quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:49 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Dijibouti is voor de 8e keer aanwezig op de zomerspelen. In de geschiedenis werd exact één medaille gewonnnen, in 1988 won Ahmed Salah brons op de marathon in Seoel. Bij de vorige spelen werd de beste prestatie geleverd door Mahamound Farah, die in de series van de 1500 meter hardlopen werd uitgeschakeld, maar wel keurig een 38e tijd neerzette. Dit jaar komt het team met 8 atleten in actie. Daarvan is de slechts 19 jarige Ayanleh Souleiman de bekendste, hij moet zeker in staat worden geacht de prestatie van Farah fors te overtreffen, getuige zijn 5e plaats bij het indoor WK. Daarnaast bestaat het team uit Mumin Gala, die op de 5000 meter hardlopen voor mannen in actie zal komen, nog een hardloopster (Zourah Ali, loopt de 400 meter), een Judoka (Sally Faissal Abdourahman Raguib), een tafeltennister (Yasmin Farah Hassan) en een concurrente voor Ranomi op de 50 meter vrije slag, Abdourahman Osman.
[ afbeelding ]
Souleiman wordt met slechts 1 tiende verslagen door Lagat, hopelijk is het op de Spelen precies andersom
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef Leatherface het volgende:
Herinnering: de inschrijftermijn sluit op het moment dat de openingsceremonie begint.
Ik had al toestemming.quote:
Micronesie kwam nauwelijks in beeldquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:26 schreef AldoTheApache het volgende:
Wat zag Vietnam er goed uit tijdens de openingsceremonie he?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:58 schreef Arth_NL het volgende:
[ afbeelding ]Tonga newsflash[ afbeelding ]
Amini Fonua is de winnaar geworden van de eerste heat van de 100 meter schoolslag zwemmen! Gisternacht droeg hij nog trots de Tongaanse vlag tijdens de openingsceremonie, vanochtend liet hij erkende hardzwemmers als de Surinamer Pigot en de Verenigde Arabische Emiraat Al Besher achter zich!
Verreweg het coolste land, al zijn landloze deelnemers nog net iets coolerquote:Op zaterdag 28 juli 2012 04:24 schreef Xummon het volgende:
Nauru
[ afbeelding ]
Gewichtheffen
Itte Detenamo boven 105 kg (m)
Judo
Sled Dowabobo tot 73 kg (m)
Met een oppervlakte van 21 km² (ongeveer half zo groot als het Waddeneiland Schiermonnikoog) is Nauru de kleinste republiek en de kleinste eilandstaat ter wereld en het kleinste land van Oceanië. Het land heeft geen hoofdstad, maar de regeringsgebouwen en internationale luchthaven bevinden zich in het zuidelijke district Yaren, dat 1100 inwoners telt. Nauru werd op 31 januari 1968 onafhankelijk van Australië.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:35 schreef Vork het volgende:
[..]
Verreweg het coolste land, al zijn landloze deelnemers nog net iets cooler
Hun zwemster kreeg vanmorgen zo ongeveer het luidste applaus van iedereenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Turkmenistan staat nog droog, maar ik feliciteer bij deze de Centraal-Aziatische broeders uit Kazachstan met het goud van Vino.
Ik zag hem zo aan de start en dacht wtf is dit nou weer. Toen zag ik dat hij het heel goed deed en wat pech had met wat penalties. Je verwacht het soms niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:46 schreef Nepthys het volgende:
Togo update.
[ afbeelding ]
Tafeltennisser Mawussi Agbetoglo ligt uit het tournooi. Hij werd in de voorronde uitgeschakeld door de Australiër Han.
Beter nieuws is dat Benjamin Boukpeti, Togo's eerdere medaillewinnaar, vandaag als veertiende is geëindigd in de voorronde kayakslalom en dus met de top 15 door mag naar de halve finale.
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het gewoon een Fransman met een extra paspoort, dus de wtf-factor valt ook wel mee.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zag hem zo aan de start en dacht wtf is dit nou weer. Toen zag ik dat hij het heel goed deed en wat pech had met wat penalties. Je verwacht het soms niet.
Als reserve. Ik heb 'm al.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht dat Noord-Korea niet gekozen mocht worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |