abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119137165
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_119138281
Ik kan niet wachten tot hij uitkomt. Heeft mn leven eindelijk weer zin!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_119353043

pi_119353411
  zondag 18 november 2012 @ 20:24:55 #105
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_119356309
quote:
Geen subways dus, minpunt nummer 1. En geen vrije terraforming. Nummer 2.

Nee, ik zie deze niet zo goed worden als Sim City 3 (de beste!) of 4.
pi_119357062
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 18 november 2012 @ 20:54:34 #107
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_119358223
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Je kon het zelf zo complex maken als je wilde.
pi_119361836
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
4 was helemaal niet zo enorm complex

je had wel een heleboel mogelijkheden, maar dat is juist de kracht van het hele spel :D
ik gebruikte b.v. nooit bussen, of alleen bij de randen.. werkte prima , de rails in het spel (de reguliere treinen) heb ik zelfs nooit aangeraakt :o)
pi_119377713
Vond 4 ook niet zo complex..

Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest ;)
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:20:03 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119413170
Ik vond vier ook maar net hoe complex je het zelf wilde maken.

Als je echt een supermega goede stad wilt maken dan moet je ook van de belasting de ins en outs weten alsook de projecten die je kan gaan financiëren.

Tevens een tvp voor komende deel, lijkt me leuk. Al hoop ik niet dat EA ook met dit spel om de 2 week met nieuwe betalende DLC komt.
pi_119419195
Simcity 3000 world edition heb ik grijs gespeeld met een vriend van me. We pakten vaak een grid met een rivier in het midden, ik bebouwde de ene kant, hij de andere. Daar zijn zoveel prachtige steden uitgerold.

Simcity 4 vond ik iets minder leuk want het crashte zo vaak, op een oude en nieuwe pc, dat maakte niet uit, het was continu opslaan of je was je mooie stad kwijt. Het was wel een lichte vooruitgang t.o.v. Simcity 3000 WE, want de vele plugins die je kon downloaden maakte het wel leuk. Heb ooit nog gele NS dubbeldekker- treinen rond laten rijden en het arsenaal aan hoge kantoorpanden uitgebreid.

Ben nu zeer benieuwd naar deze nieuwe versie van Simcity.
- Gaat de computer het spel aankunnen?
- De vormen van openbaar vervoer?
- De financiën?
- Terraforming en modding?
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:09:22 #112
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_119420872
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe) ;) en de weginfra wordt een stuk minder gebruikt. Vervolgens stroomt het geld binnen....

Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd :D
pi_119421213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:09 schreef ThaBrain het volgende:
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe) ;) en de weginfra wordt een stuk minder gebruikt. Vervolgens stroomt het geld binnen....

Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd :D
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.

Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:24:03 #114
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119421358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.

Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.
pi_119421498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:52:53 #116
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_119422157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).

Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel.
De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens ;)
pi_119422480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).

Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel.
De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens ;)
Ja de truc met de belastingverhogingen heb ik ook altijd gebruikt, wellicht dat ik alsnog onvoldoende bomen en plaza's in de stad bouwde.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:06:44 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_119425021
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef FutureWorld het volgende:

Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest ;)
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.
Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen.

SC5 zal er wel meer vrijheid in geven.
pi_119425186
Als de stad in Simcity 5 maar bruist en niet zoals met Cities XL 2011/2012 er kaal en levenloos uitziet.

Trouwens, wat was dat een slecht spel, draaide maar op een processor, met als gevolg een schokkende gameplay, vooral wanneer de stad groter werd.
pi_119428179
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.
Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen.

SC5 zal er wel meer vrijheid in geven.
Had t over de screens mbt SC5 ;)
pi_119608094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119609222
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
pi_119626353

[ Bericht 100% gewijzigd door Probably_on_pcp op 26-11-2012 00:12:46 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_119627035
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119627095
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')