SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere zeer smaakvolle gerechten zijn Krustenbraten, varkensvlees met zwoerd dat in de oven gebraden wordt waarbij de zwoerd krokant knapperig wordt. Een ware traktatie.
Schupfnudel zijn een soort noedels gemaakt van aardappel en bloem. Deze worden gebakken, goddelijk lekker.
Maultaschen zijn een soort grote gevulde pasta
Verder zijn er natuurlijk honderden soorten brood die zo veel vakmanschap vereisen dat een bakker uit Nederland er nooit aan zal beginnen, heerlijk, ik hou van goed brood.
Er zijn vele vele worst variaties, en vooral de worsten uit Hessen vind ik erg lekker (gerookte rundsworst, mmm).
De gebaksoorten om te smullen.
De bieren en de wijnen, verrukkelijk.
Wat men niet kan is koffie zetten.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Het is erg lekker, maar niet echt eenvoudig van smaak of toegankelijkquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:51 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik vind dat je er heerlijk kan eten. Maar vooral biefstukken e.d. En hun salades zijn ook van goede kwaliteit. Dat eerste gerecht lijkt mij maar vies eerlijk gezegd.
quote:Kohl en zijn vrouw schrijven kookboek
De Duitse bondskanselier Helmut Kohl en zijn vrouw Hannelore hebben een boek geschreven over ,,de echt plezierige kant van het leven", wijn en voedsel.
In "Culinaire reizen door Duitse landen" worden de recepten gegeven van 350 regionale specialiteiten, van gevulde Kohlkopf tot Maultaschen, een soort ravioli uit Schwabenland die zoet of zout gegeten wordt.
,,Wij hebben een aantal dingen die bijzonder plezierig zijn en dat zijn eten en drinken", zei Kohl gisteren tijdens de presentatie van het boek. Kohl, die naar verluidt meer dan 130 kilo weegt en jaarlijks gaat kuren om af te slanken, schreef de inleidingen bij de hoofdstukken waarin wordt verteld hoe de cultuur en de historie de regionale keuken hebben gevormd.
bron
Hee, dat wist ik niet, heb hem direct maar besteld, tweedehands, voor 65 cent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Helmut Kohl mocht naar verluid ook graag andere (wereld)leiders die op staatsbezoek kwamen meetogen naar traditionele Duitse restaurants met "Gutbürgerliche Küche", waar gerechten als Saumagen werden geserveerd:
[ afbeelding ]
Hij heeft ook met zijn vrouw een culinair boek geschreven over de Duitse keuken:
[..]
Dat is het ook, het is voor een Nederlander even wennen, want het brood is steviger en soms wat zuur door de desem, maar erg lekker.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:56 schreef Jellereppe het volgende:
Vooral die brood ziet er echt verrukkelijk uit.
Nooit geproefd, maar was bekend dat er desem wordt gebruikt in Duitse broden, maar dat ziet er zeker goed uit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is het ook, het is voor een Nederlander even wennen, want het brood is steviger en soms wat zuur door de desem, maar erg lekker.
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nooit geproefd, maar was bekend dat er desem wordt gebruikt in Duitse broden, maar dat ziet er zeker goed uit.
Kun je ze echt niet bij de Nederlandse bakker krijgen. Wil best wat proberen? Ga zo toch de deur uit, dus als je mij wat kunt aanraden, graag.
Dat is wat minder. Nijmegen is net wat te ver voor brood en in Duitsland kom ik bijna nooit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.
Correct, maar natuurlijk ook wel erg internationale keuken. En een Schnitzel is eigenlijk oostenrijks, of liever, weens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:08 schreef SoS87 het volgende:
snip
Biefstukken en schnitzels, snip, is natuurlijk ook niet verkeerd.
Ga een keertje naar Duitsland op Vakantie, het is de populairste vakantie bestemming geworden voor Nederlanders.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is wat minder. Nijmegen is net wat te ver voor brood en in Duitsland kom ik bijna nooit.
Het is niet ver van huis, dus zeker een optie. Vrienden hadden het er toch over om een keer een weekend naar Berlijn te gaan, dus wie weet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga een keertje naar Duitsland op Vakantie, het is de populairste vakantie bestemming geworden voor Nederlanders.
Soepen oh, geweldig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef Flurry het volgende:
Poeh, ik ben niet zo van dat zware brood en Duitse kazen zijn verschrikkelijk, maar qua vlees en aardappelvariaties is de Duitse keuken geweldig. Qua soepen ook wel trouwens, maar misschien komt dat vooral van de Russen?
In Groningen op de zaterdagmarkt (en misschien ook wel op de dinsdag en vrijdag), vers uit Duitsland maar ik vind duitse brotchen ook heerlijk (ook lekker na het stappen als je het echt laat gemaakt hebt)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.
Moet aan iemand in mijn familie denken, vol vooroordelen maar wil het nooit eens proberen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Het Duitse brood is mij te vast, het doet me altijd aan astronautenvoer denken. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb, maar het idee dat je met veel moeite een halve boterham weet weg te krijgen en dan genoeg energie hebt voor een weekje.
Dat is merkwaardig, aangezien ik het wel heb geprobeerd en dus oordeel. Ik vind het niet lekker, maar een Duitser die dan Nederlands brood een hap lucht vindt heeft dat dan andersom.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet aan iemand in mijn familie denken, vol vooroordelen maar wil het nooit eens proberen.
Ah, omdat je zei dat je er weinig ervaring mee hebt, als je moeite hebt met een halve boterham weet ik niet waar je dat op baseert.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is merkwaardig, aangezien ik het wel heb geprobeerd en dus oordeel. Ik vind het niet lekker, maar een Duitser die dan Nederlands brood een hap lucht vindt heeft dat dan andersom.
Ik heb weinig ervaring met astronautenvoer omdat ik niet zo vaak ruimtereizen maak. Mijn ervaring met dat stevige Duitse brood is dat ik het nauwelijks wegkrijg en dat ik er heel snel vol van zit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, omdat je zei dat je er weinig ervaring mee hebt, als je moeite hebt met een halve boterham weet ik niet waar je dat op baseert.
Dat is juist een voordeel. In plaats 5 a 6 tijgerboterhammen eet ik 1 á 2 sneetjes brood en heb meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb weinig ervaring met astronautenvoer omdat ik niet zo vaak ruimtereizen maak. Mijn ervaring met dat stevige Duitse brood is dat ik het nauwelijks wegkrijg en dat ik er heel snel vol van zit.
Thanks! De zoekresultaten op google geven me een boel flashbacks. En ik zit meteen vol om een of andere reden.quote:
ik zat dit toevallig gisteren te denken op weg naar huisquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef Selestha het volgende:
Duits eten vind ik heerlijk. Geschnetzeln met bratkartofleln op zijn Duits
Bier, worst, brood, gebak, pretzeln mit senf, aardappelsaladeAllemaal goddelijke Duitse producten. Qua kwaliteit van het voedsel en de prijzen in restaurants zou ik zeker liever in Duitsland wonen
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zat dit toevallig gisteren te denken op weg naar huis4boodschappen gedaan bij de/een Kaufland in Keulen. Alleen al die groente-afdeling, zó vreselijk veel mooi, vers, en goed groente en fruit.
neem nou de tomaten.
hier harde ronde ballen die nergens naar ruiken, daar slaat de tomaatgeur je al tegemoet van de mooie, grote, gerijpte tomaten
Die in Emmirich is om te janken inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.
Ja zo lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Hmm, een goede kartoffelsalat op zijn dusseldorfs, met komkommer...
Jum Jum
Ja, volgens mij is dat de AH, en Kaufland meer de Bas/Digros zeg maar. Maar wel duurder dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De Edeka ben ik nog niet geweest, is die nog beter dan de Kaufland? Rewe in Emmerich is wel goed en lekker in de parkeergarage parkeren.
Hoewel ik Duitser wel helemaal kan blijmaken met sate en satesausquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja zo lekkerZeker in de zomer, braadworstje erbij.. Biertje.. Niets beters te verzinnen wat mij betreft
Nu vind ik Kaufland al een stuk beter dan de AH, maar nog beter is altijd goed. Rewe is trouwens ook geweldig vind ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat de AH, en Kaufland meer de Bas/Digros zeg maar. Maar wel duurder dus.
Rewe heb ik er maar 1 van bezocht, Köln am Ring, die was maar klein en kloterig, dus daar kan ik niet echt over oordelen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu vind ik Kaufland al een stuk beter dan de AH, maar nog beter is altijd goed. Rewe is trouwens ook geweldig vind ik.
Góéde saté is ook heel erg lekker, maar waar vindt je dat in Nederland behalve bij Indo's of Indonesische restaurants. Ik ben beter in het maken van aardappelsaladequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoewel ik Duitser wel helemaal kan blijmaken met sate en satesaus
Voor mijzelf grill ik graag vis.
Waar woon jij?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef NanKing het volgende:
Ik ken geen enkele Duitser die Satesaus/pindasaus lekker vindt. Ook pindakaas vindt niemand die ik ken lekker.
Mijn moeder was laatst op bezoek en zocht in de aldi naar een kant en klaar bakje pindasaus en vond het raar dat ze het nergens kon vinden.
Die in Emmerich is erg mooi, wat lastig te vinden, zit in een kleine mall vlakbij de Rijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Rewe heb ik er maar 1 van bezocht, Köln am Ring, die was maar klein en kloterig, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?quote:
Ja, omdat ze zo altijd onder in je kar kijken om te zien of er niet nog een kaste bier onder staatquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?
Ik vraag me dit echt heel hard af
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard opquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, omdat ze zo altijd onder in je kar kijken om te zien of er niet nog een kaste bier onder staat
Toch dicht genoeg bij Nederland dat ze het zouden kennen.quote:
Mijn vriendin zegt dat 't ook voor de statistieken is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard op
ook als ze allang gezien hebben dat er geen krat bier onderaan staat. Helemaal die kar draaien tot ze het nummer weten.
Ok, grappigquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mijn vriendin zegt dat 't ook voor de statistieken is.
De kassieres hebben de opdracht die in te voeren, met het excuus dat ze dan makkelijker te localiseren zijn als ze kaduuk zijn. Lijkt mij onzinnig, maar het dwingt ze wel te kijken en zien dan gelijk of er nog een krat bier staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard op
ook als ze allang gezien hebben dat er geen krat bier onderaan staat. Helemaal die kar draaien tot ze het nummer weten.
Het is natuurlijk niet zo'n grote stad als Köln of DD waar je veel makkelijker aan zulke dingen komt. Zelfs pindakaas is redelijk moeilijk te vinden hier, en véél te duur.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch dicht genoeg bij Nederland dat ze het zouden kennen.
Tja, zo kenden de meeste van mijn Duitse familie en vrienden Bruschetta niet, maar ze vinden het heerlijk als ik het maak.
Chipfrisch, niet te vreten. Behalve Currywürstquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef Mirjam het volgende:
Chips, ook zoiets wat zo vreselijk duur is in Duitsland. Ik denk dat ze meer van worst en kaas bij de borrel houden
Klopt, chocolade etc. kost geen drolquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Chipfrisch, niet te vreten. Behalve Currywürst.
Lays is idd haske duur. Daarentegen zijn süssigkeiten wel veel goedkoper dan in Nederland.
Deze zijn echt lekker:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef Mirjam het volgende:
Chips, ook zoiets wat zo vreselijk duur is in Duitsland. Ik denk dat ze meer van worst en kaas bij de borrel houden
als je dat op windows in chrome doet krijg je dit te zien:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zit op een mac en doe een alt s
1 | [s][/s] |
Mijn lief en schoonfamilie in Berlijn vinden het geweldig, ik neem altijd van die zakken pindasambal van de toko meequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef NanKing het volgende:
Ik ken geen enkele Duitser die Satesaus/pindasaus lekker vindt. Ook pindakaas vindt niemand die ik ken lekker.
Mijn moeder was laatst op bezoek en zocht in de aldi naar een kant en klaar bakje pindasaus en vond het raar dat ze het nergens kon vinden.
Bulettenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:44 schreef NanKing het volgende:
[ afbeelding ]
Ook lekker, net wat anders dan een Hollandse bal
Wat raar, ik zie dat helemaal niet? Ik zie gewoon het plaatjequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:33 schreef NanKing het volgende:
Die eerste pic geeft een copyright verhaal, zou even een andere kiezen.
Omdat het in je cache staat. Geloof me maar op mijn blauwe ogen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat raar, ik zie dat helemaal niet? Ik zie gewoon het plaatje
Ok, nu beter? Wist niet dat dat zo werktquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Omdat het in je cache staat. Geloof me maar op mijn blauwe ogen.
Niet zo zeer beter, netter, zeg maar Bas vs AH.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De Edeka ben ik nog niet geweest, is die nog beter dan de Kaufland? Rewe in Emmerich is wel goed en lekker in de parkeergarage parkeren.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?
Ik vraag me dit echt heel hard af
klopt komen weer allemaal vakantie herinneringen naar boven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Deze zijn echt lekker:
[ afbeelding ]
Ik had vroeger ook wel eens een zakje chips en in mijn herinnering waren ze een beetje zoetig, zijn deze dat ook?.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:42 schreef Riann het volgende:
[..]
klopt komen weer allemaal vakantie herinneringen naar boven.
welke aldi in Kleve? er zitten er meerder.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.
oh yes! met tzatzikiquote:
De Aldi op de Hoffmannallee is ruim.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:45 schreef z80 het volgende:
[..]
welke aldi in Kleve? er zitten er meerder.
de aldi naast de Edeka boven in Kleve is inderdaad mooi groot en schoon.
edit
de Edeka heeft een wat ruimer assortiment. die in Kleve heeft een slagerij en een visboer.
ik kom er eigenlijk alleen als er iets in de aanbieding is. voor de normale boodschappen vind ik het te duur.
je bedoel die naast de Edeka. die is inderdaat ruim.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:53 schreef Curiosity het volgende:
[..]
De Aldi op de Hoffmannallee is ruim.
Net boven de voet geloof ik, maar idd lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:30 schreef markmarkmark het volgende:
ik at in duitsland altijd haxe met zuurkool.
is varkensknie als ik het goed heb.
Ja, op dat plein, met die grote parkeerplaats.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:06 schreef z80 het volgende:
[..]
je bedoel die naast de Edeka. die is inderdaat ruim.
of bedoel je die wat mee richting NL zit op de hoek? ik vind die wat minder.
de aldi onderaan Kleve is ook niet groot en van het model stamp maar vol.
de aldi in kranenburg is ook wel redelijk, alleen altijd druk met Hollanders die goedkope drank komen halen.
ik ben echt helemaal gek op de DMquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:05 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ja, op dat plein, met die grote parkeerplaats.
Sowieso zit daar alles wat je nodig hebt, de DM (is alleen geen eten, hoewel ze genoeg lekkere chocolade verkopen)
Hiezi verschrikkelijk? Als mijn ex naar Nederland komt moet ze zeker Allgäuer Emmentaler voor me meenemen. Alsmede Leberkäse. Nürnberger, potten/blikken vleeswaren en Frankenwein. En voor schnitzels moet je echt je adresjes kennen. In mijn vacantie ga ik vaal naar Kitzingen bij Würzburg. Daat weet ik een tent waar ze tig siirten hebben. En geloof me, je krijgt zo'n ding niet weg en betaalt daat een euro of 8 voor!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef Flurry het volgende:
Poeh, ik ben niet zo van dat zware brood en Duitse kazen zijn verschrikkelijk, maar qua vlees en aardappelvariaties is de Duitse keuken geweldig. Qua soepen ook wel trouwens, maar misschien komt dat vooral van de Russen?
Ja, voor service hoef je niet naar Kaufland.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Was vanmiddag bij Kaufland, de tomaten stonden met met 50 cent meer in de weegschaal de kilo dan aangeslagen op het prijsbord, en de Bauerngurke net zo. Ik zeg dat tegen die jongen die daar rondloopt en hij verteld me de Bauerngurke als Venkel een te slaan en de tomaten als vleestomaten.
Krijg ik geen probleem bij de kassa?
Nee
Kreeg bij de kassa dus wel een probleem, chef erbij, ik leg het hem uit, wat er gebeurd is, hij ontkennen, ik zeg haal die turkse jongen er maar bij, neuh, ja, euhm,
Goed, je slaat het nu voor deze prijs aan of ik laat deze kar hier gewoon staan en je kan het terug gaan brengen, ik kom niet meer terug en zet het op twitter onder #kaufland.
Opeens geen probleem meer
Ik haat dat als de prijs in kassa of weegschaal niet dezelfde is die aangeslagen staat op de prijskaart. Het is namelijk nooit in jouw voordeel deze "vergissingen"
`grmbl
Net als aanbiedingen die niet in de kassa staan, Ik let daar altijd op. Van mijn moeder geleerd.
ook hier geld, pay peanuts get monkeys.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, voor service hoef je niet naar Kaufland.
In de mega-grote Kaufland in Keulen maar 1 medewerker.
Of ze wist waar de mede stond.
de wat?
de mede, de honingwijn.
de wat?
de zoete wijn met honing
nee, wist ze niet.
of ik geen andere collega kon zoeken?
nee, die zinjn er niet, ben de hele winkel al doorgeploegd
ohja. nouja, vraag het dan maar bij de servicebalie.
Dan zoek ik zelf wel, kut met vingers!
ja, dat weet ik, daar vroeg ik ook omquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:39 schreef Tinkepink het volgende:
Het is volgens mijn duitse man ook met en geen mede.
Die wordt in de nieuwste spelling toch nog nauwelijks of niet meer gebruikt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:36 schreef NanKing het volgende:
Hoe maak ik een harte S op FOK!? Behalve c/p uit speciale tekens?
Toch. Het was een tijdje minder maar nu geldt dat niet meer. Ik heb op de middelbare school ook geleerd dat het niet meer gebruikt wordt (15 jaar geleden ofzo).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:45 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Die wordt toch in de nieuwste spelling toch nog nauwelijks oniet meet gebruikt?
Goh, heeft toch nog tot post 106 geduurd, ga nu maar weer spelen.quote:
Ik gebruik de ß nog altijd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:01 schreef NanKing het volgende:
[..]
Toch. Het was een tijdje minder maar nu geldt dat niet meer. Ik heb op de middelbare school ook geleerd dat het niet meer gebruikt wordt (15 jaar geleden ofzo).
Ik ben meer Duitser dan jij denkt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, heeft toch nog tot post 106 geduurd, ga nu maar weer spelen.
Nou, dat was ons ook opgevallen! Pasta gegeten bij een italiaan aan de Kölnse Ring, héérlijk eten! Echt een goddelijke Carbonara gehad, en voor maar een paar euroquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:07 schreef sig000 het volgende:
*btw wat me altijd opvalt is dat de buitenlandse keuken in Duitsland een stuk beter is dan wat we in NL hebben.
Zelfs de snacktenten zijn gewoon beter en goedkoper.
Eensch!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nou, dat was ons ook opgevallen! Pasta gegeten bij een italiaan aan de Kölnse Ring, héérlijk eten! Echt een goddelijke Carbonara gehad, en voor maar een paar euro
Viel net reuze meequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:09 schreef Tinkepink het volgende:
Woon daar vlakbij. Jammer allleen dat het altijd zo belachelijk druk is.
Dat soort Ervaringen met de Duitse keuken heb ik ook wel, zo zit er in Berlijn een hele goede Yugo en in Hamburg een eenvoudige, sjofele maar niettemin fantastische Portugees.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eensch!
Nog drie Italianen die ik kan aanraden zijn
Sugo in Elten (een territoria met de beste Pizza's deze kant van het Ruhrgebied, goede voor en hoofdgerechten)
A Tavola in Düsseldorf (een erg goed Italiaans restaurant zonder pizza's maar met verrukkelijke klassieke Italiaanse spijzen en alles vers en huisgemaakt)
Mario Gamba in München, het beste Italiaanse restaurant van Duitsland, met afstand, en een michelin ster
Als je Japans goed wilt eten, in Düsseldorf zit in de Immermanstrasse bij het niko hotel naast een goed restaurant. Zitten daar ook meerdere japanse supermarktenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:19 schreef Mirjam het volgende:
De sushi die we in Keulen gegeten hebben was gek genoeg ook van topkwaliteit. De warme gerechten minder, maar de sushi was echt genieten.
Ja ze zijn wat zoetiger ik vind de croky ook iets zoetiger als de lays in paprika. Maar volgens mij waren deze ook wel wat pittiger.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik had vroeger ook wel eens een zakje chips en in mijn herinnering waren ze een beetje zoetig, zijn deze dat ook?.
Ik weet echt het merk niet meer van toen.
Mindere kwaliteit vind ik ook direct weer iets te overdreven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:10 schreef Deliah het volgende:
Duits brood is verrukkelijk, Nederland staat daarentegen bekend om zijn brood van mindere kwaliteit.
A Scheib Leberkas oef a Semmel, Sakrament, da isjt Gut!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:41 schreef Sjeen het volgende:
Ben ik de enige die leberkase lekker vind? Gebakken met een spiegeleitje
Is dat hetzelfde als Berliner?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:41 schreef Sjeen het volgende:
Ben ik de enige die leberkase lekker vind? Gebakken met een spiegeleitje
Nee, een leberkase is een in een broodvorm gebakken vleesdeegquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als Berliner?
.Nee. Leberkase is een vlees gerecht. Berliner is zo'n zoete bol met jamvulling.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als Berliner?
ik denk dat hij de worst bedoelt, van die vieze met zo'n wit randje eromheen, leverkaas. wordt volgens mij ook Berliner genoemd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
.Nee. Leberkase is een vlees gerecht. Berliner is zo'n zoete bol met jamvulling.
Qua bereidingswijze ja, qua recept en ingredienten nietquote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee.
Het is wel heel lekker trouwens.
het lijkt me ook wel lekker ja, ik ben erg nieuwsgierigquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Qua bereidingswijze ja, qua recept en ingredienten niet
Is je duits goed genoeg voor het recept van chefkoch.de?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[..]
het lijkt me ook wel lekker ja, ik ben erg nieuwsgierig
Ahaquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een leberkase is een in een broodvorm gebakken vleesdeeg
Recept
http://www.chefkoch.de/rezepte/550311152686450/Leberkaes.html
Hier snij je plakken van die je op een hard broodje kan eten, erg lekker vaak.
Nee, Berliner is een soort leverkaas, vandaar, en een stuk lekkerder.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
.Nee. Leberkase is een vlees gerecht. Berliner is zo'n zoete bol met jamvulling.
hmm, steenkolenduits, maar met geschreven tekst kom ik er wel redelijk uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is je duits goed genoeg voor het recept van chefkoch.de?
Niet in het Duits, maar heb boven recepten voor nederlandse berlinerworst en leberkäs gezet, google ook maar eens op afbeeldingen voor leberkäs, je krijgt trek voorspel ik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aha
[..]
Nee, Berliner is een soort leverkaas, vandaar, en een stuk lekkerder.
Wat bij ingredienten ook wel werkt is gewoon de Duitse wikipedia openzetten en dan aan de linkerkant op Nederlands drukken voor de Nederlandse pagina over hetzelfde spul.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hmm, steenkolenduits, maar met geschreven tekst kom ik er wel redelijk uit.
vast wel! Maar het idee is leuk en het ziet er zo huisgemaakt uit in zo'n glazen pot.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel worststands maken het zelf, maar het is volgens mij voornamelijk gezeefde bliktomaten, suiker, kerriepoeder en wat bindmiddel.
Je kan het ook gewoon kopen
Hmm heb het wel eens geprobeerd te maken. Maar niet echt succesvol. Ook in Nederland te koop?quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel worststands maken het zelf, maar het is volgens mij voornamelijk gezeefde bliktomaten, suiker, kerriepoeder en wat bindmiddel.
Je kan het ook gewoon kopen
Geen idee, eet het zelden, en dan bij de worststandquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hmm heb het wel eens geprobeerd te maken. Maar niet echt succesvol. Ook in Nederland te koop?
Deze vind ik niet echt lekker.quote:
Wist je trouwens dat de versie van Groenemeier een cover is?quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:51 schreef Ole het volgende:
[..]
vast wel! Maar het idee is leuk en het ziet er zo huisgemaakt uit in zo'n glazen pot.
De Bochumer Cürrywurste smaken ook goed!
Uit een pakje?quote:
Jep, heerlijk tegen de kou op de kerstmarkt!quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Uit een pakje?![]()
Ook lekker en tof om te zien bij een winterBBQ:
FEUERZANGENBOWLE
[ afbeelding ]
Duitsers zijn zo gek nog nietquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, heerlijk tegen de kou op de kerstmarkt!
In Oberhausen had ik Glühwein mit Jägermeisterquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als Gluhwein mit schuss, neem dan altijd gran marnier. Wel mijn eigen beker mee, geen zin in een koortslip.
Niet overal bij. Wel bij Weisswurstquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:03 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik ben ook fan van beierse mosterd. Lekker zoet.
Met kruidenkwark?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Aardappelkoeken en gebakken champignons van een kraampje
Ja of zonder. Sowieso lekker.quote:
ik heb reibekuchen toch liefst met appelmoes.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik van de Düsseldorfer mosterd, lekker scherp
Ik eet altijd mosterd bij mijn reibepannekuchen, tot verschrikking van duitsers die vinden dat je het met appelmoes moet eten
Of appelstroop.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb reibekuchen toch liefst met appelmoes.
Het ziet er inderdaad wat ranzig uit. Maar smaakt topquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja of zonder. Sowieso lekker.
Die witte worstjes op de vorige pagina zien er niet zo lekker uit
Niets mis met zelfgemaakte appelmoes, of appelcompot, maar niet hierbij.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb reibekuchen toch liefst met appelmoes.
niet oordelen op het uitelijk. gewoon proeven.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja of zonder. Sowieso lekker.
Die witte worstjes op de vorige pagina zien er niet zo lekker uit
Ik vind 't ook smerigquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
niet oordelen op het uitelijk. gewoon proeven.
Zegt inderdaad iets - maar over wie?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:21 schreef RobinOok het volgende:
Maar het zegt me wel wat, als ze in een land zoiets vies zo vaak op het menu hebben staan.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:56 schreef NanKing het volgende:
Tussen alleen maar positief zijn en zo negatief doen zoals ik jou altijd zie posten zit een een wereld van verschil.
Ik kom niet heel vaak in CUL maar jouw negativiteit valt mij gewoon (in elke post die ik van je lees) op.
Vind het gewoon jammer.
Als ik niet van Zimbabwaans eten hou ga ik niet expres in dat topic posten dat ik het zo smerig vind, tot 2 keer toe.
*frustimode off*
Spätzle zijn alleen lekker wanneer ze vers gemaakt zijn - eigenlijk is het een schande als een restaurant iets anders aanbied, maar helaas moet je tegenwoordig nog wel eens bij het bestellen vragen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:44 schreef FutureFairytale het volgende:
De keren dat ik in Duitsland spatzle kreeg vond ik het vooral flauw, weinig smaak hebben. Niet vies maar wat saai. Ziet er altijd wel lekker uit overigens.
Jammer alleen dat je in NL geen gemalen leve kan krijgen. Slagers hebben er ook een hekel aan om dat te doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:49 schreef charon het volgende:
[..]
Zegt inderdaad iets - maar over wie?
Voor de duidelijkheid- tweede plaatje was Leberknödelsuppe.
Als ik in Duitsland eet is het veelal in Oberbayern - daar is inderdaad wel een overlap met Oostenrijk ook.
Even een vervolgvraagje over je OT. Is de Oostenrijkse keuken wezenlijk anders dan de Duitse? Kan me wat meer Italiaanse invloeden voorstellen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:45 schreef Redcoon het volgende:
Spätzle is lekker! Ik ken alleen de zoete variant, met cocktailvruchten uit blik.![]()
Om nog een zijweg in te slaan, en ook al is het Oostenrijks... Kaiserschmarrn!
[ afbeelding ]
Lever fijn maken is heel eenvoudig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:36 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je in NL geen gemalen leve kan krijgen. Slagers hebben er ook een hekel aan om dat te doen.
Ook flink wat Hongaarse invloeden denk ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Even een vervolgvraagje over je OT. Is de Oostenrijkse keuken wezenlijk anders dan de Duitse? Kan me wat meer Italiaanse invloeden voorstellen?
Erfenis van Oostenrijks geschiedenis, het Habsburgse rijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:51 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik ben half Nederlands/Hongaars, woon in Duitsland en heb o.a. een Oostenrijkse studiegenoot. Ik kan je vertellen dat de Oostenrijkse keuken inderdaad een mengeling is van de Duitse, Hongaarse, Italiaanse en Zwitserse. Ze noemt het zelf een soort 'best of'-keuken van Midden-Europa.
Daarom hadden die Habsburgse aristocraten hun befaamde onderlip en kin, om al dat lekkere voedsel naar binnen te werken. (werkelijke oorzaak, te veel neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erfenis van Oostenrijks geschiedenis, het Habsburgse rijk.
En dan te bedenken dat die kunstenaars nog hun best deden de mensen er mooier uit te laten zien dan ze waren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:05 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Daarom hadden die Habsburgse aristocraten hun befaamde onderlip en kin, om al dat lekkere voedsel naar binnen te werken. (werkelijke oorzaak, te veel neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt)![]()
[ afbeelding ]
Bij de Duitse keuken heb ik ook niet het idee dat die zo'n sterke identiteit heeft, een beetje een allegaartje van invloeden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:51 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik ben half Nederlands/Hongaars, woon in Duitsland en heb o.a. een Oostenrijkse studiegenoot. Ik kan je vertellen dat de Oostenrijkse keuken inderdaad een mengeling is van de Duitse, Hongaarse, Italiaanse en Zwitserse. Ze noemt het zelf een soort 'best of'-keuken van Midden-Europa.
Thnx maar om de een of andere reden werkt dat ook niet en geeft een windows geluidje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:54 schreef foodlover het volgende:
[..]
Is het antwoord al gegeven?
combi is alt + 225
1 | ß |
Vaag he. Ik ben toch geen computernoob maar krijg het niet voorelkaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij mij op mij Dell doet hij dat ook niet
Aparte tekens kun je ook typen door xx; te gebruiken, met in plaats van xxx een woord, afkorting of getal. In dit geval heb je 223 nodig: ß.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Vaag he. Ik ben toch geen computernoob maar krijg het niet voorelkaar.
Ach ja is ook ejal, ik gebruik wel dubbel s of copy paste de code van foodlover
ß ß ß ß ßquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Aparte tekens kun je ook typen door xx; te gebruiken, met in plaats van xxx een woord, afkorting of getal. In dit geval heb je 223 nodig: ß.
Overigens een bijzonder smaakvol topic.
Bookmarkquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]![]()
Met dank aan Unicode.![]()
Hier vind je alle codes.
Dat is niet typisch Duits hoor, buiten de randstad is dat vaak nog gebruikelijk, zeker op boerenbedrijven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef NanKing het volgende:
Oh ja nog iets typisch Duits niet zozeer een recept of gerecht maar het vroege warm eten, wie doet dat nog meer?
Mijn schoonfamilie eet altijd om 1 á 2 uur warm.
Dat het veelal stevige kost is, klopt, het is dan ook geen hoofse keuken, maar een keuken voor mensen die hard werken en goed leven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:
Overigens zou ik de Duitse keuken niet echt culinair hoogstaand willen noemen, het is vooral veel en vet met veel pasta en aardappels.
Ja, ik. Vind het vreselijk nu weer in NL te werken. Mis het warme middageten. Was ook veel fijner.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef NanKing het volgende:
Oh ja nog iets typisch Duits niet zozeer een recept of gerecht maar het vroege warm eten, wie doet dat nog meer?
Mijn schoonfamilie eet altijd om 1 á 2 uur warm.
Bij mij op kantoor (in München) hebben we een complete keuken, met kookplaat, 2 magnetrons, een oven, een koelkast en een vriezer en daar wordt dagelijks gebruik van gemaakt!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:53 schreef Ole het volgende:
Op je werk hoef je natuurlijk niet zelf te koken 's middags..
Laagjessalade?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:16 schreef Tinkepink het volgende:
Die laagjessalade die hier tijdens ieder eetfeestje op tafel komt, is dat eigenlijk ook typisch duits?
Gelukkig nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zuurpruimen, is dat typisch Duits???
Oeh, ja, met een paar wiezenbretzn en een mass bier in de engelse tuin bij de japanse toren.,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gelukkig niet
Obazda, dat vind ik nou echt lekker. En makkelijk zelf te maken van restjes zachte kaas en boter.
De Chinese torenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oeh, ja, met een paar wiezenbretzn en een mass bier in de engelse tuin bij de japanse toren.,
Ja, maar Griebenschmalzquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oeh, ja, met een paar wiezenbretzn en een mass bier in de engelse tuin bij de japanse toren.,
Die heb ik ook. Geweldig dik plaatjes, kook- en feitjesboek.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:53 schreef Curiosity het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik hier in de kast liggen, helemaal onderop helaas, zal het boek van de week weer eens te voorschijn halen.
Ook erg lekker, smout is erg onderschat in NLquote:
Ha! De eerste bij wie ik bijval krijg over rode kool. Ik vind rode kool met appeltjes ook niet lekker maar Duitse rode kool is wel erg lekker.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:55 schreef Gala6183 het volgende:
In Duitsland vind ik de rode kool en zuurkool overigens ook lekkerder dan in Nederland! De rode kool is niet zo zoet en bij de zuurkool gooien ze vaak komijn. Leckah!
Ik heb mijn hele leven rodekool vies gevonden, maar duitse eet ik idd wel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:59 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ha! De eerste bij wie ik bijval krijg over rode kool. Ik vind rode kool met appeltjes ook niet lekker maar Duitse rode kool is wel erg lekker.
Ja, doei, ik heb het over mijn ervaringen met de duitse keuken, over spatzles en over de gewoonte om s middags, op je werk warm te eten. Ik hak op helemaal niemand in.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:17 schreef Mirjam het volgende:
RobinOok, Pietverdriet, hou in gódsnaam eens op met dat op elkaar inhakken en oeverloos zeuren.
Jawel, en da's nou klaarquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, doei, ik heb het over mijn ervaringen met de duitse keuken, over spatzles en over de gewoonte om s middags, op je werk warm te eten. Ik op helemaal niemand in.
ooh is dat t? At dat vorige maand tijdens n brunche maar vond t niet zo. Ik hou niet van pannenkoeken/poffertjes.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:22 schreef Spanky78 het volgende:
Hmm, sauerkraut, obazter kase en kaiserschmarren (of is dat oostenrijks?)
Kaiserschmarren, soort van dikke luchtige pannenkoeken met compote (quetschen of preiselbeeren, abrikoos):
[ afbeelding ]
en lekkerderquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:54 schreef NanKing het volgende:
ze zijn iig geen ballen maar meer plat dan een hollandse gehaktbal. De precieze kruiden weet ik niet. Meestal zijn ze ook wat kleiner.
.Oh. Ik doe niet aan zakjes.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:57 schreef Mirjam het volgende:
verdomd het zakje heb ik al weggegooid.
was zoeen knorr-fix zakje voor gehakt, werd best lekker
platgeslagen ballen moest je ervan maken
Ik heb hier juist leren koken. Sinds ik hier woon geen zakje meer aangeraakt.quote:
Ja dat zijn zequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:09 schreef z80 het volgende:
hier wat meer over de frikadellen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Frikadelle
in NL ook bekend als een Duitse biefstuk.
is dat hetzelfde ja?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:09 schreef z80 het volgende:
hier wat meer over de frikadellen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Frikadelle
in NL ook bekend als een Duitse biefstuk.
Die heb ik ook, zal 'm ook weer eens uit het rek trekken morgenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:53 schreef Curiosity het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik hier in de kast liggen, helemaal onderop helaas, zal het boek van de week weer eens te voorschijn halen.
Oh dat maakte mijn oma altijd zelfquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:58 schreef Terpentin07 het volgende:
Donauwelle
[ afbeelding ]
En Bienenstich
[ afbeelding ]
Zo veel lekker gebak/cake in Duitsland.
Ah, dat doet me er aan denken dat ik hier nog even een keer weer langs moet gaan als ik in Hann. Münden ben:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond krakauer rostbratwurst gegeten met kartoffelsalat, rucola en tomaten
MMM, Slordige 300 kilometer voor mij, is dat de moeite?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:24 schreef charon het volgende:
[..]
Ah, dat doet me er aan denken dat ik hier nog even een keer weer langs moet gaan als ik in Hann. Münden ben:
http://www.schumann-feinkost.de/
Kan ik moeilijk beoordelen.. ik zou er niet speciaal om heen rijden denk ik, alhoewel Hann. Münden een prachtig stadje is. Wel wat voor een weekendje misschien.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
MMM, Slordige 300 kilometer voor mij, is dat de moeite?
Waar de Werra en Fulda samen de Weser worden. En daarmee het stadje nog al eens onder water staat..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Goegel het net ff en is idd een mooi plaatsje, voor een lang weekend, hotelletje, mmm, in de herfst..
omdat het lekker is?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:34 schreef Erasmo het volgende:
Iets wat ik nooit begrepen heb, waarom eten die Duitsers koude schnitzel op brood?
Lekker, broodje met schnitzel met mosterdquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:34 schreef Erasmo het volgende:
Iets wat ik nooit begrepen heb, waarom eten die Duitsers koude schnitzel op brood?
een goede kalfs schnitzel is koud goed te eten. beetje mosterd er bij en gaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:34 schreef Erasmo het volgende:
Dat had ik ook een keer in het ziekenhuis in Kleve, ik dacht lekker broodje schnitzel maar de schnitzel was koud. Het is niet bepaald lekker.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:34 schreef Erasmo het volgende:
Ja daarom! Schnitzelsemmel, Leberkassemmel, hmmmm!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker, broodje met schnitzel met mosterd
- Hij is pas vandaag aangekomenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn Helmut en Hannelore Kohl kookboek komt waarschijnlijk morgen, da binn ich mal gespannt!
is dit dan af laten koelen omdat ze graag een koude schnitzel wollen of omdat hij over is?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:34 schreef Erasmo het volgende:
Met het doel om ze te eten als ze koud zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Broodjes zaken hebben ze gewoon liggen.
Koud zijn ze alquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:48 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Met het doel om ze te eten als ze koud zijn?
Volgens mij wel, ze doen in Duitsland veel meer met maanzaad.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:01 schreef Gala6183 het volgende:
Is die laatste met maanzaad? De eerste keer dat ik Mohnkuchen voorgeschoteld kreeg dacht ik dat dat nooit lekker kon zijn. Was I wrong!
Inderdaad, maanzaad, verbazend lekker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:01 schreef Gala6183 het volgende:
Is die laatste met maanzaad? De eerste keer dat ik Mohnkuchen voorgeschoteld kreeg dacht ik dat dat nooit lekker kon zijn. Was I wrong!
Nee, ze worden niet liever koud gegeten, of liever, kamertemperatuur, maar ook graag op kamertemperatuur.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:10 schreef Erasmo het volgende:
Ik was laatst bv bij het tankstation en daar lagen ze in broodjes naast de warmhoudvitrine, toch apart dat Duitsers ze dan alsnog koud prefereren.
Vandaag ook maar eens leberkäse geprobeerd, helaas geen huisgemaakte want hij zag er zo uit:
[ afbeelding ]
Smaak was ok maar textuur viel zwaar tegen.
Het heeft verschillende redenen. Ten eerste zorgt het ervoor dat de caissières beweging krijgen, ten tweede checken ze meteen dat je niks onderop je kar hebt staan en ten derde kunnen ze aan de hand van de nummers de doorloopsnelheid van de karretjes bekijken. Daarmee kunnen ze bepalen hoe druk het in de winkel is/was. En daar kunnen ze dan natuurlijk hun verkooptactiek op loslatenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
De kassieres hebben de opdracht die in te voeren, met het excuus dat ze dan makkelijker te localiseren zijn als ze kaduuk zijn. Lijkt mij onzinnig, maar het dwingt ze wel te kijken en zien dan gelijk of er nog een krat bier staat.
Laatste kan je beter uit de kassa halenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het heeft verschillende redenen. Ten eerste zorgt het ervoor dat de caissières beweging krijgen, ten tweede checken ze meteen dat je niks onderop je kar hebt staan en ten derde kunnen ze aan de hand van de nummers de doorloopsnelheid van de karretjes bekijken. Daarmee kunnen ze bepalen hoe druk het in de winkel is/was. En daar kunnen ze dan natuurlijk hun verkooptactiek op loslaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |