Hoezo? Het is toch niet offtopic. En vooral niet inhoudelijk op m'n punt niet in gaan waarschijnlijk omdat jullie precies in het beeld passen dat die bronnen beschreven wordt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zou ik dat eerst maar eens doen voor je hier je mening komt geven.
Grappig dat die bronnen die jij aanhaalt juist vrij positief zijn over de Nederlandse vrouwen gezien in het licht van feminisme. Dat ze ons in het buitenland zouden uitlachen haal ik er in ieder geval niet uit.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:20 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch niet offtopic. En vooral niet inhoudelijk op m'n punt niet in gaan waarschijnlijk omdat jullie precies in het beeld passen dat die bronnen beschreven wordt..
Je hebt een blik geworpen op de OP en haalt er alleen uit wat jij belangrijk vindt voor jouw argument; delen met uit eten gaan en de bioscoop, en dat zijn nou net de punten die TS ook niet zo'n probleem vindt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:15 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waar baseer jij dit op?
[..]
Ik heb een kleine blik geworpen op de OP:
[..]
Wat is er raar aan splitten? Hier gaat het al mis, uiteten als eerste punt noemen. Wil jij zeggen dat het feminisme bestaat als vrouwen anno 2012 niet willen betalen met uiteten? Misschien wijk ik enigszins af van het punt en het ik de OP niet gelezen. Feit is dat vrouwen hier niet gelijk behandeld willen worden.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Grappig dat die bronnen die jij aanhaalt juist vrij positief zijn over de Nederlandse vrouwen gezien in het licht van feminisme. Dat ze ons in het buitenland zouden uitlachen haal ik er in ieder geval niet uit.
quote:Nearly 60% of Dutch working women aged 25-54 worked part-time in 2001, compared to 15% in the United States, 25% in France and 35% in Germany; but where 25% of French women working part-time say they want to work full-time, just 4% of Dutch women do. The Dutch began identifying women's failure to participate in the workforce more aggressively as a major social problem in the 1990s, which led to a tax reform intended to incentivise women out of the cosy "trap" of part-time work.
Ja, dat zijn de cijfers waar jij kennelijk je oordeel op baseert.quote:
Als je naar het verleden kijkt dan moet je de huidige regelgeving niet als basis nemen; kinderopvang krijgen was in het begin van de jaren 90 nog vrij lastig, en als je al kinderopvang kon krijgen (alleen als je een vaste baan had, geen baan, geen kinderopvang ---> geen kinderopvang, geen baan) dan betaalde je je daar aardig scheel aan.quote:
Dat is inderdaad verkeerd, ik verdedig hem totaal niet. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik een blik op de OP heb gelezen en de topic niet, dus blijf me daar niet op oordelen. Het is niet raar dat een topic in zijn derde deel offtopic gaat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt een blik geworpen op de OP en haalt er alleen uit wat jij belangrijk vindt voor jouw argument; delen met uit eten gaan en de bioscoop, en dat zijn nou net de punten die TS ook niet zo'n probleem vindt.
Wat TS wel een probleem vindt is dat ze voor haar verblijf in zijn huis alle boodschappen moet betalen omdat dat zou compenseren met het gebruik van zijn woning, de inboedel en de nutsvoorzieningen, dat ze met die 3 weekenden boodschappen al vrijwel net zoveel (of meer) uitgeeft als zijn totale maandelijkse termijn aan het energiebedrijf maakt het al vrij belachelijk, dat hij vervolgens ook nog eens een aantal avonden per week bij haar thuis op de bank blijkt te zitten zonder ook maar een cent bij te dragen voor wat hij daar verteert en er niet eens eens en bosje (zelfgeplukte) bloemen afkan maakt hem gewoon een verschrikkelijke droeftoeter.
Ad hominem, hier ga ik niet eens op in.quote:En als jij dat gaat zitten verdedigen met een argument over uit eten als Dutch treat doen ben je net zo'n droeftoeter.
Die termen zijn niet tot stand gekomen omdat 50/50 hier zo normaal was, die zijn tot stand gekomen omdat Nederlanders gierig zijn en dus niet in zijn geheel voor de rekening willen betalen. Get your facts straight.quote:Het is overigens niet voor niets dat 50/50 bij uit eten al tientallen jaren in het Engels een "Dutch treat" of "Doing Dutch" wordt genoemd, dus kennelijk zijn we al zo lang geëmancipeerd dat ze er in het buitenland al een term voor hebben.
Of je gaat het topic eerst eens lezen voor je nog meer onzin blaat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:31 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verkeerd, ik verdedig hem totaal niet. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik een blik op de OP heb gelezen en de topic niet, dus blijf me daar niet op oordelen. Het is niet raar dat een topic in zijn derde deel offtopic gaat.
Wij Nederlandse vrouwen zijn dus al jaren gierige Nederlandse mannen gewend....quote:[..]
Ad hominem, hier ga ik niet eens op in.
[..]
Die termen zijn niet tot stand gekomen omdat 50/50 hier zo normaal was, die zijn tot stand gekomen omdat Nederlanders gierig zijn en dus niet in zijn geheel voor de rekening willen betalen. Get your facts straight.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gaat het topic eerst eens lezen voor je nog meer onzin blaat.
Kan je ook geldige argumenten geven?quote:[..]
Wij Nederlandse vrouwen zijn dus al jaren gierige Nederlandse mannen gewend....
Je eigen reacties in dit topic zijn al voldoende bewijs van gierigheid.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:36 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
[..]
Kan je ook geldige argumenten geven?Dit slaat echt werkelijk nergens op.
Kan ik hier uit concluderen dat je klaar bent?
Weer op de man spelen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je eigen reacties in dit topic zijn al voldoende bewijs van gierigheid.
Ik dacht dat drie keer wel scheepsrecht zou zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig gedroeg jij je nog niet als een patronizing pig....
Ga je nou eens ophouden met op de man spelen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, wat ben ik blij dat ik mijn zoon wel fatsoenlijk opgevoed heb, je zou je als moeder toch doodschamen als je zoon zo'n instelling heeft.
Maar goed, hij heeft dan ook wel een relatie....
Eerste deel met je eens.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, wat ben ik blij dat ik mijn zoon wel fatsoenlijk opgevoed heb, je zou je als moeder toch doodschamen als je zoon zo'n instelling heeft.
Maar goed, hij heeft dan ook wel een relatie....
Nou nee, volgens mij is het toch echt de regel dat de TS zelf een tweede topic wenst te openen of niet, en niet een ander. En dat is dus al flink met voeten getreden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
Misschien een nieuw topic openen?
Wordt dit niet zo vervuild.
Fijn dat je je aangesproken voelt als je niet gequote wordt, het had immers ook over de vriend van TS kunnen gaan, maar wellicht heb je een relatie met TS, dat zou een hoop verklaren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:54 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ga je nou eens ophouden met op de man spelen?
'wat ben ik blij dat ik mijn zoon wel fatsoenlijk opgevoed heb'
Hoe kom jij er bij dat ik dat niet ben?
'Hij heeft dan ook wel een relatie....'2
Hoe kom jij er bij dat ik dat niet heb?
Ik heb geen 'instelling', ik kijk neer op part-time vrouwen die het claimen 'zwaar te hebben' en op vrouwen die anno 2012 niet gewoon de rekening willen splitten. Daarbij komt dus kijken dat Nederland internationaal gezien ver achterloopt met full-time werkende vrouwen. Verbanden.
Ben jij het alter ego van 2methnx of hoe die ook heet? Die kwam met exáct hetzelfde discutabele punt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:54 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik heb geen 'instelling', ik kijk neer op part-time vrouwen die het claimen 'zwaar te hebben' en op vrouwen die anno 2012 niet gewoon de rekening willen splitten. Daarbij komt dus kijken dat Nederland internationaal gezien ver achterloopt met full-time werkende vrouwen. Verbanden.
Nu verlul je je al, want die vriend heeft een relatie met notabene TS zelf. Domme geitquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat je je aangesproken voelt als je niet gequote wordt, het had immers ook over de vriend van TS kunnen gaan, maar wellicht heb je een relatie met TS, dat zou een hoop verklaren.
Hier zou ik graag onderbouwing voor willen zien.quote:De Nederlandse man loopt ook nog ver achter qua werk in het huis, dus zolang de zorg voor de kinderen het huishouden niet 50/50 verdeeld zijn is er weinig vreemds aan dat de betaalde arbeid ook een andere verdeling heeft.
Nee dat is geen probleem, maar dan moeten ze er ook niet over zeuren.quote:Dat jij je daar niet in kunt vinden is prima, dan zoek je lekker een vrouw die wel full-time wil blijven werken, er zijn er genoeg, dus waarom is het een probleem dat andere stellen andere keuzes maken?
Dat lijkt me idd het verstandigst, hoe vervelend dat nu misschien ook is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik werk gewoon full time en heb niets tegen op de rekening splitten.
Al zou ik liever gewoon om en om betalen, dat vind ik zelf prettiger en heb ik in vorige relaties altijd gedaan.
Zeker als er wat meer tijd overheen gegaan is, vind ik het wat vriendelijker overkomen ofzo, ik weet niet.
Ik heb in elk geval geen zin meer in zijn: ik wil het er niet over hebben, je zeurt.
Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin meer in heb en dat hij langs mag komen als hij er met me over wil praten, dat was gisteren en ik heb hem niet gezien, dus ik denk dat ik mijn conclusie dan maar moet trekken...
Wat rot voor je. Hoop dat ie wel tenminste een uitleg geeft, zodat je beter weet waar je aan toe bent.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Al zou ik liever gewoon om en om betalen, dat vind ik zelf prettiger en heb ik in vorige relaties altijd gedaan.
Zeker als er wat meer tijd overheen gegaan is, vind ik het wat vriendelijker overkomen ofzo, ik weet niet.
Ik heb in elk geval geen zin meer in zijn: ik wil het er niet over hebben, je zeurt.
Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin meer in heb en dat hij langs mag komen als hij er met me over wil praten, dat was gisteren en ik heb hem niet gezien, dus ik denk dat ik mijn conclusie dan maar moet trekken...
Vergeet die vrek niet nog even een rekening te sturen met schoonmaakkosten en de helft van de boodschappen die je voor 'm hebt gedaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dingen moeten altijd van twee kanten komen Grijsmuisje, anders werkt het niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:01 schreef MalenaScordia het volgende:
[..]
Ben jij het alter ego van 2methnx of hoe die ook heet? Die kwam met exáct hetzelfde discutabele punt.
Ik ken werkelijk geen enkele vrouw die parttime werkt als ze geen kinderen heeft. En 32 of zelfs 36 u/pw is geen part-time.
De rekening splitten is gewoon ongezellig. Over geld wil je het gewoon niet hebben vind ik. Om het eerlijk te houden maar niet als een krenterige hollander ieder voor zich en God voor ons allen te doen doe ik meestal om en om. De een betaalt dit rondje, de ander het volgende. De een betaalt bioscoop en drank, de ander het eten. Ik ken ook geen vrouwen die vinden dat de man alles maar moeten betalen.
Gewoon ermee stoppen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dat is ook de beste manier, maar dat doe je niet na 2 dates.
Laten we het maar houden op was, die is vast al op zoek naar de volgende bank/huishoudster.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...
Of dat was ik
Niet meer, knurftquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
Nu verlul je je al, want die vriend heeft een relatie met notabene TS zelf. Domme geit
In de meeste gezinnen is het gewoon de dagelijkse gang van zaken dat moeder meer tijd aan het huishouden en de kinderen besteedt dan vader, ook als ze beiden evenveel uren maken.quote:Hier zou ik graag onderbouwing voor willen zien.
Daarnaast is dit natuurlijk ook wel een beetje selffullfillin' prophecy natuurlijk.
Voor de vrouwen: Krijgt kinderen > werkt part-time om op te voeden > verdient minder > kan minder betalen
Voor de mannen: Krijgt kinderen > blijft full-time werken > verwacht dat huishouden klaar is als hij thuis komt vrouw werkt immers part-time > moet meer betalen.
Zij zeuren er niet over, jij zeurt over part-time werkende vrouwen, en TS werkt full-time, dus die vergelijking gaat ook al niet op.quote:Nee dat is geen probleem, maar dan moeten ze er ook niet over zeuren.
Nee precies maar onder splitten bedoel ik ook om en om, dat uiteindelijk de uiteindelijke kosten wel ongeveer gelijk zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend he...
Of dat was ik
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de meeste gezinnen is het gewoon de dagelijkse gang van zaken dat moeder meer tijd aan het huishouden en de kinderen besteedt dan vader, ook als ze beiden evenveel uren maken.
http://www.intermediair.n(...)t-huishouden-op.htmlquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.
Mijn vent is daar zeker het voorbeeld niet van, daarbij hebben we een schoonmaaksterquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waar is de onderbouwing dan? Bron? Dat jouw vent zich zo gedraagt hoeft dat niet voor de meerderheid te gelden.
Grappig, deze bron spreekt mijn bronnen tegen qua werktijden. Mijn bronnen hebben wel cijfers tho, dus die vind ik betrouwbaarder. Aangezien ze allemaal semi-wetenschappelijk (quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.intermediair.n(...)t-huishouden-op.html
Dit heeft dus niets te maken met wat Leandra zei ('Ook als ze evenveel uren maken').quote:‘Zij vinden dat de taakverdeling eerlijk tot stand gekomen is. Zij praten het goed: "Ik werk minder, dus is het eerlijk als ik wat meer in het huishouden doe.
Die schoonmaakster van je werkt zeker parttime.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vent is daar zeker het voorbeeld niet van, daarbij hebben we een schoonmaakster
Ik vraag me af hoe mijn huis er uit zou zien als iemand hier fulltime komt schoonmakenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Die schoonmaakster van je werkt zeker parttime.
Jij hebt je oordeel alweer klaar, hè?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Ethanolic het volgende:
En jullie werken zelf zeker part-time?![]()
Ik vraag me af hoe het eruit ziet als er een schoonmaker zou kòmenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mijn huis er uit zou zien als iemand hier fulltime komt schoonmaken
Ik studeer en werk daarnaast gemiddeld 20u. Heerlijk leventje dus.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik werk regelmatig meer dan 40 uur per week. Jij?
God zeg je ziet toch aan m'n smileys dat ik een grap maak.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt je oordeel alweer klaar, hè?
Ik ben zo blij dat jouw oordeel me echt geen fluit uitmaakt.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |