Erfenis van Oostenrijks geschiedenis, het Habsburgse rijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:51 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik ben half Nederlands/Hongaars, woon in Duitsland en heb o.a. een Oostenrijkse studiegenoot. Ik kan je vertellen dat de Oostenrijkse keuken inderdaad een mengeling is van de Duitse, Hongaarse, Italiaanse en Zwitserse. Ze noemt het zelf een soort 'best of'-keuken van Midden-Europa.
Daarom hadden die Habsburgse aristocraten hun befaamde onderlip en kin, om al dat lekkere voedsel naar binnen te werken. (werkelijke oorzaak, te veel neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erfenis van Oostenrijks geschiedenis, het Habsburgse rijk.
En dan te bedenken dat die kunstenaars nog hun best deden de mensen er mooier uit te laten zien dan ze waren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:05 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Daarom hadden die Habsburgse aristocraten hun befaamde onderlip en kin, om al dat lekkere voedsel naar binnen te werken. (werkelijke oorzaak, te veel neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt)![]()
[ afbeelding ]
Bij de Duitse keuken heb ik ook niet het idee dat die zo'n sterke identiteit heeft, een beetje een allegaartje van invloeden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:51 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik ben half Nederlands/Hongaars, woon in Duitsland en heb o.a. een Oostenrijkse studiegenoot. Ik kan je vertellen dat de Oostenrijkse keuken inderdaad een mengeling is van de Duitse, Hongaarse, Italiaanse en Zwitserse. Ze noemt het zelf een soort 'best of'-keuken van Midden-Europa.
Thnx maar om de een of andere reden werkt dat ook niet en geeft een windows geluidje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:54 schreef foodlover het volgende:
[..]
Is het antwoord al gegeven?
combi is alt + 225
| 1 | ß |
Vaag he. Ik ben toch geen computernoob maar krijg het niet voorelkaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij mij op mij Dell doet hij dat ook niet
Aparte tekens kun je ook typen door xx; te gebruiken, met in plaats van xxx een woord, afkorting of getal. In dit geval heb je 223 nodig: ß.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Vaag he. Ik ben toch geen computernoob maar krijg het niet voorelkaar.
Ach ja is ook ejal, ik gebruik wel dubbel s of copy paste de code van foodlover
ß ß ß ß ßquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Aparte tekens kun je ook typen door xx; te gebruiken, met in plaats van xxx een woord, afkorting of getal. In dit geval heb je 223 nodig: ß.
Overigens een bijzonder smaakvol topic.
Bookmarkquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]![]()
Met dank aan Unicode.![]()
Hier vind je alle codes.
Dat is niet typisch Duits hoor, buiten de randstad is dat vaak nog gebruikelijk, zeker op boerenbedrijven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef NanKing het volgende:
Oh ja nog iets typisch Duits niet zozeer een recept of gerecht maar het vroege warm eten, wie doet dat nog meer?
Mijn schoonfamilie eet altijd om 1 á 2 uur warm.
Dat het veelal stevige kost is, klopt, het is dan ook geen hoofse keuken, maar een keuken voor mensen die hard werken en goed leven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:
Overigens zou ik de Duitse keuken niet echt culinair hoogstaand willen noemen, het is vooral veel en vet met veel pasta en aardappels.
Ja, ik. Vind het vreselijk nu weer in NL te werken. Mis het warme middageten. Was ook veel fijner.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef NanKing het volgende:
Oh ja nog iets typisch Duits niet zozeer een recept of gerecht maar het vroege warm eten, wie doet dat nog meer?
Mijn schoonfamilie eet altijd om 1 á 2 uur warm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |