Wat laatste posts:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Mijn vriend geeft nooit geld uit aan mij.
Ik heb al een tijdje een vriend, het gaat op zich allemkaal prima en we hebben veel lol samen en goede seks.
Alleen geeft hij nooit geld aan me uit.
Uit eten: allebei de helft
Bioscoop: allebei eigen kaartje
Als ik bij hem ben en we doen boodschappen ' moet' ik betalen, want hij betaalt de rest van de tijd alles voor zijn huis.
Ik vrees voor mijn verjaardag en met Kerst kreeg ik niets.
Ik heb voor hem toen wel een kleinigheidje gekocht, we waren nog niet zo lang samen, dus ik ond het niet zo raar dat ik niets kreeg.
Als hij op stap gaat met vrienden, betaalt hij gewoon rondjes enzo, met mij doen we ieder de helft.
Hij heeft ook een verjaardagsfeest gegeven waar ik niet uitgenodigd was (we kenden elkaar niet zo lang) en dat heeft veel geld gekost en hij koopt heel vaak dure dingen voor zichzelf. Laatst heeft hij zo'n helicoptertje besteld dat je kan besturen met de ipad en ik heb letterlijk nog nooit iets gekregen van hem. Ik oest zelfs mijn eigen tandpasta meenemen.
Wat moet ik hiermee? Is dat normaal?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:36 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het niet zo op free-riders in het algemeen. In de Nederlandse cultuur is free-riden echter in sommige situaties sociaal geaccepteerd en een relatie is daar één van (mits de vrouw de free-rider is, uiteraard).
En continue!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven. Wat opvallend is in een maatschappij waarbij de tendens lijkt: ikke ikke ikke, en de rest kan stikken.
Overigens ligt het ook aan het soort vrouw; de meer intellectuele vrouw is vaak onafhankelijker, en wil dat ook tijdens een (beginnende) relatie zo houden. Ook zijn die minder materieel ingesteld vaak, waardoor ze makkelijker delen. De poederdoospantervelletjes uit de volksbuurt zijn daar vaak anders in.
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven.
Hoe stel jij voor dat het zou moeten? Kinderen meenemen naar het werk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.
Ook vrouwen die geen kinderen hebben, werken veelal deeltijd. Bovendien sturen veel vrouwen hun kinderen naar de opvang of gaan de kinderen op latere leeftijd naar school, terwijl de vrouwen deeltijd werken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe stel jij voor dat het zou moeten? Kinderen meenemen naar het werk?
Nee, jij?quote:Trouwens, kun jij alleen maar in termen van geld denken als je het over een relatie hebt?
Ja, zo zou je het heel goed samen kunnen vattenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:56 schreef fathank het volgende:
loopt dit nog steeds
wat de neuk moet je met zon droeftoeter
Ik denk dat het een opeenstapeling van dingen is. Wij doen ook helemaal niet aan 'cadeaus' en 'presentjes' en dat soort ongein. Soms betaalt een van ons eten en soms de ander, meeste gaat van de gezamenlijke rekening etc.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:13 schreef Quir het volgende:
Los van dat hij als een kneus klinkt, TS klinkt ook wel alsof ze het verwachtte. Dat hij dingen voor zichzelf koopt zegt nog niets over wat hij jou zou 'moeten' geven.
Hij geeft helemaal niets, sterker nog: zij moet de weekendboodschappen betalen als zij in het weekend bij hem is\ want blijkbaar zijn die paar maaltijden en het gebruik van toilet/douche en bed een probleem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:13 schreef Quir het volgende:
Los van dat hij als een kneus klinkt, TS klinkt ook wel alsof ze het verwachtte. Dat hij dingen voor zichzelf koopt zegt nog niets over wat hij jou zou 'moeten' geven.
En meestal is dat omdat er kinderen zijn, die kinderen moeten in de uren dat moeder niet werkt ook verzorgd worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.
Je huishoudskillz oefenen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:56 schreef fathank het volgende:
loopt dit nog steeds
wat de neuk moet je met zon droeftoeter
DUDE, ECHT????????????????quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hèquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:24 schreef tech4u het volgende:
Ik ga voortaan maar als mijn broertje mij mij thuis is geld vragen nadat hij een potje fifa heeft gespeeld op mijn playstation.
Vergeet de wc niet! Tel de velletjes na van de closetrol!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè![]()
Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.\het drankje en het hapje en het slijten van de bank.
Driekwart van de werkende vrouwen heeft een part-time baan (bron), het lijkt me stug dat die allemaal kinderen hebben die zoveel zorg opeisen dat er niet voltijd gewerkt kan worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
En meestal is dat omdat er kinderen zijn, die kinderen moeten in de uren dat moeder niet werkt ook verzorgd worden.
Je kunt nog zoveel over "meestal doen vrouwen zus of zo" roepen, maar in vrijwel alle gevallen waar binnen een relatie besloten wordt dat een vrouw minder gaat werken is dat omdat er kinderen zijn,
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doenquote:en het is dan ook nog eens in overleg.... dus niet dat de arme man ineens gedwongen wordt iets bij te dragen in zijn langdurige relatie waar hij niet op gerekend had.
Ja zeker, ik ben al aan het bellen met essent wat een kwH mij kost.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè![]()
Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.\het drankje en het hapje en het slijten van de bank.
Godverquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vergeet de wc niet! Tel de velletjes na van de closetrol!
Is net verhoogd inderdaad dus wel het goede bedrag aanhouden....je zult er maar een paar cent naastzitten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef tech4u het volgende:
[..]
Ja zeker, ik ben al aan het bellen met essent wat een kwH mij kost.
Maar is financiele gelijkheid meer waard als af en toe een leuk kleinigheidje kopen? Of een keer de ander trakteren?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef 2thmx het volgende:
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doen. Daarom begrijp ik TS ook niet, haar vriend was immers vanaf het begin duidelijk in zijn streven naar financiële gelijkwaardigheid.
Uiteraard, slijtage van de trap.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:33 schreef Leandra het volgende:
Ik moet trouwens eens goed gaan uitrekenen wat een toiletbezoek hier kost, de badkamer en WC zijn 1½ jaar geleden volledig vernieuwd, en dat heeft een flinke cent gekost, dus als ik reken dat dat in 10 jaar weer afgeschreven is, dan heb je het al gauw over zo'n ¤ 3,84 per dag... ga ik er vanuit dat de kosten van de WC ongeveer een kwart van die van de badkamer zijn dan blijft er een kostenpost van ¤ 0,95 per dag over.... en dat is alleen de afschrijving van de badkamer nog maar, reken ik het water, wc-papier en de schoonmaakmiddelen ook nog mee dan denk ik dat gasten hier toch zeker 50 cent voor een toiletbezoek in rekening moet brengen, mits ze beneden gaan.... boven is duurder.
Nee. Zoals ik al schreef, gaat het mij om grosso modo 50/50, dus niet om allerlei dingen waar hierboven 'hilarische' grapjes over gemaakt worden. Daarnaast hecht ik -- kennelijk net als TS haar vriend -- geen waarde aan 'attenties' en ervaar ik zoiets eerder als het betalen voor gezelschap. Het is ook wel amusant dat het nu zo verdraaid wordt als waren mensen die redeneren zoals ik teveel met geld bezig, terwijl TS zich juist beklaagt dat ze geen attenties ontvangt. Let wel, ze beklaagt zich verder niet over een gebrek aan affectie o.i.d.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar is financiele gelijkheid meer waard als af en toe een leuk kleinigheidje kopen? Of een keer de ander trakteren?
Is die gelijkheid het allerhoogste goed?
Hoe had je gereageerd/hoe had je 't gevonden als de vrouw voor beiden had betaald?quote:Had het tijd geleden ook, ga je met een stel naar bios (4 man dus). Dus ik betaal voor mij&vriendin. Betalen die ander allebei apart.
Met zoiets als naar de bios gaan kun je het toch ook anders doen als je een issue is bij één van de partijen? De ene persoon betaalt de kaartjes en de andere de hapjes/drankjes tijdens of na de film of is dat niet eerlijk genoeg en moet het precies 50/50?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar is financiele gelijkheid meer waard als af en toe een leuk kleinigheidje kopen? Of een keer de ander trakteren?
Is die gelijkheid het allerhoogste goed?
Had het tijd geleden ook, ga je met een stel naar bios (4 man dus). Dus ik betaal voor mij&vriendin. Betalen die ander allebei apart.
Het verhaal begint al dat jonge vrouwen gemiddeld 4 uur minder werken dan hun mannelijke collega's.... dus 36 ipv 40 zou al deeltijd zijnquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Driekwart van de werkende vrouwen heeft een part-time baan (bron), het lijkt me stug dat die allemaal kinderen hebben die zoveel zorg opeisen dat er niet voltijd gewerkt kan worden.
Zeker als het mannen zijn die er gebruik van maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
En grotere ruimte, dus de schoonmaakster heeft meer tijd nodig om schoon te maken.
Ook normaal. Mijn vriendin betaald ook vaak zat dingen. Alleen is er geen reden om het 50/50 in absolute zin te doen. Ik betaal de hypotheek/glw. Zij doet vaker boodschappen. In een maand zal het wel gelijk uitkomen, of niet. Als ze geld tekort heeft door dure boodschappen, maak ik wat over.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee. Zoals ik al schreef, gaat het mij om grosso modo 50/50, dus niet om allerlei dingen waar hierboven 'hilarische' grapjes over gemaakt worden. Daarnaast hecht ik -- kennelijk net als TS haar vriend -- geen waarde aan 'attenties' en ervaar ik zoiets eerder als het betalen voor gezelschap. Het is ook wel amusant dat het nu zo verdraaid wordt als waren mensen die redeneren zoals ik teveel met geld bezig, terwijl TS zich juist beklaagt dat ze geen attenties ontvangt. Let wel, ze beklaagt zich verder niet over een gebrek aan affectie o.i.d.
[quote]
Ik hecht ook geen waarde aan attenties maar ik weet dat mijn vriendin het wel leuk vind. Dat is de reden dat ik het doe. Ik hoef dan niet zo nodig mijn mening door te drammen voor die paar euro dat een bloemetje kost.
[quote]
Hoe had je gereageerd/hoe had je 't gevonden als de vrouw voor beiden had betaald?
Dat mag alleen benedenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeker als het mannen zijn die er gebruik van maken.![]()
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:17 schreef Leandra het volgende:
Zo, bijgelezen.... en ik zie dat in de loop van het vorig topic in de drang de vriend van TS te verdedigen gemakshalve even vergeten is dat TS ook nog haar eigen woonlasten heeft en dat de vriend van TS daar doordeweeks regelmatig op de bank zit te parasiteren....
Dus: TS en vriend hebben ieder eigen woonlasten en boodschappenkosten, doordeweeks zit de vriend van TS een paar avonden per week bij TS op de bank cola en chips (van TS) weg te werken zonder bij te dragen, en in het weekend mag TS haar aanwezigheid in zijn huis compenseren door de riante weekendboodschappen te betalen en schoon te maken.
En dan zijn er werkelijk nog figuren die dat als een "eerlijke" 50/50 verdeling zitten te verdedigen
Dus ook maar uitrekenen voor TS hoeveel dat allemaal kost aan voedsel/drankjes, gwl en slijtage van apparatenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag alleen beneden![]()
Boven is seat only![]()
Maarre.......... ik zie toevallig geen enkele reactie op deze post:
[..]
En de bank.... dat bankhangen slijt enormquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus ook maar uitrekenen voor TS hoeveel dat allemaal kost aan voedsel/drankjes, gwl en slijtage van apparatenwant 50/50
Dat gooi ik ever onder de afschrijving van de apparaten.....ja ik ben makkelijk daarin.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de bank.... dat bankhangen slijt enorm
Wat zou kunnen natuurlijk is dat het allemaal haar initiatief blijft zijn om lekkers in huis te halen. Als zij de boodschappen doet hoeft ie het niet erg te vinden om water te drinken en pasta met kale tomatensaus te eten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag alleen beneden![]()
Boven is seat only![]()
Maarre.......... ik zie toevallig geen enkele reactie op deze post:
[..]
Nee, dat kan je niet concluderen. Ik heb het rapport even gecheckt: minder dan 35 uur/week telt als deeltijd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verhaal begint al dat jonge vrouwen gemiddeld 4 uur minder werken dan hun mannelijke collega's.... dus 36 ipv 40 zou al deeltijd zijn
Daar gaat het 'ja maar kinderen'-verhaal dus.quote:Vrouwen zonder kinderen
Niet alle vrouwen hebben echter jonge kinderen voor wie gezorgd moet worden.
Integendeel, 62% heeft die niet. Slechts weinig mensen vinden dat ook deze vrouwen
in deeltijd of helemaal niet zouden moeten werken. Toch werken ook zij meestal
minder dan 40 uur per week. Jonge vrouwen zonder kinderen werken gemiddeld al
4 uur minder dan jonge mannen. En vrouwen van 40 jaar of ouder die geen jonge
kinderen (meer) hebben, werken nauwelijks meer uren buitenshuis dan vrouwen met
de zorg voor een kind van 0-17 jaar.
Ze moeten het uiteraard lekker zelf weten, maar m.i. ook de gevolgen ervan zelf dragen en die niet compenseren met het inkomen van hun partner, die wel voltijd werkt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:39 schreef Leandra het volgende:
Als ze vrijgezel zijn en het niet nodig hebben om 40 uur te werken en toch te kunnen leven zoals ze willen, waarom dan niet? De kans dat je van die 32/34/36 uur per week ook prima rond kunt komen is vrij groot, tenzij je zo nodig een over de top hypotheek moet hebben.
Ho ho, een zeem is duur hoor. Kan ook met ouwe kranten. Nee, niet van je eigen abonnement, die rats je weg van mensen die ze net in de papierbak willen gooien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:51 schreef Gray het volgende:
Vergeet ook niet de frisse lucht die dankzij het openen van de ramen naar binnen komt. Die ramen gaan elke keer een stukje kapot wanneer je ze opent.
En wil je heldere zon, dan moet je ze nog zemen ook!
Denk je dat jullie grosso modo 50/50 bijdragen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:41 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ook normaal. Mijn vriendin betaald ook vaak zat dingen. Alleen is er geen reden om het 50/50 in absolute zin te doen. Ik betaal de hypotheek/glw. Zij doet vaker boodschappen. In een maand zal het wel gelijk uitkomen, of niet. Als ze geld tekort heeft door dure boodschappen, maak ik wat over.
Ik vind het persoonlijk vooral belangrijk dat we allebei tevreden zijn. Geld is voor mij in relaties ondergeschikt.
Hij streeft niet naat 'financiele gelijkwaardigheid'.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef 2thmx het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doen. Daarom begrijp ik TS ook niet, haar vriend was immers vanaf het begin duidelijk in zijn streven naar financiële gelijkwaardigheid.
Prima. Nks mis mee, doe ik zo vaak, ook bij exen, ik deed het ook bij hem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef 2thmx het volgende:
[..]
[..]
Hoe had je gereageerd/hoe had je 't gevonden als de vrouw voor beiden had betaald?
Ik lees wel goed hoor, ik interpreteer de gegevens alleen anders dan jij. Waaruit concludeer jij dat hij niet streeft naar financiële gelijkwaardigheid? Jij vindt dat jij financieel meer bijdraagt dan hij, maar vindt hij dit ook (wellicht ziet hij het een en ander anders dan jij)?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Hij streeft niet naat 'financiele gelijkwaardigheid'.
Ik ben geen krent en vind het niet erg om geld aan ONS uit te geven.
Jij leest echt achterlijk slecht.
Hij is meestal 2 a 3 avonden in de week bij ons, ik heb een huisgenote en dat betekent minder privacy waardoor hij Zelf liever de weekenden bij hem thuis doorbrengt. Hij doucht wel eens bij ons als we seks hebben gehad en soms blijft hij zelfs slapen waardoor ik mijn bed sneller af kan schrijven.
Bij mij thuis is het 50/50, niet precies, maar we doen om en om de boodschappen en de kosten voor het huis worden doormidden gedeeld. Dat gaat prima.
Ik heb dus geen probleem met eerlijk verdelen of met iets meer betalen.
Hij neemt echter NOOIT iets te eten of drinken mee naar ons.
Ik doe elk weekend de boodschappen en omdat ik het kan betalen, loop ik niet te mierenneuken over die 4 flessen cola (in zo'n verpakking, ik drink geen cola) waar hij na het weekend ook nog mee vooruit kan.
Ook zanik ik niet over de koffiepads die ik koop en die hij dan doordeweek mooi in zijn eentje op kan zuipen en als de hagelslag op is, koop ik die ook en ook die gebruikt hij doordeweeks.
Ik weet dat 60 euro veel is, maar ik kan het missen en het is dus vaak wat meer dan strikt noodzakelijk, ook omdat ik het altijd leuk heb gevonden om mijn best te doen voor mijn vriend.
Alleen heb ik er de afgelopen maanden geen lol meer in en was ik er eigenlijk wel klaar mee. Vandaar dit topic, als het me minder tegen de borst had gestuit, had ik dat niet gedaan.
Overigens heb ik hem verteld dat ik er geen zin meer in heb zo en ben toen weggegaan voor hij verder kon praten, daar had ik dit keer geen zin in. Hij belde nog wel.
Ik heb vanmiddag op bed liggen janken omdat ik dit allemaal kut vind, ik dacht dat er wel toekomst in zat..
Ik moest wel glimlachen om t feit dat er nu al een deel 3 is...
ja, je hebt was losgemaakt op FOK!.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik moest wel glimlachen om t feit dat er nu al een deel 3 is...
Mijn ervaring is anders; doorgaans wordt de man geacht om te betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:57 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Prima. Nks mis mee, doe ik zo vaak, ook bij exen, ik deed het ook bij hem.
Nu kan ik me wel voorstellen dat jouw vriend jou een aansteller vindt.quote:En nu?
Ik schreef in het vorige topic al dat het mij gaat om een situatie waarin beiden 50/50 kunnen bijdragen. Als de één arbeidsongeschikt is, kan dat uiteraard niet en is het logisch dat de kosten niet 50/50 verdeeld worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:57 schreef trovey het volgende:
@ 2thmx
Wat ga jij doen als je vrouw/vriendin werkeloos of nog erger arbeidsongeschikt gaat worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |