abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119137165
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_119138281
Ik kan niet wachten tot hij uitkomt. Heeft mn leven eindelijk weer zin!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_119353043


When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_119353411
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 18 november 2012 @ 20:24:55 #105
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_119356309
quote:
Geen subways dus, minpunt nummer 1. En geen vrije terraforming. Nummer 2.

Nee, ik zie deze niet zo goed worden als Sim City 3 (de beste!) of 4.
pi_119357062
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 18 november 2012 @ 20:54:34 #107
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_119358223
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
Je kon het zelf zo complex maken als je wilde.
pi_119361836
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex.
4 was helemaal niet zo enorm complex

je had wel een heleboel mogelijkheden, maar dat is juist de kracht van het hele spel :D
ik gebruikte b.v. nooit bussen, of alleen bij de randen.. werkte prima , de rails in het spel (de reguliere treinen) heb ik zelfs nooit aangeraakt :o)
pi_119377713
Vond 4 ook niet zo complex..

Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest ;)
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:20:03 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119413170
Ik vond vier ook maar net hoe complex je het zelf wilde maken.

Als je echt een supermega goede stad wilt maken dan moet je ook van de belasting de ins en outs weten alsook de projecten die je kan gaan financiëren.

Tevens een tvp voor komende deel, lijkt me leuk. Al hoop ik niet dat EA ook met dit spel om de 2 week met nieuwe betalende DLC komt.
pi_119419195
Simcity 3000 world edition heb ik grijs gespeeld met een vriend van me. We pakten vaak een grid met een rivier in het midden, ik bebouwde de ene kant, hij de andere. Daar zijn zoveel prachtige steden uitgerold.

Simcity 4 vond ik iets minder leuk want het crashte zo vaak, op een oude en nieuwe pc, dat maakte niet uit, het was continu opslaan of je was je mooie stad kwijt. Het was wel een lichte vooruitgang t.o.v. Simcity 3000 WE, want de vele plugins die je kon downloaden maakte het wel leuk. Heb ooit nog gele NS dubbeldekker- treinen rond laten rijden en het arsenaal aan hoge kantoorpanden uitgebreid.

Ben nu zeer benieuwd naar deze nieuwe versie van Simcity.
- Gaat de computer het spel aankunnen?
- De vormen van openbaar vervoer?
- De financiën?
- Terraforming en modding?
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:09:22 #112
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_119420872
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe) ;) en de weginfra wordt een stuk minder gebruikt. Vervolgens stroomt het geld binnen....

Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd :D
pi_119421213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:09 schreef ThaBrain het volgende:
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe) ;) en de weginfra wordt een stuk minder gebruikt. Vervolgens stroomt het geld binnen....

Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd :D
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.

Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:24:03 #114
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119421358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.

Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.
pi_119421498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen.
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:52:53 #116
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_119422157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel.
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).

Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel.
De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens ;)
pi_119422480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen).

Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel.
De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens ;)
Ja de truc met de belastingverhogingen heb ik ook altijd gebruikt, wellicht dat ik alsnog onvoldoende bomen en plaza's in de stad bouwde.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:06:44 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_119425021
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef FutureWorld het volgende:

Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest ;)
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.
Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen.

SC5 zal er wel meer vrijheid in geven.
pi_119425186
Als de stad in Simcity 5 maar bruist en niet zoals met Cities XL 2011/2012 er kaal en levenloos uitziet.

Trouwens, wat was dat een slecht spel, draaide maar op een processor, met als gevolg een schokkende gameplay, vooral wanneer de stad groter werd.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_119428179
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen.
Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen.

SC5 zal er wel meer vrijheid in geven.
Had t over de screens mbt SC5 ;)
pi_119608094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.

Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119609222
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
pi_119626353


[ Bericht 100% gewijzigd door Probably_on_pcp op 26-11-2012 00:12:46 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_119627035
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119627095
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
pi_119627137
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:46 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
Mwa, PU is vaak redelijk eerlijk maar ook zij krijgen natuurlijk hun goodies van EA enzo. Partijdigheid heb je altijd. Maar had het ook meer over online reviews van mensen die wel zo stom zijn hem op de eerste dag te kopen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119633324
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.
pi_119634709
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.
Had het ergens op somethingawful forums gelezen, kan het nu niet meer terugvinden. In principe is de tram gewoon een upgrade van het brede wegtype naar een hogere capaciteit. Misschien dat het ook nog een soort netwerk op zichzelf vormt, maar weet niet, klinkt allemaal weer erg simpel.

edit: ah
quote:
eXXon posted:
The road upgrade path, per the EA forums:

Narrow roads:

Dirt road, 4 way stops, Low Density
2 Lane road, 4 way stops, Low Density
4 Lane road, 4 way stops, Medium Density
4 Lane road, traffic lights, High Density

Wide roads:
4 lane boulevard, medium density
6 lane avenue, high density
6 lane avenue with streetcars, high density

So it sounds like you also can't build streetcars except on 6 lane avenues.
pi_119687269
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_119688574
Zou 5 maart dit keer wel definitief zijn?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119689547
quote:
"You can build a city in the shape of a guitar, because you're a rock star!"

Tja, ze zullen zelf ook wel wanhopig worden.
  woensdag 28 november 2012 @ 00:04:37 #132
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119697253
Aangezien men wel met de onintelligente generatie van 12- 20 mee moeten gaan zal ook dit spel dumbed down worden.
pi_120066950


Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
pi_120067181
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
:{

Inderdaad, wat een lelijk zooi.... Ze moeten gewoon Simcity 4-achtige graphics aanhouden.
pi_120068670
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120069063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..
pi_120069595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:12 schreef mschol het volgende:

[..]

de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.

Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit.
pi_120070014
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Leuk voor een casino 'strip' misschien, maar zo midden in de stad, bah!
pi_120070216
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel.
Dat riep ik een aantal maandrn geleden ook en werd compleet afgemaakt hier :')

Het ziet er gewoon niet uit
pi_120070659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:38 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.

Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit.
het plaatje komt over als een "villa"wijk met een dikke straat erdoor heen, dat is vreemd, maar ik ga geen definitief oordeel vellen
pi_120073862
Die overdaad aan 'bloom' in die screenshots ziet er echt niet uit. Hopelijk is dit spel een beetje toegankelijk voor de modding community, die kunnen dan mooi nieuwe textures enzo regelen. Hoop ook dat je die bloom onzin uit kan zetten.

Dit wordt dus eerst een downloadtje om te kijken of het alleen überhaupt lekker speelt. Zo ja dan koop ik hem voor de multiplayer.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120074921
wat een gezeik in dit topic
Wie dit leest is hek.
pi_120075412
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:07 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat een gezeik in dit topic
Meer realistisch
pi_120076064
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:07 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat een gezeik in dit topic
Als het je eerste Simcity is ziet het er natuurlijk geweldig uit. Maar voor mensen die met de originele games zijn opgegroeid is dit een beetje een slap in the face. In ieder geval grafisch. Simcity was altijd een realistische simulator met wat verborgen humor. Nu is het cartoony en dat schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120076140
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik.
Wie dit leest is hek.
pi_120076849
quote:
Inderdaad, deze screens zien er bijvoorbeeld wel leuk uit.
pi_120086360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Bah :r, die UI ziet er ook erg cheap uit.
pi_120101830
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:07 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat een gezeik in dit topic
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.
pi_120102469
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.
gelukkig valt daar nog weinig over te zeggen zolang er geen beta is geweest of uberhaupt een degelijke review
zolang hij niet in het RC status zit dan kan er nog vanalles veranderen
pi_120105872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik.
Precies. Heb er al veel voorbij zien komen en dit is de eerste waarbij ik denk "nee". Laten we rustig blijven afwachten.

Wel vind ik dat er veel knoppen onder in de menubalk zitten, dat is wellicht een nadeel. Ben wel blij dat ze onderin zitten en niet rechts of links op het scherm.
pi_120118123


Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
pi_120136811
quote:
18s.gif Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 10 december 2012 @ 01:41:31 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120137184
quote:
18s.gif Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Het is natuurlijk altijd makkelijk om dat 'NOT FINAL SOFTWARE' te missen. Staat er ook helemaal niet groot ofzo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 10 december 2012 @ 06:43:22 #154
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120138829
Laten we nog effe wat afwachtOn, die eerste plaatjes zien dr nog prima uit.

Maar je weet wat de trend is ;( gamers willen tegenwoordig simpel plezier.
Daar hoort geen uitdaging bij
pi_120143043
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 01:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.
Precies. Vind die screen er prima uit zien.
pi_120147591
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Precies. Vind die screen er prima uit zien.
Niet mee eens trouwens, ook de eerdere screenshots zien er kinderlijk en Societies-achtig uit. "Not final software" is natuurlijk ook niet echt geruststellend zo kort voor de launch, ze hebben tijd om dingen te veranderen, maar waarschijnlijk zal het uiteindelijke product grotendeels overeenkomen met wat we zien.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:15:12 #159
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120209441
Ziet er leuk uit.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120209527
quote:
Leuk, steden in blokken met enorme ruimtes er tussen. Ziet er niet uit man
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:03:49 #161
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_120212247
Ik vind het juist er heel erg dope uit zien! een dikke verbetering tov alle voorgaande versies (incl societies)
Het ziet er maybe een beetje cartoony uit, maar dat is oa de kracht van Maxis en maakt t aangenaam om te zien. Itt CitiesXL wat er erg abstract en boring uit zag, laat staan de gameplay die niet kan tippen aan de simcity reeks en hoogstwaarschijnlijk sc 2013.
Later pater,
pi_120213029
Ik vind het er ook superleuk uit zien :Y :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:41:30 #163
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120214212
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5?

Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen.

Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen.
pi_120214589
Ik moet het nog het zien als het om de graphics gaat. Tot nu toe zijn de filmpjes in slechte kwaliteit zodat de afwezige anti-aliases en details minder opvatten ofzo?! :)
pi_120215912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:41 schreef DarkAccountant het volgende:
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5?

Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen.

Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen.
Nee kan niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_120215987
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120320986
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:22:16 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_120334664
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_120336816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad.
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?

Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte.
(Een volgebouwde stad in een regio?)

Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:13:42 #170
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120337014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen?
Kan je apart kopen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120338454
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Kan je apart kopen.
Als je de Digital Deluxe Edition koopt krijg je die er extra bij.

quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:05 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?

Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte.
[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)

Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Verwacht maar geen mod tools, anders kunnen ze geen betaalde DLC meer uitbrengen :') Ze hadden wel gezegd dat ze er over zullen nadenken dacht ik, maar waarschijnlijk krijg je uiteindelijk een excuus van dat ´´het te complex is voor mod makers´´ net zoals bij BF3. Maar ik weet 99,9% zeker dat de reden dat ze geen modtools hebben uitgebracht voor BF3, is dat ze anders geen mappacks kunnen verkopen. Want als jijzelf/iemand anders ze toch gratis maakt, waarom dan betaalde mappacks uitgeven?

[ Bericht 14% gewijzigd door bjorntju op 15-12-2012 14:09:02 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:22:40 #172
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120339082
quote:
[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)

Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Erg klein :(
Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:31:18 #173
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120340969
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Erg klein :(
Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah.
Ik denk dan ook dat dit de grootste misser is die ze gaan maken.

Ik heb een tijd lang intensief Sim City 4 gespeeld, juist omdat het een "simulatie" was. Je kon gewoon (zeker als je naar simtropolis ging voor extra content) elke stad ter wereld nabouwen, bij wijze van spreken.

Er zat daar ook een kerel op dat forum die bv. Amsterdam had nagebouwd met alle kanalen, grachtenpanden, etc.

Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen).
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:36:23 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120341099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:31 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen).
Dit dus, juist de enorme verscheidenheid aan gebouwen, landschappen etc maakten het spels zo interessant.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:26:54 #175
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_120342472
Zonder modmogelijkheid is dit spel veel sneller overleden...dan zullen de ontwerpers nog wel een keer met een update komen en daarna klaarrrr
pi_120345719
Zonder modmogelijkheid is de game al dood voordat het uit komt :N

Erg jammer.
pi_120627074







When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 december 2012 @ 12:39:26 #179
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120629956
quote:
dat is toch met elk nieuw spel zo :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:56:54 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120630264
Die laatste screens zien er vet uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:15:10 #181
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120630584
quote:
Constante internet verbinding verplicht, laat dan maar zitten... :{w
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120632898
quote:
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.

Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis. Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:37:07 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120633011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen
_O- _O- _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_120633154
Die rare wazige foto's zijn apart maar opzich niet verkeerd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120635648
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O- _O- _O-.
Geld verdienen ten kosten van een spel dat onder Maxis' eigen regie geweldig zou zijn geworden...
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 23 december 2012 @ 09:09:37 #186
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_120662425
Die always-on pulkt iemand *kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wel uit.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_120672795
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wel uit.
Als de simulatie gedeeltelijk door EA servers wordt gedaan dan is het onmogelijk om er uit te slopen omdat je anders het spel sloopt. Wat dat betreft wel slim gedaan.
No amount of money ever bought a second of time.
  PR/Manusje van alles zondag 23 december 2012 @ 15:54:15 #188
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120672877
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wel uit.
Dat gaat je niet lukken... want het gaat via Origin... Daar moet je eerst inloggen. Vervolgens start je pas het spel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120673040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.

Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis.
Spore.

quote:
Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell.
Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.
pi_120673456
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:58 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Spore.
was qua concept prima, uitvoering kon beter maar was niet echt beroerd te noemen ofzo, ik ken games die echt VEEEL beroerder zijn..
quote:
[..]

Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.
dat zal niet..
pi_120746338
Ik heb me al een maand of 2 geleden aangemeld maar nooit wat gehoord...
Because you know i'm all about that ass
pi_120746950
Hebben jullie al een reactie?
Because you know i'm all about that ass
pi_120748125
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:03 schreef blow... het volgende:
Hebben jullie al een reactie?
nope nog niets gehoord
pi_120748208
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:39 schreef mschol het volgende:

[..]

nope nog niets gehoord
Ik ook niet...

Ik wacht al een flinke tijd...
Because you know i'm all about that ass
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:45:56 #195
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_120756066
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef blow... het volgende:

[..]

Ik ook niet...

Ik wacht al een flinke tijd...
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_120768140
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:45 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

pi_120770090
Ook niet. En een snelle google search levert ook alleen maar wachtende mensen op. Op 1 zeer waarschijnlijke photoshop van een Origin Account na waar een Beta in zou staan..
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 21:56:17 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_120884679
Wat betekent dat always on drm?

Oh, en wat is de ETA van dit spel? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_120884843
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef onlogisch het volgende:
Wat betekent dat always on drm?

Oh, en wat is de ETA van dit spel? :)
eta?? Wat is dat?
Because you know i'm all about that ass
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 21:59:05 #200
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_120884880
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:58 schreef blow... het volgende:

[..]

eta?? Wat is dat?
Estimated Time of Arrival.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')