Nathanael Berhane is nog misschien getalenteerder dan Teklehaimanot mijnsinziensquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hebt de renner waar ik het meest van hoop dat ie mooie dingen gaat laten zien de komende jaren
Was in de Ronde van Polen (tijdens de Tour) al een keer mooi in de aanval
Met maar drie deelnemers kunnen ze ook alle extra steun gebruikenquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:26 schreef Leatherface het volgende:
Ja, omdat het in West-Europa ligt. Maar ik heb IJsland toch goedgekeurd, moet ik schoorvoetend toegeven. Dan kan ik Liechtenstein eigenlijk niet weigeren.
Maar hierbij wil ik het wel laten qua Europese landen ten westen van het voormalige ijzeren gordijn. Luxemburg sta ik bijvoorbeeld niet toe als exotisch land.
Die is wel exotisch genoeg denk ik jaquote:
quote:
Goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:21 schreef Felagund het volgende:
Ik wil Dijibouti supporteren als dat nog kan.
Akkoord.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:41 schreef Levione het volgende:
Burkina Faso
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een van de allerarmste landen ter wereld, 6,5x zo groot als Nederland maar met ongeveer evenveel inwoners. Onder Frans koloniaal bewind werd het land meerdere keren opgesplitst en hervormd maar werd uiteindelijk in 1960 onafhankelijk onder de naam Upper Volta. In 1984 kwam door middel van een coup een van de meeste brilliante Afrikaanse staatshoofden ooit aan de macht: Thomas Sankara, hij veranderde de naam van het land in Burkina Faso "land of the upright people', en zorgde ervoor dat binnen enkele jaren het land zelfvoorzienend werd in zijn voedselproductie waar eerst meer dan 70% van het voedsel moest worden geimporteerd. Verder pakte hij de corruptie aan, korte alle overheidssalarissen, en als een van de eerste in Afrika kwam hij op voor vrouwenemanciaptie, herkende het gevaar van AIDS en zag het gevaar van een oprukkende Sahara. Hij stopte ook met alle schulden aan de IMF terug te betalen, en riep andere Afrikaanse landen op dat ook te doen wat hem niet erg populair in het westen maakte. In 1987 werd hij dan ook door vroegere bondgenoot Bruce Compaore, met steun van Frankrijk vermoord. Compaore is nog steeds president en tegenwoordig is Burkina Faso opnieuw een van de allerarmste landen ter wereld.
Het land deed voor het eerste mee aan de Olympische Spelen in 1972, nog onder de naam Upper Volta, met 1 atleet op de 100m. De eerstevolgende deelname was in 1988 en sindsdien zijn ze er elke zomerspelen met enkele atleten bijgeweest. Nog nooit haalde een Burkinabese atleet een medaille of zelfs maar een finale. De beste prestatie kwam 4 jaar geleden toen Aissata Soulama 5e werd in de halve finale van 400m horden voor vrouwen slechts een halve seconde achter de nummer 4.
Dit jaar doen er 5 atleten mee:
[ afbeelding ]
Gerard Kobeane 100m
Met een degelijk PR van 10.29 mag deze atleet zeker hopen dat hij de eerste ronde overleeft.
[ afbeelding ]
Marthe Koala 100m Hurdles
Deze atleet heeft ondanks haar prachtige naam met een PR van 14.05 waarschijnlijk geen enkele kans de volgende ronde te bereiken.
[ afbeelding ]
Adama en Angelika Ouedraogo beide zwemmen 50m vrij
Geen idee of beide atleten familie zijn, Ouedraogo is een zeer veel voorkomende naam in Burkina Faso.
en tenslotte:
[ afbeelding ]
Séverine Nebie Judo -63kg
De bekendste van het stel, geboren in Frankijk maar uitkomend voor Burkina Faso. Vorig jaar was ze Afrikaans kampioene en dit jaar is al 2x als 5e geeindigd op een World Cup. Naast judo doet ze ook aan Jiu Jitsu waar ze zelfs vice-wereldkampioen is. De loting gaf haar een bye naar de tweede ronde waar ze zeer waarschijnlijk Elizabeth Willeboordse zal tegenkomen. De twee kwamen elkaar al eerder tegen tijdens de Grand Prix van Rotterdam in 2010, Willeboordse won met een ippon en won uiteindelijk ook het toernooi.
Ga maar voor de Marshall Islands dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:23 schreef JennaSometimes het volgende:
Marshall Eilanden
[ afbeelding ]
San Marino
[ afbeelding ]
Sherab Zam is vandaag bij de dames in actie gekomen, van de 64 deelneemsters deden er 3 het slechterquote:Op zondag 22 juli 2012 08:15 schreef TLC het volgende:
Afgezien van de landlozen ben ik voor Bhutan![]()
Sherab Zam bij het boogschieten en Kunzang Choden bij het schieten doen namens Bhutan mee![]()
Boogschieten is daar in het bergstaatje wel enorm populair
Omdat je het zo vriendelijk vraagtquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Rwanda
[ afbeelding ]
1. halfbroertje heeft Rwandese bloed + mooi klein afrikaanse landjes
OS Deelnemers:
kan ik niet vinden? iemand helpen
Heel erg bedankt, komt omdat ik in het Nederlands wou zoeken..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je het zo vriendelijk vraagt
Je had natuurlijk ook even "Rwanda 2012 olympics" in kunnen tikken op Google![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Rwanda_at_the_2012_Summer_Olympics
Met ook nog eens de enige niet-rechthoekige of -vierkante vlag. Mooi landquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:32 schreef tdrone het volgende:
[ afbeelding ]
Nepal
Met slechts 5 atleten die uitkomen op 3 disciplines is de kans dat Nepal eremetaal naar huis gaat nemen miniem. Maar dat maakt het voor de sporters niet minder spannend om mee te mogen doen op de olympische spelen.
Officieel heeft Nepal nog nooit een medaille gewonnen op de spelen. Maar in 1988 toen taekwondo een demonstratiesport was heeft Bidhan Lama brons behaald.
Nepalese atleten in Londen:
Zwemmen
mannen
Prasiddha Jung Shah - 50 meter vrije slag
vrouwen
Shreya Dhital - 100 meter vrije slag
Schieten
Vrouwen
Sneh Rana - 10 meter luchtgeweer
Atletiek
mannen
Tilak Ram Tharu - 100 meter
vrouwen
Pramila Rijal - 100 meter
mooie atleten heeft panamaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:07 schreef PlayS het volgende:
[ afbeelding ]
Panama
Panama wordt in Londen vertegenwoordigd door 8 sporters. Grootste troef is regerend Olympisch kampioen verspringen Irving Saladino. Hij behaalde in Peking de eerste gouden medaille ooit voor zijn land en hoopt zijn titel in Londen te verdedigen. Hij is tevens de vlagdrager van Panama.
[ afbeelding ]
Alonso Edward doet mee aan de 200 meter. Hij werd tweede achter Usain Bolt toen deze in 2009 zijn wereldrecord op deze afstand liep.
[ afbeelding ]
Deze fitte dame is Andrea Ferris. Zij zal meedoen aan de 800 meter.
[ afbeelding ]
Er doen twee Panamese zwemmers mee. Diego Castillo op de 200 meter vlinderslag
[ afbeelding ]
en Edgar Crespo aan de 100 meter schoolslag.
[ afbeelding ]
Bij het boksen komt Juan Huertas Garcia uit in het lichtgewicht.
[ afbeelding ]
Omar Simmonds Pea, hier nog met zijn gezicht in het verband, doet mee aan het judo voor mannen onder de 81 kilo.
[ afbeelding ]
Tot slot deze lieftallige dame, Carolena Carstens, bijgenaamd "Pocket Rocket". Zij zal strijden in het taekwondo voor vrouwen onder de 49 kilo.
[ afbeelding ]
De president heeft ze alvast succes gewenst!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |