abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120903068
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM :D

Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven.. :D
Sinds ze negatief en zeikerig zijn.
Because you know i'm all about that ass
pi_120904014
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 03:07 schreef mschol het volgende:

[..]

een spel alleen waarderen op zijn graphics :')

hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed....

daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd :)
Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.

Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.

Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren :') en het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.

Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
pi_120904649
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:34 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk.

Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk.
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist
quote:
Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren :')
dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)
quote:
en het is voor mij duidelijk. Dit is geen spel. Dit is een product.

Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken.
welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt :')
pi_120904675
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM :D

Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven.. :D
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe een user dat duidelijk maakt.
Als iemand 9 van de 10x negatief en zeikerig is in (meer dan) een topic, kan je er donderop zeggen dat mensen op een gegeven moment zoiets hebben van blijf maar lekker weg
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120905047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:56 schreef mschol het volgende:

[..]

SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist
Nooit gespeeld.
quote:
dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt)
Klopt. Het zorgt er ook voor dat heel veel mensen het spel nu al niet eens meer willen.
quote:
[..]

welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt :')
Nee hoor. genoeg leuke games waarbij het zwaartepunt bij plezier en gameplay ligt.
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 december 2012 @ 12:30:24 #231
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120905674
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd. Games als Ski Resort Tycoon zijn gewoon episch. Team Hospital. _O_

Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120906770
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
is dat wel terecht dan?
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:


Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd.

Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes.

Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots.
pi_120907042
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 december 2012 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd.
Vind ik niet overigens, dat ging best goed. RCT3 was een beetje klungelig in elkaar gezet, maar het was in ieder geval nog vrij flexibel en het 3D had een duidelijke toepassing (in je eigen achtbanen zitten).

quote:
Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval.
In Simcity 4 had je ook een keuze voor wat voor stad je wil maken, sterker nog, je kon (afhankelijk van de moeite die je wilde doen) in dat spel in principe alles bouwen wat je kon bedenken. Ik vind het vernieuwingen (bijvoorbeeld resources) ook op zich niet verkeerd, maar in dit spel is juist de invloed die je hebt op dat wat je maakt sterk ingeperkt. Gebouwen kan je niet langer los van wegen bouwen, je hebt geen echte controle over de verbindingen tussen steden en hun omgeving, en je kan geen mods installeren. Hoe kan je dat nou als een goede ontwikkeling zien?
pi_120907690
Ik vind de nieuwe look juist wel tof.
Because you know i'm all about that ass
pi_120911831
Zag het er maar zo uit :P

https://vimeo.com/9679622
pi_120914711
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:01 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen:
[ afbeelding ]

Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd.

Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes.

Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots.
Precies dit. De kenmerkende modus operandi van EA en bedrijven onder EA. Een spel met super mooie dingen toezeggen, mooie beloftes doen, geweldige gameplay beloven en vervolgens een spel bezorgen dat aan elkaar hangt van ellende. Omdat het in dit geval om Maxis ging hoopt ik dat ze nog enig tegengas konden geven aangezien het toch één van de grotere studio's is in EA's portfolio. Maar helaas, ook Simcity is slachtoffer geworden van de overname van Maxis.

Jammer wel, want de nieuwe engine heeft zeker enorm potentieel voor een spel als Simcity, het is erg jammer dat men de die hard Simcity fans nu 8 jaar later blij maakt met een dode mus.

Simcity 4 blijft nog steeds beter dan deze troep, maar raakt helaas wel gedateerd, zelfs met alle modders die hart en ziel steken in het maken van mods en nieuwe content.

Goed werk EA, weer een game franchise dood. ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_120915159
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 december 2012 @ 16:44:51 #238
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120915306
Ja, als je het op deze manier bekijkt heb je gelijk als je zegt dat het spel verkracht en vermoord is. Aan de andere kant heb je dan gamers zoals ik die het spel niet modden en gewoon spelen. Ik ben dus juist blij met alle vernieuwingen en neem de crap als Origin maar gewoon voor lief. Daar ontkom je echt niet meer aan bij grote titels als dit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120915727
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:40 schreef mschol het volgende:
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes..
Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zien :')
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:55:54 #240
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_120915730
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_120915746
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:55 schreef jackson het volgende:
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken.
Nou, dat belooft wat.
pi_120915881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zien :')
en dan hoop je dus dat wat je ziet en leest ook voor het definitieve spel geld..

er is notabene nog geen beta uitgeschreven en er kan dan dus nog vanalles veranderen...
pi_120915896
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:55 schreef jackson het volgende:
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken.
origin ligt er hier eens per half jaar (max) uit?
dus dat vaak herken ik totaal niet..
pi_120916037
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:59 schreef mschol het volgende:

[..]

en dan hoop je dus dat wat je ziet en leest ook voor het definitieve spel geld..

er is notabene nog geen beta uitgeschreven en er kan dan dus nog vanalles veranderen...
Nog zo'n 3 maanden tot de release, toch? Wat verwacht je nog te zien veranderen?
pi_120918938
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:03 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nog zo'n 3 maanden tot de release, toch? Wat verwacht je nog te zien veranderen?
een relese kan altijd verschuiven, het is niet alsof het dan op de markt MOET komen.. ;)
daarnaast zal de glassbox engine het meeste tijd kosten om te maken, het stylen kost volgens mij helemaal niet zo veel tijd
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:26:29 #246
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120919354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:00 schreef mschol het volgende:

[..]

origin ligt er hier eens per half jaar (max) uit?
dus dat vaak herken ik totaal niet..
Niet zo zeer dat origin eruit ligt, maar wel de servers van fifa13. Vandaag ook weer. Ik ben wel benieuwd of je wel net als bij fifa13 door kan spelen als je geen verbinding meer hebt met de servers, of dat je dan niet meer verder kan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120922036
Ik zie het allemaal tijdens de béta :) Ik ga nou nog niet lopen mekkeren als de béta nog niet eens is begonnen.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120922162
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Niet zo zeer dat origin eruit ligt, maar wel de servers van fifa13. Vandaag ook weer. Ik ben wel benieuwd of je wel net als bij fifa13 door kan spelen als je geen verbinding meer hebt met de servers, of dat je dan niet meer verder kan.
Volgens mij kan je nog zo'n 5 minuten doorspelen als de verbinding wegvalt.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:48:58 #249
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120923096
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:30 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je nog zo'n 5 minuten doorspelen als de verbinding wegvalt.
Vind ik vrij weinig.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120923346
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:28 schreef DjinN het volgende:
Ik zie het allemaal tijdens de béta :) Ik ga nou nog niet lopen mekkeren als de béta nog niet eens is begonnen.
Als dbeta nog komt, wat ik wel hoop. :)
Because you know i'm all about that ass
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')