abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115097475
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Mijn vriend geeft nooit geld uit aan mij.

Ik heb al een tijdje een vriend, het gaat op zich allemkaal prima en we hebben veel lol samen en goede seks.
Alleen geeft hij nooit geld aan me uit.

Uit eten: allebei de helft
Bioscoop: allebei eigen kaartje
Als ik bij hem ben en we doen boodschappen ' moet' ik betalen, want hij betaalt de rest van de tijd alles voor zijn huis.
Ik vrees voor mijn verjaardag en met Kerst kreeg ik niets.
Ik heb voor hem toen wel een kleinigheidje gekocht, we waren nog niet zo lang samen, dus ik ond het niet zo raar dat ik niets kreeg.

Als hij op stap gaat met vrienden, betaalt hij gewoon rondjes enzo, met mij doen we ieder de helft.
Hij heeft ook een verjaardagsfeest gegeven waar ik niet uitgenodigd was (we kenden elkaar niet zo lang) en dat heeft veel geld gekost en hij koopt heel vaak dure dingen voor zichzelf. Laatst heeft hij zo'n helicoptertje besteld dat je kan besturen met de ipad en ik heb letterlijk nog nooit iets gekregen van hem. Ik oest zelfs mijn eigen tandpasta meenemen.
Wat moet ik hiermee? Is dat normaal?
Wat laatste posts:
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het niet zo op free-riders in het algemeen. In de Nederlandse cultuur is free-riden echter in sommige situaties sociaal geaccepteerd en een relatie is daar één van (mits de vrouw de free-rider is, uiteraard).
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven. Wat opvallend is in een maatschappij waarbij de tendens lijkt: ikke ikke ikke, en de rest kan stikken.

Overigens ligt het ook aan het soort vrouw; de meer intellectuele vrouw is vaak onafhankelijker, en wil dat ook tijdens een (beginnende) relatie zo houden. Ook zijn die minder materieel ingesteld vaak, waardoor ze makkelijker delen. De poederdoospantervelletjes uit de volksbuurt zijn daar vaak anders in.
En continue!
pi_115097540
:') is dit serieus?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_115097569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
:') is dit serieus?
Lees je anders even in :) TS heeft ook wat vragen beantwoord in de voorgaande topics! :)
Ja doei.
pi_115097597
Naah ik bedoelde meer het gedrag van haar vriend. Alsnog ga ik me zo even inlezen. :*
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_115097669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven.
Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_115097744
Vermakelijk topic :)
Koekje van eigen deeg lijkt me een goede oplossing, schraal de boodschappen doen en reactie uitlokken.

Hier is het nu ik werk hij studeert, ik betaal 2/3e huur en de rest doen we 50/50 :)
pi_115097766
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nederlandse vrouwen werken juist extreem vaak deeltijd -- met als gevolg dat ze (deels) leven op kosten van hun relatie.
Hoe stel jij voor dat het zou moeten? Kinderen meenemen naar het werk?
Trouwens, kun jij alleen maar in termen van geld denken als je het over een relatie hebt?
pi_115097821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe stel jij voor dat het zou moeten? Kinderen meenemen naar het werk?
Ook vrouwen die geen kinderen hebben, werken veelal deeltijd. Bovendien sturen veel vrouwen hun kinderen naar de opvang of gaan de kinderen op latere leeftijd naar school, terwijl de vrouwen deeltijd werken.
quote:
Trouwens, kun jij alleen maar in termen van geld denken als je het over een relatie hebt?
Nee, jij?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:56:06 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115097834
loopt dit nog steeds :')
wat de neuk moet je met zon droeftoeter
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:57:52 #10
376361 bojan
Het is friet
pi_115097892
Je eigen tandpasta nemen gaat wel heel ver
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_115097893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:56 schreef fathank het volgende:
Ja, zo zou je het heel goed samen kunnen vatten _O-
pi_115098419
Los van dat hij als een kneus klinkt, TS klinkt ook wel alsof ze het verwachtte. Dat hij dingen voor zichzelf koopt zegt nog niets over wat hij jou zou 'moeten' geven.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:17:24 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115098559
Zo, bijgelezen.... en ik zie dat in de loop van het vorig topic in de drang de vriend van TS te verdedigen gemakshalve even vergeten is dat TS ook nog haar eigen woonlasten heeft en dat de vriend van TS daar doordeweeks regelmatig op de bank zit te parasiteren....

Dus: TS en vriend hebben ieder eigen woonlasten en boodschappenkosten, doordeweeks zit de vriend van TS een paar avonden per week bij TS op de bank cola en chips (van TS) weg te werken zonder bij te dragen, en in het weekend mag TS haar aanwezigheid in zijn huis compenseren door de riante weekendboodschappen te betalen en schoon te maken.

En dan zijn er werkelijk nog figuren die dat als een "eerlijke" 50/50 verdeling zitten te verdedigen |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115098566
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:13 schreef Quir het volgende:
Los van dat hij als een kneus klinkt, TS klinkt ook wel alsof ze het verwachtte. Dat hij dingen voor zichzelf koopt zegt nog niets over wat hij jou zou 'moeten' geven.
Ik denk dat het een opeenstapeling van dingen is. Wij doen ook helemaal niet aan 'cadeaus' en 'presentjes' en dat soort ongein. Soms betaalt een van ons eten en soms de ander, meeste gaat van de gezamenlijke rekening etc.

Maar als je zelfs je tandpasta mee moet nemen en hij z'n vrienden (bijvoorbeeld) wel van rondjes in de kroeg voorziet en dat soort zaken waar hij niet per se zijn hele 'inleg' weer terug krijgt dan denk je: "Ok, hij vindt het dus leuk om dingen te doen met z'n vrienden, maar niet echt met mij en alleen als het 50-50 betaald wordt", dat is wat ik daar uit zou halen in ieder geval. Het gaat dan niet om 'het bedrag', maar meer om de instelling en filosofie die er achter lijkt te zitten. Leuke dingen doen kost tegenwoordig geld, en als hij dat geld dan alleen voor z'n vrienden overheeft, maar niet voor TS.. dan is dat scheef en dat heeft niet per se iets met het geld an sich te maken (juist om dat dingen doen geld kost, vaak).
Ja doei.
pi_115098620
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:13 schreef Quir het volgende:
Hij geeft helemaal niets, sterker nog: zij moet de weekendboodschappen betalen als zij in het weekend bij hem is\ want blijkbaar zijn die paar maaltijden en het gebruik van toilet/douche en bed een probleem. :') Het is overigens geen probleem als hij door de week bij haar aan de hapjes/drankjes gaat. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:19:21 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115098640
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

En meestal is dat omdat er kinderen zijn, die kinderen moeten in de uren dat moeder niet werkt ook verzorgd worden.
Je kunt nog zoveel over "meestal doen vrouwen zus of zo" roepen, maar in vrijwel alle gevallen waar binnen een relatie besloten wordt dat een vrouw minder gaat werken is dat omdat er kinderen zijn, en het is dan ook nog eens in overleg.... dus niet dat de arme man ineens gedwongen wordt iets bij te dragen in zijn langdurige relatie waar hij niet op gerekend had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115098673
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:56 schreef fathank het volgende:
Je huishoudskillz oefenen. *)
Optimist tot in de kist
pi_115098738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
DUDE, ECHT????????????????

AFSCHRIJVING van gebruikte APPARATEN!!!!????????????!!!!!

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Jezus dat is echt het trieste wat ik ooit heb gehoord.
pi_115098785
Ik ga voortaan maar als mijn broertje mij mij thuis is geld vragen nadat hij een potje fifa heeft gespeeld op mijn playstation.
pi_115098880
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:24 schreef tech4u het volgende:
Ik ga voortaan maar als mijn broertje mij mij thuis is geld vragen nadat hij een potje fifa heeft gespeeld op mijn playstation.
Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè o|O :+ Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.het drankje en het hapje en het slijten van de bank }:| of is dat te snel en moet ik even wachten tot de na de broodmaaltijd die hij straks krijgt? :@
Optimist tot in de kist
pi_115098916
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè o|O :+ Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.\het drankje en het hapje en het slijten van de bank. }:|
Vergeet de wc niet! Tel de velletjes na van de closetrol!
pi_115098920
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

En meestal is dat omdat er kinderen zijn, die kinderen moeten in de uren dat moeder niet werkt ook verzorgd worden.
Je kunt nog zoveel over "meestal doen vrouwen zus of zo" roepen, maar in vrijwel alle gevallen waar binnen een relatie besloten wordt dat een vrouw minder gaat werken is dat omdat er kinderen zijn,
Driekwart van de werkende vrouwen heeft een part-time baan (bron), het lijkt me stug dat die allemaal kinderen hebben die zoveel zorg opeisen dat er niet voltijd gewerkt kan worden.
quote:
en het is dan ook nog eens in overleg.... dus niet dat de arme man ineens gedwongen wordt iets bij te dragen in zijn langdurige relatie waar hij niet op gerekend had.
Ja, dat is wat anders. Als beiden het zo willen, moeten ze het vooral zo doen :). Daarom begrijp ik TS ook niet, haar vriend was immers vanaf het begin duidelijk in zijn streven naar financiële gelijkwaardigheid.
pi_115098926
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Wel goed de afschrijving van het apparaat en het stroomverbruik berekenen hè o|O :+ Ik ga even de bon voor mijn broer schrijven i.v.m.\het drankje en het hapje en het slijten van de bank. }:|
Ja zeker, ik ben al aan het bellen met essent wat een kwH mij kost.
pi_115098955
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vergeet de wc niet! Tel de velletjes na van de closetrol!
Godver }:|, bijna vergeten :|W .....afschrijving wc pot, water en inderdaad toiletpapier, bedankt voor tip. :*
Optimist tot in de kist
pi_115098991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:29 schreef tech4u het volgende:

[..]

Ja zeker, ik ben al aan het bellen met essent wat een kwH mij kost.
Is net verhoogd inderdaad dus wel het goede bedrag aanhouden....je zult er maar een paar cent naastzitten. :X
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')