Dat zeggen ze allemaal idd, dus waarom dan niet op de VVD stemmen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:04 schreef polderturk het volgende:
Een aantal Kunduz partijen zeggen af te zien van de forenzentax.
Ga er maar vanuit dat ze dat gaan doen.quote:Ik zou het laf en kiezersbedrog vinden als ze het alsnog er doorheen drukken.
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
De forenzentaks is overigens de herinvoering van belasting over de reiskostenvergoeding, die in 2002 is afgeschaft. Het wordt nu vaak gepresenteerd alsof het alweer een nieuwe vorm van belasting is, terwijl het feitelijk het terugdraaien van een eerdere maatregel betreft.
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan?
Dat laatste is volgens mij nog voordeliger ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist.
Zeker, iedereen moet betalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij ook inderdaad, hoewel ik het niet met zekerheid durf te zeggen. Wel dat de reiskostenvergoeding van zowel fietsers als OV-reizigers eveneens belast wordt volgens de maatregel van het Lenteakkoord.
Moet inderdaad iets aan gedaan worden, dat ben ik met je eens. Dat komt vast niet als verrassing... ;-)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, iedereen moet betalen.
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
quote:Forensentaks weegt zwaar bij verkiezingen
AMSTERDAM - Voor de helft van de werknemers is de forensentaks een belangrijk thema bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september. Voor 21 procent is de maatregel zelfs heel belangrijk. Dat blijkt uit een onderzoek dat de vakcentrale FNV heeft laten verrichten door bureau ADV Market Research onder 424 forensen.
De forensentaks is een belasting op de vergoeding voor woonwerkverkeer voor werknemers, waartoe in het Lenteakkoordvan VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie is besloten.
Volgens het zaterdag gepubliceerde onderzoek verwacht 83 procent van de ondervraagden door de invoering van deze heffing op kosten te worden gejaagd. 30 procent noemt de kosten financieel niet haalbaar.
Volgens de FNV onderschatten veel werknemers de kosten nog. Twee derde van de ondervraagden denkt dat het jaarlijks om minder dan 500 euro gaat. Het werkelijke bedrag zal volgens de vakcentrale tussen de 600 en 1200 euro liggen.
Thuis gaan (tele)werken om de forensentaks te ontlopen is voor de helft van de ondervraagden niet mogelijk, blijkt uit het onderzoek. 44 procent noemt minder gaan werken geen optie.
„Deze resultaten tonen wederom aan dat de forensentaks een potsierlijk plan is”, zegt FNV-federatiebestuurder CatelenePasschier. „Dit is voor veel mensen zo enorm ingrijpend dat ik echt niet begrijp waarom dit wordt doorgezet.”
Wel eens van bijtelling gehoord?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, iedereen moet betalen.
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:09 schreef polderturk het volgende:
Ik geloof er geen hol van dat de forenzentax van de baan is. Eerst zien, dan geloven. Als de VVD, CDA en D66 weer aan de macht komen zal de forenzentax gewoon weer ingevoerd worden. Ze zullen zeggen dat ze niet anders kunnen.
De VVD is gewoon een asociale klotepartij die ons land naar de veroedemenis helpt. Al jaren lang wordt er steeds bezuinigd, echter de belastingen gaan niet omlaag. Sterker nog, de belastingen worden hoger en hoger. Tegelijkertijd smijten ze miljarden naar Europa. Dat we de euro hebben is ook mede hun schuld. Ze hebben ons opgezadeld met de miljarden verslindende JSF. Het wordt tijd dat we deze asociale hufters wegsturen.
OPBOKKEN MET DE VVD EN CDA !!!!! OPBOKKEN MET DEZE GORE LANDVERRADERS!!!!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
Ja, die betalen ze nu al.quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens van bijtelling gehoord?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:07 schreef Nielsch het volgende:
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken?
quote:
Logisch, want die kunnen in hun vrije tijd ook niet gratis tanken.quote:
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:45 schreef HeavenSmiles het volgende:
Waarschijnlijk bedoelde Arcee dat ook met "ze betalen niets".
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoordquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu.
Voor het woonwerkverkeer dus:
• Mensen die een privéauto rijden gaan (veel) meer betalen. Dat kan oplopen tot enkele honderden euro's per maand.
• OV-rijders gaan meer betalen, van een paar tientjes tot ruim 100 euro per maand.
• Leaseautorijders gaan niets extra's betalen.
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:".quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord
Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk.
Excusesquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:".
Concreet, het woonwerk verkeer wordt straks gezien als prive kilometers en mensen die geen bijtelling betaalden gaan dat alsnog doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord
Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk.
Geen, er moet gewoon harder bezuinigd worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden?
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen, er moet gewoon harder bezuinigd worden.
Neuh, de overheid zal verder gaan met enorm veel geld verspillen en lasten blijven verzwaren, zoals iedere regering deed sinds de oorlog.quote:
Met de forenzentax wordt de rekening onevenredig hard gelegd bij hardwerkende reizende burgers. Sommigen gaan er wel 10% op achteruit. Dat is oneerlijk. De hardwerkende burger wordt dus KEIHARD genaaid. De kosten van de crisis dienen wat gelijker verdeeld te worden. Als je de BTW een half procent verhoogd heb je de 1,3 mld ook al binnen. Een andere optie is om de belastingtarieven op inkomen licht te verhogen. Overigens, als de forenzentax ingevoerd wordt, is dat niets anders dan kiezersbedrog. Hopelijk vliegt de tax er even hard uit als het er ingevlogen is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden?
Dit is dus waar het mis gaat. Het zou wel eens leuk zijn als we een kabinet kregen dat daadwerkelijk in staat is om minder geld te gaan uitgeven, maar ook in de huidige samenstelling zal dat wel weer een illusie zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden?
Dat weet ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik het ermee eens moet zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:00 schreef stinkie het volgende:
Harder bezuinigen gebeurt niet, aangezien er überhaupt niet bezuinigt word. Alleen de inkomenskant word vergroot. Uitgaven worden niet bepaald gesnoeid.
ik was het ook eens met jouw reactiequote:Op dinsdag 25 september 2012 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik het ermee eens moet zijn.
Daarnaast vind ik het niet zo gek dat onkosten die je maakt voor je werk en de vergoeding die je daar voor krijgt niet te zien als inkomen. Daar komt nog eens bovenop dat elke cent die ik van mijn werkgever krijg als reiskostenvergoeding uitgeef aan brandstof... meer dan de helft daarvan komt dus vrijwel direct bij de belastingdienst terecht.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
Het woord 'forensentax' is misleidend, het is namelijk onwaar dat er een nieuwe belasting wordt ingevoerd. Het enige dat er gebeurt, is dat er een belastingvrijstelling waar we vele jaren van hebben kunnen profiteren, dreigt te worden afgeschaft. Hoe je het ook wendt of keert, kilometervergoeding is een deel van je inkomen. Niemand trouwens die je tegenhoudt om nieuwe afspraken te maken met je werkgever over een aanpassing van de vergoeding, en degene die dat voor elkaar krijgt gaat er geen cent op achteruit.
Ook al vind ik dat het niet de taak is van de overheid om 'ver van je werk wonen' fiscaal te stimuleren, ik denk wel dat het op dit moment onverstandig is om deze maatregel in te voeren, vooral omdat de situatie op de woningmarkt dermate lastig is dat er voor heel veel mensen geen ontkomen aan is. Werken moet natuurlijk wel blijven lonen, en dat doet het natuurlijk niet als je je scheel betaalt aan reiskosten. Als ze nog ooit van plan zijn om de belastingvrijstelling af te schaffen, laat ze dat dan heel ver van tevoren aankondigen, dan kunnen de mensen erop reageren en hun woon- of werkplek aanpassen.
Ik denk dat er een Krantentax zou moeten komen, al dat papier is verschrikkelijk vervuilend en energie intensief.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
Terecht dat de forenzentaks wordt ingevoerd. Een onbelaste reiskostenvergoeding is natuurlijk een absurde uitzonderingsmaatregel.
http://www.rtl.nl/compone(...)-forensentaks-af.xmlquote:VVD en PvdA schieten forensentaks af
De forensentaks gaat niet door. De VVD en de Partij van de Arbeid hebben een plan bedacht, zodat de taks niet hoeft te worden ingevoerd. Dat melden bronnen aan RTL Nieuws.
De forensentaks werd dit voorjaar bedacht door de Kunduz-coalitie. Zij wilden het woon-werkverkeer per trein en auto laten belasten. De VVD en de PvdA willen de 1,5 miljard euro die het afschieten van de forensentaks kost, voor een deel halen uit het vitaliteitspakket voor ouderen. Het speciale potje voor ouderen is bedoeld om ouderen aan het werk te krijgen.
Veel kritiek op het plan
Elf grote organisaties, waaronder de ANWB en de NS, vroegen eerder deze maand de nieuwe Tweede Kamer te stoppen met het plan om het woon-werkverkeer te gaan belasten.Aanstaande dinsdag tijdens de financiėle beschouwingen willen de partijen het plan voor het niet invoeren van de forensentaks presenteren.
Extra geld krijgen? Van de werkgever ja, niet van de overheid. Hoezo is dat van de ratten besnuffeld?quote:Op zondag 30 september 2012 19:42 schreef 99.999 het volgende:
Die druk kon men niet weerstaan natuurlijk. Maar nog steeds is het wel een maatregel die het verdient een keer te gaan sneuvelen. Want het is van de ratten besnuffeld, extra geld krijgen om vrolijk in de file te gaan staan.
Stel je eens voor dat de regeling niet bestond en men voor zou stellen het in te gaan voeren. Het is slecht voor het milieu, zorgt voor extra files en het een is een vreemde bevoordeling qua beloning vanwege de woonplaatskeuze. Dat zou er natuurlijk bij lange na nooit een keer doorkomen. Het is ook een wat bijzondere vrijstelling waar er toch niet heel veel van moeten zijn om een belastingstelsel een beetje eenvoudig te houden.quote:Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Extra geld krijgen? Van de werkgever ja, niet van de overheid. Hoezo is dat van de ratten besnuffeld?
Waarom een onkostenvergoeding belasten als of het je loon is?quote:Op zondag 30 september 2012 19:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat de regeling niet bestond en men voor zou stellen het in te gaan voeren. Het is slecht voor het milieu, zorgt voor extra files en het een is een vreemde bevoordeling qua beloning vanwege de woonplaatskeuze. Dat zou er natuurlijk bij lange na nooit een keer doorkomen.
Reiskosten vergoeden prima maar gewoon als onderdeel van de beloning en dus ook belast, dat lijkt me een stuk logischer.
Top.quote:Op zondag 30 september 2012 19:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)-forensentaks-af.xml
![]()
![]()
marktwerking gaat ook op voor mobiliteit. Het verlaagt de kostprijs van mobiliteit voor woon-werkverkeer en zorgt zo voor een grotere mobiliteit met alle bijbehorende voor en nadelen.quote:Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom een onkostenvergoeding belasten als of het je loon is?
Het is niet slecht voor het milieu, want ik moet sowieso naar mijn werk rijden en rij er geen km meer om. Het zorgt niet voor extra files, want ik moet sowieso naar mijn werk rijden (hier staan trouwens vrijwel nooit files).
Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordelingquote:Het is geen bevoordeling, want elke cent die ik krijg moet ik dubbel en dwars betalen aan de kosten die ik maak. Ook verdient de belastingdienst er dik aan, de vergoeding gaat op aan brandstof en meer dan de helft daarvan is belasting.
Maar degene die dichterbij woont zou elke maand meer netto overhouden, voor exact hetzelfde werk.quote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef 99.999 het volgende:
Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordeling
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |