Polio Henk agrees.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef FerryNL het volgende:
Kenker jantje wat gaan deze topics snel zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.and then...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef Schalks. het volgende:
Aaaaah nakker! Dat wilde ik helemaal niet weten. KloothommelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef Schalks. het volgende:
godverdomme, vind je het nou echt leuk om het voor iedereen te verneuken? Niet klikken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:45 schreef Saind het volgende:
Whaha kijk net het einde van seizoen 1 (I know, late to the party)Grote niet, wel een rol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Beetje rare vergelijkingquote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:54 schreef byah het volgende:
Dat gejank over spoilers. Ik ga toch ook niet janken als iemand verteld hoe Titanic afloopt. Of nog beter, hoe Lord of the Rings afloopt.
Dat is jouw tekortkoming.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:54 schreef byah het volgende:
Dat gejank over spoilers. Ik ga toch ook niet janken als iemand verteld hoe Titanic afloopt. Of nog beter, hoe Lord of the Rings afloopt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:08 schreef planethugo het volgende:
[..]
vorig jaar ging het topic een stuk rustiger maar was de gemiddelde leeftijd volgens mij wel een stuk hoger.
Stond in de kranten hoe Leonardo en Kate het einde meemaakten? En ik heb de LOTR boeken nooit gelezen, net als de Harry Potter boeken niet, en de GoT-boeken niet. Ik wil gewoon van de serie kunnen genieten en er op FOK! over kunnen keuvelen en dat wordt door een soort narcisme van sommige boekenlezers heel moeilijk gemaakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:04 schreef byah het volgende:
[..]
Want? De afloop van de Titanic stond in de kranten en de afloop van LOTR stond in de boeken
Hoezee!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:05 schreef Dr.Sexy het volgende:
Klaar met dat gemelk over de spoilers!
Beter vereren we de serie, de karakters, de tieten en het geweld.
Mwoah, ik heb nooit echt veel gehad met Stannis. Hij heeft natuurlijk ook weinig aandacht gekregen, maar echt sympathiek of zo vind ik m niet. De Lannisters natuurlijk ook niet, dus Stannis mocht dus toch wel winnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen zaten te juichen voor Stannis en hoeveel voor de Lannisters. Ik gunde het Stannis van harte, voorop in de strijd, als een echte baas
quote:Varys says Stannis will burn his captives alive as sacrifices to the Red God. Leading Tyrion to observe that the Drowned God wants to drown all its sacrifices. "Why are all the gods such vicious cunts? Where are the gods of tits and wine?" They should sail to the Summer Isles, where a local fertility god has 16 teats. Too bad they're stuck in the path of Stannis and his vicious fire god.
Ik was voor Stannis. Vooral eigenlijk omdat het wel te verwachten dat de Lannisters er niet zomaar uitgeschreven zouden worden. Eigenlijk hetzelfde als dat ik het mooi vond en leuk voor het verhaal met Ned Stark, qua persoon niet maar wel mooi voor een serie dat het niet altijd de belangrijke persoon is die toch wel overleeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen zaten te juichen voor Stannis en hoeveel voor de Lannisters. Ik gunde het Stannis van harte, voorop in de strijd, als een echte baas
Moet ik je er even aan herinneren dat Stannis zijn broer Renly heeft vermoord/laten vermoorden terwijl hij hem tot de volgende morgen had gegeven om na te denken of hij Stannis als koning wilde aanvaarden? Hij is een waardige tegenstander van Joffrey; allebei achterbakse familiemoordenaars.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:
Ned vond ik er imo te snel uitgegaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:47 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ik was voor Stannis. Vooral eigenlijk omdat het wel te verwachten dat de Lannisters er niet zomaar uitgeschreven zouden worden. Eigenlijk hetzelfde als dat ik het mooi vond en leuk voor het verhaal met Ned Stark, qua persoon niet maar wel mooi voor een serie dat het niet altijd de belangrijke persoon is die toch wel overleeft.
Nou ja, de dood van Ned was natuurlijk wel van groot belang voor hoe het verhaal verder zou gaan. Als Ned had overleefd had je nooit deze hele chaos gekregen met 5 koningen.quote:
Wist stannis dat die schaduw renly zou vermoordenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Moet ik je er even aan herinneren dat Stannis zijn broer Renly heeft vermoord/laten vermoorden terwijl hij hem tot de volgende morgen had gegeven om na te denken of hij Stannis als koning wilde aanvaarden? Hij is een waardige tegenstander van Joffrey; allebei achterbakse familiemoordenaars.
Qua persoon wel inderdaad, maar het is toch mooi in tegenstelling tot die hollywood-clichés dat ze Jamie niet willen vermoorden omdat ze dan hun dochters niet terugkrijgen. Ik zou het wel mooi vinden als die Jamie zijn hoofd eraf werd gehakt, dat Cersei haar zoon dat spul liet drinken en dat bijv. nu Tyrion dood was gegaan (ik zeg wat de meesten denken, ik weet verder niks) ipv dat hij alleen een wond heeft en waarschijnlijk blijft leven.quote:
Ja ook wel mee eens inderdaad. Net als dat je moet weten in luttele seconden dat het iemand van de Kingsguard is die Tyrion wilde vermoorden, dat dus de Tyrells kwamen helpen, en dat Stannis door zijn eigen mannen werd weggesleurd.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Maanvis het volgende:
ik blijf er bij dat het verhaal veel te snel ging in deze aflevering. ineens trekt iemand z'n helm af en dan meot je maar ruiken dat dat die gast van tyrell is. nergens zegt ie iets van het plan ofzo!
Je bent gewoon blind als je dat niet doorhebt, sorry hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ja ook wel mee eens inderdaad. Net als dat je moet weten in luttele seconden dat het iemand van de Kingsguard is die Tyrion wilde vermoorden, dat dus de Tyrells kwamen helpen, en dat Stannis door zijn eigen mannen werd weggesleurd.
Zoals alle andere films, de belangrijke personen blijven toch allemaal net in leven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou ja, hollywood cliché, zo is het verhaal gewoon geschreven.
Dat zou ik bij George R.R. Martin niet durfen zeggen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Zoals alle andere films, de belangrijke personen blijven toch allemaal net in leven.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Zoals alle andere films, de belangrijke personen blijven toch allemaal net in leven.
Van Stannis had ik ook niet door, de rest kon ik wel prima volgen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ja ook wel mee eens inderdaad. Net als dat je moet weten in luttele seconden dat het iemand van de Kingsguard is die Tyrion wilde vermoorden, dat dus de Tyrells kwamen helpen, en dat Stannis door zijn eigen mannen werd weggesleurd.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je bent gewoon blind als je dat niet doorhebt, sorry hoor.
Zeker. Het persoon van Ned vond ik intrigrerend. Zonde dat zo'n karakter er zo snel uit gaat, maar wel bevorderlijk voor het gehele verhaal verder.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:02 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Qua persoon wel inderdaad, maar het is toch mooi in tegenstelling tot die hollywood-clichés dat ze Jamie niet willen vermoorden omdat ze dan hun dochters niet terugkrijgen. Ik zou het wel mooi vinden als die Jamie zijn hoofd eraf werd gehakt, dat Cersei haar zoon dat spul liet drinken en dat bijv. nu Tyrion dood was gegaan (ik zeg wat de meesten denken, ik weet verder niks) ipv dat hij alleen een wond heeft en waarschijnlijk blijft leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben heel benieuwd naar seizoen 3. Tyrion blijft vast leven...Voor vrienden is het kortweg Wauw
Door dat met Ned Stark niet inderdaad, maar ik had daar nu weer op gehooptquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat zou ik bij George R.R. Martin niet durfen zeggen.
Shhhhhhh....quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Maar voor hoe lang.... PAM PAM PAMMMMMMMM.....
Nou ja, ik had dat van Stannis zo erg over het hoofd gezien dat ik niet eens begreep wat mensen riepen toen ze zeiden dat hij gevangen genomen was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:09 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ja of OEEEHHHHHHHHHHH uit de hele buurt als er iemand net niet de pijp uit gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben heel benieuwd naar seizoen 3. Tyrion blijft vast leven...![]()
Psst, er zijn nog 6 boeken te gaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:10 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Door dat met Ned Stark niet inderdaad, maar ik had daar nu weer op gehooptDoor deze aflevering lijkt het eerder op dat het een eenmalige actie was.
Beetje het dorpsjongetje naar de stad verhaal inderdaad, wel tof om te zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vond het mooi dat Ned doodging. Liet goed zien dat het Noorden het heel anders doet dan het zuiden, en dat mannen als hij in zo'n klimaat gewoon niet kunnen overleven.
Daarbij vind ik personages met teveel honour ook retesaai.
Mja, van mensen die het wel allemaal zien (of mensen die boeken lezen en/of hele wiki's afspeuren op internet) snap ik zulke reacties wel. Maar als het zo snel gaat kan ik het niet allemaal meer volgens soms hoor. Tyrion was eerst in gevecht met een vijand en krijgt daarna een zwaard in zijn gezicht en wordt ie gered door zijn hulpje. Moet ik dan in die split-second zien dat er een leeuw op het armor van die vent stond zodat ik weet dat het om iemand van de Kingsguard ging?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat zou ik bij George R.R. Martin niet durfen zeggen.
Ik weet dat er nog meer boeken zijn, maar die lees ik niet en volg ik ook verder niet. Dus als ik eerst een belangrijk personage gedood zie worden, en daarna anderhalf seizoen niet meer, is het toch niet raar dat ik begin te denken dat het eenmalig was?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Psst, er zijn nog 6 boeken te gaan.
Ik heb niet het idee dat ik uitzonderlijk goed op let bij de afleveringen, maar deze dingen haalde ik puur uit de serie zelf. Ik lees ook niet alles.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Mja, van mensen die het wel allemaal zien (of mensen die boeken lezen en/of hele wiki's afspeuren op internet) snap ik zulke reacties wel. Maar als het zo snel gaat kan ik het niet allemaal meer volgens soms hoor. Tyrion was eerst in gevecht met een vijand en krijgt daarna een zwaard in zijn gezicht en wordt ie gered door zijn hulpje. Moet ik dan in die split-second zien dat er een leeuw op het armor van die vent stond zodat ik weet dat het om iemand van de Kingsguard ging?
De vorm van de helm was sowieso van de kingsguardquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Mja, van mensen die het wel allemaal zien (of mensen die boeken lezen en/of hele wiki's afspeuren op internet) snap ik zulke reacties wel. Maar als het zo snel gaat kan ik het niet allemaal meer volgens soms hoor. Tyrion was eerst in gevecht met een vijand en krijgt daarna een zwaard in zijn gezicht en wordt ie gered door zijn hulpje. Moet ik dan in die split-second zien dat er een leeuw op het armor van die vent stond zodat ik weet dat het om iemand van de Kingsguard ging?
Ik weet niet of je een boeklezer bent, maar ik begin dat hautaine gekat van lezers tegenover seriekijkers wel een beetje beu te worden nu.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je bent gewoon blind als je dat niet doorhebt, sorry hoor.
Davos laat overduidelijk blijken dat wat Melisandre van plan is niet door de beugel kan. En iedereen weet dat Melisandre gevaarlijke bloedmagie beheerst. Hij kan nauwelijks als onschuldig worden gezien aan de moord op Renly.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:57 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wist stannis dat die schaduw renly zou vermoorden
Nou ja, het was natuurlijk wel DE Tyrell die we al vanaf het eerste seizoen kennen. De minnaar van Renly en degene die gezworen had wraak te nemen op Stannis. Enne, waar zat Baelish ook weer? Was die niet naar de Tyrells gestuurd ?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Maanvis het volgende:
ik blijf er bij dat het verhaal veel te snel ging in deze aflevering. ineens trekt iemand z'n helm af en dan meot je maar ruiken dat dat die gast van tyrell is. nergens zegt ie iets van het plan ofzo!
Ligt niet aan jou. Niemand in mijn omgeving heeft zulke details door.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:19 schreef Onufriev het volgende:
Ik ben al blij dat ik die main characters een beetje ken, moet ik ook nog alle bijrollen en bijbehorende armor kennen. Maar het zal wel aan mij liggen dan, volgende aflevering eerst maar een paar golden power drinken om scherp te blijven.
Al zag je niet direct wat voor harnas hij droeg, die opgeluchte glimlach die Tyrion eerst met hem wisselde en die op zijn gezicht bestierf toen hij ineens een zwaard op zich af zag komen, kan niemand toch ontgaan zijn?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een boeklezer bent, maar ik begin dat hautaine gekat van lezers tegenover seriekijkers wel een beetje beu te worden nu.![]()
Voor newbies gaat het tempo soms echt wel snel, en er zitten door het rappe tempo (afgelopen ep) echt wel zwarte gaten en "huh" momenten in... Was die kerel een kingsguard dan? (omdat ie rood gekleed was dan?) Wie is in godsnaam die Moore dan, en waar moet ik hem eerder gezien hebben? Loras was nog wel herkenbaar maar waar kwam ie ineens vandaan??
Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de luxe hebben dat in jullie onbewustzijn die zwarte gaten automatisch opgevuld worden en alles al zo "obvious" is als wat... Dat hebben wij dus niet he... Nu kan ik het zelf allemaal nog wel volgen maar kan me ook wel voorstellen dat het bij tijden wat warrig is, zeker als er telkens een week tussen zit...
SVP effe dimmen dus, we benne niet lomp!![]()
Bullshit, nooit maar een pagina van die boeken gelezen, wel aandachtig naar de serie zitten kijken. Misschien helpt het om gewoon op te letten of niet het IQ van een badslipper te hebben?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een boeklezer bent, maar ik begin dat hautaine gekat van lezers tegenover seriekijkers wel een beetje beu te worden nu.![]()
Voor newbies gaat het tempo soms echt wel snel, en er zitten door het rappe tempo (afgelopen ep) echt wel zwarte gaten en "huh" momenten in... Was die kerel een kingsguard dan? (omdat ie rood gekleed was dan?) Wie is in godsnaam die Moore dan, en waar moet ik hem eerder gezien hebben? Loras was nog wel herkenbaar maar waar kwam ie ineens vandaan??
Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de luxe hebben dat in jullie onderbewustzijn die zwarte gaten automatisch opgevuld worden en alles al zo "obvious" is als wat... Dat hebben wij dus niet he... Nu kan ik het zelf allemaal nog wel volgen maar kan me ook wel voorstellen dat het bij tijden wat warrig is, zeker als er telkens een week tussen zit...
Waarschijnlijk niet eerder dan over een jaarquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef Duuc-nl het volgende:
Volgende week dus laatste episode, iemand enig idee wanneer seizoen 3 dan begint?
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bullshit, nooit maar een pagina van die boeken gelezen, wel aandachtig naar de serie zitten kijken. Misschien helpt het om gewoon op te letten of niet het IQ van een badslipper te hebben?Geen idee hoe sommige mensen hier over dingen heen kijken.
Is me totaal niet opgevallenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Al zag je niet direct wat voor harnas hij droeg, die opgeluchte glimlach die Tyrion eerst met hem wisselde en die op zijn gezicht bestierf toen hij ineens een zwaard op zich af zag komen, kan niemand toch ontgaan zijn?
Alleen al uit zijn uitdrukking kon je al concluderen dat de man een bekende van hem was.
Dat van die Kingsguard was inderdaad wel overduidelijk, daar moet ik degenen die dat zeggen wel gelijk in geven. Het zijn sterk afwijkende helmen en ze hebben een levensgrote kroon op hun borst. Dat had dus niks te maken met boeklezer of niet. Ik heb het boek gelezen en ik weet de hoofdlijnen nog wel maar ik zou me echt niet kunnen herinneren of die moordpoging nou uit het boek komt of niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de luxe hebben dat in jullie onderbewustzijn die zwarte gaten automatisch opgevuld worden en alles al zo "obvious" is als wat... Dat hebben wij dus niet he... Nu kan ik het zelf allemaal nog wel volgen maar kan me ook wel voorstellen dat het bij tijden wat warrig is, zeker als er telkens een week tussen zit...
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb echt niet het IQ van een badslipper, maar ik herken krijgers óók niet aan hun harnas. Ik kijk voor de fun, omdat ik het een fijne serie vind, goed geschreven en met inhoud. Maar ben het wel een beetje met de ander eens dat er hier redelijk vaak uit de hoogte gedaan wordt t.o.v. andere kijkers als je eens een keer iets niet ziet of snapt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bullshit, nooit maar een pagina van die boeken gelezen, wel aandachtig naar de serie zitten kijken. Misschien helpt het om gewoon op te letten of niet het IQ van een badslipper te hebben?Geen idee hoe sommige mensen hier over dingen heen kijken.
Het is immers volkomen redelijk om op elk moment een Kingsguard helm te kunnen omschrijven, zelfs al is deze nooit eerder prominent in de serie aan bod gekomenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je hoort en ziet Joffrey oa Ser Moore aanwijzen om de koning te vertegenwoordigen omdat hijzelf naar binnen moet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Mij ook niet. Ik zat nog gewoon in shock en te hopen dat David de Kabouter niet dood was. Dan let ik echt ff niet op de vorm van een harnas of helm hoor.quote:
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt. Met die Kingsguard ook, zonder boek/hulp of whatsoever kun je simpelweg niet weten dat dat Moore is, hooguit dat het een Kingsguard is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maar het zijn heus niet de boeklezers allemaal die uit de hoogte doenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb echt niet het IQ van een badslipper, maar ik herken krijgers óók niet aan hun harnas. Ik kijk voor de fun, omdat ik het een fijne serie vind, goed geschreven en met inhoud. Maar ben het wel een beetje met de ander eens dat er hier redelijk vaak uit de hoogte gedaan wordt t.o.v. andere kijkers als je eens een keer iets niet ziet of snapt.
Het ging niet alleen om het harnas (alhoewel een paar scenes hij nog bij naam genoemd wordt) maar om de reactie van Tyrion. Maar goed, zal wel aan mij liggen dan, als ik iets leuk vind dan let ik ook goed op om zo veel mogelijk van de nuances mee te krijgen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb echt niet het IQ van een badslipper, maar ik herken krijgers óók niet aan hun harnas. Ik kijk voor de fun, omdat ik het een fijne serie vind, goed geschreven en met inhoud. Maar ben het wel een beetje met de ander eens dat er hier redelijk vaak uit de hoogte gedaan wordt t.o.v. andere kijkers als je eens een keer iets niet ziet of snapt.
Als je nou na anderhalf seizoen nog niet weet bij welke familie die dwerg hoort dan kan ik je gelijk geven. maar het niet herkennen van een dude aan z'n harnas?Come on.
Dat is ook cruciaal denk ik. Dat is ook een beetje hoe een cliffhanger werkt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt.
Inderdaad. Alsof ik daar op ga letten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef arucard het volgende:
Voor mij zijn het allemaal riddertjes. Naar de logos kijk ik echt niet,
Zoals ik eerder al zei, met een gezond verstand hoeft niet alles 3 keer uitgelegd te worden en kun je zelf ook wel een beetje invullen. Nofi.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt. Met die Kingsguard ook, zonder boek/hulp of whatsoever kun je simpelweg niet weten dat dat Moore is, hooguit dat het een Kingsguard is.
Exact. En de boekenlezers hebben die links al gelegd omdat ze het nou eenmaal al weten. Kan me niet voorstellen dat die bij de eerste pagina ook al meteen zo zaten. Wellicht wel eerder omdat een boek vertellender/beschrijvender is dan een serie, dus wellicht ook van de helmen en logo's etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt. Met die Kingsguard ook, zonder boek/hulp of whatsoever kun je simpelweg niet weten dat dat Moore is, hooguit dat het een Kingsguard is.
Niet drie keer inderdaad, één keer daarentegen is best handig.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, met een gezond verstand hoeft niet alles 3 keer uitgelegd te worden en kun je zelf ook wel een beetje invullen. Nofi.
Dat denk ik ook, welke Kingsguard het was is lastig te bepalen, maar dat het er eentje was, dat was overduidelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Aan die reactie kon je inderdaad zien dat het een bekende van Tyrion was, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het ging niet alleen om het harnas (alhoewel een paar scenes hij nog bij naam genoemd wordt) maar om de reactie van Tyrion. Maar goed, zal wel aan mij liggen dan, als ik iets leuk vind dan let ik ook goed op om zo veel mogelijk van de nuances mee te krijgen.
Ik dacht wel heel even dat het Lancel was. Maar die is niet zo sexy als Loras.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Ik snap best dat je niet zag dat het een Kingsguard was. Ging super vlug.
Maar als je niet ziet dat Loras die throneroom binnenstapte dan moet je echt stoppen met kijken, kerel zit er al sinds seizoen 1 in
Er is niemand die dat niet zag, maar er was verwarring waar ze ineens vandaan kwamen. Maar dit zal volgende aflevering wel duidelijk gemaakt worden lijkt me.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Maar als je niet ziet dat Loras die throneroom binnenstapte dan moet je echt stoppen met kijken, kerel zit er al sinds seizoen 1 in
Het is inderdaad wel zo dat er in de boeken constant de aandacht wordt gelegd op ieders sigil en de kleur van de mantels enzo. Dus boeklezers zijn daar al wat meer op gefocustquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Exact. En de boekenlezers hebben die links al gelegd omdat ze het nou eenmaal al weten. Kan me niet voorstellen dat die bij de eerste pagina ook al meteen zo zaten. Wellicht wel eerder omdat een boek vertellender/beschrijvender is dan een serie, dus wellicht ook van de helmen en logo's etc.
het shot was 3 seconden! vind je het gek dat je hem niet herkent, was al zo lang gelee dat ie de vorige keer in een aflevering was!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Sowieso zijn niet alle logo's duidelijk in beeld geweest in de serie. Als je hebt liggen zoeken en uit interesse de logo's hebt zitten googlen of tegen bent gekomen op kaarten en stambomen etc.... oke. Maar in de serie zijn ze echt niet allemaal even duidelijk aan bod gekomen. Sommige mensen kijken gewoon puur de serie en gaan niet iedere scheet of inceststamboom begooglen. Wil niet zeggen dat ze badslippers zijnquote:
En niet zo heldhaftig. Zie verbergt zich liever onder grootmoeders tante d'r rok.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Silv het volgende:
[..]
Ik dacht wel heel even dat het Lancel was. Maar die is niet zo sexy als Loras.
Dat had ik natuurlijk niet gemist, ik was blij battyboy weer te zienquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Geen badslippers, maar wel fan van hapklare tv. Kan ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sowieso zijn niet alle logo's duidelijk in beeld geweest in de serie. Als je hebt liggen zoeken en uit interesse de logo's hebt zitten googlen of tegen bent gekomen op kaarten en stambomen etc.... oke. Maar in de serie zijn ze echt niet allemaal even duidelijk aan bod gekomen. Sommige mensen kijken gewoon puur de serie en gaan niet iedere scheet of inceststamboom begooglen. Wil niet zeggen dat ze badslippers zijn
Misschien verlaag ik me nu wel echt naar het IQ van een badslipper (helemaal vanwege de post hierboven van Zekoru die het met je eens is, terwijl hij het in de 'discussie' niet met je eens is) maar voor zover ik me nog herinner is hij blij dat ie gered werd en lacht ie daarom. Daarna kijkt ie niet zo blij meer omdat er een zwaard over zijn gezicht werd gehaald.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het ging niet alleen om het harnas (alhoewel een paar scenes hij nog bij naam genoemd wordt) maar om de reactie van Tyrion. Maar goed, zal wel aan mij liggen dan, als ik iets leuk vind dan let ik ook goed op om zo veel mogelijk van de nuances mee te krijgen.
Precies. Ik, m'n vriendin, wat vrienden en collega's van me kijken 1 uur GoT per week en dat is het. Dat ik nu op het internet wat lees geeft mij al een 'voorsprong'.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sowieso zijn niet alle logo's duidelijk in beeld geweest in de serie. Als je hebt liggen zoeken en uit interesse de logo's hebt zitten googlen of tegen bent gekomen op kaarten en stambomen etc.... oke. Maar in de serie zijn ze echt niet allemaal even duidelijk aan bod gekomen. Sommige mensen kijken gewoon puur de serie en gaan niet iedere scheet of inceststamboom begooglen. Wil niet zeggen dat ze badslippers zijn
Ook bullshit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen badslippers, maar wel fan van hapklare tv. Kan ook.
De Kingsguard is eigenlijk niet makkelijker te herkennen voor een boeklezer dan voor een serie-kijker; de witte mantel, het kenmerk van de Kingsguard in het boek ontbreekt gewoon bijna altijd als visueel baken. De boeklezer moet de Kingsguard ook herkennen aan voor hem nieuwe kenmerken, zoals die vorm van de helm en die grote kroon op de borstplaat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Exact. En de boekenlezers hebben die links al gelegd omdat ze het nou eenmaal al weten. Kan me niet voorstellen dat die bij de eerste pagina ook al meteen zo zaten. Wellicht wel eerder omdat een boek vertellender/beschrijvender is dan een serie, dus wellicht ook van de helmen en logo's etc.
Okquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Mag ik toegeven dat ik ook niet direct herkende wie Tyrion raakte? Ik ben de de boeken alweer half vergeten
.
Complete onzin. Maar blijkbaar kom jij niet verder dan het EQ van een badslipper en begrijp je niet dat 99% van de kijkers geen eidetisch geheugen heeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen badslippers, maar wel fan van hapklare tv. Kan ook.
Een split second had ik dat ook, omdat ze best wel op elkaar lijken. Alleen heeft Loras niet die wezenloze blik natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Silv het volgende:
[..]
Ik dacht wel heel even dat het Lancel was. Maar die is niet zo sexy als Loras.
En gemeen doen tegen Sansa.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef Muis006 het volgende:
De enige manier waarop ik zie/vermoed dat iemand Kingsguard is, is doordat ze binnen een meter van Joffrey staan/bewegen.
quote:
Prima. Alhoewel het in mijn ogen op hetzelfde neerkomt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Complete onzin. Maar blijkbaar kom jij niet verder dan het EQ van een badslipper en begrijp je niet dat 99% van de kijkers geen eidetisch geheugen heeft.
Waarom betrek je me er nou weer erbij?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:45 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Aaaaah nakker! Dat wilde ik helemaal niet weten. Kloonhommel
Ik ook niet hoor, en ik kon me uit het boek alleen nog maar herinneren dat Tyrion gewond raakte, maar niet dat het een moord-aanslag was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Mag ik toegeven dat ik ook niet direct herkende wie Tyrion raakte? Ik ben de de boeken alweer half vergeten
.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waarom betrek je me er nou weer erbij?
er is een cast van 200 personen die allemaal een heel klein rolletje hebben en ook nog eens zo gecast zijn dat ze heel veel op elkaar lijken. gek dan dat je niet iedereen uit elkaar houdtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:37 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Ik zei dan ook "wellicht". Maar dat het missen van de link tussen die 10 seconden beeld van een glimlach en een harnas en het zijn van een kingsguard betekent dat je maar hapklare TV moet gaan kijken is in mijn ogen ronduit je reinste bullshit. Ik lees nu al zeker 4 reacties van mensen die het óók niet gezien hebben. Dat irritante uit de hoogte serie-nerd geblaat (ik weet wie er een rode onderbroek met hartjes heeeeeft!!!) gaat me echt de neus uithangen. Evenals dat geruzie over de boeklezers of het wel of niet spoileren van iets.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Kingsguard is eigenlijk niet makkelijker te herkennen voor een boeklezer dan voor een serie-kijker; de witte mantel, het kenmerk van de Kingsguard in het boek ontbreekt gewoon bijna altijd als visueel baken. De boeklezer moet de Kingsguard ook herkennen aan voor hem nieuwe kenmerken, zoals die vorm van de helm en die grote kroon op de borstplaat.
Ja, precies. En ik wist nog dat ie door Podrick "gered" zou worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, en ik kon me uit het boek alleen nog maar herinneren dat Tyrion gewond raakte, maar niet dat het een moord-aanslag was.
Eh, een van de Kingsguards was in Harrenhal bij zijn grootvader gedurende seizoen 2quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef Muis006 het volgende:
De enige manier waarop ik zie/vermoed dat iemand Kingsguard is, is doordat ze binnen een meter van Joffrey staan/bewegen.
Ja maar ik heb de boeken gelezen dus ik moet per se alles en iedereen nu herkennen anders kan ik niet aan het beeld voldoen dat men heeft van boeklezersquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er is een cast van 200 personen die allemaal een heel klein rolletje hebben en ook nog eens zo gecast zijn dat ze heel veel op elkaar lijken. gek dan dat je niet iedereen uit elkaar houdt.
Maar wel een rucanorquote:
Maakt mijn uitspraak niet onwaar. Die heb ik dus niet herkendquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, een van de Kingsguards was in Harrenhal bij zijn grootvader gedurende seizoen 2
Wie? de Kingsguard moet toch bij dequote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, een van de Kingsguards was in Harrenhal bij zijn grootvader gedurende seizoen 2
weet je wat we laten iedereen wel naambordjes dragenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja maar ik heb de boeken gelezen dus ik moet per se alles en iedereen nu herkennen anders kan ik niet aan het beeld voldoen dat men heeft van boeklezers!
O zo van die neon pijltjes, of Perez Hilton bijschriftenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
weet je wat we laten iedereen wel naambordjes dragen
Eh... Podrick????quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, precies. En ik wist nog dat ie door Podrick "gered" zou worden.
Ben ik niet met je eens; het geeft aan hoe geniaal de serie is. Dit soort dingetjes maakt dat mensen het nog een keer willen zien. Misschien niet iedereen, maar ik geloof wel dat ze door dit soort zaken de verkopen van hun Blueray boxen minstens verdubbelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zei dan ook "wellicht". Maar dat het missen van de link tussen die 10 seconden beeld van een glimlach en een harnas en het zijn van een kingsguard betekent dat je maar hapklare TV moet gaan kijken is in mijn ogen ronduit je reinste bullshit. Ik lees nu al zeker 4 reacties van mensen die het óók niet gezien hebben. Dat irritante uit de hoogte serie-nerd geblaat (ik weet wie er een rode onderbroek met hartjes heeeeeft!!!) gaat me echt de neus uithangen. Evenals dat geruzie over de boeklezers of het wel of niet spoileren van iets.
Het kijken van een serie zou leuk moeten zijn, of fijn (is iets anders dan hapklaar) en het er over hebben naderhand ook. Hier is echter de laatste tijd bijna alléén maar gezeik en gevit onderling.
Wanneer komt ie?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
Game of Thrones: De Jip en Janneke editie. Speciaal voor Fok!kers
Ja inderdaad, maar die Podrick werd zo laat ten tonele gevoerd dat ik dacht dat ie geschrapt was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, precies. En ik wist nog dat ie door Podrick "gered" zou worden.
Da's dat ventje wat Tyrion in z'n harnas hielp.quote:
De mountain.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:43 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wie? de Kingsguard moet toch bij de
koning zijn?
Het geeft de serie zeker een herhaalde kijkwaarde. Maar als mensen dat niet doen maakt ze dat nog geen imbecielen. Daar gaat het me om.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens; het geeft aan hoe geniaal de serie is. Dit soort dingetjes maakt dat mensen het nog een keer willen zien. Misschien niet iedereen, maar ik geloof wel dat ze door dit soort zaken de verkopen van hun Blueray boxen minstens verdubbelen.
Badslipperquote:Zo ben ik er nog helemaal van ondersteboven dat het voor mij niet genoeg was om door te hebben na 2 keer boek 1 lezen en 3 keer aflevering een te zien dat de omstandigheden waaronder de welpjes worden gevonden in het begin een teken zijn van dingen die gaan komen. De wolf (Ned Stark) noch het hert (Robert Baratheon) overleven.
Alle? Lijkt me sterk dat jij elke hoofdrol-, bijrolspeler en figuranten kent.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Duuc-nl het volgende:
na 19 episodes moet je toch ongeveer wel alle characters kennen hoor..
Hihi!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het geeft de serie zeker een herhaalde lijkwaarde. Maar als mensen dat niet doen maakt ze dat nog geen imbecielen. Daar gaat het me om.
Elke hoofd en bijrol ken ik wel ja. en heb geen boeken gelezen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Alle? Lijkt me sterk dat jij elke hoofdrol-, bijrolspeler en figuranten kent.
Ja. Iedereen weet meteen wie Podrick is. Die naam is namelijk al 19 afleveringen lang gebruiktquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Duuc-nl het volgende:
na 19 episodes moet je toch ongeveer wel alle characters kennen hoor..
Deze episode nog.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja. Iedereen weet meteen wie Podrick is. Die naam is namelijk al 19 afleveringen lang gebruiktTrue.
Is geen kingsguardquote:
Sommigen zijn ook pas net geïntroduceerd, en sommigen hun namen zijn pas enkele keren genoemd....quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:51 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Elke hoofd en bijrol ken ik wel ja. en heb geen boeken gelezen.
Hehe, dat is die jongen die die speer door die Kingsguard heensteekt. Die wordt 2 minuten voor de slag geintroduceerd als page van Tyrion.quote:
Wow.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo ben ik er nog helemaal van ondersteboven dat het voor mij niet genoeg was om door te hebben na 2 keer boek 1 lezen en 3 keer aflevering een te zien dat de omstandigheden waaronder de welpjes worden gevonden in het begin een teken zijn van dingen die gaan komen. De wolf (Ned Stark) noch het hert (Robert Baratheon) overleven.
Goeie page dan toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hehe, dat is die jongen die die speer door die Kingsguard heensteekt. Die wordt 2 minuten voor de slag geintroduceerd als page van Tyrion.
Overigens, dat is dan wel weer een beetje raar, dat een page die Tyrion kennelijk in de serie nauwelijks kent zijn leven op het spel zet door een speer door de nek van een Kingsguard te steken.
Zoals die Podrick. Maar goed, we zullen er de volgende keer ene notitieboekje bijleggen meteen elke genoemde naam opschrijven zodat we die daarna weten en herkennen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Sommigen zijn ook pas net geïntroduceerd, en sommigen hun namen zijn pas enkele keren genoemd....
Hehe inderdaadquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef Khaleesi het volgende:
Toen Varys aan Tyrion vroeg: "Do you trust him?"
Ging dat nou over Podrick?
Zo ja, dan is dat mooi uitgekomen!
Yes.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef Khaleesi het volgende:
Toen Varys aan Tyrion vroeg: "Do you trust him?"
Ging dat nou over Podrick?
Zo ja, dan is dat mooi uitgekomen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik kan niet wachten tot ik vakantie heb, dan ga ik ook GoT season 2 nog een keer kijken, hopelijk nog Breaking Bad alle 4 seizoenen terugkijken en daarna beginnen aan een nieuwe seriequote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef Silv het volgende:
Fuck die shit, ik ga mooi nog een keer seizoen 2 kijken.
Ik wel een x als ik hem op DVD heb. Kijk nu nog genoeg andere series die ook leuk zijn. Straks in de serie stop dan is het weer GoT beurt, samen met iemand die hem dan nog niet gezien heeft. Kan ik ook lekker hautain doen. Channeling my inner Cersei!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef Silv het volgende:
Fuck die shit, ik ga mooi nog een keer seizoen 2 kijken.
Dexter, Breaking Bad bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef Zeroku het volgende:
Ja, ik wil 'm op zich ook wel opnieuw kijken, met S1 ook gedaan. Maar er liggen nog meer series op de plank.
quote:
Madmen / the pasific / band of brothers / etcquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Waarvan ik alleen Downton Abbey, Prison Break S1 en GoT heb gezien.
Six Feet Underquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Waarvan ik alleen Downton Abbey, Prison Break S1 en GoT heb gezien.
Al gezien.quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:03 schreef HiZ het volgende:
Ik moet dringend een Bluerayspeler kopenzodat ik deze serie in de hoogste definitie op mijn 55 inch led tv kan gaan bekijken. Ik heb overduidelijk nog een paar herhalingen te gaan.
Ook nogquote:
Sopranos heb ik ook net gedownload. Ik heb nog 6 seizoenen door te werken. Als ik rustig aan doe dan kom ik een aardig eind in de richting van het nieuwe seizoen van GoT.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
BB, daarna Dexter.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef benx het volgende:
Ik ga bij deze ook een nieuwe series starten, willen jullie me helpen welke serie mede GoT fans aanraden?
Poll: Welke serie raden jullie me aan?
• Breaking Bad
• Sons of Anarchy
• Dexter
• Heroes
• The Sopranos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
In het eerste geval werden ze opgeroepen omdat Stannis aan de deur stond, het tweede geval is denk ik dat Clegane er vanuit ging dat daar niemand hem zou vinden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb 1 bepaald stukje niet begrepen. Die hound wilde matten met Tyrion guard (naam ff kwijt, bronn of zo?) en hij heeft een mes in zijn handen dat achter zijn rug in zijn riem steekt en vraagt herhaldelijk of de hound echt niet iets wil drinken. De hound stemt in en dan ineens zitten we ergens anders. Ik verwacht dat er wordt teruggeswitch om te laten zien hoe het is afgelopen met de ruzie tussen die 2 maar nee, die hound is aan het vechten met halve leger van Stannis en Bronn ook en Bronn red ook nog eens ff zijn leven.
Het volgende stukje wat ik niet begrijp is waarom hij Sansa slaapkamer binnenvlucht en gaat zuipen? Hij werd blijkbaar niet goed van al dat vuur in de verte en verdrinkt zijn verdriet met alcohol in Sansa slaapkamer? Raar momentje. Hij leek juist niets om Sansa te geven
Waarom wilde hij vechten met Bronn?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In het eerste geval werden ze opgeroepen omdat Stannis aan de deur stond, het tweede geval is denk ik dat Clegane er vanuit ging dat daar niemand hem zou vinden.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef Zeroku het volgende:
Ja, ik wil 'm op zich ook wel opnieuw kijken, met S1 ook gedaan. Maar er liggen nog meer series op de plank.
Ik zou nog vragen of ze letterlijk op de plank lagen of ergens op je hard disk, maar dat is nu een overbodige vraag gewordenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
QFTquote:
Terwijl ze willen gaan zitten klinken de bells, dat signaleert dat Stannis en zijn troepen zijn gearriveerd en er geen ruimte meer is voor dringgelagen. De Hound is bang voor vuur, daarom vlucht hij op een gegeven moment. Of hij wel of niet iets om Sansa geeft is een zeer goede vraag, ik denk dat hij diep van binnen wel om haar geeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb 1 bepaald stukje niet begrepen. Die hound wilde matten met Tyrion guard (naam ff kwijt, bronn of zo?) en hij heeft een mes in zijn handen dat achter zijn rug in zijn riem steekt en vraagt herhaaldelijk of de hound echt niet iets wil drinken. De hound stemt in en dan ineens zitten we ergens anders. Ik verwacht dat er wordt teruggeswitcht om te laten zien hoe het is afgelopen met de ruzie tussen die 2 maar nee, die hound is aan het vechten met halve leger van Stannis en Bronn ook en Bronn red ook nog eens ff zijn leven.
Het volgende stukje wat ik niet begrijp is waarom hij Sansa slaapkamer binnenvlucht en gaat zuipen? Hij werd blijkbaar niet goed van al dat vuur in de verte en verdrinkt zijn verdriet met alcohol in Sansa slaapkamer? Raar momentje. Hij leek juist niets om Sansa te geven
Op zijn manier wel, hij stond heel bewust tussen haar en Joff in en dat wisten ze allebei.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:Hij leek juist niets om Sansa te geven
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef Onufriev het volgende:
[..]
[..]
Ik zou nog vragen of ze letterlijk op de plank lagen of ergens op je hard disk, maar dat is nu een overbodige vraag geworden
Nee, de ruzie wordt afgebroken doordat de slag om de stad begint.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb 1 bepaald stukje niet begrepen. Die hound wilde matten met Tyrion guard (naam ff kwijt, bronn of zo?) en hij heeft een mes in zijn handen dat achter zijn rug in zijn riem steekt en vraagt herhaaldelijk of de hound echt niet iets wil drinken. De hound stemt in en dan ineens zitten we ergens anders. Ik verwacht dat er wordt teruggeswitcht om te laten zien hoe het is afgelopen met de ruzie tussen die 2 maar nee, die hound is aan het vechten met halve leger van Stannis en Bronn ook en Bronn red ook nog eens ff zijn leven.
Uit een behind the scenes werd me duidelijk dat ze dat dus niet wouden, maar dat was mij dus ook niet duidelijk. Misschien is Bronn gewoon voorzichtig en heeft ie daarom zijn mes vast? En the Houd is gewoon soms onvoorspelbaar, maar minder als zijn broer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waarom wilde hij vechten met Bronn?
Heroes valt vies tegen na de eerste twee seizoenen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef benx het volgende:
Ik ga bij deze ook een nieuwe series starten, willen jullie me helpen welke serie mede GoT fans aanraden?
• Breaking Bad
• Sons of Anarchy
• Dexter
• Heroes
• The Sopranos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Dit is ook wel waar ja helaasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heroes valt vies tegen na de eerste twee seizoenen.
Dit snap ik niet helemaal, het moest niet lijken alsof het ruzie was ofzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Uit een behind the scenes werd me duidelijk dat ze dat dus niet wouden, maar dat was mij dus ook niet duidelijk. Misschien is Bronn gewoon voorzichtig en heeft ie daarom zijn mes vast? En the Houd is gewoon soms onvoorspelbaar, maar minder als zijn broer.
Dat snap ik zelf ook niet helemaal, check anders ff de Inside the Episode:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:11 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, het moest niet lijken alsof het ruzie was ofzo?
Eensquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eens![]()
Gelukkig is die stuuuukken hapklaarder dan GoT!
hapklaader ?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eens![]()
Gelukkig is die stuuuukken hapklaarder dan GoT!
Hmm ja, de conclusie wordt wel vertelt maar niet het begin van het 'opstootje'quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:14 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat snap ik zelf ook niet helemaal, check anders ff de Inside the Episode:
Welksch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:27 schreef FerryNL het volgende:
Soundtrack van seizoen 2 is ook weer super!
Zit het even op YouTube te beluisteren.![]()
Vond ik wel meevallen eigenlijk. Het liep tegen het eind wel ontzettend tegen een vervolg aan, maar daar hield het wel mee op.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heroes valt vies tegen na de eerste twee seizoenen.
Heb het al eerder gezegd: ik denk omdat Bronn duidelijk geniet van het vechten/doden en er niet serieus over doet en The Hound een soort twisted knight's honour heeft en het daar dus niet mee eens is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waarom wilde hij vechten met Bronn?
Khaleesi is echt knap hier.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:41 schreef Krekkelens het volgende:
Het stukje vanaf 0:50 is hilarisch. Alfy (Theon Greyjoy) heeft een fictief script voorgeschoteld gekregen dat hij dood gaat. Ik moest lachen om de manier waaropStoer dat er ruimte is voor dit soort humor
![]()
Ze kon m.i. in de beperkte screentime die ze kreeg niet echt overtuigen. Niet alleen qua uitspraak, maar ook (gebrek aan) uitstraling. Ze kwam nogal mat over vond ik...quote:
Wat heeft die uitspraak er nou weer mee van doen? Ben het (hoe verrassend) niet met je eens, maar goed.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:04 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ze kon m.i. in de beperkte screentime die ze kreeg niet echt overtuigen. Niet alleen qua uitspraak, maar ook (gebrek aan) uitstraling. Ze kwam nogal mat over vond ik...
Ik haal S01 hier ook net binnenquote:
Ik herken die linker chick trouwens TOTAAL nietquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:41 schreef Krekkelens het volgende:
Het stukje vanaf 0:50 is hilarisch. Alfy (Theon Greyjoy) heeft een fictief script voorgeschoteld gekregen dat hij dood gaat. Ik moest lachen om de manier waaropStoer dat er ruimte is voor dit soort humor
![]()
Dat meen je toch niet?quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik herken die linker chick trouwens TOTAAL nietWie is het?
Cersei bedoel je?quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik herken die linker chick trouwens TOTAAL nietWie is het?
Teksten als "The lowd of light" en "the night is dark and full of terrors" kwamen er keer op keer op zo'n manier uit dat de rillingen over mijn rug liepen (maar misschien was dit wel juist de bedoeling, dan sjapeau). Tenenkrommend.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat heeft die uitspraak er nou weer mee van doen?
Nou, nou, let's not make things personal....quote:Ben het (hoe verrassend) niet met je eens, maar goed.
Blond, donker, boobs, don;t care...quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:07 schreef Dr.Sexy het volgende:
Cersei, wat een monster lekker wijf is dat zeg
En toch heeft hij haar verklikt bij Joffrey toen ze vruchtbaar bleek te zijn. Als hij echt om haar gaf deed hij mee met het in doofpot stoppen samen met Shae. Verder deed hij best rottig tegen sansha toen ze hem wilde bedanken. Drm vond ik dat ik het verkeerd zag dat ie iets om sansha gaf.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Op zijn manier wel, hij stond heel bewust tussen haar en Joff in en dat wisten ze allebei.
Hij heeft haar meer dan eens "gered" van Joffrey's sadistische geintjes.
Ik denk dat de Hound heel erg in tweestrijd is. Eerst ook heel loyaal naar de koning, dan opeens 'fuck the King'. Ik vind hem de duistere tweelingbroer van Briënnequote:Op woensdag 30 mei 2012 00:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En toch heeft hij haar verklikt bij Joffrey toen ze vruchtbaar bleek te zijn. Als hij echt om haar gaf deed hij mee met het in doofpot stoppen samen met Shae. Verder deed hij best rottig tegen sansha toen ze hem wilde bedanken. Drm vond ik dat ik het verkeerd zag dat ie iets om sansha gaf.
Grappig dat vooral de vrouwen van mening zijn dat er mannen in de serie in tweestrijd zijn. Zulke dingen werden ook beweerd over Theon Greyjoy (ben ik nog altijd niet mee eens). Theon heeft overduidelijk zijn keuze al gemaakt, al vanaf het begin toen hij Winterfell belegerde.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:39 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hound heel erg in tweestrijd is. Eerst ook heel loyaal naar de koning, dan opeens 'fuck the King'.
Ben ik het ook niet mee eens nee. Theon is een eikelquote:Op woensdag 30 mei 2012 00:41 schreef Kloonhommel het volgende:
Grappig dat vooral de vrouwen van mening zijn dat er mannen in de serie in tweestrijd zijn. Zulke dingen werden ook beweerd over Theon Greyjoy (ben ik nog altijd niet mee eens). Theon heeft overduidelijk zijn keuze al gemaakt, al vanaf het begin toen hij Winterfell belegerde.
Die ava van je...quote:
Stiekem vind ik haar ook heel leuk, het wordt gewoon hoog tijd dat ze stopt met huilen en schreeuwen...quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Die ava van je...![]()
Maar ergens stoort het me ook, dat je mijn droomvrouw belachelijk maakt...![]()
(kijk, dat is pas nou tweestrijd)
Dat ben ik met je eens en zei ik destijds ook stellig maar werd tegengesproken door vrouwen die beweerden te zien dat Theon in tweestrijd stond, hij zou niet weten welke kamp hij moest kiezen of thuishoren en het zou van binnenuit aan hem vreten. Volgens mij zei oa Wikihayda of zo dat en nog 1tje waar ik nu ff niet opkom.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Theon wil dat zijn volk trots op hem is en zijn pa laten zien dat hij geen zacht eitje is geworden in zijn tijd als gevangene van de Starks
Die vrouwen toch ook he...quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:57 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en zei ik destijds ook stellig maar werd tegengesproken door vrouwen die beweerden te zien dat Theon in tweestrijd stond, hij zou niet weten welke kamp hij moest kiezen of thuishoren en het zou van binnenuit aan hem vreten. Volgens mij zei oa Wikihayda of zo dat en nog 1tje waar ik nu ff niet opkom.
Die monsterlijke ontploffing waarbij Stannis' halve vloot de lucht invloog maakte dit meer dan goed. Dat was nog eens iets wat ik nooit gezien had, 1000 vechtende ridders of elven of orcs kan ik in elke andere willekeurige Hollywoodfilm met een 100-voudig budget bekijken. Overigens maakten de schrijvers vrij duidelijk dat die poort het cruciale punt in the battle was, waarom de schermutselingen aan de andere kant van King's Landing laten zien?quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vond het de eerste matige aflevering helaas. Budgetkeuzes werden al vrij snel zichtbaar door alle close up actie en geen enkel overzicht shot. Een hele veldslag werd uitgevochten op de 20m2 voor de poort.
Ik hoor daar niet zo'n Nederlands accent in. Volgens een collega van me, die Engelse taal- en letterkunde heeft gestudeerd, kun je horen dat ze goed naar haar taalcoach geluisterd heeft. Ik vind dat mensen onnodig op Carice aan het fitten zijn. Ik ben geen groot fan van haar, maar ik vind dat ze een prima rol neer zet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Teksten als "The lowd of light" en "the night is dark and full of terrors" kwamen er keer op keer op zo'n manier uit dat de rillingen over mijn rug liepen (maar misschien was dit wel juist de bedoeling, dan sjapeau). Tenenkrommend.
Ja maar dat is het hem nou juist, ze is gevraagd om het met een accent te spelen omdat ze Mellisandre niet uit Westeros komt. Carice kan prima zonder accent Engels of Amerikaans.quote:Op woensdag 30 mei 2012 07:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik hoor daar niet zo'n Nederlands accent in. Volgens een collega van me, die Engelse taal- en letterkunde heeft gestudeerd, kun je horen dat ze goed naar haar taalcoach geluisterd heeft. Ik vind dat mensen onnodig op Carice aan het fitten zijn. Ik ben geen groot fan van haar, maar ik vind dat ze een prima rol neer zet.
Als je geen accenten wilt moet je alleen maar acteurs en actrices nemen uit Engeland die allemaal Received Pronounciation spreken.
Noem eens 1 film waarin ze dat spreekt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 07:44 schreef HostiMeister het volgende:
Carice kan prima zonder accent Engels of Amerikaans.
Repo Men gezien? Valkyrie?quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:21 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Noem eens 1 film waarin ze dat spreekt.
Dat ben ik opzich wel met je eens. Maar steeds dezelfde trap, deur of omgekeerde boot in beeld zag er wel erg treurig uit. Het was opvallend en zorgde ervoor dat ik niet werd meegezogen in de actie.quote:Op woensdag 30 mei 2012 01:26 schreef Nagil het volgende:
[..]
Die monsterlijke ontploffing waarbij Stannis' halve vloot de lucht invloog maakte dit meer dan goed. Dat was nog eens iets wat ik nooit gezien had, 1000 vechtende ridders of elven of orcs kan ik in elke andere willekeurige Hollywoodfilm met een 100-voudig budget bekijken. Overigens maakten de schrijvers vrij duidelijk dat die poort het cruciale punt in the battle was, waarom de schermutselingen aan de andere kant van King's Landing laten zien?
Uiteraard, maar als ze er dan voor kiezen een veldslag te laten zien. Doe het dan wel goed.quote:Op woensdag 30 mei 2012 01:31 schreef Dawnbreaker het volgende:
Daarnaast gaat hij bij GoT voor mij meer om de motivaties voor de oorlogen, niet om het hakken met een zwaard zelf. Tis geen Xena warrior Princess
Wen er maar aan. Dit gaat echt niet veranderen, want het is een serie op locatie en dus een beperkt budget voor dat soort dingen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat ben ik opzich wel met je eens. Maar steeds dezelfde trap, deur of omgekeerde boot in beeld zag er wel erg treurig uit. Het was opvallend en zorgde ervoor dat ik niet werd meegezogen in de actie.
[..]
Ik mag maar 1x stemmenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef benx het volgende:
• Breaking Bad
• Sons of Anarchy
• Dexter
• Heroes
• The Sopranos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ze hebben echt met schrammen op hun blote knietjes bij HBO moeten smeken om meer budget voor deze ep, dan mogen we toch echt niet klagen vriendquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat ben ik opzich wel met je eens. Maar steeds dezelfde trap, deur of omgekeerde boot in beeld zag er wel erg treurig uit. Het was opvallend en zorgde ervoor dat ik niet werd meegezogen in de actie.
[..]
Uiteraard, maar als ze er dan voor kiezen een veldslag te laten zien. Doe het dan wel goed.
En wat denk je van die 10.000 vaste acteurs die allemaal betaald willen worden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Ze hebben echt met schrammen op hun blote knietjes bij HBO moeten smeken om meer budget voor deze ep, dan mogen we toch echt niet klagen vriend
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:41 schreef Krekkelens het volgende:
![]()
Ik kan wel een oplossing verzinnenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
En wat denk je van die 10.000 vaste acteurs die allemaal betaald willen worden?
Wil iemand ff in het kort vertellen wat er gezegd wordt? Ben gehoorbeperkt. Zie wel wat mensen in beeld wat vertellen en wat zenuwachtig gelach en gefrunnik maar eh ja?quote:
Behind-the-scenes grappen en grollen, niet specifiek iets grappigs om eruit te pikkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:40 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wil iemand ff in het kort vertellen wat er gezegd wordt? Ben gehoorbeperkt. Zie wel wat mensen in beeld wat vertellen en wat zenuwachtig gelach en gefrunnik maar eh ja?
Okquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:43 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Behind-the-scenes grappen en grollen, niet specifiek iets grappigs om eruit te pikken
Maar ik was eigenlijk heel de tijd naar Emilia aan het kijken...![]()
quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
OkEnnuh, je bent (les)bi of je bent helemaal geen vrouw?
Je hebt hoe dan ook een goeie smaak, ben je een man, dan moet je ff wachten tot ik geweest ben, ben je een vrouw, ga gerust je gang, ik doe naderhand wel mee.
Hebben ze 4 miljoen budget per aflevering? Das best veel... LOTR 95 miljoen verdeeld over 3 films is 31,6 miljoen. GoT 4 miljoen maal 10 afleveringen (1 seizoen=1 film zou ik zeggen) is 40 miljoen voor 1 hele seizoen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Perquisite het volgende:
Als je grote slachtvelden wilt zien ga je maar LOTR kijken met een budget van 95 miljoen ipv een budget van 4 miljoen per aflevering voor GoT. Lekker belangrijk, wat mannetje die doodgaan, wat actie is leuk, maar ik kijk deze serie niet voor de actie zelf.
Zij is inderdaad prachtig!! Maar dat stukje dat Alfie Allen (Theon Greyjoy) leest dat zijn karakter doodgeslagen wordt door Bran terwijl hij op Hodor zit en de rest van de cast ook is ingelicht dat dit nep is en Alfie moest laten geloven dat hij inderdaad uit de serie geschreven zou wordenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:43 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Behind-the-scenes grappen en grollen, niet specifiek iets grappigs om eruit te pikken
Maar ik was eigenlijk heel de tijd naar Emilia aan het kijken...![]()
Nou ja, als je kijkt naar het aantal uur dan heeft (met deze cijfers) LOTR voor 9 uur film ongeveer 9 miljoen per uur te besteden, en GoT in een seizoen van 10 afleveringen van een uur dus "maar" 4 miljoen. Scheelt nogal.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:56 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hebben ze 4 miljoen budget per aflevering? Das best veel... LOTR 95 miljoen verdeeld over 3 films is 31,6 miljoen. GoT 4 miljoen maal 10 afleveringen (1 seizoen=1 film zou ik zeggen) is 40 miljoen voor 1 hele seizoen.
GoT heeft dus wat meer te besteden?
Welke woordje prefereer je dan?quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:57 schreef Franknfurter het volgende:
zeg nooit meer lesbi wil jelelijkste woord ooit
Ah, ik had in uren moeten denken ipv afleveringen. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, als je kijkt naar het aantal uur dan heeft (met deze cijfers) LOTR voor 9 uur film ongeveer 9 miljoen per uur te besteden, en GoT in een seizoen van 10 afleveringen van een uur dus "maar" 4 miljoen. Scheelt nogal.
Dat is idd grappig, werd er ook verteld hoe Alfie daarop reageerde?quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:57 schreef Smeich het volgende:
[..]
Zij is inderdaad prachtig!! Maar dat stukje dat Alfie Allen (Theon Greyjoy) leest dat zijn karakter doodgeslagen wordt door Bran terwijl hij op Hodor zit en de rest van de cast ook is ingelicht dat dit nep is en Alfie moest laten geloven dat hij inderdaad uit de serie geschreven zou wordenhumor
Ik heb via via begrepen dat Tyrion een half miljoen binnenharkt, drm wordt ie ook een halfman genoemd.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:03 schreef Khaleesi het volgende:
Je kan je toch voorstellen dat publiekslievelingetjes als Tyrion, Dany en Cersei allemaal wel een miljoentje binnenharken op zo'n seizoentje werk, als dat al niet het geval is, dan komt dat nog wel.
Nou dan zijn de centjes snel op hoor
Kort ja. In eerste instantie verbaasde dat hem, maar ja..professioneel als hij is ging hij ermee door en tenslotte was hij erg opgelucht toen hij doorhad dat het om een grap ging.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:03 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is idd grappig, werd er ook verteld hoe Alfie daarop reageerde?
Robb de Schotquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:41 schreef Krekkelens het volgende:
![]()
Hij's leukquote:
95 miljoen per film, dus voor de hele serie 300 miljoen in totaal. Komt op 33,3 miljoen per uur.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:56 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hebben ze 4 miljoen budget per aflevering? Das best veel... LOTR 95 miljoen verdeeld over 3 films is 31,6 miljoen. GoT 4 miljoen maal 10 afleveringen (1 seizoen=1 film zou ik zeggen) is 40 miljoen voor 1 hele seizoen.
GoT heeft dus wat meer te besteden?
King's Landing werd op dezelfde plek gefilmd. (Dubrovnik)quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vraag me af hoe veel Emilia Clarke eigenlijk de rest van de cast ziet. Die komt geen andere main characters tegen
.
Die homo heeft het al uitgerekend. (quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:38 schreef Tweek het volgende:
[..]
95 miljoen per film, dus voor de hele serie 300 miljoen in totaal. Komt op 33,3 miljoen per uur.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, als je kijkt naar het aantal uur dan heeft (met deze cijfers) LOTR voor 9 uur film ongeveer 9 miljoen per uur te besteden, en GoT in een seizoen van 10 afleveringen van een uur dus "maar" 4 miljoen. Scheelt nogal.
Ja en fout, aangezien de drie films per stuk 95 miljoen kosten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Die homo heeft het al uitgerekend. ()
[..]
Ja, ik heb het ondertussen al ontdekt, zie vorige post...quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:43 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja en fout, aangezien de drie films per stuk 95 miljoen kosten.
quote:
[USA] Game of Thrones #42: Waar Joffrey eindelijk eens doodgaatquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[USA] Game of Thrones #42: Waar Joffrey eindelijk eens een keer doodgaat
Lijkt me leuker, dan komen al die spoilerhuilies weer langs, het is de laatste tijd toch al zo rustig hier...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |