Verbeterdquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:14 schreef Klipnap het volgende:
LAAT JE NIET BELAZEREN!!!!!!!! KIES SP!!!!!!!!!!!!!!!!
Euh, ja. Iets zegt mij dat jij niet vooraan stond in de rij toen God de hersenen uitdeelde..quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:09 schreef polderturk het volgende:
Al jaren lang wordt er steeds bezuinigd, echter de belastingen gaan niet omlaag.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG IN HUN IVOREN TORENS HEBBEN SCHIJT AAN DE WERKMAN!!!
Waarom?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:36 schreef stinkie het volgende:
Verdomme de enigegoede maatregel uit dat hele akkoord en die willen ze als eerste schrappen. Als er 1 ding is waar ik vanaf wil is het die onbelaste reiskostenvergoeding en die onbelaste "niet-prive" gebruikte auto's van de zaak.
Mijn leasebak heeft al volledige bijtelling, dusver enige extra kosten zijn de belasting over ns kaart van mijn vrouw. Daarentegen heb ik al van meerdere buren gehoord dat zij hun bedrijfswagens niet meer mee naar huis gaan nemen als ze bijtelling moeten betalen. En gezien de parkeer ellende in de meeste woonwijken kan ik dat alleen maar aanmoedigen.quote:
Vind jij ook niet dat de VVD voor een hoop ellende heeft gezorgd? En toch ben jij van plan opnieuw je stem te geven aan hun?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:55 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn leasebak heeft al volledige bijtelling, dusver enige extra kosten zijn de belasting over ns kaart van mijn vrouw. Daarentegen heb ik al van meerdere buren gehoord dat zij hun bedrijfswagens niet meer mee naar huis gaan nemen als ze bijtelling moeten betalen. En gezien de parkeer ellende in de meeste woonwijken kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
De belasting op treinabonnement vind ik dan een kleine prijs.
En wellicht kan er wat zinnigs met de belastingopbrengst gedaan worden
Waar lees je dat?quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vind jij ook niet dat de VVD voor een hoop ellende heeft gezorgd? En toch ben jij van plan opnieuw je stem te geven aan hun?
Een vriend van me wordt geacht een auto te rijden die past bij zijn functie (wie dat ooit heeft bedacht?).quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:36 schreef stinkie het volgende:
Verdomme de enigegoede maatregel uit dat hele akkoord en die willen ze als eerste schrappen. Als er 1 ding is waar ik vanaf wil is het die onbelaste reiskostenvergoeding en die onbelaste "niet-prive" gebruikte auto's van de zaak.
En dan zeggen dat alles duurder wordt als je de overheid naar huis stuurt...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:17 schreef kingtoppie het volgende:
Forenzen tax?
Wat een onzin eigenlijk, de staat financieerd toch al een deel van het treinkaartje? Dan doen ze dat iets minder? Waarom moeilijk doen?
Net zoals die kilometer heffing.. Wat een onzin.. Maak dan de benzine duurder![]()
Waarom alleen OV-reizigers extra laten betalen voor hun woonwerkverkeer en leaseautorijders niet?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:55 schreef stinkie het volgende:
De belasting op treinabonnement vind ik dan een kleine prijs.
Waarom zou je inkomstenbelasting moeten betalen over een onkostenvergoeding? Daarnaast, elke cent die ik aan reiskostenvergoeding krijg gaat op aan brandstof, waarvan weer de helft naar de schatkist gaat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:36 schreef stinkie het volgende:
De overheid functioneerd niet meer als bedrijf, maar functioneerd als een bestuur wat uit is op zoveel mogelijk controle.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En dan zeggen dat alles duurder wordt als je de overheid naar huis stuurt...
Een vergoeding inkomen noemen....quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je inkomstenbelasting moeten betalen over een onkostenvergoeding? Daarnaast, elke cent die ik aan reiskostenvergoeding krijg gaat op aan brandstof, waarvan weer de helft naar de schatkist gaat.
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom alleen OV-reizigers extra laten betalen voor hun woonwerkverkeer en leaseautorijders niet?
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:33 schreef stinkie het volgende:
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert.
Dat gok ik eigenlijk niet, hij "betaalt" immers al voor z'n leaseauto.... dat hij privé voor zo weinig nooit zo riant zou kunnen rijden (ook niet als hij een km-vergoeding zou krijgen) laat men gemakshalve vaak even buiten beschouwing.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk.
Zo maar twee willekeurige (nou vooruit, niet helemaal willekeurig) voorbeelden:quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert.
En wat is er zo logisch aan een "reiskostenvergoeding" Je kiest ervoor om ergens te gaan werken. Op een bepaalde afstand van je huis. Waarom mag een aanvulling vanuit het bedrijf om de kosten te dekken niet als inkomen gezien worden
Wat je eruit kan halen is dat ik al volledige bijtelling betaal om ik 'm privé ook gebruik. Het enige wat ik extra ga betalen is over de vergoeding van mijn motor op dagen dat ik de auto niet gebruik en het abbo van mijn vrouw. En nee, daar lig ik niet wakker van. Zeker niet als me dat per dag 20 minuten aanquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk.
Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar volgens mij is het momenteel zo dat je daar gaat werken waar werk is. De luxe van kiezen ligt al weer redelijk wat jaren achter ons. Maar dat even terzijde.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:33 schreef stinkie het volgende:
Je kiest ervoor om ergens te gaan werken. Op een bepaalde afstand van je huis.
Dat mag wel, maar dan graag voor iedereen. Ik zie niet in waarom leaseautorijders ontzien moeten worden.quote:Waarom mag een aanvulling vanuit het bedrijf om de kosten te dekken niet als inkomen gezien worden
En?quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:46 schreef stinkie het volgende:
Wat je eruit kan halen is dat ik al volledige bijtelling betaal om ik 'm privé ook gebruik.
Ik heb het afgelopen jaar privé privé gereden (detachering). Zonder leasebak is mijn besteedbaar inkomen flink wat hoger (en met besteedbaar bedoel ik dus na betaling van de verbruikskosten van een eigen auto). Lease is niet zo goedkoop als mensen graag willen denken. Het is gemakzucht met een prijskaartje eraan. Wat bewustere keuzes maken zou een hoop gejank schelen bij een hoop mensen. En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen en afschaffing HRA (wat ik ook ga voelen) dan zaken als onderwijs zorg en pensioen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gok ik eigenlijk niet, hij "betaalt" immers al voor z'n leaseauto.... dat hij privé voor zo weinig nooit zo riant zou kunnen rijden (ook niet als hij een km-vergoeding zou krijgen) laat men gemakshalve vaak even buiten beschouwing.
Er staat hier een leasebak en een privéauto voor de deur, dus je hoeft mij niet te vertellen hoe duur of goedkoop het is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen jaar privé privé gereden (detachering). Zonder leasebak is mijn besteedbaar inkomen flink wat hoger (en met besteedbaar bedoel ik dus na betaling van de verbruikskosten van een eigen auto). Lease is niet zo goedkoop als mensen graag willen denken. Het is gemakzucht met een prijskaartje eraan. Wat bewustere keuzes maken zou een hoop gejank schelen bij een hoop mensen. En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen en afschaffing HRA (wat ik ook ga voelen) dan zaken als onderwijs zorg en pensioen.
Damn, hoort dat Connexxionbusje niet gewoon 500 meter verderop te staan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:06 schreef stinkie het volgende:
Los van de discussie over de kisten van mijn lease auto en mijn daarbij behoren schoftenimago, mijn grootste pro-argumenten nogmaals:
-liever hier de bezuinigingen dan ergens anders (met mate, er zijn punten waar ik nog liever bezuinigingen zie)
- het stopt het gebruik van woonwijken als auto opslagplaats voor bedrijvener staat hier vanaf vrijdagmiddag een Connexxionbusje wat niet van zijn plek afkomt. Tevens 3,5 tonner van een dakbedrijf en een lading witte busjes van bouwbedrijven. Ik denk dat het meerendeel van die auto's hier niet meer staat dan.
En ja, dat zijn hele egoïstische motieven. Welkom bij het nieuwe stemmen
En leaseautorijders betalen niks extra's. Duidelijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:52 schreef stinkie het volgende:
En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen
Nope, die dingen gaan gewoon mee naar huis. Mijn oom rijd parttime op zo'n ding, die zet 'm ook dagen voor de deur. Is voor bedrijven goedkoper dan eigen terrein regelen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn, hoort dat Connexxionbusje niet gewoon 500 meter verderop te staan?
Ja, dan zit je dus wel in de categorie die z'n leasebudget (of iets vergelijkbaars) uitbetaald krijgt, anders kan dat netto voordeel nooit zo groot zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:10 schreef stinkie het volgende:
Netto voordeel privé 1000 per maand. En dat was voor een normale middenklasser. Voor dat geld kan ik aardig privé rijden. Ik heb die 9 maanden dat ik dat deed mijn privé auto vervangen en een nieuwe motor gekocht.
En uiteraard mijn benzine betaald, zowel zakelijk als prive
Je kan blijven hameren op de egoïstische leaserijder die ik blijkbaar ben vs. arme rest, maar dan zou je echt mijn posts eens allemaal moeten lezenquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
En leaseautorijders betalen niks extra's. Duidelijk.
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ben het niet met je eens dat het niet voor jou zou moeten gelden. Waarom? Omdat je al bijtelling hebt? Daar heb je ook flink voordeel van.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:16 schreef stinkie het volgende:
Je kan blijven hameren op de egoïstische leaserijder die ik blijkbaar ben vs. arme rest, maar dan zou je echt mijn posts eens allemaal moeten lezen![]()
Als dit je beste argument is ga ik maar eens slapen.
Ik niet, mijn vrouw wel, dus als gezin betalen we meer. Het staat hier boven. En ja, dat vind ik het waard. Los daarvan heb ik die vergoeding toch altijd al vreemd gevonden (en ja, ik geef direct toe dat als er wen absurde regeling is waar ik toch gebruik van kan maken ik dat meteen doe)quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ben het niet met je eens dat het niet voor jou zou moeten gelden. Waarom? Omdat je al bijtelling hebt? Daar heb je ook flink voordeel van.
Jij ondervindt geen enkel nadeel van de forsenentaks en het is mij niet duidelijk wat daar eerlijk aan is.
De huidige kilometervergoeding was al niet eens kostendekkend, inderdaad.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:07 schreef Leandra het volgende:
Je blijft uitgaan van de groep die kan kiezen tussen een leaseauto en het laten uitbetalen van het leasebudget, terwijl die keuze er voor de meeste werknemers met een reiskostenvergoeding helemaal niet is, en Jan met de Pet met die ¤ 100 tot ¤ 200 per maand niet eens de benzine kan betalen om op hun werk te komen.
De forenzentaks is géén bezuinigingquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:06 schreef stinkie het volgende:
Los van de discussie over de kisten van mijn lease auto en mijn daarbij behoren schoftenimago, mijn grootste pro-argumenten nogmaals:
-liever hier de bezuinigingen dan ergens anders (met mate, er zijn punten waar ik nog liever bezuinigingen zie)
Volgens mij is er in dat 'Kunduz' akkoord alleen maar sprake van ordinaire lastenverzwaringen. Het eigen vlees van de criminele organisatie die overheid heet blijft weer eens gespaard.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De forenzentaks is géén bezuiniging
Klopt, het is het vergroten van de inkomenskant. Maar dat hele kunduz/lente/xxx akkoord is gespeend van bezuinigingenquote:Op maandag 27 augustus 2012 09:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De forenzentaks is géén bezuiniging
45 euro vergoeding? Hoe dicht bij woon je dan? Das met 19ct/km 7km ofzoquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De huidige kilometervergoeding was al niet eens kostendekkend, inderdaad.
91 Euro aan brandstofkosten en 45 aan reiskostenvergoeding.
Heb je nog geen cent onderhoud, wegenbelasting of afschrijving.
Vanaf volgend jaar blijft er van die 45 Euro nog minder over als de forenzentax doorgaat.
Dichter bij werk gaan wonen zou een mogelijkheid zijn als de huizenmarkt niet op slot zat.
Ja, ik kan het verkopen met verlies... Tuurlijk, kan...
Maar dan ga ik nog harder het schip in dan nu met de kilometervergoeding...
Werk dichterbij is er niet, woon in "Schubbekuttenveen" aangezien de huizen daar betaalbaar zijn.
Weinig keus dus, kost hoe dan ook geld.
21km, geen vergoeding voor eerste 10km en sowieso nooit verhoogd sinds 2001.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
45 euro vergoeding? Hoe dicht bij woon je dan? Das met 19ct/km 7km ofzo
Aha dus zodra je iets een vergoeding noemt zou het maar gewoon buiten alle regels moeten vallen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een vergoeding inkomen noemen....
Dat klinkt inderdaad wel heel erg ridicuul.
Klopt, net als daarvoor het regeerakkoord van Rutte-1.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:50 schreef stinkie het volgende:
[..]
Klopt, het is het vergroten van de inkomenskant. Maar dat hele kunduz/lente/xxx akkoord is gespeend van bezuinigingen
Een aantal Kunduz partijen zeggen af te zien van de forenzentax. Ik zou het laf en kiezersbedrog vinden als ze het alsnog er doorheen drukken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:01 schreef Arcee het volgende:
Waar moet je volgens jou wel op stemmen dan?
Volgens mij maakt het niks uit op welke partij je stemt. Het is voor de partijen gewoon makkelijk om de maatregel niet terug te draaien. Hebben ze gelijk een bezuiniging en ze kunnen gewoon zeggen dat het te kort dag is om de regel nog terug te draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |