Uiteraard is dat gierig, ik voorzie deze relatie dan ook geen lang leven als vriendje niet eens over de brug komt en TS wel....gaat toch wringen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
Eigen tandpasta meenementoppunt van gierigheid. Je bent gierig of je bent het niet.
Bro's before ho's TS.quote:Als hij op stap gaat met vrienden, betaalt hij gewoon rondjes enzo, met mij doen we ieder de helft.
Ja idd. Ik vraag me af hoe het bij de eerste date ging....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraard is dat gierig, ik voorzie deze relatie dan ook geen lang leven als vriendje niet eens over de brug komt en TS wel....gaat toch wringen.
Ja maar eigen tandpasta meenemen? Serieus?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het eigenlijk best kunnen. Half om half is niets mis mee toch, en sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo van het cadeautjes geven.
Ik zou dan ook een plek kiezen een heel eind verderopquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Toch wel vreemd, dat half-half betalen bij de bios. Betalen jullie dan apart de kaartjes ofzo? Niet aan gierig maar ook nog eens onpraktisch
Eén iemand betaalt en dan betaal je na die tijd nog die 8 euro terug. Ofzo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Toch wel vreemd, dat half-half betalen bij de bios. Betalen jullie dan apart de kaartjes ofzo? Niet aan gierig maar ook nog eens onpraktisch
Dat is wat anders dan iemand haar eigen tandpasta mee laten nemenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het eigenlijk best kunnen. Half om half is niets mis mee toch, en sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo van het cadeautjes geven.
Ja, hij verdient meer dan twee keer zoveel als ik.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:34 schreef Hoplahopla het volgende:
Natuurlijk erg zwart/wit verhaal trouwens...
Heeft je vriend een vast inkomen en is dat veel hoger dan dat van jou?
Ik zou het al raar vinden om aan mijn vriendin later 8 euro voor een bioscoop kaartje terug te vragenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Als je een beetje bewust met je geld omgaat is het niet vreemd om de kosten te splitsen naar persoon. Maar dat kan ook achteraf, dus hoeft niet onpraktisch te zijn.
Er is helemaal niets mis met de boel een beetje delen maar het verhaal van TS is wel extreem hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Is het mijnsziens ook, maar heb je het al eens met hem besproken of ben je meteen komen rondvragen op het forum?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ja, hij verdient meer dan twee keer zoveel als ik.
Heeft ook hogere kosten trouwens.
Ik vind het helemaal niet erg om wat te betalen trouwens, ik vind dit gewoon overdreven.
Elkaar af en toe een cadeautje geven is toch leukquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:36 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja idd. Ik vraag me af hoe het bij de eerste date ging....
Tja. Niet iedereen komt om in het geld. Ik moet wel op mijn centen letten, want anders kan ik andere dingen niet kopen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ik zou het al raar vinden om aan mijn vriendin later 8 euro voor een bioscoop kaartje terug te vragen
Mijn eigen onderhoud betalen vind ik geen ramp, zegmaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus? Hmpf.
Wat vind je eigenlijk precies best kunnen?
De ene keer betaalt de een, de volgende keer de ander, nog veel simpeler.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Eén iemand betaalt en dan betaal je na die tijd nog die 8 euro terug. Ofzo.
Je hebt splitsen en je hebt een ontzettende krentenkakker zijn die alles tot op de cent gaat uitrekenen. Denk je dat dat laatste normaal is? Je zit in een relatie verdorie. Als dat dan belangrijk isquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Als je een beetje bewust met je geld omgaat is het niet vreemd om de kosten te splitsen naar persoon. Maar dat kan ook achteraf, dus hoeft niet onpraktisch te zijn.
Heb jij hem al eens mee uit eten genomen? Dat je dan ook echt zei: 'ik betaal alles'. Misschien dat hij het idee krijgt anders dat je het voor het geld hebt ofzo. Hoe dan ook is hij wel een gierigaard.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet erg om wat te betalen trouwens, ik vind dit gewoon overdreven.
Zit hij het ook keurig uit te rekenen wat je verbruikt hebt als je bij hem bent....en dan een rekening sturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ga zo al gewoon om met me vrienden en collega's, ene keer betaal de ene, andere keer de ander...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Tja. Niet iedereen komt om in het geld. Ik moet wel op mijn centen letten, want anders kan ik andere dingen niet kopen.
Ja, maar ik neem aan dat je daar consistent in bent. De vriend van TS is dat niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Tja. Niet iedereen komt om in het geld. Ik moet wel op mijn centen letten, want anders kan ik andere dingen niet kopen.
Ja maar dan betaalt je vriendin toch gewoon daarna het eten en drinken voor beiden. En als je dan op een euro meer of minder zit, dan ga je daar toch niet om zeuren joh.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Meld!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt splitsen en je hebt een ontzettende krentenkakker zijn die alles tot op de cent gaat uitrekenen.
Het is inmiddels mijn vrouw.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja maar dan betaalt je vriendin toch gewoon daarna het eten en drinken voor beiden. En als je dan op een euro meer of minder zit, dan ga je daar toch niet om zeuren joh.
Als ik op dat moment geld bij heb en partner niet, dan betaal ik dat gewoon hoor. Niet dat ze rookt, gelukkig, maar als ze dat wel zou doen zou ik ook echt niet moeilijk doen over zoiets kleins.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Meld!
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Op het moment dat er bepaalde levensstijlen/uitgavepatronen meespelen, dan is het wel handig om het een beetje te splitsen.
Je gaat toch niet betalen voor de peuken van je partner als je zelf niet rookt?
half om half is niet zo erg, ik geef alleen meer geld uit dan hij met die boodschappen erbij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |