Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Azerbeidzjan zit er net boven met 53. Net als Oezbekistan. Dit land zet ik dan ook maar reserve.
Wat denk jij van Kazachstan? Meer dan 100 deelnemers, maar buiten Vinokourov en de Astana-ploeg geen echt beroemd sportland.
Okay, maar dan zet ik het er voor de vorm toch bij.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.
Nee man, Kiribati heeft de mooiste vlagquote:Op zondag 22 juli 2012 11:28 schreef TheArt het volgende:
Swaziland
Ik supporter voor het land met misschien wel de mooiste - of apartste, hoe je het ook wilt zien - vlag van alle deelnemende landen.
Ik vind het trouwens altijd wel leuk om over die definities te redetwisten. Daarmee vijzel je meteen je parate kennis op.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan prima op de reservelijst. Maar ik denk niet dat je de reservelijst hoeft aan te spreken. Als ik dat zo overzie, zijn er nog genoeg 'kleine' exotische landen over.
True, zeker waarquote:Op zondag 22 juli 2012 11:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens altijd wel leuk om over die definities te redetwisten. Daarmee vijzel je meteen je parate kennis op.
Dit soort spelletjes zijn voor mij een groot deel van de charme van de Spelen.
Absoluut, maar ik respecteer de individuele keuzevrijheid binnen de criteria die we nu opstellen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar net wat heywoodu zegt, het is leuker om voor een kleine equipe te supporteren dan voor een land dat met tientallen sporters daar heen gaat
Bovenste twee kunnen wel op de reservelijst. Turkije haalt elke Spelen ook wel flink wat medailles binnen. 2008 hadden ze er 8, 2004 10, 2000 5. Die kan je m.i. schrappen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
Nigeria (53) en Marokko (72) komen ook boven de 50. Reservelijst omdat die landen relatief weinig medailles winnen.
Turkije vind ik een twijfelgeval. 114 atleten. Weliswaar doorgaans weinig medailles en geen EU-lidstaat, maar het is toch een bekend sportland. Niet voor niets een (grote) kandidaat voor de Spelen van 2020. Ik neig Turkije uit te sluiten. Je kunt ze misschien vergelijken met Marokko, maar Turkije heeft significant meer sporters en een kandidaat-stad.
Egypte heeft er 117, maar wint weinig medailles. Die plaats ik reserve.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bovenste twee kunnen wel op de reservelijst. Turkije haalt elke Spelen ook wel flink wat medailles binnen. 2008 hadden ze er 8, 2004 10, 2000 5. Die kan je m.i. schrappen.
6 sporters zelfsquote:Op zondag 22 juli 2012 12:01 schreef nodisch18 het volgende:
ik wil graag gaan supporteren voor Nicaragua (moet nog wel even controleren of ze wel iemand naar de spelen sturen)
Mijn bron is wiki, waar staat dat ze er 6 afvaardigenquote:Op zondag 22 juli 2012 12:09 schreef nodisch18 het volgende:
[..]Wat is jouw bron? Op wiki staat dat ze 4 sporters afvaardigen.
Mexico vind ik erg lastig. Halen elke keer wel een paar medailles, maar ook niet echt vreselijk veel. En meestal ook geen goud. Lastig lastig. Maar schrap maar idd.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Egypte heeft er 117, maar wint weinig medailles. Die plaats ik reserve.
Mexico heeft er 107, maar dat is i.m.o. een klassiek sportland met aardig wat olympische medailles in de geschiedenis en bovendien gastheer in 1968. Mexico schrappen?
Het is niet echt een grootmacht. En ze zijn wat wisselvallig. In Peking twee keer goud, maar in Atlanta hadden ze slechts een bronzen plak.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mexico vind ik erg lastig. Halen elke keer wel een paar medailles, maar ook niet echt vreselijk veel. En meestal ook geen goud. Lastig lastig. Maar schrap maar idd.
Exotisch op een heel ander vlakquote:Op zondag 22 juli 2012 12:16 schreef Leatherface het volgende:
Noord-Korea plaats ik voor de vorm reserve. 56 deelnemers, maar wel altijd wat medailles.
Maar dat land zal wel niet zo populair zijn.
Net als Turkmenistan eigenlijk. Qua persoonlijkheidscultus de tegenhanger van Noord-Korea aan de Kaspische Zee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |