Wat laatste posts:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Mijn vriend geeft nooit geld uit aan mij.
Ik heb al een tijdje een vriend, het gaat op zich allemkaal prima en we hebben veel lol samen en goede seks.
Alleen geeft hij nooit geld aan me uit.
Uit eten: allebei de helft
Bioscoop: allebei eigen kaartje
Als ik bij hem ben en we doen boodschappen ' moet' ik betalen, want hij betaalt de rest van de tijd alles voor zijn huis.
Ik vrees voor mijn verjaardag en met Kerst kreeg ik niets.
Ik heb voor hem toen wel een kleinigheidje gekocht, we waren nog niet zo lang samen, dus ik ond het niet zo raar dat ik niets kreeg.
Als hij op stap gaat met vrienden, betaalt hij gewoon rondjes enzo, met mij doen we ieder de helft.
Hij heeft ook een verjaardagsfeest gegeven waar ik niet uitgenodigd was (we kenden elkaar niet zo lang) en dat heeft veel geld gekost en hij koopt heel vaak dure dingen voor zichzelf. Laatst heeft hij zo'n helicoptertje besteld dat je kan besturen met de ipad en ik heb letterlijk nog nooit iets gekregen van hem. Ik oest zelfs mijn eigen tandpasta meenemen.
Wat moet ik hiermee? Is dat normaal?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:36 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het niet zo op free-riders in het algemeen. In de Nederlandse cultuur is free-riden echter in sommige situaties sociaal geaccepteerd en een relatie is daar één van (mits de vrouw de free-rider is, uiteraard).
En continue!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven. Wat opvallend is in een maatschappij waarbij de tendens lijkt: ikke ikke ikke, en de rest kan stikken.
Overigens ligt het ook aan het soort vrouw; de meer intellectuele vrouw is vaak onafhankelijker, en wil dat ook tijdens een (beginnende) relatie zo houden. Ook zijn die minder materieel ingesteld vaak, waardoor ze makkelijker delen. De poederdoospantervelletjes uit de volksbuurt zijn daar vaak anders in.
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven.
Hoe stel jij voor dat het zou moeten? Kinderen meenemen naar het werk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.
Ook vrouwen die geen kinderen hebben, werken veelal deeltijd. Bovendien sturen veel vrouwen hun kinderen naar de opvang of gaan de kinderen op latere leeftijd naar school, terwijl de vrouwen deeltijd werken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe stel jij voor dat het zou moeten? Kinderen meenemen naar het werk?
Nee, jij?quote:Trouwens, kun jij alleen maar in termen van geld denken als je het over een relatie hebt?
Ja, zo zou je het heel goed samen kunnen vattenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:56 schreef fathank het volgende:
loopt dit nog steeds
wat de neuk moet je met zon droeftoeter
Ik denk dat het een opeenstapeling van dingen is. Wij doen ook helemaal niet aan 'cadeaus' en 'presentjes' en dat soort ongein. Soms betaalt een van ons eten en soms de ander, meeste gaat van de gezamenlijke rekening etc.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:13 schreef Quir het volgende:
Los van dat hij als een kneus klinkt, TS klinkt ook wel alsof ze het verwachtte. Dat hij dingen voor zichzelf koopt zegt nog niets over wat hij jou zou 'moeten' geven.
Hij geeft helemaal niets, sterker nog: zij moet de weekendboodschappen betalen als zij in het weekend bij hem is\ want blijkbaar zijn die paar maaltijden en het gebruik van toilet/douche en bed een probleem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:13 schreef Quir het volgende:
Los van dat hij als een kneus klinkt, TS klinkt ook wel alsof ze het verwachtte. Dat hij dingen voor zichzelf koopt zegt nog niets over wat hij jou zou 'moeten' geven.
En meestal is dat omdat er kinderen zijn, die kinderen moeten in de uren dat moeder niet werkt ook verzorgd worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.
Je huishoudskillz oefenen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:56 schreef fathank het volgende:
loopt dit nog steeds
wat de neuk moet je met zon droeftoeter
DUDE, ECHT????????????????quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hèquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:24 schreef tech4u het volgende:
Ik ga voortaan maar als mijn broertje mij mij thuis is geld vragen nadat hij een potje fifa heeft gespeeld op mijn playstation.
Vergeet de wc niet! Tel de velletjes na van de closetrol!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè![]()
Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.\het drankje en het hapje en het slijten van de bank.
Driekwart van de werkende vrouwen heeft een part-time baan (bron), het lijkt me stug dat die allemaal kinderen hebben die zoveel zorg opeisen dat er niet voltijd gewerkt kan worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
En meestal is dat omdat er kinderen zijn, die kinderen moeten in de uren dat moeder niet werkt ook verzorgd worden.
Je kunt nog zoveel over "meestal doen vrouwen zus of zo" roepen, maar in vrijwel alle gevallen waar binnen een relatie besloten wordt dat een vrouw minder gaat werken is dat omdat er kinderen zijn,
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doenquote:en het is dan ook nog eens in overleg.... dus niet dat de arme man ineens gedwongen wordt iets bij te dragen in zijn langdurige relatie waar hij niet op gerekend had.
Ja zeker, ik ben al aan het bellen met essent wat een kwH mij kost.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè![]()
Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.\het drankje en het hapje en het slijten van de bank.
Godverquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vergeet de wc niet! Tel de velletjes na van de closetrol!
Is net verhoogd inderdaad dus wel het goede bedrag aanhouden....je zult er maar een paar cent naastzitten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef tech4u het volgende:
[..]
Ja zeker, ik ben al aan het bellen met essent wat een kwH mij kost.
Maar is financiele gelijkheid meer waard als af en toe een leuk kleinigheidje kopen? Of een keer de ander trakteren?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef 2thmx het volgende:
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doen. Daarom begrijp ik TS ook niet, haar vriend was immers vanaf het begin duidelijk in zijn streven naar financiële gelijkwaardigheid.
Uiteraard, slijtage van de trap.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:33 schreef Leandra het volgende:
Ik moet trouwens eens goed gaan uitrekenen wat een toiletbezoek hier kost, de badkamer en WC zijn 1½ jaar geleden volledig vernieuwd, en dat heeft een flinke cent gekost, dus als ik reken dat dat in 10 jaar weer afgeschreven is, dan heb je het al gauw over zo'n ¤ 3,84 per dag... ga ik er vanuit dat de kosten van de WC ongeveer een kwart van die van de badkamer zijn dan blijft er een kostenpost van ¤ 0,95 per dag over.... en dat is alleen de afschrijving van de badkamer nog maar, reken ik het water, wc-papier en de schoonmaakmiddelen ook nog mee dan denk ik dat gasten hier toch zeker 50 cent voor een toiletbezoek in rekening moet brengen, mits ze beneden gaan.... boven is duurder.
Nee. Zoals ik al schreef, gaat het mij om grosso modo 50/50, dus niet om allerlei dingen waar hierboven 'hilarische' grapjes over gemaakt worden. Daarnaast hecht ik -- kennelijk net als TS haar vriend -- geen waarde aan 'attenties' en ervaar ik zoiets eerder als het betalen voor gezelschap. Het is ook wel amusant dat het nu zo verdraaid wordt als waren mensen die redeneren zoals ik teveel met geld bezig, terwijl TS zich juist beklaagt dat ze geen attenties ontvangt. Let wel, ze beklaagt zich verder niet over een gebrek aan affectie o.i.d.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar is financiele gelijkheid meer waard als af en toe een leuk kleinigheidje kopen? Of een keer de ander trakteren?
Is die gelijkheid het allerhoogste goed?
Hoe had je gereageerd/hoe had je 't gevonden als de vrouw voor beiden had betaald?quote:Had het tijd geleden ook, ga je met een stel naar bios (4 man dus). Dus ik betaal voor mij&vriendin. Betalen die ander allebei apart.
Met zoiets als naar de bios gaan kun je het toch ook anders doen als je een issue is bij één van de partijen? De ene persoon betaalt de kaartjes en de andere de hapjes/drankjes tijdens of na de film of is dat niet eerlijk genoeg en moet het precies 50/50?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar is financiele gelijkheid meer waard als af en toe een leuk kleinigheidje kopen? Of een keer de ander trakteren?
Is die gelijkheid het allerhoogste goed?
Had het tijd geleden ook, ga je met een stel naar bios (4 man dus). Dus ik betaal voor mij&vriendin. Betalen die ander allebei apart.
Het verhaal begint al dat jonge vrouwen gemiddeld 4 uur minder werken dan hun mannelijke collega's.... dus 36 ipv 40 zou al deeltijd zijnquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Driekwart van de werkende vrouwen heeft een part-time baan (bron), het lijkt me stug dat die allemaal kinderen hebben die zoveel zorg opeisen dat er niet voltijd gewerkt kan worden.
Zeker als het mannen zijn die er gebruik van maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
En grotere ruimte, dus de schoonmaakster heeft meer tijd nodig om schoon te maken.
Ook normaal. Mijn vriendin betaald ook vaak zat dingen. Alleen is er geen reden om het 50/50 in absolute zin te doen. Ik betaal de hypotheek/glw. Zij doet vaker boodschappen. In een maand zal het wel gelijk uitkomen, of niet. Als ze geld tekort heeft door dure boodschappen, maak ik wat over.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee. Zoals ik al schreef, gaat het mij om grosso modo 50/50, dus niet om allerlei dingen waar hierboven 'hilarische' grapjes over gemaakt worden. Daarnaast hecht ik -- kennelijk net als TS haar vriend -- geen waarde aan 'attenties' en ervaar ik zoiets eerder als het betalen voor gezelschap. Het is ook wel amusant dat het nu zo verdraaid wordt als waren mensen die redeneren zoals ik teveel met geld bezig, terwijl TS zich juist beklaagt dat ze geen attenties ontvangt. Let wel, ze beklaagt zich verder niet over een gebrek aan affectie o.i.d.
[quote]
Ik hecht ook geen waarde aan attenties maar ik weet dat mijn vriendin het wel leuk vind. Dat is de reden dat ik het doe. Ik hoef dan niet zo nodig mijn mening door te drammen voor die paar euro dat een bloemetje kost.
[quote]
Hoe had je gereageerd/hoe had je 't gevonden als de vrouw voor beiden had betaald?
Dat mag alleen benedenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeker als het mannen zijn die er gebruik van maken.![]()
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:17 schreef Leandra het volgende:
Zo, bijgelezen.... en ik zie dat in de loop van het vorig topic in de drang de vriend van TS te verdedigen gemakshalve even vergeten is dat TS ook nog haar eigen woonlasten heeft en dat de vriend van TS daar doordeweeks regelmatig op de bank zit te parasiteren....
Dus: TS en vriend hebben ieder eigen woonlasten en boodschappenkosten, doordeweeks zit de vriend van TS een paar avonden per week bij TS op de bank cola en chips (van TS) weg te werken zonder bij te dragen, en in het weekend mag TS haar aanwezigheid in zijn huis compenseren door de riante weekendboodschappen te betalen en schoon te maken.
En dan zijn er werkelijk nog figuren die dat als een "eerlijke" 50/50 verdeling zitten te verdedigen
Dus ook maar uitrekenen voor TS hoeveel dat allemaal kost aan voedsel/drankjes, gwl en slijtage van apparatenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag alleen beneden![]()
Boven is seat only![]()
Maarre.......... ik zie toevallig geen enkele reactie op deze post:
[..]
En de bank.... dat bankhangen slijt enormquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus ook maar uitrekenen voor TS hoeveel dat allemaal kost aan voedsel/drankjes, gwl en slijtage van apparatenwant 50/50
Dat gooi ik ever onder de afschrijving van de apparaten.....ja ik ben makkelijk daarin.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de bank.... dat bankhangen slijt enorm
Wat zou kunnen natuurlijk is dat het allemaal haar initiatief blijft zijn om lekkers in huis te halen. Als zij de boodschappen doet hoeft ie het niet erg te vinden om water te drinken en pasta met kale tomatensaus te eten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag alleen beneden![]()
Boven is seat only![]()
Maarre.......... ik zie toevallig geen enkele reactie op deze post:
[..]
Nee, dat kan je niet concluderen. Ik heb het rapport even gecheckt: minder dan 35 uur/week telt als deeltijd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verhaal begint al dat jonge vrouwen gemiddeld 4 uur minder werken dan hun mannelijke collega's.... dus 36 ipv 40 zou al deeltijd zijn
Daar gaat het 'ja maar kinderen'-verhaal dus.quote:Vrouwen zonder kinderen
Niet alle vrouwen hebben echter jonge kinderen voor wie gezorgd moet worden.
Integendeel, 62% heeft die niet. Slechts weinig mensen vinden dat ook deze vrouwen
in deeltijd of helemaal niet zouden moeten werken. Toch werken ook zij meestal
minder dan 40 uur per week. Jonge vrouwen zonder kinderen werken gemiddeld al
4 uur minder dan jonge mannen. En vrouwen van 40 jaar of ouder die geen jonge
kinderen (meer) hebben, werken nauwelijks meer uren buitenshuis dan vrouwen met
de zorg voor een kind van 0-17 jaar.
Ze moeten het uiteraard lekker zelf weten, maar m.i. ook de gevolgen ervan zelf dragen en die niet compenseren met het inkomen van hun partner, die wel voltijd werkt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:39 schreef Leandra het volgende:
Als ze vrijgezel zijn en het niet nodig hebben om 40 uur te werken en toch te kunnen leven zoals ze willen, waarom dan niet? De kans dat je van die 32/34/36 uur per week ook prima rond kunt komen is vrij groot, tenzij je zo nodig een over de top hypotheek moet hebben.
Ho ho, een zeem is duur hoor. Kan ook met ouwe kranten. Nee, niet van je eigen abonnement, die rats je weg van mensen die ze net in de papierbak willen gooien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:51 schreef Gray het volgende:
Vergeet ook niet de frisse lucht die dankzij het openen van de ramen naar binnen komt. Die ramen gaan elke keer een stukje kapot wanneer je ze opent.
En wil je heldere zon, dan moet je ze nog zemen ook!
Denk je dat jullie grosso modo 50/50 bijdragen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:41 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ook normaal. Mijn vriendin betaald ook vaak zat dingen. Alleen is er geen reden om het 50/50 in absolute zin te doen. Ik betaal de hypotheek/glw. Zij doet vaker boodschappen. In een maand zal het wel gelijk uitkomen, of niet. Als ze geld tekort heeft door dure boodschappen, maak ik wat over.
Ik vind het persoonlijk vooral belangrijk dat we allebei tevreden zijn. Geld is voor mij in relaties ondergeschikt.
Hij streeft niet naat 'financiele gelijkwaardigheid'.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef 2thmx het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doen. Daarom begrijp ik TS ook niet, haar vriend was immers vanaf het begin duidelijk in zijn streven naar financiële gelijkwaardigheid.
Prima. Nks mis mee, doe ik zo vaak, ook bij exen, ik deed het ook bij hem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef 2thmx het volgende:
[..]
[..]
Hoe had je gereageerd/hoe had je 't gevonden als de vrouw voor beiden had betaald?
Ik lees wel goed hoor, ik interpreteer de gegevens alleen anders dan jij. Waaruit concludeer jij dat hij niet streeft naar financiële gelijkwaardigheid? Jij vindt dat jij financieel meer bijdraagt dan hij, maar vindt hij dit ook (wellicht ziet hij het een en ander anders dan jij)?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Hij streeft niet naat 'financiele gelijkwaardigheid'.
Ik ben geen krent en vind het niet erg om geld aan ONS uit te geven.
Jij leest echt achterlijk slecht.
Hij is meestal 2 a 3 avonden in de week bij ons, ik heb een huisgenote en dat betekent minder privacy waardoor hij Zelf liever de weekenden bij hem thuis doorbrengt. Hij doucht wel eens bij ons als we seks hebben gehad en soms blijft hij zelfs slapen waardoor ik mijn bed sneller af kan schrijven.
Bij mij thuis is het 50/50, niet precies, maar we doen om en om de boodschappen en de kosten voor het huis worden doormidden gedeeld. Dat gaat prima.
Ik heb dus geen probleem met eerlijk verdelen of met iets meer betalen.
Hij neemt echter NOOIT iets te eten of drinken mee naar ons.
Ik doe elk weekend de boodschappen en omdat ik het kan betalen, loop ik niet te mierenneuken over die 4 flessen cola (in zo'n verpakking, ik drink geen cola) waar hij na het weekend ook nog mee vooruit kan.
Ook zanik ik niet over de koffiepads die ik koop en die hij dan doordeweek mooi in zijn eentje op kan zuipen en als de hagelslag op is, koop ik die ook en ook die gebruikt hij doordeweeks.
Ik weet dat 60 euro veel is, maar ik kan het missen en het is dus vaak wat meer dan strikt noodzakelijk, ook omdat ik het altijd leuk heb gevonden om mijn best te doen voor mijn vriend.
Alleen heb ik er de afgelopen maanden geen lol meer in en was ik er eigenlijk wel klaar mee. Vandaar dit topic, als het me minder tegen de borst had gestuit, had ik dat niet gedaan.
Overigens heb ik hem verteld dat ik er geen zin meer in heb zo en ben toen weggegaan voor hij verder kon praten, daar had ik dit keer geen zin in. Hij belde nog wel.
Ik heb vanmiddag op bed liggen janken omdat ik dit allemaal kut vind, ik dacht dat er wel toekomst in zat..
Ik moest wel glimlachen om t feit dat er nu al een deel 3 is...
ja, je hebt was losgemaakt op FOK!.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik moest wel glimlachen om t feit dat er nu al een deel 3 is...
Mijn ervaring is anders; doorgaans wordt de man geacht om te betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:57 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Prima. Nks mis mee, doe ik zo vaak, ook bij exen, ik deed het ook bij hem.
Nu kan ik me wel voorstellen dat jouw vriend jou een aansteller vindt.quote:En nu?
Ik schreef in het vorige topic al dat het mij gaat om een situatie waarin beiden 50/50 kunnen bijdragen. Als de één arbeidsongeschikt is, kan dat uiteraard niet en is het logisch dat de kosten niet 50/50 verdeeld worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:57 schreef trovey het volgende:
@ 2thmx
Wat ga jij doen als je vrouw/vriendin werkeloos of nog erger arbeidsongeschikt gaat worden?
Ik hoop het voor je vriendin.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:05 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik schreef in het vorige topic al dat het mij gaat om een situatie waarin beiden 50/50 kunnen bijdragen. Als de één arbeidsongeschikt is, kan dat uiteraard niet en is het logisch dat de kosten niet 50/50 verdeeld worden.
quote:
Het is te hopen dat dat nooit gebeurt dan want ik denk dat je het haar op alle mogelijke manieren laat merken dat je daar niet blij mee bent en dat ze dankbaar moet zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:05 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik schreef in het vorige topic al dat het mij gaat om een situatie waarin beiden 50/50 kunnen bijdragen. Als de één arbeidsongeschikt is, kan dat uiteraard niet en is het logisch dat de kosten niet 50/50 verdeeld worden.
Nee. Kennelijk snap je 't dus niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is te hopen dat dat nooit gebeurt dan want ik denk dat je het haar op alle mogelijke manieren laat merken dat je daar niet blij mee bent en dat ze dankbaar moet zijn.
Maar het zou me niets verbazen als je er zwaar aan zou twijfelen of ze wel kan werken, zeker als het een geestelijke kwaal zou zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:07 schreef 2thmx het volgende:
[..]. Als zij niet kán werken, dan is het ook geen keuze om te free-riden hè.
Jij snapt zo te lezen ook wel meer niet, maar zullen we 't weer even een beetje terug naar Grijsmuisje sturen? Staat hier net zo'n lange post van haar, wordt dat weer helemaal ondergesneeuwd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:08 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee. Kennelijk snap je 't dus niet.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat het een opeenstapeling van dingen is. Wij doen ook helemaal niet aan 'cadeaus' en 'presentjes' en dat soort ongein. Soms betaalt een van ons eten en soms de ander, meeste gaat van de gezamenlijke rekening etc.
Maar als je zelfs je tandpasta mee moet nemen en hij z'n vrienden (bijvoorbeeld) wel van rondjes in de kroeg voorziet en dat soort zaken waar hij niet per se zijn hele 'inleg' weer terug krijgt dan denk je: "Ok, hij vindt het dus leuk om dingen te doen met z'n vrienden, maar niet echt met mij en alleen als het 50-50 betaald wordt", dat is wat ik daar uit zou halen in ieder geval. Het gaat dan niet om 'het bedrag', maar meer om de instelling en filosofie die er achter lijkt te zitten. Leuke dingen doen kost tegenwoordig geld, en als hij dat geld dan alleen voor z'n vrienden overheeft, maar niet voor TS.. dan is dat scheef en dat heeft niet per se iets met het geld an sich te maken (juist om dat dingen doen geld kost, vaak).
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar het zou me niets verbazen als je er zwaar aan zou twijfelen of ze wel kan werken, zeker als het een geestelijke kwaal zou zijn.
Ga je gang hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij snapt zo te lezen ook wel meer niet, maar zullen we 't weer even een beetje terug naar Grijsmuisje sturen? Staat hier net zo'n lange post van haar, wordt dat weer helemaal ondergesneeuwd.
quote:
Ach man, doe normaal.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:02 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik lees wel goed hoor, ik interpreteer de gegevens alleen anders dan jij. Waaruit concludeer jij dat hij niet streeft naar financiële gelijkwaardigheid? Jij vindt dat jij financieel meer bijdraagt dan hij, maar vindt hij dit ook (wellicht ziet hij het een en ander anders dan jij)?
Ik zeg ook niet dat jij het scheef ziet, mogelijk ziet hij het wel scheef en meent hij dat de kosten 50/50 verdeeld worden en jij je dus aanstelt. Vandaar mijn vraag of hij ook meent dat jij meer dan 50/50 betaalt. Als hij echter weigert erover te praten is dit uiteraard lastig uit te vinden, dus wat dat betreft begrijp ik je frustratie wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:18 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ach man, doe normaal.
En ik ben geen zeikwijf, echt totaal niet.
Dat jij dat ervan maakt zegt meer over de manier waarop jij leest, dan zagt dat eer over jou dan over mij.
Ik wilde het met hem over de kosten hebben, dat heb ik meerdere keren aangekaart (nee, ik zeur daar niet wekelijks over dat is iets van de afgelopen maanden, dat ik hem af en toe vraag hoe het eigenlijk zt met dat geld. ) hij geeft aan dingen 'veiliger' te vinden en verder wil hij het er 'gewoon' niet over hebben.
Stel dat hij dat wel deed, dat we er wel over konden praten, prima, dan kan hij het uitleggen en kan ik daarin mee gaan of niet, kunnen we overleggen en al dat soort shit.
Dat gaat nu niet want:' hij wil het er niet over hebben'.
Sorry, maar dan moet je ook niet zeiken als ik het als scheef zie.
Nee, ik ben geen troll.quote:En jij al helemaal niet, want jij bent gewoon een troll die het leuk vindt om te zeiken... Nou ik ben al over de zeik hoor.
Volgens mij heb ik dat al gezegd in vorige delenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:17 schreef Leandra het volgende:
Zo, bijgelezen.... en ik zie dat in de loop van het vorig topic in de drang de vriend van TS te verdedigen gemakshalve even vergeten is dat TS ook nog haar eigen woonlasten heeft en dat de vriend van TS daar doordeweeks regelmatig op de bank zit te parasiteren....
Dus: TS en vriend hebben ieder eigen woonlasten en boodschappenkosten, doordeweeks zit de vriend van TS een paar avonden per week bij TS op de bank cola en chips (van TS) weg te werken zonder bij te dragen, en in het weekend mag TS haar aanwezigheid in zijn huis compenseren door de riante weekendboodschappen te betalen en schoon te maken.
En dan zijn er werkelijk nog figuren die dat als een "eerlijke" 50/50 verdeling zitten te verdedigen
Dat klinkt al een stuk minder lullig...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:23 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij het scheef ziet, mogelijk ziet hij het wel scheef en meent hij dat de kosten 50/50 verdeeld worden en jij je dus aanstelt. Vandaar mijn vraag of hij ook meent dat jij meer dan 50/50 betaalt. Als hij echter weigert erover te praten is dit uiteraard lastig uit te vinden, dus wat dat betreft begrijp ik je frustratie wel.
[..]
Nee, ik ben geen troll.
Dat is weer het andere uiterstequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef Persepolis het volgende:
Pijnlijk. Ik ben totaal niet ''geëmancipeerd'' op dat gebied. Ik zou al pijn lijden als ik zie dat hij toelaat dat ik mijn portemonnee uit mn tas wil vissen.
Hahaha, true.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste
Maar vind je het dan niet gewoon leuk om een ander eens te trakteren?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef Persepolis het volgende:
Pijnlijk. Ik ben totaal niet ''geëmancipeerd'' op dat gebied. Ik zou al pijn lijden als ik zie dat hij toelaat dat ik mijn portemonnee uit mn tas wil vissen.
Niet helemaal.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:38 schreef koekii het volgende:
3e topicreeks en wij zijn nog steeds in het begin met TS
Oh nee, dat wel hoor! Koffietje hier en daar, een broodje, geen punt. Ik ben ook wel van de onverwachte kleinigheidjes, cadeautjes en briefjes.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar vind je het dan niet gewoon leuk om een ander eens te trakteren?
Mooi zo en ja tandpasta.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:39 schreef Persepolis het volgende:
[..]
Oh nee, dat wel hoor! Koffietje hier en daar, een broodje, geen punt. Ik ben ook wel van de onverwachte kleinigheidjes, cadeautjes en briefjes.
Maar ik las in de eerste topic dat tandpasta een issue was. Ik bedoel. Kom. Op. Tandpasta.
Hij wil er niet over praten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef TwenteFC het volgende:
Als jij je zo voelt dan is het geen manier om door te gaan, praat er over met hem en niet met vreemden op het internet.
Hoor wat hij heeft te zeggen, en trek je conclusies.
Dat hij niet alles voor je gaat betalen is logisch, je eigen tandpasta moeten meenemen is debiel.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:18 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ach man, doe normaal.
En ik ben geen zeikwijf, echt totaal niet.
Dat jij dat ervan maakt zegt meer over de manier waarop jij leest, dan zagt dat eer over jou dan over mij.
Ik wilde het met hem over de kosten hebben, dat heb ik meerdere keren aangekaart (nee, ik zeur daar niet wekelijks over dat is iets van de afgelopen maanden, dat ik hem af en toe vraag hoe het eigenlijk zt met dat geld. ) hij geeft aan dingen 'veiliger' te vinden en verder wil hij het er 'gewoon' niet over hebben.
Stel dat hij dat wel deed, dat we er wel over konden praten, prima, dan kan hij het uitleggen en kan ik daarin mee gaan of niet, kunnen we overleggen en al dat soort shit.
Dat gaat nu niet want:' hij wil het er niet over hebben'.
Sorry, maar dan moet je ook niet zeiken als ik het als scheef zie.
En jij al helemaal niet, want jij bent gewoon een troll die het leuk vindt om te zeiken... Nou ik ben al over de zeik hoor.
Ze moet sowieso directer zijn, maar er dan wel op voorbereid zijn dat het antwoord dat hij geeft haar misschien niet zal bevallen. Het doet misschien pijn, maar zo kom je ook nergens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:14 schreef simmu het volgende:
[..]![]()
terecht over de zeik imho hoor!
wat advies; bedenk je eerst of je hem wel zo leuk vindt. dat eerst. indien wel: poets wederpoets. eerlijk is eerlijk en alles, hanteer dus naar hem toe dezelfde criteria als dat hij naar jou doet
Is dan misschien ook hard, maar je kan maar beter weten waar je aan toe bent in zo'n geval.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze moet sowieso directer zijn, maar er dan wel op voorbereid zijn dat het antwoord dat hij geeft haar misschien niet zal bevallen. Het doet misschien pijn, maar zo kom je ook nergens.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat het een opeenstapeling van dingen is. Wij doen ook helemaal niet aan 'cadeaus' en 'presentjes' en dat soort ongein. Soms betaalt een van ons eten en soms de ander, meeste gaat van de gezamenlijke rekening etc.
Maar als je zelfs je tandpasta mee moet nemen en hij z'n vrienden (bijvoorbeeld) wel van rondjes in de kroeg voorziet en dat soort zaken waar hij niet per se zijn hele 'inleg' weer terug krijgt dan denk je: "Ok, hij vindt het dus leuk om dingen te doen met z'n vrienden, maar niet echt met mij en alleen als het 50-50 betaald wordt", dat is wat ik daar uit zou halen in ieder geval. Het gaat dan niet om 'het bedrag', maar meer om de instelling en filosofie die er achter lijkt te zitten. Leuke dingen doen kost tegenwoordig geld, en als hij dat geld dan alleen voor z'n vrienden overheeft, maar niet voor TS.. dan is dat scheef en dat heeft niet per se iets met het geld an sich te maken (juist om dat dingen doen geld kost, vaak).
Mijn vriendin wees me net ook op wat dingen uit vorige topics die niet in de OP stonden. Geeft het verhaal wel een extra dimensie, ik sluit me bij jullie aan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij geeft helemaal niets, sterker nog: zij moet de weekendboodschappen betalen als zij in het weekend bij hem is\ want blijkbaar zijn die paar maaltijden en het gebruik van toilet/douche en bed een probleem.Het is overigens geen probleem als hij door de week bij haar aan de hapjes/drankjes gaat.
Ja, dat weet ik, maar ik zag het een half topic lang niet genoemd worden terwijl iemand alleen maar de "gelijkheid" van de huidige situatie zat te verdedigen en daarbij het parasiteren bij TS thuis even vergat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat al gezegd in vorige delen
Meer dan een zelfs?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:36 schreef Persepolis het volgende:
[..]
Hahaha, true.
Nee, zo erg is het niet. Maar een beetje gentlemen mag wel.
de voorbeeld mail met rekening? Waar staat deze dan, daar ben ik wel benieuwt naar.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef MalenaScordia het volgende:
Oooh jongens, sorry Grijsmuisje maar wat een hilarisch topic.
De aangebroken pot olijven, de verdeling van pleekosten, de voorbeeld mail met rekening. Kan ik deze reeks ergens nomineren voor 'Memorabele topics' ?
Ook wel ergdat in het ene deel nog gegrapt wordt over afschrijvingskosten van materiaal, en dat een ander in het topic erna dat serieus onder de 'grosso modo 50/50 regeling' ziet.
Ik ben Malena en ik beken dat ik bij een scharrel die áltijd (dus nooit bij haar) bij mij bivakkeerde als we afspraken. Toen heb ik het gebruik van g/w/l ook wel eens opgegooid. Note: ik huur, en gas en water was inclusief*kuch*. Needless to say dat ik niet bepaald helemaal gek op die scharrel was. Daarentegen liet ik diegene geen 60 (?!) euro per weekend aan me uitgeven. Ze kocht wel regelmatig allemaal lekkere dingen waar ik dan op haar verzoek van mee-at, maar ik probeerde uitgaven voor boodschappen toch wel een beetje gelijk te houden. (met als gevolg dat een trakteerbui van diegene vaak gecompenseerd werd, waardoor het alsnog niet echt trakteren was). Maargoed, zulke dingen doe je allemaal zelf.
Die gozert is behoorlijk knoeperig m.i. Het verbaast me op zich wel dat hij als hij bij jou is wel weer de kosten deelt. Maar de fout ligt hier wel bij TS. ZIJ koopt allemaal lekkere dingen voor hun in het weekend. Dat hoeft ze niet te doen, ze kan het ook eenvoudig houden. Maar dat wil ze niet. Staat tegenover dat als je elk weekend verwend wordt door je vriendin met lekker eten, je ook wel een keer wat terug kan doen. Maargoed, hij is nogal gierig.
Het punt is, wat velen al gezegd hebben, TS, jij laat dit toe. Al lijkt het er nu wat verandering in te komen. Ik hoop van ganser harte dat die doorzet. En sorry maar ik vind het echt gestoord dat je ook nog bij hem poetst. Ik snap echt niet dat je dit zo lang hebt kunnen laten doorgaan. Dit is toch geen gelijkwaardige relatie?! Waarom heb je geen lik op stuk gegeven? Waarom deel je die boodschapen niet door twee, of 60/40 als hij dan die paar kuub water en 10 velletjes wc-papier wil hebben? Waarom koop je nog spullen voor hem, als hij dat niet voor jou doet? En neem ook gelijk al wat hij niet gebruikt in dat weekend mee naar huis, die hele koffiepads en vervloekte hagelslag. En koop geen 4 flessen cola, maar gewoon 1! Of eigenlijk helemaal geen, want jij drinkt die niet immers! Idd ook geen snacks meer kopen als ie langs komt. Wil 'ie 50/50, dan kan ie het krijgen ook godverredomme.
Wederom heb je het over de "helft". TS logeert alleen in de 3 weekenden van een maand, maakt schoon, geeft zo en nu dan een traktatie/kadootje en moet ook elke keer de gehele weekendboodschappen betalen. Dan gaat ze weer naar huis en leeft TS haar vriend weer op zijn eigen kosten. Hij heeft ook een veel hoger inkomen dan TS. Het komt erop neer dat hij een gratis schoonmaakster/fuckbuddy/weekendboodschapgeldpotje heeft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:19 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Van de totale maandelijkse uitgaven betaalt zij dus iets meer dan de helft, hij iets minder -- dat bedoelde ik.
Als je het geheel narekent, heeft hij natuurlijk ook m.b.t. de boodschappen een punt: haar verblijf in zijn huis is voor hem niet gratis.
[KNIP]
Dat doet hij dus niet, TS deelt haar kosten 50/50 met haar huisgenoot, het vriendje draagt niets bij voor wat hij daar doordeweeks op de bank zit te verteren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef MalenaScordia het volgende:
Het verbaast me op zich wel dat hij als hij bij jou is wel weer de kosten deelt.
FOK!; waar niemand topics leest en maar wat blaatquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:37 schreef Ethanolic het volgende:
Nederland; het land dat feminisme vergat.
Wil je zeggen dat het niet waar is?quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
FOK!; waar niemand topics leest en maar wat blaat
Wil jij zeggen dat je dit topic hebt gelezen en weet waar het over gaat?quote:
http://www.economist.com/(...)10/11/dutch_feminismquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat je dit topic hebt gelezen en weet waar het over gaat?
En nee, het is niet waar.
Ik geloof dat jij vooral graag op Nederlandse vrouwen neerkijkt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:07 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
http://www.economist.com/(...)10/11/dutch_feminism
http://www2.macleans.ca/2011/08/19/the-feminismhappiness-axis/
Zijn ontelbare onderzoekjes over te vinden, alleen al op Google.
Het buitenland lacht om de Nederlandse vrouw. Maar goed, blijft maar lekker bij die illusie van jou.
En wat heeft dit precies met de situatie van TS te maken waar haar vriendje op haar parasiteert als hij bij haar thuis is, en verwacht dat zij het grootste deel van de kosten op zich neemt als zij bij hem thuis is?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:07 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
http://www.economist.com/(...)10/11/dutch_feminism
http://www2.macleans.ca/2011/08/19/the-feminismhappiness-axis/
Zijn ontelbare onderzoekjes over te vinden, alleen al op Google.
Het buitenland lacht om de Nederlandse vrouw. Maar goed, blijft maar lekker bij die illusie van jou.
Waar baseer jij dit op?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij vooral graag op Nederlandse vrouwen neerkijkt.
Ik heb een kleine blik geworpen op de OP:quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat heeft dit precies met de situatie van TS te maken waar haar vriendje op haar parasiteert als hij bij haar thuis is, en verwacht dat zij het grootste deel van de kosten op zich neemt als zij bij hem thuis is?
Wil je nou gaan claimen dat het haar eigen schuld is dat zij als 24-jarige maar de helft verdient van wat hij als 29-jarige verdient?
Wat is er raar aan splitten? Hier gaat het al mis, uiteten als eerste punt noemen. Wil jij zeggen dat het feminisme bestaat als vrouwen anno 2012 niet willen betalen met uiteten? Misschien wijk ik enigszins af van het punt en heb ik de topics niet gelezen. Feit is dat vrouwen hier niet gelijk behandeld willen worden.quote:Uit eten: allebei de helft
Bioscoop: allebei eigen kaartje
Als ik bij hem ben en we doen boodschappen ' moet' ik betalen, want hij betaalt de rest van de tijd alles voor zijn huis.
Dan zou ik dat eerst maar eens doen voor je hier je mening komt geven.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:15 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waar baseer jij dit op?
[..]
Ik heb een kleine blik geworpen op de OP:
[..]
Wat is er raar aan splitten? Hier gaat het al mis, uiteten als eerste punt noemen. Wil jij zeggen dat het feminisme bestaat als vrouwen anno 2012 niet willen betalen met uiteten? Misschien wijk ik enigszins af van het punt en het ik de OP niet gelezen. Feit is dat vrouwen hier niet gelijk behandeld willen worden.
Hoezo? Het is toch niet offtopic. En vooral niet inhoudelijk op m'n punt niet in gaan waarschijnlijk omdat jullie precies in het beeld passen dat die bronnen beschreven wordt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zou ik dat eerst maar eens doen voor je hier je mening komt geven.
Grappig dat die bronnen die jij aanhaalt juist vrij positief zijn over de Nederlandse vrouwen gezien in het licht van feminisme. Dat ze ons in het buitenland zouden uitlachen haal ik er in ieder geval niet uit.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:20 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch niet offtopic. En vooral niet inhoudelijk op m'n punt niet in gaan waarschijnlijk omdat jullie precies in het beeld passen dat die bronnen beschreven wordt..
Je hebt een blik geworpen op de OP en haalt er alleen uit wat jij belangrijk vindt voor jouw argument; delen met uit eten gaan en de bioscoop, en dat zijn nou net de punten die TS ook niet zo'n probleem vindt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:15 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waar baseer jij dit op?
[..]
Ik heb een kleine blik geworpen op de OP:
[..]
Wat is er raar aan splitten? Hier gaat het al mis, uiteten als eerste punt noemen. Wil jij zeggen dat het feminisme bestaat als vrouwen anno 2012 niet willen betalen met uiteten? Misschien wijk ik enigszins af van het punt en het ik de OP niet gelezen. Feit is dat vrouwen hier niet gelijk behandeld willen worden.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Grappig dat die bronnen die jij aanhaalt juist vrij positief zijn over de Nederlandse vrouwen gezien in het licht van feminisme. Dat ze ons in het buitenland zouden uitlachen haal ik er in ieder geval niet uit.
quote:Nearly 60% of Dutch working women aged 25-54 worked part-time in 2001, compared to 15% in the United States, 25% in France and 35% in Germany; but where 25% of French women working part-time say they want to work full-time, just 4% of Dutch women do. The Dutch began identifying women's failure to participate in the workforce more aggressively as a major social problem in the 1990s, which led to a tax reform intended to incentivise women out of the cosy "trap" of part-time work.
Ja, dat zijn de cijfers waar jij kennelijk je oordeel op baseert.quote:
Als je naar het verleden kijkt dan moet je de huidige regelgeving niet als basis nemen; kinderopvang krijgen was in het begin van de jaren 90 nog vrij lastig, en als je al kinderopvang kon krijgen (alleen als je een vaste baan had, geen baan, geen kinderopvang ---> geen kinderopvang, geen baan) dan betaalde je je daar aardig scheel aan.quote:
Dat is inderdaad verkeerd, ik verdedig hem totaal niet. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik een blik op de OP heb gelezen en de topic niet, dus blijf me daar niet op oordelen. Het is niet raar dat een topic in zijn derde deel offtopic gaat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt een blik geworpen op de OP en haalt er alleen uit wat jij belangrijk vindt voor jouw argument; delen met uit eten gaan en de bioscoop, en dat zijn nou net de punten die TS ook niet zo'n probleem vindt.
Wat TS wel een probleem vindt is dat ze voor haar verblijf in zijn huis alle boodschappen moet betalen omdat dat zou compenseren met het gebruik van zijn woning, de inboedel en de nutsvoorzieningen, dat ze met die 3 weekenden boodschappen al vrijwel net zoveel (of meer) uitgeeft als zijn totale maandelijkse termijn aan het energiebedrijf maakt het al vrij belachelijk, dat hij vervolgens ook nog eens een aantal avonden per week bij haar thuis op de bank blijkt te zitten zonder ook maar een cent bij te dragen voor wat hij daar verteert en er niet eens eens en bosje (zelfgeplukte) bloemen afkan maakt hem gewoon een verschrikkelijke droeftoeter.
Ad hominem, hier ga ik niet eens op in.quote:En als jij dat gaat zitten verdedigen met een argument over uit eten als Dutch treat doen ben je net zo'n droeftoeter.
Die termen zijn niet tot stand gekomen omdat 50/50 hier zo normaal was, die zijn tot stand gekomen omdat Nederlanders gierig zijn en dus niet in zijn geheel voor de rekening willen betalen. Get your facts straight.quote:Het is overigens niet voor niets dat 50/50 bij uit eten al tientallen jaren in het Engels een "Dutch treat" of "Doing Dutch" wordt genoemd, dus kennelijk zijn we al zo lang geëmancipeerd dat ze er in het buitenland al een term voor hebben.
Of je gaat het topic eerst eens lezen voor je nog meer onzin blaat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:31 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verkeerd, ik verdedig hem totaal niet. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik een blik op de OP heb gelezen en de topic niet, dus blijf me daar niet op oordelen. Het is niet raar dat een topic in zijn derde deel offtopic gaat.
Wij Nederlandse vrouwen zijn dus al jaren gierige Nederlandse mannen gewend....quote:[..]
Ad hominem, hier ga ik niet eens op in.
[..]
Die termen zijn niet tot stand gekomen omdat 50/50 hier zo normaal was, die zijn tot stand gekomen omdat Nederlanders gierig zijn en dus niet in zijn geheel voor de rekening willen betalen. Get your facts straight.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gaat het topic eerst eens lezen voor je nog meer onzin blaat.
Kan je ook geldige argumenten geven?quote:[..]
Wij Nederlandse vrouwen zijn dus al jaren gierige Nederlandse mannen gewend....
Je eigen reacties in dit topic zijn al voldoende bewijs van gierigheid.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:36 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
[..]
Kan je ook geldige argumenten geven?Dit slaat echt werkelijk nergens op.
Kan ik hier uit concluderen dat je klaar bent?
Weer op de man spelen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je eigen reacties in dit topic zijn al voldoende bewijs van gierigheid.
Ik dacht dat drie keer wel scheepsrecht zou zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig gedroeg jij je nog niet als een patronizing pig....
Ga je nou eens ophouden met op de man spelen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, wat ben ik blij dat ik mijn zoon wel fatsoenlijk opgevoed heb, je zou je als moeder toch doodschamen als je zoon zo'n instelling heeft.
Maar goed, hij heeft dan ook wel een relatie....
Eerste deel met je eens.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, wat ben ik blij dat ik mijn zoon wel fatsoenlijk opgevoed heb, je zou je als moeder toch doodschamen als je zoon zo'n instelling heeft.
Maar goed, hij heeft dan ook wel een relatie....
Nou nee, volgens mij is het toch echt de regel dat de TS zelf een tweede topic wenst te openen of niet, en niet een ander. En dat is dus al flink met voeten getreden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
Misschien een nieuw topic openen?
Wordt dit niet zo vervuild.
Fijn dat je je aangesproken voelt als je niet gequote wordt, het had immers ook over de vriend van TS kunnen gaan, maar wellicht heb je een relatie met TS, dat zou een hoop verklaren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:54 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ga je nou eens ophouden met op de man spelen?
'wat ben ik blij dat ik mijn zoon wel fatsoenlijk opgevoed heb'
Hoe kom jij er bij dat ik dat niet ben?
'Hij heeft dan ook wel een relatie....'2
Hoe kom jij er bij dat ik dat niet heb?
Ik heb geen 'instelling', ik kijk neer op part-time vrouwen die het claimen 'zwaar te hebben' en op vrouwen die anno 2012 niet gewoon de rekening willen splitten. Daarbij komt dus kijken dat Nederland internationaal gezien ver achterloopt met full-time werkende vrouwen. Verbanden.
Ben jij het alter ego van 2methnx of hoe die ook heet? Die kwam met exáct hetzelfde discutabele punt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:54 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik heb geen 'instelling', ik kijk neer op part-time vrouwen die het claimen 'zwaar te hebben' en op vrouwen die anno 2012 niet gewoon de rekening willen splitten. Daarbij komt dus kijken dat Nederland internationaal gezien ver achterloopt met full-time werkende vrouwen. Verbanden.
Nu verlul je je al, want die vriend heeft een relatie met notabene TS zelf. Domme geitquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat je je aangesproken voelt als je niet gequote wordt, het had immers ook over de vriend van TS kunnen gaan, maar wellicht heb je een relatie met TS, dat zou een hoop verklaren.
Hier zou ik graag onderbouwing voor willen zien.quote:De Nederlandse man loopt ook nog ver achter qua werk in het huis, dus zolang de zorg voor de kinderen het huishouden niet 50/50 verdeeld zijn is er weinig vreemds aan dat de betaalde arbeid ook een andere verdeling heeft.
Nee dat is geen probleem, maar dan moeten ze er ook niet over zeuren.quote:Dat jij je daar niet in kunt vinden is prima, dan zoek je lekker een vrouw die wel full-time wil blijven werken, er zijn er genoeg, dus waarom is het een probleem dat andere stellen andere keuzes maken?
Dat lijkt me idd het verstandigst, hoe vervelend dat nu misschien ook is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik werk gewoon full time en heb niets tegen op de rekening splitten.
Al zou ik liever gewoon om en om betalen, dat vind ik zelf prettiger en heb ik in vorige relaties altijd gedaan.
Zeker als er wat meer tijd overheen gegaan is, vind ik het wat vriendelijker overkomen ofzo, ik weet niet.
Ik heb in elk geval geen zin meer in zijn: ik wil het er niet over hebben, je zeurt.
Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin meer in heb en dat hij langs mag komen als hij er met me over wil praten, dat was gisteren en ik heb hem niet gezien, dus ik denk dat ik mijn conclusie dan maar moet trekken...
Wat rot voor je. Hoop dat ie wel tenminste een uitleg geeft, zodat je beter weet waar je aan toe bent.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Al zou ik liever gewoon om en om betalen, dat vind ik zelf prettiger en heb ik in vorige relaties altijd gedaan.
Zeker als er wat meer tijd overheen gegaan is, vind ik het wat vriendelijker overkomen ofzo, ik weet niet.
Ik heb in elk geval geen zin meer in zijn: ik wil het er niet over hebben, je zeurt.
Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin meer in heb en dat hij langs mag komen als hij er met me over wil praten, dat was gisteren en ik heb hem niet gezien, dus ik denk dat ik mijn conclusie dan maar moet trekken...
Vergeet die vrek niet nog even een rekening te sturen met schoonmaakkosten en de helft van de boodschappen die je voor 'm hebt gedaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dingen moeten altijd van twee kanten komen Grijsmuisje, anders werkt het niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:01 schreef MalenaScordia het volgende:
[..]
Ben jij het alter ego van 2methnx of hoe die ook heet? Die kwam met exáct hetzelfde discutabele punt.
Ik ken werkelijk geen enkele vrouw die parttime werkt als ze geen kinderen heeft. En 32 of zelfs 36 u/pw is geen part-time.
De rekening splitten is gewoon ongezellig. Over geld wil je het gewoon niet hebben vind ik. Om het eerlijk te houden maar niet als een krenterige hollander ieder voor zich en God voor ons allen te doen doe ik meestal om en om. De een betaalt dit rondje, de ander het volgende. De een betaalt bioscoop en drank, de ander het eten. Ik ken ook geen vrouwen die vinden dat de man alles maar moeten betalen.
Gewoon ermee stoppen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.
Laten we het maar houden op was, die is vast al op zoek naar de volgende bank/huishoudster.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...
Of dat was ik
Niet meer, knurftquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
Nu verlul je je al, want die vriend heeft een relatie met notabene TS zelf. Domme geit
In de meeste gezinnen is het gewoon de dagelijkse gang van zaken dat moeder meer tijd aan het huishouden en de kinderen besteedt dan vader, ook als ze beiden evenveel uren maken.quote:Hier zou ik graag onderbouwing voor willen zien.
Daarnaast is dit natuurlijk ook wel een beetje selffullfillin' prophecy natuurlijk.
Voor de vrouwen: Krijgt kinderen > werkt part-time om op te voeden > verdient minder > kan minder betalen
Voor de mannen: Krijgt kinderen > blijft full-time werken > verwacht dat huishouden klaar is als hij thuis komt vrouw werkt immers part-time > moet meer betalen.
Zij zeuren er niet over, jij zeurt over part-time werkende vrouwen, en TS werkt full-time, dus die vergelijking gaat ook al niet op.quote:Nee dat is geen probleem, maar dan moeten ze er ook niet over zeuren.
Nee precies maar onder splitten bedoel ik ook om en om, dat uiteindelijk de uiteindelijke kosten wel ongeveer gelijk zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...
Of dat was ik
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de meeste gezinnen is het gewoon de dagelijkse gang van zaken dat moeder meer tijd aan het huishouden en de kinderen besteedt dan vader, ook als ze beiden evenveel uren maken.
http://www.intermediair.n(...)t-huishouden-op.htmlquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.
Mijn vent is daar zeker het voorbeeld niet van, daarbij hebben we een schoonmaaksterquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.
Grappig, deze bron spreekt mijn bronnen tegen qua werktijden. Mijn bronnen hebben wel cijfers tho, dus die vind ik betrouwbaarder. Aangezien ze allemaal semi-wetenschappelijk (quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.intermediair.n(...)t-huishouden-op.html
Dit heeft dus niets te maken met wat Leandra zei ('Ook als ze evenveel uren maken').quote:‘Zij vinden dat de taakverdeling eerlijk tot stand gekomen is. Zij praten het goed: "Ik werk minder, dus is het eerlijk als ik wat meer in het huishouden doe.
Die schoonmaakster van je werkt zeker parttime.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vent is daar zeker het voorbeeld niet van, daarbij hebben we een schoonmaakster
Ik vraag me af hoe mijn huis er uit zou zien als iemand hier fulltime komt schoonmakenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Die schoonmaakster van je werkt zeker parttime.
Jij hebt je oordeel alweer klaar, hè?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Ethanolic het volgende:
En jullie werken zelf zeker part-time?![]()
Ik vraag me af hoe het eruit ziet als er een schoonmaker zou kòmenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mijn huis er uit zou zien als iemand hier fulltime komt schoonmaken
Ik studeer en werk daarnaast gemiddeld 20u. Heerlijk leventje dus.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik werk regelmatig meer dan 40 uur per week. Jij?
God zeg je ziet toch aan m'n smileys dat ik een grap maak.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt je oordeel alweer klaar, hè?
Ik ben zo blij dat jouw oordeel me echt geen fluit uitmaakt.![]()
Een bijklussende thuisblijfvader?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het eruit ziet als er een schoonmaker zou kòmen
Nee, dat zie ik niet aan je smileys. Hè fijn, potje schelden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik studeer en werk daarnaast gemiddeld 20u. Heerlijk leventje dus.
[..]
God zeg je ziet toch aan m'n smileys dat ik een grap maak.Hieruit blijkt alweer dat je een zuurpruim bent.
Wat doe je dan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.
Uhm ... volgens mij hebben we het over iets anders.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
Nou nee, volgens mij is het toch echt de regel dat de TS zelf een tweede topic wenst te openen of niet, en niet een ander. En dat is dus al flink met voeten getreden.
De vriend is nog aan de studie. Maakt een stuk minder uren dan ik dus, maar het schoonmaken doen we allebei even weinig.quote:
Nou ik heb sowieso nooit echt 'gedate', maar ik zou de eerste zelf betalen en daarna splitten, tot het een gewoonte wordt/je ziet dat het meer is dan daten. Daarna doe je om en om.quote:
Klinkt als bijdragen naar draagkracht, waarbij wat mij betreft bij grote draagkrachtverschillen best wat gecompenseerd mag worden om te voorkomen dat de een in Gaastra loopt en de ander bij de Zeeman moet shoppen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De vriend is nog aan de studie. Maakt een stuk minder uren dan ik dus, maar het schoonmaken doen we allebei even weinig.
Vraag me af hoe dat gaat als ie klaar is![]()
Moet mezelf corrigeren, eerder zei ik dat ik 2/3e van de huur betaal en verder 50/50, maar in de praktijk betaal ik wel meer en krijgt ie ook weleens een trui ofzo. Ben ik nu overgeemancipeerd?
Ik denk wij allebei. Tellen ze dat wel mee in die gemiddeldenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
De vriend is nog aan de studie. Maakt een stuk minder uren dan ik dus, maar het schoonmaken doen we allebei even weinig.
Vraag me af hoe dat gaat als ie klaar is![]()
Moet mezelf corrigeren, eerder zei ik dat ik 2/3e van de huur betaal en verder 50/50, maar in de praktijk betaal ik wel meer en krijgt ie ook weleens een trui ofzo. Ben ik nu overgeemancipeerd?
Zijn we samen de gemiddelde vrouwquote:
En natuurlijk ook de handzeep en het handdoekjequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Godver, bijna vergeten
.....afschrijving wc pot, water en inderdaad toiletpapier, bedankt voor tip.
Jouw woorden: Misschien een nieuw topic openen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... volgens mij hebben we het over iets anders.
Ik ben niet zo goed in al die dingenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:38 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En natuurlijk ook de handzeep en het handdoekje
Dat ging dus over iets anders.....quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jouw woorden: Misschien een nieuw topic openen?
Wordt dit niet zo vervuild.
Slijtage aan wc-borstel, het verfrissingsblokje dat in de wc hangt. Als we dan toch aan het rekenen zijn moeten we alles meenemen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:38 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dat handdoekje moet ook gewassen worden hè, en alleen wasmiddel is niet voldoende, er moet ook wasverzachter in de wasmachine.... en de Robijn wasverzachter kost in de bonus al ¤ 11,50 voor 3 flessenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:38 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Ah...ik dacht dat ik in feedback had gezien dat het wenselijk was dat de oorspronkelijke TS zelf kon aangeven of er een tweede topic geopend moest worden. En dus niet door anderen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ging dus over iets anders.....
Met het openen van een deel 2 (en 3) van dit topic was niets mis, in deel 1 had TS aangegeven even weg te moeten, en dat deel was open voor TS terugkwam, dat er toen een deel 2 (en later deel 3) zijn geopend in afwezigheid van TS is niet in strijd met de regels.
De oorspronkelijke TS heeft nergens aangegeven dat het openen van een volgend topic ongewenst was, als ze dat wel had aangegeven was het topic waarschijnlijk dichtgegaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ah...ik dacht dat ik in feedback had gezien dat het wenselijk was dat de oorspronkelijke TS zelf kon aangeven of er een tweede topic geopend moest worden. En dus niet door anderen.
Ik snap dat wel, ik vind het nogal onfatsoenlijk en sensationeel vaak als het door anderen wordt gedaan.
Nee, maar is het dan niet zo dat de oorspronkelijke TS zelf een nieuwe moet openen of anders wordt er geen nieuw topic geopend? Lijkt mij nogal logisch....quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TS heeft nergens aangegeven dat het openen van een volgend topic ongewenst was, als ze dat wel had aangegeven was het topic waarschijnlijk dichtgegaan.
Het topic liep op dat moment vrij hard, er was gewoon een vrij algemene discussie gaande met de situatie van TS als uitgangspunt, TS had aangegeven even een tijdje weg te zijn en niet te kunnen reageren, volgens jou had de discussie toen dus dood moeten bloeden en het topic gesloten moeten blijven?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, maar is het dan niet zo dat de oorspronkelijke TS zelf een nieuwe moet openen of anders wordt er geen nieuw topic geopend? Lijkt mij nogal logisch....
Ja, inderdaad, het topic had gesloten moeten blijven totdat de oorspronkelijke TS, waar het toch om ging, er weer was.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het topic liep op dat moment vrij hard, er was gewoon een vrij algemene discussie gaande met de situatie van TS als uitgangspunt, TS had aangegeven even een tijdje weg te zijn en niet te kunnen reageren, volgens jou had de discussie toen dus dood moeten bloeden en het topic gesloten moeten blijven?
Tot nu toe heeft niemand er een probleem mee gehad in deze topicreeks, behalve jij.
Nogmaals. Ik meen dat ik gezien heb dat Re zei dat het inderdaad de bedoeling was dat de oorspronkelijke TS een nieuw topic opent, en niet een ander. Ik vind dat ook niet meer dan fatsoenlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het topic liep op dat moment vrij hard, er was gewoon een vrij algemene discussie gaande met de situatie van TS als uitgangspunt, TS had aangegeven even een tijdje weg te zijn en niet te kunnen reageren, volgens jou had de discussie toen dus dood moeten bloeden en het topic gesloten moeten blijven?
Tot nu toe heeft niemand er een probleem mee gehad in deze topicreeks, behalve jij.
TS was er niet... Dus dan zou wellicht iemand anders het topic kunnen openen voor haar..quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, het topic had gesloten moeten blijven totdat de oorspronkelijke TS, waar het toch om ging, er weer was.
[..]
Nogmaals. Ik meen dat ik gezien heb dat Re zei dat het inderdaad de bedoeling was dat de oorspronkelijke TS een nieuw topic opent, en niet een ander. Ik vind dat ook niet meer dan fatsoenlijk.
Of je wacht gewoon af...of de TS een nieuw topic wil openen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
TS was er niet... Dus dan zou wellicht iemand anders het topic kunnen openen voor haar..
Als een discussie vlot loopt, en de TS zelf aangeeft later nog terug te willen komen... Kan je verwachten dat ze graag de reacties door blijft lezen dus zou je naar mijn mening best een nieuw topic voor haar kunnen openen opdat ze wellicht nog meer nuttige reacties krijgt die haar wellicht kunnen helpen...quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Of je wacht gewoon af...of de TS een nieuw topic wil openen.
Ik heb het veel liever over het onderwerp dan dit gezanik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, het topic had gesloten moeten blijven totdat de oorspronkelijke TS, waar het toch om ging, er weer was.
[..]
Nogmaals. Ik meen dat ik gezien heb dat Re zei dat het inderdaad de bedoeling was dat de oorspronkelijke TS een nieuw topic opent, en niet een ander. Ik vind dat ook niet meer dan fatsoenlijk.
Ik niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het veel liever over het onderwerp dan dit gezanik.
Wat vind jij er van?
Nou, dan moet hij ook niet zo moeilijk doen en de eindafrekening gewoon even betalen ter afsluiting.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:23 schreef Grijsmuisje het volgende:
Whehe, hij belt net, hij wil het er eigenlijk niet over hebben, want dat vindt hij onzin.
Ik moet niet zo moeilijk doen over dat geld
En wat zei jij?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:23 schreef Grijsmuisje het volgende:
Whehe, hij belt net, hij wil het er eigenlijk niet over hebben, want dat vindt hij onzin.
Of natuurlijk gewoon om de week de weekendboodschappen betalen, als ie graag met TS verder wilquote:Op zondag 5 augustus 2012 13:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, dan moet hij ook niet zo moeilijk doen en de eindafrekening gewoon even betalen ter afsluiting.
Leuke vriend heb je.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:23 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dat er ook niet zoveel te praten valt als hij vindt dat IK moeilijk doe.quote:
Mooi dat je er geen spijt van hebt!quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dat er ook niet zoveel te praten valt als hij vindt dat IK moeilijk doe.
Ik ben gewoon echt boos, werkt wel, want nu heb ik geen spijt dat ik opgehangen heb
Wat een malloot. Hij doet anal over geld en 'eerlijk delen in zijn voordeel'. En dan moet jij vooral niet moeilijk doen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:23 schreef Grijsmuisje het volgende:
Wat dacht je van slijtage aan de vloer? En het risico van verspreiding van bacillen bij het niezen/hoesten? Meebetalen aan de zorgverzekering dus! Slijtage van de anti-aanbaklaag van de pannen, de scharnieren van alle deuren in het huis die maar open en dicht gaan. En het ophalen van huisvuil niet te vergeten. Wat denk je dat al die vuilniszakken kosten en de gemeentebelastingen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Slijtage aan wc-borstel, het verfrissingsblokje dat in de wc hangt. Als we dan toch aan het rekenen zijn moeten we alles meenemen.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben gewoon echt boos, werkt wel, want nu heb ik geen spijt dat ik opgehangen heb
Zie je het al gebeuren na al z'n opmerkingen en acties?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Of natuurlijk gewoon om de week de weekendboodschappen betalen, als ie graag met TS verder wil
De optie lompe boer wordt wel weggevaagd ja... Ongelijke belangen blijven meer over.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zie je het al gebeuren na al z'n opmerkingen en acties?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:54 schreef Ethanolic het volgende:
Uit het eerder gelinkte SCP-rapport:quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:01 schreef MalenaScordia het volgende:
Ik ken werkelijk geen enkele vrouw die parttime werkt als ze geen kinderen heeft.
quote:Vrouwen zonder kinderen
Niet alle vrouwen hebben echter jonge kinderen voor wie gezorgd moet worden.
Integendeel, 62% heeft die niet. Slechts weinig mensen vinden dat ook deze vrouwen
in deeltijd of helemaal niet zouden moeten werken. Toch werken ook zij meestal
minder dan 40 uur per week. Jonge vrouwen zonder kinderen werken gemiddeld al
4 uur minder dan jonge mannen. En vrouwen van 40 jaar of ouder die geen jonge
kinderen (meer) hebben, werken nauwelijks meer uren buitenshuis dan vrouwen met
de zorg voor een kind van 0-17 jaar.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:01 schreef MalenaScordia het volgende:
[..]
En 32 of zelfs 36 u/pw is geen part-time.
Klinkt alsof jij de communicatie net zo goed ontwijkt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef Grijsmuisje het volgende:
nu heb ik geen spijt dat ik opgehangen heb
Ik heb opgehangen nadat hij zei dat ik moeilijk deed over niks, dat ik dat geld niet zo belangrijk moest maken en dat hij eigenlijk niet inzag wat 'praten' ( met een raar stemmetje) hieraan kon bijdragen aangezien hij het zo prima vond. Ik zei dat ik graag wil vertellen hoe ik het zie en het op mij overkomt, maar hij viel me gelijk weer in de rede met dat ik het verkeerd zie en dat ik te moeilijk doe over geld.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:17 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Klinkt alsof jij de communicatie net zo goed ontwijkt.
Ik wil je vragen of je echt niet doorhebt dat die vrek heus wel weet hoe het zit met het geld en eerlijkheid en alles wat je dwars zit? Hij probeert je over te bluffen door op een autoritair manier met je te communiceren, alsof jij er niks tegenin te brengen hebt en hij gelijk heeft en jij niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik heb opgehangen nadat hij zei dat ik moeilijk deed over niks, dat ik dat geld niet zo belangrijk moest maken en dat hij eigenlijk niet inzag wat 'praten' ( met een raar stemmetje) hieraan kon bijdragen aangezien hij het zo prima vond. Ik zei dat ik graag wil vertellen hoe ik het zie en het op mij overkomt, maar hij viel me gelijk weer in de rede met dat ik het verkeerd zie en dat ik te moeilijk doe over geld.
Toen heb ik nogmaals gezegd dat hij terug mag bellen als hij echt wil praten en ook wil luisteren naar wat ik te zeggen heb en opgehangen. Ik was ook te kwaad omdat hij me in de rede viel om rustig te kunnen praten, dat schiet toch niet op dan.
Ditditditditditditditquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:03 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik wil je vragen of je echt niet doorhebt dat die vrek heus wel weet hoe het zit met het geld en eerlijkheid en alles wat je dwars zit? Hij probeert je over te bluffen door op een autoritair manier met je te communiceren, alsof jij er niks tegenin te brengen hebt en hij gelijk heeft en jij niet.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:03 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik wil je vragen of je echt niet doorhebt dat die vrek heus wel weet hoe het zit met het geld en eerlijkheid en alles wat je dwars zit? Hij probeert je over te bluffen door op een autoritair manier met je te communiceren, alsof jij er niks tegenin te brengen hebt en hij gelijk heeft en jij niet.
[..]
De vriend van TS had toch al aangegeven niet over het probleem te willen praten. Welke communicatie valt er dan nog te ontwijken?quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:17 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Klinkt alsof jij de communicatie net zo goed ontwijkt.
Goed gezien!quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:03 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Oké, dat komt over alsof jullie (of alleen hij) vooral een communicatieprobleem hebben. Hebben jullie in het verleden wel normaal kunnen praten over andere (niet aan geld gerelateerde) onenigheden?quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik heb opgehangen nadat hij zei dat ik moeilijk deed over niks, dat ik dat geld niet zo belangrijk moest maken en dat hij eigenlijk niet inzag wat 'praten' ( met een raar stemmetje) hieraan kon bijdragen aangezien hij het zo prima vond. Ik zei dat ik graag wil vertellen hoe ik het zie en het op mij overkomt, maar hij viel me gelijk weer in de rede met dat ik het verkeerd zie en dat ik te moeilijk doe over geld.
Toen heb ik nogmaals gezegd dat hij terug mag bellen als hij echt wil praten en ook wil luisteren naar wat ik te zeggen heb en opgehangen. Ik was ook te kwaad omdat hij me in de rede viel om rustig te kunnen praten, dat schiet toch niet op dan.
Nou ja, ik zou in TS' situatie wat dwingender aansturen op praten. Niet vragen of erover gepraat kan worden, maar dat gewoon mededelen. En dan uiteraard blijven praten tot je het gevoel hebt dat je jouw kant van het verhaal hebt laten horen -- en dat het ook is aangekomen --, al dan niet met een ferm 'ik was nog niet uitgepraatquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:18 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
De vriend van TS had toch al aangegeven niet over het probleem te willen praten. Welke communicatie valt er dan nog te ontwijken?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:59 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Oké, dat komt over alsof jullie (of alleen hij) vooral een communicatieprobleem hebben. Hebben jullie in het verleden wel normaal kunnen praten over andere (niet aan geld gerelateerde) onenigheden?
Daar is wel moed voor nodig. Maargoed, ik zou ook zoiets doen uiteindelijk. Want ik schiet uit mijn vel als mensen mij in de rede vallen en autoritair gaan lopen doen. Wellicht is dat een zwakte, maar dat is dan jammer.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:02 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou in TS' situatie wat dwingender aansturen op praten. Niet vragen of erover gepraat kan worden, maar dat gewoon mededelen. En dan uiteraard blijven praten tot je het gevoel hebt dat je jouw kant van het verhaal hebt laten horen -- en dat het ook is aangekomen --, al dan niet met een ferm 'ik was nog niet uitgepraat' als hij je wil onderbreken. O ja, en praten IRL, i.p.v. via de telefoon of mail.
Opleggen leidt in ieder geval niet tot betere communicatie.
dat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:24 schreef Re het volgende:
Lijkt me wel duidelijk, tijd om ergens anders in te investeren, hier lijd je alleen maar verlies op
Ik weet niet of het je opgevallen is maar TS wijdt een flink aantal postjes aan dat zij haar vriendquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:20 schreef Wanderingwhy het volgende:
Hoe het zit met geld en eerlijkheid?
Imo is dat "geld en eerlijkheid" een nog veel belangrijker signaal voor de vraag welk belang hij hecht aan de relatie met ts...
Die vraag. Daar gaat het om hier
dat is het hele eiereneten.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:59 schreef firefly3 het volgende:
Ze is er te "verliefd" op en daarom kan hij dit maken
Uiteraard vind hij het allemaal prima.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
In het huis van der vriend waarschijnlijk aan het poetsenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:36 schreef madeliefff het volgende:
waar is grijsmuisje nou? Spannend spannend spannend..
Offe....a la fb....in de huizen van "vrienden van vrienden"quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:18 schreef koekii het volgende:
[..]
In het huis van der vriend waarschijnlijk aan het poetsen
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik had gewoon even geen zin in goedbedoelde adviezen enzo...
Ik heb nog een paar keer geprobeerd duidelijk te maken dat ik wilde pratenen uitleggen wat mijn probleem precies was, maar hij stond totaal niet open voor mijn kant vanet verhaal. Steeds er doorheen praten en zeggen dat ik ongelijk had en het verkeerd zag en verder niets. Ook niet zeggen dat hij wel de boodschappen zou betalen om maar van het gezeur af te zijn ofzo, niets.
Dus heb ik het nu sinds een dag of 4 officieel opgegeven. Hem verwijderd van mijn facebook enzo en telefoontjes en smsjes niet meer beantwoord.
En nu vind ik dat wel moeilijk, maar kom er vast weer bovenop.
goede beslissing, sterkte!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik heb nog een paar keer geprobeerd duidelijk te maken dat ik wilde pratenen uitleggen wat mijn probleem precies was, maar hij stond totaal niet open voor mijn kant vanet verhaal. Steeds er doorheen praten en zeggen dat ik ongelijk had en het verkeerd zag en verder niets. Ook niet zeggen dat hij wel de boodschappen zou betalen om maar van het gezeur af te zijn ofzo, niets.
Dus heb ik het nu sinds een dag of 4 officieel opgegeven. Hem verwijderd van mijn facebook enzo en telefoontjes en smsjes niet meer beantwoord.
Meid ik ben trots op jequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
AAAWWHH YEAAH!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
Goed bezig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
dat is niet zo raar voor mij hoorquote:Op donderdag 6 september 2012 12:06 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Al 2 weken niet ingelogd geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |