En dat na 3 kinderen te hebben 'geproduceert'quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:17 schreef Apuleius het volgende:
Die ziet er niet onverdienstelijk uit.
Met enige tegenzin zou ik er wellicht eentje bij willen hengsten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
En dat na 3 kinderen te hebben 'geproduceert'
quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Met enige tegenzin zou ik er wellicht eentje bij willen hengsten.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Met enige tegenzin zou ik er wellicht eentje bij willen hengsten.
Ze heeft het niet zelf bewerkt. Dit is de originele cover:quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:02 schreef MightyMightyM het volgende:
Die Lieke van Lexmond-look a like zette wel wat neer zeg. Gave uitstraling ook. Mogen ze dat helemaal zelf verzinnen, dat ze een liedje zo bewerken? In ieder geval erg goed bedacht.
Super, dankjewel. Heel goed gevonden, die bewerking. Als ik op Sandra tvoh zoek op YT vind ik de studioversie. Ik kan juist de TVOH-versie niet meer vinden..quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:46 schreef UltraR het volgende:
Die studioversie is alweer van YT verwijdert. Ik wil hem erg graag horen, maar ga niet aan dat hele I-tunes gebeuren beginnen.
[..]
Ze heeft het niet zelf bewerkt. Dit is de originele cover:
Neemt verder niet weg dat ik haar stem helemaal te gek vind.
Ah, die kende ik ook nog niet. Is ook top.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:46 schreef UltraR het volgende:
Die studioversie is alweer van YT verwijdert. Ik wil hem erg graag horen, maar ga niet aan dat hele I-tunes gebeuren beginnen.
[..]
Ze heeft het niet zelf bewerkt. Dit is de originele cover:
Neemt verder niet weg dat ik haar stem helemaal te gek vind.
Ik krijg een virusmelding op die sitequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:52 schreef iBenny het volgende:
http://www.applethree.nl - Daar staan ook wel een paar leuke covers van Sandra
Het mooie is dat ik het origineel helemaal niets vind en dit enorm tof.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:47 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vond haar ook erg goed. Aanvankelijk herkende ik het nummer niet eens.
Denk dat ze gauw van de troon wordt gestoten door één van de kandidaten van vandaagquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:00 schreef iBenny het volgende:
Nummer 1 in de single top 100 én download top 50![]()
Denk je? Van de 3 singles zit er niet zoveel boeiends bij vind ikquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:16 schreef JRRY het volgende:
[..]
Denk dat ze gauw van de troon wordt gestoten door één van de kandidaten van vandaag
Ja, idd. Ze heeft een stem die je meteen herkend.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:06 schreef ato het volgende:
Ja he, het is zo;n verschil met alle andere dames. Ook al zingen ze niet slecht. Maar Sandra's stemgeluid heeft iets eigens, ook is het een mooie verschijning.
Er zijn ook pas dit seizoen voor het eerst singles van audities verkrijgbaar.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:17 schreef JRRY het volgende:
De eerste van TVOH ooit die echt daadwerkelijk met een auditie de NL top 40 binnenstormt
O. Ja. Alsnog is het goedquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:54 schreef UltraR het volgende:
[..]
Er zijn ook pas dit seizoen voor het eerst singles van audities verkrijgbaar.
Doet ze goed.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:54 schreef UltraR het volgende:
Gestegen naar nr. 4 in de top 40 en gewoon nog altijd op nr. 3 in de I-tunes chart! Gewoon echt een hele grote hit geworden, en terecht.
Vond ik ook vreemd ja. Maar die van Sandra was natuurlijk toch wel beterquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar krijgen deelnemers een lijstje met arrangementjes mee, deze week ook iemand met dit nummer en op deze manier.
Yupquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar krijgen deelnemers een lijstje met arrangementjes mee, deze week ook iemand met dit nummer en op deze manier.
Voor tetten moet je in subfora Sex zijn en ik heb ze bij haar niet gezien.quote:
netjesquote:
1 2 3 4 5 6 | Hitlijst Week VW DW Single top 100 5 3 3 iTunes top 100* - 3 3 Top 40 4 4 3 3FM Mega top 50 4 8 6 Download top 50 5 3 3 |
quote:The Voice-Sandra niet bang voor favorietenrol
Sandra van Nieuwland, die met haar vertolking van Ushers hit More tijdens de audities van The Voice of Holland de hitlijsten bestormt, is niet bang voor de favorietenrol. Dat vertelt het zangtalent in De Telegraaf. Vorig seizoen werd de favorietenrol toegedicht aan Charly Luske en die had achteraf toch liever de underdog willen zijn. Maar volgens Van Nieuwland is daar bij haar geen sprake van. “Favorietenrol? Ik denk dat er meer favorieten zijn dit jaar“, reageert de 35-jarige moeder.
In elk geval kan Van Nieuwland er voor haar gevoel niets aan doen. “En dan nog… Wat kan ik eraan doen? Ik zing zoals ik het voel. Op een andere manier zou ik het niet kunnen, denk ik.”
Toch voelt ze wel een grotere druk. “Natuurlijk is het apart om na de uitzending van die auditie zoveel downloads op iTunes te halen dat de single meteen goud is. Ik voel dat daardoor de lat voor mij meteen hoog is komen te liggen. Want het schept ook verwachtingen als je zo vroeg booming bent. Ik hoop dat ik daaraan kan blijven voldoen.”
De zangeres geniet met volle teugen van het The Voice-avontuur. “Ik treed al jaren op, maar wat me nu overkomt, is succes op grote schaal. Dat vind ik geweldig en ik ben onwijs blij dat ik veel word gevraagd. Helemaal omdat mensen het eenvoudigweg mooi vinden wat je doet. Een groter compliment kan ik niet bedenken!“
Maar Chris, Leonie en Shary-An deden in vorige (afgelopen) edities mee. Sandra doet mee aan een seizoen die al bezig is. En het album is uitgebracht door de platenmaatschappij waarbij de winnaar een platencontract krijgtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:39 schreef ato het volgende:
Chris staat ook op de cd, dus het zegt niets![]()
Maar Sandra is Da bomb..Ik hoop zo dat zij ver komt! Haar stem is zo uniek.
Ik verwacht er zo weinig mogelijk van, meestal valt het tegen als ik bij de audities helemaal vol van een kandidaat ben.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:45 schreef ato het volgende:
Was maar een (flauw) grapje...![]()
Ik heb zo zin in de battles en alleen maar om te genieten van haar stem..
Die platenmaatschappij heeft gewoon de rechten van de auditie-nummers. Niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:42 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar Chris, Leonie en Shary-An deden in vorige (afgelopen) edities mee. Sandra doet mee aan een seizoen die al bezig is. En het album is uitgebracht door de platenmaatschappij waarbij de winnaar een platencontract krijgt
Dank je voor je positieve en goed onderbouwde bijdrage. Nu weer terug naar je 020 topic, hup.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:17 schreef kurk_droog het volgende:
Dat nummer More, wat een zeik gezang.
Goed gezongen hoor maar die zeurige toon,brrrquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:45 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dank je voor je positieve en goed onderbouwde bijdrage. Nu weer terug naar je 020 topic, hup.
Dan is het toch gek dat ze het op deze manier verkopen?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Die platenmaatschappij heeft gewoon de rechten van de auditie-nummers. Niet meer en niet minder.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:36 schreef Knipoogje het volgende:
Maar goed, straks zadelt de jury haar met een ander Irgendwo-Irgendwan liedje op en horen we niet wat ze kan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is haar ding. Skrillex zul je ook geen liedje van Rihanna horen zingenquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:34 schreef JRRY het volgende:
Het klinkt weer hetzelfde als More, meid verzin eens een andere namaakstemmetje. Nu kennen we het kunstje wel.
Ja, het is haar ding ja. Maar ze doet niks anders. Zij moet van elk liedje zo'n 'slow-versie' maken op een manier die ik echt helemaal niet kan uitstaan. Natuurlijk, het is extreem goed en zuiver maar als zij iets anders gaat zingen gaat ze finaal de mist in terwijl anderen veel veelzijdiger zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat is haar ding. Skrillex zul je ook geen liedje van Rihanna horen zingen
Wat ik zo een hekel heb aan bij dat soort talenten programma's is dat ze rare nummer moeten gaan coveren en dan laten zien dat ze ook Rock of Dance kunnen... Waarom in Godsnaam?quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:17 schreef ranja het volgende:
Ik kan me het commentaar van JRRY wel wat voorstellen, geen idee hoe zij een Kelly Clarkson nummer zou doen. Nou ja, die zou ook 'verballad' worden. Maar van de andere kant: is dat erg?
Iemand als Dusty Springfield of Adele klinkt ook meestal hetzelfde.
Ze zou qua stijl goed bij Portishead passen, of Hooverphonic nieuwe stijl...
Wat een onzin. Denk je nou echt serieus dat Sandra alleen dit kan? Ze wordt gepusht door het programma om hetzelfde soort nummer te zingen op dezelfde manier, want 'wat eenmaal scoort, zal altijd scoren'.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef JRRY het volgende:
[..]
Ja, het is haar ding ja. Maar ze doet niks anders. Zij moet van elk liedje zo'n 'slow-versie' maken op een manier die ik echt helemaal niet kan uitstaan. Natuurlijk, het is extreem goed en zuiver maar als zij iets anders gaat zingen gaat ze finaal de mist in terwijl anderen veel veelzijdiger zijn.
Eens!quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:34 schreef JRRY het volgende:
Het klinkt weer hetzelfde als More, meid verzin eens een andere namaakstemmetje. Nu kennen we het kunstje wel.
Dat ligt niet aan jou. Die had sandra gewoon vernaggeld.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik kon de melodielijn eerst niet volgen. Dat moet ik echt nog eens beluisteren.
Daarom heb ik dus liever dat een veelzijdig talent als Velorisa of desnoods Ron, omdat er al zo weinig mannen zijn, doorgaat.quote:
Waarom afwijken van een succesformule?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef JRRY het volgende:
[..]
Ja, het is haar ding ja. Maar ze doet niks anders. Zij moet van elk liedje zo'n 'slow-versie' maken op een manier die ik echt helemaal niet kan uitstaan. Natuurlijk, het is extreem goed en zuiver maar als zij iets anders gaat zingen gaat ze finaal de mist in terwijl anderen veel veelzijdiger zijn.
Dit dus.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:23 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wat ik zo een hekel heb aan bij dat soort talenten programma's is dat ze rare nummer moeten gaan coveren en dan laten zien dat ze ook Rock of Dance kunnen... Waarom in Godsnaam?
Als je zo een unieke stem hebt, je eigen stijl hebt dat gewoon bewezen heeft dat het werkt dan moet je gewoon niets aan veranderen. Klaar punt.
Adele gaat toch ook niet een rocknummer of een dancenummer maken? Ze houdt zich bij haar eigen stijl en dat werkt.
Het gaat erom dat zij een stemmetje opzet wanneer ze zingt. Zo overduidelijk fake. Natuurlijk ontkent ze dat en gelooft het volk dat, maar het is gewoon zo, durf ik voor te wedden.quote:Op maandag 19 november 2012 15:13 schreef BzP het volgende:
[..]
Waarom afwijken van een succesformule?
Het is geen SYTYCD waar je elke week een andere stijl voor de kiezen krijgt.
Ze zoeken juist iemand die een bijzonder trucje heeft dat niemand kan, niet iemand die meerdere half ass Hans Kazan 13 in een dozijn goocheltrucjes kan.
Dit is "the voice of holland" niet "the voices of holland"
Adele? yeah right.. Ik hoor toch duidelijk Sandra en niemand anders.quote:Op maandag 19 november 2012 16:28 schreef JRRY het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zij een stemmetje opzet wanneer ze zingt. Zo overduidelijk fake. Natuurlijk ontkent ze dat en gelooft het volk dat, maar het is gewoon zo, durf ik voor te wedden.
Ik voel meer voor een natuurlijke stem die misschien af en toe vals gaat maar wel origineel is.
Gisteren in de auto weer haar editie van More op de radio, denkt bijna iedereen in de auto dat het een nieuwe single van Adele is.![]()
Kom op, het is inderdaad The Voice of Holland. En niet The Imitation Of Holland.
Dat valt nog best wel mee, ik kijk in een jaar nog vaker The Voice dan South Park.quote:Op maandag 19 november 2012 17:03 schreef BzP het volgende:
Nu ik je useplaatje zie weet ik het zeker, teveel South Park gekeken....
Tijd geleden dat ik zoveel onzin heb gelezen in 1 post.quote:Op maandag 19 november 2012 16:28 schreef JRRY het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zij een stemmetje opzet wanneer ze zingt. Zo overduidelijk fake. Natuurlijk ontkent ze dat en gelooft het volk dat, maar het is gewoon zo, durf ik voor te wedden.
Ik voel meer voor een natuurlijke stem die misschien af en toe vals gaat maar wel origineel is.
Gisteren in de auto weer haar editie van More op de radio, denkt bijna iedereen in de auto dat het een nieuwe single van Adele is.![]()
Kom op, het is inderdaad The Voice of Holland. En niet The Imitation Of Holland.
Of niet dan, ik schrok even hoe apart mensen dingen kunnen ervaren/beleven.quote:Op maandag 19 november 2012 18:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tijd geleden dat ik zoveel onzin heb gelezen in 1 post.
Ieder zo zijn eigen mening/smaak toch?quote:Op maandag 19 november 2012 18:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tijd geleden dat ik zoveel onzin heb gelezen in 1 post.
Allebei twee keer. De single versie en de versie die op het verzamelalbum staat, eigenlijk zijn ze dus nog veel populairder dan ze doen geloven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:13 schreef Dizer het volgende:
Ze staat er zelfs 4x in?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 november 2012 16:28 schreef JRRY het volgende:
[..]
serieus gastquote:Op maandag 19 november 2012 16:28 schreef JRRY het volgende:
[..]
Heel serieusquote:
voor mij ook, en nee, het is niet Leonaquote:Op maandag 19 november 2012 19:57 schreef JRRY het volgende:
[..]
Heel serieus![]()
Kom op, als je moest kiezen tussen Leona of Sandra?
Voor mij is die keuze snel gemaakt..
Waarom zou je Sandra verkiezen boven Leona, heb je daar goede argumenten voor?quote:Op maandag 19 november 2012 20:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
voor mij ook, en nee, het is niet Leona
heel snel inderdaad.... Sandra dus.quote:
Ze is uitmuntend in haar dingetje maar kan niet veel meer terwijl o.a. Leona perfect is in vele andere soorten muziek.quote:Op maandag 19 november 2012 20:02 schreef ranja het volgende:
[..]
heel snel inderdaad.... Sandra dus.
Maar Sandra roept dus ook al tegenstand op? Dan is ze echt een topfavoriet
omdat ze imho by far de beste stem heeft van alle deelnemers. Ik heb haar vrijdag live gehoord en het was echt goedquote:Op maandag 19 november 2012 20:02 schreef JRRY het volgende:
[..]
Waarom zou je Sandra verkiezen boven Leona, heb je daar goede argumenten voor?
Ik moet bekennen dat ze inderdaad loepzuiver zingt, maar de mooiste stem (ik vind het zo fake als maar kan, maarja)...quote:Op maandag 19 november 2012 20:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
omdat ze imho by far de beste stem heeft van alle deelnemers. Ik heb haar vrijdag live gehoord en het was echt goed
Waar baseer jij dat in godsnaam op?quote:Ze is uitmuntend in haar dingetje maar kan niet veel meer
Je vindt haar stem niet mooi, prima. Het heeft niets met wel of niet "gemaakt" te maken. Een stem is zoals die is, het enige wat je kan doen is het stemgeluid maximaal benutten door op de juiste manier te ademen zodat je een goede klankkast creëert. Afhankelijk van hoe je precies ademt kan je het geluid ook nog wat kleuren. Ook hiervoor geldt dat het een kwestie van smaak is en dat het niets met "gemaakt" te maken heeft.quote:Haar stem komt voor mij gewoon verschrikkelijk gemaakt over, vind ik niet prettig naar te luisteren.
Waarom?quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vond het vrijdag drie klassen minder dan haar auditie, eerlijk gezegd... Begreep ook niets van die vier tienen, die had ze nog gekregen als ze de helft van haar tekst was vergeten gok ik zo.
Leona knalt op het podium met een enorme power op soul platen, een ballad zou ik haar weleens willen horen zingen...quote:Op maandag 19 november 2012 19:57 schreef JRRY het volgende:
[..]
Heel serieus![]()
Kom op, als je moest kiezen tussen Leona of Sandra?
Voor mij is die keuze snel gemaakt..
Omdat ik het gewoon niet mooi vond. In het begin zelfs even niet heel zuiver. Haar zangstijl past niet bij dit liedje, vind ik. En ik pretendeer alles behalve er verstand van te hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:16 schreef BzP het volgende:
[..]
Waarom?
Onderbouw je mening eens.
Als je er verstand van hebt dan hoor ik dat graag.
Kwestie van smaak dus.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat ik het gewoon niet mooi vond. In het begin zelfs even niet heel zuiver. Haar zangstijl past niet bij dit liedje, vind ik. En ik pretendeer alles behalve er verstand van te hebben.
Wat maakt het uit of iemand het met mij eens is?quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:20 schreef BzP het volgende:
[..]
Kwestie van smaak dus.
Ik vond dat zij het liedje een compleet nieuwe vorm en kleur gaf.
en met het vals zijn in het begin ben ik het niet met je eens, vraag me af wie dat wel is.
Laurrhie die was pas vals.
Vroeg het me gewoon af aangezien ik niks hoorde wat vals was.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of iemand het met mij eens is?
Haha. Als je nou wilt trollen he, doe dan op zijn minst je best zegquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:35 schreef BzP het volgende:
[..]
Vroeg het me gewoon af aangezien ik niks hoorde wat vals was.
En de coaches ook niet aangezien ze 4 tienen kreeg.
Vraag me af wat jou definitie van "niet zuiver is" en of je er verstand van had.
Blijkbaar niet
Mn idolen spelen metalcorequote:Op dinsdag 20 november 2012 10:38 schreef Da_Sandman het volgende:
En sorry dat ik kritiek heb op je idool.
Ik zeg toch, ik vond (heb je 'm door?) het niet altijd even zuiver. Dat je dan heel geforceerd met dat laatste 'blijkbaar niet' zinnetje op de proppen komt, lijkt me domweg een troll. En dát, beste Balzakpuist, dat is het zwakke in dit verhaal.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:42 schreef BzP het volgende:
[..]
Mn idolen spelen metalcore
Sandra viel me Vrijdag gewoon erg op
*zucht* Je kunt je "mening" niet onderbouwen dus je trekt de "hij is een troll kaart"
Zwak hoor
Je vind het niet zuiver maar je geeft toe dat je er geen verstand van hebt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zeg toch, ik vond (heb je 'm door?) het niet altijd even zuiver. Dat je dan heel geforceerd met dat laatste 'blijkbaar niet' zinnetje op de proppen komt, lijkt me domweg een troll. En dát, beste Balzakpuist, dat is het zwakke in dit verhaal.
Ik claim inderdaad niet dat ik verstand van muziek heb, nee. Maar ik kan nog wel horen wanneer iets niet helemaal zuiver is. Misschien heb ik er meer verstand van dan ik zelf denk, bedenk ik me nu.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:19 schreef BzP het volgende:
[..]
Je vind het niet zuiver maar je geeft toe dat je er geen verstand van hebt.
Jij bent hier de troll
Je denkt dat je er meer verstand van hebt, misschien kun je solliciteren voor op zo'n stoel te zitten want sommige die daar zitten lijken er ook soms weinig verstand van te hebbenquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik claim inderdaad niet dat ik verstand van muziek heb, nee. Maar ik kan nog wel horen wanneer iets niet helemaal zuiver is. Misschien heb ik er meer verstand van dan ik zelf denk, bedenk ik me nu.
Nee, ik heb er misschien meer verstand van dan ik zelf denk. Wel op blijven letten, he!quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:24 schreef BzP het volgende:
[..]
Je denkt dat je er meer verstand van hebt, misschien kun je solliciteren voor op zo'n stoel te zitten want sommige die daar zitten lijken er ook soms weinig verstand van te hebben
Nee, ik blijf bij mn meningquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, ik heb er misschien meer verstand van dan ik zelf denk. Wel op blijven letten, he!
Waarom?quote:
Heb ik al gedaan, wel begrijpend lezen he.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom?
Onderbouw je mening eens.
Als je er verstand van hebt dan hoor ik dat graag.
Zij kan met gemak grote ballads van bv Whitney Houston, Beyonce etc. zingen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:18 schreef BzP het volgende:
[..]
Leona knalt op het podium met een enorme power op soul platen, een ballad zou ik haar weleens willen horen zingen...
Wat al gezegd is, iets met appels en peren.
Nog niet gezien, geloof het wel hoor.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:10 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zij kan met gemak grote ballads van bv Whitney Houston, Beyonce etc. zingen.
Als je gaat kijken wie in de audities, battles én liveshow goed gepresteerd heeft dan is het Sandra sowieso niet en Leona wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:17 schreef portie het volgende:
Ik ben het met Da_Sandman eens, het was afgelopen vrijdag minder goed dan de auditie. Ik vond dat ze inderdaad het verkeerde nummer had en het op 'haar manier' vertraagde waar dat mijns insziens niet kon. Maar ik moest het via de tv kijken en ik was er niet bij. Als ik de lovende reacties hier hoor van kippenvel van de mensen die er wel bij waren dan zal dat bij Sandra misschien meer meespelen dan bij Leona. Die zong gewoon perfect het liedje na zonder echt haar eigen ding te doen. Ook ontzettend knap, maar als ik moest kiezen is het Sandra. Puur nog steeds vanwege haar auditie.
Ik vond dat de battle van Sandra trouwens ook niet overtuigend gewonnen werd.
@Bram : http://www.thevoiceofholl(...)d-keep-your-head-up/
Maar als ik voor mijzelf moet bepalen welke stem ik het liefste hoor, dan is dat geen Leona. Dat ligt volledig buiten mijn smaak wat zij tot nog toe gedaan heeft. Ik hoor wel dat het heel erg goed is, maar persoonlijk kan ik er niks mee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:45 schreef JRRY het volgende:
[..]
Als je gaat kijken wie in de audities, battles én liveshow goed gepresteerd heeft dan is het Sandra sowieso niet en Leona wel.
Leona had hogere scores op de thuiscoach app...quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:09 schreef portie het volgende:
[..]
Maar als ik voor mijzelf moet bepalen welke stem ik het liefste hoor, dan is dat geen Leona. Dat ligt volledig buiten mijn smaak wat zij tot nog toe gedaan heeft. Ik hoor wel dat het heel erg goed is, maar persoonlijk kan ik er niks mee.
Dus als je het programma volgt om waar het voor ontworpen is zou Leona moeten winnen. Als je gaat kijken naar populariteit gaat zij het nog moeilijk krijgen.
Voor de kijker thuis trouwens alleen maar mooi. 4 finales in team trijntje.
Dat heeft ook te maken met welke concurrentie er op dat moment mee doet. Die van Sandra waren beter (audities/battles meegenomen) en dat snoept dan ook stemmen weg.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:13 schreef JRRY het volgende:
[..]
Leona had hogere scores op de thuiscoach app...![]()
Ik denk ook dat het een kwestie van smaak is. Ik hou niet van Adele dus al helemaal niet van een slechte imitator.
Adele?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:13 schreef JRRY het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het een kwestie van smaak is. Ik hou niet van Adele dus al helemaal niet van een slechte imitator.
Wat boeit het?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:13 schreef JRRY het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van Adele (ik vind haar wel goed) maar ik zie en hoor Sandra graag optreden. Blijkbaar imiteert ze dan toch niet Adele.quote:Ik denk ook dat het een kwestie van smaak is. Ik hou niet van Adele dus al helemaal niet van een slechte imitator.
Ik durf het niet eens.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind jou altijd zo strak en scherp reageren dat ik amper zin heb om tegen je in te gaan Bram.(compliment)
Ik durf hier geen uitspraak over te doen. Het simpele feit dat het liedje een gevolg is van dat programma zorgt voor flink wat extra verkoop, andere liedjes moeten het meer op eigen kracht doen.quote:Als hoogste nieuwe binnenkomer op #16 in de Top 40. Volgens mij wordt deze gebaseerd op cijfers t/m zondag, wat het extra indrukwekkend maakt aangezien het dan maar op 1 dag van verkoop en (nog beperkte) airplay gebaseerd is.
Netjesquote:Op donderdag 22 november 2012 17:07 schreef LeBeau het volgende:
Als hoogste nieuwe binnenkomer op #16 in de Top 40. Volgens mij wordt deze gebaseerd op cijfers t/m zondag, wat het extra indrukwekkend maakt aangezien het dan maar op 1 dag van verkoop en (nog beperkte) airplay gebaseerd is.
Tessa kan goed zingen, maar zou er echt geen blokje om voor rijden om het liedje af te luisteren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:51 schreef ranja het volgende:
Waarom Tessa nietof stond die er misschien vorige week in, meeste van dat rijtje namen trad vorige week op.
Ik wel. Ook wel 2quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef BzP het volgende:
Tessa kan goed zingen, maar zou er echt geen blokje om voor rijden om het liedje af te luisteren.
Ik alleen als ze naast me zat in de auto en dan reed ik naar een afgelegen parkeerplaatsquote:
Dat had dit seizoen wel nodig, nog een seizoen met betekenisloze kandidaten zou niet goed zijn voor 't programma.quote:
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:07 schreef JRRY het volgende:
[..]
Dat had dit seizoen wel nodig, nog een seizoen met betekenisloze kandidaten zou niet goed zijn voor 't programma.
Drie blokjes wil ik ook nog wel overwegen.quote:
Daarom!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:51 schreef ranja het volgende:
Waarom Tessa nietof stond die er misschien vorige week in, meeste van dat rijtje namen trad vorige week op.
Vorig jaar viel een uitstekende kandidate af dankzij de grillen van het publiek terwijl zij in alle opzichten, behalve het bespelen van een muziekinstrument (geen onderdeel van de wedstrijd), beter was dan bijvoorbeeld Kroes.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:07 schreef JRRY het volgende:
[..]
Dat had dit seizoen wel nodig, nog een seizoen met betekenisloze kandidaten zou niet goed zijn voor 't programma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Valt weer een beetje in dezelfde categorie als de vorige 2. Volgende week op 1,2 en 3?
En dan? Alleen de coaches laten stemmen? Op zich zou dat wel kunnen, 4 coaches, 1 mag steeds niet stemmen (omdat eigen kandidaat) en bij 3 heb je nooit een "gelijkspel". Maar dan wordt er niets verdiend door RTL plus dat de coaches strategisch kunnen stemmen, een goede eruit zodat hun eigen kandidaat nog kans maakt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ze nu eens simpelweg dat publieksstemmen zouden afschaffen dan zou het programma veel leuker worden.
Dat maakt mij niet zoveel uit. Ofwel alleen de coaches laten stemmen ofwel een jury van deskundigen (professionele zangers, zangleraren...) laten stemmen waar de coaches al dan niet aan mee mogen doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:08 schreef Karina het volgende:
[..]
En dan? Alleen de coaches laten stemmen?
Het lijkt me niet dat RTL dat kleine bedrag nodig heeft om quite te draaien, waarschijnlijk is het enkel een kwestie van veel winst maken of zeer veel winst maken. Wat minder winst maken in ruil voor een betere kwaliteit is toch een uitstekende trade-off?quote:Maar dan wordt er niets verdiend door RTL
Dat valt dus op te lossen door enkel een professionele jury te laten stemmen. Die juryleden hoeven niet per se aanwezig te zijn in de studio en ze kunnen ook nog in een aparte ruimte zitten (zoals nu de Red Room een aparte ruimte is). Het schijnt dat die studio nogal groot is dus dat zou wel lukken.quote:plus dat de coaches strategisch kunnen stemmen, een goede eruit zodat hun eigen kandidaat nog kans maakt.
Niet noodzakelijk: betere kwaliteit vs. wat minder winst. Ik zou het wel weten. Die betere kwaliteit levert op termijn meer kijkers op en meer kijkers zullen blijven plakken bij de zender die het programma uitzendt. Langere reclameblokken zou ik trouwens niet erg vinden, ik mijd toch al alle reclame en dat wordt niet moeilijker als de blokken langer zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:11 schreef iBenny het volgende:
Ik denk dat als we het stemmen afschaven we naar nog meer Vodafone-/reclamemeuk zullen moeten kijken
Een hype? Ja, dat sowieso aangezien het programma een hype is.quote:Pff, zo goed is ze echt niet, wat een hype weer.
Nee, TVOH is haar bloeitijd. Na de release van haar debuutalbum is het over met de fame.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een hype? Ja, dat sowieso aangezien het programma een hype is.
Zo goed dat ze een nieuwe internationale A-artiest is? Nee, daarvoor gaat ze nog wat meer moeten bewijzen.
Een uniek talent voor een talentenjacht? Ja. Dat zag ik ook al bij het stukje wat ze tijdens de auditie lieten zien (niet de auditie zelf maar de oefensessie!). Ze heeft de potentie om het heel erg ver te schoppen in dat artiestenwereldje.
Aha, had ik net dat stukje gemist van dwddquote:Op zaterdag 24 november 2012 01:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Vandaag bracht Sylvana Simons de plaat bij DWDD in als mogelijke nummer 1 voor de Top 2000. En er werd ook aandacht aan gegeven bij dat Top 2000 programma vanavond.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:36 schreef JRRY het volgende:
Sandra is een hype. Hypes duren nooit lang. Het is wel knap hoe ze mensen om haar vinger weet te binden.
Als jij jezelf herhaalt zonder in te gaan op argumenten dan doe ik dat ook maar eventjes.quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee hoor. Zij had voldoende kwaliteiten om zonder dit programma enige faam te krijgen (ze heeft al wat gepresteerd!) en ze heeft voldoende kwaliteiten om zonder dit programma verder te gaan. Waarschijnlijk zal Oosterhuis een plaat met haar gaan maken die goed verkoop en zal die samenwerking nog wel even (jaren) vruchtbaar blijven, simpelweg omdat ze the real deal is.
Het is niet omdat je van veel talentjes na een tijd niets meer hoort dat dit een ijzeren wet is voor alle talentjes en ook nog eens voor veel grotere talenten. Zo simpel werkt het niet.
Prachtig nummer! Ik kreeg er de rillingen van en dat heb ik niet zo snel.quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Vandaag bracht Sylvana Simons de plaat bij DWDD in als mogelijke nummer 1 voor de Top 2000. En er werd ook aandacht aan gegeven bij dat Top 2000 programma vanavond.
Het minste of geringste heeft wat betreft de download tegenwoordig al invloed. Zie je ook met Everything at Once van Lenka in de Windows 8 reclame. Mensen raken nieuwsgierig, halen het nummer binnen. Of worden herinnerd aan hoe goed/interessant een nummer ook alweer was.quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:39 schreef JRRY het volgende:
[..]
Aha, had ik net dat stukje gemist van dwdd![]()
Sinds wanneer heeft dat zo'n impact dan ;o?
Dat zou echt een schande zijnquote:Op zaterdag 24 november 2012 01:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Nogmaals, vorige week zat iedereen thuis te zeuren dat het slecht was. De mensen die in de studio waren hadden stuk voor stuk kippenvel. Ik denk dat Sandra mensen meer raakt wanneer ze er bij zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zou echt een schande zijnEn misschien ligt het aan mij maar ik vind haar stem gewoon echt niet mooi. Ook de verkrachting van dat nummer van Ben Howard, dat kan gewoon echt niet
![]()
Net ook dat nummer,krijgt ze 3 10'en en een 9,5..terwijl ze gewoon slecht zong
Hoezo zou het een schande zijn als Empire State of Mind in de top 2000 zou staan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zou echt een schande zijnEn misschien ligt het aan mij maar ik vind haar stem gewoon echt niet mooi. Ook de verkrachting van dat nummer van Ben Howard, dat kan gewoon echt niet
![]()
Net ook dat nummer,krijgt ze 3 10'en en een 9,5..terwijl ze gewoon slecht zong
Ik ook. Van te voren had ik ook een afgezaagde cover van Beggin' verwacht, maar dit viel enorm mee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:57 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik vond haar deze week beter dan vorige week, met die moeilijke (foute?) melodielijn.
Direct tijdens en na de aflvering 1,29 . Later in de week 0,99.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:32 schreef Pisces29 het volgende:
Wat kost het eigenlijk om zo'n nummer te downloaden?
Want mij zeggen die download-charts me echt geen moer, 90% is TAL-artiest wat erin staat, enough said.
Damnquote:
Haar single More staat de hele week al 2 a 3x in de hitlijst omdat het als single wordt verkocht, op het album met 'blind auditions' staat en op een ander album uitgebracht door 8ball music(de platenmaatschappij waarbij John een dikke vinger in de pap heeft)quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:58 schreef Pisces29 het volgende:
serieus als Sandra ook iets verkoopt wat de prijs van een single of cd heeft. Of is dat nu ook al het geval?
quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:44 schreef ZaZoe het volgende:
Sandra is 35 jaar, waarom hebben al die jaren niets van haar gehoord?
+ zwangerschap (gisteren is er nog naar gerefereerd dat ze minstens 1 kindje heeft), ze heeft ervoor gekozen om thuis te blijven voor die kleine. Mooi toch?quote:
LOLquote:Op zaterdag 24 november 2012 02:39 schreef kurk_droog het volgende:
En misschien ligt het aan mij maar ik vind haar stem gewoon echt niet mooi. Ook de verkrachting van dat nummer van Ben Howard, dat kan gewoon echt niet![]()
Ik vrees voor jou dat jij toondoof bent. Niets persoonlijks.quote:Net ook dat nummer,krijgt ze 3 10'en en een 9,5..terwijl ze gewoon slecht zong
Iedereen?quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:01 schreef portie het volgende:
[..]
Nogmaals, vorige week zat iedereen thuis te zeuren dat het slecht was.
Als er al zo'n verschil is dan zal het eerder met de kwaliteit van de speakers te maken hebben. Ik kan me voorstellen dat als je met zo'n ingebouwde tv-speakertjes of met slechte externe speakers luistert dat het dan veel slechter klinkt.quote:De mensen die in de studio waren hadden stuk voor stuk kippenvel. Ik denk dat Sandra mensen meer raakt wanneer ze er bij zijn.
Iedereen?quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:01 schreef portie het volgende:
[..]
Nogmaals, vorige week zat iedereen thuis te zeuren dat het slecht was.
Als er al zo'n verschil is dan zal het eerder met de kwaliteit van de speakers te maken hebben. Ik kan me voorstellen dat als je met zo'n ingebouwde tv-speakertjes of met slechte externe speakers luistert dat het dan veel slechter klinkt.quote:De mensen die in de studio waren hadden stuk voor stuk kippenvel. Ik denk dat Sandra mensen meer raakt wanneer ze er bij zijn.
Dat roep ik nou al een tijdje, zij krijgt veel stemmen van die mensen die normaal niet kijkenquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Straks iemand horen zeggen dat zij speciaal omwille van Sandra naar TVoH keek terwijl zij normaal gesproken niet naar zulke programma's kijkt. Nog maar eens een teken dat Sandra the real deal is.
Ik ook. Ze is juist enorm gegroeid en is duidelijk van het 'lieve' afgestaptquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Niet veel van over? Uhhhh. Dat hoor ik echt anders.
Welke kwaliteiten bedoel je? Ik mis bij haar namelijk ook iets, maar ik weet niet precies wát, vandaar de vraag.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
......
Ik vind Floortje trouwens best een interessante kandidaat die goed zingt, ze heeft alleen niet die extra kwaliteiten die een paar anderen wel hebben.
Ze heeft er 3 hoorquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
+ zwangerschap (gisteren is er nog naar gerefereerd dat ze minstens 1 kindje heeft), ze heeft ervoor gekozen om thuis te blijven voor die kleine. Mooi toch?
Ik ga straks naar het restant van de uitzending van gisteren kijken (opgenomen) wat ik niet heb gezien, ik heb gisteren alleen de laatste 3 optredens en de eerste 4 optredens gezien. Ik zal er eens even op letten wat precies het verschil is tussen Floortje en die paar topfavorieten.quote:Welke kwaliteiten bedoel je? Ik mis bij haar namelijk ook iets, maar ik weet niet precies wát, vandaar de vraag.
Maar is ze niet een beetje doorgeslagen? Ze staat elke keer te zingen alsof ze de studio af wil breken. Over the top musical, ze moet die mimiek eens dimmen. Het hóeft niet zo overdreven. Die stem is toch goed zat? Of denkt ze dat ze nog in een theater staat?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:14 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik ook. Ze is juist enorm gegroeid en is duidelijk van het 'lieve' afgestapt
Ach, de lijnen over het programma lopen soms door elkaar heen, Sandra zit ook in andere topicsquote:Op zondag 25 november 2012 02:33 schreef ato het volgende:
Het gaat toch over Sandra?
Floortje vind ik ook goed. Mijn 2e favoriet..
Eindelijk iemand waar ik bij aan kan sluitenquote:Op maandag 26 november 2012 20:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Als het in de Mega Top 50 of Top 40 is vind ik het een prestatie. Die andere lijsten neem ik niet serieus.
Waarom zou een iTunes lijst niet serieus genomen worden? Die gaat daadwerkelijk om verkochte singles in plaats van op radio gepushte nummers.quote:Op maandag 26 november 2012 20:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Als het in de Mega Top 50 of Top 40 is vind ik het een prestatie. Die andere lijsten neem ik niet serieus.
Die dingen kosten nog geen euro om te downloaden. Ik vind het niet vergelijkbaar met gewoon single-verkoop.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef portie het volgende:
[..]
Waarom zou een iTunes lijst niet serieus genomen worden? Die gaat daadwerkelijk om verkochte singles in plaats van op radio gepushte nummers.
En dat vind ik ook het meest rare en oneerlijke aan the Voice. De teams zouden gewoon tegen elkaar moeten strijden, dan heb je dat veel minder.quote:Op maandag 26 november 2012 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is wat wrang dat er volgende week iemand afvalt bij Trijntje die waarschijnlijk de beste zou zijn in de andere poules.
Ze kosten van anderen op I-tunes ook maar 1 euro. Gewoon geheel eerlijke concurrentie dus.quote:Op maandag 26 november 2012 20:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die dingen kosten nog geen euro om te downloaden. Ik vind het niet vergelijkbaar met gewoon single-verkoop.
Nee, ik bedoel dat het voor mij gewoon niet even indrukwekkend isquote:Op maandag 26 november 2012 23:56 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ze kosten van anderen op I-tunes ook maar 1 euro. Gewoon geheel eerlijke concurrentie dus.
Dat is idd zuur, ja.quote:Op maandag 26 november 2012 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is wat wrang dat er volgende week iemand afvalt bij Trijntje die waarschijnlijk de beste zou zijn in de andere poules.
De domheid van de Nederlander in een notendop. Ze zingt knap hoor maar een mooie stem? Nee hoor. En al die liedjes zingt ze precies hetzelfde.quote:Op maandag 26 november 2012 20:41 schreef iBenny het volgende:
Als ze het voor elkaar krijgt om op 1,2 en 3 te komen he....
Ach, elk jaar zegt wel iemand dat over een van de poules. Eerste jaar met name de poule van Roel, 2e jaar weet ik niet meer wie bij wie zat en nu bij Trijntje...quote:Op maandag 26 november 2012 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit dus, en daarom begrijp ik het gewoon niet waarom iedereen het allemaal zo geweldig vindt. Dat zeurderige gezang is het gewoon niet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Begin het ook wel beu te raken, eigenlijk. More was fantastisch, een openbaring zelfs, maar het trucje is wat mij betreft niet heel houdbaar. Hoorde gister Beggin voor het eerst op de radio, vond het echt vreselijk.
Nee, jij vond More al niet goed. En dat is ook onbegrijpelijk, want dat was echt baanbrekend goed.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:38 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit dus, en daarom begrijp ik het gewoon niet waarom iedereen het allemaal zo geweldig vindt. Dat zeurderige gezang is het gewoon niet.
Ja eens over die houdbaarheid, More vond ik ook al niet om aan te horen omdat die manier hoe ze alles dus zingt niet voor mij is weggelegd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, jij vond More al niet goed. En dat is ook onbegrijpelijk, want dat was echt baanbrekend goed.
Oh dit las ik dus gister heel andersquote:Op dinsdag 27 november 2012 00:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De domheid van de Nederlander in een notendop. Ze zingt knap hoor maar een mooie stem? Nee hoor. En al die liedjes zingt ze precies hetzelfde.
Dat kan maar zeg dan niet dat zij iets verkeerd doet of dat al die Nederlanders die haar goed vniden er geen verstand van hebben, het is slechts jouw smaak niet.quote:Ja eens over die houdbaarheid, More vond ik ook al niet om aan te horen omdat die manier hoe ze alles dus zingt niet voor mij is weggelegd.
Het was dan ook Alex zijn versie en niet Usher's versie. Daar hebben de producenten haar ook een klein duwtje meegegeven in de goede richting.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:23 schreef jcdragon het volgende:
Toen ik More van Sandra voor het eerst hoorde, vond ik het wel goed. Maar nadat ik de versie van Alex op youtube zag, vond ik haar versie minder origineel. Ik weet nog niet wat ik van haar nieuwe liedjes moet vinden. Die ga ik nog een paar keer beluisteren.
Het lijkt me zelfs de bedoeling dat de zanger/zangeres een eigen interpretatie geeft aan het nummer, tenzij jouw ideaal toevallig overeenkomt met de originele uitvoering maar die kans is klein.quote:Van mij mag Sandra ook door, ik heb liever een zangeres die iets nieuws doet dan een liedje heel goed nazingt.
En bij 3fm kwam er weer een andere onbekende die een nummer had verneukt. Draai gewoon lekker het origineel op de radioquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:30 schreef Pino112 het volgende:
Dit is nou godverdomme het derde nummer dat ze grandioos loopt te verneuken, pleur op man.
Nou, het is er echt niet bepaald beter op geworden...quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt een wat eigenaardige opvatting van verneuken.
Vandaar dat ze in de laatste twee nummers heel geforceerd het refrein net even wat anders doet. De Be in Beggin langer aanhouden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt me zelfs de bedoeling dat de zanger/zangeres een eigen interpretatie geeft aan het nummer, tenzij jouw ideaal toevallig overeenkomt met de originele uitvoering maar die kans is klein.
De coaches hebben al tal van keren aangegeven dat het geen Soundmixshow is waarbij je de kandidaat exact na moet doen.
Bel de politie en de kerkvaders!quote:Op woensdag 28 november 2012 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ze in de laatste twee nummers heel geforceerd het refrein net even wat anders doet. De Be in Beggin langer aanhouden bijvoorbeeld.
Que?quote:
Het is gewoon echt een live verkrachting, dat we dat nog mogen aanschouwen in Nederland. En bedoelde ik met dat zeurderige gezang, het enige wat ze doet is worden langer maken, echt prachtig hoorquote:
Dat is jouw smaak, objectief bezien kan je niet stellen dat het slechter werd.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, het is er echt niet bepaald beter op geworden...
Mag een zangeres op haar eigen gevoel iets zingen? Dat hoeft niet direct geforceerd te zijn. Als zij dat mooier vindt dan moet zij dat doen. Blijkbaar vindt een groot deel van het publiek het ook mooi. Zolang het ritmisch correct is en de tonen kloppen (daarom niet per se dezelfde tonen!) vind ik het best.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ze in de laatste twee nummers heel geforceerd het refrein net even wat anders doet. De Be in Beggin langer aanhouden bijvoorbeeld.
Klopt. Maar dat geldt ook voor jouw mening door te zeggen dat het wel beter is geworden. Dat vergeet je gemakshalve maar even...quote:Op woensdag 28 november 2012 11:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is jouw smaak, objectief bezien kan je niet stellen dat het slechter werd.
Dat mag, maar ik vind het geforceerd klinken. En als je zo graag de 'groot deel van het publiek' kaart wil spelen, een groot deel van het publiek is het ook eens met mij. Ritmisch is het trouwens minstens op het randje.quote:[..]
Mag een zangeres op haar eigen gevoel iets zingen? Dat hoeft niet direct geforceerd te zijn. Als zij dat mooier vindt dan moet zij dat doen. Blijkbaar vindt een groot deel van het publiek het ook mooi. Zolang het ritmisch correct is en de tonen kloppen (daarom niet per se dezelfde tonen!) vind ik het best.
Haha, als het jou uitkomt is het ineens geen smaak meerquote:Op woensdag 28 november 2012 11:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wanneer je stelt dat ze zeurderig zingt dan heb je echt niet veel kaas gegeten van muziek. No offense.
Je haalt twee zaken door elkaar. Mijn smaak is net zo subjectief als jouw smaak, natuurlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat geldt ook voor jouw mening door te zeggen dat het wel beter is geworden. Dat vergeet je gemakshalve maar even...
Ze is met afstand het meest populair, puur omwille van hoe ze de nummers uitvoert.quote:Dat mag, maar ik vind het geforceerd klinken. En als je zo graag de 'groot deel van het publiek' kaart wil spelen, een groot deel van het publiek is het ook eens met mij.
Nee, zie mijn laatste reactie.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha, als het jou uitkomt is het ineens geen smaak meer.
Daar zijn de meningen al over verdeeld hoor.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je haalt twee zaken door elkaar. Mijn smaak is net zo subjectief als jouw smaak, natuurlijk.
Het is een objectief gegeven (dus een feit) dat ze het goed zingt aangezien de tonen en het ritme kloppen. Misschien niet wat jij graag hoort maar het klopt muzikaal gezien.
Nee, ze wordt populair gemaakt. Luister voor de gein eens naar de dag top 5 op 3FM en houd dan de sociale media eens in de gaten...quote:[..]
Ze is met afstand het meest populair, puur omwille van hoe ze de nummers uitvoert.
Als ik haar zeurderig vind zingen, dan heeft dat niets met ritme of tonen te maken hoorquote:Op woensdag 28 november 2012 11:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, zie mijn laatste reactie.
Wat ik zeg, de populairste en de beste hebben ook de meeste haters.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:46 schreef ato het volgende:
Het lijkt net als de vorige keer, hoe meer iemand een favoriet is hoe meer anti fans er zijn en komen. Net als bij Charly verleden keer.
Charly was goed en Sandra is dat ook, ik hoop dat zij wint.
Ik ben niet jaloers, want ik ken haar tegenstanders niet eens.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:57 schreef BzP het volgende:
Mensen zijn mensen, en mensen blijven jaloers als de menigte niet hun smaak volgen dus gaan ze haten en dan achterlijke dingen verzinnen.
Bij Sandra is het dan "een stemmetje opzetten" "zeurderig zingen" "nummers verkrachten".
het zijn gewoon jaloerse uitingen.
Je bent dus een echte haterquote:Op woensdag 28 november 2012 12:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ben niet jaloers, want ik ken haar tegenstanders niet eens.
Ik kijk het hele programma niet, maar ik hoor die 'covers' van Sandra langskomen op 3FM (gelukkig 1x per dag, ze draaien het niet vrijwillig) omdat ze op 1 in iTunes staat.
Als je vindt dat ik een hater ben omdat ik alleen zeg dat ze die covers verkloot, ja dan zal ik wel een hater zijn.quote:
Haters moeten er ook zijn, en gelukkig voor Sandra deelt een heel klein deel van NL jouw meningquote:Op woensdag 28 november 2012 12:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je vindt dat ik een hater ben omdat ik alleen zeg dat ze die covers verkloot, ja dan zal ik wel een hater zijn.
Dat noem ik geen hater zijnquote:Op woensdag 28 november 2012 12:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben dan ook een hater, denk ik. Ik hou niet van haar manier van zingen. Ik vind het saai. Ze zal best goed zijn, maar het is niet mijn smaak.
Omdat ze 3e stond na de jurycijfers. Dus haar fans waren bang dat ze zou afvallen terwijl de fans van Sandra haar al wel als 'veilig' inschatten. Ik verwacht dat komende vrijdag Sandra meer stemmen zal hebben (mits het optreden goed gaat uiteraard) omdat de Sandra fans zijn geschrokken dat Leona meer stemmen had.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Leona kreeg meer stemmen natuurlijk, wel een interessant gegeven.
Gelukkig voor Sandra wel ja, gelukkig voor Nederland niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:17 schreef BzP het volgende:
[..]
Haters moeten er ook zijn, en gelukkig voor Sandra deelt een heel klein deel van NL jouw mening
Idd heel Nederland moet jouw mening/smaak hebbenquote:Op woensdag 28 november 2012 12:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gelukkig voor Sandra wel ja, gelukkig voor Nederland niet.
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:43 schreef BzP het volgende:
[..]
Idd heel Nederland moet jouw mening/smaak hebben
Let the door hit youquote:Op woensdag 28 november 2012 12:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Heel Nederland moet nu die bagger aanhoren.
Maar goed, dit is duidelijk het 'Sandra van Nieuwland adoratietopic![]()
![]()
' dus ik zeg: Aju
.
Wel mooi dat je me tussen aanhalingstekens zetquote:Op woensdag 28 november 2012 11:57 schreef BzP het volgende:
[..]
Wat ik zeg, de populairste en de beste hebben ook de meeste haters.
Mensen zijn mensen, en mensen blijven jaloers als de menigte niet hun smaak volgen dus gaan ze haten en dan achterlijke dingen verzinnen.
Bij Sandra is het dan "een stemmetje opzetten" "zeurderig zingen" "nummers verkrachten".
het zijn gewoon jaloerse uitingen.
En dat men zegt dat haar succes te danken is aan de media hype, laat Laurrhie maar een single maken inclusief alle hype en dan wil ik die wel op 1 zien landen![]()
Verder heeft bram gelijk "Da_Sandman" het lijkt echt dat je niet veel kaas van muziek hebt gegeten.
Dat is wel jouw opvatting, jaquote:Op woensdag 28 november 2012 12:43 schreef BzP het volgende:
[..]
Idd heel Nederland moet jouw mening/smaak hebben
Waar plaats ik mezelf boven anderen?quote:Op woensdag 28 november 2012 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel mooi dat je me tussen aanhalingstekens zet. Ik voel me vereerd. En verder siert het je niet echt door jezelf boven anderen te plaatsen. Maakt je wat onsympathiek. Maar ook die mensen moeten er zijn, niet-sympathieken.
Heb jij bronnen van mensen die aantoonbaar muzikaal zijn en die het niet goed vonden?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen al over verdeeld hoor.
Dat is natuurlijk een kip-ei-verhaal. Word ze heel de dag gedraaid omdat ze zo populair is of is ze populair omdat ze heel de dag wordt gedraaid? Waarschijnlijk beiden. Hoe dan ook, ik luister praktisch nooit naar de radio en ik vond haar ook direct de topfavoriet.quote:Nee, ze wordt populair gemaakt. Luister voor de gein eens naar de dag top 5 op 3FM en houd dan de sociale media eens in de gaten...
Jawel, maar ze heeft geen gunfactor.quote:
Dat was precies mijn punt! Het heeft louter met jouw smaak te maken. Het mag hoor dat het jouw smaak niet is maar doe niet op basis daarvan een uitspraak over de kwaliteit. Probeer smaak en kwaliteit te scheiden. Ik vind al die 'moderne' muziek niets waarbij je vooral een harde bas en een hoog volume hebt en waarbij de melodie eerder op de achtergrond is. Toch kan ik vaststellen dat een aantal van dergelijke liedjes (de eerste liveshow waren er twee van die liedjes) goed zijn uitgevoerd door de kandidaten.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als ik haar zeurderig vind zingen, dan heeft dat niets met ritme of tonen te maken hoor.
Ik vind dat helemaal geen interessant gegeven, het zegt mij werkelijk niets wie er meer stemmen krijgt van een totaal arepresentatie groep die via de telefoon stemt en hier 1 Euro of meer voor betaalt.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Leona kreeg meer stemmen natuurlijk, wel een interessant gegeven.
eens.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Muziek is een zeer krachtige uiting van emotie, het logische gevolg daarvan is dat je een nummer niet 1 op 1 kopieert maar dat je je eigen interpretatie geeft. Ik vind het best als je het zeurderig wil noemen, het is geen teken van muzikaliteit als je dat kwalificeert als slecht.
Ze wordt niet de hele dag gedraaid. Ze wordt nooit gedraaid op 3FM. Behalve omdat ze in die top 5 staat.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij bronnen van mensen die aantoonbaar muzikaal zijn en die het niet goed vonden?
[..]
Dat is natuurlijk een kip-ei-verhaal. Word ze heel de dag gedraaid omdat ze zo populair is of is ze populair omdat ze heel de dag wordt gedraaid? Waarschijnlijk beiden. Hoe dan ook, ik luister praktisch nooit naar de radio en ik vond haar ook direct de topfavoriet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |