Organisatie van de Dorpenomloop Rucphen in grote financiële problemen heb ik vernomen.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Morgen slecht wielernieuws in de Telegraaf. Zou niet dopinggerelateerd zijn.
Stoppende wielersponsor misschien? Kan mij anders niets voorstellen wat je onder slecht wielernieuws moet verstaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Devolder heeft bijgetekend?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Zoiets zal het wel zijn inderdaad.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stoppende wielersponsor misschien? Kan mij anders niets voorstellen wat je onder slecht wielernieuws moet verstaan.
Rabobank was slechts 5e en 7e vandaag @RaymondKerckhoffs?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Leo van Vliet heeft zich vergist en stuurt toch een andere selectie naar de spelen?quote:
Telegraaf wordt sponsor van nieuwe wielerploeg?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Michael Boogerd gaat nog meer TVspelletjes doen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 02-07-2012 om 06:48:09Tirreno - Adriatico al enkele jaren in grote financiële problemen. Aquarone: onzeker of ta volgend jaar nog op kalender staat. reageer retweet
Dat zou wel lekker zijn ook. Die koersen op het gemak op de bank kunnen kijken aangezien zaterdag altijd een drukke ren-en-vliegwerk-dag is.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:23 schreef Sheepcidus het volgende:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/12471985/__Tirreno-Adriatico_in_gevaar__.html
MSR en Lombardije op een zondag, snap niet waarom dat niet al eerder is gebeurd.
Dit is een grap?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:06 schreef marcodej het volgende:
Geruchten zijn dat er een nieuw team in de maak is met Kim Andersen en de Schlecks. Alpecin zou titelsponsor worden. Alpecin heeft banden met Ullrich en Dr. Wolff.
Alpecin is een haargroeiproduct en maakten ooit reclame met Ullrich, onder de slogan "Doping voor uw haar."
quote:Di Luca zegeviert op de Kitzbüheler Horn
Geplaatst op maandag 2 juli 2012 om 14:55 door redactie.
foto: Sirotti (archief)
De koninginnerit in de Ronde van Oostenrijk is een prooi gebleken voor Danilo Di Luca (Acqua & Sapone). De Italiaan was aan het eind van de tweede dag van de rittenkoers de beste op de loodzware Kitzbüheler Horn, voor de Zwitser Steve Morabito (BMC) en thuisrijder Thomas Rohregger (RadioShack-Nissan).
Toen het peloton op de slotklim was gereduceerd tot een tiental renners, versnelde Di Luca. Rohregger was de enige die meekon, maar hij verslikte zich in het tempo van de Italiaan. Terwijl de Oostenrijker Di Luca in de slotmeters het zegegebaar zag maken, werd hij zelf nog geremonteerd door Morabito.
Österreich Rundfahrt 2012 (2.HC)
Uitslag etappe 2: Innsbruck - Kitzbüheler Horn (157,4 km)
1. Danilo Di Luca (Italië/Acqua & Sapone) in 3:50:50
2. Steve Morabito (Zwitserland/BMC Racing Team) op 7s
3. Thomas Rohregger (Oostenrijk/RadioShack-Nissan) op 10s
4. Petr Ignatenko (Rusland/Katusha) op 21s
5. Alexandr Dyachenko (Kazachstan/Astana) op 23s
An sich is die Vuelta belachelijk zwaar, maar twee weken mee fietsen lijkt me toch wel erg goed voor de vorm.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen gaat waarschijnlijk geen Vuelta rijden en wil zich elders voorbereiden op WK (wegrit en ploegentijdrit). Nu is 't dit jaar wel een erg zware Vuelta, maar ik vind het toch een verkeerde beslissing.
bron: l1.nlquote:Belgisch-Limburg wil start Tour de France 2018
Belgisch-Limburg wil in 2018 de start van de Tour de France binnenhalen.
De provincie heeft daarom bij de organisatie van het wielerevenement informatie over de regio ingediend.
De gedeputeerden maakten bekend dat wat hen betreft Belgisch-Limburg over 6 jaar het decor zal zijn van ‘Le Grand Départ’. Als mogelijke etappeplaatsen worden Hasselt-Genk en Voeren naar voor geschoven.
Eind november bekijkt de Tour-directie alle kandidatuurstellingen voor de komende jaren. Het dossier voor Belgisch-Limburg moet ook nog steun krijgen van de Belgische premier en de Vlaamse minister-president.
Hij hoort hier zeker thuis, maar je moet wel de tegenstand zien die hij in Oostenrijk verslaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:22 schreef franklop het volgende:
bewijst dan toch dat hij als kopman mee had gemoeten naar een grote ronde
quote:L’Illustré rakelt de beschuldigingen aan het adres van Alexandre Vinokourov opnieuw op. Het Zwitserse magazine bracht eind vorig jaar naar buiten de de Kazach zijn overwinning in Luik-Bastenaken-Luik 2010 afkocht van zijn medevluchter Alexandr Kolobnev. Het baseerde zich daarvoor op enkele mails tussen de twee renners, maar woensdag publiceert het ook kopieën van overschrijvingen die het valsspelen van ’Vino’ moeten bewijzen.
Het magazine bemachtigde een kopie van een overschrijving van 100.000 euro door Vinokourov op 12 juli 2010, met Kolobnev als begunstigde. Op 28 december 2010 volgde nog eens een transactie van 50.000 euro. De Rus zou in totaal dus 150.000 euro gekregen hebben om de renner van Astana te laten winnen.
Volgens l’Illustré zou het parket van Luik een onderzoek kunnen openen naar de precieze omstandigheden waarin Vinokourov de 96e editie van de Ardense klassieker won.
Daarnaast beschuldigt de weduwe van renner Andrey Kivilev, die in 2003 tijdens Parijs-Nice verongelukte, Vinokourov ervan dat hij ook zijn rit- en eindzege in de Koers naar de Zon van 2003 afkocht. 'Onder het voorwendsel dat hij de overwinning aan Andrey wou opdragen, betaalde hij de renners 3.000 euro om hem te laten winnen', beweert Natalya Kivilev
edit: Oh, ik zie dat het al in het Vive le Velo topic stond op het TdF forum, excuses.quote:Belgische renner Goris overleden
De Belgische profrenner Rob Goris is vannacht overleden aan een hartaanval.
De dertigjarige Goris was de avond voor zijn dood nog te gast in het Belgische wielerprogramma Vive le Velo.
De loopbaan van de renner van Willems Veranda's stond niet bol van de zeges, maar was op zijn minst opmerkelijk. Tot 2009 was hij captain van het Belgisch ijshockeyteam, alvorens hij zich op het wielrennen stortte.
In 2010 veroverde Goris de nationale titel voor renners zonder een contract, waarna hij een jaar later zijn debuut maakte in het profpeloton.
http://nos.nl/artikel/391(...)goris-overleden.html
zie ook: http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
quote:Lars Boom verstoort eerbetoon aan Rob Goris in Melle
Slechts éénn renner van Accent.Jobs-Veranda's Willems heeft gisteren gekoerst: Steven Caethoven. 'We hebben de renners een voor een ingelicht en ze kozen ervoor om niet te rijden', zegt ploegleider Lucien Van Impe. 'Alleen Steven Caethoven wou starten in de profkoers in Melle. Hij zou winnen voor Rob.'
Hij ontsnapte in de slotkilometers, maar werd op de valreep nog voorbijgereden door de Nederlander Lars Boom. 'Iedereen verwerkt dit dramatische voorval op zijn manier', vertelde een aangeslagen Caethoven achteraf. 'Ik wou koersen en winnen voor Rob. Dat is mijn manier van eer betuigen.'
Caethoven onderging de wedstrijdontwikkelingen niet, maar stuurde mee de koers. 'Een koers lang heb ik alleen maar aan Rob gedacht. Dat de overwinning me op de streep door de vingers glipt is zuur. Ik had op meer medeleven van Lars Boom gerekend. Of hij het wist van Rob? Dat zal wel, we hebben er tijdens de koers nog over gepraat. Nogmaals is bewezen wat een keiharde wereld de wielersport wel is.'
Lars Boom reageerde geprikkeld: 'Rob Goris komt niet terug door Caethoven een overwinning cadeau te geven. Koers is koers. Dat Caethoven zijn rouwband naar me gooide, vond ik ongepast. Ik deed niks verkeerd.'
Onzin inderdaad. Als je nou afspreekt om als blok over de finish te rijden ok. Maar zelf wel koersen en van anderen verwachten dat ze de benen stil houden is echtquote:
En als je dan de wedstrijd wil winnen als eerbetoon, zal je ook wel echt moeten winnen, op eigen merites.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Onzin inderdaad. Als je nou afspreekt om als blok over de finish te rijden ok. Maar zelf wel koersen en van anderen verwachten dat ze de benen stil houden is echt
Nou ja, het heeft wel iets meer emotionele lading dan gebruikelijk. Daarnaast is voor zo'n klein ploeg als Accent Jobs misschien zo'n kermiskoers ietsje belangrijker.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Veel gedoe voor een fucking kermiskoers.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:00 schreef The_Hives het volgende:
Vos dus de Giro Donne gewonnen. Niet onverwacht gezien haar voorsprong, blij verrast gezien haar sleutelbeen breuk
die heeft haar sleutelbeen net gebroken, lijkt me sterk dat die dan voldoende hersteld isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef Leatherface het volgende:
Vos.
Hopelijk is Van Vleuten ook okay. Dan hebben we in haar een mooie bliksemafleidster voor Vos in de olympische wegkoers.
Moet wel kunnen hoor, dat was de verwachting iig.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:52 schreef The_Hives het volgende:
[..]
die heeft haar sleutelbeen net gebroken, lijkt me sterk dat die dan voldoende hersteld is
Nou, dat dus. Zo'n beetje.quote:
Niet opportunistisch, maar op een moment uitgesproken wanneer het grote doel dit seizoen, klassement in de TDF, over is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vreemd moment om te klagen, net zo opportunistisch als dat volk in het TDF-gedeelte.
Ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, zeker het geval. En ik heb het ook vaak genoeg over pech en geen geluk, want dat is mijns inziens bijna altijd ook echt zo, maar ze doen er ook niet alles aan om die pech af te wenden, vooral door de keuzes die ze als ploeg maken. En daar doel ik dan vooral op. Ik klaag niet over individuele renners, maar over de keuzes die de ploeg als geheel maakt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben het ook totaal niet met het beleid eens en drie kopmannen naar de Tour sturen vond ik ook niet slim, had ze liever gespreid gezien. Alleen overal doen men nu alsof Rabo faalt. Als je in zo'n massale valpartij komt faal je toch niet? Die jongens waren vandaag niet goed genoeg, gezien wat ze eerder lieten zien lijkt mij dat vooral door die valpartij te komen en het feit dat een toch vrij ervaren figuur als Leipheimer een gat laat vallen. Dat komt er dan nog eens bij.
Ze hebben gegokt en verloren. Euskaltel was zo slim om de kopmannen te verspreiden over de grote rondes, maar dat levert ook helemaal niets op. In het wielrennen heb je geen zekerheden. We lullen er allemaal teveel over.
Om het nog maar eens duidelijk te maken, ik ben het vaak niet eens met Rabo, ook over aankoopbeleid enzo maak je een goed punt, maar de kritiek na wat er de afgelopen twee dagen is gebeurd vind ik echt veel en veel te simpel.
Als je het stukje leest zie je dat hij het probleem juist breder trekt dan dit mislukte klassement door een knullige valpartij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben het ook totaal niet met het beleid eens en drie kopmannen naar de Tour sturen vond ik ook niet slim, had ze liever gespreid gezien. Alleen overal doen men nu alsof Rabo faalt. Als je in zo'n massale valpartij komt faal je toch niet? Die jongens waren vandaag niet goed genoeg, gezien wat ze eerder lieten zien lijkt mij dat vooral door die valpartij te komen en het feit dat een toch vrij ervaren figuur als Leipheimer een gat laat vallen. Dat komt er dan nog eens bij.
Ze hebben gegokt en verloren. Euskaltel was zo slim om de kopmannen te verspreiden over de grote rondes, maar dat levert ook helemaal niets op. In het wielrennen heb je geen zekerheden. We lullen er allemaal teveel over.
Om het nog maar eens duidelijk te maken, ik ben het vaak niet eens met Rabo, ook over aankoopbeleid enzo maak je een goed punt, maar de kritiek na wat er de afgelopen twee dagen is gebeurd vind ik echt veel en veel te simpel.
Ik geef toch aan dat ik het in grote lijnen met hem eens ben? Ik pak er juist wat uit en daar ga ik op in.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je het stukje leest zie je dat hij het probleem juist breder trekt dan dit mislukte klassement door een knullige valpartij.
De ploeg als geheel maakt inderdaad slechte keuzes. De ploegleiding ben ik niet van onder de indruk, maar dat is al jaren zo. Blijkbaar vinden ze het bij de Rabobank allemaal wel prima zo. Gebrek aan ambitie misschien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, zeker het geval. En ik heb het ook vaak genoeg over pech en geen geluk, want dat is mijns inziens bijna altijd ook echt zo, maar ze doen er ook niet alles aan om die pech af te wenden, vooral door de keuzes die ze als ploeg maken. En daar doel ik dan vooral op. Ik klaag niet over individuele renners, maar over de keuzes die de ploeg als geheel maakt.
Maar ook met meer hardrijders en 8 man die in dienst rijden voor één kopman kan je op de verkeerde plek in het peloton zitten waar gevallen wordt. Dat de kopmannen over verschillende rondes verdeeld moeten worden ben ik het absoluut mee eens, de druk voor de Tour is gewoon veel te groot. Verder vind ik dat dat meer een algemeen probleem is in de Tour, die lijdt onder teveel publiciteit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, zeker het geval. En ik heb het ook vaak genoeg over pech en geen geluk, want dat is mijns inziens bijna altijd ook echt zo, maar ze doen er ook niet alles aan om die pech af te wenden, vooral door de keuzes die ze als ploeg maken. En daar doel ik dan vooral op. Ik klaag niet over individuele renners, maar over de keuzes die de ploeg als geheel maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |