Dat zeggen ze allemaal idd, dus waarom dan niet op de VVD stemmen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:04 schreef polderturk het volgende:
Een aantal Kunduz partijen zeggen af te zien van de forenzentax.
Ga er maar vanuit dat ze dat gaan doen.quote:Ik zou het laf en kiezersbedrog vinden als ze het alsnog er doorheen drukken.
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
De forenzentaks is overigens de herinvoering van belasting over de reiskostenvergoeding, die in 2002 is afgeschaft. Het wordt nu vaak gepresenteerd alsof het alweer een nieuwe vorm van belasting is, terwijl het feitelijk het terugdraaien van een eerdere maatregel betreft.
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan?
Dat laatste is volgens mij nog voordeliger ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist.
Zeker, iedereen moet betalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij ook inderdaad, hoewel ik het niet met zekerheid durf te zeggen. Wel dat de reiskostenvergoeding van zowel fietsers als OV-reizigers eveneens belast wordt volgens de maatregel van het Lenteakkoord.
Moet inderdaad iets aan gedaan worden, dat ben ik met je eens. Dat komt vast niet als verrassing... ;-)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, iedereen moet betalen.
Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp.
quote:Forensentaks weegt zwaar bij verkiezingen
AMSTERDAM - Voor de helft van de werknemers is de forensentaks een belangrijk thema bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september. Voor 21 procent is de maatregel zelfs heel belangrijk. Dat blijkt uit een onderzoek dat de vakcentrale FNV heeft laten verrichten door bureau ADV Market Research onder 424 forensen.
De forensentaks is een belasting op de vergoeding voor woonwerkverkeer voor werknemers, waartoe in het Lenteakkoordvan VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie is besloten.
Volgens het zaterdag gepubliceerde onderzoek verwacht 83 procent van de ondervraagden door de invoering van deze heffing op kosten te worden gejaagd. 30 procent noemt de kosten financieel niet haalbaar.
Volgens de FNV onderschatten veel werknemers de kosten nog. Twee derde van de ondervraagden denkt dat het jaarlijks om minder dan 500 euro gaat. Het werkelijke bedrag zal volgens de vakcentrale tussen de 600 en 1200 euro liggen.
Thuis gaan (tele)werken om de forensentaks te ontlopen is voor de helft van de ondervraagden niet mogelijk, blijkt uit het onderzoek. 44 procent noemt minder gaan werken geen optie.
„Deze resultaten tonen wederom aan dat de forensentaks een potsierlijk plan is”, zegt FNV-federatiebestuurder CatelenePasschier. „Dit is voor veel mensen zo enorm ingrijpend dat ik echt niet begrijp waarom dit wordt doorgezet.”
Wel eens van bijtelling gehoord?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, iedereen moet betalen.
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:09 schreef polderturk het volgende:
Ik geloof er geen hol van dat de forenzentax van de baan is. Eerst zien, dan geloven. Als de VVD, CDA en D66 weer aan de macht komen zal de forenzentax gewoon weer ingevoerd worden. Ze zullen zeggen dat ze niet anders kunnen.
De VVD is gewoon een asociale klotepartij die ons land naar de veroedemenis helpt. Al jaren lang wordt er steeds bezuinigd, echter de belastingen gaan niet omlaag. Sterker nog, de belastingen worden hoger en hoger. Tegelijkertijd smijten ze miljarden naar Europa. Dat we de euro hebben is ook mede hun schuld. Ze hebben ons opgezadeld met de miljarden verslindende JSF. Het wordt tijd dat we deze asociale hufters wegsturen.
OPBOKKEN MET DE VVD EN CDA !!!!! OPBOKKEN MET DEZE GORE LANDVERRADERS!!!!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:20 schreef Arcee het volgende:
Ja, die betalen ze nu al.quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens van bijtelling gehoord?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:07 schreef Nielsch het volgende:
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken?
quote:
Logisch, want die kunnen in hun vrije tijd ook niet gratis tanken.quote:
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:45 schreef HeavenSmiles het volgende:
Waarschijnlijk bedoelde Arcee dat ook met "ze betalen niets".
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoordquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu.
Voor het woonwerkverkeer dus:
• Mensen die een privéauto rijden gaan (veel) meer betalen. Dat kan oplopen tot enkele honderden euro's per maand.
• OV-rijders gaan meer betalen, van een paar tientjes tot ruim 100 euro per maand.
• Leaseautorijders gaan niets extra's betalen.
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:".quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord
Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk.
Excusesquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:".
Concreet, het woonwerk verkeer wordt straks gezien als prive kilometers en mensen die geen bijtelling betaalden gaan dat alsnog doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord
Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |