Geen subways dus, minpunt nummer 1. En geen vrije terraforming. Nummer 2.quote:
Je kon het zelf zo complex maken als je wilde.quote:Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
4 was helemaal niet zo enorm complexquote:Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:09 schreef ThaBrain het volgende:
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe)en de weginfra wordt een stuk minder gebruikt. Vervolgens stroomt het geld binnen....
Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.
Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:24 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.
Ja de truc met de belastingverhogingen heb ik ook altijd gebruikt, wellicht dat ik alsnog onvoldoende bomen en plaza's in de stad bouwde.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).
Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel.
De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef FutureWorld het volgende:
Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest
Had t over de screens mbt SC5quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.
Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen.
SC5 zal er wel meer vrijheid in geven.
Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.
Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.quote:Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.
Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...quote:Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |