De voetbalploeg is juist een van de favorieten voor een medaille! Overigens is Cavani tegenwoordig meer de sterspeler dan Suaréz. Maar samen kunnen ze (ook met Rios van Palermo als dispensatie speler) hun land naar grote hoogten brengen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:41 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga Uruguay supporteren deze Spelen!
Vooral bekend van het voetbal natuurlijk en hun ploeg van 33 sporters bestaat ook voornamelijk uit voetballers (22 stuks).
Echte medaillekansen zie ik niet zo snel, Alejandro Foglia was 7e in Beijing met het zeilen, maar dan lijkt een medaille mij erg moeilijk. De voetballers kunnen misschien stunten, Suarez zal er in ieder geval alles aan doen om ze naar de titel te helpen!
Je hebt de renner waar ik het meest van hoop dat ie mooie dingen gaat laten zien de komende jarenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
als recreatieve hardloper ga ik dan maar voor een klein maar 'dominant' landje als het op lange afstandlopen aankomt, Eritrea
12 atleten in 2 sporten.
11 deelnemers in atletiek en 1 in (weg)wielrennnen
[ afbeelding ]
Amerika?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:47 schreef henkde_j het volgende:
Bij deze claim ik alvast een staatje waarvan ik de naam even kwijt ben. Weet dat zo'n 90% van de bevolking zwaar overgewicht heeft, en dat zij geld hebben met stripfiguren er op. Nog even zoeken
dit eilandje bedoel je...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Niue?
Hoewel die de Nieuw-Zeelandse dollar gebruiken en alleen eigen geld uitgeven voor verzamelaars als ik het goed lees
Edit: Die hebben geen erkend NOC
Nou ja, ik zou hier even kijken, staat het land wat je bedoelt vast tussen:
http://www.infoplease.com/world/statistics/obesity.html
Is West-Europees, dus helaas.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:39 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland krijgt deze Spelen alle ondersteuning van me die het nodig heeft. De afvaardiging kent 28 atleten, waarvan net iets meer dan de helft bestaat uit de mannen handbalploeg. De volledige afvaardiging;
- Handbal (15)
- Zwemmen (7)
- Badminton (1)
- Judo (1)
- Schieten (1)
- Atletiek (3)
In totaal wist IJsland tot nu toe vier medailles te scoren op de Olympische Zomerspelen. De laatste was in 2008 bij het handbal, toen de mannenploeg een zilveren medaille scoorde. Dit was de eerste medaille in een teamsport voor het land. Op het laatste WK werden ze zesde, maar een verrassing is altijd mogelijk!
Ik wilde geen asshole zijn, maar ik moet toch consequent zijn. Ik had misschien het begrip West-Europees niet sluitend gedefinieerd, waarvoor sorry.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:39 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland krijgt deze Spelen alle ondersteuning van me die het nodig heeft. De afvaardiging kent 28 atleten, waarvan net iets meer dan de helft bestaat uit de mannen handbalploeg. De volledige afvaardiging;
- Handbal (15)
- Zwemmen (7)
- Badminton (1)
- Judo (1)
- Schieten (1)
- Atletiek (3)
In totaal wist IJsland tot nu toe vier medailles te scoren op de Olympische Zomerspelen. De laatste was in 2008 bij het handbal, toen de mannenploeg een zilveren medaille scoorde. Dit was de eerste medaille in een teamsport voor het land. Op het laatste WK werden ze zesde, maar een verrassing is altijd mogelijk!
Er zijn nog genoeg exotische staten in de Pacific te vinden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Inmiddels zelf ook al gevonden. Niue was het landje wat ik zocht. Maar doet dus niet mee
en toch support ik zequote:
Als je dan toch op zoek bent naar een kansloos eilandlandje, ga dan voor Nauru. Ooit een wat welvarender eilandje door winstgevende fosfaatwinning (het gevolg van vele duizenden jaren aan vogelpoep). Nu alles op is en er dus ook bijna geen fosfaat meer te halen valt, is het land gedompeld in een permanente staat van kansloosheid.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Inmiddels zelf ook al gevonden. Niue was het landje wat ik zocht. Maar doet dus niet mee
Gewoon doen, die past heus wel binnen de normen en is ongeclaimdquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef Dwersdriever het volgende:
Mag ik, mede namens Kim Wilde, Cambodia kiezen als adoptieland? Zes deelnemers, inclusief een Japanse komiek. Introductie volgt.
Tuurlijk mag Cambodja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef Dwersdriever het volgende:
Mag ik, mede namens Kim Wilde, Cambodia kiezen als adoptieland? Zes deelnemers, inclusief een Japanse komiek. Introductie volgt.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:38 schreef Falco het volgende:
Hey, alle exotische ex-Sovjet landen ten oosten van de Kaspische Zee zijn al geclaimd.
Akkoord.quote:Dan claim ik het prachtige Mongolië.
Dit zijn wat toeristische plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi he, of niet dan?
De vlag van Mongolië ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Anyway, over naar hun atleten! In de sporten waar de gewelddadige oermensinstincten aangesproken worden zijn de Mongolen present. Ik heb het dan over bijvoorbeeld boogschieten, judoën, worstelen, boksen en schieten. Genghis Khan zou trots mogen zijn op de Mongoolse delegatie, bestaande uit 29 man en vrouw, die ik niet allemaal ga behandelen.
Toch wil ik één atlete eruit lichten: Luvsanlkhündegiin Otgonbayar
[ afbeelding ]
Ze is de dochter van een kamelen- en schaapherder en deed als 22-jarige mee aan de Olympische Spelen van de Athene op de marathon. Echt verdienstelijk ging het niet, want ze finishte als laatste in een tijd van 3:48:42 en had een half uur achterstand op de één-na-laatste, een of andere Oost-Timorese. Na haar optreden had ze dit te melden: "The sound of all the clapping from the fans pushed me forward, and I felt like I was running very fast. Even if I finished last, it was all right, because I still finished and many people, even famous people, didn't do that."
Goeie quote hoor jaja. Na niet aanwezig te zijn op de Spelen van Peking, maakt Luvsanlkhündegiin Otgonbayar een opmerkelijke comeback. Ben benieuwd wat we van haar kunnen verwachten!
Uiteraard ook goedgekeurd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:02 schreef komrad het volgende:
Ik support Madagaskar deze Olympische spelen. Voor het eerst deelnemer in 1964 in Tokyo (volgens wiki 1 deelnemer en volgens sports-reference 3 deelnemers) heeft Madagaskar sindsdien aan de meeste Olympische spelen meegedaan met uitzondering van 1976 en 1988. Zoals het een echt exotisch land betaamd hebben ze nog nooit een medaille gewonnen. Wel heeft Madagaskar in 2006 een primeur gehad door voor het eerst deel te nemen aan de winterspelen, discipline alpine skiën.
In 2012 doen er 7 atleten mee aan de atletiekwedstrijden, het zwemmen, judo, worstelen en gewichtheffen. Echte medaillekansen zijn er niet, maar de Olympische gedachte wordt door dit land uitgebeeld. Ali Kamé verdient een speciale vermelding als Afrikaans 10-kamp kampioen in 2012, hij doet nu alleen mee op de 110 meter horden. 3 van de 7 deelnemers hebben zich op eigen kracht gekwalificeerd, de overige 4 hebben een wildcard gekregen.
Het volledige overzicht:
Atletiek:
Ali Kamé m 110m horden
Marie Eliane Saholinirina v 1500 m
Judo:
Fetra Ratsimiziva m -81 kg
Zwemmen:
Mamitina Ramanantsoa m 200m schoolslag
Estellah Fils Rabetsara v 100 vrije slag
Gewichtheffen:
Nathalia Rakotondramanana v -48 kg
Worstelen:
Patricia Soloniaina v -72 kg
Madagaskar is met name bekend vanwege de unieke natuur, jaarlijks gaan veel mensen speciaal voor de natuur naar dit land dat in de indische oceaan ligt ter hoogte van Mozambique. Madagaskar is het 3e grootste eiland ter wereld. De afgelopen jaren is het regelmatig onrustig geweest in Madagaskar, maar het gaat voor nu vooral om de sport, dusvoor het Olympisch team van Madagaskar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Akkoord.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:48 schreef dakpan90 het volgende:
Zijn de Amerikaanse Maagdeneilanden nog beschikbaar? Dan zal ik een mooie intro voor ze maken(kan iemand anders de Britse eventueel nog supporten)
Je bent veels te goed voor die jongenquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tegen zoveel halsstarrigheid kan ik niet op.
en terechtquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Je bent veels te goed voor die jongen
Neem aan dat jij voor Liechtenstein bent?quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een tof topic.Al dat werk dat er in zit.
Tuurlijk mag je Tonga claimen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:06 schreef Arth_NL het volgende:
Kan ik Tonga claimen?![]()
Zo niet, is Sint Lucia nog vrij?
Oeh ja, verdikkie. Ik zal de Liechtenstein boel eens inventariseren!quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:59 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Neem aan dat jij voor Liechtenstein bent?
Nathanael Berhane is nog misschien getalenteerder dan Teklehaimanot mijnsinziensquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hebt de renner waar ik het meest van hoop dat ie mooie dingen gaat laten zien de komende jaren
Was in de Ronde van Polen (tijdens de Tour) al een keer mooi in de aanval
Met maar drie deelnemers kunnen ze ook alle extra steun gebruikenquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:26 schreef Leatherface het volgende:
Ja, omdat het in West-Europa ligt. Maar ik heb IJsland toch goedgekeurd, moet ik schoorvoetend toegeven. Dan kan ik Liechtenstein eigenlijk niet weigeren.
Maar hierbij wil ik het wel laten qua Europese landen ten westen van het voormalige ijzeren gordijn. Luxemburg sta ik bijvoorbeeld niet toe als exotisch land.
Die is wel exotisch genoeg denk ik jaquote:
quote:
Goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:21 schreef Felagund het volgende:
Ik wil Dijibouti supporteren als dat nog kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |