abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113372483
quote:
Rabobank dreigt wielersponsoring stop te zetten

Rabobank overweegt te stoppen met wielersponsoring als de naam van de bank telkens weer in een kwaad daglicht wordt gezet. Dat heeft bestuursvoorzitter Bert Bruggink van de Rabobank gezegd. Hij deed dat toen hij zijn handtekening zette onder een vernieuwde samenwerking voor vier jaar met de Nederlandse wielerbond KNWU.

Het is de eerste keer dat een topman van de bank openlijk spreekt over de stopzetting van de wielersponsoring. Rabobank kwam de afgelopen maanden een paar keer negatief in het nieuws door de 'affaire Rasmussen' en publicaties over dopinggebruik in de periode voor 2007.

'Als sponsoring alleen maar negatieve reacties oplevert, moet je serieus gaan kijken of je daar wel mee verder wilt', waarschuwde de topman in het AD. Die zei dat er voor het eerst tot in de top van bedrijf discussie was over de wielersponsoring.

Maar uit onderzoek blijkt dat de Nederlanders nog steeds achter de wielerploeg staan en daarom gaat de ploeg door.

De Nederlandse bank heeft met de wielerploeg nog een overeenkomst tot 2016.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 juni 2012 @ 17:33:49 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113373488
Wel goed dat ze dat niet gedaan hebben toen er zo'n ophef was en gewoon rustig zijn gebleven en nu met dit logische bericht komen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_113378943
Voor zower ik weet heeft de Rabobank nooit de problemen ontkent. Rasmussen faalde in zijn where-abouts en ook het tolerantiebeleid aangaande doping in de periode voor 2007 is nooit ontkend, maar afgedaan als 'dat was voor onze tijd'. Mag je als publiek daar dan geen mening over hebben? Moet je dat alles slikken omdat het bedrijf anders de stekker uit de Nederlandse wielersport trekt?

De feiten liggen er. In Duitsland zou het team al lang totaal gefileerd zijn door de media én het publiek. Hier te lande heeft op uitzondering van een sensatiejournalist na er nooit een haan naar gekraaid. Beetje overbodig om het publiek dan 'zwijggeld' voor te stellen als het toch al z'n bek houdt. :@
pi_113380210
Als de naam van een sponsor wordt geschaad, dan heeft die het recht om de stekker eruit te trekken. Heeft verder niets te maken of dat de media / publiek zijn mond houdt, of de toekomst van het team, maar puur uit eigen belang. Niet zo moeilijk toch?
pi_113395798
De enige 'journalist' die zich in Nederland bezig houdt met het imago en de eventuele vuile spelletjes van Rabo is :') Raymond Kerckhoffs :') toch?
pi_113399271
http://www.telegraaf.nl/t(...)l_naar_Spelen__.html

quote:
KERKRADE - Robert Gesink heeft toch besloten om zich beschikbaar te stellen voor de Olympische Spelen. In eerste instantie vreesde de Varssevelder dat het parcours in Londen te vlak was en te veel op het lijf van de sprinters was geschreven.

"Ik hoor nu steeds meer kenners die benadrukken dat het toch een zware wedstrijd is. De klim naar Box Hill is te vergelijken met Camerig en als je die negenmaal op moet, zal dat de wedstrijd zeker hard maken. Dat heeft me doen besluiten om toch terug te komen op mijn eerdere besluit.”
Lars Boom

Gesink is bereid in Londen in dienst van de ploeg te rijden. "Ik heb dat ook op het NK in Kerkrade gedaan. Lars Boom was daar beter dan ik en dan heb ik er geen probleem mee om me weg te cijferen. Verder denk ik dat ik na de Tour in een goede vorm in Londen aan de start kan verschijnen. Zo zag je de afgelopen jaren dat de beste renners uit de Tour een week later ook altijd de koers in San Sebastian kleurden. Ik hoop dat bondscoach Leo van Vliet me alsnog opneemt in de selectie.”
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:20:21 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_113400634
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
Wel goed dat ze dat niet gedaan hebben toen er zo'n ophef was en gewoon rustig zijn gebleven en nu met dit logische bericht komen.
Ze zijn inmiddels ook ongeveer de langszittende sponsor van allemaal. Als ik de tour van '96 erbij pak zit verder alleen Lotto nog in één of andere reincarnatie in het peloton.

En Lampre was er vanaf '91 bij, maar in die jaren eventjes niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:16:52 #9
14505 OProg
A Life in Music
pi_113403648
De zaak Hoogerland van vorig jaar loopt ook nog steeds.

http://www.nu.nl/sport/28(...)compensatie-val.html

Ben benieuwd om hoeveel geld het gaat. Sneu dat ze dit niet gewoon af kunnen handelen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:11:51 #10
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_113405908
quote:
lijkt me toch dat er betere kandidaten zijn dan gesink..
Wat doe ik hier?
pi_113406068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:11 schreef tdrone het volgende:

[..]

Maar hij gaat wel: Westra, Terpstra, Boom, Gesink en Langeveld. Terpstra en Westra rijden tijdrit, lees ik net op twitter.
pi_113406201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar hij gaat wel: Westra, Terpstra, Boom, Gesink en Langeveld. Terpstra en Westra rijden tijdrit, lees ik net op twitter.
Benieuwd naar Terpstra in tijdrit, vaak toch wat beter in niet te lange tijdritten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113412391
Boom lijkt me intrinsiek de betere tijdrijder dan Terpstra, hoewel ze elkaar niet veel ontlopen. Verder is de keuze voor Gesink apart. Die rijdt dus geen Vuelta neem ik aan? Jammer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:31:25 #14
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_113414459
Ergens al iets bekend over het deelnemers-veld van Polen?
The more debt, the better
pi_113416390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:42 schreef marcodej het volgende:
Boom lijkt me intrinsiek de betere tijdrijder dan Terpstra, hoewel ze elkaar niet veel ontlopen. Verder is de keuze voor Gesink apart. Die rijdt dus geen Vuelta neem ik aan? Jammer.
Wellicht toch liever de combi Spelen-WK dan Vuelta. Denk dat de selectie van de Spelen en het WK elkaar niet zoveel zullen ontlopen.

Al weet je het bij van Vliet natuurlijk nooit.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 18:26:00 #16
67089 Gillingham
The horror...
pi_113421611
Vuelta-WK is vaak een uitstekende combinatie.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 18:43:17 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113422284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:26 schreef Gillingham het volgende:
Vuelta-WK is vaak een uitstekende combinatie.
Zeker bij een iets zwaarder WK zoals dit jaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113451895
quote:
Fuglsang krijgt strafprogramma van Bruyneel
woensdag 27 juni 2012
Jakob Fuglsang voelt zich gestraft door teammanager Johan Bruyneel van RadioShack Nissan Trek als gevolg van zijn negatieve uitlatingen over het feit dat hij gepasseerd is voor de Tour de France en dat hij overweegt over te stappen naar de ploeg van Bjarne Riis. Tegen Ekstrabladet zegt de Deense klimmer dat Bruyneel hem te verstaan heeft gegeven dat hij geen wedstrijden uit de WorldTour rijdt. Het lijkt een manier om de renner minder aantrekkelijk te maken voor een nieuwe werkgever, zeker voor Saxo Bank-Tinkoff waar men hard op zoek moet naar coureurs met punten om de WorldTour-status te behouden. Fuglsang zal als gevolg van de maatregel niet aantreden in de Ronde van Spanje en de Ronde van Polen. In plaats daarvan rijdt hij nu de Ronde van Oostenrijk.
Misschien juist wel goed voor de punten.
pi_113452231
Nieuwe tenue Orica-GreenEdge:
pi_113452399
Lekker voor Fuglsang met z'n grote mond.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef TheArt het volgende:
Nu tenue Orica-GreenEdge:
[ afbeelding ]
Ziet er op het eerste gezicht wel mooi uit.
pi_113453563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef TheArt het volgende:
Nieuwe tenue Orica-GreenEdge:
[ afbeelding ]
Jammer, ik vond dat overwegend groene juist wel mooi en opvallend. Er zijn al zo veel ploegen die primair de kleuren blauw en wit gebruiken.
In the coolest little capital of the world
pi_113453661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:03 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Jammer, ik vond dat overwegend groene juist wel mooi en opvallend. Er zijn al zo veel ploegen die primair de kleuren blauw en wit gebruiken.
Inderdaad. Deze doet erg Vacansoleil aan.

Is dit niet ook al de 3e keer dat Greenedge van shirt veranderd dit seizoen?
pi_113453690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad. Deze doet erg Vacansoleil aan.

Is dit niet ook al de 3e keer dat Greenedge van shirt veranderd dit seizoen?
Ik vind deze wel 10x mooier dan die van Vacansoleil, als je toch die vergelijking maakt.

Idd het 3e shirt dit seizoen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:52:43 #24
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113455279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Lekker voor Fuglsang met z'n grote mond.
Bruyneel kan ook wel een complete nazi zijn though. :')

En ik ben er heilig van overtuigd dat beide Schlecks de Tour hadden gereden én nog in de top 5 ook als ze niet onder zijn hoede waren geweest dit jaar. Wat hij met Armstrong heeft gedaan, al dan niet met doping, is knap, maar het werkt gewoon niet bij iedereen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:58:22 #25
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113455492
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:32 schreef bjarki het volgende:
Voor zower ik weet heeft de Rabobank nooit de problemen ontkent. Rasmussen faalde in zijn where-abouts en ook het tolerantiebeleid aangaande doping in de periode voor 2007 is nooit ontkend, maar afgedaan als 'dat was voor onze tijd'. Mag je als publiek daar dan geen mening over hebben? Moet je dat alles slikken omdat het bedrijf anders de stekker uit de Nederlandse wielersport trekt?

De feiten liggen er. In Duitsland zou het team al lang totaal gefileerd zijn door de media én het publiek. Hier te lande heeft op uitzondering van een sensatiejournalist na er nooit een haan naar gekraaid. Beetje overbodig om het publiek dan 'zwijggeld' voor te stellen als het toch al z'n bek houdt. :@
Als publiek 'moet' je niks. Iedereen heeft het recht om kritiek uit te oefenen op de Raboploeg, maar ook om 'alles te slikken' als ze dat liever willen. Persoonlijk kan het me geen ruk schelen dat er een relatief tolerant dopingbeleid was halverwege de jaren '00, want dat was overal. Je maakt me niet wijs dat ze bij Phonak niet wisten dat Landis stijf stond van de dope, of bij Astana wat er allemaal aan de hand was, of weet ik veel waar allemaal. En trouwens, zo tolerant was het nu ook weer niet, want toen puntje bij paaltje kwam is Rasmussen wel ontslagen zónder positieve test. Wat overigens nog wel de domste zet van allemaal bleek, imagotechnisch gezien.

Ik vind het juist tof als ze wél gewoon doorgaan. De wielersport heeft deels terecht en deels onterecht een slechte naam gekregen op het gebied van doping en Rabobank heeft zich er toch maar mooi doorheen geslagen. Ze hebben nu een mooi, vermoedelijk schoon team (-klopt af-) waarmee ze een goede Tour kunnen rijden. Die laffe Duitsers hebben daarentegen alles wat met wielrennen te maken heeft afgezworen met als gevolg dat er bijna geen goede Duitse renners meer zijn, afgezien van een handjevol sprinters die zijn vertrokken naar het buitenland. Nee, geef mij dan de Rabo-mentaliteit maar.
pi_113462817
quote:
Rabobank Vrouwenploeg neemt afscheid van Monique van der Vorst
27.06.2012 - WIELRENNEN
Monique van der Vorst vertrekt met onmiddellijke ingang bij Rabobank Women Team.

De Rabobank Vrouwenploeg (foto) neemt per 1 juli afscheid van Monique van der Vorst. Het medisch kader van de ploeg heeft haar geadviseerd niet aan wielerwedstrijden deel te nemen, de ploeg neemt dat advies over. Daarmee vervalt het traject om Van der Vorst op te leiden tot wielrenster en heeft het geen zin meer haar in de ploeg te houden. Rabobank zorgt voor een goede afwikkeling en ondersteuning. Het besluit is in goed overleg met Van der Vorst en haar management genomen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113471546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik vind deze wel 10x mooier dan die van Vacansoleil, als je toch die vergelijking maakt.

Idd het 3e shirt dit seizoen.
mag dat zomaar? QuickStep mocht dat toch niet bij de RvV vorig jaar?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_113473799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Kan ze het weer in haar rolstoel gaan proberen :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 juni 2012 @ 19:59:07 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113476255
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:11 schreef tdrone het volgende:

[..]

prima keuze, wil zich opofferen, en kan dergelijke wedstrijden prima aan.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_113477618
quote:
Bertagnolli loopt tegen de lamp met bloedpaspoort

Geplaatst op woensdag 27 juni 2012 om 18:40 door redactie.

foto: Sirotti

Leonardo Bertagnolli kan een schorsing verwachten nadat er onregelmatigheden zijn geconstateerd in zijn bloedpaspoort. De internationale wielerunie UCI meldt vandaag dat het een procedure gaat starten.

De 34-jarige Italiaan kwam de voorbije maanden uit voor Lampre. Bertagnolli stopte na het Italiaans kampioenschap afgelopen weekend. Een overwinning in de Clasica San Sebastian in 2007 is zijn grootste wapenfeit.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:27:39 #31
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113481482
Net eens de 3e etappe van de eneco tour nader bekeken.
Daar moeten volgens mij wel wat motards of voorrijders verdwalen.

Kijk en huiver:
Vanaf de Start in Riemst gaat men via een lus
(Letterlijk omschreven in de routebeschrijving: om langs een locatie van Eneco zonnepanelen te rijden :') )
Vervolgens richting Genk om daar de start finish lijn te passeren.
En dan heeft men pas de 1e 40km gehad.
Aansluitend in een rechte lijn richting Maastricht waar men 1,5ronde over het WK parcours rijdt. 8)7
Dan in zuidelijke richting om via Eijsden en Visè richting de Hallembaye te gaan.
Daar boven gekomen rijdt men in een rechte lijn richting..... Startplaats :X
Vervolgens rijdt men de 1e 40km nog eens exact hetzelfde als in het begin.

Voor degene die dan de weg nog niet zijn kwijt geraakt maakt men in Genk nog een lokale ronde voor men finisht O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoerd102 op 27-06-2012 22:23:22 ]
Net efkes anges
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 juni 2012 @ 21:34:37 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113481945
:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:39:46 #33
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_113502948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Vraag me af of de beslissing om te stoppen na het Italiaans Kampioenschap al genomen was voor de fuzz rond het onderzoek naar de biologische paspoorten ontstond. Al zou hij nu schuldig bevonden worden, hij fietst toch niet meer.

De hoorzitting van Scarponi is uitgesteld tot na de tour. Scarponi heeft al eens een tijdje aan de kant gezeten, mocht hij weer schuldig worden bevonden dan betekent dat het einde van de professionele carrière van Scarponi.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_113504431
Nieuwe Garmin-shirt (oud vs nieuw):

>
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:20:43 #35
67089 Gillingham
The horror...
pi_113504842
Wat is dat toch tegenwoordig met die veelheid aan shirtwissels tijdens het seizoen? (O.K. een extra sponsornaam deze keer, maar dat is niet altijd het geval.)
What's it going to be then, eh?
pi_113505902
Valt wel mee toch? GreenEdge dan nu, en ik kan me Cervelo herinneren met witte ipv zwarte shirts ivm de zomerhitte, maar meestal is het toch wel een sponsorwijziging. Vind het wel leuk, een beetje afwisseling, al vind ik het 'oude' Garmin-shirt mooier.
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:56:37 #37
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113514896
Ook Saxobank heeft nieuwe shirts.
Straks rondje met de motor gaan touren en langs enkele hotels gereden.
In Lanaken zaten Garmin, Saxobank en Lampre.
Reclamekaravaan zit in Novotel Maastricht.
Foto's volgen in Tour de France Topic.
Net efkes anges
pi_113517812
quote:
Pozzato waarschijnlijk niet naar Spelen
28/06/12, 15:42
© afp.

De Italiaanse wielrenner Filippo Pozzato kan waarschijnlijk niet zijn opwachting maken bij de Olympische Spelen in Londen. De aanklager van het antidopingbureau in zijn land wil hem voor een jaar schorsen vanwege zijn banden met de omstreden arts Michele Ferrari, de voormalige dokter van de Amerikaan Lance Armstrong.

Volgens de regels van het Italiaanse olympisch comité (CONI) mag een sporter die wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen, niet naar de Spelen. Waarschijnlijk komt er voor de start van de Spelen op 27 juli geen duidelijkheid in de zaak van Pozzato. De 30-jarige renner wil echter wel graag naar Londen.
Was dat nieuws over die mogelijke schorsing al eerder bekend? Er zijn toch veel meer (nu nog actieve) renners die Ferrari als dokter hadden? Al zijn ze in Italië de laatste jaren wel strenger dan in andere landen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2012 16:58:21 ]
pi_113518515
L.L. Sanchez bijgetekend tot en met 2014 bij Rabobank :)
pi_113518652
Wat is dat nou met Pozzato? :')

Hij is toch nooit betrapt op doping of gekke bloedwaarden?
pi_113520800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:16 schreef ItaloDancer het volgende:
L.L. Sanchez bijgetekend tot en met 2014 bij Rabobank :)
Opvallend, enigzins onverwacht toch.
pi_113523327
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:09 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Opvallend, enigzins onverwacht toch.
Vind het een goede zet van Rabo, dit jaar gaat het aanzienlijk beter na zijn aanpassingproblemen die hij vorig jaar had. Toch vrijwel de enige die dit jaar aansprekende overwinningen heeft geboekt.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  donderdag 28 juni 2012 @ 19:23:40 #43
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113523579
Ploegenpresentatie voor tour nu op Eurosport.
Rabobank krijgt het weer klaar om de renners kris kras door elkaar te zetten.
Leuk als de speaker ze in andere volgorde voorleest
Net efkes anges
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:24:57 #44
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_113526423
LL Sanchez is ook een van de weinige echte afmakers bij Rabo. En het is een renner die zelfs als hij niet echt goed in vorm is, nog gewoon een ritzege kan pakken. Dat is nooit vervelend natuurlijk. Daarbij heeft hij vorig jaar (ondanks slecht rijden) en dit jaar de ploeg al behoorlijk wat wind uit de zeilen genomen door wat (redelijk) belangrijke zeges binnen te halen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 01:46:37 #45
14505 OProg
A Life in Music
pi_113542809
Rabo mag gewoon dolblij zijn dat ze hem hebben...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_113543049
Het ligt er maar net aan wat hij betaald krijgt. Ik vermoed de hoofdprijs en dat is voor een rittenkapertje in mijn ogen veel te veel.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 02:13:45 #47
14505 OProg
A Life in Music
pi_113543144
Tuurlijk. Zal wat zijn, maar je kan ze ook optellen die in feite geen platte prijs halen en ook niet nuttig als knecht rondrijden in serieuze wedstrijden. Die krijgen ook salaris en daar schiet je onder aan de streep helemaal niks mee op.
pi_113546891
In o.a. California zag ik toch ook een behoorlijk waardevolle knecht Sanchez. Als ie dat ook in de Tour kan ^O^
pi_113547280
Dit jaar is bij Rabo niemand meer zijn geld waard dan LLS.
pi_113547539
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 02:13 schreef OProg het volgende:
Tuurlijk. Zal wat zijn, maar je kan ze ook optellen die in feite geen platte prijs halen en ook niet nuttig als knecht rondrijden in serieuze wedstrijden. Die krijgen ook salaris en daar schiet je onder aan de streep helemaal niks mee op.
Lars Boom...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')