abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2012 @ 15:53:41 #101
3878 Vork
Manisch creatief
pi_114532060
De onafhankelijke atleten van deze editie komen uit de Antillen en Zuid-Soedan. De Antilliaanse atlelen hadden sinds de opheffing van het land als zodanig de keuze om voor bijvoorbeeld Nederland uit te komen, of om als onafhankelijke deelnemer mee te doen.

Er doen 3 Antillianen mee:
- Lee-Marvin Bonevacia, een 23 jarige 400 meter loper. Hij heeft zich gekwalificeerd met een redelijke tijd: 45.77 sec. Om het een klein beetje in perspectief te plaatsen, zo'n 60 jaar geleden zou dit goed zijn voor een wereld record. Ook is het nauwelijks langzamer dan het Nederlands record uit 1985 (45.68). Tevens is hij meer dan een seconde langzamer dan de gebroeders Borlée, om maar eens wat te noemen. Leuk dat hij meedoet, maar als hij een ronde weet te overleven, dan is het al heel wat.

- Reginal de Windt, een 28 jarige judoka. Hij heeft zich weten te plaatsen voor de -81 kg categorie, als een van de 2 door de Panamerican Judo Conferdation toegewezen deelnemers (lees: bij gebrek aan enkele iets betere continent-genoten, bleek hij de beste keus te zijn geweest). Potten zullen er niet gebroken worden, aangezien hij niet tot de 200 beste judoka's ter wereld behoort.

- Phillipine van Aanholt, een 19 jarige en tegenwoordig in Nederland woonachtige zeilster. Zij heeft zich ook weten te kwalificeren. Afgelopen WK was ze 37e, maar ze kan in races tussen de 10de en 20ste plek zeilen. Het zal ook niet genoeg zijn voor een medaille, maar allicht over 4 jaar wel.

In het geval van Zuid-Soedan bestaat er in dit nieuwe land nog geen Olympische comité. De enige deelnemer uit dit land, is de in de VS woonachtige marathonloper Guor Marial (28), die zich met een tijd van 2:12:55 heeft gekwalificeerd. Deze atleet, heeft nog het aanbod gekregen om voor Soedan uit te komen, maar aangezien hij niet voor een land uit wil komen waarvan hij vind dat hij daar niet toe behoort, is meneer nu een onafhankelijk deelnemer. Eerlijk is eerlijk, met zo'n toptijd zal een medaille niet echt tot de mogelijkheden gaan behoren.

Een overeenkomstig aspect van alle onafhankelijke deelnemers, is dat zij allen naast hun sport studeren, gestudeerd hebben, of dit nog van plan zijn. Naast hun sportieve kwaliteiten, is het ook een zeer slimme, onderlegde groep atleten met vele vaardigheden.
pi_114536070

Vanuatu doet sinds 1988 als land mee aan de Olympische Spelen. Vanuatu zond tot nu toe voornamelijk sporters uit die deelnamen aan het atletiektoernooi. Dit jaar bestaat het team uit twee tafeltennissers, één judoka en twee atleten.

De vlag zal gedragen worden door Anolyn Lulu, tafeltennister.

Deze ervaren rechtshandige tafeltennister staat 931e op de wereldranglijst en debuteert op de Spelen op 33-jarige leeftijd. Een totale nobody dus, zou je zeggen. Nee! Ze won vijfmaal goud op vier achtereenvolgende Pacific Games en is daarmee uitgeroepen tot Atleet van het Decennium (1999-2009) op Vanuatu! Klein van stuk (1m57), maar groot van daden!
Haar facebookpagina geeft een intiem kijkje in haar persoonlijke leven. Neem gerust een kijkje!

Maar de grote ster van het team is Arnold Sorina, 800m-loper.

Een echte celebrity in zijn land, er is haast niemand op Vanuatu die hem niet kent. Hoewel zijn persoonlijk record zo'n 10 seconden boven de tijden van de wereldtop ligt, vliegen de high fives en de "Hey Arnold!"-'s hem om de oren op de eilandenarchipel. Hij krijgt zelfs regelmatig land en huizen aangeboden. En waarom? Hij was in 2010 de eerste atleet uit Vanuatu die zich plaatste voor een halve finale (!) op de Commonwealth Games. Dit zette hij in 2011 door met het winnen van goud op de Oceania Games. In Londen wil hij zijn nationaal record verbeteren. Een groot doel, waarvoor hij zelfs zijn geliefde vaderland verliet vanwege de matige trainingscondities. Opofferingen voor de sport? Deze man heeft ze gedaan.

Nazario Fiakaifonu is echter letterlijk de grote man van Team Vanuatu.

Deze zwaargewicht komt uit in het judo, in de klasse 100+ kg. Na disciplines als karate, ju-jitsu, muay thai kickboksen en capoeira te hebben geprobeerd ontdekte hij het judo. En niet onsuccesvol. De tweevoudig nationaal kampioen mocht in 2011 voor het eerst ruiken aan het internationale niveau. Hij werd in de eerste ronde van het WK op zijn rug gelegd door de Duitser Zimmermann, werd vierde op de South Pacific Games en werd ook vroeg uitgeschakeld op de Oceania Games. Hij beseft dat zijn niveau omhoog moet om echt internationaal mee te kunnen doen. Eind 2011 was zijn doel om 23kg te verliezen om zodoende in Londen mee te kunnen doen in de klasse tot 100kg. Hij was goed op weg, woog op een gegeven moment 116kg. Maar hij kon het eten toch niet laten staan, waardoor hij met zijn 123kg nu toch uitkomt in de zwaarste klasse.
Nazario bezit nu de bruine band. Als hij ooit de zwarte band haalt wordt hij de eerste man met een zwarte band uit Vanuatu.

Yoshua Shing (tafeltennis) is met zijn 19 jaar de jongeling van de ploeg.

De rijzende ster van het Vanuatuaanse tafeltennis. Hij debuteerde op 12-jarige leeftijd op de Commonwealth Games en was op dat moment de nummer twee van zijn land. Zijn talent kwam in 2009 echt tot uiting toen hij de grote man op de Mini Pacific Games werd met tweemaal goud en eenmaal brons. Hij won in 2011 zilver op de echte Pacific Games in de mixed double, samen met de ervaren Lulu. Onder de vleugels van Lulu is Londen 2012 voor hem de ideale leerschool op het hoogste podium.

Janice Alatoa komt uit op de 100 meter sprint.

Van origine voetbalster. Werd in 2010 in de 62e minuut gewisseld in de voetbalwedstrijd Vanuatu - Cook Islans (0 - 2). Over haar is verder niets meer bekend.

Tot slot heffen we het "Yumi, yumi, yumi" aan, het Vanuatuaans volkslied welke vertaald kan worden als:

Wij, wij, wij zijn blij u te verkondigen,
Wij, wij, wij zijn de mensen van Vanuatu!

God heeft ons dit land gegeven.
Wij zijn erg blij en verheugd.
Wij zijn sterk en leven in een vrij land.
Wij zijn allemaal broeders!

refrein

Vele tradities hebben wij.
Veel nieuwe wegen worden gevonden.
Wees tezamen één persoon.
Gebonden zullen wij voor altijd zijn!

refrein

Wij hebben nog veel werk te doen.
Op al onze eilanden.
God helpt ons allen.
Hij is de Vader van ons!

Go Vanuatu!

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 22-07-2012 18:23:55 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_114541361
*O* Togo *O*

(dat ligt hier^)

Zes Togolese atleten zullen dit jaar in actie te zien zijn op de Olympische Spelen, twee meer dan in Bejing.
Dit zijn ze:

Zwemster Adzo Kpossi is pas 13 (!) jaar en daarmee de jongste atleet op deze Spelen. Ze doet mee aan de 50 meter vrije slag.

Op het onderdeel atletiek wordt Togo vertegenwoordigd door twee atleten:

Lankantien Lamboni (links) op de 400 meter horden en Bamab Napo (rechts) op de 100 meter.

Hier hebben we (Kouami) Sacha Denanyoh. Hij mag op uitnodiging van de Internationale Judofederatie deelnemen in de klasse 81 kg. Op de vorige Spelen was hij er ook al bij. Toen raakte hij buiten bewustzijn door de wurggreep van een tegenstander.

Ook Komi-Mawussi Agbetoglo heeft een wildcard gekregen. Zijn sport is tafeltennis. In Togo had hij slechts beperkte
trainingsmogelijkheden en daarom is hij naar Frankrijk gegaan om zijn potentieel beter te kunnen benutten. In Londen hoopt hij zijn idool Usain Bolt te kunnen zien.

De ster van team Togo is de Frans-Togolese kanoër Benjamin Boukpeti, die in Beijing de eerste medaille ooit (brons) voor Togo wist binnen te halen in de K-1 slalom en dit jaar voor zijn tweede medaille gaat. *O* Benjamin heeft de vorige keer ook de vlag gedragen. Wie dat nu gaat doen is nog niet bekend.

*O*
  zondag 22 juli 2012 @ 21:35:53 #104
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_114544663
Ik support Bermuda! Zij vaardigen 8 atleten af voor maar liefst 5 sporten. Vorige editie kwamen er nog 6 atleten uit voor Bermuda. Er wonen nog geen 70.000 mensen op de 53 km² die Bermuda telt. Bermudianen houden van geld verdienen, cricket en Bacardi. En Bermudashorts natuurlijk.

Vlag.

Bekend van.. En nu weet je ook waar het ligt.

De atleten:

Tyrone "Sticks" Smith, verspringen. Stiekem geboren in de VS (Chicago) maar wat deert het. Trots houder van het nationale record verspringen in Bermuda en de grote man van de ploeg (hij heeft zelfs een bijnaam!): in Peking werd hij 15de bij het verspringen en miste de finale op een haar.

Arantxa King, verspringen. Wel een originele Bermudiaan. Staat in de schaduw van Tyrone.

Jillian Terceira, paardrijden (show jumping). Maar dat zag je al aan de foto. Haar paard heet Bernadien van Westuur en dat lijkt vreemd tot je erachter komt dat ze 'gewoon' in Eindhoven woont en traint.

Jesse & Zander Kirkland, zeilen (49-er). De Kirkland bro's zijn er voor het eerst bij. In 'hun' 49 klasse doen maar 20 boten mee, dus wie weet? Als ze een medaille pakken worden hun wiki's wellicht ook aangepakt, want op dit moment is 90% van hun pagina's exact hetzelfde.

Roy-Allan Burch, zwemmen (50m vrij). 'Oude rot' die er in 2008 ook bij was, toen werd hij 60ste van de 64 deelnemers. Toch houder van het Bermudiaanse record op de 50 en 100 meter.

Tyler Butterfield, triathlon. Reed op een blauwe maandag nog voor Team Slipstream (nu Garmin). Butterfield was er in 2004 al bij, toen als jongste deelnemer (21 jaar) van het hele triathlonveld. Vier jaar geleden echter afwezig.

Flora Duffy, triathlon. De vorige editie werd ze glorieus gediskwalificeerd tijdens het fietsgedeelte van de triathlon. Hopelijk doet ze het dit keer beter.

[ Bericht 87% gewijzigd door icebliss op 22-07-2012 22:10:31 ]
Tranquillo
  zondag 22 juli 2012 @ 22:21:06 #105
332030 TheFastOne
Moeiteloos
pi_114546647

All for the country, for the glory, for the flag
From the beginning of centuries, our pencil and sword
Our field and mountains are making the men
Our word and work on the way of perfection
All for the country, for the glory for the flag

Young and old at the voice of the country
Lions of forest at the time of violation
Our east is its heart forever Lebanon
Its God protects it all over the time

Its sea, its land, are the pearl of the two orients
Its symbol, its charity, fill up the two poles
Its name is its triumph since the time of our grandfathers
Its glory is its cedars, its symbol is for the end of epochs

Ik ga Libanon naar de eerste olympische gouden medaille supporteren. Daarbij had ik de volgende 10 atleten in mijn gedachte:

De medaille-oogst was voorheen nogal mager, te weten 2x zilver en 2x brons.
1952 – Gewichtheffen, Zilver, Zakaria Chihab
1952 –Worstelen, Brons – Grieks-Romeins, Khalil Taha
1972 - Worstelen, Zilver – Grieks-Romeins, Kheir Tarabulsi
1980 - Worstelen, Brons – Grieks-Romeins, Ali Bechara
pi_114552188
Tsjaad nog niet genoemd? Dan neem ik Tsjaad. Uitgebreide introductie komt morgen, maar we gaan hardlopen en judoën

Life's a Peckinparty
  maandag 23 juli 2012 @ 01:36:26 #107
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114554990
Ik kies voor Fiji
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
  maandag 23 juli 2012 @ 01:49:12 #108
11102 knep
Mountainfreak
pi_114555218
Ik kies Somalië, een land verscheurd door burgeroorlogen.
Trainen betekent hier je leven wagen.

Later meer.
  maandag 23 juli 2012 @ 02:26:46 #109
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114555695
Oja:

Het is: Wees hier fan van een exotisch land.

En NIET: Ben hier fan van een exotisch land.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114557568
Ik heb geen keuze, het wordt het land van mijn schoonfamilie:

Met de vlagdraagster is ook weinig mis:

Vamos Chile mierda! 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door knnth op 23-07-2012 09:23:43 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 09:24:06 #111
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_114557721
Mogen de Bahamas, of zijn die niet obscuur genoeg?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 juli 2012 @ 09:35:02 #112
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_114557888
quote:
11s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mogen de Bahamas, of zijn die niet obscuur genoeg?
23 deelnemers, dus dat mag gewoon lijkt me ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_114558319
Bahamas = okay. :)
  maandag 23 juli 2012 @ 10:09:55 #114
321570 -Remy
Anonymous
pi_114558367
Antigua & Barbuda

Antigua en Barbuda is een eilandstaat in het oostelijk deel van de Caribische Zee, op de grens met de Atlantische Oceaan, bestaande uit de eilanden Antigua, Barbuda en het onbewoonde Redonda. Met 4 afgevaardigden op een bevolking van 85.000 zielen, ligt het aantal afgevaardigden per hoofd hoger dan bijvoorbeeld Nederland. En met zo'n prachtig wapen als hieronder moet je wel wat kunnen!

De deelnemende atleten, inclusief discipline en persoonlijke records, zijn:
Atletiek
-Daniel Bailey
(100M) 9.91
-Brendan Christian
(200M) 20.12
-Afia Charles
(400M) 54.23

Zwemmen
-Karin Clashing
(50M vrij) 31.41

Stokpaardje van de afgevaardigden zal Daniel Bailey zijn.

Met een 4e en 5e plaats op het WK, zal Daniel ook weer dit jaar mee kunnen strijden om een plekje in de finale van het meest prestigieuze onderdeel van de Olympische Spelen. Na een uitschakeling in de reeks in 2004, wist hij in 2008 door te stomen tot een kwartfinaleplek. Dit jaar gaat hij volgens eigen zeggen voor een finaleplek.

Volkslied
Als straks de gouden plak op de 100M is binnengesleept moeten we allemaal kunnen meezingen natuurlijk, en daarom hieronder de lyrics.

Fair Antigua and Barbuda
We thy sons and daughters stand
Strong and firm in peace or danger,
To safeguard our native land:
We commit ourselves to building
A true nation, brave and free!
Ever striving, ever seeking
Dwell in love and unity.
Raise the standard! Raise it boldly!
Answer now to duty call:
To the service of your country,
Sparing nothing giving all!
Gird your loins and join the battle
Gainst fear hate and poverty:
Each endeavouring, all achieving,
Live in peace where man is free!
God of nations, let thy blessing
Fall upon this land ours
Rain and sunshine ever sending
Fill her fields with crops and flowers:
We, her children do implore thee:
Give us strength, faith, loyalty:
Never failing, all enduring
To defend her liberty.
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_114558516
De Caraïbische eilandstaten zijn populair. :)
pi_114559732
Inderdaad :)

Zat ook al te denken aan St. Kitts & Nevis (Kim Collins) nadat Vork de Olympiërs uit het eveneens Caribische land van mijn vader had geclaimd :) Maar Chili is ook een mooie.

Bedenk me nu dat Aruba (het land van mijn moeder) natuurlijk wel zelf meedoet, met vier atleten: judo<66kg, gewichtheffen>105kg, 100m vrije slag en 800m vrije slag.

Ah well, Chile it is :)
pi_114559748
Vietnam _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 23 juli 2012 @ 11:42:11 #118
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114560287
Ik ga het volgen leuk initiatief, ga zelf geen land claimen. :P
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 23 juli 2012 @ 11:47:38 #119
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_114560436
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:06 schreef Leatherface het volgende:
Bahamas = okay. :)
Anders had ik andorra geclaimed vanwege die bazensnor van die geweerschieter.
pi_114560471
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk geen West-Europese landen. Ministaatjes als Andorra, San Marino en Liechtenstein vallen daarom af.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 juli 2012 @ 11:49:58 #121
284411 crew  heywoodu
pi_114560496
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Even gezocht, die vent was er in Montreal '76 al bij :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 juli 2012 @ 11:50:19 #122
284411 crew  heywoodu
pi_114560508
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk geen West-Europese landen. Ministaatjes als Andorra, San Marino en Liechtenstein vallen daarom af.
Dat zijn zeker qua sport toch juist mega-exotische landen? :P
pi_114560535
Het gaat wat mij betreft niet alleen om exotisch op sportgebied, maar exotisch überhaupt vanuit een westers, Europees perspectief.
pi_114566384
Dan adopteer ik: Sri Lanka *O*

De ligging van het land is net iets ten zuiden van India, als eiland in de Indische Oceaan:

Het land met ruim 20 miljoen inwoners heeft in haar bestaan al twee keer een olympische medaille gewonnen. De eerste medaille werd gewonnen in het jaar dat het land (toen onder de naam Dominion Ceylon) onafhankelijk werd van Groot Brittannië, 1948. In dat jaar won Duncan White zilver op de 400 meter horden.
De eerste en laatste medaille die na de naamswijziging van 1972 werd behaald liet op zich wachten tot de Spelen in het jaar 2000 in Sydney. Daar haalde Susanthika Jayasinghe brons op de 200 meter voor vrouwen. Omdat deze afstand echter werd gewonnen door Marion Jones, die later zou worden betrapt op dopinggebruik, staat ook deze prestatie tegenwoordig als een zilveren medaille in de boeken.

Voor dit jaar zijn er 7 deelnemers:

Atletiek:
Anuradha Cooray, marathon (m)
Hij werkt gewoon in een bakkerij in Engeland, omdat hij zijn gezin moet onderhouden _O_

Christine Sonali Merrill, 400m (v)

Zwemmen:
Heshan Unamboowe (m), 100m rugslag
Reshika Udugampola (v), 100m vrije slag

Schieten:
Mangala Samarakoon (m): 10m air rifle/ 50m rifle prone

Badminton:
Niluka Karunaratne (m)
Thilini Jayasinghe (v)

De medaillekansen voor dit jaar zijn niet heel erg groot helaas. Alleen Anuradha Cooray en de twee badmintonners hebben zich echt gekwalificeerd voor de Spelen, maar worden niet als medaillekandidaten beschouwd. De 4 overige atleten zijn toegelaten door middel van wildcards. -O-
You can trust me, trust nobody...
pi_114568038
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:15 schreef TLC het volgende:

Afgezien van de landlozen ben ik voor Bhutan *O*

[ afbeelding ]

Sherab Zam bij het boogschieten en Kunzang Choden bij het schieten doen namens Bhutan mee :)
Boogschieten is daar in het bergstaatje wel enorm populair :D
Even nog wat Bhutan promotie ;

je zult maar de postbode zijn daar :D

"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')