Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig.
Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen.
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.quote:Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.
Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...quote:Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten.
Mwa, PU is vaak redelijk eerlijk maar ook zij krijgen natuurlijk hun goodies van EA enzo. Partijdigheid heb je altijd. Maar had het ook meer over online reviews van mensen die wel zo stom zijn hem op de eerste dag te kopen.quote:Op maandag 26 november 2012 00:46 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik...
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.quote:Op zondag 25 november 2012 18:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat.
Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen.
Had het ergens op somethingawful forums gelezen, kan het nu niet meer terugvinden. In principe is de tram gewoon een upgrade van het brede wegtype naar een hogere capaciteit. Misschien dat het ook nog een soort netwerk op zichzelf vormt, maar weet niet, klinkt allemaal weer erg simpel.quote:Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is.
quote:eXXon posted:
The road upgrade path, per the EA forums:
Narrow roads:
Dirt road, 4 way stops, Low Density
2 Lane road, 4 way stops, Low Density
4 Lane road, 4 way stops, Medium Density
4 Lane road, traffic lights, High Density
Wide roads:
4 lane boulevard, medium density
6 lane avenue, high density
6 lane avenue with streetcars, high density
So it sounds like you also can't build streetcars except on 6 lane avenues.
"You can build a city in the shape of a guitar, because you're a rock star!"quote:
quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:12 schreef mschol het volgende:
[..]
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend..
Leuk voor een casino 'strip' misschien, maar zo midden in de stad, bah!quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Dat riep ik een aantal maandrn geleden ook en werd compleet afgemaakt hierquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel.
het plaatje komt over als een "villa"wijk met een dikke straat erdoor heen, dat is vreemd, maar ik ga geen definitief oordeel vellenquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:38 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad.
Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit.
Als het je eerste Simcity is ziet het er natuurlijk geweldig uit. Maar voor mensen die met de originele games zijn opgegroeid is dit een beetje een slap in the face. In ieder geval grafisch. Simcity was altijd een realistische simulator met wat verborgen humor. Nu is het cartoony en dat schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat.quote:
Inderdaad, deze screens zien er bijvoorbeeld wel leuk uit.quote:Op zondag 18 november 2012 19:19 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bahquote:Op zaterdag 8 december 2012 04:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep.
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.quote:
gelukkig valt daar nog weinig over te zeggen zolang er geen beta is geweest of uberhaupt een degelijke reviewquote:Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid.
Precies. Heb er al veel voorbij zien komen en dit is de eerste waarbij ik denk "nee". Laten we rustig blijven afwachten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik.
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.quote:Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Het is natuurlijk altijd makkelijk om dat 'NOT FINAL SOFTWARE' te missen. Staat er ook helemaal niet groot ofzo.quote:Op zondag 9 december 2012 19:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd.
Precies. Vind die screen er prima uit zien.quote:Op maandag 10 december 2012 01:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's.
Niet mee eens trouwens, ook de eerdere screenshots zien er kinderlijk en Societies-achtig uit. "Not final software" is natuurlijk ook niet echt geruststellend zo kort voor de launch, ze hebben tijd om dingen te veranderen, maar waarschijnlijk zal het uiteindelijke product grotendeels overeenkomen met wat we zien.quote:Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Precies. Vind die screen er prima uit zien.
Leuk, steden in blokken met enorme ruimtes er tussen. Ziet er niet uit manquote:
Nee kan niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:41 schreef DarkAccountant het volgende:
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5?
Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen.
Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen.
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?quote:Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad.
Kan je apart kopen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen?
Als je de Digital Deluxe Edition koopt krijg je die er extra bij.quote:
Verwacht maar geen mod tools, anders kunnen ze geen betaalde DLC meer uitbrengenquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:05 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd?
Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte.
[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)
Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Erg kleinquote:[ afbeelding ](Een volgebouwde stad in een regio?)
Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden.
Ik denk dan ook dat dit de grootste misser is die ze gaan maken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Erg klein![]()
Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah.
Dit dus, juist de enorme verscheidenheid aan gebouwen, landschappen etc maakten het spels zo interessant.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:31 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen).
dat is toch met elk nieuw spel zoquote:
Constante internet verbinding verplicht, laat dan maar zitten...quote:
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.quote:
quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen
Geld verdienen ten kosten van een spel dat onder Maxis' eigen regie geweldig zou zijn geworden...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. er wel uit.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
quote:Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*Als de simulatie gedeeltelijk door EA servers wordt gedaan dan is het onmogelijk om er uit te slopen omdat je anders het spel sloopt. Wat dat betreft wel slim gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. er wel uit.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Die always-on pulkt iemand *kuch*Dat gaat je niet lukken... want het gaat via Origin... Daar moet je eerst inloggen. Vervolgens start je pas het spel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. er wel uit.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Spore.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord.
Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis.
Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.quote:Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell.
was qua concept prima, uitvoering kon beter maar was niet echt beroerd te noemen ofzo, ik ken games die echt VEEEL beroerder zijn..quote:
dat zal niet..quote:[..]
Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers.
quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik ook niet...
Ik wacht al een flinke tijd...
eta?? Wat is dat?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef onlogisch het volgende:
Wat betekent dat always on drm?
Oh, en wat is de ETA van dit spel?
Hij berekent bepaalde dingen in de cloud van EA, waardoor het zonder connectie met EA niet te spelen is in principe.quote:
Daar ga ik ook wel van uit jaquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
Nogmaals, als het spel gedeeltelijk op de EA servers draait, zoals Maxis claimt, dan is het spel niet te te kraken. Net als dat je een MMO als World of Warcraft niet kan kraken. Als je dat wel zou doen dan sloopt je een essentieel deel van het spel en is het onspeelbaar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
dat gaat ze echt niet lukken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn.
zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit)quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:45 schreef Disorder het volgende:
Gezien het doorzetten van de speelse grafische stijl van The sims naar deze SimCity en de always online 'beveiliging' is mijn interesse ineens.. foetsie.
Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:49 schreef mschol het volgende:
[..]
zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit)
Goed lezen is ook een vak hequote:Op zaterdag 29 december 2012 00:04 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het spel interesseert je dus niet???
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:01 schreef Kiyoaki het volgende:
Het spel ziet er inderdaad uit als een drol.
Waarom dat nou weer dan.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
een spel alleen waarderen op zijn graphicsquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....
daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd![]()
Ah, een medestanderquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Je bent vaak negatief en zeikerig en niet alleen in dit topic.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg.
Dan blijf je toch die oude spelen? Als die nieuwe je niet interesseert rot je maar op uit dit topic.quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:43 schreef Kiyoaki het volgende:
Gaan jullie twee nou echt bilmaatjes worden omdat ik een DRM-geinfecteerde, sterk versimpelde en overduidelijk door de marketingafdeling van EA verziekte, en daarom teleurstellende opvolger van een heel goed spel terecht afzeik?
Sinds ze negatief en zeikerig zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM
Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven..
quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:07 schreef mschol het volgende:
[..]
een spel alleen waarderen op zijn graphics
hier:Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....
daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd
Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.
Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manierenen het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.
Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemistquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.
Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.
dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)quote:Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren![]()
welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komtquote:en het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.
Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe een user dat duidelijk maakt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM
Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven..
Nooit gespeeld.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:56 schreef mschol het volgende:
[..]
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist
Klopt. Het zorgt er ook voor dat heel veel mensen het spel nu al niet eens meer willen.quote:dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)
Nee hoor. genoeg leuke games waarbij het zwaartepunt bij plezier en gameplay ligt.quote:[..]
welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:quote:
Vind ik niet overigens, dat ging best goed. RCT3 was een beetje klungelig in elkaar gezet, maar het was in ieder geval nog vrij flexibel en het 3D had een duidelijke toepassing (in je eigen achtbanen zitten).quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd.
In Simcity 4 had je ook een keuze voor wat voor stad je wil maken, sterker nog, je kon (afhankelijk van de moeite die je wilde doen) in dat spel in principe alles bouwen wat je kon bedenken. Ik vind het vernieuwingen (bijvoorbeeld resources) ook op zich niet verkeerd, maar in dit spel is juist de invloed die je hebt op dat wat je maakt sterk ingeperkt. Gebouwen kan je niet langer los van wegen bouwen, je hebt geen echte controle over de verbindingen tussen steden en hun omgeving, en je kan geen mods installeren. Hoe kan je dat nou als een goede ontwikkeling zien?quote:Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval.
Precies dit. De kenmerkende modus operandi van EA en bedrijven onder EA. Een spel met super mooie dingen toezeggen, mooie beloftes doen, geweldige gameplay beloven en vervolgens een spel bezorgen dat aan elkaar hangt van ellende. Omdat het in dit geval om Maxis ging hoopt ik dat ze nog enig tegengas konden geven aangezien het toch één van de grotere studio's is in EA's portfolio. Maar helaas, ook Simcity is slachtoffer geworden van de overname van Maxis.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:01 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:
[ afbeelding ]
Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd.
Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes.
Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots.
Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zienquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:40 schreef mschol het volgende:
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |