ja, dat weet ik, daar vroeg ik ook omquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:39 schreef Tinkepink het volgende:
Het is volgens mijn duitse man ook met en geen mede.
Die wordt in de nieuwste spelling toch nog nauwelijks of niet meer gebruikt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:36 schreef NanKing het volgende:
Hoe maak ik een harte S op FOK!? Behalve c/p uit speciale tekens?
Toch. Het was een tijdje minder maar nu geldt dat niet meer. Ik heb op de middelbare school ook geleerd dat het niet meer gebruikt wordt (15 jaar geleden ofzo).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:45 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Die wordt toch in de nieuwste spelling toch nog nauwelijks oniet meet gebruikt?
Goh, heeft toch nog tot post 106 geduurd, ga nu maar weer spelen.quote:
Ik gebruik de ß nog altijd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:01 schreef NanKing het volgende:
[..]
Toch. Het was een tijdje minder maar nu geldt dat niet meer. Ik heb op de middelbare school ook geleerd dat het niet meer gebruikt wordt (15 jaar geleden ofzo).
Ik ben meer Duitser dan jij denkt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, heeft toch nog tot post 106 geduurd, ga nu maar weer spelen.
Nou, dat was ons ook opgevallen! Pasta gegeten bij een italiaan aan de Kölnse Ring, héérlijk eten! Echt een goddelijke Carbonara gehad, en voor maar een paar euroquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:07 schreef sig000 het volgende:
*btw wat me altijd opvalt is dat de buitenlandse keuken in Duitsland een stuk beter is dan wat we in NL hebben.
Zelfs de snacktenten zijn gewoon beter en goedkoper.
Eensch!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nou, dat was ons ook opgevallen! Pasta gegeten bij een italiaan aan de Kölnse Ring, héérlijk eten! Echt een goddelijke Carbonara gehad, en voor maar een paar euro
Viel net reuze meequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:09 schreef Tinkepink het volgende:
Woon daar vlakbij. Jammer allleen dat het altijd zo belachelijk druk is.
Dat soort Ervaringen met de Duitse keuken heb ik ook wel, zo zit er in Berlijn een hele goede Yugo en in Hamburg een eenvoudige, sjofele maar niettemin fantastische Portugees.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eensch!
Nog drie Italianen die ik kan aanraden zijn
Sugo in Elten (een territoria met de beste Pizza's deze kant van het Ruhrgebied, goede voor en hoofdgerechten)
A Tavola in Düsseldorf (een erg goed Italiaans restaurant zonder pizza's maar met verrukkelijke klassieke Italiaanse spijzen en alles vers en huisgemaakt)
Mario Gamba in München, het beste Italiaanse restaurant van Duitsland, met afstand, en een michelin ster
Als je Japans goed wilt eten, in Düsseldorf zit in de Immermanstrasse bij het niko hotel naast een goed restaurant. Zitten daar ook meerdere japanse supermarktenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:19 schreef Mirjam het volgende:
De sushi die we in Keulen gegeten hebben was gek genoeg ook van topkwaliteit. De warme gerechten minder, maar de sushi was echt genieten.
Ja ze zijn wat zoetiger ik vind de croky ook iets zoetiger als de lays in paprika. Maar volgens mij waren deze ook wel wat pittiger.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik had vroeger ook wel eens een zakje chips en in mijn herinnering waren ze een beetje zoetig, zijn deze dat ook?.
Ik weet echt het merk niet meer van toen.
Mindere kwaliteit vind ik ook direct weer iets te overdreven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:10 schreef Deliah het volgende:
Duits brood is verrukkelijk, Nederland staat daarentegen bekend om zijn brood van mindere kwaliteit.
A Scheib Leberkas oef a Semmel, Sakrament, da isjt Gut!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:41 schreef Sjeen het volgende:
Ben ik de enige die leberkase lekker vind? Gebakken met een spiegeleitje
Is dat hetzelfde als Berliner?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:41 schreef Sjeen het volgende:
Ben ik de enige die leberkase lekker vind? Gebakken met een spiegeleitje
Nee, een leberkase is een in een broodvorm gebakken vleesdeegquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als Berliner?
.Nee. Leberkase is een vlees gerecht. Berliner is zo'n zoete bol met jamvulling.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als Berliner?
ik denk dat hij de worst bedoelt, van die vieze met zo'n wit randje eromheen, leverkaas. wordt volgens mij ook Berliner genoemd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
.Nee. Leberkase is een vlees gerecht. Berliner is zo'n zoete bol met jamvulling.
Qua bereidingswijze ja, qua recept en ingredienten nietquote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee.
Het is wel heel lekker trouwens.
het lijkt me ook wel lekker ja, ik ben erg nieuwsgierigquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Qua bereidingswijze ja, qua recept en ingredienten niet
Is je duits goed genoeg voor het recept van chefkoch.de?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[..]
het lijkt me ook wel lekker ja, ik ben erg nieuwsgierig
Ahaquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een leberkase is een in een broodvorm gebakken vleesdeeg
Recept
http://www.chefkoch.de/rezepte/550311152686450/Leberkaes.html
Hier snij je plakken van die je op een hard broodje kan eten, erg lekker vaak.
Nee, Berliner is een soort leverkaas, vandaar, en een stuk lekkerder.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
.Nee. Leberkase is een vlees gerecht. Berliner is zo'n zoete bol met jamvulling.
hmm, steenkolenduits, maar met geschreven tekst kom ik er wel redelijk uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is je duits goed genoeg voor het recept van chefkoch.de?
Niet in het Duits, maar heb boven recepten voor nederlandse berlinerworst en leberkäs gezet, google ook maar eens op afbeeldingen voor leberkäs, je krijgt trek voorspel ik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aha
[..]
Nee, Berliner is een soort leverkaas, vandaar, en een stuk lekkerder.
Wat bij ingredienten ook wel werkt is gewoon de Duitse wikipedia openzetten en dan aan de linkerkant op Nederlands drukken voor de Nederlandse pagina over hetzelfde spul.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hmm, steenkolenduits, maar met geschreven tekst kom ik er wel redelijk uit.
vast wel! Maar het idee is leuk en het ziet er zo huisgemaakt uit in zo'n glazen pot.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel worststands maken het zelf, maar het is volgens mij voornamelijk gezeefde bliktomaten, suiker, kerriepoeder en wat bindmiddel.
Je kan het ook gewoon kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |