Dat vind ik te streng. Dan valt een land als pak hem beet Macedonië al af. Dat land vind ik nog best exotisch, ook al ligt het in Europa.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:03 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet het nog niet. Bij Winterspelen was de keuze voor Brazilië erg makkelijk, maar hier heb ik toch wel erg veel landen op het oog eigenlijk
Maximaal 10 atleten ofzo weer?
De vorige keren heette het toch exotische landen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:08 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat dus echt om exotische landen? Ik dacht namelijk dat het over kleine delegaties zou gaan
Maakt niet uit natuurlijk, zelf ben ik toch wel op zoek naar zo'n kleine delegatie
Tijdens Peking zat ik nog niet op Fok, alleen bij Vancouver. Toen was het dit topic:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De vorige keren heette het toch exotische landen?
In Peking was het exotische landen. Welk exotisch land ga jij supporteren?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdens Peking zat ik nog niet op Fok, alleen bij Vancouver. Toen was het dit topic:
Supporter hier voor een kleine buitenlandse delegatie!
quote:Asenate Manoa (Women's 100m) and Tavevele Noa (men's 100m) will compete in the Athletics and Tuau Lapua Lapua will compete in the weightlifting (62kg).
Abubaker Kaki nietquote:Op zondag 22 juli 2012 00:35 schreef TJV het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Sudan het doet, die hardlopers gaan voor het eerst in hun leven op iets anders lopen dan zand.
Je vergeet hun grootste baas, Keston Bledmanquote:Op zondag 22 juli 2012 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Trinidad & Tobago.
Een kleine natie met toch nog altijd 31 deelnemers, waarvan het grootste deel uiteraard aanwezig zal zijn op de atletiekbaan.
Met uiteraard baas Richard Thompson
Ik sluit trouwens Cuba en Nieuw-Zeeland ook uit.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je vergeet hun grootste baas, Keston Bledman
Allemaal uitsluiten mijns inziens. Georgië en Macedonië kunnen m.i. wel.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik sluit trouwens Cuba en Nieuw-Zeeland ook uit.
Cuba is teveel een grootmacht op het gebied van sport. Nieuw-Zeeland is toch wel duidelijk een Westers land, bovendien zie ik die dit jaar hoog eindigen in het medailleklassement.
Kenia, Jamaica en Ethiopië vind ik twijfelgevallen. Hoe zien jullie dit? Oekraïne twijfel ik ook over. Het ligt buiten de EU, maar ze winnen doorgaans toch veel medailles.
Een land als Georgië of Macedonië kan w.m.b. wel geadopteerd worden, en Argentinië en Chili ook wel.
En Argentinië en Chili? Die winnen zelden veel medailles en liggen toch in Latijns-Amerika.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Allemaal uitsluiten mijns inziens. Georgië en Macedonië kunnen m.i. wel.
Je moet ook kijken naar de grootte van de equipes. Een land met 238 deelnemers zoals Oekraïne is toch niet leuk om te supporters terwijl de rest het met equipes van minder dan 10 deelnemers moet doen.
Nou ja, er zijn echt veel landen met hele kleine equipes om voor te supporteren. Kan je beter eerst die nemen en als je teveel aanmeldingen van mensen heb, kan je altijd nog terugvallen op dat soort landen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En Argentinië en Chili? Die winnen zelden veel medailles en liggen toch in Latijns-Amerika.
Kirgizië heeft geen plek verdiend.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:02 schreef Steven184 het volgende:
![]()
Eugen Wacker doet niet mee aan de Olympische Spelen voor Kirgizië.
Art, jij weet vast waarom?
Okay, TheArt. Dan zet ik Argentinië en Chili op de reservelijst. Ik sluit trouwens Wit-Rusland ook uit. Is toch een land dat ongeveer vergelijkbaar is met Oekraïne. Ook qua medaillekansen. D'accord?quote:Op zondag 22 juli 2012 11:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn echt veel landen met hele kleine equipes om voor te supporteren. Kan je beter eerst die nemen en als je teveel aanmeldingen van mensen heb, kan je altijd nog terugvallen op dat soort landen.
[..]
Kirgizië heeft geen plek verdiend.
Wit-Rusland heeft elke Spelen zeker best wat medaillekansen, dus wel een terechte uitsluiting.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, TheArt. Dan zet ik Argentinië en Chili op de reservelijst. Ik sluit trouwens Wit-Rusland ook uit. Is toch een land dat ongeveer vergelijkbaar is met Oekraïne. Ook qua medaillekansen. D'accord?
Okay.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wit-Rusland heeft elke Spelen zeker best wat medaillekansen, dus wel een terechte uitsluiting.
Maar ik zal eerst eens de restrictie opleggen van equipes kleiner dan 50 sporters. Dan heb je genoeg landen en ik denk niet eens dat je zoveel aanmeldingen gaat krijgen. Hoef je ook niet te kijken naar eventuele uitsluitingen.
Zeker. En dan kan je altijd alsnog wat soepeler zijn als er wat landen bij moeten (ik noem een Oezbekistan met 53 sporters).quote:Op zondag 22 juli 2012 11:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay.
Tien vind ik te rigide. Vijftig vind ik wel een prima grens. Tevens heb je daarmee een hard criterium.
Maar dan alsnog kun je landen als Luxemburg erbij krijgen. Ik moet ook wel geografische definities hanteren, vind ik. De EU laat ik afvallen, bijvoorbeeld
Yep. Oezbekistan, Kazachstan en Azerbeidzjan vind ik twijfelgevallen. Daar zijn argumenten pro en contra te verzinnen. Maar ik vind die landen toch wel op zekere hoogte exotisch.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker. En dan kan je altijd alsnog wat soepeler zijn als er wat landen bij moeten (ik noem een Oezbekistan met 53 sporters).
Ik ga zelf voor Swaziland
Thailand, India, Indonesië, Zuid-Afrika? Ik vermoed dat die de 50 wel overschrijden (zonder te checken) maar toch zijn die landen duidelijk niet-Westers en winnen ze relatief weinig medailles.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker. En dan kan je altijd alsnog wat soepeler zijn als er wat landen bij moeten (ik noem een Oezbekistan met 53 sporters).
Ik ga zelf voor Swaziland
Lijkt me prima. Thailand en Indonesië gaan trouwens niet over de 50 heen, dus die kunnen gewoon gekozen wordenquote:Op zondag 22 juli 2012 11:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Thailand, India, Indonesië, Zuid-Afrika? Ik vermoed dat die de 50 wel overschrijden (zonder te checken) maar toch zijn die landen duidelijk niet-Westers en winnen ze relatief weinig medailles.
Zal ik die op de reservelijst plaatsen?
Okay, RSA en India op de reservelijst. Daar plaats ik Oezbekistan ook op. Kazachstan twijfel ik dan weer over. 115 atleten afgevaardigd. Maar ze winnen nooit echt veel medailles.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Thailand en Indonesië gaan trouwens niet over de 50 heen, dus die kunnen gewoon gekozen worden
Azerbeidzjan zit er net boven met 53. Net als Oezbekistan. Dit land zet ik dan ook maar reserve.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Thailand en Indonesië gaan trouwens niet over de 50 heen, dus die kunnen gewoon gekozen worden
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Azerbeidzjan zit er net boven met 53. Net als Oezbekistan. Dit land zet ik dan ook maar reserve.
Wat denk jij van Kazachstan? Meer dan 100 deelnemers, maar buiten Vinokourov en de Astana-ploeg geen echt beroemd sportland.
Okay, maar dan zet ik het er voor de vorm toch bij.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.
Nee man, Kiribati heeft de mooiste vlagquote:Op zondag 22 juli 2012 11:28 schreef TheArt het volgende:
Swaziland
Ik supporter voor het land met misschien wel de mooiste - of apartste, hoe je het ook wilt zien - vlag van alle deelnemende landen.
Ik vind het trouwens altijd wel leuk om over die definities te redetwisten. Daarmee vijzel je meteen je parate kennis op.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.
True, zeker waarquote:Op zondag 22 juli 2012 11:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens altijd wel leuk om over die definities te redetwisten. Daarmee vijzel je meteen je parate kennis op.
Dit soort spelletjes zijn voor mij een groot deel van de charme van de Spelen.
Absoluut, maar ik respecteer de individuele keuzevrijheid binnen de criteria die we nu opstellen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar net wat heywoodu zegt, het is leuker om voor een kleine equipe te supporteren dan voor een land dat met tientallen sporters daar heen gaat
Bovenste twee kunnen wel op de reservelijst. Turkije haalt elke Spelen ook wel flink wat medailles binnen. 2008 hadden ze er 8, 2004 10, 2000 5. Die kan je m.i. schrappen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
Nigeria (53) en Marokko (72) komen ook boven de 50. Reservelijst omdat die landen relatief weinig medailles winnen.
Turkije vind ik een twijfelgeval. 114 atleten. Weliswaar doorgaans weinig medailles en geen EU-lidstaat, maar het is toch een bekend sportland. Niet voor niets een (grote) kandidaat voor de Spelen van 2020. Ik neig Turkije uit te sluiten. Je kunt ze misschien vergelijken met Marokko, maar Turkije heeft significant meer sporters en een kandidaat-stad.
Egypte heeft er 117, maar wint weinig medailles. Die plaats ik reserve.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bovenste twee kunnen wel op de reservelijst. Turkije haalt elke Spelen ook wel flink wat medailles binnen. 2008 hadden ze er 8, 2004 10, 2000 5. Die kan je m.i. schrappen.
6 sporters zelfsquote:Op zondag 22 juli 2012 12:01 schreef nodisch18 het volgende:
ik wil graag gaan supporteren voor Nicaragua (moet nog wel even controleren of ze wel iemand naar de spelen sturen)
Mijn bron is wiki, waar staat dat ze er 6 afvaardigenquote:Op zondag 22 juli 2012 12:09 schreef nodisch18 het volgende:
[..]Wat is jouw bron? Op wiki staat dat ze 4 sporters afvaardigen.
Mexico vind ik erg lastig. Halen elke keer wel een paar medailles, maar ook niet echt vreselijk veel. En meestal ook geen goud. Lastig lastig. Maar schrap maar idd.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Egypte heeft er 117, maar wint weinig medailles. Die plaats ik reserve.
Mexico heeft er 107, maar dat is i.m.o. een klassiek sportland met aardig wat olympische medailles in de geschiedenis en bovendien gastheer in 1968. Mexico schrappen?
Het is niet echt een grootmacht. En ze zijn wat wisselvallig. In Peking twee keer goud, maar in Atlanta hadden ze slechts een bronzen plak.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mexico vind ik erg lastig. Halen elke keer wel een paar medailles, maar ook niet echt vreselijk veel. En meestal ook geen goud. Lastig lastig. Maar schrap maar idd.
Exotisch op een heel ander vlakquote:Op zondag 22 juli 2012 12:16 schreef Leatherface het volgende:
Noord-Korea plaats ik voor de vorm reserve. 56 deelnemers, maar wel altijd wat medailles.
Maar dat land zal wel niet zo populair zijn.
Net als Turkmenistan eigenlijk. Qua persoonlijkheidscultus de tegenhanger van Noord-Korea aan de Kaspische Zee.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |