Dat vind ik te streng. Dan valt een land als pak hem beet Macedonië al af. Dat land vind ik nog best exotisch, ook al ligt het in Europa.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:03 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet het nog niet. Bij Winterspelen was de keuze voor Brazilië erg makkelijk, maar hier heb ik toch wel erg veel landen op het oog eigenlijk
Maximaal 10 atleten ofzo weer?
De vorige keren heette het toch exotische landen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:08 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat dus echt om exotische landen? Ik dacht namelijk dat het over kleine delegaties zou gaan
Maakt niet uit natuurlijk, zelf ben ik toch wel op zoek naar zo'n kleine delegatie
Tijdens Peking zat ik nog niet op Fok, alleen bij Vancouver. Toen was het dit topic:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De vorige keren heette het toch exotische landen?
In Peking was het exotische landen. Welk exotisch land ga jij supporteren?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdens Peking zat ik nog niet op Fok, alleen bij Vancouver. Toen was het dit topic:
Supporter hier voor een kleine buitenlandse delegatie!
quote:Asenate Manoa (Women's 100m) and Tavevele Noa (men's 100m) will compete in the Athletics and Tuau Lapua Lapua will compete in the weightlifting (62kg).
Abubaker Kaki nietquote:Op zondag 22 juli 2012 00:35 schreef TJV het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Sudan het doet, die hardlopers gaan voor het eerst in hun leven op iets anders lopen dan zand.
Je vergeet hun grootste baas, Keston Bledmanquote:Op zondag 22 juli 2012 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Trinidad & Tobago.
Een kleine natie met toch nog altijd 31 deelnemers, waarvan het grootste deel uiteraard aanwezig zal zijn op de atletiekbaan.
Met uiteraard baas Richard Thompson
Ik sluit trouwens Cuba en Nieuw-Zeeland ook uit.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je vergeet hun grootste baas, Keston Bledman
Allemaal uitsluiten mijns inziens. Georgië en Macedonië kunnen m.i. wel.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik sluit trouwens Cuba en Nieuw-Zeeland ook uit.
Cuba is teveel een grootmacht op het gebied van sport. Nieuw-Zeeland is toch wel duidelijk een Westers land, bovendien zie ik die dit jaar hoog eindigen in het medailleklassement.
Kenia, Jamaica en Ethiopië vind ik twijfelgevallen. Hoe zien jullie dit? Oekraïne twijfel ik ook over. Het ligt buiten de EU, maar ze winnen doorgaans toch veel medailles.
Een land als Georgië of Macedonië kan w.m.b. wel geadopteerd worden, en Argentinië en Chili ook wel.
En Argentinië en Chili? Die winnen zelden veel medailles en liggen toch in Latijns-Amerika.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Allemaal uitsluiten mijns inziens. Georgië en Macedonië kunnen m.i. wel.
Je moet ook kijken naar de grootte van de equipes. Een land met 238 deelnemers zoals Oekraïne is toch niet leuk om te supporters terwijl de rest het met equipes van minder dan 10 deelnemers moet doen.
Nou ja, er zijn echt veel landen met hele kleine equipes om voor te supporteren. Kan je beter eerst die nemen en als je teveel aanmeldingen van mensen heb, kan je altijd nog terugvallen op dat soort landen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En Argentinië en Chili? Die winnen zelden veel medailles en liggen toch in Latijns-Amerika.
Kirgizië heeft geen plek verdiend.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:02 schreef Steven184 het volgende:
![]()
Eugen Wacker doet niet mee aan de Olympische Spelen voor Kirgizië.
Art, jij weet vast waarom?
Okay, TheArt. Dan zet ik Argentinië en Chili op de reservelijst. Ik sluit trouwens Wit-Rusland ook uit. Is toch een land dat ongeveer vergelijkbaar is met Oekraïne. Ook qua medaillekansen. D'accord?quote:Op zondag 22 juli 2012 11:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn echt veel landen met hele kleine equipes om voor te supporteren. Kan je beter eerst die nemen en als je teveel aanmeldingen van mensen heb, kan je altijd nog terugvallen op dat soort landen.
[..]
Kirgizië heeft geen plek verdiend.
Wit-Rusland heeft elke Spelen zeker best wat medaillekansen, dus wel een terechte uitsluiting.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, TheArt. Dan zet ik Argentinië en Chili op de reservelijst. Ik sluit trouwens Wit-Rusland ook uit. Is toch een land dat ongeveer vergelijkbaar is met Oekraïne. Ook qua medaillekansen. D'accord?
Okay.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wit-Rusland heeft elke Spelen zeker best wat medaillekansen, dus wel een terechte uitsluiting.
Maar ik zal eerst eens de restrictie opleggen van equipes kleiner dan 50 sporters. Dan heb je genoeg landen en ik denk niet eens dat je zoveel aanmeldingen gaat krijgen. Hoef je ook niet te kijken naar eventuele uitsluitingen.
Zeker. En dan kan je altijd alsnog wat soepeler zijn als er wat landen bij moeten (ik noem een Oezbekistan met 53 sporters).quote:Op zondag 22 juli 2012 11:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay.
Tien vind ik te rigide. Vijftig vind ik wel een prima grens. Tevens heb je daarmee een hard criterium.
Maar dan alsnog kun je landen als Luxemburg erbij krijgen. Ik moet ook wel geografische definities hanteren, vind ik. De EU laat ik afvallen, bijvoorbeeld
Yep. Oezbekistan, Kazachstan en Azerbeidzjan vind ik twijfelgevallen. Daar zijn argumenten pro en contra te verzinnen. Maar ik vind die landen toch wel op zekere hoogte exotisch.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker. En dan kan je altijd alsnog wat soepeler zijn als er wat landen bij moeten (ik noem een Oezbekistan met 53 sporters).
Ik ga zelf voor Swaziland
Thailand, India, Indonesië, Zuid-Afrika? Ik vermoed dat die de 50 wel overschrijden (zonder te checken) maar toch zijn die landen duidelijk niet-Westers en winnen ze relatief weinig medailles.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker. En dan kan je altijd alsnog wat soepeler zijn als er wat landen bij moeten (ik noem een Oezbekistan met 53 sporters).
Ik ga zelf voor Swaziland
Lijkt me prima. Thailand en Indonesië gaan trouwens niet over de 50 heen, dus die kunnen gewoon gekozen wordenquote:Op zondag 22 juli 2012 11:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Thailand, India, Indonesië, Zuid-Afrika? Ik vermoed dat die de 50 wel overschrijden (zonder te checken) maar toch zijn die landen duidelijk niet-Westers en winnen ze relatief weinig medailles.
Zal ik die op de reservelijst plaatsen?
Okay, RSA en India op de reservelijst. Daar plaats ik Oezbekistan ook op. Kazachstan twijfel ik dan weer over. 115 atleten afgevaardigd. Maar ze winnen nooit echt veel medailles.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Thailand en Indonesië gaan trouwens niet over de 50 heen, dus die kunnen gewoon gekozen worden
Azerbeidzjan zit er net boven met 53. Net als Oezbekistan. Dit land zet ik dan ook maar reserve.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Thailand en Indonesië gaan trouwens niet over de 50 heen, dus die kunnen gewoon gekozen worden
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Azerbeidzjan zit er net boven met 53. Net als Oezbekistan. Dit land zet ik dan ook maar reserve.
Wat denk jij van Kazachstan? Meer dan 100 deelnemers, maar buiten Vinokourov en de Astana-ploeg geen echt beroemd sportland.
Okay, maar dan zet ik het er voor de vorm toch bij.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.
Nee man, Kiribati heeft de mooiste vlagquote:Op zondag 22 juli 2012 11:28 schreef TheArt het volgende:
Swaziland
Ik supporter voor het land met misschien wel de mooiste - of apartste, hoe je het ook wilt zien - vlag van alle deelnemende landen.
Ik vind het trouwens altijd wel leuk om over die definities te redetwisten. Daarmee vijzel je meteen je parate kennis op.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.
True, zeker waarquote:Op zondag 22 juli 2012 11:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens altijd wel leuk om over die definities te redetwisten. Daarmee vijzel je meteen je parate kennis op.
Dit soort spelletjes zijn voor mij een groot deel van de charme van de Spelen.
Absoluut, maar ik respecteer de individuele keuzevrijheid binnen de criteria die we nu opstellen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar net wat heywoodu zegt, het is leuker om voor een kleine equipe te supporteren dan voor een land dat met tientallen sporters daar heen gaat
Bovenste twee kunnen wel op de reservelijst. Turkije haalt elke Spelen ook wel flink wat medailles binnen. 2008 hadden ze er 8, 2004 10, 2000 5. Die kan je m.i. schrappen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
Nigeria (53) en Marokko (72) komen ook boven de 50. Reservelijst omdat die landen relatief weinig medailles winnen.
Turkije vind ik een twijfelgeval. 114 atleten. Weliswaar doorgaans weinig medailles en geen EU-lidstaat, maar het is toch een bekend sportland. Niet voor niets een (grote) kandidaat voor de Spelen van 2020. Ik neig Turkije uit te sluiten. Je kunt ze misschien vergelijken met Marokko, maar Turkije heeft significant meer sporters en een kandidaat-stad.
Egypte heeft er 117, maar wint weinig medailles. Die plaats ik reserve.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bovenste twee kunnen wel op de reservelijst. Turkije haalt elke Spelen ook wel flink wat medailles binnen. 2008 hadden ze er 8, 2004 10, 2000 5. Die kan je m.i. schrappen.
6 sporters zelfsquote:Op zondag 22 juli 2012 12:01 schreef nodisch18 het volgende:
ik wil graag gaan supporteren voor Nicaragua (moet nog wel even controleren of ze wel iemand naar de spelen sturen)
Mijn bron is wiki, waar staat dat ze er 6 afvaardigenquote:Op zondag 22 juli 2012 12:09 schreef nodisch18 het volgende:
[..]Wat is jouw bron? Op wiki staat dat ze 4 sporters afvaardigen.
Mexico vind ik erg lastig. Halen elke keer wel een paar medailles, maar ook niet echt vreselijk veel. En meestal ook geen goud. Lastig lastig. Maar schrap maar idd.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Egypte heeft er 117, maar wint weinig medailles. Die plaats ik reserve.
Mexico heeft er 107, maar dat is i.m.o. een klassiek sportland met aardig wat olympische medailles in de geschiedenis en bovendien gastheer in 1968. Mexico schrappen?
Het is niet echt een grootmacht. En ze zijn wat wisselvallig. In Peking twee keer goud, maar in Atlanta hadden ze slechts een bronzen plak.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mexico vind ik erg lastig. Halen elke keer wel een paar medailles, maar ook niet echt vreselijk veel. En meestal ook geen goud. Lastig lastig. Maar schrap maar idd.
Exotisch op een heel ander vlakquote:Op zondag 22 juli 2012 12:16 schreef Leatherface het volgende:
Noord-Korea plaats ik voor de vorm reserve. 56 deelnemers, maar wel altijd wat medailles.
Maar dat land zal wel niet zo populair zijn.
Net als Turkmenistan eigenlijk. Qua persoonlijkheidscultus de tegenhanger van Noord-Korea aan de Kaspische Zee.quote:
Denk het ook welquote:Op zondag 22 juli 2012 12:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vermoed dat alle discutabele landen nu wel zo'n beetje zijn besproken.
Yep!quote:Op zondag 22 juli 2012 12:19 schreef DeLuna het volgende:
Erg leuk topic, ook eens een keer andere landen in de aandacht dan alleen de grootmachten.
"Faster, higher, stronger (The Olympic motto)"quote:(Reuters) - There is not a woman in Kyrgyzstan who can live with Aisuluu Tynybekova on the wrestling mat. Her sparring partners are all male, and at least 10 kg heavier than the Central Asian nation's best hope of a medal at the London Olympics.
It's a familiar story for the 19-year-old economics student. Growing up in her remote mountain village, Tynybekova helped out on the family farm and played basketball with the boys. Her mother, a paediatrician, forbade her from practising karate.
"It wasn't accepted in the village. There weren't any sports lessons for girls," she says. "I was in the ninth grade (about 15 years old) when I discovered that girls also wrestled."
Tynybekova was studying in Bishkek, capital of the former Soviet republic, when she was discovered by the former wrestler who is training her for the 2012 Olympic Games.
"I met Aisuluu in the university wrestling hall," said her coach, Nurbek Izabekov. "I noticed this energetic, pig-tailed girl from the countryside and it was clear to me that she wasn't wrestling for the first time.
"I saw a savvy, hard-working girl with a huge desire for success."
Twice a week, Tynybekova takes to the mountains of the Alamedin gorge outside Bishkek, running 10 km through valleys of wild rose bushes more than 1,500 metres above sea level. She drinks kumys, fermented mare's milk, for inner strength.
She sleeps after lunch, before lifting weights in the evening and sparring in the wrestling hall a stone's throw from the apartment she rents on the edge of Bishkek.
In London, she will compete in the 63kg freestyle category. She trains with men in the 74kg weight category.
"I train with the men because it's tougher," she says. "They are on a different level and I need this for my development. In my weight category, I don't have a sparring partner in Kyrgyzstan."
Tynybekova is painfully shy, often avoiding eye contact. She wears a tracksuit top with fluorescent green sleeves, emblazoned with the logo of the 2008 Wrestling World Championship in Tokyo.
"Who wouldn't want to visit London? But we are not tourists. We are going there with the goal of winning a medal," she said.
"I have dreamed since childhood of appearing on television, of how I would stand among athletes on the pedestal, with a medal around my neck."
COACH'S AMBITION
Tynybekova is not the first famous wrestler in her family. Her maternal grandfather, Akylbek Sulaimanov, was a celebrated practitioner of kuresh, a traditional Central Asian form of wrestling using a belt or girdle to fell an opponent.
Tynybekova's parents moved to the Naryn region of central Kyrgyzstan a few years after the collapse of the Soviet Union in 1991. Her father, a doctor in Soviet times, returned to his home village to become a farmer.
"We have our own horses. That's where I go in the summer, to relax. I drink kumys and cow's milk on the mountain pastures," she says. "I've even milked the cows myself."
She studies the Koran and prays daily. At school, she was inspired by stories of Kurmanjan Datka, a 19th-century Kyrgyz stateswoman who ruled swathes of the southern Alai region and appears today on the country's 50 som ($1) note.
Her ambition is matched only by that of her coach, Izabekov. After placing second in Soviet championships, he says he too would have represented Kyrgyzstan in the Olympics had the newly independent country been able to afford to send him.
"I wanted to be a champion, but it didn't work out. My career coincided with the collapse of the Soviet Union," he said. "There was chaos, no money for sport."
Twenty-one years after independence, Kyrgyzstan is still an impoverished nation with an economy that relies on production from a single gold mine and remittances from migrant workers.
But Izabekov says the situation has improved. The last three years has seen more state financing for sporting facilities.
"My ambition now, as a coach, is to prepare an Olympic champion to fight for a medal," he said.
One day soon, Tynybekova may also have competition among the women of Kyrgyzstan.
"I've taken another three prospective girls under my wing," said Izabekov. "There is talent here and we will work with it."
Tof, ik koos het in een opwelling enkel alleen maar vanwege Eugen Wacker. Kom ik er 2 seconden later achter dat hij niet meedoetquote:Op zondag 22 juli 2012 12:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Davaaiii moi brat.
Kirgizië was mijn supporterland van 2010.
Fonetisch klinkt dit toch beter?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Moet dat niet gewoon participar zijn? Mijn Spaans is niet meer wat het was...
Het enige discutabele land waar ik nog aan twijfel is Iran. 53 deelnemers en ze winnen toch regelmatig medailles met gewichtheffen, worstelen, judo en taekwondo. Vrijgeven of reservelijst?quote:
Reservelijst lijkt me prima.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het enige discutabele land waar ik nog aan twijfel is Iran. 53 deelnemers en ze winnen toch regelmatig medailles met gewichtheffen, worstelen, judo en taekwondo. Vrijgeven of reservelijst?
Maar dat maakt ze toch juist exotisch. Op sportgebied hebben ze verder weinig in de melk te brokkelen.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:34 schreef Vork het volgende:
Het is niet dat ze verder niets afvaardigen. Maar bijv. Noord-Korea stuurt 51 sporters. Dat klinkt veel, maar daarvan zijn er al 18 voetbalsters. Dat is een team, discipline en een medaillekans (hoewel, ik van dat laatste niet heel erg overtuigd ben). Of Montenegro, 34 sporters, waarvan 13 waterpoloërs en 15 handbalsters. Dan blijft er niet erg veel meer over
Zeker, maar op die manier kan een land met relatief veel deelnemers dus evengoed nog wel een exoot zijnquote:Op zondag 22 juli 2012 13:35 schreef Leatherface het volgende:
Maar dat maakt ze toch juist exotisch. Op sportgebied hebben ze verder weinig in de melk te brokkelen.
Ja, dat is ook zo.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:37 schreef Vork het volgende:
[..]
Zeker, maar op die manier kan een land met relatief veel deelnemers dus evengoed nog wel een exoot zijn
23 deelnemers, dus dat mag gewoon lijkt mequote:Op maandag 23 juli 2012 09:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mogen de Bahamas, of zijn die niet obscuur genoeg?
Ik wil eigenlijk geen West-Europese landen. Ministaatjes als Andorra, San Marino en Liechtenstein vallen daarom af.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Anders had ik andorra geclaimed vanwege die bazensnor van die geweerschieter.
Even gezocht, die vent was er in Montreal '76 al bijquote:Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Anders had ik andorra geclaimed vanwege die bazensnor van die geweerschieter.
Dat zijn zeker qua sport toch juist mega-exotische landen?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk geen West-Europese landen. Ministaatjes als Andorra, San Marino en Liechtenstein vallen daarom af.
Even nog wat Bhutan promotie ;quote:Op zondag 22 juli 2012 08:15 schreef TLC het volgende:
Afgezien van de landlozen ben ik voor Bhutan![]()
[ afbeelding ]
Sherab Zam bij het boogschieten en Kunzang Choden bij het schieten doen namens Bhutan mee![]()
Boogschieten is daar in het bergstaatje wel enorm populair
Mooi dan ga ik even op onderzoek uitquote:
ik ook, omdat dit team op de been wordt gehouden door ontwikkelingssteun vanuit o.a. Australie en Nieuw-Zeeland en ik indirekt aan mee betaalquote:Op zondag 22 juli 2012 00:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben voor Tuvalu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
nog zo'n eentjequote:Op zondag 22 juli 2012 00:13 schreef sportfreak het volgende:
Kiribati mag op mijn steun rekenen de komende weken
[ afbeelding ]
Ze worden in Londen vertegenwoordigd door drie atleten, 100 meter lopers Nooa Takooa(mannen) en Kaingaue David (vrouwen) en gewichtheffer David Katoatau, die uitkomt in de klasse tot 94 kilogram.
Die laatste was er vier jaar geleden in Peking ook al bij. Hij droeg toen de vlag en werd netjes vijftiende
[ afbeelding ]
en nog eenquote:
quote:Op zondag 22 juli 2012 08:15 schreef TLC het volgende:
Nederland heeft 4 keer zoveel inwoners dan Nieuw-Zeeland maar toch hebben zij meer sporters afgevaardigd naar Londen![]()
en zo zijn er wel meer landen, ook bij de kleine einlandstaatjes in de Stille Zuidzee woont het merendeel van atleten in of Australie of Nieuw-Zeelandquote:PORT-AU-PRINCE, Haiti — Four of Haiti’s five Olympians at the London Games have something in common – they’re not from Haiti.
With millions of Haitians living on $2 a day or less and hundreds of thousands of people rendered homeless by a devastating earthquake two years ago, the country struggles to produce world-class athletes. But those with Haitian links are still eager to represent the small Caribbean country.
“I still feel Haitian even if I wasn’t born there,” 21-year-old sprinter Marlena Wesh said in a telephone interview with The Associated Press.
Wesh, who will run in the 200 and 400-metre races at the Olympics, grew up in Virginia and is a senior at Clemson University. Her parents are from Haiti.
Besides having family ties to Haiti, the four foreign-born Olympians will be competing in track and field, including the former college roommate of Facebook founder Mark Zuckerberg.
Samyr Laine, a 28-year-old triple jumper, is from New York and roomed with Zuckerberg at Harvard. He was the 14th person to sign up for Zuckerbergs social networking site.
Laine recently graduated from Georgetown Law School but hopes to use the attention generated by the Olympics to form a nonprofit group called the Jump for Haiti Foundation, a sports program that would try to produce future Olympic athletes from the country through camps and clinics. The goal is to have future teams made up of athletes who were born and raised in Haiti.
Laine said he plans to call on his friends, including his roommate-turned-billionaire, to donate a few dollars.
I hope they see the merits of my cause, Laine said. I will definitely try to reach out to Mark as well.
Moise Joseph, a 30-year-old 800-meter runner, and Jeffrey Julmis, a 28-year-old 100-meter hurdler, are also in the team. Haitis lone homegrown Olympian is Linouse Desravine, a 21-year-old judoka.
Theres nothing unusual about athletes from multiethnic nations like the United States or Britain representing other countries. But what may be surprising to some is that Haiti, which seems to lurch from one calamity to another, is being represented in London at all.
The country does pose unusual challenges for athletes. Three of the countrys five competitive running tracks are home to thousands of people in tents and shanties who were displaced by the January 2010 earthquake. The office of the Haitian Olympic Committee overlooks a hillside shantytown and has a budget of only $400,000. The U.S. Olympic Committees budget is about $170 million.
Our daily struggle in the Olympic committee here is finding funds, said Alain Jean-Pierre, the bodys secretary general.
Haiti first competed at the 1900 Paris Olympics, and won its first medal in the same city at the 1924 Games when it took bronze in the team rifle competition.
The countrys only individual medal was a silver won by Silvio Cator in the mens long jump at the 1928 Amsterdam Olympics. Cator today is remembered with pride and the national stadium in downtown Port-au-Prince is named after him.
Another notable Olympian from Haiti was marathon runner Dieudonne Lamothe, the first from his country to compete in four Olympics.
More medals in London will be tough.
I dont think so but I think well have two athletes in the finals, Jean-Pierre said.
Frederic Charles, a 29-year-old computer technician and the half brother of Olympic runner Joseph, will be among those watching and waiting for Haiti to succeed.
Charles once lived in one of the hundred displacement camps but recently moved into a studio in Port-au-Prince. Above a collection of old desktop computers, the four walls bear posters of a uniform-wearing Joseph sprinting in races.
Hes running for Haiti, Charles said, so that someone can think about Haiti.
waarom niet? in mijn ogen niet echt een 'sport power house'quote:
Santosquote:
dan doe ik IJslandquote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
waarom niet? in mijn ogen niet echt een 'sport power house'
?quote:eaten by a cake
quote:Mensen van Tsjaad, rijs op en neem je taak op!
Je hebt het land overwonnen en je rechten gewonnen;
Je vrijheid zal ontstaan door je moed.
Sla je ogen op, de toekomst is aan jullie.
Oh, mijn Land, moge God je behoede,
Moge je buren je kinderen bewonderen.
Vreugdevol, vredevol, ga voort terwijl je zingt,
Vertrouwend op de vaders die naar je kijken.
Ah ja klopt. Zat door verschillende tabs te bladeren, waardoor ik dus even niet goed keekquote:
De voetbalploeg is juist een van de favorieten voor een medaille! Overigens is Cavani tegenwoordig meer de sterspeler dan Suaréz. Maar samen kunnen ze (ook met Rios van Palermo als dispensatie speler) hun land naar grote hoogten brengen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:41 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga Uruguay supporteren deze Spelen!
Vooral bekend van het voetbal natuurlijk en hun ploeg van 33 sporters bestaat ook voornamelijk uit voetballers (22 stuks).
Echte medaillekansen zie ik niet zo snel, Alejandro Foglia was 7e in Beijing met het zeilen, maar dan lijkt een medaille mij erg moeilijk. De voetballers kunnen misschien stunten, Suarez zal er in ieder geval alles aan doen om ze naar de titel te helpen!
Je hebt de renner waar ik het meest van hoop dat ie mooie dingen gaat laten zien de komende jarenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
als recreatieve hardloper ga ik dan maar voor een klein maar 'dominant' landje als het op lange afstandlopen aankomt, Eritrea
12 atleten in 2 sporten.
11 deelnemers in atletiek en 1 in (weg)wielrennnen
[ afbeelding ]
Amerika?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:47 schreef henkde_j het volgende:
Bij deze claim ik alvast een staatje waarvan ik de naam even kwijt ben. Weet dat zo'n 90% van de bevolking zwaar overgewicht heeft, en dat zij geld hebben met stripfiguren er op. Nog even zoeken
dit eilandje bedoel je...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Niue?
Hoewel die de Nieuw-Zeelandse dollar gebruiken en alleen eigen geld uitgeven voor verzamelaars als ik het goed lees
Edit: Die hebben geen erkend NOC
Nou ja, ik zou hier even kijken, staat het land wat je bedoelt vast tussen:
http://www.infoplease.com/world/statistics/obesity.html
Is West-Europees, dus helaas.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:39 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland krijgt deze Spelen alle ondersteuning van me die het nodig heeft. De afvaardiging kent 28 atleten, waarvan net iets meer dan de helft bestaat uit de mannen handbalploeg. De volledige afvaardiging;
- Handbal (15)
- Zwemmen (7)
- Badminton (1)
- Judo (1)
- Schieten (1)
- Atletiek (3)
In totaal wist IJsland tot nu toe vier medailles te scoren op de Olympische Zomerspelen. De laatste was in 2008 bij het handbal, toen de mannenploeg een zilveren medaille scoorde. Dit was de eerste medaille in een teamsport voor het land. Op het laatste WK werden ze zesde, maar een verrassing is altijd mogelijk!
Ik wilde geen asshole zijn, maar ik moet toch consequent zijn. Ik had misschien het begrip West-Europees niet sluitend gedefinieerd, waarvoor sorry.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:39 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland krijgt deze Spelen alle ondersteuning van me die het nodig heeft. De afvaardiging kent 28 atleten, waarvan net iets meer dan de helft bestaat uit de mannen handbalploeg. De volledige afvaardiging;
- Handbal (15)
- Zwemmen (7)
- Badminton (1)
- Judo (1)
- Schieten (1)
- Atletiek (3)
In totaal wist IJsland tot nu toe vier medailles te scoren op de Olympische Zomerspelen. De laatste was in 2008 bij het handbal, toen de mannenploeg een zilveren medaille scoorde. Dit was de eerste medaille in een teamsport voor het land. Op het laatste WK werden ze zesde, maar een verrassing is altijd mogelijk!
Er zijn nog genoeg exotische staten in de Pacific te vinden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Inmiddels zelf ook al gevonden. Niue was het landje wat ik zocht. Maar doet dus niet mee
en toch support ik zequote:
Als je dan toch op zoek bent naar een kansloos eilandlandje, ga dan voor Nauru. Ooit een wat welvarender eilandje door winstgevende fosfaatwinning (het gevolg van vele duizenden jaren aan vogelpoep). Nu alles op is en er dus ook bijna geen fosfaat meer te halen valt, is het land gedompeld in een permanente staat van kansloosheid.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Inmiddels zelf ook al gevonden. Niue was het landje wat ik zocht. Maar doet dus niet mee
Gewoon doen, die past heus wel binnen de normen en is ongeclaimdquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef Dwersdriever het volgende:
Mag ik, mede namens Kim Wilde, Cambodia kiezen als adoptieland? Zes deelnemers, inclusief een Japanse komiek. Introductie volgt.
Tuurlijk mag Cambodja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef Dwersdriever het volgende:
Mag ik, mede namens Kim Wilde, Cambodia kiezen als adoptieland? Zes deelnemers, inclusief een Japanse komiek. Introductie volgt.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:38 schreef Falco het volgende:
Hey, alle exotische ex-Sovjet landen ten oosten van de Kaspische Zee zijn al geclaimd.
Akkoord.quote:Dan claim ik het prachtige Mongolië.
Dit zijn wat toeristische plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi he, of niet dan?
De vlag van Mongolië ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Anyway, over naar hun atleten! In de sporten waar de gewelddadige oermensinstincten aangesproken worden zijn de Mongolen present. Ik heb het dan over bijvoorbeeld boogschieten, judoën, worstelen, boksen en schieten. Genghis Khan zou trots mogen zijn op de Mongoolse delegatie, bestaande uit 29 man en vrouw, die ik niet allemaal ga behandelen.
Toch wil ik één atlete eruit lichten: Luvsanlkhündegiin Otgonbayar
[ afbeelding ]
Ze is de dochter van een kamelen- en schaapherder en deed als 22-jarige mee aan de Olympische Spelen van de Athene op de marathon. Echt verdienstelijk ging het niet, want ze finishte als laatste in een tijd van 3:48:42 en had een half uur achterstand op de één-na-laatste, een of andere Oost-Timorese. Na haar optreden had ze dit te melden: "The sound of all the clapping from the fans pushed me forward, and I felt like I was running very fast. Even if I finished last, it was all right, because I still finished and many people, even famous people, didn't do that."
Goeie quote hoor jaja. Na niet aanwezig te zijn op de Spelen van Peking, maakt Luvsanlkhündegiin Otgonbayar een opmerkelijke comeback. Ben benieuwd wat we van haar kunnen verwachten!
Uiteraard ook goedgekeurd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:02 schreef komrad het volgende:
Ik support Madagaskar deze Olympische spelen. Voor het eerst deelnemer in 1964 in Tokyo (volgens wiki 1 deelnemer en volgens sports-reference 3 deelnemers) heeft Madagaskar sindsdien aan de meeste Olympische spelen meegedaan met uitzondering van 1976 en 1988. Zoals het een echt exotisch land betaamd hebben ze nog nooit een medaille gewonnen. Wel heeft Madagaskar in 2006 een primeur gehad door voor het eerst deel te nemen aan de winterspelen, discipline alpine skiën.
In 2012 doen er 7 atleten mee aan de atletiekwedstrijden, het zwemmen, judo, worstelen en gewichtheffen. Echte medaillekansen zijn er niet, maar de Olympische gedachte wordt door dit land uitgebeeld. Ali Kamé verdient een speciale vermelding als Afrikaans 10-kamp kampioen in 2012, hij doet nu alleen mee op de 110 meter horden. 3 van de 7 deelnemers hebben zich op eigen kracht gekwalificeerd, de overige 4 hebben een wildcard gekregen.
Het volledige overzicht:
Atletiek:
Ali Kamé m 110m horden
Marie Eliane Saholinirina v 1500 m
Judo:
Fetra Ratsimiziva m -81 kg
Zwemmen:
Mamitina Ramanantsoa m 200m schoolslag
Estellah Fils Rabetsara v 100 vrije slag
Gewichtheffen:
Nathalia Rakotondramanana v -48 kg
Worstelen:
Patricia Soloniaina v -72 kg
Madagaskar is met name bekend vanwege de unieke natuur, jaarlijks gaan veel mensen speciaal voor de natuur naar dit land dat in de indische oceaan ligt ter hoogte van Mozambique. Madagaskar is het 3e grootste eiland ter wereld. De afgelopen jaren is het regelmatig onrustig geweest in Madagaskar, maar het gaat voor nu vooral om de sport, dusvoor het Olympisch team van Madagaskar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Akkoord.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:48 schreef dakpan90 het volgende:
Zijn de Amerikaanse Maagdeneilanden nog beschikbaar? Dan zal ik een mooie intro voor ze maken(kan iemand anders de Britse eventueel nog supporten)
Je bent veels te goed voor die jongenquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tegen zoveel halsstarrigheid kan ik niet op.
en terechtquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Je bent veels te goed voor die jongen
Neem aan dat jij voor Liechtenstein bent?quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een tof topic.Al dat werk dat er in zit.
Tuurlijk mag je Tonga claimen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:06 schreef Arth_NL het volgende:
Kan ik Tonga claimen?![]()
Zo niet, is Sint Lucia nog vrij?
Oeh ja, verdikkie. Ik zal de Liechtenstein boel eens inventariseren!quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:59 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Neem aan dat jij voor Liechtenstein bent?
Nathanael Berhane is nog misschien getalenteerder dan Teklehaimanot mijnsinziensquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hebt de renner waar ik het meest van hoop dat ie mooie dingen gaat laten zien de komende jaren
Was in de Ronde van Polen (tijdens de Tour) al een keer mooi in de aanval
Met maar drie deelnemers kunnen ze ook alle extra steun gebruikenquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:26 schreef Leatherface het volgende:
Ja, omdat het in West-Europa ligt. Maar ik heb IJsland toch goedgekeurd, moet ik schoorvoetend toegeven. Dan kan ik Liechtenstein eigenlijk niet weigeren.
Maar hierbij wil ik het wel laten qua Europese landen ten westen van het voormalige ijzeren gordijn. Luxemburg sta ik bijvoorbeeld niet toe als exotisch land.
Die is wel exotisch genoeg denk ik jaquote:
quote:
Goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:21 schreef Felagund het volgende:
Ik wil Dijibouti supporteren als dat nog kan.
Akkoord.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:41 schreef Levione het volgende:
Burkina Faso
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een van de allerarmste landen ter wereld, 6,5x zo groot als Nederland maar met ongeveer evenveel inwoners. Onder Frans koloniaal bewind werd het land meerdere keren opgesplitst en hervormd maar werd uiteindelijk in 1960 onafhankelijk onder de naam Upper Volta. In 1984 kwam door middel van een coup een van de meeste brilliante Afrikaanse staatshoofden ooit aan de macht: Thomas Sankara, hij veranderde de naam van het land in Burkina Faso "land of the upright people', en zorgde ervoor dat binnen enkele jaren het land zelfvoorzienend werd in zijn voedselproductie waar eerst meer dan 70% van het voedsel moest worden geimporteerd. Verder pakte hij de corruptie aan, korte alle overheidssalarissen, en als een van de eerste in Afrika kwam hij op voor vrouwenemanciaptie, herkende het gevaar van AIDS en zag het gevaar van een oprukkende Sahara. Hij stopte ook met alle schulden aan de IMF terug te betalen, en riep andere Afrikaanse landen op dat ook te doen wat hem niet erg populair in het westen maakte. In 1987 werd hij dan ook door vroegere bondgenoot Bruce Compaore, met steun van Frankrijk vermoord. Compaore is nog steeds president en tegenwoordig is Burkina Faso opnieuw een van de allerarmste landen ter wereld.
Het land deed voor het eerste mee aan de Olympische Spelen in 1972, nog onder de naam Upper Volta, met 1 atleet op de 100m. De eerstevolgende deelname was in 1988 en sindsdien zijn ze er elke zomerspelen met enkele atleten bijgeweest. Nog nooit haalde een Burkinabese atleet een medaille of zelfs maar een finale. De beste prestatie kwam 4 jaar geleden toen Aissata Soulama 5e werd in de halve finale van 400m horden voor vrouwen slechts een halve seconde achter de nummer 4.
Dit jaar doen er 5 atleten mee:
[ afbeelding ]
Gerard Kobeane 100m
Met een degelijk PR van 10.29 mag deze atleet zeker hopen dat hij de eerste ronde overleeft.
[ afbeelding ]
Marthe Koala 100m Hurdles
Deze atleet heeft ondanks haar prachtige naam met een PR van 14.05 waarschijnlijk geen enkele kans de volgende ronde te bereiken.
[ afbeelding ]
Adama en Angelika Ouedraogo beide zwemmen 50m vrij
Geen idee of beide atleten familie zijn, Ouedraogo is een zeer veel voorkomende naam in Burkina Faso.
en tenslotte:
[ afbeelding ]
Séverine Nebie Judo -63kg
De bekendste van het stel, geboren in Frankijk maar uitkomend voor Burkina Faso. Vorig jaar was ze Afrikaans kampioene en dit jaar is al 2x als 5e geeindigd op een World Cup. Naast judo doet ze ook aan Jiu Jitsu waar ze zelfs vice-wereldkampioen is. De loting gaf haar een bye naar de tweede ronde waar ze zeer waarschijnlijk Elizabeth Willeboordse zal tegenkomen. De twee kwamen elkaar al eerder tegen tijdens de Grand Prix van Rotterdam in 2010, Willeboordse won met een ippon en won uiteindelijk ook het toernooi.
Ga maar voor de Marshall Islands dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:23 schreef JennaSometimes het volgende:
Marshall Eilanden
[ afbeelding ]
San Marino
[ afbeelding ]
Sherab Zam is vandaag bij de dames in actie gekomen, van de 64 deelneemsters deden er 3 het slechterquote:Op zondag 22 juli 2012 08:15 schreef TLC het volgende:
Afgezien van de landlozen ben ik voor Bhutan![]()
Sherab Zam bij het boogschieten en Kunzang Choden bij het schieten doen namens Bhutan mee![]()
Boogschieten is daar in het bergstaatje wel enorm populair
Omdat je het zo vriendelijk vraagtquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Rwanda
[ afbeelding ]
1. halfbroertje heeft Rwandese bloed + mooi klein afrikaanse landjes
OS Deelnemers:
kan ik niet vinden? iemand helpen
Heel erg bedankt, komt omdat ik in het Nederlands wou zoeken..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je het zo vriendelijk vraagt
Je had natuurlijk ook even "Rwanda 2012 olympics" in kunnen tikken op Google![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Rwanda_at_the_2012_Summer_Olympics
Met ook nog eens de enige niet-rechthoekige of -vierkante vlag. Mooi landquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:32 schreef tdrone het volgende:
[ afbeelding ]
Nepal
Met slechts 5 atleten die uitkomen op 3 disciplines is de kans dat Nepal eremetaal naar huis gaat nemen miniem. Maar dat maakt het voor de sporters niet minder spannend om mee te mogen doen op de olympische spelen.
Officieel heeft Nepal nog nooit een medaille gewonnen op de spelen. Maar in 1988 toen taekwondo een demonstratiesport was heeft Bidhan Lama brons behaald.
Nepalese atleten in Londen:
Zwemmen
mannen
Prasiddha Jung Shah - 50 meter vrije slag
vrouwen
Shreya Dhital - 100 meter vrije slag
Schieten
Vrouwen
Sneh Rana - 10 meter luchtgeweer
Atletiek
mannen
Tilak Ram Tharu - 100 meter
vrouwen
Pramila Rijal - 100 meter
mooie atleten heeft panamaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:07 schreef PlayS het volgende:
[ afbeelding ]
Panama
Panama wordt in Londen vertegenwoordigd door 8 sporters. Grootste troef is regerend Olympisch kampioen verspringen Irving Saladino. Hij behaalde in Peking de eerste gouden medaille ooit voor zijn land en hoopt zijn titel in Londen te verdedigen. Hij is tevens de vlagdrager van Panama.
[ afbeelding ]
Alonso Edward doet mee aan de 200 meter. Hij werd tweede achter Usain Bolt toen deze in 2009 zijn wereldrecord op deze afstand liep.
[ afbeelding ]
Deze fitte dame is Andrea Ferris. Zij zal meedoen aan de 800 meter.
[ afbeelding ]
Er doen twee Panamese zwemmers mee. Diego Castillo op de 200 meter vlinderslag
[ afbeelding ]
en Edgar Crespo aan de 100 meter schoolslag.
[ afbeelding ]
Bij het boksen komt Juan Huertas Garcia uit in het lichtgewicht.
[ afbeelding ]
Omar Simmonds Pea, hier nog met zijn gezicht in het verband, doet mee aan het judo voor mannen onder de 81 kilo.
[ afbeelding ]
Tot slot deze lieftallige dame, Carolena Carstens, bijgenaamd "Pocket Rocket". Zij zal strijden in het taekwondo voor vrouwen onder de 49 kilo.
[ afbeelding ]
De president heeft ze alvast succes gewenst!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:49 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Dijibouti is voor de 8e keer aanwezig op de zomerspelen. In de geschiedenis werd exact één medaille gewonnnen, in 1988 won Ahmed Salah brons op de marathon in Seoel. Bij de vorige spelen werd de beste prestatie geleverd door Mahamound Farah, die in de series van de 1500 meter hardlopen werd uitgeschakeld, maar wel keurig een 38e tijd neerzette. Dit jaar komt het team met 8 atleten in actie. Daarvan is de slechts 19 jarige Ayanleh Souleiman de bekendste, hij moet zeker in staat worden geacht de prestatie van Farah fors te overtreffen, getuige zijn 5e plaats bij het indoor WK. Daarnaast bestaat het team uit Mumin Gala, die op de 5000 meter hardlopen voor mannen in actie zal komen, nog een hardloopster (Zourah Ali, loopt de 400 meter), een Judoka (Sally Faissal Abdourahman Raguib), een tafeltennister (Yasmin Farah Hassan) en een concurrente voor Ranomi op de 50 meter vrije slag, Abdourahman Osman.
[ afbeelding ]
Souleiman wordt met slechts 1 tiende verslagen door Lagat, hopelijk is het op de Spelen precies andersom
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef Leatherface het volgende:
Herinnering: de inschrijftermijn sluit op het moment dat de openingsceremonie begint.
Ik had al toestemming.quote:
Micronesie kwam nauwelijks in beeldquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:26 schreef AldoTheApache het volgende:
Wat zag Vietnam er goed uit tijdens de openingsceremonie he?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:58 schreef Arth_NL het volgende:
[ afbeelding ]Tonga newsflash[ afbeelding ]
Amini Fonua is de winnaar geworden van de eerste heat van de 100 meter schoolslag zwemmen! Gisternacht droeg hij nog trots de Tongaanse vlag tijdens de openingsceremonie, vanochtend liet hij erkende hardzwemmers als de Surinamer Pigot en de Verenigde Arabische Emiraat Al Besher achter zich!
Verreweg het coolste land, al zijn landloze deelnemers nog net iets coolerquote:Op zaterdag 28 juli 2012 04:24 schreef Xummon het volgende:
Nauru
[ afbeelding ]
Gewichtheffen
Itte Detenamo boven 105 kg (m)
Judo
Sled Dowabobo tot 73 kg (m)
Met een oppervlakte van 21 km² (ongeveer half zo groot als het Waddeneiland Schiermonnikoog) is Nauru de kleinste republiek en de kleinste eilandstaat ter wereld en het kleinste land van Oceanië. Het land heeft geen hoofdstad, maar de regeringsgebouwen en internationale luchthaven bevinden zich in het zuidelijke district Yaren, dat 1100 inwoners telt. Nauru werd op 31 januari 1968 onafhankelijk van Australië.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:35 schreef Vork het volgende:
[..]
Verreweg het coolste land, al zijn landloze deelnemers nog net iets cooler
Hun zwemster kreeg vanmorgen zo ongeveer het luidste applaus van iedereenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Turkmenistan staat nog droog, maar ik feliciteer bij deze de Centraal-Aziatische broeders uit Kazachstan met het goud van Vino.
Ik zag hem zo aan de start en dacht wtf is dit nou weer. Toen zag ik dat hij het heel goed deed en wat pech had met wat penalties. Je verwacht het soms niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:46 schreef Nepthys het volgende:
Togo update.
[ afbeelding ]
Tafeltennisser Mawussi Agbetoglo ligt uit het tournooi. Hij werd in de voorronde uitgeschakeld door de Australiër Han.
Beter nieuws is dat Benjamin Boukpeti, Togo's eerdere medaillewinnaar, vandaag als veertiende is geëindigd in de voorronde kayakslalom en dus met de top 15 door mag naar de halve finale.
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het gewoon een Fransman met een extra paspoort, dus de wtf-factor valt ook wel mee.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zag hem zo aan de start en dacht wtf is dit nou weer. Toen zag ik dat hij het heel goed deed en wat pech had met wat penalties. Je verwacht het soms niet.
Als reserve. Ik heb 'm al.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht dat Noord-Korea niet gekozen mocht worden
Dat wist ik natuurlijk nietquote:Op zondag 29 juli 2012 19:59 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon een Fransman met een extra paspoort, dus de wtf-factor valt ook wel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |