SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere zeer smaakvolle gerechten zijn Krustenbraten, varkensvlees met zwoerd dat in de oven gebraden wordt waarbij de zwoerd krokant knapperig wordt. Een ware traktatie.
Schupfnudel zijn een soort noedels gemaakt van aardappel en bloem. Deze worden gebakken, goddelijk lekker.
Maultaschen zijn een soort grote gevulde pasta
Verder zijn er natuurlijk honderden soorten brood die zo veel vakmanschap vereisen dat een bakker uit Nederland er nooit aan zal beginnen, heerlijk, ik hou van goed brood.
Er zijn vele vele worst variaties, en vooral de worsten uit Hessen vind ik erg lekker (gerookte rundsworst, mmm).
De gebaksoorten om te smullen.
De bieren en de wijnen, verrukkelijk.
Wat men niet kan is koffie zetten.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Het is erg lekker, maar niet echt eenvoudig van smaak of toegankelijkquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:51 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik vind dat je er heerlijk kan eten. Maar vooral biefstukken e.d. En hun salades zijn ook van goede kwaliteit. Dat eerste gerecht lijkt mij maar vies eerlijk gezegd.
quote:Kohl en zijn vrouw schrijven kookboek
De Duitse bondskanselier Helmut Kohl en zijn vrouw Hannelore hebben een boek geschreven over ,,de echt plezierige kant van het leven", wijn en voedsel.
In "Culinaire reizen door Duitse landen" worden de recepten gegeven van 350 regionale specialiteiten, van gevulde Kohlkopf tot Maultaschen, een soort ravioli uit Schwabenland die zoet of zout gegeten wordt.
,,Wij hebben een aantal dingen die bijzonder plezierig zijn en dat zijn eten en drinken", zei Kohl gisteren tijdens de presentatie van het boek. Kohl, die naar verluidt meer dan 130 kilo weegt en jaarlijks gaat kuren om af te slanken, schreef de inleidingen bij de hoofdstukken waarin wordt verteld hoe de cultuur en de historie de regionale keuken hebben gevormd.
bron
Hee, dat wist ik niet, heb hem direct maar besteld, tweedehands, voor 65 cent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Helmut Kohl mocht naar verluid ook graag andere (wereld)leiders die op staatsbezoek kwamen meetogen naar traditionele Duitse restaurants met "Gutbürgerliche Küche", waar gerechten als Saumagen werden geserveerd:
[ afbeelding ]
Hij heeft ook met zijn vrouw een culinair boek geschreven over de Duitse keuken:
[..]
Dat is het ook, het is voor een Nederlander even wennen, want het brood is steviger en soms wat zuur door de desem, maar erg lekker.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:56 schreef Jellereppe het volgende:
Vooral die brood ziet er echt verrukkelijk uit.
Nooit geproefd, maar was bekend dat er desem wordt gebruikt in Duitse broden, maar dat ziet er zeker goed uit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is het ook, het is voor een Nederlander even wennen, want het brood is steviger en soms wat zuur door de desem, maar erg lekker.
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nooit geproefd, maar was bekend dat er desem wordt gebruikt in Duitse broden, maar dat ziet er zeker goed uit.
Kun je ze echt niet bij de Nederlandse bakker krijgen. Wil best wat proberen? Ga zo toch de deur uit, dus als je mij wat kunt aanraden, graag.
Dat is wat minder. Nijmegen is net wat te ver voor brood en in Duitsland kom ik bijna nooit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.
Correct, maar natuurlijk ook wel erg internationale keuken. En een Schnitzel is eigenlijk oostenrijks, of liever, weens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:08 schreef SoS87 het volgende:
snip
Biefstukken en schnitzels, snip, is natuurlijk ook niet verkeerd.
Ga een keertje naar Duitsland op Vakantie, het is de populairste vakantie bestemming geworden voor Nederlanders.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is wat minder. Nijmegen is net wat te ver voor brood en in Duitsland kom ik bijna nooit.
Het is niet ver van huis, dus zeker een optie. Vrienden hadden het er toch over om een keer een weekend naar Berlijn te gaan, dus wie weet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga een keertje naar Duitsland op Vakantie, het is de populairste vakantie bestemming geworden voor Nederlanders.
Soepen oh, geweldig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef Flurry het volgende:
Poeh, ik ben niet zo van dat zware brood en Duitse kazen zijn verschrikkelijk, maar qua vlees en aardappelvariaties is de Duitse keuken geweldig. Qua soepen ook wel trouwens, maar misschien komt dat vooral van de Russen?
In Groningen op de zaterdagmarkt (en misschien ook wel op de dinsdag en vrijdag), vers uit Duitsland maar ik vind duitse brotchen ook heerlijk (ook lekker na het stappen als je het echt laat gemaakt hebt)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.
Moet aan iemand in mijn familie denken, vol vooroordelen maar wil het nooit eens proberen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Het Duitse brood is mij te vast, het doet me altijd aan astronautenvoer denken. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb, maar het idee dat je met veel moeite een halve boterham weet weg te krijgen en dan genoeg energie hebt voor een weekje.
Dat is merkwaardig, aangezien ik het wel heb geprobeerd en dus oordeel. Ik vind het niet lekker, maar een Duitser die dan Nederlands brood een hap lucht vindt heeft dat dan andersom.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet aan iemand in mijn familie denken, vol vooroordelen maar wil het nooit eens proberen.
Ah, omdat je zei dat je er weinig ervaring mee hebt, als je moeite hebt met een halve boterham weet ik niet waar je dat op baseert.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is merkwaardig, aangezien ik het wel heb geprobeerd en dus oordeel. Ik vind het niet lekker, maar een Duitser die dan Nederlands brood een hap lucht vindt heeft dat dan andersom.
Ik heb weinig ervaring met astronautenvoer omdat ik niet zo vaak ruimtereizen maak. Mijn ervaring met dat stevige Duitse brood is dat ik het nauwelijks wegkrijg en dat ik er heel snel vol van zit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, omdat je zei dat je er weinig ervaring mee hebt, als je moeite hebt met een halve boterham weet ik niet waar je dat op baseert.
Dat is juist een voordeel. In plaats 5 a 6 tijgerboterhammen eet ik 1 á 2 sneetjes brood en heb meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb weinig ervaring met astronautenvoer omdat ik niet zo vaak ruimtereizen maak. Mijn ervaring met dat stevige Duitse brood is dat ik het nauwelijks wegkrijg en dat ik er heel snel vol van zit.
Thanks! De zoekresultaten op google geven me een boel flashbacks. En ik zit meteen vol om een of andere reden.quote:
ik zat dit toevallig gisteren te denken op weg naar huisquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef Selestha het volgende:
Duits eten vind ik heerlijk. Geschnetzeln met bratkartofleln op zijn Duits
Bier, worst, brood, gebak, pretzeln mit senf, aardappelsaladeAllemaal goddelijke Duitse producten. Qua kwaliteit van het voedsel en de prijzen in restaurants zou ik zeker liever in Duitsland wonen
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zat dit toevallig gisteren te denken op weg naar huis4boodschappen gedaan bij de/een Kaufland in Keulen. Alleen al die groente-afdeling, zó vreselijk veel mooi, vers, en goed groente en fruit.
neem nou de tomaten.
hier harde ronde ballen die nergens naar ruiken, daar slaat de tomaatgeur je al tegemoet van de mooie, grote, gerijpte tomaten
Die in Emmirich is om te janken inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.
Ja zo lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Hmm, een goede kartoffelsalat op zijn dusseldorfs, met komkommer...
Jum Jum
Ja, volgens mij is dat de AH, en Kaufland meer de Bas/Digros zeg maar. Maar wel duurder dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De Edeka ben ik nog niet geweest, is die nog beter dan de Kaufland? Rewe in Emmerich is wel goed en lekker in de parkeergarage parkeren.
Hoewel ik Duitser wel helemaal kan blijmaken met sate en satesausquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja zo lekkerZeker in de zomer, braadworstje erbij.. Biertje.. Niets beters te verzinnen wat mij betreft
Nu vind ik Kaufland al een stuk beter dan de AH, maar nog beter is altijd goed. Rewe is trouwens ook geweldig vind ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat de AH, en Kaufland meer de Bas/Digros zeg maar. Maar wel duurder dus.
Rewe heb ik er maar 1 van bezocht, Köln am Ring, die was maar klein en kloterig, dus daar kan ik niet echt over oordelen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu vind ik Kaufland al een stuk beter dan de AH, maar nog beter is altijd goed. Rewe is trouwens ook geweldig vind ik.
Góéde saté is ook heel erg lekker, maar waar vindt je dat in Nederland behalve bij Indo's of Indonesische restaurants. Ik ben beter in het maken van aardappelsaladequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoewel ik Duitser wel helemaal kan blijmaken met sate en satesaus
Voor mijzelf grill ik graag vis.
Waar woon jij?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef NanKing het volgende:
Ik ken geen enkele Duitser die Satesaus/pindasaus lekker vindt. Ook pindakaas vindt niemand die ik ken lekker.
Mijn moeder was laatst op bezoek en zocht in de aldi naar een kant en klaar bakje pindasaus en vond het raar dat ze het nergens kon vinden.
Die in Emmerich is erg mooi, wat lastig te vinden, zit in een kleine mall vlakbij de Rijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Rewe heb ik er maar 1 van bezocht, Köln am Ring, die was maar klein en kloterig, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?quote:
Ja, omdat ze zo altijd onder in je kar kijken om te zien of er niet nog een kaste bier onder staatquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?
Ik vraag me dit echt heel hard af
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard opquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, omdat ze zo altijd onder in je kar kijken om te zien of er niet nog een kaste bier onder staat
Toch dicht genoeg bij Nederland dat ze het zouden kennen.quote:
Mijn vriendin zegt dat 't ook voor de statistieken is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard op
ook als ze allang gezien hebben dat er geen krat bier onderaan staat. Helemaal die kar draaien tot ze het nummer weten.
Ok, grappigquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mijn vriendin zegt dat 't ook voor de statistieken is.
De kassieres hebben de opdracht die in te voeren, met het excuus dat ze dan makkelijker te localiseren zijn als ze kaduuk zijn. Lijkt mij onzinnig, maar het dwingt ze wel te kijken en zien dan gelijk of er nog een krat bier staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard op
ook als ze allang gezien hebben dat er geen krat bier onderaan staat. Helemaal die kar draaien tot ze het nummer weten.
Het is natuurlijk niet zo'n grote stad als Köln of DD waar je veel makkelijker aan zulke dingen komt. Zelfs pindakaas is redelijk moeilijk te vinden hier, en véél te duur.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch dicht genoeg bij Nederland dat ze het zouden kennen.
Tja, zo kenden de meeste van mijn Duitse familie en vrienden Bruschetta niet, maar ze vinden het heerlijk als ik het maak.
Chipfrisch, niet te vreten. Behalve Currywürstquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef Mirjam het volgende:
Chips, ook zoiets wat zo vreselijk duur is in Duitsland. Ik denk dat ze meer van worst en kaas bij de borrel houden
Klopt, chocolade etc. kost geen drolquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Chipfrisch, niet te vreten. Behalve Currywürst.
Lays is idd haske duur. Daarentegen zijn süssigkeiten wel veel goedkoper dan in Nederland.
Deze zijn echt lekker:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef Mirjam het volgende:
Chips, ook zoiets wat zo vreselijk duur is in Duitsland. Ik denk dat ze meer van worst en kaas bij de borrel houden
als je dat op windows in chrome doet krijg je dit te zien:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zit op een mac en doe een alt s
1 | [s][/s] |
Mijn lief en schoonfamilie in Berlijn vinden het geweldig, ik neem altijd van die zakken pindasambal van de toko meequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef NanKing het volgende:
Ik ken geen enkele Duitser die Satesaus/pindasaus lekker vindt. Ook pindakaas vindt niemand die ik ken lekker.
Mijn moeder was laatst op bezoek en zocht in de aldi naar een kant en klaar bakje pindasaus en vond het raar dat ze het nergens kon vinden.
Bulettenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:44 schreef NanKing het volgende:
[ afbeelding ]
Ook lekker, net wat anders dan een Hollandse bal
Wat raar, ik zie dat helemaal niet? Ik zie gewoon het plaatjequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:33 schreef NanKing het volgende:
Die eerste pic geeft een copyright verhaal, zou even een andere kiezen.
Omdat het in je cache staat. Geloof me maar op mijn blauwe ogen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat raar, ik zie dat helemaal niet? Ik zie gewoon het plaatje
Ok, nu beter? Wist niet dat dat zo werktquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Omdat het in je cache staat. Geloof me maar op mijn blauwe ogen.
Niet zo zeer beter, netter, zeg maar Bas vs AH.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De Edeka ben ik nog niet geweest, is die nog beter dan de Kaufland? Rewe in Emmerich is wel goed en lekker in de parkeergarage parkeren.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?
Ik vraag me dit echt heel hard af
klopt komen weer allemaal vakantie herinneringen naar boven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Deze zijn echt lekker:
[ afbeelding ]
Ik had vroeger ook wel eens een zakje chips en in mijn herinnering waren ze een beetje zoetig, zijn deze dat ook?.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:42 schreef Riann het volgende:
[..]
klopt komen weer allemaal vakantie herinneringen naar boven.
welke aldi in Kleve? er zitten er meerder.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.
oh yes! met tzatzikiquote:
De Aldi op de Hoffmannallee is ruim.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:45 schreef z80 het volgende:
[..]
welke aldi in Kleve? er zitten er meerder.
de aldi naast de Edeka boven in Kleve is inderdaad mooi groot en schoon.
edit
de Edeka heeft een wat ruimer assortiment. die in Kleve heeft een slagerij en een visboer.
ik kom er eigenlijk alleen als er iets in de aanbieding is. voor de normale boodschappen vind ik het te duur.
je bedoel die naast de Edeka. die is inderdaat ruim.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:53 schreef Curiosity het volgende:
[..]
De Aldi op de Hoffmannallee is ruim.
Net boven de voet geloof ik, maar idd lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:30 schreef markmarkmark het volgende:
ik at in duitsland altijd haxe met zuurkool.
is varkensknie als ik het goed heb.
Ja, op dat plein, met die grote parkeerplaats.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:06 schreef z80 het volgende:
[..]
je bedoel die naast de Edeka. die is inderdaat ruim.
of bedoel je die wat mee richting NL zit op de hoek? ik vind die wat minder.
de aldi onderaan Kleve is ook niet groot en van het model stamp maar vol.
de aldi in kranenburg is ook wel redelijk, alleen altijd druk met Hollanders die goedkope drank komen halen.
ik ben echt helemaal gek op de DMquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:05 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ja, op dat plein, met die grote parkeerplaats.
Sowieso zit daar alles wat je nodig hebt, de DM (is alleen geen eten, hoewel ze genoeg lekkere chocolade verkopen)
Hiezi verschrikkelijk? Als mijn ex naar Nederland komt moet ze zeker Allgäuer Emmentaler voor me meenemen. Alsmede Leberkäse. Nürnberger, potten/blikken vleeswaren en Frankenwein. En voor schnitzels moet je echt je adresjes kennen. In mijn vacantie ga ik vaal naar Kitzingen bij Würzburg. Daat weet ik een tent waar ze tig siirten hebben. En geloof me, je krijgt zo'n ding niet weg en betaalt daat een euro of 8 voor!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef Flurry het volgende:
Poeh, ik ben niet zo van dat zware brood en Duitse kazen zijn verschrikkelijk, maar qua vlees en aardappelvariaties is de Duitse keuken geweldig. Qua soepen ook wel trouwens, maar misschien komt dat vooral van de Russen?
Ja, voor service hoef je niet naar Kaufland.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Was vanmiddag bij Kaufland, de tomaten stonden met met 50 cent meer in de weegschaal de kilo dan aangeslagen op het prijsbord, en de Bauerngurke net zo. Ik zeg dat tegen die jongen die daar rondloopt en hij verteld me de Bauerngurke als Venkel een te slaan en de tomaten als vleestomaten.
Krijg ik geen probleem bij de kassa?
Nee
Kreeg bij de kassa dus wel een probleem, chef erbij, ik leg het hem uit, wat er gebeurd is, hij ontkennen, ik zeg haal die turkse jongen er maar bij, neuh, ja, euhm,
Goed, je slaat het nu voor deze prijs aan of ik laat deze kar hier gewoon staan en je kan het terug gaan brengen, ik kom niet meer terug en zet het op twitter onder #kaufland.
Opeens geen probleem meer
Ik haat dat als de prijs in kassa of weegschaal niet dezelfde is die aangeslagen staat op de prijskaart. Het is namelijk nooit in jouw voordeel deze "vergissingen"
`grmbl
Net als aanbiedingen die niet in de kassa staan, Ik let daar altijd op. Van mijn moeder geleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |