quote:Rabobank dreigt wielersponsoring stop te zetten
Rabobank overweegt te stoppen met wielersponsoring als de naam van de bank telkens weer in een kwaad daglicht wordt gezet. Dat heeft bestuursvoorzitter Bert Bruggink van de Rabobank gezegd. Hij deed dat toen hij zijn handtekening zette onder een vernieuwde samenwerking voor vier jaar met de Nederlandse wielerbond KNWU.
Het is de eerste keer dat een topman van de bank openlijk spreekt over de stopzetting van de wielersponsoring. Rabobank kwam de afgelopen maanden een paar keer negatief in het nieuws door de 'affaire Rasmussen' en publicaties over dopinggebruik in de periode voor 2007.
'Als sponsoring alleen maar negatieve reacties oplevert, moet je serieus gaan kijken of je daar wel mee verder wilt', waarschuwde de topman in het AD. Die zei dat er voor het eerst tot in de top van bedrijf discussie was over de wielersponsoring.
Maar uit onderzoek blijkt dat de Nederlanders nog steeds achter de wielerploeg staan en daarom gaat de ploeg door.
De Nederlandse bank heeft met de wielerploeg nog een overeenkomst tot 2016.
quote:KERKRADE - Robert Gesink heeft toch besloten om zich beschikbaar te stellen voor de Olympische Spelen. In eerste instantie vreesde de Varssevelder dat het parcours in Londen te vlak was en te veel op het lijf van de sprinters was geschreven.
"Ik hoor nu steeds meer kenners die benadrukken dat het toch een zware wedstrijd is. De klim naar Box Hill is te vergelijken met Camerig en als je die negenmaal op moet, zal dat de wedstrijd zeker hard maken. Dat heeft me doen besluiten om toch terug te komen op mijn eerdere besluit.”
Lars Boom
Gesink is bereid in Londen in dienst van de ploeg te rijden. "Ik heb dat ook op het NK in Kerkrade gedaan. Lars Boom was daar beter dan ik en dan heb ik er geen probleem mee om me weg te cijferen. Verder denk ik dat ik na de Tour in een goede vorm in Londen aan de start kan verschijnen. Zo zag je de afgelopen jaren dat de beste renners uit de Tour een week later ook altijd de koers in San Sebastian kleurden. Ik hoop dat bondscoach Leo van Vliet me alsnog opneemt in de selectie.”
Ze zijn inmiddels ook ongeveer de langszittende sponsor van allemaal. Als ik de tour van '96 erbij pak zit verder alleen Lotto nog in één of andere reincarnatie in het peloton.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
Wel goed dat ze dat niet gedaan hebben toen er zo'n ophef was en gewoon rustig zijn gebleven en nu met dit logische bericht komen.
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:36 schreef Evertjan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)l_naar_Spelen__.html
[..]
Maar hij gaat wel: Westra, Terpstra, Boom, Gesink en Langeveld. Terpstra en Westra rijden tijdrit, lees ik net op twitter.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:11 schreef tdrone het volgende:
[..]
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..
Benieuwd naar Terpstra in tijdrit, vaak toch wat beter in niet te lange tijdritten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar hij gaat wel: Westra, Terpstra, Boom, Gesink en Langeveld. Terpstra en Westra rijden tijdrit, lees ik net op twitter.
Wellicht toch liever de combi Spelen-WK dan Vuelta. Denk dat de selectie van de Spelen en het WK elkaar niet zoveel zullen ontlopen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:42 schreef marcodej het volgende:
Boom lijkt me intrinsiek de betere tijdrijder dan Terpstra, hoewel ze elkaar niet veel ontlopen. Verder is de keuze voor Gesink apart. Die rijdt dus geen Vuelta neem ik aan? Jammer.
Zeker bij een iets zwaarder WK zoals dit jaar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:26 schreef Gillingham het volgende:
Vuelta-WK is vaak een uitstekende combinatie.
Misschien juist wel goed voor de punten.quote:Fuglsang krijgt strafprogramma van Bruyneel
woensdag 27 juni 2012
Jakob Fuglsang voelt zich gestraft door teammanager Johan Bruyneel van RadioShack Nissan Trek als gevolg van zijn negatieve uitlatingen over het feit dat hij gepasseerd is voor de Tour de France en dat hij overweegt over te stappen naar de ploeg van Bjarne Riis. Tegen Ekstrabladet zegt de Deense klimmer dat Bruyneel hem te verstaan heeft gegeven dat hij geen wedstrijden uit de WorldTour rijdt. Het lijkt een manier om de renner minder aantrekkelijk te maken voor een nieuwe werkgever, zeker voor Saxo Bank-Tinkoff waar men hard op zoek moet naar coureurs met punten om de WorldTour-status te behouden. Fuglsang zal als gevolg van de maatregel niet aantreden in de Ronde van Spanje en de Ronde van Polen. In plaats daarvan rijdt hij nu de Ronde van Oostenrijk.
Jammer, ik vond dat overwegend groene juist wel mooi en opvallend. Er zijn al zo veel ploegen die primair de kleuren blauw en wit gebruiken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef TheArt het volgende:
Nieuwe tenue Orica-GreenEdge:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Deze doet erg Vacansoleil aan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Jammer, ik vond dat overwegend groene juist wel mooi en opvallend. Er zijn al zo veel ploegen die primair de kleuren blauw en wit gebruiken.
Ik vind deze wel 10x mooier dan die van Vacansoleil, als je toch die vergelijking maakt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze doet erg Vacansoleil aan.
Is dit niet ook al de 3e keer dat Greenedge van shirt veranderd dit seizoen?
Bruyneel kan ook wel een complete nazi zijn though.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Lekker voor Fuglsang met z'n grote mond.
Als publiek 'moet' je niks. Iedereen heeft het recht om kritiek uit te oefenen op de Raboploeg, maar ook om 'alles te slikken' als ze dat liever willen. Persoonlijk kan het me geen ruk schelen dat er een relatief tolerant dopingbeleid was halverwege de jaren '00, want dat was overal. Je maakt me niet wijs dat ze bij Phonak niet wisten dat Landis stijf stond van de dope, of bij Astana wat er allemaal aan de hand was, of weet ik veel waar allemaal. En trouwens, zo tolerant was het nu ook weer niet, want toen puntje bij paaltje kwam is Rasmussen wel ontslagen zónder positieve test. Wat overigens nog wel de domste zet van allemaal bleek, imagotechnisch gezien.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:32 schreef bjarki het volgende:
Voor zower ik weet heeft de Rabobank nooit de problemen ontkent. Rasmussen faalde in zijn where-abouts en ook het tolerantiebeleid aangaande doping in de periode voor 2007 is nooit ontkend, maar afgedaan als 'dat was voor onze tijd'. Mag je als publiek daar dan geen mening over hebben? Moet je dat alles slikken omdat het bedrijf anders de stekker uit de Nederlandse wielersport trekt?
De feiten liggen er. In Duitsland zou het team al lang totaal gefileerd zijn door de media én het publiek. Hier te lande heeft op uitzondering van een sensatiejournalist na er nooit een haan naar gekraaid. Beetje overbodig om het publiek dan 'zwijggeld' voor te stellen als het toch al z'n bek houdt.
quote:Rabobank Vrouwenploeg neemt afscheid van Monique van der Vorst
27.06.2012 - WIELRENNEN
Monique van der Vorst vertrekt met onmiddellijke ingang bij Rabobank Women Team.
De Rabobank Vrouwenploeg (foto) neemt per 1 juli afscheid van Monique van der Vorst. Het medisch kader van de ploeg heeft haar geadviseerd niet aan wielerwedstrijden deel te nemen, de ploeg neemt dat advies over. Daarmee vervalt het traject om Van der Vorst op te leiden tot wielrenster en heeft het geen zin meer haar in de ploeg te houden. Rabobank zorgt voor een goede afwikkeling en ondersteuning. Het besluit is in goed overleg met Van der Vorst en haar management genomen.
mag dat zomaar? QuickStep mocht dat toch niet bij de RvV vorig jaar?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind deze wel 10x mooier dan die van Vacansoleil, als je toch die vergelijking maakt.
Idd het 3e shirt dit seizoen.
prima keuze, wil zich opofferen, en kan dergelijke wedstrijden prima aan.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:11 schreef tdrone het volgende:
[..]
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..
quote:Bertagnolli loopt tegen de lamp met bloedpaspoort
Geplaatst op woensdag 27 juni 2012 om 18:40 door redactie.
foto: Sirotti
Leonardo Bertagnolli kan een schorsing verwachten nadat er onregelmatigheden zijn geconstateerd in zijn bloedpaspoort. De internationale wielerunie UCI meldt vandaag dat het een procedure gaat starten.
De 34-jarige Italiaan kwam de voorbije maanden uit voor Lampre. Bertagnolli stopte na het Italiaans kampioenschap afgelopen weekend. Een overwinning in de Clasica San Sebastian in 2007 is zijn grootste wapenfeit.
Vraag me af of de beslissing om te stoppen na het Italiaans Kampioenschap al genomen was voor de fuzz rond het onderzoek naar de biologische paspoorten ontstond. Al zou hij nu schuldig bevonden worden, hij fietst toch niet meer.quote:
Was dat nieuws over die mogelijke schorsing al eerder bekend? Er zijn toch veel meer (nu nog actieve) renners die Ferrari als dokter hadden? Al zijn ze in Italië de laatste jaren wel strenger dan in andere landen.quote:Pozzato waarschijnlijk niet naar Spelen
28/06/12, 15:42
© afp.
De Italiaanse wielrenner Filippo Pozzato kan waarschijnlijk niet zijn opwachting maken bij de Olympische Spelen in Londen. De aanklager van het antidopingbureau in zijn land wil hem voor een jaar schorsen vanwege zijn banden met de omstreden arts Michele Ferrari, de voormalige dokter van de Amerikaan Lance Armstrong.
Volgens de regels van het Italiaanse olympisch comité (CONI) mag een sporter die wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen, niet naar de Spelen. Waarschijnlijk komt er voor de start van de Spelen op 27 juli geen duidelijkheid in de zaak van Pozzato. De 30-jarige renner wil echter wel graag naar Londen.
Opvallend, enigzins onverwacht toch.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:16 schreef ItaloDancer het volgende:
L.L. Sanchez bijgetekend tot en met 2014 bij Rabobank
Vind het een goede zet van Rabo, dit jaar gaat het aanzienlijk beter na zijn aanpassingproblemen die hij vorig jaar had. Toch vrijwel de enige die dit jaar aansprekende overwinningen heeft geboekt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Opvallend, enigzins onverwacht toch.
Lars Boom...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:13 schreef OProg het volgende:
Tuurlijk. Zal wat zijn, maar je kan ze ook optellen die in feite geen platte prijs halen en ook niet nuttig als knecht rondrijden in serieuze wedstrijden. Die krijgen ook salaris en daar schiet je onder aan de streep helemaal niks mee op.
Dat zal nog moeten blijken. We zijn nu ongeveer op de helft van het seizoen. Als Gesink straks een top 5 stek in de Tour weet te bemachtigen worden Knebel en consorten door de vaderlandse pers op handen gedragen. Falen de Nederlanders dan wordt er naar LLS gekeken om de rabo-eer te redden met een etappezege. Daarnaast, Gesink heeft wel de Ronde van Californië gewonnen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:02 schreef Steven184 het volgende:
Dit jaar is bij Rabo niemand meer zijn geld waard dan LLS.
Ik mag hopen dat je begrijpt dat het gaat over het seizoen tot nu toe. Ik kan niet in toekomst kijken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat zal nog moeten blijken. We zijn nu ongeveer op de helft van het seizoen. Als Gesink straks een top 5 stek in de Tour weet te bemachtigen worden Knebel en consorten door de vaderlandse pers op handen gedragen. Falen de Nederlanders dan wordt er naar LLS gekeken om de rabo-eer te redden met een etappezege. Daarnaast, Gesink heeft wel de Ronde van Californië gewonnen.
ah dat verklaart waarom ik een tourbusje zag in maastricht gisterenquote:Op donderdag 28 juni 2012 15:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook Saxobank heeft nieuwe shirts.
Straks rondje met de motor gaan touren en langs enkele hotels gereden.
In Lanaken zaten Garmin, Saxobank en Lampre.
Reclamekaravaan zit in Novotel Maastricht.
Foto's volgen in Tour de France Topic.
Dat wil niet zeggen dat er niet een betere haalbaar is voor wat hij ongeveer betaald zal krijgen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:02 schreef Steven184 het volgende:
Dit jaar is bij Rabo niemand meer zijn geld waard dan LLS.
Die dan vervolgens in dienst van Rabo geen deuk in een pakje boter rijdt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat er niet een betere haalbaar is voor wat hij ongeveer betaald zal krijgen.
quote:Marianne Vos heeft de eerste rit in de Ronde van Italié gewonnen.
De renster van Rabobank versloeg in de etappe van Napoli naar Terracina over 139,1 kilometer de Amerikaanse Shelley Olds en Giorgia Bronzini uit Italië in de massasprint.
De 25-jarige Vos werd vorig jaar de eerste Nederlandse die de Giro Donne wist te winnen. Ze imponeerde toen door maar liefst vijf etappezeges te boeken.
Haar blessure heeft dus niet heel veel invloed gehad, als ze dit nu weer kan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:46 schreef Michael_Moore het volgende:
Vos wint eerste etappe Giro Donne
[..]
Een goed getraind sportlijf heelt natuurlijk snel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Haar blessure heeft dus niet heel veel invloed gehad, als ze dit nu weer kan.
twitter:f_cancellara twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 22:15:59Legendery #BorisBecker is talking sounds funny his english.... reageer retweet
Met een gebroken sleutelbeen kun je fietsen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Haar blessure heeft dus niet heel veel invloed gehad, als ze dit nu weer kan.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit uit zijn mond
twitter:f_cancellara twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 22:15:59Legendery #BorisBecker is talking sounds funny his english.... reageer retweet
Geinige woordvolgorde ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit uit zijn mond
En met behoorlijk verschil. Over 7,2 km. 5 sec. sneller dan Hughes en 12 sec. sneller dan Arndt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:42 schreef marcodej het volgende:
Vos wint ook de tijdrit in de Giro Donne.
http://www.speld.nl/2012/(...)e-met-favorietenrol/quote:Door de afwezigheid van Alberto Contador en Andy Schleck heeft dit jaar opeens iedereen kans om de Tour de France winnen. Vooral Rabo-routinier Bram Tankink heeft moeite met de onverwachte favorietenrol. De vraag is of de routinier de druk aan kan.
De Speld.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:06 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
http://www.speld.nl/2012/(...)e-met-favorietenrol/
Mijn geboorteplaats!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:06 schreef kawotski het volgende:
Grote kans dat Zwolle finishplaats wordt in de Ronde van Spanje 2015
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=146805
Mooi inderdaad!quote:Op zondag 1 juli 2012 19:48 schreef wimderon het volgende:
Haha, die reportage met Kittel net.
Vertelt dat hij aangetrokken was als loods van Van Hummel. In de derde etappe die hij voor Skil reed door Van Hummel werden de rollen omgedraaid om Kittel te laten ervaren hoe een sprinttrein werkt. Vervolgens wint Kittel meteen die etappe...
Organisatie van de Dorpenomloop Rucphen in grote financiële problemen heb ik vernomen.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Morgen slecht wielernieuws in de Telegraaf. Zou niet dopinggerelateerd zijn.
Stoppende wielersponsor misschien? Kan mij anders niets voorstellen wat je onder slecht wielernieuws moet verstaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Devolder heeft bijgetekend?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Zoiets zal het wel zijn inderdaad.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stoppende wielersponsor misschien? Kan mij anders niets voorstellen wat je onder slecht wielernieuws moet verstaan.
Rabobank was slechts 5e en 7e vandaag @RaymondKerckhoffs?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Leo van Vliet heeft zich vergist en stuurt toch een andere selectie naar de spelen?quote:
Telegraaf wordt sponsor van nieuwe wielerploeg?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
Michael Boogerd gaat nog meer TVspelletjes doen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:59 schreef marcodej het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 02-07-2012 om 06:48:09Tirreno - Adriatico al enkele jaren in grote financiële problemen. Aquarone: onzeker of ta volgend jaar nog op kalender staat. reageer retweet
Dat zou wel lekker zijn ook. Die koersen op het gemak op de bank kunnen kijken aangezien zaterdag altijd een drukke ren-en-vliegwerk-dag is.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:23 schreef Sheepcidus het volgende:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/12471985/__Tirreno-Adriatico_in_gevaar__.html
MSR en Lombardije op een zondag, snap niet waarom dat niet al eerder is gebeurd.
Dit is een grap?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:06 schreef marcodej het volgende:
Geruchten zijn dat er een nieuw team in de maak is met Kim Andersen en de Schlecks. Alpecin zou titelsponsor worden. Alpecin heeft banden met Ullrich en Dr. Wolff.
Alpecin is een haargroeiproduct en maakten ooit reclame met Ullrich, onder de slogan "Doping voor uw haar."
quote:Di Luca zegeviert op de Kitzbüheler Horn
Geplaatst op maandag 2 juli 2012 om 14:55 door redactie.
foto: Sirotti (archief)
De koninginnerit in de Ronde van Oostenrijk is een prooi gebleken voor Danilo Di Luca (Acqua & Sapone). De Italiaan was aan het eind van de tweede dag van de rittenkoers de beste op de loodzware Kitzbüheler Horn, voor de Zwitser Steve Morabito (BMC) en thuisrijder Thomas Rohregger (RadioShack-Nissan).
Toen het peloton op de slotklim was gereduceerd tot een tiental renners, versnelde Di Luca. Rohregger was de enige die meekon, maar hij verslikte zich in het tempo van de Italiaan. Terwijl de Oostenrijker Di Luca in de slotmeters het zegegebaar zag maken, werd hij zelf nog geremonteerd door Morabito.
Österreich Rundfahrt 2012 (2.HC)
Uitslag etappe 2: Innsbruck - Kitzbüheler Horn (157,4 km)
1. Danilo Di Luca (Italië/Acqua & Sapone) in 3:50:50
2. Steve Morabito (Zwitserland/BMC Racing Team) op 7s
3. Thomas Rohregger (Oostenrijk/RadioShack-Nissan) op 10s
4. Petr Ignatenko (Rusland/Katusha) op 21s
5. Alexandr Dyachenko (Kazachstan/Astana) op 23s
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |