quote:Rabobank dreigt wielersponsoring stop te zetten
Rabobank overweegt te stoppen met wielersponsoring als de naam van de bank telkens weer in een kwaad daglicht wordt gezet. Dat heeft bestuursvoorzitter Bert Bruggink van de Rabobank gezegd. Hij deed dat toen hij zijn handtekening zette onder een vernieuwde samenwerking voor vier jaar met de Nederlandse wielerbond KNWU.
Het is de eerste keer dat een topman van de bank openlijk spreekt over de stopzetting van de wielersponsoring. Rabobank kwam de afgelopen maanden een paar keer negatief in het nieuws door de 'affaire Rasmussen' en publicaties over dopinggebruik in de periode voor 2007.
'Als sponsoring alleen maar negatieve reacties oplevert, moet je serieus gaan kijken of je daar wel mee verder wilt', waarschuwde de topman in het AD. Die zei dat er voor het eerst tot in de top van bedrijf discussie was over de wielersponsoring.
Maar uit onderzoek blijkt dat de Nederlanders nog steeds achter de wielerploeg staan en daarom gaat de ploeg door.
De Nederlandse bank heeft met de wielerploeg nog een overeenkomst tot 2016.
quote:KERKRADE - Robert Gesink heeft toch besloten om zich beschikbaar te stellen voor de Olympische Spelen. In eerste instantie vreesde de Varssevelder dat het parcours in Londen te vlak was en te veel op het lijf van de sprinters was geschreven.
"Ik hoor nu steeds meer kenners die benadrukken dat het toch een zware wedstrijd is. De klim naar Box Hill is te vergelijken met Camerig en als je die negenmaal op moet, zal dat de wedstrijd zeker hard maken. Dat heeft me doen besluiten om toch terug te komen op mijn eerdere besluit.”
Lars Boom
Gesink is bereid in Londen in dienst van de ploeg te rijden. "Ik heb dat ook op het NK in Kerkrade gedaan. Lars Boom was daar beter dan ik en dan heb ik er geen probleem mee om me weg te cijferen. Verder denk ik dat ik na de Tour in een goede vorm in Londen aan de start kan verschijnen. Zo zag je de afgelopen jaren dat de beste renners uit de Tour een week later ook altijd de koers in San Sebastian kleurden. Ik hoop dat bondscoach Leo van Vliet me alsnog opneemt in de selectie.”
Ze zijn inmiddels ook ongeveer de langszittende sponsor van allemaal. Als ik de tour van '96 erbij pak zit verder alleen Lotto nog in één of andere reincarnatie in het peloton.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
Wel goed dat ze dat niet gedaan hebben toen er zo'n ophef was en gewoon rustig zijn gebleven en nu met dit logische bericht komen.
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:36 schreef Evertjan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)l_naar_Spelen__.html
[..]
Maar hij gaat wel: Westra, Terpstra, Boom, Gesink en Langeveld. Terpstra en Westra rijden tijdrit, lees ik net op twitter.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:11 schreef tdrone het volgende:
[..]
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..
Benieuwd naar Terpstra in tijdrit, vaak toch wat beter in niet te lange tijdritten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar hij gaat wel: Westra, Terpstra, Boom, Gesink en Langeveld. Terpstra en Westra rijden tijdrit, lees ik net op twitter.
Wellicht toch liever de combi Spelen-WK dan Vuelta. Denk dat de selectie van de Spelen en het WK elkaar niet zoveel zullen ontlopen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:42 schreef marcodej het volgende:
Boom lijkt me intrinsiek de betere tijdrijder dan Terpstra, hoewel ze elkaar niet veel ontlopen. Verder is de keuze voor Gesink apart. Die rijdt dus geen Vuelta neem ik aan? Jammer.
Zeker bij een iets zwaarder WK zoals dit jaar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:26 schreef Gillingham het volgende:
Vuelta-WK is vaak een uitstekende combinatie.
Misschien juist wel goed voor de punten.quote:Fuglsang krijgt strafprogramma van Bruyneel
woensdag 27 juni 2012
Jakob Fuglsang voelt zich gestraft door teammanager Johan Bruyneel van RadioShack Nissan Trek als gevolg van zijn negatieve uitlatingen over het feit dat hij gepasseerd is voor de Tour de France en dat hij overweegt over te stappen naar de ploeg van Bjarne Riis. Tegen Ekstrabladet zegt de Deense klimmer dat Bruyneel hem te verstaan heeft gegeven dat hij geen wedstrijden uit de WorldTour rijdt. Het lijkt een manier om de renner minder aantrekkelijk te maken voor een nieuwe werkgever, zeker voor Saxo Bank-Tinkoff waar men hard op zoek moet naar coureurs met punten om de WorldTour-status te behouden. Fuglsang zal als gevolg van de maatregel niet aantreden in de Ronde van Spanje en de Ronde van Polen. In plaats daarvan rijdt hij nu de Ronde van Oostenrijk.
Jammer, ik vond dat overwegend groene juist wel mooi en opvallend. Er zijn al zo veel ploegen die primair de kleuren blauw en wit gebruiken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef TheArt het volgende:
Nieuwe tenue Orica-GreenEdge:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Deze doet erg Vacansoleil aan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Jammer, ik vond dat overwegend groene juist wel mooi en opvallend. Er zijn al zo veel ploegen die primair de kleuren blauw en wit gebruiken.
Ik vind deze wel 10x mooier dan die van Vacansoleil, als je toch die vergelijking maakt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze doet erg Vacansoleil aan.
Is dit niet ook al de 3e keer dat Greenedge van shirt veranderd dit seizoen?
Bruyneel kan ook wel een complete nazi zijn though.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Lekker voor Fuglsang met z'n grote mond.
Als publiek 'moet' je niks. Iedereen heeft het recht om kritiek uit te oefenen op de Raboploeg, maar ook om 'alles te slikken' als ze dat liever willen. Persoonlijk kan het me geen ruk schelen dat er een relatief tolerant dopingbeleid was halverwege de jaren '00, want dat was overal. Je maakt me niet wijs dat ze bij Phonak niet wisten dat Landis stijf stond van de dope, of bij Astana wat er allemaal aan de hand was, of weet ik veel waar allemaal. En trouwens, zo tolerant was het nu ook weer niet, want toen puntje bij paaltje kwam is Rasmussen wel ontslagen zónder positieve test. Wat overigens nog wel de domste zet van allemaal bleek, imagotechnisch gezien.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:32 schreef bjarki het volgende:
Voor zower ik weet heeft de Rabobank nooit de problemen ontkent. Rasmussen faalde in zijn where-abouts en ook het tolerantiebeleid aangaande doping in de periode voor 2007 is nooit ontkend, maar afgedaan als 'dat was voor onze tijd'. Mag je als publiek daar dan geen mening over hebben? Moet je dat alles slikken omdat het bedrijf anders de stekker uit de Nederlandse wielersport trekt?
De feiten liggen er. In Duitsland zou het team al lang totaal gefileerd zijn door de media én het publiek. Hier te lande heeft op uitzondering van een sensatiejournalist na er nooit een haan naar gekraaid. Beetje overbodig om het publiek dan 'zwijggeld' voor te stellen als het toch al z'n bek houdt.
quote:Rabobank Vrouwenploeg neemt afscheid van Monique van der Vorst
27.06.2012 - WIELRENNEN
Monique van der Vorst vertrekt met onmiddellijke ingang bij Rabobank Women Team.
De Rabobank Vrouwenploeg (foto) neemt per 1 juli afscheid van Monique van der Vorst. Het medisch kader van de ploeg heeft haar geadviseerd niet aan wielerwedstrijden deel te nemen, de ploeg neemt dat advies over. Daarmee vervalt het traject om Van der Vorst op te leiden tot wielrenster en heeft het geen zin meer haar in de ploeg te houden. Rabobank zorgt voor een goede afwikkeling en ondersteuning. Het besluit is in goed overleg met Van der Vorst en haar management genomen.
mag dat zomaar? QuickStep mocht dat toch niet bij de RvV vorig jaar?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind deze wel 10x mooier dan die van Vacansoleil, als je toch die vergelijking maakt.
Idd het 3e shirt dit seizoen.
prima keuze, wil zich opofferen, en kan dergelijke wedstrijden prima aan.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:11 schreef tdrone het volgende:
[..]
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..
quote:Bertagnolli loopt tegen de lamp met bloedpaspoort
Geplaatst op woensdag 27 juni 2012 om 18:40 door redactie.
foto: Sirotti
Leonardo Bertagnolli kan een schorsing verwachten nadat er onregelmatigheden zijn geconstateerd in zijn bloedpaspoort. De internationale wielerunie UCI meldt vandaag dat het een procedure gaat starten.
De 34-jarige Italiaan kwam de voorbije maanden uit voor Lampre. Bertagnolli stopte na het Italiaans kampioenschap afgelopen weekend. Een overwinning in de Clasica San Sebastian in 2007 is zijn grootste wapenfeit.
Vraag me af of de beslissing om te stoppen na het Italiaans Kampioenschap al genomen was voor de fuzz rond het onderzoek naar de biologische paspoorten ontstond. Al zou hij nu schuldig bevonden worden, hij fietst toch niet meer.quote:
Was dat nieuws over die mogelijke schorsing al eerder bekend? Er zijn toch veel meer (nu nog actieve) renners die Ferrari als dokter hadden? Al zijn ze in Italië de laatste jaren wel strenger dan in andere landen.quote:Pozzato waarschijnlijk niet naar Spelen
28/06/12, 15:42
© afp.
De Italiaanse wielrenner Filippo Pozzato kan waarschijnlijk niet zijn opwachting maken bij de Olympische Spelen in Londen. De aanklager van het antidopingbureau in zijn land wil hem voor een jaar schorsen vanwege zijn banden met de omstreden arts Michele Ferrari, de voormalige dokter van de Amerikaan Lance Armstrong.
Volgens de regels van het Italiaanse olympisch comité (CONI) mag een sporter die wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen, niet naar de Spelen. Waarschijnlijk komt er voor de start van de Spelen op 27 juli geen duidelijkheid in de zaak van Pozzato. De 30-jarige renner wil echter wel graag naar Londen.
Opvallend, enigzins onverwacht toch.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:16 schreef ItaloDancer het volgende:
L.L. Sanchez bijgetekend tot en met 2014 bij Rabobank
Vind het een goede zet van Rabo, dit jaar gaat het aanzienlijk beter na zijn aanpassingproblemen die hij vorig jaar had. Toch vrijwel de enige die dit jaar aansprekende overwinningen heeft geboekt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Opvallend, enigzins onverwacht toch.
Lars Boom...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:13 schreef OProg het volgende:
Tuurlijk. Zal wat zijn, maar je kan ze ook optellen die in feite geen platte prijs halen en ook niet nuttig als knecht rondrijden in serieuze wedstrijden. Die krijgen ook salaris en daar schiet je onder aan de streep helemaal niks mee op.
Dat zal nog moeten blijken. We zijn nu ongeveer op de helft van het seizoen. Als Gesink straks een top 5 stek in de Tour weet te bemachtigen worden Knebel en consorten door de vaderlandse pers op handen gedragen. Falen de Nederlanders dan wordt er naar LLS gekeken om de rabo-eer te redden met een etappezege. Daarnaast, Gesink heeft wel de Ronde van Californië gewonnen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:02 schreef Steven184 het volgende:
Dit jaar is bij Rabo niemand meer zijn geld waard dan LLS.
Ik mag hopen dat je begrijpt dat het gaat over het seizoen tot nu toe. Ik kan niet in toekomst kijken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat zal nog moeten blijken. We zijn nu ongeveer op de helft van het seizoen. Als Gesink straks een top 5 stek in de Tour weet te bemachtigen worden Knebel en consorten door de vaderlandse pers op handen gedragen. Falen de Nederlanders dan wordt er naar LLS gekeken om de rabo-eer te redden met een etappezege. Daarnaast, Gesink heeft wel de Ronde van Californië gewonnen.
ah dat verklaart waarom ik een tourbusje zag in maastricht gisterenquote:Op donderdag 28 juni 2012 15:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook Saxobank heeft nieuwe shirts.
Straks rondje met de motor gaan touren en langs enkele hotels gereden.
In Lanaken zaten Garmin, Saxobank en Lampre.
Reclamekaravaan zit in Novotel Maastricht.
Foto's volgen in Tour de France Topic.
Dat wil niet zeggen dat er niet een betere haalbaar is voor wat hij ongeveer betaald zal krijgen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:02 schreef Steven184 het volgende:
Dit jaar is bij Rabo niemand meer zijn geld waard dan LLS.
Die dan vervolgens in dienst van Rabo geen deuk in een pakje boter rijdt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat er niet een betere haalbaar is voor wat hij ongeveer betaald zal krijgen.
quote:Marianne Vos heeft de eerste rit in de Ronde van Italié gewonnen.
De renster van Rabobank versloeg in de etappe van Napoli naar Terracina over 139,1 kilometer de Amerikaanse Shelley Olds en Giorgia Bronzini uit Italië in de massasprint.
De 25-jarige Vos werd vorig jaar de eerste Nederlandse die de Giro Donne wist te winnen. Ze imponeerde toen door maar liefst vijf etappezeges te boeken.
Haar blessure heeft dus niet heel veel invloed gehad, als ze dit nu weer kan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:46 schreef Michael_Moore het volgende:
Vos wint eerste etappe Giro Donne
[..]
Een goed getraind sportlijf heelt natuurlijk snel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Haar blessure heeft dus niet heel veel invloed gehad, als ze dit nu weer kan.
twitter:f_cancellara twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 22:15:59Legendery #BorisBecker is talking sounds funny his english.... reageer retweet
Met een gebroken sleutelbeen kun je fietsen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Haar blessure heeft dus niet heel veel invloed gehad, als ze dit nu weer kan.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit uit zijn mond
twitter:f_cancellara twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 22:15:59Legendery #BorisBecker is talking sounds funny his english.... reageer retweet
Geinige woordvolgorde ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit uit zijn mond
En met behoorlijk verschil. Over 7,2 km. 5 sec. sneller dan Hughes en 12 sec. sneller dan Arndt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:42 schreef marcodej het volgende:
Vos wint ook de tijdrit in de Giro Donne.
http://www.speld.nl/2012/(...)e-met-favorietenrol/quote:Door de afwezigheid van Alberto Contador en Andy Schleck heeft dit jaar opeens iedereen kans om de Tour de France winnen. Vooral Rabo-routinier Bram Tankink heeft moeite met de onverwachte favorietenrol. De vraag is of de routinier de druk aan kan.
De Speld.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:06 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
http://www.speld.nl/2012/(...)e-met-favorietenrol/
Mijn geboorteplaats!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:06 schreef kawotski het volgende:
Grote kans dat Zwolle finishplaats wordt in de Ronde van Spanje 2015
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=146805
Mooi inderdaad!quote:Op zondag 1 juli 2012 19:48 schreef wimderon het volgende:
Haha, die reportage met Kittel net.
Vertelt dat hij aangetrokken was als loods van Van Hummel. In de derde etappe die hij voor Skil reed door Van Hummel werden de rollen omgedraaid om Kittel te laten ervaren hoe een sprinttrein werkt. Vervolgens wint Kittel meteen die etappe...
Organisatie van de Dorpenomloop Rucphen in grote financiële problemen heb ik vernomen.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Morgen slecht wielernieuws in de Telegraaf. Zou niet dopinggerelateerd zijn.
Stoppende wielersponsor misschien? Kan mij anders niets voorstellen wat je onder slecht wielernieuws moet verstaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Devolder heeft bijgetekend?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Zoiets zal het wel zijn inderdaad.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stoppende wielersponsor misschien? Kan mij anders niets voorstellen wat je onder slecht wielernieuws moet verstaan.
Rabobank was slechts 5e en 7e vandaag @RaymondKerckhoffs?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Leo van Vliet heeft zich vergist en stuurt toch een andere selectie naar de spelen?quote:
Telegraaf wordt sponsor van nieuwe wielerploeg?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Michael Boogerd gaat nog meer TVspelletjes doen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 02-07-2012 om 06:48:09Tirreno - Adriatico al enkele jaren in grote financiële problemen. Aquarone: onzeker of ta volgend jaar nog op kalender staat. reageer retweet
Dat zou wel lekker zijn ook. Die koersen op het gemak op de bank kunnen kijken aangezien zaterdag altijd een drukke ren-en-vliegwerk-dag is.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:23 schreef Sheepcidus het volgende:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/12471985/__Tirreno-Adriatico_in_gevaar__.html
MSR en Lombardije op een zondag, snap niet waarom dat niet al eerder is gebeurd.
Dit is een grap?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:06 schreef marcodej het volgende:
Geruchten zijn dat er een nieuw team in de maak is met Kim Andersen en de Schlecks. Alpecin zou titelsponsor worden. Alpecin heeft banden met Ullrich en Dr. Wolff.
Alpecin is een haargroeiproduct en maakten ooit reclame met Ullrich, onder de slogan "Doping voor uw haar."
quote:Di Luca zegeviert op de Kitzbüheler Horn
Geplaatst op maandag 2 juli 2012 om 14:55 door redactie.
foto: Sirotti (archief)
De koninginnerit in de Ronde van Oostenrijk is een prooi gebleken voor Danilo Di Luca (Acqua & Sapone). De Italiaan was aan het eind van de tweede dag van de rittenkoers de beste op de loodzware Kitzbüheler Horn, voor de Zwitser Steve Morabito (BMC) en thuisrijder Thomas Rohregger (RadioShack-Nissan).
Toen het peloton op de slotklim was gereduceerd tot een tiental renners, versnelde Di Luca. Rohregger was de enige die meekon, maar hij verslikte zich in het tempo van de Italiaan. Terwijl de Oostenrijker Di Luca in de slotmeters het zegegebaar zag maken, werd hij zelf nog geremonteerd door Morabito.
Österreich Rundfahrt 2012 (2.HC)
Uitslag etappe 2: Innsbruck - Kitzbüheler Horn (157,4 km)
1. Danilo Di Luca (Italië/Acqua & Sapone) in 3:50:50
2. Steve Morabito (Zwitserland/BMC Racing Team) op 7s
3. Thomas Rohregger (Oostenrijk/RadioShack-Nissan) op 10s
4. Petr Ignatenko (Rusland/Katusha) op 21s
5. Alexandr Dyachenko (Kazachstan/Astana) op 23s
An sich is die Vuelta belachelijk zwaar, maar twee weken mee fietsen lijkt me toch wel erg goed voor de vorm.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen gaat waarschijnlijk geen Vuelta rijden en wil zich elders voorbereiden op WK (wegrit en ploegentijdrit). Nu is 't dit jaar wel een erg zware Vuelta, maar ik vind het toch een verkeerde beslissing.
bron: l1.nlquote:Belgisch-Limburg wil start Tour de France 2018
Belgisch-Limburg wil in 2018 de start van de Tour de France binnenhalen.
De provincie heeft daarom bij de organisatie van het wielerevenement informatie over de regio ingediend.
De gedeputeerden maakten bekend dat wat hen betreft Belgisch-Limburg over 6 jaar het decor zal zijn van ‘Le Grand Départ’. Als mogelijke etappeplaatsen worden Hasselt-Genk en Voeren naar voor geschoven.
Eind november bekijkt de Tour-directie alle kandidatuurstellingen voor de komende jaren. Het dossier voor Belgisch-Limburg moet ook nog steun krijgen van de Belgische premier en de Vlaamse minister-president.
Hij hoort hier zeker thuis, maar je moet wel de tegenstand zien die hij in Oostenrijk verslaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:22 schreef franklop het volgende:
bewijst dan toch dat hij als kopman mee had gemoeten naar een grote ronde
quote:L’Illustré rakelt de beschuldigingen aan het adres van Alexandre Vinokourov opnieuw op. Het Zwitserse magazine bracht eind vorig jaar naar buiten de de Kazach zijn overwinning in Luik-Bastenaken-Luik 2010 afkocht van zijn medevluchter Alexandr Kolobnev. Het baseerde zich daarvoor op enkele mails tussen de twee renners, maar woensdag publiceert het ook kopieën van overschrijvingen die het valsspelen van ’Vino’ moeten bewijzen.
Het magazine bemachtigde een kopie van een overschrijving van 100.000 euro door Vinokourov op 12 juli 2010, met Kolobnev als begunstigde. Op 28 december 2010 volgde nog eens een transactie van 50.000 euro. De Rus zou in totaal dus 150.000 euro gekregen hebben om de renner van Astana te laten winnen.
Volgens l’Illustré zou het parket van Luik een onderzoek kunnen openen naar de precieze omstandigheden waarin Vinokourov de 96e editie van de Ardense klassieker won.
Daarnaast beschuldigt de weduwe van renner Andrey Kivilev, die in 2003 tijdens Parijs-Nice verongelukte, Vinokourov ervan dat hij ook zijn rit- en eindzege in de Koers naar de Zon van 2003 afkocht. 'Onder het voorwendsel dat hij de overwinning aan Andrey wou opdragen, betaalde hij de renners 3.000 euro om hem te laten winnen', beweert Natalya Kivilev
edit: Oh, ik zie dat het al in het Vive le Velo topic stond op het TdF forum, excuses.quote:Belgische renner Goris overleden
De Belgische profrenner Rob Goris is vannacht overleden aan een hartaanval.
De dertigjarige Goris was de avond voor zijn dood nog te gast in het Belgische wielerprogramma Vive le Velo.
De loopbaan van de renner van Willems Veranda's stond niet bol van de zeges, maar was op zijn minst opmerkelijk. Tot 2009 was hij captain van het Belgisch ijshockeyteam, alvorens hij zich op het wielrennen stortte.
In 2010 veroverde Goris de nationale titel voor renners zonder een contract, waarna hij een jaar later zijn debuut maakte in het profpeloton.
http://nos.nl/artikel/391(...)goris-overleden.html
zie ook: http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
quote:Lars Boom verstoort eerbetoon aan Rob Goris in Melle
Slechts éénn renner van Accent.Jobs-Veranda's Willems heeft gisteren gekoerst: Steven Caethoven. 'We hebben de renners een voor een ingelicht en ze kozen ervoor om niet te rijden', zegt ploegleider Lucien Van Impe. 'Alleen Steven Caethoven wou starten in de profkoers in Melle. Hij zou winnen voor Rob.'
Hij ontsnapte in de slotkilometers, maar werd op de valreep nog voorbijgereden door de Nederlander Lars Boom. 'Iedereen verwerkt dit dramatische voorval op zijn manier', vertelde een aangeslagen Caethoven achteraf. 'Ik wou koersen en winnen voor Rob. Dat is mijn manier van eer betuigen.'
Caethoven onderging de wedstrijdontwikkelingen niet, maar stuurde mee de koers. 'Een koers lang heb ik alleen maar aan Rob gedacht. Dat de overwinning me op de streep door de vingers glipt is zuur. Ik had op meer medeleven van Lars Boom gerekend. Of hij het wist van Rob? Dat zal wel, we hebben er tijdens de koers nog over gepraat. Nogmaals is bewezen wat een keiharde wereld de wielersport wel is.'
Lars Boom reageerde geprikkeld: 'Rob Goris komt niet terug door Caethoven een overwinning cadeau te geven. Koers is koers. Dat Caethoven zijn rouwband naar me gooide, vond ik ongepast. Ik deed niks verkeerd.'
Onzin inderdaad. Als je nou afspreekt om als blok over de finish te rijden ok. Maar zelf wel koersen en van anderen verwachten dat ze de benen stil houden is echtquote:
En als je dan de wedstrijd wil winnen als eerbetoon, zal je ook wel echt moeten winnen, op eigen merites.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Onzin inderdaad. Als je nou afspreekt om als blok over de finish te rijden ok. Maar zelf wel koersen en van anderen verwachten dat ze de benen stil houden is echt
Nou ja, het heeft wel iets meer emotionele lading dan gebruikelijk. Daarnaast is voor zo'n klein ploeg als Accent Jobs misschien zo'n kermiskoers ietsje belangrijker.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Veel gedoe voor een fucking kermiskoers.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:00 schreef The_Hives het volgende:
Vos dus de Giro Donne gewonnen. Niet onverwacht gezien haar voorsprong, blij verrast gezien haar sleutelbeen breuk
die heeft haar sleutelbeen net gebroken, lijkt me sterk dat die dan voldoende hersteld isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef Leatherface het volgende:
Vos.
Hopelijk is Van Vleuten ook okay. Dan hebben we in haar een mooie bliksemafleidster voor Vos in de olympische wegkoers.
Moet wel kunnen hoor, dat was de verwachting iig.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:52 schreef The_Hives het volgende:
[..]
die heeft haar sleutelbeen net gebroken, lijkt me sterk dat die dan voldoende hersteld is
Nou, dat dus. Zo'n beetje.quote:
Niet opportunistisch, maar op een moment uitgesproken wanneer het grote doel dit seizoen, klassement in de TDF, over is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vreemd moment om te klagen, net zo opportunistisch als dat volk in het TDF-gedeelte.
Ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, zeker het geval. En ik heb het ook vaak genoeg over pech en geen geluk, want dat is mijns inziens bijna altijd ook echt zo, maar ze doen er ook niet alles aan om die pech af te wenden, vooral door de keuzes die ze als ploeg maken. En daar doel ik dan vooral op. Ik klaag niet over individuele renners, maar over de keuzes die de ploeg als geheel maakt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben het ook totaal niet met het beleid eens en drie kopmannen naar de Tour sturen vond ik ook niet slim, had ze liever gespreid gezien. Alleen overal doen men nu alsof Rabo faalt. Als je in zo'n massale valpartij komt faal je toch niet? Die jongens waren vandaag niet goed genoeg, gezien wat ze eerder lieten zien lijkt mij dat vooral door die valpartij te komen en het feit dat een toch vrij ervaren figuur als Leipheimer een gat laat vallen. Dat komt er dan nog eens bij.
Ze hebben gegokt en verloren. Euskaltel was zo slim om de kopmannen te verspreiden over de grote rondes, maar dat levert ook helemaal niets op. In het wielrennen heb je geen zekerheden. We lullen er allemaal teveel over.
Om het nog maar eens duidelijk te maken, ik ben het vaak niet eens met Rabo, ook over aankoopbeleid enzo maak je een goed punt, maar de kritiek na wat er de afgelopen twee dagen is gebeurd vind ik echt veel en veel te simpel.
Als je het stukje leest zie je dat hij het probleem juist breder trekt dan dit mislukte klassement door een knullige valpartij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben het ook totaal niet met het beleid eens en drie kopmannen naar de Tour sturen vond ik ook niet slim, had ze liever gespreid gezien. Alleen overal doen men nu alsof Rabo faalt. Als je in zo'n massale valpartij komt faal je toch niet? Die jongens waren vandaag niet goed genoeg, gezien wat ze eerder lieten zien lijkt mij dat vooral door die valpartij te komen en het feit dat een toch vrij ervaren figuur als Leipheimer een gat laat vallen. Dat komt er dan nog eens bij.
Ze hebben gegokt en verloren. Euskaltel was zo slim om de kopmannen te verspreiden over de grote rondes, maar dat levert ook helemaal niets op. In het wielrennen heb je geen zekerheden. We lullen er allemaal teveel over.
Om het nog maar eens duidelijk te maken, ik ben het vaak niet eens met Rabo, ook over aankoopbeleid enzo maak je een goed punt, maar de kritiek na wat er de afgelopen twee dagen is gebeurd vind ik echt veel en veel te simpel.
Ik geef toch aan dat ik het in grote lijnen met hem eens ben? Ik pak er juist wat uit en daar ga ik op in.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je het stukje leest zie je dat hij het probleem juist breder trekt dan dit mislukte klassement door een knullige valpartij.
De ploeg als geheel maakt inderdaad slechte keuzes. De ploegleiding ben ik niet van onder de indruk, maar dat is al jaren zo. Blijkbaar vinden ze het bij de Rabobank allemaal wel prima zo. Gebrek aan ambitie misschien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, zeker het geval. En ik heb het ook vaak genoeg over pech en geen geluk, want dat is mijns inziens bijna altijd ook echt zo, maar ze doen er ook niet alles aan om die pech af te wenden, vooral door de keuzes die ze als ploeg maken. En daar doel ik dan vooral op. Ik klaag niet over individuele renners, maar over de keuzes die de ploeg als geheel maakt.
Maar ook met meer hardrijders en 8 man die in dienst rijden voor één kopman kan je op de verkeerde plek in het peloton zitten waar gevallen wordt. Dat de kopmannen over verschillende rondes verdeeld moeten worden ben ik het absoluut mee eens, de druk voor de Tour is gewoon veel te groot. Verder vind ik dat dat meer een algemeen probleem is in de Tour, die lijdt onder teveel publiciteit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, zeker het geval. En ik heb het ook vaak genoeg over pech en geen geluk, want dat is mijns inziens bijna altijd ook echt zo, maar ze doen er ook niet alles aan om die pech af te wenden, vooral door de keuzes die ze als ploeg maken. En daar doel ik dan vooral op. Ik klaag niet over individuele renners, maar over de keuzes die de ploeg als geheel maakt.
Dat zal Boonen wel zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:16 schreef Reya het volgende:
Is er nog een duidelijke kopman, of moet de koers dat uitmaken?
Lijkt me ook logisch, Boonen voor OS, Gilbert voor WK. Al betwijfel ik dat Gilbert bij zo'n grote wedstrijd waar hij zelf ook kansen heeft, in dienst gaat rijden. Al is dat natuurlijk niet noodzakelijk, zolang ze elkaar maar niet in de weg rijden (wat je bij Gilbert opnieuw kan betwijfelenquote:
zoals vorig jaar opt wk, ingelopen, maar ipv roelands te helpen sprint hij zelf kansloos mee...quote:Op zondag 8 juli 2012 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lijkt me ook logisch, Boonen voor OS, Gilbert voor WK. Al betwijfel ik dat Gilbert bij zo'n grote wedstrijd waar hij zelf ook kansen heeft, in dienst gaat rijden. Al is dat natuurlijk niet noodzakelijk, zolang ze elkaar maar niet in de weg rijden (wat je bij Gilbert opnieuw kan betwijfelen)
Ja, ondanks niet heel zwaar bezet.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:59 schreef Mr_DG het volgende:
Fuglsang wint in Oostenrijk. Mooie revanche op Bruyneel.
LOL. 16 keer 250 tot 300 meter klimmen.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:39 schreef Sautor het volgende:
[..]
Als ze daar vanaf het begin doortrekken
Als het niet lichamelijk is is het wel mentaal. Geloof nooit dat hij zich geestelijk op kan laden voor de Vuelta.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:32 schreef Slobeend het volgende:
Wuyts meldt dat het misschien einde seizoen is voor A. Schleck.
Ben benieuwd of Andy zijn salaris al heeft gehad. Die heeft toch wel een topseizoen zo.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:32 schreef Slobeend het volgende:
Lekker op het strand gaan liggenquote:Op maandag 9 juli 2012 15:32 schreef Slobeend het volgende:
Alsof ze een rit hebben uitgetekend over een zaagblad.quote:
welk seizoen? Was Andy al begonnen dan?quote:Op maandag 9 juli 2012 15:32 schreef Slobeend het volgende:
Die zag dat tour parcours en hij dacht ach we slaan een jaartje over.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welk seizoen? Was Andy al begonnen dan?
Nou ja, "koers"dagen... laten we het erop houden dat hij op 30 dagen ingeschreven stond.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:55 schreef Redefine het volgende:
Andy zag dat hij per ongeluk zijn dertig koersdagen al had verbruikt, waardoor zijn seizoen er dus al op zit.
Andy heeft zich wel mentaal voorbereid voor al die dertig dagen. Dus of die ze nou getreden heeft of n niet, voor hem tellen ze.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou ja, "koers"dagen... laten we het erop houden dat hij op 30 dagen ingeschreven stond.
Live op Eurosport van 17.30 tot 19.00.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:23 schreef Doff het volgende:
Kan de ronde van Polen nog ergens worden gevolgd?
Een samenvatting dus?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Live op Eurosport van 17.30 tot 19.00.
Nee live.quote:
Voorts hier http://twitter.com/Tour_de_Polognequote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:23 schreef Doff het volgende:
Kan de ronde van Polen nog ergens worden gevolgd?
En heeft opgegeven. Lag erbij met o.a. Boonen, Sabatini en Brown.quote:
twitter:ramonavdlecq twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 18:06:04Niki is voor controle naar t ziekenhuis, 2 diepe wonden en schouder geraakt. Helm kapot dus zal aardige klap zijn geweest. Meer volgt reageer retweet
Lekker dan weer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:08 schreef TheArt het volgende:
twitter:ramonavdlecq twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 18:06:04Niki is voor controle naar t ziekenhuis, 2 diepe wonden en schouder geraakt. Helm kapot dus zal aardige klap zijn geweest. Meer volgt reageer retweet
quote:Tour de Pologne: Opgave Terpstra na val
dinsdag 10 juli 2012
Nederlands Kampioen Niki Terpstra heeft na een val in de eerste etappe van de Tour de Pologne noodgedwongen moeten opgeven, meldt de liveticker van de organisatie. Terpstra kwam in een valpartij met o.a ploeggenoot Tom Boonen, Fabio Sabatini (Liquigas-Cannondale) en Graeme Brown (Rabobank) terecht. Sabatini werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Over de verwondingen van Niki Terpstra is op dit moment nog weinig bekend. Zijn vriendin Ramona meldt op twitter: "Niki is voor controle naar het ziekenhuis, twee diepe wonden en schouder geraakt. Helm kapot dus zal aardige klap zijn geweest."
20, het staat echt net sinds een minuut ofzo in beeldquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:28 schreef FredWielergek het volgende:
Ik kijk nu net, hoeveel km moeten ze nog?
En nu niet meer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
20, het staat echt net sinds een minuut ofzo in beeld
Hij moet toch wat kilometers maken, ik weet niet of er nog meerdere mogelijkheden daarvoor zijn vlak voor de Vuelta op World Tour niveau.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:35 schreef Marcoss het volgende:
Wel heel slim om zo'n nerveuze koers daarvoor te gebruiken..
Burgos en Tour de l'Ain zijn rond diezelfde periode, dat lijkt me dan logischer. Al weet ik niet of Saxo daar start.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij moet toch wat kilometers maken, ik weet niet of er nog meerdere mogelijkheden daarvoor zijn vlak voor de Vuelta op World Tour niveau.
zal wel een sponsordingetje zijn, lijkt me niet geheel ontoevallig dat Saxo Bank de supporter/sponsor is van de Avondetappe..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Burgos en Tour de l'Ain zijn rond diezelfde periode, dat lijkt me dan logischer. Al weet ik niet of Saxo daar start.
Van de Nederlanders dacht ik Lindeman sowieso te zien zitten. Ook 2 of 3 man van Rabo nog mee.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:42 schreef Marcoss het volgende:
Groepje van een man of 30 nog, niet echt heel duidelijk wie daar nog in zit
kwartier geleden waren het er 20, zou nu wel iets van 6 zijn, aangezien het berg af looptquote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:45 schreef franklop het volgende:
[..]
kwartier geleden waren het er 20, zou nu wel iets van 6 zijn, aangezien het berg af loopt
voilaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:45 schreef franklop het volgende:
[..]
kwartier geleden waren het er 20, zou nu wel iets van 6 zijn, aangezien het berg af loopt
Helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:45 schreef franklop het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Die kunnen ze beter niet meer uitnodigen. Irritante stem om naar te luisternquote:
Ik had van een actieve renner eerlijk gezegd ook wat beters verwacht...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die kunnen ze beter niet meer uitnodigen. Irritante stem om naar te luistern
Kreder heeft al veel vaker commentaar gedaan, sowieso de hele ronde van Turkije.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had van een actieve renner eerlijk gezegd ook wat beters verwacht...
Nou ja, toch apart natuurlijk als je voor de eerste keer commentaar gaat geven lijkt me, dat wel
Op zich geen slechte commentator maar heeft gewoon geen fijne stem om naar te luisterenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had van een actieve renner eerlijk gezegd ook wat beters verwacht...
Nou ja, toch apart natuurlijk als je voor de eerste keer commentaar gaat geven lijkt me, dat wel
dat dusquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op zich geen slechte commentator maar heeft gewoon geen fijne stem om naar te luisteren
Toen keek ik naar de Duitse Eurosport, vandaar dat ik hem niet ken dusquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kreder heeft al veel vaker commentaar gedaan, sowieso de hele ronde van Turkije.
Echt he..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:58 schreef TheArt het volgende:
Sowieso, Viviani die nog over blijft in een groep van 25 man
Wel erg goed van Lars dit.
Bleek Breschel te zijn. In herhaling beter te zien. Leken de enige Rabo's in die groep te zijn.quote:
Klopt. Kelderman zat bovenop net op een gaatje en kon er in de afdaling dus niet meer bijkomen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bleek Breschel te zijn. In herhaling beter te zien. Leken de enige Rabo's in die groep te zijn.
Nou nog hopen dat ie op de fiets kan blijven zitten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:15 schreef TheArt het volgende:
Tijd geleden trouwens dat Boom in een dergelijk veld zo'n klim (kilometer of 6 aan 6%) kon overleven in de voorste groep. Die is dus echt meer dan goed in vorm.
Was op het NK ook ijzersterk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:10 schreef Mr_DG het volgende:
Die Moser is wel een behoorlijk talent als ik zijn uitslagen erbij pak. Zit in de familie kennelijk...
Voelde misschien dat hij niet super benen had en heeft het misschien wat laten lopen. En tevens de kans dat die bij zo'n select groepje nog zat is ook niet echt groot hé.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:23 schreef Marcoss het volgende:
Matthews lijkt dat klimvermogen echt totaal kwijt te zijn overigens, vandaag ook op 10 minuten gereden.
Was bij de beloften echt een hele goede klimmer, overleefde vorig jaar in de TDU ook nog een hele lastige etappe (waar hij uiteindelijk 2de werd), maar dit jaar komt hij bergop echt helemaal niet vooruit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:36 schreef Sasman het volgende:
[..]
Voelde misschien dat hij niet super benen had en heeft het misschien wat laten lopen. En tevens de kans dat die bij zo'n select groepje nog zat is ook niet echt groot hé.
Is toch maar een dopinghond, aldus jezelf.quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:29 schreef marcodej het volgende:
Omega Pharma is naar QuickStep gegaan, net als Ibarguren, zijn arts. OPQS rijdt nu in de klassiekers meesterlijk, Gilbert niet.
Het peloton zou op ruim 2 minuten zijn zie link:quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:10 schreef OProg het volgende:
Ik zie in Polen Diego Caccia van Farnese rijden met in de achtervolging op dertig seconden Damian Walczak en Adrian Kurek. Het is nog een km of 20 en verder heb ik om eerlijk te zijn niet echt een idee waar de rest zit.
Dat laatste was gisteren wel anders.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:16 schreef OProg het volgende:
Ah. Nu nog een KM of 15.
Jammer eig dat dit rondje tijdens de tour is. Parcours is ook dit jaar leuk en er is toch wel aardig wat belangstelling langs de kant.
Ik kon dit gisteren helaas niet kijken. Maar vorig jaar viel me ook wel op dat die ritten in stedelijk gebied an sich wel bekijks hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:19 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat laatste was gisteren wel anders.
Wel fijn dat de finale na de finish van de Tour plaatsvindt.
ja foutje :p ninja edit te laatquote:
Brown heeft zo'n 2 meter op kop gereden ofzo, Boom deed het perfect.quote:
Die trein was echt ineens heel snel weg idd.quote:
Het leek wel of hij schrok dan hij ineens overbleef zo.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:35 schreef marcodej het volgende:
Zo, dat was een slechte sprint van Rabo. Ik weet niet wat Browne aan het doen was, maar dat sloeg nergens op.
naja zat twee meter op kop en gaf al elleboogquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Het leek wel of hij schrok dan hij ineens overbleef zo.
twitter:NikiTerpstra twitterde op woensdag 11-07-2012 om 22:04:32Goed nieuws.geen breuk/scheur rond sleutelbeen,alleen kneuzing.Knie wond is wel diep en heeft paar dagen hersteltijd nodig.London komt goed! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |