abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119608094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.

Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119609222
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
pi_119626353


[ Bericht 100% gewijzigd door Probably_on_pcp op 26-11-2012 00:12:46 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_119627035
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119627095
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
pi_119627137
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:46 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
Mwa, PU is vaak redelijk eerlijk maar ook zij krijgen natuurlijk hun goodies van EA enzo. Partijdigheid heb je altijd. Maar had het ook meer over online reviews van mensen die wel zo stom zijn hem op de eerste dag te kopen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119633324
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.

Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.
pi_119634709
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.
Had het ergens op somethingawful forums gelezen, kan het nu niet meer terugvinden. In principe is de tram gewoon een upgrade van het brede wegtype naar een hogere capaciteit. Misschien dat het ook nog een soort netwerk op zichzelf vormt, maar weet niet, klinkt allemaal weer erg simpel.

edit: ah
quote:
eXXon posted:
The road upgrade path, per the EA forums:

Narrow roads:

Dirt road, 4 way stops, Low Density
2 Lane road, 4 way stops, Low Density
4 Lane road, 4 way stops, Medium Density
4 Lane road, traffic lights, High Density

Wide roads:
4 lane boulevard, medium density
6 lane avenue, high density
6 lane avenue with streetcars, high density

So it sounds like you also can't build streetcars except on 6 lane avenues.
pi_119687269
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_119688574
Zou 5 maart dit keer wel definitief zijn?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_119689547
quote:
"You can build a city in the shape of a guitar, because you're a rock star!"

Tja, ze zullen zelf ook wel wanhopig worden.
  woensdag 28 november 2012 @ 00:04:37 #132
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119697253
Aangezien men wel met de onintelligente generatie van 12- 20 mee moeten gaan zal ook dit spel dumbed down worden.
pi_120066950


Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
pi_120067181
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
:{

Inderdaad, wat een lelijk zooi.... Ze moeten gewoon Simcity 4-achtige graphics aanhouden.
pi_120068670
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120069063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..
pi_120069595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:12 schreef mschol het volgende:

[..]

de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.

Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit.
pi_120070014
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Leuk voor een casino 'strip' misschien, maar zo midden in de stad, bah!
pi_120070216
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel.
Dat riep ik een aantal maandrn geleden ook en werd compleet afgemaakt hier :')

Het ziet er gewoon niet uit
pi_120070659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:38 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.

Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit.
het plaatje komt over als een "villa"wijk met een dikke straat erdoor heen, dat is vreemd, maar ik ga geen definitief oordeel vellen
pi_120073862
Die overdaad aan 'bloom' in die screenshots ziet er echt niet uit. Hopelijk is dit spel een beetje toegankelijk voor de modding community, die kunnen dan mooi nieuwe textures enzo regelen. Hoop ook dat je die bloom onzin uit kan zetten.

Dit wordt dus eerst een downloadtje om te kijken of het alleen überhaupt lekker speelt. Zo ja dan koop ik hem voor de multiplayer.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120074921
wat een gezeik in dit topic
Wie dit leest is hek.
pi_120075412
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:07 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat een gezeik in dit topic
Meer realistisch
pi_120076064
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:07 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat een gezeik in dit topic
Als het je eerste Simcity is ziet het er natuurlijk geweldig uit. Maar voor mensen die met de originele games zijn opgegroeid is dit een beetje een slap in the face. In ieder geval grafisch. Simcity was altijd een realistische simulator met wat verborgen humor. Nu is het cartoony en dat schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120076140
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik.
Wie dit leest is hek.
pi_120076849
quote:
Inderdaad, deze screens zien er bijvoorbeeld wel leuk uit.
pi_120086360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Bah :r, die UI ziet er ook erg cheap uit.
pi_120101830
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:07 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat een gezeik in dit topic
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.
pi_120102469
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.
gelukkig valt daar nog weinig over te zeggen zolang er geen beta is geweest of uberhaupt een degelijke review
zolang hij niet in het RC status zit dan kan er nog vanalles veranderen
pi_120105872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik.
Precies. Heb er al veel voorbij zien komen en dit is de eerste waarbij ik denk "nee". Laten we rustig blijven afwachten.

Wel vind ik dat er veel knoppen onder in de menubalk zitten, dat is wellicht een nadeel. Ben wel blij dat ze onderin zitten en niet rechts of links op het scherm.
pi_120118123


Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
pi_120136811
quote:
18s.gif Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 10 december 2012 @ 01:41:31 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120137184
quote:
18s.gif Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Het is natuurlijk altijd makkelijk om dat 'NOT FINAL SOFTWARE' te missen. Staat er ook helemaal niet groot ofzo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 10 december 2012 @ 06:43:22 #154
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120138829
Laten we nog effe wat afwachtOn, die eerste plaatjes zien dr nog prima uit.

Maar je weet wat de trend is ;( gamers willen tegenwoordig simpel plezier.
Daar hoort geen uitdaging bij
pi_120143043
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 01:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.
Precies. Vind die screen er prima uit zien.
pi_120147591
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Precies. Vind die screen er prima uit zien.
Niet mee eens trouwens, ook de eerdere screenshots zien er kinderlijk en Societies-achtig uit. "Not final software" is natuurlijk ook niet echt geruststellend zo kort voor de launch, ze hebben tijd om dingen te veranderen, maar waarschijnlijk zal het uiteindelijke product grotendeels overeenkomen met wat we zien.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:15:12 #159
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120209441
Ziet er leuk uit.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120209527
quote:
Leuk, steden in blokken met enorme ruimtes er tussen. Ziet er niet uit man
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:03:49 #161
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_120212247
Ik vind het juist er heel erg dope uit zien! een dikke verbetering tov alle voorgaande versies (incl societies)
Het ziet er maybe een beetje cartoony uit, maar dat is oa de kracht van Maxis en maakt t aangenaam om te zien. Itt CitiesXL wat er erg abstract en boring uit zag, laat staan de gameplay die niet kan tippen aan de simcity reeks en hoogstwaarschijnlijk sc 2013.
Later pater,
pi_120213029
Ik vind het er ook superleuk uit zien :Y :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:41:30 #163
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120214212
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5?

Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen.

Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen.
pi_120214589
Ik moet het nog het zien als het om de graphics gaat. Tot nu toe zijn de filmpjes in slechte kwaliteit zodat de afwezige anti-aliases en details minder opvatten ofzo?! :)
pi_120215912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:41 schreef DarkAccountant het volgende:
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5?

Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen.

Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen.
Nee kan niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_120215987
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120320986
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:22:16 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_120334664
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_120336816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad.
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?

Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte.
(Een volgebouwde stad in een regio?)

Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:13:42 #170
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120337014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen?
Kan je apart kopen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120338454
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Kan je apart kopen.
Als je de Digital Deluxe Edition koopt krijg je die er extra bij.

quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:05 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?

Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte.
[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)

Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Verwacht maar geen mod tools, anders kunnen ze geen betaalde DLC meer uitbrengen :') Ze hadden wel gezegd dat ze er over zullen nadenken dacht ik, maar waarschijnlijk krijg je uiteindelijk een excuus van dat ´´het te complex is voor mod makers´´ net zoals bij BF3. Maar ik weet 99,9% zeker dat de reden dat ze geen modtools hebben uitgebracht voor BF3, is dat ze anders geen mappacks kunnen verkopen. Want als jijzelf/iemand anders ze toch gratis maakt, waarom dan betaalde mappacks uitgeven?

[ Bericht 14% gewijzigd door bjorntju op 15-12-2012 14:09:02 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:22:40 #172
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120339082
quote:
[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)

Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Erg klein :(
Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:31:18 #173
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120340969
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Erg klein :(
Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah.
Ik denk dan ook dat dit de grootste misser is die ze gaan maken.

Ik heb een tijd lang intensief Sim City 4 gespeeld, juist omdat het een "simulatie" was. Je kon gewoon (zeker als je naar simtropolis ging voor extra content) elke stad ter wereld nabouwen, bij wijze van spreken.

Er zat daar ook een kerel op dat forum die bv. Amsterdam had nagebouwd met alle kanalen, grachtenpanden, etc.

Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen).
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:36:23 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120341099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:31 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen).
Dit dus, juist de enorme verscheidenheid aan gebouwen, landschappen etc maakten het spels zo interessant.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:26:54 #175
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_120342472
Zonder modmogelijkheid is dit spel veel sneller overleden...dan zullen de ontwerpers nog wel een keer met een update komen en daarna klaarrrr
pi_120345719
Zonder modmogelijkheid is de game al dood voordat het uit komt :N

Erg jammer.
pi_120627074







When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 december 2012 @ 12:39:26 #179
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120629956
quote:
dat is toch met elk nieuw spel zo :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:56:54 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120630264
Die laatste screens zien er vet uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:15:10 #181
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120630584
quote:
Constante internet verbinding verplicht, laat dan maar zitten... :{w
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120632898
quote:
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.

Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis. Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:37:07 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120633011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen
_O- _O- _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_120633154
Die rare wazige foto's zijn apart maar opzich niet verkeerd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120635648
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O- _O- _O-.
Geld verdienen ten kosten van een spel dat onder Maxis' eigen regie geweldig zou zijn geworden...
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 23 december 2012 @ 09:09:37 #186
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_120662425
Die always-on pulkt iemand *kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wel uit.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_120672795
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wel uit.
Als de simulatie gedeeltelijk door EA servers wordt gedaan dan is het onmogelijk om er uit te slopen omdat je anders het spel sloopt. Wat dat betreft wel slim gedaan.
No amount of money ever bought a second of time.
  PR/Manusje van alles zondag 23 december 2012 @ 15:54:15 #188
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120672877
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wel uit.
Dat gaat je niet lukken... want het gaat via Origin... Daar moet je eerst inloggen. Vervolgens start je pas het spel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120673040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.

Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis.
Spore.

quote:
Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell.
Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.
pi_120673456
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:58 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Spore.
was qua concept prima, uitvoering kon beter maar was niet echt beroerd te noemen ofzo, ik ken games die echt VEEEL beroerder zijn..
quote:
[..]

Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.
dat zal niet..
pi_120746338
Ik heb me al een maand of 2 geleden aangemeld maar nooit wat gehoord...
Because you know i'm all about that ass
pi_120746950
Hebben jullie al een reactie?
Because you know i'm all about that ass
pi_120748125
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:03 schreef blow... het volgende:
Hebben jullie al een reactie?
nope nog niets gehoord
pi_120748208
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:39 schreef mschol het volgende:

[..]

nope nog niets gehoord
Ik ook niet...

Ik wacht al een flinke tijd...
Because you know i'm all about that ass
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:45:56 #195
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_120756066
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef blow... het volgende:

[..]

Ik ook niet...

Ik wacht al een flinke tijd...
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_120768140
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:45 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

pi_120770090
Ook niet. En een snelle google search levert ook alleen maar wachtende mensen op. Op 1 zeer waarschijnlijke photoshop van een Origin Account na waar een Beta in zou staan..
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 21:56:17 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_120884679
Wat betekent dat always on drm?

Oh, en wat is de ETA van dit spel? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_120884843
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef onlogisch het volgende:
Wat betekent dat always on drm?

Oh, en wat is de ETA van dit spel? :)
eta?? Wat is dat?
Because you know i'm all about that ass
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 21:59:05 #200
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_120884880
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:58 schreef blow... het volgende:

[..]

eta?? Wat is dat?
Estimated Time of Arrival.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_120886604
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef onlogisch het volgende:
Wat betekent dat always on drm?
Hij berekent bepaalde dingen in de cloud van EA, waardoor het zonder connectie met EA niet te spelen is in principe.
pi_120886727
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Estimated Time of Arrival.
Maart 2013 toch?
Because you know i'm all about that ass
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:29:29 #203
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_120890885
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_120891094
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
Daar ga ik ook wel van uit ja :P
pi_120891117
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
Nogmaals, als het spel gedeeltelijk op de EA servers draait, zoals Maxis claimt, dan is het spel niet te te kraken. Net als dat je een MMO als World of Warcraft niet kan kraken. Als je dat wel zou doen dan sloopt je een essentieel deel van het spel en is het onspeelbaar.
No amount of money ever bought a second of time.
  PR/Manusje van alles vrijdag 28 december 2012 @ 23:33:54 #206
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120891167
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
dat gaat ze echt niet lukken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120891219
De beta (als die ooit nog uitkomt, ik denk het niet) zal voor mij bepalend zijn of ik hem ga kopen en anders een demo die hopelijk beschikbaar komt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120891858
Gezien het doorzetten van de speelse grafische stijl van The sims naar deze SimCity en de always online 'beveiliging' is mijn interesse ineens.. foetsie.
pi_120892001
Als hij echt leuk is wil ik hem wel kopen hoor. Doe ik bij best veel spelle, maar sommigen wil ik liever wel proberen eerst.
Because you know i'm all about that ass
pi_120892087
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:45 schreef Disorder het volgende:
Gezien het doorzetten van de speelse grafische stijl van The sims naar deze SimCity en de always online 'beveiliging' is mijn interesse ineens.. foetsie.
zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit)
pi_120892865
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:49 schreef mschol het volgende:

[..]

zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit)
Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken.
pi_120892922
Het spel ziet er inderdaad uit als een drol.
pi_120892995
Het interesseert mij geen drol wat mensen negatief over dit spel zeggen, this one is mine :9
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120893052
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:03 schreef DjinN het volgende:
Het interesseert mij geen drol
Het spel interesseert je dus niet???
pi_120893134
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:04 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het spel interesseert je dus niet???
Goed lezen is ook een vak he :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:45:43 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120895315
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:01 schreef Kiyoaki het volgende:
Het spel ziet er inderdaad uit als een drol.
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_120896751
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Waarom dat nou weer dan.
pi_120900057
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken.
een spel alleen waarderen op zijn graphics :')

hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....

daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd :)
pi_120900548
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Ah, een medestander 8-)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_120900554
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:14 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer dan.
Je bent vaak negatief en zeikerig en niet alleen in dit topic.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_120900620
Gaan jullie twee nou echt bilmaatjes worden omdat ik een DRM-geinfecteerde, sterk versimpelde en overduidelijk door de marketingafdeling van EA verziekte, en daarom teleurstellende opvolger van een heel goed spel terecht afzeik?
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 december 2012 @ 09:25:32 #222
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120901855
is dat wel terecht dan?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120901917
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Eens.
Because you know i'm all about that ass
pi_120901930
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 03:43 schreef Kiyoaki het volgende:
Gaan jullie twee nou echt bilmaatjes worden omdat ik een DRM-geinfecteerde, sterk versimpelde en overduidelijk door de marketingafdeling van EA verziekte, en daarom teleurstellende opvolger van een heel goed spel terecht afzeik?
Dan blijf je toch die oude spelen? Als die nieuwe je niet interesseert rot je maar op uit dit topic.
Because you know i'm all about that ass
  Moderator zaterdag 29 december 2012 @ 09:38:40 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120901972
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM :D

Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven.. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120903068
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM :D

Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven.. :D
Sinds ze negatief en zeikerig zijn.
Because you know i'm all about that ass
pi_120904014
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 03:07 schreef mschol het volgende:

[..]

een spel alleen waarderen op zijn graphics :')

hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....

daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd :)
Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.

Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.

Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren :') en het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.

Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
pi_120904649
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:34 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.

Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist
quote:
Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren :')
dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)
quote:
en het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.

Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt :')
pi_120904675
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM :D

Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven.. :D
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe een user dat duidelijk maakt.
Als iemand 9 van de 10x negatief en zeikerig is in (meer dan) een topic, kan je er donderop zeggen dat mensen op een gegeven moment zoiets hebben van blijf maar lekker weg
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120905047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:56 schreef mschol het volgende:

[..]

SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist
Nooit gespeeld.
quote:
dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)
Klopt. Het zorgt er ook voor dat heel veel mensen het spel nu al niet eens meer willen.
quote:
[..]

welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt :')
Nee hoor. genoeg leuke games waarbij het zwaartepunt bij plezier en gameplay ligt.
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 december 2012 @ 12:30:24 #231
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120905674
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd. Games als Ski Resort Tycoon zijn gewoon episch. Team Hospital. _O_

Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120906770
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
is dat wel terecht dan?
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:


Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd.

Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes.

Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots.
pi_120907042
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 december 2012 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd.
Vind ik niet overigens, dat ging best goed. RCT3 was een beetje klungelig in elkaar gezet, maar het was in ieder geval nog vrij flexibel en het 3D had een duidelijke toepassing (in je eigen achtbanen zitten).

quote:
Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval.
In Simcity 4 had je ook een keuze voor wat voor stad je wil maken, sterker nog, je kon (afhankelijk van de moeite die je wilde doen) in dat spel in principe alles bouwen wat je kon bedenken. Ik vind het vernieuwingen (bijvoorbeeld resources) ook op zich niet verkeerd, maar in dit spel is juist de invloed die je hebt op dat wat je maakt sterk ingeperkt. Gebouwen kan je niet langer los van wegen bouwen, je hebt geen echte controle over de verbindingen tussen steden en hun omgeving, en je kan geen mods installeren. Hoe kan je dat nou als een goede ontwikkeling zien?
pi_120907690
Ik vind de nieuwe look juist wel tof.
Because you know i'm all about that ass
pi_120911831
Zag het er maar zo uit :P

https://vimeo.com/9679622
pi_120914711
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:01 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:
[ afbeelding ]

Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd.

Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes.

Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots.
Precies dit. De kenmerkende modus operandi van EA en bedrijven onder EA. Een spel met super mooie dingen toezeggen, mooie beloftes doen, geweldige gameplay beloven en vervolgens een spel bezorgen dat aan elkaar hangt van ellende. Omdat het in dit geval om Maxis ging hoopt ik dat ze nog enig tegengas konden geven aangezien het toch één van de grotere studio's is in EA's portfolio. Maar helaas, ook Simcity is slachtoffer geworden van de overname van Maxis.

Jammer wel, want de nieuwe engine heeft zeker enorm potentieel voor een spel als Simcity, het is erg jammer dat men de die hard Simcity fans nu 8 jaar later blij maakt met een dode mus.

Simcity 4 blijft nog steeds beter dan deze troep, maar raakt helaas wel gedateerd, zelfs met alle modders die hart en ziel steken in het maken van mods en nieuwe content.

Goed werk EA, weer een game franchise dood. ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120915159
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 december 2012 @ 16:44:51 #238
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120915306
Ja, als je het op deze manier bekijkt heb je gelijk als je zegt dat het spel verkracht en vermoord is. Aan de andere kant heb je dan gamers zoals ik die het spel niet modden en gewoon spelen. Ik ben dus juist blij met alle vernieuwingen en neem de crap als Origin maar gewoon voor lief. Daar ontkom je echt niet meer aan bij grote titels als dit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120915727
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:40 schreef mschol het volgende:
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zien :')
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:55:54 #240
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_120915730
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')