvoorbeeld niet..
Moet je mij eens uitleggen hoe je vóórdeel had van de langstudeerboete en de forenzentaks... Of bedoel je "had er geen last van"quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
daar werd ik ook door getroffen. Maar ik had er ook voordeel van. Jammer genoeg schijnt alleen het voordeel stukje te worden onthouden hier. Maar selectief lezen is dan ook wel typisch des Foks
Helemaal mee eensquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Prima ombuiging, niets op af te dingen.
Dat kan je wel vergeten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ook wel.
Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk gaan snijden in de uitgaven, en niet alleen de inkomsten willen verhogen.
Tsja, zoals eerder gezegd:quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ook wel.
Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk gaan snijden in de uitgaven, en niet alleen de inkomsten willen verhogen.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zullen we eerst het volledige akkoord afwachten (als dat er komt, maar dat denk ik wel)? Dit gaat alleen over de begroting 2013 (en de gevolgen voor volgende jaren, dat dan weer wel). Dit was ongeveer het laatste moment dat er nog iets aan de begroting 2013 gedaan kon worden, aangezien de Financiële Beschouwingen morgen van start gaan en het al oktober is.
Ben persoonlijk erg blij dat ze twee m.i. slechte maatregelen hebben weten om te buigen. Veel meer dat er helaas niet in gezien de korte tijd die er was na de verkiezingen..
Zullen we het gewoon even afwachten?quote:
Prima. Maar volgens mij is het sinds de oorlog nog geen enkel kabinet echt goed gelukt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zullen we het gewoon even afwachten?
De mens is nou eenmaal egoïstisch van aard. Zo simpel is het.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben werkelijk verbijsterd dat er mensen zijn (niet hier) die dingen roepen als "Ga nog even door als je opstand graag wilt in Nederland" en die dus écht niet zien dat deze ombuigingen gunstiger en eerlijker zijn dan de originele maatregelen
Vrees dat daar wel wat in zitquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
De mens is nou eenmaal egoïstisch van aard. Zo simpel is het.
Inderdaad, snap ik ook niks van.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben werkelijk verbijsterd dat er mensen zijn (niet hier) die dingen roepen als "Ga nog even door als je opstand graag wilt in Nederland" en die dus écht niet zien dat deze ombuigingen gunstiger en eerlijker zijn dan de originele maatregelen
Preciesquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, snap ik ook niks van.
Alleen al het feit dat wij het hierover zelfs roerend eens zijn zou al moeten zeggen dat gewoon een alleszins redelijke maatregel is.
dat staat al op een paar plaatsen in dit topic. En ik bedoel voordeel. Als in het komt mij goed uit. Als in het is me de prijs waard.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je mij eens uitleggen hoe je vóórdeel had van de langstudeerboete en de forenzentaks... Of bedoel je "had er geen last van"
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
Lasten verzwaren bij gedwongen winkelneringJe dreigt iemand een gloeiende pook in zijn kont te stoppen maar als je het vervolgens met een doorntak doet is iedereen dankbaar en prijst je ervoor.
Lasten verzwaren bij gedwongen winkelneringJe dreigt iemand een gloeiende pook in zijn kont te stoppen maar als je het vervolgens met een doorntak doet is iedereen dankbaar en prijst je ervoor.
Ik zoek een meer concreet voorbeeld, want ik kan me er niks bij voorstellen..quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat staat al op een paar plaatsen in dit topic. En ik bedoel voordeel. Als in het komt mij goed uit. Als in het is me de prijs waard.
Je kan er niet voor kiezen je auto niet te verzekeren....quote:
die staan er. Je leest maar terugquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zoek een meer concreet voorbeeld, want ik kan me er niks bij voorstellen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |