3000 kwam imho juist over als cartoonachtig.. 4 was daarin stukken beter(meer realistisch, minder cartoonachtig) en deze is weer een verslechtering inderdaad (meer cartoonachtig)quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:04 schreef 0108daniel het volgende:
Het spel lijkt nu meer op een cartoon.... Deel 3 was het leukst en grafisch in orde.
Jawel.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef bjorntju het volgende:
Komt er eigenlijk mod support voor de game? Zal wel niet EA kennende
het eerste is een duidelijke renderquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:12 schreef FutureWorld het volgende:
Hee, tramsLeuk dat die er standaard in komen te zitten. Toch wel een must voor de grotere steden.
Vind de graphics er op de eerste 'afbeelding' ook wel op vooruit gegaan. Als dat het eindresultaat wordt (of dichtbij) ben ik tevreden.
Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied.quote:
Valt inderdaad niet tegenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied.
Tuurlijk. Dat is het hele punt van een stad bouwen. Alleen wat ik wel mis bij alle simcity's is dat er in een commercieel (winkel) gebouw ook mensen kunnen wonen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Valt inderdaad niet tegenFijn in ieder geval dat er een onderverdeling in de zones blijft
water en electra in SC4 was niet onoverzichtelijk, was prima werkbaar en prima realistischquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het hele water- en elektriciteitsgebeuren hebben ze wel veel makkelijker en ook beter gemaakt zo te zien. Geen gezeik meer met leidingen en zulks en toch nog een soort management tussen vraag en aanbod. Naar mijn mening hebben ze alle 'onoverzichtelijke' dingen van SC4 in SC5 allemaal gevisualiseerd en dit maakt het een stuk beter speelbaar.
Precies, ik vond SC4 ook zo leuk omdat er zo bizar veel user-made content te vinden was op fansites. Ik geloof dat er zelfs iemand half Amsterdam had nagebouwd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem met dit spel is dat ze hebben geprobeerd er een spel van te maken.
Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen.
que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem met dit spel is dat ze hebben geprobeerd er een spel van te maken.
Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen.
Maar goed, 4 was aanvankelijk ook een simpel programma waarin alles eruit zag als een soort onsmakelijke zuid-californische suburb met een bos wolkenkrabbers. Alleen lijkt mij dat deze engine zo gericht is op een bepaalde structuur van spelen dat hij misschien niet zo flexibel is als die van 4.
Mwoah, in 4 was dat wel makkelijk juist vond ik. Geld was makkelijk te verdienen door gewoon snel en veel high tech industry en high wealth residential te laten groeien (een probleem van het spel was ook dat het je min of meer in die richting duwde, en een groezelige industriestad moeilijker klaar te spelen was) en de budgetten van je scholen en ziekenhuizen enzo op peil te houden. Maar op zich vind ik die uitdaging potentieel niet zo interessant als gewoon vrijuit te kunnen bouwen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:39 schreef mschol het volgende:
[..]
que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had...
dat je vervolgens ook custom gebouwen e.d. kon neerzetten waardoor je je stad kon opfleuren is leuk, maar dat was een extra'tje..
Oei. Pijnlijk herkenbaar. Ik beleef aan CIV5 lang niet zoveel lol als aan 4. Ik hoop echt dat ze in dit geval niet een vergelijkbare fout maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
knip
[..]
Over dit nieuwe spel heb ik vooral dingen gelezen die je er niet meer mee kan, zoals terraformen en enorme steden maken, en je moet je aan een bepaalde economische structuur houden, dat beperkt toch de mogelijkheden denk ik. Het doet me denken aan civ4 vergeleken met civ5, wel wat smoother en speelbaarder maar met minder echte mogelijkheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |