abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77906633
Wat gaan we doen?

Ons ontpoppen tot enthousiaste supporters van kleine OS2010-landen. (In navolging van het supporttopic voor exotische landen van bij de vorige Spelen helaas niet meer terug te lezen )

Waarom?

Omdat er een hoop leuke kleine delegaties (al dan niet uit exotische landen) zijn die min of meer zoek raken nadat ze vrolijk zwaaiend met hun vlag voorbij zijn gekomen in de openingsceremonie. En dat is sneu, want het is leuk dat ze er ook bij zijn. Daarom geven we ze in dit topic wat extra aandacht en steun. (en omdat het gewoon leuk is)

Dus... heb je zin om de enige Jamaicaan te volgen of de zes die het voor Ierland moeten gaan doen, doe gezellig mee!

Hoe?

-Op wikipedia staat een lijst van deelnemende landen, met erachter het aantal atleten. (Actuele info: zie http://www.vancouver2010.com/olympic-athletes/)
Kies een leuk land uit met een delegatie van maximaal 10 personen. Let op: je mag alleen een land kiezen dat nog niet door iemand anders is gekozen.

-Zoek wat meer info over de atleten. Bijvoorbeeld, hun profiel op de Vancouver 2010 site,
wikipedia, nieuwssites, eigen websites etc.

-Stel in dit topic je land en atleten voor. Was dit land er de vorige keer ook bij? Wie (foto's!) doen er mee aan welke onderdelen? Zijn er verder nog leuke feiten, bijnamen of anekdotes?

-Meld het hier als er iets interessants is gebeurd met je delegatie (iets te vieren misschien? ) of vertel hoe het ze in het algemeen is vergaan.

Veel plezier allemaal!

Overzicht supporterschap:

Nepthys - Ghana
flyguy - Cayman Islands
franklop - Cyprus
Blik - België
Leatherface - Kirgizië
TheVulture - San Marino
Marcodej - India
eleusis - Oezbekistan
MMUFC - Chinees Taipei
golfer - Israël
Oidale - Peru
Helly - Mexico
cptmarco - Kenia
debeterebob - Servië
Reya - Chili
Mestras - Liechtenstein
sportfreak - Senegal
wokkel - Algerije
Falco - Tadzjikistan
tho_Omas - Andorra
frits22 - Monaco
heywoodu - Brazilië
superworm - Noord-Korea
Ericr - Mongolië

[ Bericht 1% gewijzigd door Leatherface op 16-02-2010 17:28:26 ]
pi_77906641
TS begint.

Ghana

Dit is Kwame Nkrumah-Acheampong (35) AKA The Snow Leopard, de eerste (en voor dit jaar enige) Ghanese atleet op de Winterspelen.
Zijn talent voor skiën ontdekte hij toen hij acht jaar geleden als receptionist in een Engels skicentrum werkte en het zelf eens uitprobeerde. Sindsdien is hij heel hard bezig geweest om zijn Olympische droom te verwezenlijken (de kwalificaties voor Turijn haalde hij niet, omdat zijn vliegtuig op Schiphol vast stond door slecht weer).

Kwame zet zich in voor de promotie van wintersporten onder jongeren in Ghana, zo heeft hij de Ghanese wintersportorganisatie opgericht en de bouw van de eerste Ghanese skihelling geregeld. Hij steunt ook andere goede doelen, onder andere voor het bouwen van scholen en het redden van de sneeuwluipaard.

We zullen hem gaan zien op de onderdelen slalom en reuzenslalom.

Hier nog een actie/interview filmpje

Go Ghana Go!
Go Kwame Go!
pi_77906808
supporteer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:54:11 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77907117
Geweldig topic
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 12 februari 2010 @ 01:15:00 #5
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77907480
Go Cayman Islanders!

Edit: het is er maar 1 btw...
The more debt, the better
pi_77909331
Ik ga voor CYPRUS nadere info volgt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_77909376
Alvast opvallende details. Ze sturen twee alpine skiers, broer en zus Papamichalopoulos. Opvallend detail, zijn allebei op 5 april geboren, maar dan wel 2 jaar na elkaar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:56:49 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_77909591
Ik ga voor België
pi_77910623
Kirgizië it is.

Nadere info volgt.
pi_77911106
San Marino voor mij

San Marino doet mee met twee Alpine Skiërs

De 22-jarige Marino (what's in a name ) Cardelli op de reuzenslalom... met een kapsel a la Ruud Gullit is het de vraag of hij niet teveel wind vangt

Dan is er nog de 20-jarige GianLuca Giordani... die mag zich rechtstreeks mijn bed in skieën

[ Bericht 47% gewijzigd door TheVulture op 12-02-2010 13:12:44 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_77911173

Foto: Wikimedia commons

Het ruige, bergachtige Kirgizië (ook wel bekend als Kyrgyzstan) vaardigt twee atleten af naar de olympische winterspelen.

Cross country skiester Olga Reshetkova (geboren op 29 januari 1982 in Bishkek) verdedigt als enige vrouwelijke deelnemer de trotse Centraal-Aziatische republiek.

Foto: daylife.com

Ook in de koningssport alpine skiën is Kirgizië van de partij. En wel in de persoon van Dmitry Trelevski (geboren op 14 november 1983 in Bishkek). Hij moet de harten der Kirgiziërs sneller doen kloppen op de slalom en reuzenslalom.

Het zal voor Kirgizië moeilijk worden om uit de schaduw te treden van de in wintersporten meer door de wol geverfde Centraal-Aziatische broeders uit Oezbekistan en Kazachstan. Maar de adelaars van de Tien Shan zijn trots om erbij te zijn.
pi_77911356
India is het voor mij. Een groot land, maar op wintersportgebied een dreumes. Ze hebben mijn steun hard nodig. Info volgt...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77911391
Ik zal even de OP bijwerken met een overzichtje.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:43:52 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77912038
BREAKING NEWS - Oezbekistan ingenomen door eleusis - Later meer
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77912407
Chinees Taipei!

Ma Chih-hung is veruit de beste olympieër van Chinees Taipei die dit jaar mee doet(hij is namelijk de enige!)
Deze 24 jarige held doet mee aan het onderdeel Rodelen!
pi_77915056
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:21 schreef Leatherface het volgende:
Ik zal even de OP bijwerken met een overzichtje.
Dank je.
  FOK!fossiel vrijdag 12 februari 2010 @ 12:22:50 #17
8443 cptmarco
it's captain...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:31:01 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77915472
Israël.

Doet mee met maar liefst 3 topatleten:

Mykhaylo Renzhyn, van origine geboren in Litouwen, komt uit bij het onderdeel alpine skiën op de slalom en de reuzenslalom.

En dan natuurlijk nog de broer en zus Alexandra en Roman Zaretsky.
Beiden ook niet geboren in Israel, maar in Wit-Rusland.

Komen samen uit op het onderdeel ijsdansen.

Met andere woorden: 3 topatleten die hoge ogen zullen gaan gooien op deze winterspelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door golfer op 12-02-2010 16:59:27 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_77915484
Valt daar sneeuw 's winters?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:34:43 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77915571
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:31 schreef Leatherface het volgende:
Valt daar sneeuw 's winters?
Soms, in de Golanhoogvlakte of Jerusalem:
Poef.....gone! ©golfer
pi_77916019
INDIA

Uit het land van Ghandi en Bollywood komen drie atleten naar Vancouver om de rest van de wereld te laten zien dat Indiërs weldegelijk kunnen wintersporten. Ik hoor u denken: "Maar drie atleten uit het land met het op één na grootste inwoneraantal van de wereld?" Ja, maar het zijn dan ook niet de minsten. Ik stel ze aan u voor:

Shiva Keshavan

Rodelaar Keshavan (1981) is op Olympisch gebied een zeer ervaren man. In Nagano (1998) was hij er al bij en was daarmee de jongste rodelaar ooit op de Spelen. Ook in 2002 en 2006 was hij er bij. Steeds eindige hij in de achterhoede.

In het Limba Book of Records wordt hij genoemd als de snelste niet-motor-aangedreven Indiër ooit met een snelheid van 148 km/u. Zijn grootste sportieve succes haalde hij bij de Aziatische Kampioenschappen. Hij haalde brons. Zijn hobbies zijn acrobatiek en lezen en hij studeert Politieke Wetenschappen in Florence, Italië. Keshavan zal hoogstwaarschijnlijk weer de vlaggendrager worden namens India.

Tashi Lundup

Op het onderdeel cross country skiën zal debutant Tashi Lundup (1984) India vertegenwoordigen. In het dagelijks leven is Lundup militair. Hierdoor kwam hij ook in aanraking met de skisport.

Jamyang Namgial

Op de reuzenslalom bij het alpineskiën is debutant Jamyang Namgial (1985) erbij namens India. Ook hij is militair.

Een zeer lezenswaardig artikel over deze twee Indiase debutanten is hier te vinden: http://www.indianexpress.com/news/cold-play/576606/1

Tot slot een recente foto van Tashi en Jamyang, vlak voor de Spelen. De wedstrijdspanning is duidelijk al op de gezichten af te lezen. Ze zijn er klaar voor!

GO INDIA

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 12-02-2010 13:01:16 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77916246
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:11 schreef TheVulture het volgende:
San Marino voor mij Dan is er nog de 20-jarige GianLuca Giordani... die mag zich rechtstreeks mijn bed in skieën
Moest gewoon hardop lachen hier op werk

Voor mij trouwens PERU!

Respectievelijk Roberto Carcelen (cross country), Manfred Oettl Reyes (ski) en Ornella Oettl Reyes (ski)
pi_77916309
Kan iemand die handig is die San Marino-mannetjes even hier neer plakken, dan plak ik ze wel in mijn post

Ik krijg het niet voor elkaar op mijn werk
pi_77916389
San Marino, die rechtse is wel te doen ja

pi_77916436
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:03 schreef Oidale het volgende:
San Marino, die rechtse is wel te doen ja

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb wel smaak

En thanks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')