Je kunt niets anders meer bedenken dan het posten van mijn username en dequote:
De kwaliteit is gewoon ook niet heel denderend. Echt niet. Maar goed, ze kreeg twee weken terug vier tienen. Als jullie willen geloven dat dat spontaan was, laat ik jullie graag maar in die waan...quote:Op woensdag 28 november 2012 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was precies mijn punt! Het heeft louter met jouw smaak te maken. Het mag hoor dat het jouw smaak niet is maar doe niet op basis daarvan een uitspraak over de kwaliteit. Probeer smaak en kwaliteit te scheiden. Ik vind al die 'moderne' muziek niets waarbij je vooral een harde bas en een hoog volume hebt en waarbij de melodie eerder op de achtergrond is. Toch kan ik vaststellen dat een aantal van dergelijke liedjes (de eerste liveshow waren er twee van die liedjes) goed zijn uitgevoerd door de kandidaten.
Jij hebt geen objectieve maatstaven om te onderbouwen dat ze slechter is dan andere kandidaten. Het is jouw smaak niet wat ze doet (of erger, je haat omdat anderen haar leuk vinden) en jij maakt daar onterecht van dat ze niet goed is. Probeer jouw subjectieve smaak te scheiden van de kwalitatieve beoordeling.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze wordt niet de hele dag gedraaid. Ze wordt nooit gedraaid op 3FM. Behalve omdat ze in die top 5 staat.
Daarbij is ze niet de topfavoriet. Niet omdat ze de gunfactor niet heeft, die had ze na More namelijk voor de volle 100 procent, maar omdat ze domweg niet de beste is op het moment.
het heeft gewoon geen zin om tegen jouw bekrompenheid in te gaan.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt niets anders meer bedenken dan het posten van mijn username en de-smilie. Dan ben je naast niet heel sympathiek ook nog een beetje triest. Maar net als de niet-sympathieken moeten er ook trieste mensen zijn. Wel goed dat je beide vacatures hebt ingevuld, trouwens. Krijg je daar subsidie voor?
Barbara is heel goed in wat ze doet.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt geen objectieve maatstaven om te onderbouwen dat ze slechter is dan andere kandidaten. Het is jouw smaak niet wat ze doet (of erger, je haat omdat anderen haar leuk vinden) en jij maakt daar onterecht van dat ze niet goed is. Probeer jouw subjectieve smaak te scheiden van de kwalitatieve beoordeling.
Zoals ik al zei, ik vind die 'moderne' muziek die de laatste jaren populair is geworden (zoals wat Babette en als ik me niet vergis Tessa deden tijdens de eerste liveschow) verschrikkelijk, ik vind het saai en het werkt op mijn zenuwen. Dat hindert mij niet om vast te stellen of dat de kandidaten het goed of slecht zongen en om vast te stellen dat het binnen dat genre goede of slechte muziek is.
Sandra haar interpratie van die liedjes bevalt jou niet, dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit. Het is gewoon een interpretatie waar je wel of niet van kan houden. Het gaat er om of dat het muzikaal goed is uitgevoerd als je wil beoordelen of dat het goed of slecht is, niet om de vraag of dat het wel of niet jouw smaak is.
Objectief bezien is Sandra sowieso een van de beste kandidaten, zo niet de beste kandidaat omdat ze geen zwaktes lijkt te hebben i.t.t. de andere kandidaten. Sandra en Tessa zijn voor mij de favorieten binnen team Trijntje. Ik kan in de andere teams niet zulke sterke kandidaten ontdekken maar ik denk dat Barbara een gevaarlijke outsider is. Zij heeft een nogal hoge gunfactor en ze is degelijk.
Huh? Ik haat haar helemaal nietquote:Op woensdag 28 november 2012 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt geen objectieve maatstaven om te onderbouwen dat ze slechter is dan andere kandidaten. Het is jouw smaak niet wat ze doet (of erger, je haat omdat anderen haar leuk vinden) en jij maakt daar onterecht van dat ze niet goed is. Probeer jouw subjectieve smaak te scheiden van de kwalitatieve beoordeling.
Nee, het heeft niets met mijn interpretatie te maken. Je vindt zelf dat je nogal wat verstand van muziek hebt. Jammer dat mensen die dat denken regelmatig blind zijn en enkel horen wat ze willen horen en dat vervolgens als feit zien omdat ze denken verstand van muziek te hebben.quote:Zoals ik al zei, ik vind die 'moderne' muziek die de laatste jaren populair is geworden (zoals wat Babette en als ik me niet vergis Tessa deden tijdens de eerste liveschow) verschrikkelijk, ik vind het saai en het werkt op mijn zenuwen. Dat hindert mij niet om vast te stellen of dat de kandidaten het goed of slecht zongen en om vast te stellen dat het binnen dat genre goede of slechte muziek is.
Sandra haar interpratie van die liedjes bevalt jou niet, dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit. Het is gewoon een interpretatie waar je wel of niet van kan houden. Het gaat er om of dat het muzikaal goed is uitgevoerd als je wil beoordelen of dat het goed of slecht is, niet om de vraag of dat het wel of niet jouw smaak is.
Inderdaad. Als je niets meer kunt verzinnen, speel je de 'het heeft geen zin om tegen jouw bekrompenheid in te gaan'-kaart. Wist je dat mensen die anderen betichten van bekrompenheid vaak zelf met de grootste bekrompenheid kampen?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:29 schreef BzP het volgende:
[..]
het heeft gewoon geen zin om tegen jouw bekrompenheid in te gaan.
Welkom!quote:
Enige feit wat er is is dat ze met beggin 4 x 10 scoorde en dat die op 1 binnenkwam.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Ze is geforceerd op zoek gegaan naar datzelfde More-geluid en heeft daardoor dingen in de nummers veranderd die ze coverde waardoor het niet meer mooi werd. Dat is geen mening, dat is een feit. Het klinkt, zeker in het refrein van Beggin, nergens naar.
Objectief bezien viel er weinig op te merken. Ik hoor zelden een valse toon of een toon die niet past binnen de melodie, ik hoor zelden een fout in de timing. Ik merk wel dat ze enorm goed een bepaald gevoel overdraagt en dat ik gedurende het nummer blijf kijken terwijl ik bij de meeste andere kandidaten nogal eens het scherm maximaliseer (ik kijk via mijn computer) en ondertussen iets anders doe.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De kwaliteit is gewoon ook niet heel denderend. Echt niet.
Drie of vier kandidaten hebben tienen gekregen. Was het spontaan? Ja. Waren de tienen terecht? Daar kan je over discussiëren maar een 9 was toch zeker wel terecht. Het geldt echter in het algemeen dat de coaches wat hoge cijfers geven, ik geef meestal 1 punt en soms 2 punten minder, aan alle kandidaten.quote:Maar goed, ze kreeg twee weken terug vier tienen. Als jullie willen geloven dat dat spontaan was, laat ik jullie graag maar in die waan...
Vandaar de of. Of het een of het ander.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh? Ik haat haar helemaal niet.
Het is je nooit opgevallen dat Sandra mee doet aan The Voice Of Holland, een programma waar de kijkcijfers en het aantal Tweets belangrijker zijn dan de deelnemers? Of denk je écht dat die vier tienen spontaan en gemeend warenquote:Op woensdag 28 november 2012 14:38 schreef BzP het volgende:
[..]
Enige feit wat er is is dat ze met beggin 4 x 10 scoorde en dat die op 1 binnenkwam.
Wat jij zegt is JOUW mening, geen feit.
Bekrompenheid tot het bot.
Tessa had al veel eerder mijn hart gestolen, net als Sandra. Bij de auditie vond ik hen al erg goed en dat andere filmpje wat ze van Sandra lieten zien waarin ze aan het jammen was overtuigde mij direct van haar kwaliteiten, niet alleen omdat ze goed zong maar ook omwille van de manier waarop zij zong.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef BzP het volgende:
[..]
Barbara is heel goed in wat ze doet.
Voor mij zit ze op de hielen van Sandra al heeft Tessa met clocks mn hartje gestolen.
vooral met die uithaal.
Ja, en weet je waarom?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is je nooit opgevallen dat Sandra mee doet aan The Voice Of Holland, een programma waar de kijkcijfers en het aantal Tweets belangrijker zijn dan de deelnemers? Of denk je écht dat die vier tienen spontaan en gemeend waren?
En nu niet boos worden he.
Dus jij draagt nu gevoel aan als argument en verwijt mij niet objectief te zijn. Haha.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Objectief bezien viel er weinig op te merken. Ik hoor zelden een valse toon of een toon die niet past binnen de melodie, ik hoor zelden een fout in de timing. Ik merk wel dat ze enorm goed een bepaald gevoel overdraagt en dat ik gedurende het nummer blijf kijken terwijl ik bij de meeste andere kandidaten nogal eens het scherm maximaliseer (ik kijk via mijn computer) en ondertussen iets anders doe.
Och erm. Je gelooft écht in het spontane bij de jury met die tienen...quote:[..]
Drie of vier kandidaten hebben tienen gekregen. Was het spontaan? Ja. Waren de tienen terecht? Daar kan je over discussiëren maar een 9 was toch zeker wel terecht. Het geldt echter in het algemeen dat de coaches wat hoge cijfers geven, ik geef meestal 1 punt en soms 2 punten minder, aan alle kandidaten.
Hypnotiserende stem. Emotie. Allemaal subjectief. Dus meningen. Ha. Ha.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:44 schreef BzP het volgende:
[..]
Ja, en weet je waarom?
Omdat Sandra me nog nooit echt is opgevallen, maar toen ik met mn vriendin op de bank "keep your head up" zat te kijken werd ik helemaal meegenomen in haar hypnotiserende stem en had tranen in mn ogen van emotie, en toen zei ik tegen mn vriendin "dit worden 4 tienen, let op"
En te denken dat ik iemand ben die maandelijks naar dikke metal concerten gaat.
Ben niet boos hoor (k)
Ik heb al vaak aangegeven dat ik niet gecharmeerd ben van de kijkersjury, op zijn minst zouden coaches bepaalde kandidaten veilig moeten kunnen stellen. Om daarom direct een complot te vermoeden gaat voor mij wat ver terwijl ik helemaal niet vies ben van een goede complottheorie.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is je nooit opgevallen dat Sandra mee doet aan The Voice Of Holland, een programma waar de kijkcijfers en het aantal Tweets belangrijker zijn dan de deelnemers? Of denk je écht dat die vier tienen spontaan en gemeend waren?
Is niets complottheorie denken aan hoor. Een beetje logisch nadenken over hoe televisie maken in elkaar steekt en je komt een heel eind hoor.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb al vaak aangegeven dat ik niet gecharmeerd ben van de kijkersjury, op zijn minst zouden coaches bepaalde kandidaten veilig moeten kunnen stellen. Om daarom direct een complot te vermoeden gaat voor mij wat ver terwijl ik helemaal niet vies ben van een goede complottheorie.
ik ook, ik geloof trijtje ook als ze "geraakt" is al klinkt het zo verdreven.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Och erm. Je gelooft écht in het spontane bij de jury met die tienen...
Lees het nog eens en zoek zelf de fout in jouw constatering en conclusie.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus jij draagt nu gevoel aan als argument en verwijt mij niet objectief te zijn. Haha.
Ik geloof dat het geen doorgestoken kaart is, in ieder geval zeker niet in dit stadium van de wedstrijd. Ik geloof wel dat ze gemiddeld een punt te hoog zitten (misschien trouwens niet het geval bij Sandra) omdat ze liever niet teveel onvoldoendes willen geven maar wel het verschil willen duiden tussen de kandidaten. Het programma, de platenmaatschappij en de producenten hebben er veel belang bij om het eerlijk te laten verlopen aangezien ze juist op die manier merken wat goed aanslaat bij het publiek. Ik vrees dat dat de voornaamste reden is dat we nog met de lekenjury (publieksjury) zitten opgescheept.quote:Och erm. Je gelooft écht in het spontane bij de jury met die tienen...
Rauw talent noemen ze dat.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hypnotiserende stem. Emotie. Allemaal subjectief. Dus meningen. Ha. Ha.
En dat is dus... Subjectief!quote:Op woensdag 28 november 2012 14:48 schreef BzP het volgende:
[..]
ik ook, ik geloof trijtje ook als ze "geraakt" is al klinkt het zo verdreven.
Muziek gaat veel, veeeeellllll dieper dan dat de meeste mensen voelen of denken.
Mn eigen vriendin heeft dat bvb ook niet, ze is heel oppervlakkig op muziekgebied mbt emoties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |