SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tommeke op 17-08-2012 17:57:04 ]
Dan wel zonder BBQ nadien, want ik ben dan een ander fietstochtje rijdenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:42 schreef cafca het volgende:
Is er nu 25 augustus weer een meet in Vreeswijk?
Kun je anders die groepsfoto uit het vorige topic in de op zetten? Dan maken we er later wel weer zo'n fancy tekstbalkje bij.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb die meet er maar uitgehaald, misschien een nieuwe foto ofzo?
Kaas die sleutelles geeft
Begrijp ik het goed dat je 23 fietst op het buitenblad? Da's idd veel te hoog, zo hou je geen knieën over. Kijk anders ook eens op www. Zitvlees.nl voor algemene trainingstipsquote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:28 schreef -0- het volgende:
Goedenavond beste fietsfokkers!
Heb het plan om de komende tijd mijzelf ook frequent bezig te gaan houden met fietsen en ben eigenlijk op zoek naar tips om die goed aan te gaan pakken.
Heb nog geen eigen fiets maar kan wel vrijwel altijd een fiets lenen die voor mij ook op de goede maat is dus dat is voorlopig geen probleem, wil eind van het jaar op zoek gaan naar een eigen fiets als het een succes wordt!
Nou ben ik wel benieuwd wat een goede manier is om het aan te gaan pakken. Ik wil toch wel redelijk serieus gaan fietsen en hierbij vooral mijn conditie flink uit te bouwen.
Een van mijn doelen is om volgend jaar de Alp d'huez te beklimmen dus in ieder geval wil ik daar naar toe werken.
Ik heb nog niet een erg goede conditie, heb de afgelopen week een stuk gefietst en hierbij 20 km gefietst op gemiddelde van 23 km per uur, wel redelijk stabiel. Wat is nou een goede manier om dit uit te gaan bouwen?
Daarbij vraag ik me af of het beter is om in een lage of hoge versnelling te fietsen, ik merk nu dat een hoge versnelling mij een stuk makkelijker afgaat maar voor mijn gevoel zit ik dan erg hoog. (Voor grote blad van 3, achter 4 of 5). Is dit goed of kan ik beter een lagere versnelling kiezen?
Zijn er verder nog dingen waar ik echt rekening mee moet houden als ik regelmatig ga fietsen?
Ja klopt, dat houdt ik voor mijn gevoel het langste vol, heb niet het idee dat ik dan echt kracht moet zetten terwijl ik bij een lagere versnelling snel vermoeide / licht verzuurde benen krijg.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat je 23 fietst op het buitenblad? Da's idd veel te hoog, zo hou je geen knieën over. Kijk anders ook eens op www. Zitvlees.nl voor algemene trainingstips
Je moet er aan wennen, maar op termijn ga je er makkelijker van fietsen, zeker bergop. Klimmen als Alpe d'Huez moet je meer op souplesse dan kracht doen, anders ga je kapotquote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:40 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja klopt, dat houdt ik voor mijn gevoel het langste vol, heb niet het idee dat ik dan echt kracht moet zetten terwijl ik bij een lagere versnelling snel vermoeide / licht verzuurde benen krijg.
Probeer wel regelmatig op het middelste blad te fietsen omdat ik al het vermoeden had dat dit beter is.
Zal eens gaan kijken op die link![]()
De 26e is er een triatlon in Emmeloord, doe je ook mee?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:04 schreef No-P het volgende:
Stukje over mijn zadel. http://www.triathlon226.nl/2012/08/ism-zadels-de-ins-en-outs/
Nee, waarschijnlijk dat weekend geen wedstrijd en als ik al een wedstrijd doe dan in Doetinchem. Zaterdag wel naar Veenendaal, is ook NK OD dat is wel tof om te kijken, maar ik doe 1/4de.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De 26e is er een triatlon in Emmeloord, doe je ook mee?
White Lies - Farewell To The Fairgroundquote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:34 schreef cafca het volgende:
Ik weet niet of er hier mensen wel eens op muziek fietsen, ik heb inspiratie nodig: Ik zoek een nummer voor een slotklim
kan minderquote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Wat vinden jullie van dit pakkie?
[ afbeelding ]
Pearl jam Alive (refrein is volgens mij ziljoen keer 'I'm still alive'. Aardige reminder als je klimt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:34 schreef cafca het volgende:
Ik weet niet of er hier mensen wel eens op muziek fietsen, ik heb inspiratie nodig: Ik zoek een nummer voor een slotklim
Thnx, ik ben van plan om deze winter een TT fiets bij elkaar te sprokkelen en in elkaar te schroeven (gewoon omdat ik dat leuk vind) en zo'n zadel is dan misschien wel een idee om erop te zetten!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:04 schreef No-P het volgende:
Stukje over mijn zadel. http://www.triathlon226.nl/2012/08/ism-zadels-de-ins-en-outs/
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:34 schreef cafca het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja ben nooit zo'n fan van profteamkleding maar heb nu Movistar setje gekocht omdat de prijs zo zacht was. Desnoods wat voor m'n pa
"Ik heb nog met hem gekoerst"
Geluk bij een ongeluk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren van mijn fiets gereden door een traktor. Ik hoorde hem achter mij aan komen kijk om en zie hem half in het gras. Nou prima doorfietsen dan. Ik kon daar toch niet stoppen, was op een smal dijkje.
Die gast haalt mij in maar heeft nog een stuf of 2 opleggers. Een van die opleggers zwenkte behoorlijk uit omdat mijnheer ook behoorlijk hard door reedt. En ik kreeg die vol tegen mij aan. Kon mij nog net recht houden anders was ik 3 meter beneden de dijk afgerold.
Dat tenue is zeker niet te klein voor degene die het draagt op die foto...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:54 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand nog interesse in een gloednieuw Greenedge tenue? Zie mijn topic
[TK] Compleet wielertenue Greenedge
He Marurk post daar nog gewoon. Was vroagah toch ook vaste klant hier.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat tenue is zeker niet te klein voor degene die het draagt op die foto...
Zo'n mestkar is wel een goeie om achteraan te rijden als ze met 45 km/u over de dijk razen. Lekker uit de wind zitten!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:38 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk.
Die boeren mestkarrijders hebben ook alleen oog voor koeien en varkens.
QFTquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat tenue is zeker niet te klein voor degene die het draagt op die foto...
Wel een beetje uitkijken, zo'n kar remt sneller dan jij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n mestkar is wel een goeie om achteraan te rijden als ze met 45 km/u over de dijk razen. Lekker uit de wind zitten!
Lekker frisquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n mestkar is wel een goeie om achteraan te rijden als ze met 45 km/u over de dijk razen. Lekker uit de wind zitten!
Ik kan onder de kar doorkijkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel een beetje uitkijken, zo'n kar remt sneller dan jij.
in de Pyreneeën. toch wel vaak koeien gezien waar ik niet zo blij van werd , hele weg vol onder aan de afdalingquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
Het mooiste is misschien wel het geluid van koeienbellen als je aan het klimmen bent in de Alpen of Pyreneeën.
Wel een heel langzame opbouw jaquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:28 schreef dop het volgende:
Dire straids - telegraph road heef wel een heerlijk opbouw als je langzaam wil beginnen en aan het einde wil knallen trouwens.
Ja, ik heb er nog één ja. Andere is verkocht. Polar CS100.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:40 schreef Sautor het volgende:
Knut, jij had toch een hartslagmeter waar je van af wil toch?
Dire Straitsquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:28 schreef dop het volgende:
Dire straids - telegraph road heef wel een heerlijk opbouw als je langzaam wil beginnen en aan het einde wil knallen trouwens.
Op een stokje boven de oven?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dire Straits![]()
Long time ago, came a man on a track,
walking 30 miles with a pack on his back.
and he put down his load, where he tought it was the best,
made a home in the wilderness
Mogen ze op mijn afscheid ook wel draaien, dan moet iedereen lekker lang blijven zitten.![]()
En daarna natuurlijk BBQ met de befaamde spekballetjes!
gekke aroma's, weer eens wat anders dan roken op eikenhoutquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op een stokje boven de oven?
Dit ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wissel af. Ritje naar het werk doe ik wel altijd met muziek. Iedere keer hetzelfde, gaat vervelen zonder.
quote:
Absoluut! M'n vriendin vond dat vorige maand ook helemaal geweldig! Heb veel foto's gemaakt van die beesten. Dat geluid maakt het helemaal af, haha.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
Het mooiste is misschien wel het geluid van koeienbellen als je aan het klimmen bent in de Alpen of Pyreneeën.
Eens, dan wil je jezelf horen en voelen lijden. Ik had net wel muziek op, rondje Zoutkamp is saai in je eentje!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:01 schreef Gripper het volgende:
Toch rij ik eigenlijk bijna nooit met muziek op, hooguit een keer tijdens een saai rondje in de polder.
Zeker in de bergen wil ik alleen maar luisteren naar de stilte, vogeltjes, zoevende banden, je eigen ademhaling, en de geluiden vanuit het dal.
ga jij nou eens even de foto in de OP aanpassen!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eens, dan wil je jezelf horen en voelen lijden. Ik had net wel muziek op, rondje Zoutkamp is saai in je eentje!
Jij wel ja. Ik rij in D1 het ene record na het andere uit de boeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:31 schreef cafca het volgende:
Gisteren voor het eerst met Strava gefietst. Nou woon ik in een nogal plat gebied dus de KOM's zijn hier nogal redelijk willekeurige vlakke stukken (naast een paar viaducten met de meest fantastische namen als "Col de A58").
Betekent dat dat ik op die stukken ineens als een dolle moet gaan versnellen om mijn E-penis een beetje op orde te houden?
Ja, de snelste tijden op een segment staan bovenaan, dus het lijkt me nogal wiedes dat je jezelf helemaal het schompes moet trappen om hoger te eindigen dan anderen. Tenzij er in jouw regio geen strava gebruikers met dikke bovenbenen rondrijden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:31 schreef cafca het volgende:
Gisteren voor het eerst met Strava gefietst. Nou woon ik in een nogal plat gebied dus de KOM's zijn hier nogal redelijk willekeurige vlakke stukken (naast een paar viaducten met de meest fantastische namen als "Col de A58").
Betekent dat dat ik op die stukken ineens als een dolle moet gaan versnellen om mijn E-penis een beetje op orde te houden?
Ik stond een paar weken geleden met mijn tentje langs een wei vol met van die beesten. Geen idee waarom die koeien een bel om moeten als ze in een afgesloten wei staan. Maar ze slapen ook niet 's-nachtsquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Absoluut! M'n vriendin vond dat vorige maand ook helemaal geweldig! Heb veel foto's gemaakt van die beesten. Dat geluid maakt het helemaal af, haha.
Ik heb net ook 10km achter een hooiwagen gereden, in dorpjes irritant. Daarbuiten heerlijk haha.
Nou ik bleek dus in D1 op een bepaald segment de 6e tijd te hebben gehaald (inderdaad totaal onwetend). Dus daar zal ik de volgende keer wel ff extra aanzetten...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij wel ja. Ik rij in D1 het ene record na het andere uit de boeken.
Werkt die ook gewoon los, als in alleen hartslag? Ik zag dat die ook een km-teller functie heeft, maar die heb ik alquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nog één ja. Andere is verkocht. Polar CS100.
Ehm. Ja, je zou natuurlijk de snelheidssensor niet kunnen monterenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Werkt die ook gewoon los, als in alleen hartslag? Ik zag dat die ook een km-teller functie heeft, maar die heb ik al
Of bedoel je of ie werkt op jouw computertje? Dat denk ik niet, is geen ANT + ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ehm. Ja, je zou natuurlijk de snelheidssensor niet kunnen monterenDan heb je alleen hartslag op je beeldscherm. Maar denk dat je beter die andere eraf kan halen en deze gebruiken.
Nee, als in mijn computertje voor de kilometers, en dan alleen los hartslag van de polar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of bedoel je of ie werkt op jouw computertje? Dat denk ik niet, is geen ANT + ...
Gaat me deze woensdag niet lukken, maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:16 schreef Gripper het volgende:
Zeg monsieur Blik,
Naar aanleiding van jouw ideeën over een fietsclub heb ik even met CS030 gemaild, en daar kun je zo een keer aanhaken tijdens een training om kennis te maken en de sfeer te proeven. Je zou ze even moeten mailen op info@ ...
Ik ga a.s. woensdag een rondje met ze mee, voor jou ook leuk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Col de leschaux loopt verder in de Cret de chatillon, dan begint het klimmen eigenlijk pasquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:39 schreef Patroon het volgende:
Vandaag col de leschaux 12km, col de Bluffy 2,3km en col de la forclaz 12km gedaan. De leschaux 4e/59, Bluffy 2e/61 en la Forclaz was ik kapot, 47e/147. Totaal 81km
Mooi om te zien dat ik 4e wordt terwijl ik onder omslagpunt blijf rijden. Die Marmotte wordt nog een zware kluif.
Mijn vriendin werd 3e van de 7 dames op de leschaux. Erg netjes!
Klopt. Die wil ik komende week doen. We zijn er al bij opgereden met de auto. Erg mooie klim, 26km. Gisteren ging ik samen met mijn vriendin en afgesproken alleen tot leschaux te doen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Col de leschaux loopt verder in de Cret de chatillon, dan begint het klimmen eigenlijk pasen dat is nog 750m hoger.
Leschaux:
[ afbeelding ]
Met dit erachteraan
[ afbeelding ]
Ik heb op de Cret de Chatillon een steenarend gezien. Ik kwam de bocht om tijdens de klim en toen zat hij op de weg. Ik schrok me een hoedje eerst want enorme vogel. Hij schrok waarschijnlijk ook van mij want hij ging er meteen vandoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Col de leschaux loopt verder in de Cret de chatillon, dan begint het klimmen eigenlijk pasen dat is nog 750m hoger.
Leschaux:
[ afbeelding ]
Met dit erachteraan
[ afbeelding ]
quote:
Das toch een best mooi pakje? Ik heb alleen nog die van dit jaar die ik goed wil houden. En verder een pakje van Belga die nog goed is waar ik in fiets. Vind ik net wat te weinig. M'n Leopard Trek pakje is geconfisqueerd door m'n vriendinquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:00 schreef Yankee het volgende:
[..]Ik moet ook even een andere outfit aanschaffen zodat ik niet altijd in die TH meuk hoef te fietsen
Ik vind die Belga pakjes niet mooiquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Das toch een best mooi pakje? Ik heb alleen nog die van dit jaar die ik goed wil houden. En verder een pakje van Belga die nog goed is waar ik in fiets. Vind ik net wat te weinig. M'n Leopard Trek pakje is geconfisqueerd door m'n vriendin
Verder zijn al die oude profpakjes niet echt super meer en is die oude TH-kleding wel aardig afgedragen (verwassen, dus mooi voor de winter straks)
Dus ik zoek nog ff een gesoigneerd pakje om in te trainen/corpussen
Uit de grabbelbak?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:42 schreef cafca het volgende:
Zo, vanmorgen een winterbroek en -handschoenen gekocht
Schitterendquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind dat Texas setje wel cool Tommeke. Alleen al omdat niemand dat heeft.
Deze vind ik ook wel tof: Kellog's shirts.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Nice, waar schaf ik zo'n harde bazen outfit aan?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Ik vind het juist van een over-Amerikaans design, van die pulp die je in Pulp Fiction ook zietquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:14 schreef dimi_stevens het volgende:
Bij texas denk ik aan chainsaw of hillbilly.
Alleen daarom al, niet kopen.
On the interwebs of the united states of america. Wel duur, ik zou wel eentje willen met cornflakes of die froot loops. Die is echt da bomb.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nice, waar schaf ik zo'n harde bazen outfit aan?
Tof, groot beest.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb op de Cret de Chatillon een steenarend gezien. Ik kwam de bocht om tijdens de klim en toen zat hij op de weg. Ik schrok me een hoedje eerst want enorme vogel. Hij schrok waarschijnlijk ook van mij want hij ging er meteen vandoor.
Klopt. En ze zitten lekker.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind die Belga pakjes niet mooi(Volgens mij zijn ze wel goedkoop...)
Damn, balen man! Spullen zijn nog niet het ergste, maar het idee dat ze in je huis geweest zijn....quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Zoals de insiders hier weten was m'n camper leeggehaald 3 weken geleden.. nu net alles nieuw, kom ik net thuis van een dagje op 't water.. ingebroken in 't huis. Weer alles weg. Goud, laptops, horloges.
Dat zuigt apenballen zeg, van de week was ik naar me ouders op camping gefietst, ook melding dat de de deur bij me ouders openstond, ik snel met me vader heen, gelukkig loos alarm, me moeder had deur opengelaten. Maar verdomme zeg, enorm kut, man man man.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Zoals de insiders hier weten was m'n camper leeggehaald 3 weken geleden.. nu net alles nieuw, kom ik net thuis van een dagje op 't water.. ingebroken in 't huis. Weer alles weg. Goud, laptops, horloges.
Kut man zo 2x achter elkaar. Sterkte!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Slechts 100km per week fietsen? Dat kan nooit goed voor je zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:11 schreef raptorix het volgende:
Zijn er trouwens hier mensen die naast fietsen nog andere sporten doen? Zelf voetbal ik, nu heb ik wel eens gehoord dat dat qua spierbelasting niet helemaal goed is, nu fiets ik maar 100 KM per week maar vroeg me af of dat slecht is?
Naja, van plan om wat meer te fietsen, probleem is dat ik 60 uur per week werk en daarnaast ook nog golf en voetbal, keuzes, keuzes....quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Slechts 100km per week fietsen? Dat kan nooit goed voor je zijn.![]()
@Oksel: Echt zwaar kut man, sterkte ermee.
Kon me nog net staande houden maar er klapte wel een spaak.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:00 schreef eentwee het volgende:
@Cyclinggirl: pff wat een kloteactie. Ben je er redelijk ongeschonden van afgekomen? Lijkt me niet prettig een oplegger tegen je aan..
@Gripper: geometrieen naast elkaar leggen en je weet het
Dat is zo. Ik zou ook graag meer recreatief willen wielrennen dan ik nu doe maar daar heb ik eigenlijk ook amper de tijd voor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja, van plan om wat meer te fietsen, probleem is dat ik 60 uur per week werk en daarnaast ook nog golf en voetbal, keuzes, keuzes....
Ik ben van plan om meer vroeg in de ochtend te rijden, laatst ben ik om 6 uur s'ochtends opgestaan, dan kan je ook lekker in vondelpark rijden, heerlijk asfalt en geen mensen, is ook mijn probleem, ik moet eerst 20 minuten rijden voordat ik de stad uit ben, en op terugweg heb ik weer dat probleem.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is zo. Ik zou ook graag meer recreatief willen wielrennen dan ik nu doe maar daar heb ik eigenlijk ook amper de tijd voor.
Ik heb dat ook maar langs de Maasboulevard cross ik zo de stad uit. Als je de routes een beetje weet is dat wel oké.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van plan om meer vroeg in de ochtend te rijden, laatst ben ik om 6 uur s'ochtends opgestaan, dan kan je ook lekker in vondelpark rijden, heerlijk asfalt en geen mensen, is ook mijn probleem, ik moet eerst 20 minuten rijden voordat ik de stad uit ben, en op terugweg heb ik weer dat probleem.
Ik zit echt midden in de stad, meestal rij ik aan de noordkant, en kan ik pas op het industrie gebied in Westpoort vaart maken, wel van plan meer aan de zuidkant van Amsterdam te rijden, vooral stuk richting Muiden en Naarden is mooi. Hier in buurt is levensgevaarlijk, bijna elke keer als ik rij heb ik wel schrikmomentje, vorige keer nog 2 kindjes op fiets die in 1 keer tegen de richting overstaken, was ik halve seconde eerder geweest dan was ik over de kop gegaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb dat ook maar langs de Maasboulevard cross ik zo de stad uit. Als je de routes een beetje weet is dat wel oké.
Daar wen je wel aan hoor, op een gegeven moment weet je gewoon dat je in bepaalde straten niet te dicht langs de geparkeerde auto's moet rijden, en op sommige stukken wat langzamer omdat je toch al weet dat het mis gaat. Dan rol je overal smooth tussendoor zonder bellen of screamen. Go with the flow.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:10 schreef raptorix het volgende:
Ik zit echt midden in de stad, meestal rij ik aan de noordkant, en kan ik pas op het industrie gebied in Westpoort vaart maken, wel van plan meer aan de zuidkant van Amsterdam te rijden, vooral stuk richting Muiden en Naarden is mooi. Hier in buurt is levensgevaarlijk, bijna elke keer als ik rij heb ik wel schrikmomentje, vorige keer nog 2 kindjes op fiets die in 1 keer tegen de richting overstaken, was ik halve seconde eerder geweest dan was ik over de kop gegaan.
Ja ik woon natuurlijk al tijdje hier, dus ben wel alert op waar het gevaar sluipt, probleem is met name opgefokte automobilisten die gewoon keihard blind uit zijstraten komen. Wil trouwens nogmaals benadrukken dat ik het superkut voor Oksel vind, echt wat ontzettend ellendig, blijf gewoon met je poten van andermans spullen af!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar wen je wel aan hoor, op een gegeven moment weet je gewoon dat je in bepaalde straten niet te dicht langs de geparkeerde auto's moet rijden, en op sommige stukken wat langzamer omdat je toch al weet dat het mis gaat. Dan rol je overal smooth tussendoor zonder bellen of screamen. Go with the flow.
Anders gewoon 2e hands wildfire kopen, kosten 2 tientjes ongeveer en werken prima als GPS device.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:46 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien heb ik over een tijdje een smartphone.
Hij bestaat!
http://www.samsung.com/nl(...)phone/GT-S5690KOALUX
Nouja slecht... Voetbal zelf 3x per week smart zijn complete andere spiergroepen. Let vooral op je hamstrings en kuiten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:11 schreef raptorix het volgende:
Zijn er trouwens hier mensen die naast fietsen nog andere sporten doen? Zelf voetbal ik, nu heb ik wel eens gehoord dat dat qua spierbelasting niet helemaal goed is, nu fiets ik maar 100 KM per week maar vroeg me af of dat slecht is?
Ik doe zelf een boterhamzakje om me smartphone als ik er aan denk, meestal vergeet ik hetquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:57 schreef kaasplankje het volgende:
Oh maar ik wil best een smartphone hebben met internet. Voor zover ik wist was er nog geen shockproof en waterdicht toestel verkrijgbaar.
Ik moet ook letten op hamstrings rekken. Ze worden te kort door al dat gefiets waardoor je met een kromme rug gaat staan wat vervolgens klachten geeft. Kijk maar eens naar oudere fietsers dan zie je het bij meerderen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nouja slecht... Voetbal zelf 3x per week smart zijn complete andere spiergroepen. Let vooral op je hamstrings en kuiten.
Klinkt leuk, wat studeer je?quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:15 schreef Erik92 het volgende:
Ik ben een weekje weggeweest en er is nogal gebeurd als ik alles zo teruglees.. Balen cyclinggirl en oksel!
Net dus de introductieweek gehad, zoals sommigen van jullie wel wisten. Heb het erg leuk gehad. Ik ben de eerste dag nog met de fiets gegaan maar daarna werd het toch de trein.Vooral veel gefietst daar met dames achterop.
Verschrikkelijk die stadsfietsen.
Morgenavond een duurtraining en maandag intervallen, dinsdag is de werkweek al van de uni en heb woensdag misschien nog wat tijd. En anders van het weekend weer. De Ardennen gaan het niet worden want heb ook nog kamp van maandag tot vrijdag. Drukdrukdruk dus, maar wel heel erg leuk.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Succes met die warmte. Ben blij nu niet in NL te zijn, lijkt me erg benauwd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo straks lekker koersen in 35 graden. Eens kijken hoe het gaat. Voor mij de laatste koers van het jaar.
goede krachttrainingquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:08 schreef Patroon het volgende:
Ik zag hier trouwens 2 gekken die met skeelers Cret du Chattillon boven kwamen.. wil me niet voorstellen hoe bergafwaarts gaat...
Hard! Een vriendin heeft net 2x de alp op gerend voor dat alpdu6 gebeuren. Erg knap.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:37 schreef kaasplankje het volgende:
Een oude vriend van mij ging eens hardlopend de Alpe 'd Huez op. Binnen het uur was hij boven.
Ik heb inderdaad mensen zien rennen die erg hard naar boven gingen, het is volgens mij ook heel lastig trainbaar want je gebruikt heel anders soort spieren, volgens mij krijg je ook veel meer belasting op je schenen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hard! Een vriendin heeft net 2x de alp op gerend voor dat alpdu6 gebeuren. Erg knap.
Niets bijzonders, niet echt goede benen. Voelde nog een week met redelijk wat kilometers in de benen. Rustig aan begonnen ivm de warmte en op een gegeven moment begon het beter te gaan, na een km of 80. Op de Roche aux Faucons voelde ik me even de Gilbert van vorig jaarquote:Op zondag 19 augustus 2012 00:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
@1-2: StravaIk had wel mee gewild naar de Ardennen. Wat heb je op de klokken gezet?
Inderdaad knap. Ik fiets hem liever 6x dan 2x hardlopenquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hard! Een vriendin heeft net 2x de alp op gerend voor dat alpdu6 gebeuren. Erg knap.
Klote Okkie.quote:
Rot zeg... Ik hoop dat je nog wel een oog dicht kan doen...quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef Oksel het volgende:
Geen fietsen voor mij vandaag. Flinke kater van gisteren.
En je bedrijfspolis?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:31 schreef Oksel het volgende:
Omdat we toch niets van waarde hadden. Vroeger, nu wel, maar nooit verzekering genomen.
Geen inboedelverzekering dus, dan is het idd dubbel klote...quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:30 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering, kun je vast geen diefstal claimen. Meer niet.
Zou het toch overwegen dan, ik betaal meen ik iets van 3 tientjes per maand voor al mijn verzekeringen, aansprakelijkheid, diefstal en brand....quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:30 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering, kun je vast geen diefstal claimen. Meer niet.
Misschien wou ie goede tijd neerzettenquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:31 schreef cafca het volgende:
Kwam vandaag een gast tegen op een tijdridfiets. Tijdens een toertochtZou die vent geen andere fiets hebben?
Ik heb zo een zadeltasje, maar me geld, telefoon, heb ik meestal in me zakken, als ik wat verder ga neem ik meestal wel een rugzakje mee, moet zeggen dat ik er geen last van heb, maar ik ben ook maar een prutsfietserquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:01 schreef Idioteque het volgende:
Hebben jullie een tasje ofzo (en zo ja: wat voor tasje dan) om spullen zoals een binnenbandje + toebehoren en geld mee te nemen. Of stoppen jullie echt alles gewoon in je achterzakkies van je shirt?
Maar daar kun je dan weer zo moeilijk in fietsenquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:46 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Gezien de foto's in je Flickr profiel heb je liever sneeuw
Hier in France heb ik nu een klein Continental tasje waar precies 1 biba, 2 Lichters en 2 inbusleutels in kunnen. Handig voor als je 2 banden mee wil. Tasje monteer je met klitterband en krijg je gratis bij Continental biba.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:01 schreef Idioteque het volgende:
Hebben jullie een tasje ofzo (en zo ja: wat voor tasje dan) om spullen zoals een binnenbandje + toebehoren en geld mee te nemen. Of stoppen jullie echt alles gewoon in je achterzakkies van je shirt?
Leuk!quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:48 schreef MarcoD het volgende:
Ben vanmorgen vroeg om 8 uur op de fiets gestapt, toen was de temperatuur prima. Toen ik om half 11 bij een openstaande brug moest wachten voelde ik pas hoe warm het al was. Maar de temperatuur stelt vergeleken met het (zuid)oosten niks voor.
Had 3 bidonnen mee en wat geld voor als ik geen drinken meer had.
Kwam onderweg ook nog in een file terecht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kom er niet tegenaan en het klitterband zit alleen om het zadelframe, niet om de pen. Maak morgren wel ff een fotootje.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:49 schreef eentwee het volgende:
Arundel Dual is zonder twijfel het beste zadeltasje op de markt. 2 banden, lichters, multitool, CO2 pompje, 2 patronen en nog wat plat grut heb ik erin zitten. Geen klitteband om de zadelpen en de leren patch voorkomt doorslijten dus ook duurzaam (i.t.t. tot die Conti dingen die weliswaar goedkoop zijn maar ook zo gaten hebben). Verticale orientatie voorkomt dat je benen ertegenaan komen.
[ afbeelding ]
Shit zeg toch wel raar 2x in korte tijdquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Netjes, rij je goed in hitte?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Toch prijs gereden in de warmte :p
quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Toch prijs gereden in de warmte :p
Ik ken die dingen wel.. heb er ook 3 versleten. Weliswaar een mooie oplossing maar ik vind ze te klein.quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kom er niet tegenaan en het klitterband zit alleen om het zadelframe, niet om de pen. Maak morgren wel ff een fotootje.
@Kaasplankje 20equote:
Ik heb m'n slome rond(j)e gisteren ook met zulke duizelingwekkende stats geredenquote:Op maandag 20 augustus 2012 08:53 schreef Blik het volgende:
zondagochtend ook een rondje gefietst, vanwege de hitte het héél rustig aan gedaan. Hartslag expres laag gehouden tot een maximum van 150. Uiteindelijk 61 km gefietst en 3 volle bidonnen leeggedronken. Temperatuur begon met 23 graden en eindigde met 31 graden...
Jij rijd dan tenminste nog een normaal tempo met 28,5 km/u, als ik mijn hartslag laag wil houden blijft mijn tempo ook laag. Gisteren 24 a 25 km/u over het algemeen. Maar dat zal een kwestie van oefening zijnquote:Op maandag 20 augustus 2012 09:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb m'n slome rond(j)e gisteren ook met zulke duizelingwekkende stats gereden120 km, 28,5 gem, hartslag nog geen 140. En nog het gevoel hebben dat je tegen een 10% helling aan het opfietsen bent...
Vanavond zal het wel beter gaan
knap hoor, dat dat 'r nog lukt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
De eerste 30 km trouwens met Blikchick gefietst, 39 weken zwanger en dan nog gaan fietsen met dit weer
daar ben ik ook bang voorquote:Op maandag 20 augustus 2012 10:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
knap hoor, dat dat 'r nog lukt.
Ze is na de bevalling weer sneller in topconditie dan jij: nu zwaar trainen met dat extra gewicht, straks vliegt ze!
Netjes, weet je wel zeker dat dit de laatste koers van het seizoen was?quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
@Kaasplankje 20e
@Patroon Ja hitte kan ik goed hebben, ik kan slecht tegen kou en regen
Ik heb een keer bij Kruidvat (!) voor een paar euro een klein zadeltasje gekocht. Een redelijk stevige die je gewoon onder 't zadel 'vastklikt' (en dus niet bungelt). Esthetisch misschien niet helemaal verantwoord, want het steekt wel een beetje uit. Volgens mij was ie zo goedkoop omdat het een partij was met productiefouten; hij zit eigenlijk verkeerd om en het reflectiemateriaal wijst naar voren ipv naar achteren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:01 schreef Idioteque het volgende:
Ik gebruik meestal de spoke calculator van DT Swiss. Voor schattingen kun je het natuurlijk ook ff zo doenquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee, weet jij hoe ik uitreken wat een wielset weegt met campa record naven, open pro cd velgen en bijv. sapim cx ray spaken?
velg; 435 gram x 2 = 870 gram
naven; 116 (voor) en 231 (achter) = 347 gram zonder blokkages
32 gaats dus 64 spaken.
Ah, hebbes:
Weight: (64 pcs x 260 mm lg) 272 g
870 + 347 + 272 = 1489 gram
kost me 440,- aan parts, misschien iets meer.
Cd coating blijft volgens mij lang zitten hoor, langer dan ik de velg rond houdt ws. Van Mavic open pro weet ik gewoon dat het een goed strak en stijf wiel geeft met uitstekende remeigenschappen. De banden gaan er soepel om, en ze zijn niet zo heel duur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal de spoke calculator van DT Swiss. Voor schattingen kun je het natuurlijk ook ff zo doenSpaken worden wel wat zwaarder aangezien je 294mm nodig hebt ofzo. Nippels niet vergeten (messing 1g, alu 0.3g). Denk ook dat de meeste Open Pro's meer zullen zijn dan 435g. Met Kinlin of NoTube velgen kan het wel wat lichter. Die CD coating blijft niet lang zitten toch?
Ik wil die Neutron's ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
-Eurus wielset 1482 gram en 550.- (zonder tassen erbij)
-Neutron wielset 1470 gram en 515.- (zonder tassen erbij)
-Zelfbouw open pro cd/record32gts/sapimcxray +/- 1490 gram en 440.-
-Gripper wielen 1250 gram en ? Euro
Nog iemand een optie?
Als ik er over nadenk heb ik wel een lichte voorkeur voor de zelbouw optie, aangezien ik zo makkelijker nadien een nieuwe velg kan invlechten voor weinag en ook beter een slag kan verhelpen.quote:
Wel ruimschoots boven dit budget (nieuw 800 ¤), maar anders misschien eens kijken op marktplaats: fulcrum zero's? ook 1400 gram ofzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
-Eurus wielset 1482 gram en 550.- (zonder tassen erbij)
-Neurtron wielset 1470 gram en 515.- (zonder tassen erbij)
-Zelfbouw open pro cd/record32gts/sapimcxray +/- 1490 gram en 440.-
-Gripper wielen 1250 gram en +/- 530 ¤
Nog iemand een optie?
Nee, dat wordt te duur, anders kan ik er ook nog Campy shamals bij zetten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel ruimschoots boven dit budget (nieuw 800 ¤), maar anders misschien eens kijken op marktplaats: fulcrum zero's? ook 1400 gram ofzo.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)n-gewonde-man-achterquote:ZEIST - De politie is op zoek naar een groep wielrenners die afgelopen woensdag betrokken was bij een ongeluk in Huis ter Heide. Daarbij raakte een man gewond, maar de renners fietsten door.
De wielrenners haalden het 60-jarige slachtoffer uit Soest in op het fietspad van de Amersfoortseweg richting Soesterberg. Eén van hen gaf de man bij het passeren een duw, waardoor het slachtoffer hard op de weg viel. Hij liep daardoor een dubbele beenbreuk op.
De renners stopten niet en reden door in de richting van Soesterberg. Een automobilist zag het ongeval gebeuren, stopte wel en ontfermde zich over de geschrokken man.
De politie roept getuigen op zich te melden, in de hoop dat de identiteit van de groep wielrenners kan worden achterhaald. Dat kan via het algemene meldingsnummer 0900-8844. Anoniem reageren kan ook via Misdaad Anoniem op 0800-7000.
Anders spreken we een keer in Schoonhoven af voor koffie ofzo?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:04 schreef kaasplankje het volgende:
Oke 530 dus voor jou wielen, ik ga ze even checken binnenkort.![]()
wat een idioten zegquote:Op maandag 20 augustus 2012 16:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)n-gewonde-man-achter
Voor mij wel. Ik ga naar de Paralympics in Londen en daarna op vakantie. De rest mag nog een paar koersen bikkelen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Netjes, weet je wel zeker dat dit de laatste koers van het seizoen was?
Is goed, op een zondag liefst dan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Anders spreken we een keer in Schoonhoven af voor koffie ofzo?
Met messing nippels wordt die set 1593g volgens DT Swiss. 90% kans dat-ie over de 1600 gaat ivm de velgen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Cd coating blijft volgens mij lang zitten hoor, langer dan ik de velg rond houdt ws. Van Mavic open pro weet ik gewoon dat het een goed strak en stijf wiel geeft met uitstekende remeigenschappen. De banden gaan er soepel om, en ze zijn niet zo heel duur.
Wat ik er ook wel fraai aan vind zijn de zwarte remflanken, dat geeft een strak ogend wiel met zwarte naven en zwarte aero spaken.
Kinlin ken ik, ben ik niet zo kapot van, ik vind ze te zwak.
Notubes ken ik nog niet, de 1e kans die ik krijg om Gripper zijn wielen even aandachtig te bekijken grijp ik aan.
En als ik voorwiel en links achter radiaal doe wordt ie ook lichter want dan heb ik geen 292 lengte nodig maar minder. Ik weet dat dan de garantie op de naaf vervalt maar volgens mij kan het.
Alu nippels zijn licht maar wel kut want ze rotten vast aan de spaak na een tijdje. Dan is een slag in je wiel alleen te verhelpen als je de spaken doorknipt en vervangt.
Te duur. Was toen een goedkope fiets, 800-900¤ ofzo. Zou dergelijke Treks af willen raden voor beginners wegens ongeschikte geometrie en vaak hebben ze matige Bontrager wielen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:25 schreef vanderhill het volgende:
Ik kan een Trek 1200 SL kopen voor 400 euro, het gaat om het 2006 model. Deze is goed onderhouden en heeft in de loop der jaren natuurlijk wel wat gebruikerssporen opgelopen. is dit een goede koop denken jullie? de voorbladen en kransjes achter zien er nog goed uit.
Dit wordt mijn eerste racefiets, wil niet teveel uitgeven omdat ik niet elke week van plan ben te gaan fietsen... wie weet denk ik daar volgend jaar anders over als het bevalt
Ja gripper heeft de 340. De nieuwe versie weegt 15g meer en is een stukje sterker. Zou best iets voor jou kunnen zijn, velgen zijn helaas wel een stuk duurder dan Open Pro. En voor een echt licht setje moet je dan geen Record naven nemen. In de Ardennen weer gemerkt dat ik een nieuwe set wil die stijver is en niet al te hoog en breder om al die klotewegen een beetje fatsoenlijk over te komen. Daarom komt in mijn nieuwe wielset deze velg (450g):quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is goed, op een zondag liefst dan.
Jou wielen zijn zo licht dat ik me afvraag of ze wel sterk genoeg zijn, immers voor onder de 400 gram maak je gewoon geen dubbel gebuste velg, ik ben benieuwd.
Heb jij de Alpha 340?
Hmm, ik heb een wielset met cx ray, zelfgemaakt, en die is prima hoor. campa record naven er in. Ik heb er mee gekoerst, ik werk er nu mee en spring stoepen op en af. Het voorwiel is radiaal en achter half radiaal half x over 3.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Met messing nippels wordt die set 1593g volgens DT Swiss. 90% kans dat-ie over de 1600 gaat ivm de velgen.
Heb je ervaring met de Open Pro CD? Ik denk dat die coating het niet lang uithoudt, misschien een paar duizend kilometer. Met veel regen minder. Open Pro Ceramic is duurzamer, maar de kwaliteitscontrole is de laatste tijd erg slecht met veel loslatende remvlakken. Ga je de set zelf spaken? Met ronde spaken kun je nog geld besparen maar dat moet je alleen aan een ervaren bouwer overlaten; bij aerospaken kun je torsie en uitrekken gemakkelijker voorkomen. En eigenlijk wil je aan de aandrijfkant ook geen CX-ray/Laser/Revolution.. te slap. En de naafgeometrie van Campagnolo naven is ook niet in je voordeel.
Ziet er mooi uit, die zijn dus breder en hoe hoog? Wat voor merk/type?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja gripper heeft de 340. De nieuwe versie weegt 15g meer en is een stukje sterker. Zou best iets voor jou kunnen zijn, velgen zijn helaas wel een stuk duurder dan Open Pro. En voor een echt licht setje moet je dan geen Record naven nemen. In de Ardennen weer gemerkt dat ik een nieuwe set wil die stijver is en niet al te hoog en breder om al die klotewegen een beetje fatsoenlijk over te komen. Daarom komt in mijn nieuwe wielset deze velg (450g):
[ afbeelding ]
Net schoon gemaaktquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
Hij is wel netjes schoon, of ie nog oké is hangt af van hoever je ketting opgerekt en ingesleten is. Lastig te zien met het oog.
Moet je ketting wisselen of maak je het gewoon schoon? Let je er wel op dat je de ketting zo terug legt als ie eraf kwam? anders gaat 't niet bollen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Net schoon gemaaktKetting is nog best nieuw (2500 km) en was volgens het metertje nog niet versleten.
Ben aan het schoonmaken en hoe bedoel je?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet je ketting wisselen of maak je het gewoon schoon? Let je er wel op dat je de ketting zo terug legt als ie eraf kwam? anders gaat 't niet bollen.
Dan merk je het wel als je gaat fietsen, als ie overslaat even omdraaien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb totaal niet opgelet hoe ik die ketting eraf heb gehaald
Oei, balen. Wat is er gebeurd?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:56 schreef baaart het volgende:
En na 2,5 wk genieten van m'n fiets.....
https://www.facebook.com/(...)&type=1&l=5ab2b22c1e
Kan een geoefend oog dat zo zien? Want breng m morgen ff naar de bergweg expert.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan merk je het wel als je gaat fietsen, als ie overslaat even omdraaien.
Ging rechtdoor over een rotonde.. busje met aanhanger ging rechtsaf. Auto gemist, aanhanger nietquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oei, balen. Wat is er gebeurd?
Ik heb al 186 km gedaan met 2100 hmquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
kreeg een uitnodiging om zaterdag mee te doen aan een toertocht van 175km in de Ardennen! twifjel nog, want mijn max. tot nu toe is 160 en dat was vlak! Maar als ik dit red (en volgens mij red je dat soort dingen altijd) hoor ik wel bij de echte meneren denk ik zo! Stuk of 2000 hoogtemeters ook.
"Eigen schuld" of gaf de auto geen richting aan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:58 schreef baaart het volgende:
[..]
Ging rechtdoor over een rotonde.. busje met aanhanger ging rechtsaf. Auto gemist, aanhanger niet.
Balen zeg. Is die aanhanger nog over je fiets heengereden, dat het achterwiel zo krom staat?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:58 schreef baaart het volgende:
[..]
Ging rechtdoor over een rotonde.. busje met aanhanger ging rechtsaf. Auto gemist, aanhanger niet.
Zijn schuld inderdaad... 9 van de 10 keert heeft het fietspad sowieso voorrang..wat nu dus ookt geval was.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Eigen schuld of gaf de auto geen richting aan?
Denk 't ja.. ik zelf heb er nog een meter of 10 op gelegen voordat ik op de grond terecht kwam.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:00 schreef Sautor het volgende:
[..]
Balen zeg. Is die aanhanger nog over je fiets heengereden, dat het achterwiel zo krom staat?
ik heb wel eens 130 gedaan in de heuvels van mallorca met vergelijkbare hoogtemeters... denk dat ik 175 ook wel red, na 120 voel ik meestal toch niet zoveel meer enquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb al 186 km gedaan met 2100 hm![]()
Alleen omdat ik 60 km in het wiel van eentwee kon hangen
Extra balen. Nog verzekeringsinformatie uitgewisseld of niet? Weet eigenlijk niet of je zoiets kan verhalen in dit geval..quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:01 schreef baaart het volgende:
[..]
Zijn schuld inderdaad... 9 van de 10 keert heeft het fietspad sowieso voorrang..wat nu dus ookt geval was.
Wel gratis een nieuwe fiets dus of is dat zo makkelijk nog niet?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:01 schreef baaart het volgende:
[..]
Zijn schuld inderdaad... 9 van de 10 keert heeft het fietspad sowieso voorrang..wat nu dus ookt geval was.
[..]
Denk 't ja.. ik zelf heb er nog een meter of 10 op gelegen voordat ik op de grond terecht kwam.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Extra balen. Nog verzekeringsinformatie uitgewisseld of niet? Weet eigenlijk niet of je zoiets kan verhalen in dit geval..
Dit is inderdaad gewoon een verzekeringkwestie aangezien het zijn schuld is. Hebben alle papieren ingevuld en hij stuurt ze morgen op, was ook erg meewerkend dus ik verwacht geen problemen. Kleding is ook kapot dus verwacht dat dat ook vergoed gaat worden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wel gratis een nieuwe fiets dus of is dat zo makkelijk nog niet?
Als ik m'n afstandrecord verleg dan heb ik altijd meer last van zadelpijn, nekpijn, pijn in de polsen etc dan dat m'n benen het echt niet meer doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:01 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
ik heb wel eens 130 gedaan in de heuvels van mallorca met vergelijkbare hoogtemeters... denk dat ik 175 ook wel red, na 120 voel ik meestal toch niet zoveel meer en
Geluk bij een ongeluk, laten we dan maar zeggen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:04 schreef baaart het volgende:
[..]
[..]
Dit is inderdaad gewoon een verzekeringkwestie aangezien het zijn schuld is. Hebben alle papieren ingevuld en hij stuurt ze morgen op, was ook erg meewerkend dus ik verwacht geen problemen. Kleding is ook kapot dus verwacht dat dat ook vergoed gaat worden.
Vandaag 140 gedaan met eentje die er flink de sokken in had. Ik wilde eigenlijk rustig rijden, had tot 110km nergens last van totdat ze (ja zequote:Op maandag 20 augustus 2012 21:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als ik m'n afstandrecord verleg dan heb ik altijd meer last van zadelpijn, nekpijn, pijn in de polsen etc dan dat m'n benen het echt niet meer doen.
www.bikeroutetoaster.com ?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe heette die site waar je mooi fietsroutes kon plannen? Vind Google Maps niet echt handig werken qua opslaan etc.
GPSies.com?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe heette die site waar je mooi fietsroutes kon plannen? Vind Google Maps niet echt handig werken qua opslaan etc.
Klopt, ik kwam op 1650 hoogtemeters, maar dan worden de afdalingen blijkbaar ook meegeteld. Volgens mij moet het ook goed kunnen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:22 schreef MarcoD het volgende:
Mijn benen blijven het bij mij ook altijd wel doen, soms een beetje pijn in de nek eigenlijk nooit last van zadelpijn. Maar als het op het einde nog omhoog gaat en je stoempend omhoog gaat is het allemaal een stuk minder.
@JohnDDD is het de Velomediane Claudy Criquielion? Lees dat het 3300hm's zijn dat is best te doen als je redelijk wat kilometers heb gemaakt. Goed eten en drinken en op eigen tempo omhoog.
Jazeker, ik ben natuurlijk de ongekroonde koopjeskoning.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe kan Grippert in een wielset van 530.- velgen hebben die al bijna de helft kosten?
Die Notubes 340 zijn toch 100.- per stuk ofzo?
een set record naven lijkt me bij zelfbouw misschien nog wel de beste optie. 180.- Euro is wel cheap trouwens, jij weet ook wel waar Abraham de mosterd haalt hé?![]()
Ik ben ff een avondje fietsen (en ontdekt dat er rondom Gouda en haastrecht geen snelle gasten rondfietsen: zonder me kwaad te maken al ergens 2e op een segment) en eentwee vertelt al meer over m'n wielen dan ik zelf weet.... Ouwe fietsnerdquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jazeker, ik ben natuurlijk de ongekroonde koopjeskoning.Die velgen zijn idd zo'n 100¤ stuk. Gezien de aerospaken is de prijs van Grippers setje redelijk maar als je zelf de onderdelen optelt kom je toch nog op zo'n 140¤ arbeid uit. Alleen daarop kan ik dus al bijna 100¤ besparen bij een eveneens ervaren wielbouwer.
Is dat de fcc50 of de fcc38?quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:34 schreef Wielracer het volgende:
Kuipers 50 mm, aero spaken, 750 euro.
Dat is ook een koopje en bombproof.
In de Basso Astra en de Kuota winterfiets zitten beide een setje
Pro in wordingquote:Knut de IJsbeer is taking things up a notch and just upgraded to Strava Premium.
quote:
Ah, daar zal ik eens naar kijken. Kun je daar ook een soort planning maken voor de komende weken (waarin je ook geadviseerd wordt zeg maar?)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:56 schreef Wielracer het volgende:
bikeplanner.com
Krijg je dit te zien als je met gps/hartslag rijdt
[ afbeelding ]
Zeker, voor een full carbon clincher is het niet veel. Ik mis alleen een beetje de schreeuwende decals.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:45 schreef Wielracer het volgende:
De FCC50 inderdaad
Bedoelde meer koopje in vergelijking met 50 mm carbonwielen van een groter merk.
quote:Sportcommunication start de inschrijving over het algemeen begin december.
Vorig jaar heeft de organisatie de inschrijving via internet al snel gestopt, aangezien men in 1 dag méér dan 6000 internetregistraties had ontvangen. Houd de website van sportcommunication zelf dus ook goed in de gaten!
Ik snap niet zo goed waarom nou iedereen de Marmotte wil rijden. Er zijn nog een stuk of 40 andere grote cyclo's. Sommige over Cols waar je nooit van hebt gehoord en andere over de meest legendarische tour/giro cols. Maar geen enkele lijkt zo populair (en dus zo te druk) als de Marmottequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan ook misschien lastig worden het inschrijfprobleem van La Marmotte 2013 te tasken.
[..]
Ja, voor mij betekend de naam "Marmotte" niks extra's ofzo. Als ik dan dat gedoe met inschrijven en de negatieve verhalen over de afdalingen enzo lees.. Dan ga ik wel een andere mooie tocht uitzoekenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef the_critic het volgende:
waarom is de Tour zo BIG, en de vuelta en Giro maar "bijgerechten" terwijl die vaak mooiere rondes hebben..
Maar, zoals ik zei.. Marathona is ook een optie. Zeker net zo zwaar.. nouja.. we zien wel
Zwaar, zwaar... Iedereen met wat km in de benen en doorzettingsvermogen fietst zo'n cyclo uit hoor. Maar als je ook een mooie tijd of zelfs goud wilt, dan moet je wel serieus gaan oefenen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef the_critic het volgende:
Maar, zoals ik zei.. Marathona is ook een optie. Zeker net zo zwaar.. nouja.. we zien wel
Dan moet er een volgauto mee voor als ik lek rijdt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
@kaas: waarom rijd jij eigenlijk niet met tubes? Vind ik je wel iemand voor.. En kun je Shamals kopen voor 499¤
Zelf gekneusde arm en heup.. best pijnlijk, vooral met zitten/opstaan en bij sommige bewegingen van de arm.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk, laten we dan maar zeggen.
Zelf nog een beetje ongeschonden vanaf gekomen?
dan gewoon ziekmelden bij werkgever.. dan tellen die uren als ziekte en niet als vakantie!!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:13 schreef baaart het volgende:
[..]
Zelf gekneusde arm en heup.. best pijnlijk, vooral met zitten/opstaan en bij sommige bewegingen van de arm.
Heb zojuist maar ff zijn verzekering op gebeld, aangezien ik zijn polisnummer etc. heb. Mevrouw aan de telefoon heeft meteen alles genoteerd, morgen gaat er een expert naar de fiets kijken (winkel heeft met al total loss verklaard) en dan wordt alles meteen vergoed inclusief kleding. Verwacht alleen nog een belletje van personen schade. Zit dan toevallig wel in een weekje vakantie, maar werken kan ik niet.
Erbij vermelden dat het als gevolg van een verkeersongeluk is. Heb je nog kans ook dat je werkgever de veroorzaker aanspreekt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
dan gewoon ziekmelden bij werkgever.. dan tellen die uren als ziekte en niet als vakantie!!
Die bodybuilders eten gezonder dan je denkt. Ze zorgen dat ze altijd in de juiste verhouding vetten, eiwitten en koolhydraten binnen krijgen. Het is idd vaak wel hetzelfde. Ze cutten of bulken. in de cut minder koolhydraten en meer eiwitten, en in de bulk meer koolhydraten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:46 schreef JohnDDD het volgende:
Ben nu bezig om mn vetpercentage naar beneden te krijgen. Eet geen toegevoegde suikers meer en alleen nog donkere granen en meer proteine. Kwam trouwens via google terecht op de dutchbodybuilding website. Wat hebben die mensen een bizarre dieten zeg. Eten alleen maar komkommer tonijn en kippenborst!
Op zich bereiken die gasten wel snel resultaten. Als ik zo foto's en statistieken bekijk, werken sommigen hun vetpercentage in enkele weken omlaag van 18 naar 11%...toch knap. Ben er zelf ook niet zo van om volgens schema's te leven; vroeger kon ik dat wel, nu heb ik toch iets meer vrijheid nodig. Ben trouwens door mijn niet-suikerdieet trouwens in 3 dagen (na 200km fietsen) wel al 1.5 kilo kwijt, maar vermoed dat dat ook vocht is (hoewel ik wel veel drink). Ga vandaag even een huidplooimeter kopen zodat ik ook mijn vet goed kan meten (goedkope weegschaal geeft telkens tussen de 22 en 25% aan wat ik niet geloof, want ik ben 1.78 bij 69kg)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die bodybuilders eten gezonder dan je denkt. Ze zorgen dat ze altijd in de juiste verhouding vetten, eiwitten en koolhydraten binnen krijgen. Het is idd vaak wel hetzelfde. Ze cutten of bulken. in de cut minder koolhydraten en meer eiwitten, en in de bulk meer koolhydraten.
Maar ik zou niet zomaar zo'n schema overnemen. Ze berekenen hun behoefte dus erg persoonlijk. Maar vind het ook maar niets, je hele dag wordt gedomineerd door eten volgens een schema.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |