Uiteraard is dat gierig, ik voorzie deze relatie dan ook geen lang leven als vriendje niet eens over de brug komt en TS wel....gaat toch wringen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
Eigen tandpasta meenementoppunt van gierigheid. Je bent gierig of je bent het niet.
Bro's before ho's TS.quote:Als hij op stap gaat met vrienden, betaalt hij gewoon rondjes enzo, met mij doen we ieder de helft.
Ja idd. Ik vraag me af hoe het bij de eerste date ging....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraard is dat gierig, ik voorzie deze relatie dan ook geen lang leven als vriendje niet eens over de brug komt en TS wel....gaat toch wringen.
Ja maar eigen tandpasta meenemen? Serieus?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het eigenlijk best kunnen. Half om half is niets mis mee toch, en sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo van het cadeautjes geven.
Ik zou dan ook een plek kiezen een heel eind verderopquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Toch wel vreemd, dat half-half betalen bij de bios. Betalen jullie dan apart de kaartjes ofzo? Niet aan gierig maar ook nog eens onpraktisch
Eén iemand betaalt en dan betaal je na die tijd nog die 8 euro terug. Ofzo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Toch wel vreemd, dat half-half betalen bij de bios. Betalen jullie dan apart de kaartjes ofzo? Niet aan gierig maar ook nog eens onpraktisch
Dat is wat anders dan iemand haar eigen tandpasta mee laten nemenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het eigenlijk best kunnen. Half om half is niets mis mee toch, en sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo van het cadeautjes geven.
Ja, hij verdient meer dan twee keer zoveel als ik.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:34 schreef Hoplahopla het volgende:
Natuurlijk erg zwart/wit verhaal trouwens...
Heeft je vriend een vast inkomen en is dat veel hoger dan dat van jou?
Ik zou het al raar vinden om aan mijn vriendin later 8 euro voor een bioscoop kaartje terug te vragenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Als je een beetje bewust met je geld omgaat is het niet vreemd om de kosten te splitsen naar persoon. Maar dat kan ook achteraf, dus hoeft niet onpraktisch te zijn.
Er is helemaal niets mis met de boel een beetje delen maar het verhaal van TS is wel extreem hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Is het mijnsziens ook, maar heb je het al eens met hem besproken of ben je meteen komen rondvragen op het forum?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ja, hij verdient meer dan twee keer zoveel als ik.
Heeft ook hogere kosten trouwens.
Ik vind het helemaal niet erg om wat te betalen trouwens, ik vind dit gewoon overdreven.
Elkaar af en toe een cadeautje geven is toch leukquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:36 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja idd. Ik vraag me af hoe het bij de eerste date ging....
Tja. Niet iedereen komt om in het geld. Ik moet wel op mijn centen letten, want anders kan ik andere dingen niet kopen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ik zou het al raar vinden om aan mijn vriendin later 8 euro voor een bioscoop kaartje terug te vragen
Mijn eigen onderhoud betalen vind ik geen ramp, zegmaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus? Hmpf.
Wat vind je eigenlijk precies best kunnen?
De ene keer betaalt de een, de volgende keer de ander, nog veel simpeler.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Eén iemand betaalt en dan betaal je na die tijd nog die 8 euro terug. Ofzo.
Je hebt splitsen en je hebt een ontzettende krentenkakker zijn die alles tot op de cent gaat uitrekenen. Denk je dat dat laatste normaal is? Je zit in een relatie verdorie. Als dat dan belangrijk isquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Als je een beetje bewust met je geld omgaat is het niet vreemd om de kosten te splitsen naar persoon. Maar dat kan ook achteraf, dus hoeft niet onpraktisch te zijn.
Heb jij hem al eens mee uit eten genomen? Dat je dan ook echt zei: 'ik betaal alles'. Misschien dat hij het idee krijgt anders dat je het voor het geld hebt ofzo. Hoe dan ook is hij wel een gierigaard.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet erg om wat te betalen trouwens, ik vind dit gewoon overdreven.
Zit hij het ook keurig uit te rekenen wat je verbruikt hebt als je bij hem bent....en dan een rekening sturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ga zo al gewoon om met me vrienden en collega's, ene keer betaal de ene, andere keer de ander...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Tja. Niet iedereen komt om in het geld. Ik moet wel op mijn centen letten, want anders kan ik andere dingen niet kopen.
Ja, maar ik neem aan dat je daar consistent in bent. De vriend van TS is dat niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Tja. Niet iedereen komt om in het geld. Ik moet wel op mijn centen letten, want anders kan ik andere dingen niet kopen.
Ja maar dan betaalt je vriendin toch gewoon daarna het eten en drinken voor beiden. En als je dan op een euro meer of minder zit, dan ga je daar toch niet om zeuren joh.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Meld!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt splitsen en je hebt een ontzettende krentenkakker zijn die alles tot op de cent gaat uitrekenen.
Het is inmiddels mijn vrouw.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja maar dan betaalt je vriendin toch gewoon daarna het eten en drinken voor beiden. En als je dan op een euro meer of minder zit, dan ga je daar toch niet om zeuren joh.
Als ik op dat moment geld bij heb en partner niet, dan betaal ik dat gewoon hoor. Niet dat ze rookt, gelukkig, maar als ze dat wel zou doen zou ik ook echt niet moeilijk doen over zoiets kleins.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Meld!
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Op het moment dat er bepaalde levensstijlen/uitgavepatronen meespelen, dan is het wel handig om het een beetje te splitsen.
Je gaat toch niet betalen voor de peuken van je partner als je zelf niet rookt?
half om half is niet zo erg, ik geef alleen meer geld uit dan hij met die boodschappen erbij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Wij hebben wel een paar verschillende ook ja, maar omdat de ene dan tegen tandsteen is ofzo, en een ander voor wat anders.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ken wel iemand waarbij ik ging logeren waar iedereen eigen tandpasta had
Die vonden dat heel normaal en dat was niet eens uit gioerigheid. Ik vond het wel een beetje vreemd, maar ach.
Je kunt ook overdrijven als je alles tot op de cent gaat uitrekenen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Meld!
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Op het moment dat er bepaalde levensstijlen/uitgavepatronen meespelen, dan is het wel handig om het een beetje te splitsen.
Je gaat toch niet betalen voor de peuken van je partner als je zelf niet rookt?
Ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als ik op dat moment geld bij heb en partner niet, dan betaal ik dat gewoon hoor. Niet dat ze rookt, gelukkig, maar als ze dat wel zou doen zou ik ook echt niet moeilijk doen over zoiets kleins.
Dat is nog maar de vraag....straks is hij een baas zonder seks.quote:
Geloven in tandpastafabeltjesquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wij hebben wel een paar verschillende ook ja, maar omdat de ene dan tegen tandsteen is ofzo, en een ander voor wat anders.
Wij hebben ook verschillende hier ja maar er staat geen label met naam op ofzo dat je er vanaf moet blijvenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wij hebben wel een paar verschillende ook ja, maar omdat de ene dan tegen tandsteen is ofzo, en een ander voor wat anders.
Maar voor nu wel rete goedkope seksquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag....straks is hij een baas zonder seks.
Dump die kerel. Die laat je over een maand ook zelf je zwangerschapstest betalen en geeft je nooit alimentatie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef Grijsmuisje het volgende:
O, enwe hebben het er al wel over gehad, hij ziet het probleem niet en vindt dat ik me aanstel.
We zijn 9,5 mnd samen trouwens.
Nee hier ook niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Wij hebben ook verschillende hier ja maar er staat geen label met naam op ofzo dat je er vanaf moet blijven
En nog even en hij treft een "plank" aan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Maar voor nu wel rete goedkope seks
Zwangerschapstest moet je gewoon samen betalen. Beetje raar als je je pik er in stopt en niet voor de gevolgen wil opdraaien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Dump die kerel. Die laat je over een maand ook zelf je zwangerschapstest betalen en geeft je nooit alimentatie.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Zit hij het ook keurig uit te rekenen wat je verbruikt hebt als je bij hem bent....en dan een rekening sturen.
9,5 maanden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef Grijsmuisje het volgende:
O, enwe hebben het er al wel over gehad, hij ziet het probleem niet en vindt dat ik me aanstel.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zwangerschapstest moet je gewoon samen betalen. Beetje raar modern als je je pik er in stopt en niet voor de gevolgen wil opdraaien.
Hij steekt nu ook zijn pik erin zonder voor de gevolgen op te draaien hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zwangerschapstest moet je gewoon samen betalen. Beetje raar als je je pik er in stopt en niet voor de gevolgen wil opdraaien.
Vergeet dan niet de afschrijvingskosten van het meubilair waar je gebruik van maakt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:46 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]nee, maar ik ga hem ook maar iet zeggen dat da een optie is!
Nou je stelt je niet aan, ik vind dat een man best af en toe een kleinigheidje voor je mee kan brengen of je uit eten kan nemen zonder dat jij moet betalen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef Grijsmuisje het volgende:
En als je weinig geld hebt? Moet je dan niet zeiken en gewoon geld uitgeven aan dingen die je eigenlijk niet kan veroorloven? Ik vind dit wel heel kortzichtig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
...
Dat is gewoon en niet als een krent door het leven gaan
Het gaat helemaal niet eens over dat "een man" afentoe wat moet kopen, hij moet gewoon niet zo ontzettend krenterig zijn. Als een vriend van me zo doet, dan lach ik hem ook vierkant uit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou je stelt je niet aan, ik vind dat een man best af en toe een kleinigheidje voor je mee kan brengen of je uit eten kan nemen zonder dat jij moet betalen.
Ik drink zelf geen bier maar als ik een vriend heb die een biertje lust haal ik gewoon bier in huis en als we ergens zijn en ik heb zin in iets vraag ik altijd of hij ook wat met waarna ik dat betaal.
Dit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou je stelt je niet aan, ik vind dat een man best af en toe een kleinigheidje voor je mee kan brengen of je uit eten kan nemen zonder dat jij moet betalen.
Ik drink zelf geen bier maar als ik een vriend heb die een biertje lust haal ik gewoon bier in huis en als we ergens zijn en ik heb zin in iets vraag ik altijd of hij ook wat met waarna ik dat betaal.
Maak dit overigens vaker mee met Duitsers (vandaar ook de vele bordjes in het duits op de waddeneilanden dat appart afrekenen niet op prijs wordt gesteld).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het zo vreemd van de Nederlanders eh. Ieder voor zich en dan ook nog echt tot op de cent...
Zelfs bij je vriendin (). (Ja, niet iedereen doet het, ik generaliseer even voor het gemak.)
Nee dat hoef je helemaal niet. Maar de meneer in kwestie heeft geld genoeg om anderen wel bier enzo te geven, om een helicoptertje te bestellen, maar niet om TS een keer iets leuks te geven. DAT is vreemd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En als je weinig geld hebt? Moet je dan niet zeiken en gewoon geld uitgeven aan dingen die je eigenlijk niet kan veroorloven? Ik vind dit wel heel kortzichtig.
Dit is wel wat anders man. Ik lees duidelijk dat hij het niet krap heeft. Als je het niet zo breed hebt en let op de centjes is daar begrijp voor op te brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En als je weinig geld hebt? Moet je dan niet zeiken en gewoon geld uitgeven aan dingen die je eigenlijk niet kan veroorloven? Ik vind dit wel heel kortzichtig.
Ga gewoon even met hem in gesprek, merk je snel genoeg of je met een bewuste vrek te maken hebt of dat hij het gewoon niet doorheeft..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:46 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]nee, maar ik ga hem ook maar iet zeggen dat da een optie is!
En als TS dat nu ook had gedaan had ze nu waarschijnlijk geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet eens over dat "een man" afentoe wat moet kopen, hij moet gewoon niet zo ontzettend krenterig zijn. Als een vriend van me zo doet, dan lach ik hem ook vierkant uit.
Ow. Dus daarom heb ik geen vrienden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet eens over dat "een man" afentoe wat moet kopen, hij moet gewoon niet zo ontzettend krenterig zijn. Als een vriend van me zo doet, dan lach ik hem ook vierkant uit.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:50 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Nee dat hoef je helemaal niet. Maar de meneer in kwestie heeft geld genoeg om anderen wel bier enzo te geven, om een helicoptertje te bestellen, maar niet om TS een keer iets leuks te geven. DAT is vreemd.
Mjah. Is geval van de vriend van TS is het misschien wel terecht...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is wel wat anders man. Ik lees duidelijk dat hij het niet krap heeft. Als je het niet zo breed hebt en let op de centjes is daar begrijp voor op te brengen.
Dat lijkt hier niet het geval te zijn...anders koop je geen onzindingen als bestuurbare dure helicoptertjes.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hij is heel knuffelig en zegt heel lieve dingen, we kunnen heel erg lachen, de seks is geweldig, dus ja, het enige is dat geld. Ik ben wel bang dat het een echt probleem is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef Lienekien het volgende:
Is je vriendje op andere manieren wel lief en genereus voor je?
De openbaring.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:50 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ow. Dus daarom heb ik geen vrienden.
Wist ik al lang.quote:
Hij kan gewoon niet goed met zijn geld omgaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
...
Hij is iet gierig in de zin dat hij niks uitgeeft ofzo overigens.
Hij gee veel geld uit aan dingen voor zichzelf en dat steekt eerlijk gezegd ook wel een klein beetje
Dat gaat een lange eenzame zit worden tot het einde van je leven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:53 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wist ik al lang.
Maar ergens vind ik het wel best. Als vrienden moeilijk gaan doen omdat ik niet mijn geld wil verspillen aan bier en uitgaan, dan haak ik meteen af.
Hij snapt niet wat het probleem is. Ik kan het zelf betalen en dat vindt hij 'veiliger' ofzo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Ga gewoon even met hem in gesprek, merk je snel genoeg of je met een bewuste vrek te maken hebt of dat hij het gewoon niet doorheeft..Heeft hij het heel goed door....rennen!
Ga ik lekker eenzaam zijn samen met mijn vrouw.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat gaat een lange eenzame zit worden tot het einde van je leven.![]()
Hij gaat er juist te goed (quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hij kan gewoon niet goed met zijn geld omgaan.
Hij mag best veel geld aan zichzelf uitgeven. Maar dat hij echt niks aan jou uit wil geven, is wel vrij extreem. Ik zou het ook niet snappen en toch denken dat hij me toch niet echt ziet zitten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Hij is heel knuffelig en zegt heel lieve dingen, we kunnen heel erg lachen, de seks is geweldig, dus ja, het enige is dat geld. Ik ben wel bang dat het een echt probleem is.
Hij is iet gierig in de zin dat hij niks uitgeeft ofzo overigens.
Hij gee veel geld uit aan dingen voor zichzelf en dat steekt eerlijk gezegd ook wel een klein beetje
Veiliger?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Hij snapt niet wat het probleem is. Ik kan het zelf betalen en dat vindt hij 'veiliger' ofzo.
Want hij geeft zijn geld uit aan domme speeltjes in plaats van te investeren in zijn relatie?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij gaat er juist te goed () mee om. Als hij er niet mee om kon gaan hadden we nu een vriendin die een topic had geopend over een vriend met een gat in zijn hand.
Waar maak je dat dan uit op?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hij kan gewoon niet goed met zijn geld omgaan.
Dan is het dus een lul.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:56 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Waar maak je dat dan uit op?![]()
Hij houdt elke maand geld over hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |