quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
http://wizards.custhelp.c(...)eating-a-dxdiag-filequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik blijf hangen bij het DxDiag file wat ik moet selecteren ofzo
windows->uitvoeren->dxdiag intikken en enter-> alle gegevens opslaanquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik blijf hangen bij het DxDiag file wat ik moet selecteren ofzo
Ik ben ook zeker wel benieuwd maar heb er ook serieus een hard hoofd in dat dit een waardige opvolger gaat worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Niet aangemeld, wel benieuwd. Maar ik vrees dat ze te veel grapjes in 't spel willen verwerken en zich niet concentreren op wat bij city-building echt belangrijk is.
dat gaf juist erg leuke mogelijkheden tot aparte industrie gebieden aan de rand van een grote stad..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:49 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop juist dat het weet een beetje simpeler wordt. Vond deel 1 en 2 leuker dan deel 3 en 4. Die gingen me net iets te ver. Vooral dat opdelen in stukken vond ik niks.
Te veel micro-managen, dat vind ik het grote nadeel van deel 4.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:49 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop juist dat het weet een beetje simpeler wordt. Vond deel 1 en 2 leuker dan deel 3 en 4. Die gingen me net iets te ver. Vooral dat opdelen in stukken vond ik niks.
Februari 2013.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:14 schreef onlogisch het volgende:
Wat is de verwachting dat dit spel uit komt?
3000 kwam imho juist over als cartoonachtig.. 4 was daarin stukken beter(meer realistisch, minder cartoonachtig) en deze is weer een verslechtering inderdaad (meer cartoonachtig)quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:04 schreef 0108daniel het volgende:
Het spel lijkt nu meer op een cartoon.... Deel 3 was het leukst en grafisch in orde.
Jawel.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef bjorntju het volgende:
Komt er eigenlijk mod support voor de game? Zal wel niet EA kennende
het eerste is een duidelijke renderquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:12 schreef FutureWorld het volgende:
Hee, tramsLeuk dat die er standaard in komen te zitten. Toch wel een must voor de grotere steden.
Vind de graphics er op de eerste 'afbeelding' ook wel op vooruit gegaan. Als dat het eindresultaat wordt (of dichtbij) ben ik tevreden.
Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied.quote:
Valt inderdaad niet tegenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied.
Tuurlijk. Dat is het hele punt van een stad bouwen. Alleen wat ik wel mis bij alle simcity's is dat er in een commercieel (winkel) gebouw ook mensen kunnen wonen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Valt inderdaad niet tegenFijn in ieder geval dat er een onderverdeling in de zones blijft
water en electra in SC4 was niet onoverzichtelijk, was prima werkbaar en prima realistischquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het hele water- en elektriciteitsgebeuren hebben ze wel veel makkelijker en ook beter gemaakt zo te zien. Geen gezeik meer met leidingen en zulks en toch nog een soort management tussen vraag en aanbod. Naar mijn mening hebben ze alle 'onoverzichtelijke' dingen van SC4 in SC5 allemaal gevisualiseerd en dit maakt het een stuk beter speelbaar.
Precies, ik vond SC4 ook zo leuk omdat er zo bizar veel user-made content te vinden was op fansites. Ik geloof dat er zelfs iemand half Amsterdam had nagebouwd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem met dit spel is dat ze hebben geprobeerd er een spel van te maken.
Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen.
que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem met dit spel is dat ze hebben geprobeerd er een spel van te maken.
Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen.
Maar goed, 4 was aanvankelijk ook een simpel programma waarin alles eruit zag als een soort onsmakelijke zuid-californische suburb met een bos wolkenkrabbers. Alleen lijkt mij dat deze engine zo gericht is op een bepaalde structuur van spelen dat hij misschien niet zo flexibel is als die van 4.
Mwoah, in 4 was dat wel makkelijk juist vond ik. Geld was makkelijk te verdienen door gewoon snel en veel high tech industry en high wealth residential te laten groeien (een probleem van het spel was ook dat het je min of meer in die richting duwde, en een groezelige industriestad moeilijker klaar te spelen was) en de budgetten van je scholen en ziekenhuizen enzo op peil te houden. Maar op zich vind ik die uitdaging potentieel niet zo interessant als gewoon vrijuit te kunnen bouwen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:39 schreef mschol het volgende:
[..]
que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had...
dat je vervolgens ook custom gebouwen e.d. kon neerzetten waardoor je je stad kon opfleuren is leuk, maar dat was een extra'tje..
Oei. Pijnlijk herkenbaar. Ik beleef aan CIV5 lang niet zoveel lol als aan 4. Ik hoop echt dat ze in dit geval niet een vergelijkbare fout maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
knip
[..]
Over dit nieuwe spel heb ik vooral dingen gelezen die je er niet meer mee kan, zoals terraformen en enorme steden maken, en je moet je aan een bepaalde economische structuur houden, dat beperkt toch de mogelijkheden denk ik. Het doet me denken aan civ4 vergeleken met civ5, wel wat smoother en speelbaarder maar met minder echte mogelijkheden.
Maar dat was 4 ook, je kon alleen VS style gridcities bouwen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:02 schreef Kiyoaki het volgende:
Wat me vooral niet zo bevalt zijn die reusachtig brede, Amerikaanse wegen en huisjes met lawns enzo. Wat als ik zoiets als tokyo wil bouwen, met allemaal kleine straatjes en dicht op elkaar gepakte shit. In de trailer wordt gezegd dat je alleen langs wegen kan bouwen, dus dat is dan al niet mogelijk tenzij de manier waarop het bouwen gebeurt zelf wordt aangepast, of je (net als in simcity 4) reusachtige lots kan importeren met ingebouwde straatjes. maar dat lijkt me al een stuk moeilijker met krommende wegen en onvoorspelbare lot vormen. Het komt allemaal erg "amerikaans" over.
Je had daar wel trucs voor in SC4, bv. altijd 1x1 zonen en dan op medium of high density, dan kreeg je rijhuizen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:02 schreef Kiyoaki het volgende:
Wat me vooral niet zo bevalt zijn die reusachtig brede, Amerikaanse wegen en huisjes met lawns enzo. Wat als ik zoiets als tokyo wil bouwen, met allemaal kleine straatjes en dicht op elkaar gepakte shit. In de trailer wordt gezegd dat je alleen langs wegen kan bouwen, dus dat is dan al niet mogelijk tenzij de manier waarop het bouwen gebeurt zelf wordt aangepast, of je (net als in simcity 4) reusachtige lots kan importeren met ingebouwde straatjes. maar dat lijkt me al een stuk moeilijker met krommende wegen en onvoorspelbare lot vormen. Het komt allemaal erg "amerikaans" over.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:14 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ] hier ben ik nu mee bezig
Eerdere dingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou het jammer vinden als dit niet meer kan.
Ziet er treurig uit. Een voorbeeldje van hoe je niet met social media om moet gaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor.
"Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!"
En dan krijg je na 4000 mensen die geliked hebben en een paar honderd man die reageert 1 plaatje van een tornado. Nou geweldig. Lekker bezig EA.
Nee, voor mij ook niet. Veel te veel uren aan verslaafd geweest.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als ik die plaatjes van SC4 zie heb ik weer zin om het te gaan spelen maar dat is geen goed idee
Dat je daar naar kijkt...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor.
"Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!"
Ik snap echt niet wat daar de lol van is.quote:
Op een console wil je dit spel juist niet, lijkt me. Maar inderdaad: de beste manier om dit spel interessant te maken is de open source manier. Maar dan niet meer op de anarchistische manier zoals bij SC4. Daar had je vaak addons waarbij je urenlang moest zoeken voor je de juiste bestanden had om ze te doen werken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:22 schreef Kiyoaki het volgende:
Die wegen komen rechtstreeks uit simcity societies. Hebben ze nou ook geen straten en paadjes ingebouwd, of gewoon smallere, niet-amerikaanse wegen?
Vind het er maar treurig uitzien, wat boeit mij nou dat je een ruimteschip kan oproepen? Dat heb ik in SC4 misschien 3 keer gedaan, maar voegt verder niets toe aan het spel. Als ik het soort simcity wil spelen waar je dingen unlocked en rampen bestrijd doe ik de snes versie wel, die had dat al geperfectioneerd.
Ik denk dat de perfecte simcity open source zal worden. Het enige wat eigenlijk nodig is is een basis terraformer met menuutjes om lots in te zetten en een wisselbare analoge/digitale manier om wegen aan te leggen, vervolgens een standaardpakketje textures en lots erbij doen van de bestaande mod gemeenschap en je hebt al heel wat. Vervolgens hoef je alleen maar te wachten tot mensen er dingen voor maken en de parameters van het spel verfijnen.
Nee, de SNES versie was een heel leuk spel, maar had een totaal andere opzet. Het was een simcity waar het doel meer was om zoveel mogelijk burgers te krijgen op een zo efficient mogelijke manier, terwijl je geinige nintendo gebouwtjes unlocked en die bouwt. Het is een puur spel en geen serieuze stedenbouwer. Simcity 4 was weer heel anders en meer een echte simulatie en ontwerpprogramma. Die twee uitersten combineren denk ik slecht, daarom was simcity societies ook zo'n rukspel: als spelletje-spelletje was het overgecompliceerd en niet beter dan eerdere games, als simulator was het te tekenfilmachtig en ongecompliceerd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:38 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Op een console wil je dit spel juist niet, lijkt me. Maar inderdaad: de beste manier om dit spel interessant te maken is de open source manier. Maar dan niet meer op de anarchistische manier zoals bij SC4. Daar had je vaak addons waarbij je urenlang moest zoeken voor je de juiste bestanden had om ze te doen werken.
Verschrikkelijk inderdaad. En dat voor die ene foto..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor.
"Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!"
En dan krijg je na 4000 mensen die geliked hebben en een paar honderd man die reageert 1 plaatje van een tornado. Nou geweldig. Lekker bezig EA.
Geilquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef Kiyoaki het volgende:
Leuk hoor dat 3D stadje bouwen, maar kan ik er ook, bij voorbeeld, een lieflijk overkoepeld techno-lustoord met bijpassende vactrain en kabbelend beekje mee maken?
[ afbeelding ]
(ik moet hem nog omringen met een gewone stad en wat smaakvol gerangschikte, futuristische wolkenkrabbers)
Yes, met een hele berg plugins. Op zich is het installen van plugins niet zo heel moeilijk, je begint gewoon bij de NAM en het installeren van alle BSC standaard dependency packs, de columbus of italia terrain mod + tree controller en dan gewoon gebouwtjes trekken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
GeilIk neem aan via plug-ins!?
Ik vond Sim City 4 ook geweldig. Maar ik deed nooit aan cheats en qua plug-ins heb ik me nooit in kunnen verdiepen, dus daar ben ik helaas nooit mee aan de slag gegaan.
Helaas lijkt het niet echt lekker te werken op mijn nieuwe krachtigere PC, want in 1920x1080 gaat het opeens allemaal heel erg langzaam, terwijl ik het qua specs gewoon makkelijk zou moeten kunnen draaien.
Ik mis het wel.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat daar de lol van is.
de jongens achter citiesXL begonnen heel erg hoopvol.. maar dat is helaas niks geworden..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef T-zooi het volgende:
Het ziet er meer uit als Sim Village of Sim Town. Het gaat om een grote groep van kleine plaatsjes die met elkaar in een omgeving zitten. Leuk idee maar het lijkt allemaal te kleinschalig en simpel. De graphics helpen daarbij niet.
Ik denk dat EA totaal niet begrijpt wat mensen willen en ons steeds maar hun ideeen opdringt zoals met Socities en nu ook weer.
Wordt echt tijd voor een goede concurrent, laat EA maar lijden.
Nooit gehoord van tussentijds opslaan?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Halve stad kwijt omdat Simcity 4 crashte![]()
![]()
Twee uur werk
Niet aan gedacht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nooit gehoord van tussentijds opslaan?
beta releases. daar staat EA bekend om..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Mogen ze wel eens gaan beginnen met die beta. Zal je zien dat ze de beta vlak voor release nog houden en vervolgens geen tijd hebben om iets met de feedback te doen
mijn 3 jaar oude kaart kan nog steeds prima mee (een HD5870)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:32 schreef abruzzese het volgende:
Het grootste probleem is met nieuwe PC games of je hem kunt draaien op jouw PC ????
Ik kan SimCity 5 met mijn Mobile Grafische Nvidia GT630M 2 GB op minimaal draaien en dat moet genoeg zijn want ze maken de games steeds mooier maar voor diegene wat een tragere grafische kaart hebben kunnen toch plezier aan beleven .
Als ik de kwaliteit heb van games die 2 jaar oud zijn ben ik dik tevreden .
Nice!quote:
Geen subways dus, minpunt nummer 1. En geen vrije terraforming. Nummer 2.quote:
Je kon het zelf zo complex maken als je wilde.quote:Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
4 was helemaal niet zo enorm complexquote:Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:09 schreef ThaBrain het volgende:
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe)en de weginfra wordt een stuk minder gebruikt. Vervolgens stroomt het geld binnen....
Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.
Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:24 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.
Ja de truc met de belastingverhogingen heb ik ook altijd gebruikt, wellicht dat ik alsnog onvoldoende bomen en plaza's in de stad bouwde.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).
Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel.
De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef FutureWorld het volgende:
Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest
Had t over de screens mbt SC5quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.
Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen.
SC5 zal er wel meer vrijheid in geven.
Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.
Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.quote:Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.
Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...quote:Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
Mwa, PU is vaak redelijk eerlijk maar ook zij krijgen natuurlijk hun goodies van EA enzo. Partijdigheid heb je altijd. Maar had het ook meer over online reviews van mensen die wel zo stom zijn hem op de eerste dag te kopen.quote:Op maandag 26 november 2012 00:46 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.quote:Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.
Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Had het ergens op somethingawful forums gelezen, kan het nu niet meer terugvinden. In principe is de tram gewoon een upgrade van het brede wegtype naar een hogere capaciteit. Misschien dat het ook nog een soort netwerk op zichzelf vormt, maar weet niet, klinkt allemaal weer erg simpel.quote:Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.
quote:eXXon posted:
The road upgrade path, per the EA forums:
Narrow roads:
Dirt road, 4 way stops, Low Density
2 Lane road, 4 way stops, Low Density
4 Lane road, 4 way stops, Medium Density
4 Lane road, traffic lights, High Density
Wide roads:
4 lane boulevard, medium density
6 lane avenue, high density
6 lane avenue with streetcars, high density
So it sounds like you also can't build streetcars except on 6 lane avenues.
"You can build a city in the shape of a guitar, because you're a rock star!"quote:
quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:12 schreef mschol het volgende:
[..]
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..
Leuk voor een casino 'strip' misschien, maar zo midden in de stad, bah!quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Dat riep ik een aantal maandrn geleden ook en werd compleet afgemaakt hierquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel.
het plaatje komt over als een "villa"wijk met een dikke straat erdoor heen, dat is vreemd, maar ik ga geen definitief oordeel vellenquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:38 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.
Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit.
Als het je eerste Simcity is ziet het er natuurlijk geweldig uit. Maar voor mensen die met de originele games zijn opgegroeid is dit een beetje een slap in the face. In ieder geval grafisch. Simcity was altijd een realistische simulator met wat verborgen humor. Nu is het cartoony en dat schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat.quote:
Inderdaad, deze screens zien er bijvoorbeeld wel leuk uit.quote:Op zondag 18 november 2012 19:19 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bahquote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.quote:
gelukkig valt daar nog weinig over te zeggen zolang er geen beta is geweest of uberhaupt een degelijke reviewquote:Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.
Precies. Heb er al veel voorbij zien komen en dit is de eerste waarbij ik denk "nee". Laten we rustig blijven afwachten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik.
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.quote:Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Het is natuurlijk altijd makkelijk om dat 'NOT FINAL SOFTWARE' te missen. Staat er ook helemaal niet groot ofzo.quote:Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Precies. Vind die screen er prima uit zien.quote:Op maandag 10 december 2012 01:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.
Niet mee eens trouwens, ook de eerdere screenshots zien er kinderlijk en Societies-achtig uit. "Not final software" is natuurlijk ook niet echt geruststellend zo kort voor de launch, ze hebben tijd om dingen te veranderen, maar waarschijnlijk zal het uiteindelijke product grotendeels overeenkomen met wat we zien.quote:Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Precies. Vind die screen er prima uit zien.
Leuk, steden in blokken met enorme ruimtes er tussen. Ziet er niet uit manquote:
Nee kan niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:41 schreef DarkAccountant het volgende:
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5?
Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen.
Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen.
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?quote:Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad.
Kan je apart kopen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen?
Als je de Digital Deluxe Edition koopt krijg je die er extra bij.quote:
Verwacht maar geen mod tools, anders kunnen ze geen betaalde DLC meer uitbrengenquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:05 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?
Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte.
[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)
Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Erg kleinquote:[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)
Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Ik denk dan ook dat dit de grootste misser is die ze gaan maken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Erg klein![]()
Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah.
Dit dus, juist de enorme verscheidenheid aan gebouwen, landschappen etc maakten het spels zo interessant.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:31 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen).
dat is toch met elk nieuw spel zoquote:
Constante internet verbinding verplicht, laat dan maar zitten...quote:
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.quote:
quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen
Geld verdienen ten kosten van een spel dat onder Maxis' eigen regie geweldig zou zijn geworden...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. er wel uit.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
quote:Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*Als de simulatie gedeeltelijk door EA servers wordt gedaan dan is het onmogelijk om er uit te slopen omdat je anders het spel sloopt. Wat dat betreft wel slim gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. er wel uit.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*Dat gaat je niet lukken... want het gaat via Origin... Daar moet je eerst inloggen. Vervolgens start je pas het spel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. er wel uit.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Spore.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.
Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis.
Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.quote:Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell.
was qua concept prima, uitvoering kon beter maar was niet echt beroerd te noemen ofzo, ik ken games die echt VEEEL beroerder zijn..quote:
dat zal niet..quote:[..]
Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.
quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik ook niet...
Ik wacht al een flinke tijd...
eta?? Wat is dat?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef onlogisch het volgende:
Wat betekent dat always on drm?
Oh, en wat is de ETA van dit spel?
Hij berekent bepaalde dingen in de cloud van EA, waardoor het zonder connectie met EA niet te spelen is in principe.quote:
Daar ga ik ook wel van uit jaquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
Nogmaals, als het spel gedeeltelijk op de EA servers draait, zoals Maxis claimt, dan is het spel niet te te kraken. Net als dat je een MMO als World of Warcraft niet kan kraken. Als je dat wel zou doen dan sloopt je een essentieel deel van het spel en is het onspeelbaar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
dat gaat ze echt niet lukken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit)quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:45 schreef Disorder het volgende:
Gezien het doorzetten van de speelse grafische stijl van The sims naar deze SimCity en de always online 'beveiliging' is mijn interesse ineens.. foetsie.
Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:49 schreef mschol het volgende:
[..]
zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit)
Goed lezen is ook een vak hequote:Op zaterdag 29 december 2012 00:04 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het spel interesseert je dus niet???
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:01 schreef Kiyoaki het volgende:
Het spel ziet er inderdaad uit als een drol.
Waarom dat nou weer dan.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
een spel alleen waarderen op zijn graphicsquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....
daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd![]()
Ah, een medestanderquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Je bent vaak negatief en zeikerig en niet alleen in dit topic.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Dan blijf je toch die oude spelen? Als die nieuwe je niet interesseert rot je maar op uit dit topic.quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:43 schreef Kiyoaki het volgende:
Gaan jullie twee nou echt bilmaatjes worden omdat ik een DRM-geinfecteerde, sterk versimpelde en overduidelijk door de marketingafdeling van EA verziekte, en daarom teleurstellende opvolger van een heel goed spel terecht afzeik?
Sinds ze negatief en zeikerig zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM
Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven..
quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:07 schreef mschol het volgende:
[..]
een spel alleen waarderen op zijn graphics
hier:Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....
daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd
Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.
Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manierenen het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.
Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemistquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.
Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.
dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)quote:Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren![]()
welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komtquote:en het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.
Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe een user dat duidelijk maakt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM
Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven..
Nooit gespeeld.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:56 schreef mschol het volgende:
[..]
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist
Klopt. Het zorgt er ook voor dat heel veel mensen het spel nu al niet eens meer willen.quote:dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)
Nee hoor. genoeg leuke games waarbij het zwaartepunt bij plezier en gameplay ligt.quote:[..]
welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:quote:
Vind ik niet overigens, dat ging best goed. RCT3 was een beetje klungelig in elkaar gezet, maar het was in ieder geval nog vrij flexibel en het 3D had een duidelijke toepassing (in je eigen achtbanen zitten).quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd.
In Simcity 4 had je ook een keuze voor wat voor stad je wil maken, sterker nog, je kon (afhankelijk van de moeite die je wilde doen) in dat spel in principe alles bouwen wat je kon bedenken. Ik vind het vernieuwingen (bijvoorbeeld resources) ook op zich niet verkeerd, maar in dit spel is juist de invloed die je hebt op dat wat je maakt sterk ingeperkt. Gebouwen kan je niet langer los van wegen bouwen, je hebt geen echte controle over de verbindingen tussen steden en hun omgeving, en je kan geen mods installeren. Hoe kan je dat nou als een goede ontwikkeling zien?quote:Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval.
Precies dit. De kenmerkende modus operandi van EA en bedrijven onder EA. Een spel met super mooie dingen toezeggen, mooie beloftes doen, geweldige gameplay beloven en vervolgens een spel bezorgen dat aan elkaar hangt van ellende. Omdat het in dit geval om Maxis ging hoopt ik dat ze nog enig tegengas konden geven aangezien het toch één van de grotere studio's is in EA's portfolio. Maar helaas, ook Simcity is slachtoffer geworden van de overname van Maxis.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:01 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:
[ afbeelding ]
Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd.
Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes.
Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots.
Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zienquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:40 schreef mschol het volgende:
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
Nou, dat belooft wat.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:55 schreef jackson het volgende:
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken.
en dan hoop je dus dat wat je ziet en leest ook voor het definitieve spel geld..quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zien
origin ligt er hier eens per half jaar (max) uit?quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:55 schreef jackson het volgende:
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken.
Nog zo'n 3 maanden tot de release, toch? Wat verwacht je nog te zien veranderen?quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:59 schreef mschol het volgende:
[..]
en dan hoop je dus dat wat je ziet en leest ook voor het definitieve spel geld..
er is notabene nog geen beta uitgeschreven en er kan dan dus nog vanalles veranderen...
een relese kan altijd verschuiven, het is niet alsof het dan op de markt MOET komen..quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nog zo'n 3 maanden tot de release, toch? Wat verwacht je nog te zien veranderen?
Niet zo zeer dat origin eruit ligt, maar wel de servers van fifa13. Vandaag ook weer. Ik ben wel benieuwd of je wel net als bij fifa13 door kan spelen als je geen verbinding meer hebt met de servers, of dat je dan niet meer verder kan.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
origin ligt er hier eens per half jaar (max) uit?
dus dat vaak herken ik totaal niet..
Volgens mij kan je nog zo'n 5 minuten doorspelen als de verbinding wegvalt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Niet zo zeer dat origin eruit ligt, maar wel de servers van fifa13. Vandaag ook weer. Ik ben wel benieuwd of je wel net als bij fifa13 door kan spelen als je geen verbinding meer hebt met de servers, of dat je dan niet meer verder kan.
Vind ik vrij weinig.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:30 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je nog zo'n 5 minuten doorspelen als de verbinding wegvalt.
Als dbeta nog komt, wat ik wel hoop.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:28 schreef DjinN het volgende:
Ik zie het allemaal tijdens de bétaIk ga nou nog niet lopen mekkeren als de béta nog niet eens is begonnen.
Ah ja, dit argument. Het spel is minder dan 3 maanden van de launch af. Radicale veranderingen zullen er niet in zitten, en de kenmerken die nu al structureel zichtbaar zijn in de engine, zoals het formaat van de steden zelf en de basisprincipes van de engine, bederven de lol al bij voorbaat voor iedereen met enig onderscheidingsvermogen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:40 schreef mschol het volgende:
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
Dit dus. Grote metropolen bouwen is bij voorbaat gewoon al niet mogelijk. Dat was juist het coole aan SC4, een hele regio vol kunnen bouwen die enigsinds met elkaar in verbinding staat en invloed heeft op elkaar.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:32 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ah ja, dit argument. Het spel is minder dan 3 maanden van de launch af. Radicale veranderingen zullen er niet in zitten, en de kenmerken die nu al structureel zichtbaar zijn in de engine, zoals het formaat van de steden zelf en de basisprincipes van de engine, bederven de lol al bij voorbaat voor iedereen met enig onderscheidingsvermogen.
Dan zal het aan Fifa liggenquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
origin ligt er hier eens per half jaar (max) uit?
dus dat vaak herken ik totaal niet..
Inderdaad, als je genoeg informatie kan onttrekken uit enige trailers/screenshots etc. dan kun je al een hele precieze inschatting maken wat het eindproduct betreft.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:32 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ah ja, dit argument. Het spel is minder dan 3 maanden van de launch af. Radicale veranderingen zullen er niet in zitten, en de kenmerken die nu al structureel zichtbaar zijn in de engine, zoals het formaat van de steden zelf en de basisprincipes van de engine, bederven de lol al bij voorbaat voor iedereen met enig onderscheidingsvermogen.
quote:Op maandag 31 december 2012 10:56 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan vrijwel geen enkele denkbare realistische stad bouwen, behalve Amerikaanse steden. Het type stratenplan wat glassbox simuleert (waarbij elk gebouw direct toegang tot een autoweg heeft) bestaat in werkelijkheid vrijwel niet. Simcity 4 was relatief flexibel (je kon in ieder geval voetgangerspaden modden en het openbaar vervoer was uitgebreid), maar zonder mods kan je dat deze keer wel vergeten.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:29 schreef Sfeermaker het volgende:
Jammer dat we dit soort steden waarschijnlijk niet kunnen bouwen:
Siena
[ afbeelding ]
Brugge
[ afbeelding ]
De hype heeft mij ook weer zin gegeven om Simcity 4 op te pakken. Interesse voor dit spel vervaagd snel moet ik eerlijk zeggen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:09 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Even serieus hoor, ik kan niet meer wachten...
* Computerfluisteraar start Simcity 4 maar weer
Ik heb 'em al in het winkelwagentje liggen. Telt dat ook?quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ben ik dan de enige die de pre-order al heeft?
Nee.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb 'em al in het winkelwagentje liggen. Telt dat ook?
Ik pre-order geen games van EA aangezien dit in het verleden te vaak is uitgelopen op een enorme teleurstelling. Nu vis ik ze meestal uit de budgetbak een paar maanden na release.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ben ik dan de enige die de pre-order al heeft?
volgens mij trollen zij gewoonquote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:45 schreef sinepedraap het volgende:
Ik had me destijds ook opgegeven maar nog niks gehoord of zo
Release datum staat op 5 maart oid, dan moeten de hardcopies wel begin feb in productie gaan. Dan zou de game inmiddels behoorlijk in de laatste fases moeten zitten qua developmentquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Zal we een beta van een week worden ofzo
Je internetverbinding ligt er uit, je kan niet spelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:14 schreef SosuaCafe het volgende:
Zijn er serieus mensen niet altijd online? Ik snap het probleem niet zo.
En dat is bij andere multiplayer spellen niet zo? Battlefield 3 kan je toch ook niet online spelen als je geen internet hebt?quote:Op zondag 6 januari 2013 19:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je internetverbinding ligt er uit, je kan niet spelen.
De servers van EA liggen er uit, je kan ook niet spelen.
Lijkt me reden genoeg.
of wat dacht je van ff in de trein een potje gamen? Of op vakantie?quote:Op zondag 6 januari 2013 19:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je internetverbinding ligt er uit, je kan niet spelen.
De servers van EA liggen er uit, je kan ook niet spelen.
Lijkt me reden genoeg.
Ook dat inderdaad. Maar dat doe ik zelf nooit.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
of wat dacht je van ff in de trein een potje gamen? Of op vakantie?
Ik heb in 2012 een half jaar alleen internet gehad op m'n telefoon en verder nergens.. Dan wil je dit soort shit niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:14 schreef SosuaCafe het volgende:
Zijn er serieus mensen niet altijd online? Ik snap het probleem niet zo.
Kom maar terug als je het hebt gespeeld.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:21 schreef blow... het volgende:
Ik vind het wel mooi voor wat ik kan zien nu hoor.
Wat dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Kom maar terug als je het hebt gespeeld.
Ik wacht wel even tot het spel helemaal ''af'' is...quote:Op maandag 7 januari 2013 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Kom maar terug als je het hebt gespeeld.
De vraag is wie het allemaal gespeeld heeft. Niemand namelijk, er is nog geen beta. Ik heb het twee keer (E3, gamescom) en ik ga de laatste versie woensdag spelen. Mochten er vragen zijn: shoot, dan kan ik die meenemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef Altron het volgende:
[..]
Ik wacht wel even tot het spel helemaal ''af'' is...
Zag er allemaal veel belovend uit , de reacties hier in dit topic niet helaas...
Ik wacht jou preview graag af Phenoquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
De vraag is wie het allemaal gespeeld heeft. Niemand namelijk, er is nog geen beta. Ik heb het twee keer (E3, gamescom) en ik ga de laatste versie woensdag spelen. Mochten er vragen zijn: shoot, dan kan ik die meenemen.
Een beetje zoals jouw ouders zich gedroegen op je geboortedag.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:25 schreef Kiyoaki het volgende:
Wel grappig hoe ze met zoveel trots en fanfaremuziek iets tonen wat er zo overduidelijk beroerd uit ziet.
Beetje last van emotietjes joh? Rukkertje.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Een beetje zoals jouw ouders zich gedroegen op je geboortedag.
Is er uberhaubt iets zichtbaar qua modbaarheid, op zijn minst de mogelijkheid om lots te maken? Zijn er nog variaties in thema's per regio?quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
De vraag is wie het allemaal gespeeld heeft. Niemand namelijk, er is nog geen beta. Ik heb het twee keer (E3, gamescom) en ik ga de laatste versie woensdag spelen. Mochten er vragen zijn: shoot, dan kan ik die meenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |