Maar dat was 4 ook, je kon alleen VS style gridcities bouwen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:02 schreef Kiyoaki het volgende:
Wat me vooral niet zo bevalt zijn die reusachtig brede, Amerikaanse wegen en huisjes met lawns enzo. Wat als ik zoiets als tokyo wil bouwen, met allemaal kleine straatjes en dicht op elkaar gepakte shit. In de trailer wordt gezegd dat je alleen langs wegen kan bouwen, dus dat is dan al niet mogelijk tenzij de manier waarop het bouwen gebeurt zelf wordt aangepast, of je (net als in simcity 4) reusachtige lots kan importeren met ingebouwde straatjes. maar dat lijkt me al een stuk moeilijker met krommende wegen en onvoorspelbare lot vormen. Het komt allemaal erg "amerikaans" over.
Je had daar wel trucs voor in SC4, bv. altijd 1x1 zonen en dan op medium of high density, dan kreeg je rijhuizen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:02 schreef Kiyoaki het volgende:
Wat me vooral niet zo bevalt zijn die reusachtig brede, Amerikaanse wegen en huisjes met lawns enzo. Wat als ik zoiets als tokyo wil bouwen, met allemaal kleine straatjes en dicht op elkaar gepakte shit. In de trailer wordt gezegd dat je alleen langs wegen kan bouwen, dus dat is dan al niet mogelijk tenzij de manier waarop het bouwen gebeurt zelf wordt aangepast, of je (net als in simcity 4) reusachtige lots kan importeren met ingebouwde straatjes. maar dat lijkt me al een stuk moeilijker met krommende wegen en onvoorspelbare lot vormen. Het komt allemaal erg "amerikaans" over.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:14 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ] hier ben ik nu mee bezig
Eerdere dingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou het jammer vinden als dit niet meer kan.
Ziet er treurig uit. Een voorbeeldje van hoe je niet met social media om moet gaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor.
"Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!"
En dan krijg je na 4000 mensen die geliked hebben en een paar honderd man die reageert 1 plaatje van een tornado. Nou geweldig. Lekker bezig EA.
Nee, voor mij ook niet. Veel te veel uren aan verslaafd geweest.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als ik die plaatjes van SC4 zie heb ik weer zin om het te gaan spelen maar dat is geen goed idee
Dat je daar naar kijkt...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor.
"Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!"
Ik snap echt niet wat daar de lol van is.quote:
Op een console wil je dit spel juist niet, lijkt me. Maar inderdaad: de beste manier om dit spel interessant te maken is de open source manier. Maar dan niet meer op de anarchistische manier zoals bij SC4. Daar had je vaak addons waarbij je urenlang moest zoeken voor je de juiste bestanden had om ze te doen werken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:22 schreef Kiyoaki het volgende:
Die wegen komen rechtstreeks uit simcity societies. Hebben ze nou ook geen straten en paadjes ingebouwd, of gewoon smallere, niet-amerikaanse wegen?
Vind het er maar treurig uitzien, wat boeit mij nou dat je een ruimteschip kan oproepen? Dat heb ik in SC4 misschien 3 keer gedaan, maar voegt verder niets toe aan het spel. Als ik het soort simcity wil spelen waar je dingen unlocked en rampen bestrijd doe ik de snes versie wel, die had dat al geperfectioneerd.
Ik denk dat de perfecte simcity open source zal worden. Het enige wat eigenlijk nodig is is een basis terraformer met menuutjes om lots in te zetten en een wisselbare analoge/digitale manier om wegen aan te leggen, vervolgens een standaardpakketje textures en lots erbij doen van de bestaande mod gemeenschap en je hebt al heel wat. Vervolgens hoef je alleen maar te wachten tot mensen er dingen voor maken en de parameters van het spel verfijnen.
Nee, de SNES versie was een heel leuk spel, maar had een totaal andere opzet. Het was een simcity waar het doel meer was om zoveel mogelijk burgers te krijgen op een zo efficient mogelijke manier, terwijl je geinige nintendo gebouwtjes unlocked en die bouwt. Het is een puur spel en geen serieuze stedenbouwer. Simcity 4 was weer heel anders en meer een echte simulatie en ontwerpprogramma. Die twee uitersten combineren denk ik slecht, daarom was simcity societies ook zo'n rukspel: als spelletje-spelletje was het overgecompliceerd en niet beter dan eerdere games, als simulator was het te tekenfilmachtig en ongecompliceerd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:38 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Op een console wil je dit spel juist niet, lijkt me. Maar inderdaad: de beste manier om dit spel interessant te maken is de open source manier. Maar dan niet meer op de anarchistische manier zoals bij SC4. Daar had je vaak addons waarbij je urenlang moest zoeken voor je de juiste bestanden had om ze te doen werken.
Verschrikkelijk inderdaad. En dat voor die ene foto..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor.
"Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!"
En dan krijg je na 4000 mensen die geliked hebben en een paar honderd man die reageert 1 plaatje van een tornado. Nou geweldig. Lekker bezig EA.
Geilquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef Kiyoaki het volgende:
Leuk hoor dat 3D stadje bouwen, maar kan ik er ook, bij voorbeeld, een lieflijk overkoepeld techno-lustoord met bijpassende vactrain en kabbelend beekje mee maken?
[ afbeelding ]
(ik moet hem nog omringen met een gewone stad en wat smaakvol gerangschikte, futuristische wolkenkrabbers)
Yes, met een hele berg plugins. Op zich is het installen van plugins niet zo heel moeilijk, je begint gewoon bij de NAM en het installeren van alle BSC standaard dependency packs, de columbus of italia terrain mod + tree controller en dan gewoon gebouwtjes trekken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
GeilIk neem aan via plug-ins!?
Ik vond Sim City 4 ook geweldig. Maar ik deed nooit aan cheats en qua plug-ins heb ik me nooit in kunnen verdiepen, dus daar ben ik helaas nooit mee aan de slag gegaan.
Helaas lijkt het niet echt lekker te werken op mijn nieuwe krachtigere PC, want in 1920x1080 gaat het opeens allemaal heel erg langzaam, terwijl ik het qua specs gewoon makkelijk zou moeten kunnen draaien.
Ik mis het wel.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat daar de lol van is.
de jongens achter citiesXL begonnen heel erg hoopvol.. maar dat is helaas niks geworden..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef T-zooi het volgende:
Het ziet er meer uit als Sim Village of Sim Town. Het gaat om een grote groep van kleine plaatsjes die met elkaar in een omgeving zitten. Leuk idee maar het lijkt allemaal te kleinschalig en simpel. De graphics helpen daarbij niet.
Ik denk dat EA totaal niet begrijpt wat mensen willen en ons steeds maar hun ideeen opdringt zoals met Socities en nu ook weer.
Wordt echt tijd voor een goede concurrent, laat EA maar lijden.
Nooit gehoord van tussentijds opslaan?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Halve stad kwijt omdat Simcity 4 crashte![]()
![]()
Twee uur werk
Niet aan gedacht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nooit gehoord van tussentijds opslaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |