Dat lijkt me idd het verstandigst, hoe vervelend dat nu misschien ook is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik werk gewoon full time en heb niets tegen op de rekening splitten.
Al zou ik liever gewoon om en om betalen, dat vind ik zelf prettiger en heb ik in vorige relaties altijd gedaan.
Zeker als er wat meer tijd overheen gegaan is, vind ik het wat vriendelijker overkomen ofzo, ik weet niet.
Ik heb in elk geval geen zin meer in zijn: ik wil het er niet over hebben, je zeurt.
Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin meer in heb en dat hij langs mag komen als hij er met me over wil praten, dat was gisteren en ik heb hem niet gezien, dus ik denk dat ik mijn conclusie dan maar moet trekken...
Wat rot voor je. Hoop dat ie wel tenminste een uitleg geeft, zodat je beter weet waar je aan toe bent.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Al zou ik liever gewoon om en om betalen, dat vind ik zelf prettiger en heb ik in vorige relaties altijd gedaan.
Zeker als er wat meer tijd overheen gegaan is, vind ik het wat vriendelijker overkomen ofzo, ik weet niet.
Ik heb in elk geval geen zin meer in zijn: ik wil het er niet over hebben, je zeurt.
Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin meer in heb en dat hij langs mag komen als hij er met me over wil praten, dat was gisteren en ik heb hem niet gezien, dus ik denk dat ik mijn conclusie dan maar moet trekken...
Vergeet die vrek niet nog even een rekening te sturen met schoonmaakkosten en de helft van de boodschappen die je voor 'm hebt gedaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dingen moeten altijd van twee kanten komen Grijsmuisje, anders werkt het niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:01 schreef MalenaScordia het volgende:
[..]
Ben jij het alter ego van 2methnx of hoe die ook heet? Die kwam met exáct hetzelfde discutabele punt.
Ik ken werkelijk geen enkele vrouw die parttime werkt als ze geen kinderen heeft. En 32 of zelfs 36 u/pw is geen part-time.
De rekening splitten is gewoon ongezellig. Over geld wil je het gewoon niet hebben vind ik. Om het eerlijk te houden maar niet als een krenterige hollander ieder voor zich en God voor ons allen te doen doe ik meestal om en om. De een betaalt dit rondje, de ander het volgende. De een betaalt bioscoop en drank, de ander het eten. Ik ken ook geen vrouwen die vinden dat de man alles maar moeten betalen.
Gewoon ermee stoppen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.
Laten we het maar houden op was, die is vast al op zoek naar de volgende bank/huishoudster.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...
Of dat was ik
Niet meer, knurftquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
Nu verlul je je al, want die vriend heeft een relatie met notabene TS zelf. Domme geit
In de meeste gezinnen is het gewoon de dagelijkse gang van zaken dat moeder meer tijd aan het huishouden en de kinderen besteedt dan vader, ook als ze beiden evenveel uren maken.quote:Hier zou ik graag onderbouwing voor willen zien.
Daarnaast is dit natuurlijk ook wel een beetje selffullfillin' prophecy natuurlijk.
Voor de vrouwen: Krijgt kinderen > werkt part-time om op te voeden > verdient minder > kan minder betalen
Voor de mannen: Krijgt kinderen > blijft full-time werken > verwacht dat huishouden klaar is als hij thuis komt vrouw werkt immers part-time > moet meer betalen.
Zij zeuren er niet over, jij zeurt over part-time werkende vrouwen, en TS werkt full-time, dus die vergelijking gaat ook al niet op.quote:Nee dat is geen probleem, maar dan moeten ze er ook niet over zeuren.
Nee precies maar onder splitten bedoel ik ook om en om, dat uiteindelijk de uiteindelijke kosten wel ongeveer gelijk zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...
Of dat was ik
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de meeste gezinnen is het gewoon de dagelijkse gang van zaken dat moeder meer tijd aan het huishouden en de kinderen besteedt dan vader, ook als ze beiden evenveel uren maken.
http://www.intermediair.n(...)t-huishouden-op.htmlquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.
Mijn vent is daar zeker het voorbeeld niet van, daarbij hebben we een schoonmaaksterquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.
Grappig, deze bron spreekt mijn bronnen tegen qua werktijden. Mijn bronnen hebben wel cijfers tho, dus die vind ik betrouwbaarder. Aangezien ze allemaal semi-wetenschappelijk (quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.intermediair.n(...)t-huishouden-op.html
Dit heeft dus niets te maken met wat Leandra zei ('Ook als ze evenveel uren maken').quote:‘Zij vinden dat de taakverdeling eerlijk tot stand gekomen is. Zij praten het goed: "Ik werk minder, dus is het eerlijk als ik wat meer in het huishouden doe.
Die schoonmaakster van je werkt zeker parttime.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vent is daar zeker het voorbeeld niet van, daarbij hebben we een schoonmaakster
Ik vraag me af hoe mijn huis er uit zou zien als iemand hier fulltime komt schoonmakenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Die schoonmaakster van je werkt zeker parttime.
Jij hebt je oordeel alweer klaar, hè?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Ethanolic het volgende:
En jullie werken zelf zeker part-time?![]()
Ik vraag me af hoe het eruit ziet als er een schoonmaker zou kòmenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mijn huis er uit zou zien als iemand hier fulltime komt schoonmaken
Ik studeer en werk daarnaast gemiddeld 20u. Heerlijk leventje dus.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik werk regelmatig meer dan 40 uur per week. Jij?
God zeg je ziet toch aan m'n smileys dat ik een grap maak.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt je oordeel alweer klaar, hè?
Ik ben zo blij dat jouw oordeel me echt geen fluit uitmaakt.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |