vast wel! Maar het idee is leuk en het ziet er zo huisgemaakt uit in zo'n glazen pot.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel worststands maken het zelf, maar het is volgens mij voornamelijk gezeefde bliktomaten, suiker, kerriepoeder en wat bindmiddel.
Je kan het ook gewoon kopen
Hmm heb het wel eens geprobeerd te maken. Maar niet echt succesvol. Ook in Nederland te koop?quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel worststands maken het zelf, maar het is volgens mij voornamelijk gezeefde bliktomaten, suiker, kerriepoeder en wat bindmiddel.
Je kan het ook gewoon kopen
Geen idee, eet het zelden, en dan bij de worststandquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hmm heb het wel eens geprobeerd te maken. Maar niet echt succesvol. Ook in Nederland te koop?
Deze vind ik niet echt lekker.quote:
Wist je trouwens dat de versie van Groenemeier een cover is?quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:51 schreef Ole het volgende:
[..]
vast wel! Maar het idee is leuk en het ziet er zo huisgemaakt uit in zo'n glazen pot.
De Bochumer Cürrywurste smaken ook goed!
Uit een pakje?quote:
Jep, heerlijk tegen de kou op de kerstmarkt!quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Uit een pakje?![]()
Ook lekker en tof om te zien bij een winterBBQ:
FEUERZANGENBOWLE
[ afbeelding ]
Duitsers zijn zo gek nog nietquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, heerlijk tegen de kou op de kerstmarkt!
In Oberhausen had ik Glühwein mit Jägermeisterquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als Gluhwein mit schuss, neem dan altijd gran marnier. Wel mijn eigen beker mee, geen zin in een koortslip.
Niet overal bij. Wel bij Weisswurstquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:03 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik ben ook fan van beierse mosterd. Lekker zoet.
Met kruidenkwark?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Aardappelkoeken en gebakken champignons van een kraampje
Ja of zonder. Sowieso lekker.quote:
ik heb reibekuchen toch liefst met appelmoes.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik van de Düsseldorfer mosterd, lekker scherp
Ik eet altijd mosterd bij mijn reibepannekuchen, tot verschrikking van duitsers die vinden dat je het met appelmoes moet eten
Of appelstroop.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb reibekuchen toch liefst met appelmoes.
Het ziet er inderdaad wat ranzig uit. Maar smaakt topquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja of zonder. Sowieso lekker.
Die witte worstjes op de vorige pagina zien er niet zo lekker uit
Niets mis met zelfgemaakte appelmoes, of appelcompot, maar niet hierbij.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb reibekuchen toch liefst met appelmoes.
niet oordelen op het uitelijk. gewoon proeven.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja of zonder. Sowieso lekker.
Die witte worstjes op de vorige pagina zien er niet zo lekker uit
Ik vind 't ook smerigquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
niet oordelen op het uitelijk. gewoon proeven.
Zegt inderdaad iets - maar over wie?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:21 schreef RobinOok het volgende:
Maar het zegt me wel wat, als ze in een land zoiets vies zo vaak op het menu hebben staan.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:56 schreef NanKing het volgende:
Tussen alleen maar positief zijn en zo negatief doen zoals ik jou altijd zie posten zit een een wereld van verschil.
Ik kom niet heel vaak in CUL maar jouw negativiteit valt mij gewoon (in elke post die ik van je lees) op.
Vind het gewoon jammer.
Als ik niet van Zimbabwaans eten hou ga ik niet expres in dat topic posten dat ik het zo smerig vind, tot 2 keer toe.
*frustimode off*
Spätzle zijn alleen lekker wanneer ze vers gemaakt zijn - eigenlijk is het een schande als een restaurant iets anders aanbied, maar helaas moet je tegenwoordig nog wel eens bij het bestellen vragen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:44 schreef FutureFairytale het volgende:
De keren dat ik in Duitsland spatzle kreeg vond ik het vooral flauw, weinig smaak hebben. Niet vies maar wat saai. Ziet er altijd wel lekker uit overigens.
Jammer alleen dat je in NL geen gemalen leve kan krijgen. Slagers hebben er ook een hekel aan om dat te doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:49 schreef charon het volgende:
[..]
Zegt inderdaad iets - maar over wie?
Voor de duidelijkheid- tweede plaatje was Leberknödelsuppe.
Als ik in Duitsland eet is het veelal in Oberbayern - daar is inderdaad wel een overlap met Oostenrijk ook.
Even een vervolgvraagje over je OT. Is de Oostenrijkse keuken wezenlijk anders dan de Duitse? Kan me wat meer Italiaanse invloeden voorstellen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:45 schreef Redcoon het volgende:
Spätzle is lekker! Ik ken alleen de zoete variant, met cocktailvruchten uit blik.![]()
Om nog een zijweg in te slaan, en ook al is het Oostenrijks... Kaiserschmarrn!
[ afbeelding ]
Lever fijn maken is heel eenvoudig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:36 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je in NL geen gemalen leve kan krijgen. Slagers hebben er ook een hekel aan om dat te doen.
Ook flink wat Hongaarse invloeden denk ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Even een vervolgvraagje over je OT. Is de Oostenrijkse keuken wezenlijk anders dan de Duitse? Kan me wat meer Italiaanse invloeden voorstellen?
Erfenis van Oostenrijks geschiedenis, het Habsburgse rijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:51 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik ben half Nederlands/Hongaars, woon in Duitsland en heb o.a. een Oostenrijkse studiegenoot. Ik kan je vertellen dat de Oostenrijkse keuken inderdaad een mengeling is van de Duitse, Hongaarse, Italiaanse en Zwitserse. Ze noemt het zelf een soort 'best of'-keuken van Midden-Europa.
Daarom hadden die Habsburgse aristocraten hun befaamde onderlip en kin, om al dat lekkere voedsel naar binnen te werken. (werkelijke oorzaak, te veel neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erfenis van Oostenrijks geschiedenis, het Habsburgse rijk.
En dan te bedenken dat die kunstenaars nog hun best deden de mensen er mooier uit te laten zien dan ze waren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:05 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Daarom hadden die Habsburgse aristocraten hun befaamde onderlip en kin, om al dat lekkere voedsel naar binnen te werken. (werkelijke oorzaak, te veel neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt)![]()
[ afbeelding ]
Bij de Duitse keuken heb ik ook niet het idee dat die zo'n sterke identiteit heeft, een beetje een allegaartje van invloeden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:51 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik ben half Nederlands/Hongaars, woon in Duitsland en heb o.a. een Oostenrijkse studiegenoot. Ik kan je vertellen dat de Oostenrijkse keuken inderdaad een mengeling is van de Duitse, Hongaarse, Italiaanse en Zwitserse. Ze noemt het zelf een soort 'best of'-keuken van Midden-Europa.
Thnx maar om de een of andere reden werkt dat ook niet en geeft een windows geluidje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:54 schreef foodlover het volgende:
[..]
Is het antwoord al gegeven?
combi is alt + 225
| 1 | ß |
Vaag he. Ik ben toch geen computernoob maar krijg het niet voorelkaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij mij op mij Dell doet hij dat ook niet
Aparte tekens kun je ook typen door xx; te gebruiken, met in plaats van xxx een woord, afkorting of getal. In dit geval heb je 223 nodig: ß.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Vaag he. Ik ben toch geen computernoob maar krijg het niet voorelkaar.
Ach ja is ook ejal, ik gebruik wel dubbel s of copy paste de code van foodlover
ß ß ß ß ßquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Aparte tekens kun je ook typen door xx; te gebruiken, met in plaats van xxx een woord, afkorting of getal. In dit geval heb je 223 nodig: ß.
Overigens een bijzonder smaakvol topic.
Bookmarkquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]![]()
Met dank aan Unicode.![]()
Hier vind je alle codes.
Dat is niet typisch Duits hoor, buiten de randstad is dat vaak nog gebruikelijk, zeker op boerenbedrijven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef NanKing het volgende:
Oh ja nog iets typisch Duits niet zozeer een recept of gerecht maar het vroege warm eten, wie doet dat nog meer?
Mijn schoonfamilie eet altijd om 1 á 2 uur warm.
Dat het veelal stevige kost is, klopt, het is dan ook geen hoofse keuken, maar een keuken voor mensen die hard werken en goed leven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:
Overigens zou ik de Duitse keuken niet echt culinair hoogstaand willen noemen, het is vooral veel en vet met veel pasta en aardappels.
Ja, ik. Vind het vreselijk nu weer in NL te werken. Mis het warme middageten. Was ook veel fijner.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef NanKing het volgende:
Oh ja nog iets typisch Duits niet zozeer een recept of gerecht maar het vroege warm eten, wie doet dat nog meer?
Mijn schoonfamilie eet altijd om 1 á 2 uur warm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |