abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116648861
Ik hoop dat ze mogelijkheden bieden om compact te bouwen. Het is allemaal zo ruim opgezet als ik de gameplay (link in de OP) bekijk. Daardoor wordt het zo levenloos, net als in Cities XL 2011. Het bouwen van een oud Europees stadscentrum a la Amsterdam of Siena is onmogelijk. Nu zie ik van die 1/4 volgebouwde kavels en de rest groen, dat moet gewoon beter.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_116693554
Komt er eigenlijk mod support voor de game? Zal wel niet EA kennende ;(
pi_116770390
Het spel lijkt nu meer op een cartoon.... Deel 3 was het leukst en grafisch in orde.
pi_116771021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:04 schreef 0108daniel het volgende:
Het spel lijkt nu meer op een cartoon.... Deel 3 was het leukst en grafisch in orde.
3000 kwam imho juist over als cartoonachtig.. 4 was daarin stukken beter(meer realistisch, minder cartoonachtig) en deze is weer een verslechtering inderdaad (meer cartoonachtig)
pi_116775858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef bjorntju het volgende:
Komt er eigenlijk mod support voor de game? Zal wel niet EA kennende ;(
Jawel.
Je kunt bij EA vanaf de eerste dag mods downloaden (tegen een kleine vergoeding)
pi_116785225
;(
pi_116841462
Ben altijd wel fan geweest van dit genre dus ook even aangemeld voor de beta :) Verder sluit ik me aan bij de meeste comments hier, weinig variatie in gebouwen/auto's, kiddy-graphics en verder maar afwachten wat de game gaat brengen.
pi_116841570
Ik werd volledig afgekraakt toen ik hier over de graphics begon, zo te zien had ik toen gelijk :)
pi_116881463
Als de onderliggende gameplay goed is, zul je mij niet snel horen klagen over de graphics. Wat ik wel vrees is dat het gebrek aan variatie in auto's en gebouwen verholpen gaat worden door betaalde DLC. Er is niets makkelijkers dan een bundeltje aangepaste graphics verkopen.
pi_117106717
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117108568
Hee, trams :) Leuk dat die er standaard in komen te zitten. Toch wel een must voor de grotere steden.
Vind de graphics er op de eerste 'afbeelding' ook wel op vooruit gegaan. Als dat het eindresultaat wordt (of dichtbij) ben ik tevreden.
pi_117142162
Hoe lang duurt het ongeveer voor je een mailtje terugkrijgt?
pi_117143514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:12 schreef FutureWorld het volgende:
Hee, trams :) Leuk dat die er standaard in komen te zitten. Toch wel een must voor de grotere steden.
Vind de graphics er op de eerste 'afbeelding' ook wel op vooruit gegaan. Als dat het eindresultaat wordt (of dichtbij) ben ik tevreden.
het eerste is een duidelijke render
pi_117183554
Deze lijkt me echt fucking tof _O_

Februari 2013 pas ;(
Mijn nieuwe ondertitel
pi_117271844
Op een ander forum gelezen dat er geen optie tot metro's zou wezen. Mocht het waar zijn, zou dat wel een tegenvaller zijn zeg :(
pi_117272130
Aangemeld O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117621927
quote:
Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:45:02 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_117623657
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied.
Valt inderdaad niet tegen :) Fijn in ieder geval dat er een onderverdeling in de zones blijft
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:54:25 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_117623921
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Valt inderdaad niet tegen :) Fijn in ieder geval dat er een onderverdeling in de zones blijft
Tuurlijk. Dat is het hele punt van een stad bouwen. Alleen wat ik wel mis bij alle simcity's is dat er in een commercieel (winkel) gebouw ook mensen kunnen wonen.
Kijk naar de binnensteden in de wereld. Er zijn veel woongebouwen met winkels in de 'plint'. Dat is niet alleen zo in NL, maar ook in veel andere gebieden. Sim City ondersteund dit nog steeds niet.. vind ik een beetje jammer.

Maar dat is echt mijn enige puntje op een game die me echt jarenlang plezier heeft gebracht en ben ook benieuwd naar 5.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_117624144
Het hele water- en elektriciteitsgebeuren hebben ze wel veel makkelijker en ook beter gemaakt zo te zien. Geen gezeik meer met leidingen en zulks en toch nog een soort management tussen vraag en aanbod. Naar mijn mening hebben ze alle 'onoverzichtelijke' dingen van SC4 in SC5 allemaal gevisualiseerd en dit maakt het een stuk beter speelbaar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_117624565
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het hele water- en elektriciteitsgebeuren hebben ze wel veel makkelijker en ook beter gemaakt zo te zien. Geen gezeik meer met leidingen en zulks en toch nog een soort management tussen vraag en aanbod. Naar mijn mening hebben ze alle 'onoverzichtelijke' dingen van SC4 in SC5 allemaal gevisualiseerd en dit maakt het een stuk beter speelbaar.
water en electra in SC4 was niet onoverzichtelijk, was prima werkbaar en prima realistisch
pi_117625120
Het probleem met dit spel is dat ze hebben geprobeerd er een spel van te maken.

Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen.

Maar goed, 4 was aanvankelijk ook een simpel programma waarin alles eruit zag als een soort onsmakelijke zuid-californische suburb met een bos wolkenkrabbers. Alleen lijkt mij dat deze engine zo gericht is op een bepaalde structuur van spelen dat hij misschien niet zo flexibel is als die van 4.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:36:21 #54
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_117625276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Kiyoaki het volgende:

Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen.
Precies, ik vond SC4 ook zo leuk omdat er zo bizar veel user-made content te vinden was op fansites. Ik geloof dat er zelfs iemand half Amsterdam had nagebouwd. :D

Bij SC4 was het eerste wat ik deed een cheat gebruiken die me een paar miljard euro gaf, en dan kon ik beginnen aan het leuke werk: steden bouwen. Ook al was het cheaten, het maakte het absoluut niet minder verslavend op een of andere manier.
pi_117625364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Kiyoaki het volgende:

Maar goed, 4 was aanvankelijk ook een simpel programma waarin alles eruit zag als een soort onsmakelijke zuid-californische suburb met een bos wolkenkrabbers. Alleen lijkt mij dat deze engine zo gericht is op een bepaalde structuur van spelen dat hij misschien niet zo flexibel is als die van 4.
que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had...

dat je vervolgens ook custom gebouwen e.d. kon neerzetten waardoor je je stad kon opfleuren is leuk, maar dat was een extra'tje..
pi_117625989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:39 schreef mschol het volgende:

[..]

que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had...

dat je vervolgens ook custom gebouwen e.d. kon neerzetten waardoor je je stad kon opfleuren is leuk, maar dat was een extra'tje..
Mwoah, in 4 was dat wel makkelijk juist vond ik. Geld was makkelijk te verdienen door gewoon snel en veel high tech industry en high wealth residential te laten groeien (een probleem van het spel was ook dat het je min of meer in die richting duwde, en een groezelige industriestad moeilijker klaar te spelen was) en de budgetten van je scholen en ziekenhuizen enzo op peil te houden. Maar op zich vind ik die uitdaging potentieel niet zo interessant als gewoon vrijuit te kunnen bouwen.

4 begon als dit:

... maar was zo flexibel dat je er uiteindelijk ook bijvoorbeeld dit mee kon:
http://img243.imageshack.us/img243/4594/paradisefalls12jul72116il5.jpg (copy/paste deze link)

Over dit nieuwe spel heb ik vooral dingen gelezen die je er niet meer mee kan, zoals terraformen en enorme steden maken, en je moet je aan een bepaalde economische structuur houden, dat beperkt toch de mogelijkheden denk ik. Het doet me denken aan civ4 vergeleken met civ5, wel wat smoother en speelbaarder maar met minder echte mogelijkheden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:19:35 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_117626816
Mij lijkt het een dik spel, ga het zeker kopen.

En dat modden zal echt wel mogelijk blijven, kan me niet voorstellen dat ze dat er opeens uit gaan halen
pi_117629946
Dat modden komt inderdaad wel goed. Er komen ongetwijfeld ook mods uit om de cartoony sfeer er uit te halen ofzo.

Iemand trouwens enig idee wanneer ze die beta keys gaan uitdelen? Zit met smart te wachten :D
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:48:55 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_117635906
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]
knip
[..]

Over dit nieuwe spel heb ik vooral dingen gelezen die je er niet meer mee kan, zoals terraformen en enorme steden maken, en je moet je aan een bepaalde economische structuur houden, dat beperkt toch de mogelijkheden denk ik. Het doet me denken aan civ4 vergeleken met civ5, wel wat smoother en speelbaarder maar met minder echte mogelijkheden.
Oei. Pijnlijk herkenbaar. Ik beleef aan CIV5 lang niet zoveel lol als aan 4. Ik hoop echt dat ze in dit geval niet een vergelijkbare fout maken.

Maar wat ik er tot dusver van gezien heb is dat er aardig wat mogelijkheden komen. Dus ook qua stijl (lees: ook Europese architectuur etc).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_117638749
Wat me vooral niet zo bevalt zijn die reusachtig brede, Amerikaanse wegen en huisjes met lawns enzo. Wat als ik zoiets als tokyo wil bouwen, met allemaal kleine straatjes en dicht op elkaar gepakte shit. In de trailer wordt gezegd dat je alleen langs wegen kan bouwen, dus dat is dan al niet mogelijk tenzij de manier waarop het bouwen gebeurt zelf wordt aangepast, of je (net als in simcity 4) reusachtige lots kan importeren met ingebouwde straatjes. maar dat lijkt me al een stuk moeilijker met krommende wegen en onvoorspelbare lot vormen. Het komt allemaal erg "amerikaans" over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')