abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:48:58 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115678127
De Duitse Keuken
Er was al een topic over maar dat is uit 2004

Stelling, de Duitse keuken is een onbekende en onderschatte keuken. Het beeld is die van braadworst en schnitzel, maar dat is onterecht. Duitsland heeft een regionaal gevarieerde keuken en heerlijke gerechten.
Toch wordt deze niet op zijn waarde geschat buiten Duitsland. Keukens als de Italiaanse en Franse zijn veel bekender. Net als de Engelse wordt de Duitse keuken buiten het land zelf nauwelijks gewaardeerd.
Toch heeft het prachtige gerechten
Voorbeelden zijn
Tafelspitz mit Frankfurter Grüner Soße und Salzkartoffeln

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere zeer smaakvolle gerechten zijn Krustenbraten, varkensvlees met zwoerd dat in de oven gebraden wordt waarbij de zwoerd krokant knapperig wordt. Een ware traktatie.
Schupfnudel zijn een soort noedels gemaakt van aardappel en bloem. Deze worden gebakken, goddelijk lekker.

Maultaschen zijn een soort grote gevulde pasta

Verder zijn er natuurlijk honderden soorten brood die zo veel vakmanschap vereisen dat een bakker uit Nederland er nooit aan zal beginnen, heerlijk, ik hou van goed brood.

Er zijn vele vele worst variaties, en vooral de worsten uit Hessen vind ik erg lekker (gerookte rundsworst, mmm).

De gebaksoorten om te smullen.

De bieren en de wijnen, verrukkelijk.
Wat men niet kan is koffie zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115678200
Ik vind dat je er heerlijk kan eten. Maar vooral biefstukken e.d. En hun salades zijn ook van goede kwaliteit. Dat eerste gerecht lijkt mij maar vies eerlijk gezegd.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:52:47 #3
45206 Pietverdriet
pi_115678248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:51 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik vind dat je er heerlijk kan eten. Maar vooral biefstukken e.d. En hun salades zijn ook van goede kwaliteit. Dat eerste gerecht lijkt mij maar vies eerlijk gezegd.
Het is erg lekker, maar niet echt eenvoudig van smaak of toegankelijk
pi_115678285
Duits brood is erg lekker inderdaad.
Hun bier / pils vind ik hetzelfde als het nederlandse.

Salzkartoffeln :9
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:55:40 #5
45206 Pietverdriet
pi_115678342
Tja, en echt lekkere aardappels, dat is best lastig die in Duitsland te vinden. Tenminste hier in de regio.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:56:08 #6
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_115678363
Vooral dat brood ziet er echt verrukkelijk uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 17-08-2012 13:17:50 ]
pi_115678379
Helmut Kohl mocht naar verluid ook graag andere (wereld)leiders die op staatsbezoek kwamen meetogen naar traditionele Duitse restaurants met "Gutbürgerliche Küche", waar gerechten als Saumagen werden geserveerd:

Hij heeft ook met zijn vrouw een culinair boek geschreven over de Duitse keuken:
quote:
Kohl en zijn vrouw schrijven kookboek
De Duitse bondskanselier Helmut Kohl en zijn vrouw Hannelore hebben een boek geschreven over ,,de echt plezierige kant van het leven", wijn en voedsel.

In "Culinaire reizen door Duitse landen" worden de recepten gegeven van 350 regionale specialiteiten, van gevulde Kohlkopf tot Maultaschen, een soort ravioli uit Schwabenland die zoet of zout gegeten wordt.

,,Wij hebben een aantal dingen die bijzonder plezierig zijn en dat zijn eten en drinken", zei Kohl gisteren tijdens de presentatie van het boek. Kohl, die naar verluidt meer dan 130 kilo weegt en jaarlijks gaat kuren om af te slanken, schreef de inleidingen bij de hoofdstukken waarin wordt verteld hoe de cultuur en de historie de regionale keuken hebben gevormd.
bron
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_115678442
Spätzle, Laugenbrezel, Käsekuchen, broodje braadworst... Daar kun je me midden in de nacht voor wakker maken. :9
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:02:53 #10
45206 Pietverdriet
pi_115678578
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Helmut Kohl mocht naar verluid ook graag andere (wereld)leiders die op staatsbezoek kwamen meetogen naar traditionele Duitse restaurants met "Gutbürgerliche Küche", waar gerechten als Saumagen werden geserveerd:
[ afbeelding ]
Hij heeft ook met zijn vrouw een culinair boek geschreven over de Duitse keuken:

[..]

Hee, dat wist ik niet, heb hem direct maar besteld, tweedehands, voor 65 cent.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:03:51 #11
45206 Pietverdriet
pi_115678612
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:56 schreef Jellereppe het volgende:
Vooral die brood ziet er echt verrukkelijk uit.
Dat is het ook, het is voor een Nederlander even wennen, want het brood is steviger en soms wat zuur door de desem, maar erg lekker.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:06:10 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115678701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is het ook, het is voor een Nederlander even wennen, want het brood is steviger en soms wat zuur door de desem, maar erg lekker.
Nooit geproefd, maar was bekend dat er desem wordt gebruikt in Duitse broden, maar dat ziet er zeker goed uit.

Kun je ze echt niet bij de Nederlandse bakker krijgen. Wil best wat proberen? Ga zo toch de deur uit, dus als je mij wat kunt aanraden, graag. :)
pi_115678760
Ze hebben ook hele lekker vette vleeswaren voor op brood, zal alleen niet weten hoe deze heten.
Biefstukken en schnitzels, en een groot glas bier is natuurlijk ook niet verkeerd. :P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:09:11 #14
45206 Pietverdriet
pi_115678815
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nooit geproefd, maar was bekend dat er desem wordt gebruikt in Duitse broden, maar dat ziet er zeker goed uit.

Kun je ze echt niet bij de Nederlandse bakker krijgen. Wil best wat proberen? Ga zo toch de deur uit, dus als je mij wat kunt aanraden, graag. :)
Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:10:28 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115678857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet dat er in Nijmegen een Duitse bakker zit. Maar voor echt goed Duits brood moet je naar Duitsland, en dan vooral Zuid Duitsland.
Dat is wat minder. Nijmegen is net wat te ver voor brood en in Duitsland kom ik bijna nooit. :P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:10:40 #16
45206 Pietverdriet
pi_115678863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:08 schreef SoS87 het volgende:
snip
Biefstukken en schnitzels, snip, is natuurlijk ook niet verkeerd. :P
Correct, maar natuurlijk ook wel erg internationale keuken. En een Schnitzel is eigenlijk oostenrijks, of liever, weens.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:11:43 #17
45206 Pietverdriet
pi_115678887
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is wat minder. Nijmegen is net wat te ver voor brood en in Duitsland kom ik bijna nooit. :P
Ga een keertje naar Duitsland op Vakantie, het is de populairste vakantie bestemming geworden voor Nederlanders.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:12:30 #18
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115678914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga een keertje naar Duitsland op Vakantie, het is de populairste vakantie bestemming geworden voor Nederlanders.
Het is niet ver van huis, dus zeker een optie. Vrienden hadden het er toch over om een keer een weekend naar Berlijn te gaan, dus wie weet. ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:13:15 #19
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115678934
Poeh, ik ben niet zo van dat zware brood en Duitse kazen zijn verschrikkelijk, maar qua vlees en aardappelvariaties is de Duitse keuken geweldig. Qua soepen ook wel trouwens, maar misschien komt dat vooral van de Russen?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_115679196
Ben ook niet van het Duitse brood.

Een koffietentje inlopen en de megavitrine met gebakjes daarintegen O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:23:10 #21
45206 Pietverdriet
pi_115679291
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef Flurry het volgende:
Poeh, ik ben niet zo van dat zware brood en Duitse kazen zijn verschrikkelijk, maar qua vlees en aardappelvariaties is de Duitse keuken geweldig. Qua soepen ook wel trouwens, maar misschien komt dat vooral van de Russen?
Soepen oh, geweldig.
Een rundvleessoep met mergknoedels, of een hochzeitssuppe, mmmm
pi_115679535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Groningen op de zaterdagmarkt (en misschien ook wel op de dinsdag en vrijdag), vers uit Duitsland maar ik vind duitse brotchen ook heerlijk (ook lekker na het stappen als je het echt laat gemaakt hebt)
pi_115680351
Ik eet wel eens in Duitsland maar ik kom daar niet veel restaurants tegen die zich laten voorstaan op hun typisch Duitse gerechten. Dat zou best een keer leuk zijn.

Het Duitse brood is mij te vast, het doet me altijd aan astronautenvoer denken. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb, maar het idee dat je met veel moeite een halve boterham weet weg te krijgen en dan genoeg energie hebt voor een weekje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:02:38 #24
45206 Pietverdriet
pi_115680659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Het Duitse brood is mij te vast, het doet me altijd aan astronautenvoer denken. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb, maar het idee dat je met veel moeite een halve boterham weet weg te krijgen en dan genoeg energie hebt voor een weekje.
Moet aan iemand in mijn familie denken, vol vooroordelen maar wil het nooit eens proberen.
pi_115680786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet aan iemand in mijn familie denken, vol vooroordelen maar wil het nooit eens proberen.
Dat is merkwaardig, aangezien ik het wel heb geprobeerd en dus oordeel. Ik vind het niet lekker, maar een Duitser die dan Nederlands brood een hap lucht vindt heeft dat dan andersom.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:10:14 #26
45206 Pietverdriet
pi_115680911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is merkwaardig, aangezien ik het wel heb geprobeerd en dus oordeel. Ik vind het niet lekker, maar een Duitser die dan Nederlands brood een hap lucht vindt heeft dat dan andersom.
Ah, omdat je zei dat je er weinig ervaring mee hebt, als je moeite hebt met een halve boterham weet ik niet waar je dat op baseert.
pi_115681019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, omdat je zei dat je er weinig ervaring mee hebt, als je moeite hebt met een halve boterham weet ik niet waar je dat op baseert.
Ik heb weinig ervaring met astronautenvoer omdat ik niet zo vaak ruimtereizen maak. Mijn ervaring met dat stevige Duitse brood is dat ik het nauwelijks wegkrijg en dat ik er heel snel vol van zit.
pi_115681032
Ik vond Duits brood tot een paar jaar terug echt zo walgelijk, nu ik er helemaal aan gewend ben vind ik het echt lekker.
We hebben altijd standaard bauerschnittenbrood in huis en soms halen we zo'n kilo brood :9.
Dat was ook wel een verbazing voor mij, dat brood in kilo's gerekend wordt :P.

Traditioneel Duits eten vind ik erg lekker. Simpele dingen als verlorene eier (*) ben ik gek op.
Het enige waar ik niet zo van houd is de hoeveelheid varkensvlees wat gegeten wordt hier. Ik houd er gewoon niet zo van op een paar dingen zoals schnitzels na.

(*) Ik maak altijd een soort bechamelsaus en voeg dan gewoon zoveel senf als ik wil toe..

En idd gebak en andere zoete dingen van de bakkert :9
ijs_beer fan!
pi_115681068
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb weinig ervaring met astronautenvoer omdat ik niet zo vaak ruimtereizen maak. Mijn ervaring met dat stevige Duitse brood is dat ik het nauwelijks wegkrijg en dat ik er heel snel vol van zit.
Dat is juist een voordeel. In plaats 5 a 6 tijgerboterhammen eet ik 1 á 2 sneetjes brood en heb meer dan genoeg.
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:14:53 #30
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_115681083
Mijn Duitse oma maakte vroeger veel Duitse gerechten, geen flauw idee hoe het allemaal heet. Wat me bij bleef was het koolbladgehaktpakketje (aangezien het Duits is plak ik alle woorden maar aan elkaar) met megaveel jus en aardappelen. Erg lekker.
pi_115681136
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:43:34 #32
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_115682265
quote:
Thanks! De zoekresultaten op google geven me een boel flashbacks. En ik zit meteen vol om een of andere reden.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:55:17 #33
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115684724
Duits eten is vaak vrij zwaar in mijn ervaring, maarja... vet eten is gewoon heel lekker :D
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_115685121
Duits eten vind ik heerlijk. Geschnetzeln met bratkartofleln op zijn Duits O+

Bier, worst, brood, gebak, pretzeln mit senf, aardappelsalade :9 Allemaal goddelijke Duitse producten. Qua kwaliteit van het voedsel en de prijzen in restaurants zou ik zeker liever in Duitsland wonen :)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:07:54 #35
45206 Pietverdriet
pi_115685145
Hmm, een goede kartoffelsalat op zijn dusseldorfs, met komkommer...
Jum Jum
pi_115685187
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef Selestha het volgende:
Duits eten vind ik heerlijk. Geschnetzeln met bratkartofleln op zijn Duits O+

Bier, worst, brood, gebak, pretzeln mit senf, aardappelsalade :9 Allemaal goddelijke Duitse producten. Qua kwaliteit van het voedsel en de prijzen in restaurants zou ik zeker liever in Duitsland wonen :)
ik zat dit toevallig gisteren te denken op weg naar huis :@4boodschappen gedaan bij de/een Kaufland in Keulen. Alleen al die groente-afdeling, zó vreselijk veel mooi, vers, en goed groente en fruit.
neem nou de tomaten.
hier harde ronde ballen die nergens naar ruiken, daar slaat de tomaatgeur je al tegemoet van de mooie, grote, gerijpte tomaten :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:13:34 #37
45206 Pietverdriet
pi_115685312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik zat dit toevallig gisteren te denken op weg naar huis :@4boodschappen gedaan bij de/een Kaufland in Keulen. Alleen al die groente-afdeling, zó vreselijk veel mooi, vers, en goed groente en fruit.
neem nou de tomaten.
hier harde ronde ballen die nergens naar ruiken, daar slaat de tomaatgeur je al tegemoet van de mooie, grote, gerijpte tomaten :9
Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.
pi_115685367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kaufland in Kleef is ook mooi, die in Emmerich is rommelig en veel te vol. De Aldi in Kleef is ook lekker ruim trouwens.
Die in Emmirich is om te janken inderdaad.
Ik ga altijd even langs de Aldi als ik in Kleve ben, en de Edeka, maar die is wel duurder dan Kaufland.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:17:03 #39
45206 Pietverdriet
pi_115685424
De Edeka ben ik nog niet geweest, is die nog beter dan de Kaufland? Rewe in Emmerich is wel goed en lekker in de parkeergarage parkeren.
pi_115685475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Hmm, een goede kartoffelsalat op zijn dusseldorfs, met komkommer...
Jum Jum
Ja zo lekker O+ Zeker in de zomer, braadworstje erbij.. Biertje.. Niets beters te verzinnen wat mij betreft :)
pi_115685508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De Edeka ben ik nog niet geweest, is die nog beter dan de Kaufland? Rewe in Emmerich is wel goed en lekker in de parkeergarage parkeren.
Ja, volgens mij is dat de AH, en Kaufland meer de Bas/Digros zeg maar. Maar wel duurder dus.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:20:54 #42
45206 Pietverdriet
pi_115685556
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja zo lekker O+ Zeker in de zomer, braadworstje erbij.. Biertje.. Niets beters te verzinnen wat mij betreft :)
Hoewel ik Duitser wel helemaal kan blijmaken met sate en satesaus
Voor mijzelf grill ik graag vis.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:22:19 #43
45206 Pietverdriet
pi_115685604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is dat de AH, en Kaufland meer de Bas/Digros zeg maar. Maar wel duurder dus.
Nu vind ik Kaufland al een stuk beter dan de AH, maar nog beter is altijd goed. Rewe is trouwens ook geweldig vind ik.
pi_115685620
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu vind ik Kaufland al een stuk beter dan de AH, maar nog beter is altijd goed. Rewe is trouwens ook geweldig vind ik.
Rewe heb ik er maar 1 van bezocht, Köln am Ring, die was maar klein en kloterig, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
pi_115685643
Ik ken geen enkele Duitser die Satesaus/pindasaus lekker vindt. Ook pindakaas vindt niemand die ik ken lekker.

Mijn moeder was laatst op bezoek en zocht in de aldi naar een kant en klaar bakje pindasaus en vond het raar dat ze het nergens kon vinden.
ijs_beer fan!
pi_115685672
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoewel ik Duitser wel helemaal kan blijmaken met sate en satesaus
Voor mijzelf grill ik graag vis.
Góéde saté is ook heel erg lekker, maar waar vindt je dat in Nederland behalve bij Indo's of Indonesische restaurants. Ik ben beter in het maken van aardappelsalade ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:26:46 #47
45206 Pietverdriet
pi_115685733
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef NanKing het volgende:
Ik ken geen enkele Duitser die Satesaus/pindasaus lekker vindt. Ook pindakaas vindt niemand die ik ken lekker.

Mijn moeder was laatst op bezoek en zocht in de aldi naar een kant en klaar bakje pindasaus en vond het raar dat ze het nergens kon vinden.
Waar woon jij?
pi_115685741
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar woon jij?
Solingen
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:27:43 #49
45206 Pietverdriet
pi_115685755
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Rewe heb ik er maar 1 van bezocht, Köln am Ring, die was maar klein en kloterig, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
Die in Emmerich is erg mooi, wat lastig te vinden, zit in een kleine mall vlakbij de Rijn.
pi_115685756
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef NanKing het volgende:

[..]

Solingen
Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?
Ik vraag me dit echt heel hard af :@
pi_115685770
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Weet jij waarom ze bij de Kaufland het nummer van je winkelwagen willen weten achter de kassa?
Ja, omdat ze zo altijd onder in je kar kijken om te zien of er niet nog een kaste bier onder staat :P
ijs_beer fan!
pi_115685791
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja, omdat ze zo altijd onder in je kar kijken om te zien of er niet nog een kaste bier onder staat :P
Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard op :')
ook als ze allang gezien hebben dat er geen krat bier onderaan staat. Helemaal die kar draaien tot ze het nummer weten.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:29:17 #53
45206 Pietverdriet
pi_115685793
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef NanKing het volgende:

[..]

Solingen
Toch dicht genoeg bij Nederland dat ze het zouden kennen.
Tja, zo kenden de meeste van mijn Duitse familie en vrienden Bruschetta niet, maar ze vinden het heerlijk als ik het maak.
pi_115685802
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, dat begreep ik wel, maar ze willen dus met alle geweld ook het nummer weten en noemen dat ook hard op :')
ook als ze allang gezien hebben dat er geen krat bier onderaan staat. Helemaal die kar draaien tot ze het nummer weten.
Mijn vriendin zegt dat 't ook voor de statistieken is.
ijs_beer fan!
pi_115685824
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mijn vriendin zegt dat 't ook voor de statistieken is.
Ok, grappig
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:30:56 #56
45206 Pietverdriet
pi_115685833
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

De kassieres hebben de opdracht die in te voeren, met het excuus dat ze dan makkelijker te localiseren zijn als ze kaduuk zijn. Lijkt mij onzinnig, maar het dwingt ze wel te kijken en zien dan gelijk of er nog een krat bier staat.
pi_115685844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch dicht genoeg bij Nederland dat ze het zouden kennen.
Tja, zo kenden de meeste van mijn Duitse familie en vrienden Bruschetta niet, maar ze vinden het heerlijk als ik het maak.
Het is natuurlijk niet zo'n grote stad als Köln of DD waar je veel makkelijker aan zulke dingen komt. Zelfs pindakaas is redelijk moeilijk te vinden hier, en véél te duur.

Ik kom trouwens niet bij Rewe, Keyzers of consorten. Alleen bij aldi,lidl en kaufland.
ijs_beer fan!
pi_115685868
Chips, ook zoiets wat zo vreselijk duur is in Duitsland. Ik denk dat ze meer van worst en kaas bij de borrel houden :D
pi_115685875
Mjah ik laber uit mijn bakkes eik want ik kom regelmatig bij kaufpark en netto :'). Alleen niet voor grote boodschappen.
ijs_beer fan!
pi_115685915
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef Mirjam het volgende:
Chips, ook zoiets wat zo vreselijk duur is in Duitsland. Ik denk dat ze meer van worst en kaas bij de borrel houden :D
Chipfrisch, niet te vreten. Behalve Currywürst :@.
Lays is idd haske duur. Daarentegen zijn süssigkeiten wel veel goedkoper dan in Nederland.
ijs_beer fan!
pi_115685957
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Chipfrisch, niet te vreten. Behalve Currywürst :@.
Lays is idd haske duur. Daarentegen zijn süssigkeiten wel veel goedkoper dan in Nederland.
Klopt, chocolade etc. kost geen drol
pi_115685974
Ook een heerlijk Duits concept:

Kloesse :9.
ijs_beer fan!
pi_115686007
Hoe maak ik een harte S op FOK!? Behalve c/p uit speciale tekens? :@
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:38:28 #64
45206 Pietverdriet
pi_115686058
ß
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:38:55 #65
45206 Pietverdriet
pi_115686075
Ik zit op een mac en doe een alt s
pi_115686077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef Mirjam het volgende:
Deze zijn echt lekker:

I am happy
pi_115686080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
ß
met alt werkt 't niet bij mij
ijs_beer fan!
pi_115686104
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zit op een mac en doe een alt s
als je dat op windows in chrome doet krijg je dit te zien:

1 [s][/s] 
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:39:44 #69
45206 Pietverdriet
pi_115686108
Straße
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:41:05 #70
45206 Pietverdriet
pi_115686160
Op mijn windows laptop heb ik gewoon een ß toets
pi_115686226
Nederlandse Laptop hier. Op de pc met Duits tobo heb ik 'm natuurlijk ook.

Maar goed nog meer lekkere recepten :P.

Goulash aten wij thuis altijd met rijst ofzo, hier heb ik het leren met rode kool en aardappels.
Dat ken ik alleen van Hasche
ijs_beer fan!
pi_115686275

Ook lekker, net wat anders dan een Hollandse bal
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:48:52 #73
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115686437
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef NanKing het volgende:

Mijn lief en schoonfamilie in Berlijn vinden het geweldig, ik neem altijd van die zakken pindasambal van de toko mee :P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:51:47 #74
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115686531
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:44 schreef NanKing het volgende:
[ afbeelding ]

Ook lekker, net wat anders dan een Hollandse bal
Buletten :9~
pi_115687366

Geschnetzeltes

Pretzel mit senf

Berliner ballen

Frankfürters, heerlijk bij aardappelsalade ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Selestha op 17-08-2012 17:37:43 ]
pi_115687718
Die eerste pic geeft een copyright verhaal, zou even een andere kiezen.

De lekkerste worstjes vind ik Thüringenworstjes btw :9.
Was laatst in Thüringen en heb wel gemerkt dat ze daar veel lekkerder zijn dan bij de supermarkt hier. Daar proef je echt de komijn dat is bij supermarktworstjes niet vaak.
ijs_beer fan!
pi_115687800
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:33 schreef NanKing het volgende:
Die eerste pic geeft een copyright verhaal, zou even een andere kiezen.

Wat raar, ik zie dat helemaal niet? Ik zie gewoon het plaatje
pi_115687824
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:36 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wat raar, ik zie dat helemaal niet? Ik zie gewoon het plaatje
Omdat het in je cache staat. Geloof me maar op mijn blauwe ogen.
ijs_beer fan!
pi_115687866
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:36 schreef NanKing het volgende:

[..]

Omdat het in je cache staat. Geloof me maar op mijn blauwe ogen.
Ok, nu beter? Wist niet dat dat zo werkt ;)
pi_115687877
Veel beter
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:18:28 #81
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_115689033
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet zo zeer beter, netter, zeg maar Bas vs AH.
Wel betere merken chocolade. En vers vlees afdeling.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:20:23 #82
139677 Curiosity
pi_115689085
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.

Antwoord was al gegeven zag ik.
pi_115689764
Verschillende keren naar de moezel geweest en naar de rijn en je kunt er goed eten voor weinig geld. En ach is maar een paar uurtjes rijden vanuit ons.
Ook ooit een vakantie in het zwarte woud gehad maar daar zijn we niet wezen uiteten toen. Maar het brood is daar idd overheerlijk.
pi_115689801
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:38 schreef Lord Katundro het volgende:

[..]

Deze zijn echt lekker:

[ afbeelding ]
klopt komen weer allemaal vakantie herinneringen naar boven.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:15:38 #85
139677 Curiosity
pi_115690962
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:42 schreef Riann het volgende:

[..]

klopt komen weer allemaal vakantie herinneringen naar boven.
Ik had vroeger ook wel eens een zakje chips en in mijn herinnering waren ze een beetje zoetig, zijn deze dat ook?.
Ik weet echt het merk niet meer van toen.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:45:14 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_115691930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

welke aldi in Kleve? er zitten er meerder.
de aldi naast de Edeka boven in Kleve is inderdaad mooi groot en schoon.

edit
de Edeka heeft een wat ruimer assortiment. die in Kleve heeft een slagerij en een visboer.
ik kom er eigenlijk alleen als er iets in de aanbieding is. voor de normale boodschappen vind ik het te duur.

[ Bericht 14% gewijzigd door z80 op 17-08-2012 19:52:09 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:50:14 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_115692115
ik mis nog de reibekuchen.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:51:58 #88
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115692166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:50 schreef z80 het volgende:
ik mis nog de reibekuchen.
oh yes! met tzatziki :9~
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:53:59 #89
139677 Curiosity
pi_115692225
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:45 schreef z80 het volgende:

[..]

welke aldi in Kleve? er zitten er meerder.
de aldi naast de Edeka boven in Kleve is inderdaad mooi groot en schoon.

edit
de Edeka heeft een wat ruimer assortiment. die in Kleve heeft een slagerij en een visboer.
ik kom er eigenlijk alleen als er iets in de aanbieding is. voor de normale boodschappen vind ik het te duur.
De Aldi op de Hoffmannallee is ruim.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:06:15 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_115692633
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:53 schreef Curiosity het volgende:

[..]

De Aldi op de Hoffmannallee is ruim.
je bedoel die naast de Edeka. die is inderdaat ruim.
of bedoel je die wat mee richting NL zit op de hoek? ik vind die wat minder.
de aldi onderaan Kleve is ook niet groot en van het model stamp maar vol.
de aldi in kranenburg is ook wel redelijk, alleen altijd druk met Hollanders die goedkope drank komen halen.
pi_115693347
ik at in duitsland altijd haxe met zuurkool.
is varkensknie als ik het goed heb.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:46:14 #92
45206 Pietverdriet
pi_115693939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:30 schreef markmarkmark het volgende:
ik at in duitsland altijd haxe met zuurkool.
is varkensknie als ik het goed heb.
Net boven de voet geloof ik, maar idd lekker
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:58:03 #93
63722 z80
I fink you freaky
pi_115694353
eisbein mit sauerkraut
en een grote pot bier van de lokale brouwerij er naast.

edit
wat is een eisbein:
Eisbein (engl. Leg of salted pork, franz. Jarret de porc, ital. Zampetto di maiale, span. Jarrete de cerdo) wird auch Schweinshaxe, Haxe, Stelze oder Surhaxe genannt. Für Eisbein verwendet man entweder die kleinere Hinterhaxe, oder die fleischigere Vorderhaxe vom Schwein. Die Hinterhaxe wird meist gekocht und die größere Vorderhaxe lässt sich auch gut grillen. Traditionell wird Eisbein mit Sauerkraut serviert. Im Handel werden beide Sorten bereits gepökelt angeboten. Eisbeine sind Teile der Extremitäten vom Schwein. Sie werden zwischen dem Knie- bzw. dem Ellenbogengelenk und den Fußwurzelgelenken abgetrennt. Der Name "Eisbein" stammt daher, dass man früher aus den Oberschenkelknochen vom Schwein Schlittschuhkufen hergestellt hat.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:05:00 #94
139677 Curiosity
pi_115694609
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:06 schreef z80 het volgende:

[..]

je bedoel die naast de Edeka. die is inderdaat ruim.
of bedoel je die wat mee richting NL zit op de hoek? ik vind die wat minder.
de aldi onderaan Kleve is ook niet groot en van het model stamp maar vol.
de aldi in kranenburg is ook wel redelijk, alleen altijd druk met Hollanders die goedkope drank komen halen.
Ja, op dat plein, met die grote parkeerplaats.
Sowieso zit daar alles wat je nodig hebt, de DM (is alleen geen eten, hoewel ze genoeg lekkere chocolade verkopen)
pi_115694692
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:05 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ja, op dat plein, met die grote parkeerplaats.
Sowieso zit daar alles wat je nodig hebt, de DM (is alleen geen eten, hoewel ze genoeg lekkere chocolade verkopen)
ik ben echt helemaal gek op de DM O+ O+ :@
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:07:57 #96
45206 Pietverdriet
pi_115694732
Als ik de Aldi was, of een andere discounter, zou ik bij de uitrit beek/elten, daar op het industrieterrein bij vuurwerk24 een grote winkel neerzetten en van Zevenaar tot Arnhem adverteren.
pi_115694803
Ik geef wel ff flink gas en knal door naar Oberhausen. :)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:18:56 #98
45206 Pietverdriet
pi_115695126
Was vanmiddag bij Kaufland, de tomaten stonden met met 50 cent meer in de weegschaal de kilo dan aangeslagen op het prijsbord, en de Bauerngurke net zo. Ik zeg dat tegen die jongen die daar rondloopt en hij verteld me de Bauerngurke als Venkel een te slaan en de tomaten als vleestomaten.
Krijg ik geen probleem bij de kassa?
Nee
Kreeg bij de kassa dus wel een probleem, chef erbij, ik leg het hem uit, wat er gebeurd is, hij ontkennen, ik zeg haal die turkse jongen er maar bij, neuh, ja, euhm,
Goed, je slaat het nu voor deze prijs aan of ik laat deze kar hier gewoon staan en je kan het terug gaan brengen, ik kom niet meer terug en zet het op twitter onder #kaufland.
Opeens geen probleem meer
Ik haat dat als de prijs in kassa of weegschaal niet dezelfde is die aangeslagen staat op de prijskaart. Het is namelijk nooit in jouw voordeel deze "vergissingen"
`grmbl
Net als aanbiedingen die niet in de kassa staan, Ik let daar altijd op. Van mijn moeder geleerd.
pi_115695196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef Flurry het volgende:
Hiezi verschrikkelijk? Als mijn ex naar Nederland komt moet ze zeker Allgäuer Emmentaler voor me meenemen. Alsmede Leberkäse. Nürnberger, potten/blikken vleeswaren en Frankenwein. En voor schnitzels moet je echt je adresjes kennen. In mijn vacantie ga ik vaal naar Kitzingen bij Würzburg. Daat weet ik een tent waar ze tig siirten hebben. En geloof me, je krijgt zo'n ding niet weg en betaalt daat een euro of 8 voor!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_115695359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Was vanmiddag bij Kaufland, de tomaten stonden met met 50 cent meer in de weegschaal de kilo dan aangeslagen op het prijsbord, en de Bauerngurke net zo. Ik zeg dat tegen die jongen die daar rondloopt en hij verteld me de Bauerngurke als Venkel een te slaan en de tomaten als vleestomaten.
Krijg ik geen probleem bij de kassa?
Nee
Kreeg bij de kassa dus wel een probleem, chef erbij, ik leg het hem uit, wat er gebeurd is, hij ontkennen, ik zeg haal die turkse jongen er maar bij, neuh, ja, euhm,
Goed, je slaat het nu voor deze prijs aan of ik laat deze kar hier gewoon staan en je kan het terug gaan brengen, ik kom niet meer terug en zet het op twitter onder #kaufland.
Opeens geen probleem meer
Ik haat dat als de prijs in kassa of weegschaal niet dezelfde is die aangeslagen staat op de prijskaart. Het is namelijk nooit in jouw voordeel deze "vergissingen"
`grmbl
Net als aanbiedingen die niet in de kassa staan, Ik let daar altijd op. Van mijn moeder geleerd.
Ja, voor service hoef je niet naar Kaufland.
In de mega-grote Kaufland in Keulen maar 1 medewerker.
Of ze wist waar de mede stond.
de wat?
de mede, de honingwijn.
de wat?
de zoete wijn met honing }:|
nee, wist ze niet.
of ik geen andere collega kon zoeken?
nee, die zinjn er niet, ben de hele winkel al doorgeploegd }:|
ohja. nouja, vraag het dan maar bij de servicebalie.

Dan zoek ik zelf wel, kut met vingers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')